Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 06:51:42    Titlul subiectului: 142306

De altfel, cei doi elvetieni au si facut referire la faptul ca poate ar fi bine ca la nivelul legislatiei romanesti transportul public sa fie mult mai bine reglementat, normele vestice in domeniu putand fi un punct de plecare pentru o eventuala modificare. Pentru tramvaie, de exemplu, s-a facut trimitere la BoStrab. In prezent, fara astfel de noi reglementari, datele respective nu ar fi avut valoare decat intern, in cercetarea penala si in cadrul procesului care probabil va urma neputand constitui probe. Ce sens ar fi avut ca RATP sa vrea sa piarda niste date care, intern, in mod cert ar fi aratat o realitate conforma cu ceea ce credem in acest moment vis-a-vis de accident?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 21:23:19    Titlul subiectului: 142348

Ziarul de Iasi în editia de Miercuri 6 Aprilie 2011 a scris:
Sefii RATP au sters fara sa stie date importante din "cutia neagra" a tramvaiului-ghiulea
Surpriza mare a elvetienilor sositi la RATP
Asta era grija sefilor dela RATP in acel moment, sa stearga probele care culmea ca ar fi dezincriminat tramvaiul? Twisted Evil
Ce sa zicem atunci de asta, cand dintr'o evidenta vina a vatmanului s'a produs un accident de proportii, iar societatea in cauza a taiat tramvaiul fara nicio ancheta? Probabil ca presa poloneza nu e platita sa arunce cu noroi. Sau pur si simplu e diferenta de civilizatie.
http://poznan.naszemiasto.pl/archiwum/1792680,z-archiwum-wilda-do-dzis-pamieta-tragiczna-srode-93,id,t.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 22:21:13    Titlul subiectului: 142358

Trix a scris:
Sau pur si simplu e diferenta de civilizatie.


...sau pur si simplu e o mare sarada intre interese, argumente si realitate, toate "made in Romania"... Uneori am impresia ca se uita punctul de plecare datorita unor "inflacarari" personale.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 05:05:09    Titlul subiectului: 142 142493

Au mai rămas 16 zile până la adjudecarea licitației privind efectuarea lucrărilor incluse în proiectul "Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi". Deocamdată șase firme (deja a apărut o firmă contestatară...) și-au arătat interesul pentru acest obiectiv:

Iași Plus în editia de Marti 12 Aprilie 2011 a scris:
Sase firme vor de la Primarie 66,5 milioane lei
Cristina Negoita

Reprezentantii a sase firme mari din domeniul constructiilor de drumuri (SC Citadin SA Iasi, SC CF Grup Colas, Viarom, SC CF Campulung Moldovenesc, Romax Bucuresti si SC Societatea de Constructii in Transporturi) au venit ieri la Primarie pentru a vedea pe viu ce lucrari trebuie executate in cadrul proiectului "Reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere in zona culturală, istorică și turistică in Municipiul Iași”, proiect finantat cu 91,1 milioane de lei din fonduri europene. "Pe 14 aprilie, vom avea o alta intalnire cu aceste firme, dar si cu altele interesate sa participe la licitatie”, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Licitatia pentru executia lucrarilor va avea loc pe 28 aprilie, suma pusa la bataie de municipalitate fiind 66,5 milioane de lei. Proiectul prevede refacerea rețelei stradale pentru 16 artere (Aleea M. Sadoveanu, Aleea Grigore Ghica Vodă, Bd. Carol I, str. Gavril Muzicescu, bdul Ștefan cel Mare si Sfant, str. A. Panu, str. M. Costăchescu, str. Vasile Pogor, str. Vasile Conta, str. Vasile Alecsandri, str. I.C. Brătianu, str. Sf. Lazăr, Șoseaua Sărărie, str. Sărărie, str. Lascăr Catargi și str. Palat), reabilitarea trotuarelor aferente străzilor reabilitate, crearea de piste de bicicliști aferente străzilor reabilitate (Str. A. Panu, Str Palat și Aleea M.Sadoveanu), reabilitarea a 3.700 de metri liniari de linie de tramvai (Agronomie – Triumf și str. Muzicescu) si amenajarea a aproximativ 20.000 de metri pătrați de spațiu verde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Apr 2011 04:00:05    Titlul subiectului: 149 142606

