Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 13:21:39    Titlul subiectului: 141730

Pe povestea cu ecartamentul eu unul nu mai comentez nimic acum, pentru ca efectiv m-am saturat sa vad/aud prostia asta.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 14:05:49    Titlul subiectului: 141732

Asadar, primarul cu parul alb zice pe la gazete cum a taiat in carne vie la RATC, inlocuindu-l pe directorul Constantin Cuza dupa accidentele din 1997. Evident, l-a inlocuit cu o marioneta, asa cum a facut si atunci cand si-a pus director la Autobuzul pe unul care trebuia sa-i rezolve ultima parte a actiunii "divizarea RATC". Dar ce a facut primarul cu parul alb pentru RATC pana in 1997, pentru tramvaie? E de notorietate ca avea in vedere eliminarea pe cat posibil a transportului cu tramvaiele, lipsa investitiilor pentru reabilitarea infrastructurii si inlocuirea parcului de vagoane fiind evidenta. In perioada cat s-a aflat Constantin Cuza la conducerea RATC, deci 7 ani dupa revolutie, primarul cu parul alb nu le-a oferit iesenilor decat linii intr-o avansata stare de uzura si tramvaie Tatra si Timis care aratau deplorabil. Cu chiu-cu vai a reusit RATC prin forte proprii sa reconstruiasca 16 garnituri ITB. A achizitionat un singur tramvai nou, V2A-ul-prototip pentru ecartament metric, insa nu a mai finantat achizitia altor 19 vagoane de acelasi tip pe care le-ar fi dorit RATC-ul, preferand sa lase regia sa se descurce cu efort financiar mult mai mic, achizitionand niste rable V2A si V3A de la Cluj si Oradea si chinuindu-se sa le modernizeze tocmai pana in 1998 la Nicolina. Singurele vehicule noi achizitionate de primarul cu parul alb au fost 26 de troleibuze de la Rocar, insa si alea cumparate intr-o perioada foarte lunga de timp, din 1993 pana in 1997. La autobuze, contributia primarului cu parul alb a fost de 10 bucati masini noi DAC, restul second-hand (50 de Saviemuri si o multime de Ikarusuri).

Orice om, insa, face si fapte bune, chiar daca pe jumatate stangace: sa recunoastem ca a introdus troleibuzul in Copou, insa a realizat si o investitie gandita in anii '80, fara a se apleca foarte mult asupra oportunitatii realizarii ei in conditiile declinului Zonei Industriale (linia de troleibuz Pasaj ACB-Podu Ros-T. Vladimirescu-Tatarasi, pe care el a infiintat-o si tot el a trebuit s-o desfiinteze).

Cam asta a facut primarele care conduce acum judetul pentru a-l ajuta pe directorul Constantin Cuza sa modernizeze transportul public din Iasi pana la accidentele teribile din 1997. A facut apoi o mare branza, l-a demis. In loc a adus pe unul care a considerat ca primul lucru care e necesar sa fie facut ar fi impartirea traseului 3 in doua.

Abia cand lucrurile deveneau dramatice a inceput, cat de cat, realizarea unor investitii pentru modernizare, primul tronson reabilitat in mandatele sale fiind Fundatie-Triumf, in 1997. Dupa mult tambalau si o deraiere spectaculoasa, in 2000 a catadicsit sa dea drumul lucrarilor de reabilitare a liniilor de pe strada Palat, intre Palatul Culturii si intrarea pe Bd. Tutora (Podu Ros). O, da, a facut si linia de pe panta Arcu, si mai departe, pana la Hotel Continental, si intre Filarmonica si sediul PNTCD, evident, ca si celelalte investitii, prin forte proprii ale RATC, cu metode invechite si fara elemente de diminuare a zgomotului si vibratiilor (iar Arcu si Cuza Voda aveau mare nevoie de asa ceva). Nici macar investitia din Copou nu a dus-o pana la capat, tronsonul Triumf-Agronomie ramanand in voia sortii. In 2001 nu s-a mai putut si RATC a intervenit acolo, insa doar pentru a scoate linia si a repozitiona-o, inlocuind doar bucati de sina care efectiv nu mai puteau fi mentinute (lipsa finantarii nu a permis o reabilitare completa).
Pentru linia din CUG RATC s-a zbatut sa obtina finantare pentru reabilitare, insa eforturile de a duce la bun sfarsit acest proiect i-au fost zadarnicite. Evident, incepuse era maxi-taxi, zona Nicolina-CUG cazand prada prima dubelor vechi si dubioase venite de prin toate colturile patriei si de prin Republica Moldova, cu soferi care habar n-aveau de Iasi si de traseele de transport public, insa gasisera oportunitatea de a castiga bine dintr-o activitate desfasurata ani de zile din 1997 incolo in totala ilegalitate. Era de notorietate o dubita Toyota, ceva mai mare ca un Damas, care pirata de zor traseul 28. Chiar si atunci cand s-a strans latul, operatiunea "trecerea in legalitate a activitatii de transport in regim maxi-taxi" (?!) a fost o actiune de doi bani, de spalare a unei imagini care incepea sa fie sifonata. Traseele scoase la licitatie in mare majoritate dublau traseele RATC, iar respectarea caietelor de sarcini a fost in toata perioada de "legalitate" ceva ce numai fraierii ar fi practicat. Asadar, trasee nerespectate, bani incasati fara eliberarea de bilete, grafice inexistente sau total nerespectate, mituirea soferilor RATC (unii, de teama sau pentru a-si rotunji veniturile, acceptau) pentru a lasa dubele sa plece inaintea lor pe trasee si cate si mai cate trasnai de genul asta.
Vuia targul in perioada aia despre interesele directe ale unor membri ai familiei primarelui cu parul alb in "transportul modern din Iasi cu maxi-taxi". Ce se intampla cand angajatii RATC isi strigau in public disperarea? Erau improscati cu noroi si toti dubarii patriei erau invitati sa intre cu dubele din dotare pe traseele RATC, gratis si in deplina ilegalitate.
Si vine anul 2001, cand ce-i trece prin minte personajului cu parul alb? Sa separe transportul electric de cel auto, pe motiv ca la autobaza din Tudor se fura motorina si piese de schimb pe rupte. Pai, daca era asa, de ce nu ai investit in metode moderne de eliminare a acestor practici? In 2002, dupa ceva cazne, ii reuseste figura. Transportul public din Iasi se prabuseste intr-un haos total. Evident, vuieste din nou targul despre interesul ca autobaza din Tudor sa fie rasa de pe fata pamantului si sa fie transformata in molaciune.
Dupa divizare, noua RATEC se trezeste ca pe CUG nu mai are nici un traseu, in conditiile in care zona Nicolina-CUG asigura incasari uriase. Cu greu este convins primarul cu parul alb sa accepte introducerea de troleibuze pe sos. Nicolina, insa si pe asta a facut-o cu mare cantec. In prima faza nu a fost de acord sa se faca linia de troleibuz intre Elena Doamna si CUG, ci doar intre Podu Ros si CUG, spunand ca in Podu Ros calatorii se pot transfera de la troleibuz la tramvai spre Centru si Copou (o bataie de joc uriasa, cu atat mai mult cu cat transferul implica si parcurgerea pe jos a unei distante destul de mari). Era evident ca investitia nu trebuia sa aiba efectul scontat de RATC, ci beneficiile erau substantial diminuate, dube maxi-taxi ramanand sa faca legea pe legatura directa CUG-Nicolina-Copou. Nu stiu cum, in final accepta realizarea liniei de troleibuz pe intregul tronson Elena Doamna-CUG. La vremea aia, insa, RATEC dorea sa faca si racordul cu linia de troleibuz Frumoasa-Dacia, pentru a reintra pe vechiul traseu de autobuz 28. Nu s-a mai realizat acest lucru, parcul de troleibuze fiind oricum insuficient. Evident, maxi-taxi ramanea rege pe fostul traseu 28, in conditiile unui flux ridicat de calatori, care necesita in mod clar vehicule de capacitate mare.