Bună Ziua Iași în editia de Vineri 15 Aprilie 2011 a scris:
Schimbari radicale in circulatia rutiera din municipiul Iasi
Vlad ROTARU

[...] Restrictii de viteza pentru tramvaie

Tragicul accident de acum cateva saptamani, din Fundatie, i-a facut pe sefii administratiei iesene sa propuna ca tramvaiele sa nu circule cu mai mult de 20 kilometri pe ora in zonele de panta din municipiu. Vizate sunt portiuni precum cea din Statia Padurii, din Tatarasi, Copou sau cea de la Tarom, spre strada Arcu.
Tot la capitolul mijloace de transport in comun, municipalitatea a decis prelungirea traseelor de autobuz 44 si 121 de la Piata Dacia spre capat Dacia, pe strada Tabacului.
Compania Lidl Romania a solicitat Comisiei de Circulatie si amplasarea unor statii de calatori in zona strazilor Vasile Lupu si Pantelimon Halipa, pe cheltuiala firmei. Lidl urmeaza, in perioada urmatoare, sa deschisa un magazin aflat foarte aproape de Spitalul de Recuperare. Solicitarea companiei a primit aviz favorabil din partea municipalitatii
.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 16 Apr 2011 07:00:21    Titlul subiectului: 153 142655

Catalin Ghita a scris:
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Primaria_Iasi_mai_vrea_sa_indatoreze_bugetul_cu_inca_50_de_milioane_de_euro_0_277172641.html

"Șefii Primăriei Iași mai vor încă un credit de 50 de milioane de euro


Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 16 Aprilie 2011 a scris:
Este oficial: Nichita cauta banci pentru un mega-imprumut
Ciprian BOARU

Primarul Gheorghe Nichita mai vrea inca un imprumut de 30 milioane euro  Negocierea va avea loc pe 23 mai  Edilii vor plati un comision firmelor care vor gasi cele mai bune conditii de creditare

Recent, primarul Gheorghe Nichita a lansat procedura de cautare a unui imprumut de maximum 30 milioane euro, suma ce urmeaza sa fie folosita pentru cofinantarea unor proiecte de infrastructura ce beneficiaza de sustinerea fondurilor europene. Procedura de negociere este programata pentru data de 23 mai 2011. Edilii cauta firme specializate care sa gaseasca un credit avantajos pentru municipalitate. Comisionul va fi stabilit de firme si analizat de reprezentantii primariei. Pentru ca procedura sa fie valabila, trebuie depuse minimum trei oferte. Firmele interesate pot cere clarificari pana pe 11 mai. "Noi am publicat anuntul si urmeaza sa primim clarificari daca vin din partea solicitantilor. Aceasta suma este necesara pentru cofinantarea proiectelor europene. Gradul de indatorare creste, dar nu depindem de asta. Daca ar fi de depasit acest grad, tot ne-ar aproba imprumutul. Pentru programele europene nu se tine cont de gradul de indatorare. Speram ca la sfarsitul primul semestru sa ajungem la Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale. Daca nu vor fi probleme cu procedura, speram ca pe 23 iunie sa depunem la comisia de autorizare", a precizat Victorel Lupu, directorul economic al primariei. In aceste conditii, suma va fi folosita pentru cofinantarea proiectelor: Zona de agrement Ciric, Pasaj Octav Bancila, Dezvoltarea Axei de Transport Est - Vest, Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi, Centru Tehnologic Regional Iasi, Ermis, Retina, Plus, Centres, Organza, Suite, Mms, Gsr, E-gos si Archimedes.
Primarul Gheorghe Nichita a indatorat deja orasul cu 50 milioane euro, bani luati de la banca Dexia. In ultimii trei ani, mai bine de jumatate din aceasta suma a fost folosita pentru asfaltari. Lucrarile au fost executate destul de prost. Strazi reabilitate recent au cedat dupa o iarna.


________________________________________________________________


Adevărul în editia de Sâmbătă 16 Aprilie 2011 a scris:
Lista creditelor Primăriei. Vezi aici cât mai au de plătit ieșenii pentru împrumuturile gigant ale orașului
Gabriela Toma

Cel mai mare împrumut al Primăriei pentru care ieșenii vor avea de plătit până în 2030 este cel de 200 de milioane de lei, contractat de la banca Dexia. După ce au cheltuit aproape toți banii contractați în 2007, edilii nu au achitat nicio rată din credit. Oficialii abia au achitat dobânzi în valoare de 31,1 milioane de lei și comisioane și alte costuri aferente finanțării în valoare de aproape 600.000 de lei.

„Gradul de îndatorare al Municipiului Iași la data de 31 martie este de 15,52%“, a spus Victorel Lupu, directorul economic al Primăriei.

Primăria a mai împrumutat în 2007 de la BERD 15 milioane de euro, pe o perioadă de 12 ani și jumătate, din care ieșenii au plătit abia 1,9 milioane de euro.

În 2005, edilii au mai contractat un credit în valoare de 7,6 milioane de euro pentru ca Regia Autonomă de Transport să poată achiziționa în leasing 50 de autobuze noi. Primăria mai are de achitat 1,8 milioane de euro, plătind în plus la împrumut 3,2 milioane de euro ca dobânzi și comisioane.

Ieșenii au mai fost îndatorați și cu 19,4 milioane de euro pe care Primăria i-a împrumutat în 2007, de la BERD pentru un contract de garanție la CET. Edilii au achitat doar 2,4 milioane de euro, la care se adaugă 3,2 milioane de euro dobânzi și comisioane
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2011 07:14:16    Titlul subiectului: 163 142754

Ziarul de Iasi în editia de Miercuri 20 Aprilie 2011 a scris:
Restrictii de viteza pentru tramvaie, in Copou
AUTOR: CRISTIAN ALBU

Tramvaiele de tip BE8/8 circula din nou pe Copou. Acestea au fost repuse pe traseele din Copou de la inceputul saptaminii. Reprezentantii regiei de transport au specificat ca tramvaiele au fost verificate si sint sigure. Astfel, ieri, pe trasee, s-au aflat trei vagoane de tip BE 8/8. Doua au fost pe traseele 1 si 13 care circula prin Copou si unul pe traseul 3.

Oficialii RATP au specificat ca s-a stabilit in comisia de circulatie restrictionarea vitezei tramvaielor pe Copou. "S-a hotarit o restrictie de viteza de 20 km/h. Urmeaza sa punem si semnele de circulatie de restrictionare de viteza. Aceasta se aplica doar pentru tramvaie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

El a mentionat ca restrictii de viteza vor fi impuse si pe alte tronsoane. Astfel, pe Arcu, dar si in Zona Industriala, unde calea de rulare a tramvaielor prezinta un grad mare de uzura, tramvaiele vor circula cu maximum 30 km/h.

Oficialii regiei au specificat ca in urmatoarele zile vor fi montate si semnele de circulatie de restrictionare. Nu s-a luat o decizie si in ceea ce priveste stationarea masinilor la semaforul de la Biblioteca Centrala pe calea de rulare a tramvaielor. "Noi sintem de parere ca autoturismele nu au ce cauta pe calea de rulare, dar nu sintem in masura sa aplicam sanctiuni. Traficul de pe linia de tramvai ingreuneaza si circulatia tramvaielor pe pasarela Alexandru", a precizat Mihai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2011 06:59:20    Titlul subiectului: 167 142817

sanducosmin92 a scris:
Problema pistei pentru bicicliști revine în atenția presei locale ...


Problem solved !