De pomenile electorale nesustinute financiar si facute pe barba regiei ce ar mai fi de spus?! Furnizorii nu-si puteau primi banii, tramvaiele si troleibuzele ramaneau fara curent la strada si in depouri, dispeceratele, tonetele si cladirile administrative erau si ele deconectate lungi perioade de timp, regia nu-si mai putea plati datoriile catre stat. Unde s-a ajuns? La situatia de azi, cand transportul public este folosit drept carne de tun pentru rafuieli politice, cand incasarile se duc intr-o gaura neagra a penalitatilor (sa nu aveti impresia ca se plateste datoria propriu-zisa catre stat, ci mai intai penalitatile, uriase si imposibil de acoperit din licitatii-gluma organizate de Fisc si din postarea de portarei la usa casieriei pentru preluarea direct din strada a incasarilor, lasand angajatii regiei fara salarii si diversele sectoare de activitate fara posibilitatea de a-si achizitiona cele necesare; in timp ce banii astia se duc in penalitati, datoria ramane si creste, iar penalitatile se acumuleaza din nou, deci efectiv se pierd fara nici un rost niste bani care in alte conditii ar ajuta enorm la modernizarea transportului public).

Asta e varianta, pe scurt, a sustinerii transportului public in epoca celui care ne zice cum l-ar matrasi acum pe directorul Gherca la fel cum l-a matrasit pe Cuza. Nu ai pic de rusine, desi esti om cu parul alb!

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 16:14:59    Titlul subiectului: 141734

Ca idee, "vechituri" (pentru a ne exprima pe limba idiotilor care-si dau cu parerea despre tramvaiele elvetiene, de exemplu) precum cel din atasament (foto: Urs Aeschlimann, tram-bus-bern.ch) produse in 1987-1988 vor fi in circulatie in Berna si imprejurimi pana cel devreme in 2023. Ba chiar au fost recent modificate si li s-a adaugat si un segment cu podea joasa, pentru a satisface si aceasta doleanta a publicului calator. Or fi nebuni, zic, si prosti ca nu preiau nimic din intelepciunea romaneasca.

Desi incepe sa-mi fie deja sila sa mai lupt cu cantitatea COLOSALA de prostie si dat cu parerea in materie de tramvaie care a fost slobozita pe toate canalele in aceasta saptamana si care probabil nu va inceta prea curand, totusi nu voi abdica atat de usor in fata tampeniei si voi prezenta absolut orice argument care demonstreaza ca in tramvaiele RATP esti categoric in siguranta, mult deasupra rablelor auto personale care vajaie prin tot orasul si omoara oameni nevinovati, dar impotriva carora putini iau pozitie si totul se stinge la scurt timp dupa foarte multele evenimente din trafic. Parca nu merita sa dispara tramvaiul din Copou si din oras doar pentru ca prostia acopera ratiunea.

Detalii despre ce e in atasament: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=13636&start=19



rbs.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  267.53 kb
 Vizualizat:  de 8441 ori

rbs.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 06:15:22    Titlul subiectului: 106 141785

Bună Ziua Iași în editia de Luni 28 Martie 2011 (Articol complet !) a scris:
RATP si Salubris dau 400 mii euro pe anvelope
Ion MUSET

Doua institutii subordonate Consiliului Local sunt gata sa achite peste 400 mii euro pentru achizitia de anvelope. Regia Autonoma de Transport Public (RATP) va cheltui peste 780 mii lei (185 mii euro) pentru achizitia de anvelope pentru autobuze. Este vorba de aproape 700 bucati, fiind atat anvelope de iarna, cat si all season. Acestea nu trebuie sa aiba un termen de fabricatie mai vechi de 1 ianuarie 2010, iar procedura de achizitie se va face printr-o licitatie electronica. Termenul de garantie al anvelopelor trebuie sa fie de minim 100.000 kilometri. Firmele care vor participa la licitatie trebuie sa aiba si posibilitatea de a refolosi anvelopele deja uzate. "Conform art. 6 din H.G. nr. 170/2004 «incepand cu 01.01.2005, furnizorii care introduc pe piata anvelope noi sunt obligati sa colecteze anvelopele uzate in limita cantitatilor introduse de ei pe piata in anul precedent, sa reutilizeze ca atare, sa resapeze, sa recicleze sau sa valorifice termoenergetic intreaga cantitate de anvelope uzate colectata». In consecinta, ofertantul trebuie sa mentioneze in oferta, disponibilitatea privind respectarea obligatiilor de mai sus, care pot fi indeplinite individual sau prin transferarea responsabilitatii catre persoane juridice legal constituite, autorizate de Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor", se arata in caietul de sarcini intocmit de reprezentantii RATP.
Licitatia electronica va avea loc pe 10 mai.
[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 16:04:38    Titlul subiectului: 108 141802

Procurorii au formulat recurs în cazul deciziei de cercetare în stare de libertate a vatmanului Cristian Diaconu însă judecătorii Tribunalului Iași au menținut prima măsură :

Adevărul în editia de Luni 28 Martie 2011 a scris:
Vatmanul din tramvaiul groazei: „Mă consider nevinovat. Regret enorm ce s-a întâmplat”
Cătălina Cocoloș

Cristian Diaconu le-a cerut astăzi magistraților Tribunalului Iași să nu-l aresteze. Judecătorii vor decide în această după-amiază dacă vor admite recursul procurorilor sau vor dispune ca vatmanul să fie cercetat în stare de libertate.

Ora 15.37 Vatmanul Cristian Diaconu rămâne în libertate. Tribunalul Iași a respins recursul procurorilor și a menținut decizia Judecătoriei Iași.

Vatmanul a susținut că a încercat să evite accidentul în care și-a pierdut viața un agent din cadrul Penitenciarului Iași. „Am făcut tot ce am putut să evit. Numai un om care nu se gândește face intenționat o asemenea faptă ", a susținut vatmanul în fața instanței.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 16:42:46    Titlul subiectului: 109 141803

Adevărul în editia de Luni 28 Martie 2011 a scris:
Șefii Regiei de transport public pun camere video în trei intersecții în care circulă tramvaie
Gabriela Toma

Conducerea Regiei Autonome de Transport Public a decis să instaleze sisteme de supraveghere video în cele mai mari intersecții din oraș în care circulă și tramvaiele. Autoritățile au achiziționat deja trei camere video pe care le vor instala în Târgu Cucu, Podu Roș și în Fundație.

„Astăzi am montat o cameră de luat vederi în Târgu Cucu. În următoarea etapă, vom instala camere în toate intersecțiile, dar și în toate mijloacele de transport pentru siguranța cetățenilor“, a spus Maricel Ghercă, directorul regiei.

Pentru a supraveghea permanent circulația tramvaielor în oraș, șefii RATP colaborează în acest moment cu Poliția Locală.

Șase echipe de control verifică activitatea regiei de transport public, după ce un tramvai a spulberat în intersecția din Fundație șase mașini și a rănit grav șapte persoane, iar un barbat a murit. RATP trebuie să dea socoteală inspectorilor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, Poliția Rutieră, Parchet, Autoritatea Rutieră Română și Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 06:56:51    Titlul subiectului: 113 141890

O descoperire ...

Adevărul în editia de Miercuri 30 Martie 2011 a scris:
EXCLUSIV Șoferii de pe autobuze urcă la volan direct de pe traseu și își dau ponturi ca să evite tragediile
Vasilica Costîn

Conducătorii mijloacelor de transport în comun care intră în schimbul doi își schimbă colegii fără să fie controlați cu aparatul etilotest. Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) susține că verificarea șoferilor de pe tura de amiază se face pe parcurs.

Șoferii de pe mijloacele de transport în comun care se află în tura de amiază urcă la volan fără să fie verificați.

Reporterii „Adevărul de Seară" au surprins momentul în care un angajat al RATP și-a schimbat colegul după ce a fost luat direct dintr-o stație de pe traseul 46. Ba mai mult, conducătorul care și-a încheiat serviciul l-a înștiințat pe colegul său că autobuzul are probleme cu frânele și i-a cerut să anunțe această defecțiune abia spre seară.

„Vezi să te duci diseară să faci frânele! Ține, dar se duce în dreapta, știi? Vezi că aici bate ceva, ori e de la frână, ori e de la amortizor!", îl înștiințează șoferul care tocmai și-a terminat tura pe cel care a venit să-l schimbe.