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 22 Aprilie 2011 a scris:
Pista de biciclisti a fost reparata
Ion MUSET

Iesenii pot circula din nou pe pista de biciclisti. Dupa mai bine de trei luni, timp in care o portiune din pista a fost blocata in Podu Ros, aceasta a fost reparata de muncitorii ApaVital si Citadin. Telenovela lucrarilor a inceput la sfarsitul lunii ianuarie, cand o parte din pista s-a prabusit in zona Podu Ros. Din cauza ca proiectantii lucrarii nu au luat in calcul retelele subterane din zona si au montat pavelele, un canal colector de ape uzate a cedat. Muncitorii ApaVital au trebuit, astfel, sa-l construiasca din nou, lucrarea finalizandu-se abia acum, din cauza ca betonul avea nevoie de cel putin 28 zile pentru a se usca.
Pista de biciclisti a fost construita de firma Com-Beton, detinuta de controversatul om de afaceri Constantin Comanescu. Pentru amenajarea pistei, municipalitatea a achitat nu mai putin de 850 mii lei. De la inaugurare, in octombrie anul trecut, aceasta a cedat de doua ori, chiar daca firma lui Comanescu oferise o garantie de cel putin doi ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2011 07:05:07    Titlul subiectului: 168 142818

Ziarul de Iasi în editia de Vineri 22 Aprilie 2011 a scris:
Judecatorii au somat RATP sa reangajeze un fost salariat
AUTOR: CRISTIAN ALBU

Acesta va primi si aproximativ 10.000 de lei, ca salarii restante.
RATP a fost obligata in instanta sa reangajeze un fost salariat. Decizia judecatoreasca a fost trimisa regiei zilele trecute. Pe linga reangajare, RATP trebuie sa plateasca salariile angajatului in perioada cit acesta nu a lucrat.

Reprezentantii regiei au afirmat ca este vorba despre Constantin Untu, de 58 de ani. Barbatul a fost disponibilizat in luna iulie. "In toamna, a venit sa se angajeze din nou. Nu a trecut insa toate testele si ca atare, nu l-am putut angaja", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mentionat ca la reangajare, toti candidatii sint testati, indiferent daca au mai lucrat sau nu.

Fiind respins la concurs, Untu a actionat regia in instanta. "Instanta a decis sa-l reangajam, dar vom face recurs. Au aparut modificari si in legislatie si nu putem renunta la proba de concurs. In plus, este un fost angajat care a avut abateri", a mai declarat Gherca.

Astfel, in perioada 2003-2010 Constantin Untu a avut 14 decizii de sanctionare, de la deviere de la traseu, comportament neadecvat cu calatorii sau controlorii, plus in gestiune si pina la vinzare de bilete refolosite. "Cind s-au facut disponibilizarile, s-a cautat sa se renunte la angajatii cu probleme, abateri. Nominalizarile au fost facute de catre sefii de sectii sau de coloana. Nu a avut nimeni nimic cu el", au afirmat reprezentantii RATP.

Plata salariilor restante pentru Untu depaseste 10.000 de lei. Chiar daca RATP va face recurs, banii vor fi dati angajatului deoarece decizia primita de la instanta este cu tiltu executoriu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 24 Apr 2011 11:50:00    Titlul subiectului: 175 142874

Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 23 Aprilie 2011 a scris:
Gheorghe Nichita anunta un nou faliment rasunator

Primarul Gheorghe Nichita s-a apucat sa sape si mai adanc groapa unei alte societati aflate in subordinea Consiliului Local  Dupa ce a dus Centrala Electrica de Termoficare in pragul falimentului, Nichita pune o piatra de moara si peste Regia Autonoma de Transport Public  Este al doilea an consecutiv cand municipalitatea obliga Regia sa acorde gratuitati in transport pentru mai multe categorii sociale, fara a mai deconta subventiile pentru acestea  Astfel, nivelul datoriilor inregistrate de municipalitate se ridica momentan la 20 milioane lei  La acestea se adauga alte 24 milioane lei pe care primaria va trebui sa le sustina in acest an pentru plata gratuitatilor

Societatile patronate de primarul Gheorghe Nichita continua sa o ia la vale. Dupa ce a dus Centrala Electrica de Termoficare SA (CET) Iasi in pragul falimentului, primarul pregateste o noua prabusire de rasunet a unei societati din subordinea Consiliului Local. Este vorba de Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Inglodata pana peste cap in datorii istorice, pe care nu le poate stinge din cauza penalitatilor percepute an de an de Fisc, RATP este sapata mai nou si de municipalitate. Pentru a nu pierde un bazin electoral foarte important, primarul solicita an de an sefilor Regiei sa aprobe gratuitati consistente pentru mai multe categorii sociale.