Reprezentanții RATP susțin că schimbul șoferilor se face pe trasee pentru a nu fi nevoiți să retragă toate autobuzele din circulație, dar dau asigurări că șoferii care intră în schimbul doi sunt verificați pe parcurs.

„Este imposibil ca în condițiile de trafic și planificările pe care le avem să se retragă toate autobuzele și să se facă schimbul între șoferi. Ar însemna să avem timpi morți. Schimbul șoferilor se poate face la stradă, iar responsabilitatea de a-i verifica pe cei care intră în schimbul doi revine colegilor de la dispecerate. Revizorii tehnici care supraveghează traficul au dreptul de a folosi aparate etilotest în cazul șoferilor sau vatmanilor care nasc suspiciuni că au probleme", spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iași.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BOZO



Data înscrierii: 20/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti, Iasi, Viena

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 08:02:48    Titlul subiectului: 141891

Asta e un procedeu normal in toata lumea, in ce oras fac revizie in fiecare zi si retrag toate vehicolele????
_________________
http://www.urbanrail.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 137
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 08:38:33    Titlul subiectului: 141892

Da dar este Domnul ziarist si trebuie sa mai scrie ceva, avea mult spatiu gol in ziar si a gasit un reportaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 14:24:18    Titlul subiectului: 141902

Si la Bucuresti schimbul de tura se face la capat de linie, dar uneori daca soferul care isi incheie serviciul locuieste pe traseu sau are treaba pe acolo, schimbul se poate face si mai repede.
Este foarte incomod pentru toata lumea ca schimbul sa se faca la garaj/depou. Ar trebui insa ca la capatul de linie unde se face schimbul sa existe personal care sa verifice soferii si masinile. De fapt asta si rezulta ca se face, din declaratia purtatorului de cuvant. Poate ca personalul de verificare ar trebui suplimentat.
Legat de descoperirea domnului ziarist, daca primul sofer a descoperit o problema si i-a spus colegului, acesta poate si el sa constate ca poate sau nu sa mai mearga asa, iar daca problema era intr'adevar serioasa, nu-i spunea s'o rezolve seara. Oricum, cred ca ambii lucrau de ceva timp pe acea masina, deci stiau cum se comporta in trafic.
Iar daca ziaristul vroia intr'adevar sa faca ceva, trebuia sa sune la RATP si sa spuna ce a auzit si autobuzul era verificat. Dar unde mai era senzationalul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 14:27:36    Titlul subiectului: 141903

Si mai e ceva. E mai satisfacut reporterica daca il verifica pe sofer la garaj, intra in schimb si la primul capat de linie trage o dusca? Evident ca important e controlul facut in timpul serviciului.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Apr 2011 09:58:32    Titlul subiectului: 142047

http://www.evenimentul.ro/articol/doi-experti-elvetieni-in-vizita-la-ratp.html

Citat:
Doi experți elvețieni, în vizită la RATP

La sfârșitul acestei săptămâni, vor veni la RATP Iași doi elvețieni pentru a verifica circumstanțele producerii accidentului de la Fundație, de pe 21 martie. „Este vorba de un reprezentant al societății Bernmobil, cea de la care ne-au fost donate tramvaiele Be8/8, expert în tehnologie electronică. Al doilea este reprezentantul Secretariatului Guvernului Elvețian (SECO), însă acesta a activat în cadrul Bernmobil. Sosirea lor în Iași este anunțată pentru duminică, însă nu deținem informații despre programul elvețienilor pe durata șederii lor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iași.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Apr 2011 14:42:44    Titlul subiectului: 142068

Bineinteles, ca de la acel accident, singura preocupare a presei, care probabil nu mai are ce manca vorbind de Basescu si Udrea, are acum de lucru cu RATP si cu toate chitibusurile.
Astept cu interes stiri despre o pata de praf pe roti, despre un scaun rupt si alte stiri senzationale. Este o piatra de rontait si de scos bani a presei locale pe zilele astea.
Sunt sigur ca omologii din alte orase/judete, crapa de oftica ca nu au si ei un subiect asa de suculent de stors.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Aug/2020
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Apr 2011 14:53:39    Titlul subiectului: 142070

Prima intrebare, cind s-a aflat vestea in redactii, a fost: sint morti?
Asta ca sa stie daca stirea are "greutate" sau nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Apr 2011 07:01:24    Titlul subiectului: 121 142119

Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 2 Aprilie 2011 a scris:
Amenzi drastice daca parcati langa linia de tramvai din Tatarasi
Ion MUSET , Ciprian BOARU

A fost nevoie de mai multe incidente pentru ca edilii sa decida interzicerea parcarii autoturismelor langa linia de tramvai din Tatarasi  In doua cazuri, incidentele din zona respectiva s-au soldat chiar si cu victime  In aceasta luna primaria scoate la licitatie locuri de parcare doar in Tutora, Mircea cel Batran si Dacia

Sefii primariei s-au trezit, in sfarsit, la realitate si au dispus luarea unor masuri la santierul din Tatarasi. A fost nevoie de mai multe incidente petrecute pe linia dintre Doi Baieti si Dispecer pentru ca acestia sa interzica parcarea masinilor langa linia de tramvai. De frica amenzilor, soferii aleg acum sa-si parcheze autoturismele pe prima banda de mers sau printre blocurile din cartier. Ieri nici o masina nu se afla in preajma liniilor din Tatarasi. "Am solicitat Politiei sa ia masurile necesare pentru a opri debandada de acolo. Am asfaltat prima banda de mers, astfel ca soferii isi pot parca masinile aici pana la finalizarea lucrarilor. Se pare ca, abia dupa ce am dat amenzi, acestia au renuntat sa mai parcheze pe langa linii. Cei care o vor face de acum incolo vor fi amendati", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.
Masurile au fost luate abia dupa ce reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public au solicitat acest lucru si dupa ce mai multi soferi au blocat circulatia tramvaielor in mai multe randuri, pentru ca au parcat prea aproape de linii. In doua cazuri, incidentele din zona respectiva s-au soldat chiar si cu victime. "O persoana a fost lovita de tramvai in momentul in care iesea din masina, dupa ce parcase prea aproape de linii. In acelasi timp, o femeie in varsta s-a lovit cu capul de tramvai dupa ce vatmanul a fost nevoit sa franeze brusc, din cauza unei masini aparute in trafic. La aceste incidente se adauga nenumaratele blocari ale circulatiei tramvaielor din cauza ca posesorii de automobile isi parcau masinile prea aproape de linii. Este foarte bine ca s-a luat, in sfarsit, o masura", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 12:45:22    Titlul subiectului: 142192

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Expertii_elvetieni_vor_verifica_astazi_tramvaiele-sicrie_ale_Primariei_0_455954700.html

Citat:
Experții elvețieni vor verifica astăzi tramvaiele-sicrie ale Primăriei

Doi inspectori elvețieni au ajuns de duminică seara la Iași. Aceștia vor controla toate cele 12 tramvaie donate Regiei Autonome de Transport Public Iași, din care unul a provocat groaznicul accident din Fundație.

Un reprezentant al societății Bernmobil, cea care a donat tramvaiele tip Be8/8, expert în tehnologie electronică și un altul al Secretariatului Guvernului Elvețian (SECO), care a activat în cadrul Bernmobil vor ajunge astăzi la RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 1179
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 18:14:05    Titlul subiectului: 142204

Ultima data cand am citit ziarul ArdeVărul, pe prima pagina scria despre un viol si o crima. Acum sunt la moda "tramvaiele-sicrie". Cand s'a facut praf duba-sicriu la Scanteia, n'am auzit prea multe critici la adresa maxi-taxicrielor si nici firmelor de pompe funebre care le detin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 20:54:28    Titlul subiectului: 125 142212

Citat:
Experții elvețieni vor verifica astăzi tramvaiele-sicrie ale Primăriei .

Proceduri în vederea expertizării :

Ziarul de Iasi în editia de Luni 4 Aprilie 2011 (Articol complet !) a scris:
Mai multi experti vor cerceta tramvaiul-ghiulea
AUTOR: ADRIAN OPRIS

[...] Potrivit procedurilor, expertizarea se va face de catre un expert independent autorizat de Ministerul Justitiei. Alaturi de acesta, vor putea participa si doi experti - asistenti desemnati de catre cele doua parti din dosar - vatmanul si regia de transport. Cei trei vor stabili aspectele care vor fi verificate, iar la finalul cercetarii fiecare va intocmi cite un raport pe care il va transmite anchetatorilor pentru a fi depus la dosar.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 06:45:53    Titlul subiectului: 126 142219

Presa ... și întrebările retorice ...

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 5 Aprilie 2011 a scris:
Azi aflam cat de sigure sunt tramvaiele elvetiene
Ion MUSET

O echipa din Elvetia va prezenta astazi rezultatele inspectiei facute ieri la tramvaiele Be8/8, aduse de la Bernmobil. Nu si la tramvaiul ucigas, care a provocat un groaznic accident in Fundatie, in urma cu doua saptamani. Conform sefilor Regiei, procurorii care instrumenteaza cazul nu le-au permis elvetienilor sa verifice daca tramvaiul implicat in accidentul de pe 21 martie avea sistemele de franare intacte. Hans Berger, reprezentant al SECO Elvetia, si Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, urmeaza sa comunice ce probe s-au facut la tramvaiele Be8/8 si Be4/4 in Elvetia, in ce a constat modernizarea lor, precum si unde au fost omologate. Mai mult, expertii elvetieni trebuie sa certifice daca acestea sunt adecvate pentru calea de rulare din Iasi, asa cum arata ea pe unele portiuni. "Astazi dimineata, cei doi elvetieni s-au prezentat la sediul Regiei pentru a verifica aceste tramvaie.Nu stim de ce procurorii nu le-au dat voie sa se uite si la tramvaiul implicat in accident. Maine dimineata (azi - n.r.) acestia vor prezenta concluziile inspectiei efectuate la mijloacele de transport in comun. Tramvaiul implicat in nefericitul accident este intr-o hala separata, sub supraveghere video", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Tramvaiul ucigas din Copou a fost expertizat pana acum de experti ai autoritatilor locale, Politie, Parchet, Autoritatea Rutiera Romana, dar si de o comisie din partea Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi (UTI). Aceasta a fost condusa de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, seful Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la UTI. In urma testelor efectuate asupra tramvaiului pe mai multe trasee din Iasi, a reiesit ca acesta avea franele in regula, motiv pentru care procurorii s-au grabit sa-l retina pe vatmanul. Cristian Diaconu a fost eliberat in cele din urma, dupa ce magistratii Judecatoriei Iasi au respins propunerea procurorilor de arestare preventiva. Vatmanul va fi cercetat in libertate pentru carnagiul produs in Fundatie.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 07:36:18    Titlul subiectului: 142221

Articolul nu prea mai e valabil, pentru ca datele problemei s-au schimbat pe parcursul zilei in privinta accesului la 164. Detalii dupa conferinta de presa.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 11:53:07    Titlul subiectului: 142242

http://www.bzi.ro/specialistii-elvetieni-sustin-ca-tramvaiele-importate-de-la-ei-functioneaza-excelent-215024

Citat:
Specialistii elvetieni sustin ca tramvaiele importate de la ei functioneaza excelent

Elvetienii sustin ca verificarile arata ca aceste tramvaie, care, inainte de a ajunge la Iasi, au functionat 35 de ani in Berna, functioneaza excelent. In ceea ce priveste accidentul din Copou, acestia au lansat doar o ipoteza potrivit careia ca singurul vinovat ar fi vatmanul, in conditiile in care si la o pana de curent un tramvai de acest gen poate fi franat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 14:28:23    Titlul subiectului: 128 142248

Pe acceași temă :

Adevărul în editia de Marți 5 Aprilie 2011 a scris:
Concluzia specialiștilor elvețieni după inspecția tramvaielor second-hand: „Vagoanele funcționează perfect, fără defecțiuni“
Gabriela Toma

Ora 12.00 Experții au realizat doar inspecția vizuală a tramvaiului implicat în groaznicul accident din Fundație deoarece nu erau prezenți și experții din cadrul anchetei penale. Cei doi elvețieni au ieșit în stradă luni seară, cu vatmanii, inclusiv Cristian Diaconu și au făcut o probă pe Canta.

Am văzut că vagonul funcționează perfect, fără defecțiuni. Lucrătorii din depou sunt foarte bine instruiți, la fel de bine ca specialiștii din Berna. Am văzut că vatmanii conduc foarte bine. Ce s-a întâmplat nu știu. O posibilitate este ca vatmanul să nu fi apreciat ceva la momentul potrivit“, a spus Hans Berger, reprezentant al SECO Elveția.

Experții vor testa din nou frânele tramvaiului

Elvețienii au dat asigurări că tramvaiele nu au fost implicate în incidente asemănătoare. „Aceste vagoane au circulat în Berna timp de 35 de ani, fiecare a făcut câte 2 milioane de kilometri și nu au existat incidente asemănătoare", a mai spus Hans Berger. Șefii din Primărie susțin că i-au chemat pe reprezentanții elvețieni pentru a primi asigurări că vagoanele de la stradă nu pun în pericol siguranța călătorilor.

„Am vrut ca Guvernul Elveției să ne dea asigurarea că restul vagoanelor pe care le rulăm primite ca donație sunt în bună stare de funcționare, corespund reliefului pe care rulează, dacă planurile de reparații, verificările tehnice sunt făcute corect, dacă echipa tehnică care se ocupă de exploatarea lor este bine pregătită profesional", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.


Între timp, anchetatorii au dispus și ei efectuarea unei expertize tehnice a tramvaiului. Procurorul de caz a desemnat un expert și a trasat cele 20 de obiective pe care va trebui să le lămurească lucrarea. Specialistul va trebui să stabilească cum acționau frânele tramvaiului, câte sisteme de frânare avea, dacă acestea puteau acționa separat, cum a funcționat vagonul de la ultima de revizie, dacă frânele nu au funcționat în momentul impactului.

Avocații vatmanului și o parte din dosar au propus și ei experți consultanți. „Noi am recuzat expertul desemnat pentru că am considerat că nu are specializarea necesară pentru efectuarea acestei expertize. Însă cererea ne-a fost respinsă. Noi ne-am ales un expert consultant din Dolj", a precizat Anca Drăgoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu, singurul cercetat în acest caz.

Ora 10.00 Hans Berger, reprezentant al SECO Elveția, și Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, cea care a donat Regiei Autonome de Transport Public tramvaiele de tip Be 8/8 au verificat ieri toate cele 11 vehicule second-hand , cu excepția celui implicat în accident.

Aceștia vor prezenta astăzi cum au fost modernizate tramvaiele, cât de sigure sunt pentru șinele din Iași și ce probe au făcut pentru verificarea lor.

________________________________________________________________

*** Conferința de presă comună a reprezentanților SECO-BernMobil și RATP!

Din cele relatate de reprezentantul SECO , înclinarea de pe Copou nu pune probleme vagoanelor BE 8/8 !

Citat:
În Berna există pante de 6 % ... BE 8/8 au circulat foarte des pe pante de 5 % , și asta corespunde exact înclinării de pe Copou [...].
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2011 05:33:37    Titlul subiectului: 130 142273

Ziarul de Iasi în editia de Miercuri 6 Aprilie 2011 a scris:
Sefii RATP au sters fara sa stie date importante din "cutia neagra" a tramvaiului-ghiulea
Surpriza mare a elvetienilor sositi la RATP

AUTOR: CIPRIAN NEDELCU, CRISTIAN ALBU

Sefii RATP au plimbat tramvaiul-ghiulea prin tot orasul fara sa stie, spun ei, ca in acest fel s-au sters datele importante stocate in sistemul electronic al vagonului. Acest sistem inregistreaza doar datele de pe ultimii 2.000 de metri parcursi de vehicul. Cind au venit ieri specialistii elvetieni cu aparatura necesara citirii datelor, au avut o mare surpriza: acestea erau sterse in timpul testelor facute. "Probabil ca s-a actionat in necunostinta de cauza", spune avocata vatmanului. "Acele date nu erau favorabile vatmanului, ci dimpotriva, ne puteau demonstra ca vagonul a functionat corespunzator", se apara seful regiei.

Una dintre avocatele care il reprezinta pe vatmanul Cristian Diaconu a declarat ieri ca expertii veniti din Elvetia nu au putut gasi datele din momentul tragicului accident din Copou. „Am discutat cu ei, am fost intr-un depou RATP. Expertii elvetieni au venit cu aparatura pe care RATP Iasi nu o are, pentru a citi datele din sistemul electronic al vagonului implicat in accidentul din urma cu citeva saptamini. Insa acestia au avut o surpriza: sistemul electronic stocheaza doar datele de pe ultimii 2.000 de metri parcursi de vehicul. Din cauza ca sefii RATP au purtat tramvaiul prin tot Iasul in zilele urmatoare accidentului, pentru a efectua teste, elvetienii nu au mai gasit informatiile de la accident", a precizat ieri avocata Anca Dragoi. Aceasta a adaugat ca, daca tramvaiul ar fi ramas sigilat pina la sosirea expertilor, acestia ar fi putut preciza cu exactitate viteza pe care o avea vehiculul in momentul impactului, dar si eventuale defectiuni care ar fi putut aparea. „Nu vreau sa acuz pe nimeni. Probabil ca s-a actionat in necunostinta de cauza. Normal era sa se informeze inainte de a pleca pe traseu cu vagonul respectiv", a adaugat avocata. De partea cealalta, reprezentantii RATP au afirmat ca nu stiau ca datele sint stocate doar pentru o distanta limitata. In plus, datele nu ar fi fost relevante. „RATP nu a facut nimic decit ceea ce li s-a dispus. Nu stiu sa va spun acum cine a dat dispozitie sa fie facute verificari atunci noaptea. In momentul respectiv au fost in tramvai si reprezentanti ai Politiei, si experti tehnici si vatmanul. Au fost in total 30 de persoane. Daca stiam si se putea, citeam acele date la fata locului. Dar indiferent de rezultate, acestea puteau fi contestate pentru ca nu erau avizate metrologic. Din punctul nostru de vedere, acele date nu erau favorabile vatmanului, ci, dimpotriva, ne puteau demonstra ca vagonul a functionat corespunzator", a declarat Maricel Gherca, directorul regiei.

Ce au facut elvetienii

Oficialii RATP au mentionat ca datele stocate in calculatorul de bord al tramvaiului se refera la viteza, daca a fost actionata frina pe patine, daca a fost actionat sistemul de avertizare sonor, daca au fost deschise usile sau a fost folosita semnalizarea. „Din punct de vedere juridic, acel calculator de bord nu are echivalentul unei cutii negre. De aceea, elvetienii nici nu au pus prea mare accent pe acest lucru. Calculatorul respectiv nu are regim de tahograf si nici nu este avizat metrologic", a specificat Cristi Stoica, directorul tehnic al RATP. Referitor la testele facute in urma cu doua zile de elvetieni, avocata Dragoi a mentionat ca acestea s-au efectuat pe vagoane similare si in alte conditii decit cele de la accident. „Vagonul implicat in accident nu a fost pornit, ei au urcat in el, s-au uitat la mecanisme, la frine, s-au bagat pe sub el, pentru a vedea componentele. Celelalte verificari s-au facut pe vagoane similare, care au fost pornite si cu care s-a mers pe o distanta scurta, in mediu plan, nicidecum in panta sau cu calatori", a incheiat avocata vatmanului. [...]


Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Mie 06 Apr 2011 15:27:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2011 05:47:24    Titlul subiectului: 131 142274

După ce în anul 2007 presa locală a descoperit "un fel de Matusalem al regiei de transport din Iasi" (pentru a cita presa vremii...) , iată că tramvaiele "spațiale" revin ... în atenția presei ...

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 6 Aprilie 2011 a scris:
Tramvaiul ucigas a inconjurat Pamantul de 50 de ori!
Ion MUSET

Expertii elvetieni veniti ieri la Iasi sa verifice tramvaiele Be 8/8 au sustinut ca acestea functioneaza fara probleme  Ei nu au verificat, insa, si tramvaiul implicat in groaznicul accident din Fundatie, petrecut pe 21 martie  Si asta pentru ca avocatii vatmanului care a condus vagonul au contestat expertiza tehnica facuta de specialistii condusi de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi  La Iasi ar trebui sa ajunga un expert independent din Dolj  Oficialii din Berna au precizat ca tramvaiele donate Iasului au parcurs peste 2 milioane de kilometri!  Iasul este singurul oras din Europa in care mai circula acest tip de tramvaie

Specialistii din Elvetia veniti la Iasi sa verifice tramvaiele Be 8/8, unul dintre ele fiind implicat in groaznicul accident din Fundatie, de acum doua saptamani, sustin ca mijloacele de transport functioneaza excelent. Si asta in ciuda faptului ca au aproape 40 ani vechime, au circulat 35 ani in Berna, iar Iasul este singurul oras din Europa care le mai foloseste. Mai mult decat atat, cei doi experti elvetieni, Hans Berger, reprezentant al SECO Elvetia, si Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, nu au inspectat tramvaiul implicat in accident, din motive juridice. Ei au emis ieri si o serie de concluzii vizavi de functionarea acestor tramvaie in Berna, cat de adecvate sunt pentru traficul din Iasi, precum si o posibila cauza a accidentului produs pe 21 martie. Hans Berger a afirmat ca s-ar putea ca vatmanul Cristi Diaconu sa nu fi actionat frana la timp. "O posibilitate este ca vatmanul sa nu fi apreciat ceva in mod corect, dar este doar o posibilitate", a sustinut acesta.
Elvetienii nu s-au atins de tramvaiul ucigas intrucat avocatii vatmanului Cristian Diaconu au recuzat expertiza facuta de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi. Acestia au solicitat ajutorul unui expert independent din Dolj, care va verifica tramvaiul.
Ieri, oficialii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au mai oferit un element din ancheta derulata in cazul accidentului din Fundatie. Conform acestora, la probele efectuate cu tramvaiul ucigas la o zi dupa accident, mijlocul de transport a franat pe Copou in 12 metri de la o viteza de 50 km/h. Expertiza efectuata de elvetieni la tramvaiele Be8/8 nu va fi luata, insa, in calcul de anchetatori, acestia nefiind prezenti la probele facute luni, 4 aprilie, cu tramvaiele in cauza.

Toate bune si frumoase

Inca de la inceput, expertii elvetieni au afirmat ca nu au identificat nici o problema de functionare la tramvaiele aduse de la Berna anul trecut. Ei sustin ca, timp de 35 ani, perioada in care acestea au transportat calatori prin capitala Elvetiei, nu au avut decat un singur accident, si acela produs din cauza vatmanului. "Am vazut ca vagoanele functioneaza perfect fara defectiuni. Lucratorii din depouri sunt foarte bine instruiti. Sunt la fel de buni ca si specialistii din Berna. Am vazut ca si vatmanii conduc foarte bine. Ce s-a intamplat nu stiu. O posibilitate este ca vatmanul sa nu fi apreciat ceva in mod corect, dar este doar o posibilitate. Exista mai multe sisteme de frana, care pot fi actionate impreuna sau separat. Depinde, insa, foarte mult de modul preventiv de conducere. Cand o frana nu functioneaza, vagonul este oprit prin actionarea celorlalte frane. Vorbim in special de frana pe patina, care este folosita mai ales in cazuri critice. Am verificat mai multe elemente de siguranta, dar nu la acest vagon. Am vazut celelalte vagoane din depou si nu am gasit nimic care sa nu fi functionat la sistemele de franare", a declarat Hans Berger, reprezentantul SECO Elvetia.

Tramvaiele elvetiene au inconjurat Pamantul de 50 de ori!

In ciuda asigurarilor date de expertii elvetieni, este clar ca vechimea si numarul mare de kilometri ale tramvaielor elvetiene nu fac din ele cele mai sigure mijloace de transport din Iasi. Oficialii din Tara Cantoanelor au precizat ca numai la Berna tramvaiele au mers peste 2 milioane de kilometri. Asta inseamna ca au inconjurat Pamantul de cel putin 50 de ori, daca luam in calcul faptul ca distanta echivalenta cu circumferinta Pamantului la Ecuator este de 40.075 km. Reprezentantul SECO a precizat, insa, ca acestea au facut fata pe pante asemanatoare celor din Copou. Hans Berger a tinut sa infirme ieri si faptul ca franele tramvaiului ar fi putut ceda din cauza vreunei defectiuni electrice. "In Berna exista pante de 6%, 5%, iar pe o linie nou construita, chiar si 6,5%. Be 8/8 au circulat foarte des pe pante de 5%, si asta corespunde exact inclinarii de pe Copou. In cazul in care apare o defectiune electrica, celelalte sisteme de franare pot fi actionate de vatman. Noi facem zilnic controale la vagoane, iar frana de patina se verifica chiar de cateva ori pe zi. Urmeaza apoi revizii la intervale de 6 mii, 12 mii, 18 mii pana la 60 mii km. Se fac intretineri dupa un anumit program. Acesta are in vedere ce componente sunt relevante in legatura cu functionarea. Chiar si atunci cand starea sinelor nu este buna, lucrurile acestea tot vatmanul trebuie sa le simta. Este aceeasi situatie ca pe strada. Daca aveti cea mai scumpa masina, noua, cu sistem ABS si daca conduceti mult prea repede pe gheata, faceti accident. Legile fizice nu pot fi ignorate", a mai spus Hans Berger.[...]


Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Mie 06 Apr 2011 15:27:55, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Aug/2020
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 01:43:14    Titlul subiectului: Re: 130 142304

Citat:
În Berna există pante de 6 % ... BE 8/8 au circulat foarte des pe pante de 5 % , și asta corespunde exact înclinării de pe Copou [...].
Pentru toti clevetitorii: cred ca daca aveti rabdare si urmariti in intregime filmuletul de 14 minute si 7 secunde aveti raspunsul la majoritatea intrebarilor si speculatiilor. Restul este doar intentie rauvoita de a denigra sistemul de transport public din Iasi.
Ziarul de Iasi în editia de Miercuri 6 Aprilie 2011 a scris:
Sefii RATP au sters fara sa stie date importante din "cutia neagra" a tramvaiului-ghiulea
Surpriza mare a elvetienilor sositi la RATP
Dupa accident, cum era logic, tramvaiul a fost retras la depou. De la Fundatie, pe cel mai scurt traseu, tramvaiul a mers in Tirgu Cucu, unde a intors si apoi Filarmonica, Piata Unirii, str. Garii sau Vointa - Billa si depou. Pe oricare dintre variante sint mai mult de 2000 de metri. Asadar datele nu s-au sters pentru ca sefii R.A.T.P. au purtat tramvaiul prin oras. Ele erau deja sterse de la retragerea vagonului la depou. Si apoi nu sefii R.A.T.P. au hotarit sa plimbe tramvaiul, a fost cererea comisiei de expertiza.
Cu toata speranta mea, tot chestie de aia urit mirositoare se maninca in presa doar de dragul senzationalului.


Ultima modificare efectuată de către MIXIX la Joi 07 Apr 2011 12:49:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30  Următoare
Pagina 18 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community