Este vorba de eroi, martiri ai Revolutiei din decembrie 1989, veterani de razboi si vaduve de razboi, persoane persecutate din motive politice, persoane cu handicap si asistentii personali ai acestora sau gratuitati pentru familiile care au tripleti. La acestia se adauga si studentii, pentru abonamentele carora trebuie sa sustina si municipalitatea o cota parte. Astfel, numai pentru anul in curs, sefii RATP trebuie sa ofere gratuitati in valoare de peste 24 milioane lei. Anual, astfel, numarul celor care beneficiaza de gratuitati in transportul in comun, intr-o forma sau alta, depaseste cifra de 30 mii de persoane.

Primaria se face ca uita sa plateasca subventiile

Primele semne de declin fortat al Regiei s-au produs in 2010, cand municipalitatea nu a mai achitat subventiile pentru gratuitatile oferite populatiei. Daca in vara anului trecut nivelul datoriilor pe care primaria trebuia sa le plateasca RATP depaseau 11 milioane lei, acum, acestea au ajuns la peste 19 milioane lei. La acestea se adauga alte 987 mii lei, penalitati calculate de Curtea de Conturi pentru nedecontarea la termen a sumelor restante. Alte 246 mii lei, calculate sub forma de dobanda, sunt imputate de sefii RATP celor din primarie. "Pe lânga suma de 24,6 milioane lei, aferenta pentru gratuitatile din acest an, mentionam ca este necesara includerea în bugetul de venituri si cheltuieli a administratiei locale, pentru anul 2011, si a sumei aferente transportului public restante la data prezentei si anume soldul de 19,3 milioane lei, reprezentând subventii înregistrate conform deconturilor avizate de Biroul Analiza Economica si Tarife a Municipiului Iasi si nedecontate pâna la data de 31 decembrie 2010", se arata intr-un referat intocmit de RATP.
Situatia ar putea fi si mai dramatica, avand in vedere ca anul 2012 este unul electoral, iar gratuitatile oferite populatiei vor insemna, ca si pana acum, voturi importante pentru primarul pesedist. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Apr 2011 06:25:03    Titlul subiectului: 180 142903

O veste foarte bună ... dincolo de titlul articolului ... !

Buna Ziua Iasi în editia de Marti 26 Aprilie 2011 a scris:
Banii regiilor, cheltuiti pe tramvaie SH, toalete ecologice sau sisteme antivirus
Ion MUSET

Majoritatea sefilor de regii si institutii subordonate Consiliului Local au stabilit deja pe ce se vor duce banii iesenilor in acest an  RATP promite noi tramvaie second-hand, sefii Salubris cumpara toalete ecologice si softuri, conducerea Ecopiata vrea doua autoturisme, iar Servicii Publice SA va cheltui banii pe lubrifianti

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) se pregateste sa ofere iesenilor un nou transport de "calitate". Societatea are in plan achizitionarea in acest an a noua tramvaie de tip GT8. Este vorba de cele mai mari tramvaie care vor circula prin Iasi, unul dintre ele fiind aduse la sfarsitul anului trecut de la Augsburg, Germania. Conform unui proiect de hotarare initiat de RATP, vagoanele vor fi achizitionate din surse proprii ale Regiei si vor costa aproximativ 500.000 lei. Rezulta un pret, care include si transportul pana la Iasi, de 113,2 mii euro pe tramvai. Evident, vagoanele sunt second-hand, ca de altfel tot parcul actual al RATP. "Pentru anul 2011, finantarea investitiilor va fi asigurata numai din surse proprii, pentru ca de la bugetul local nu au fost repartizate alocatii bugetare pentru investitii. Referitor la sursele proprii de finantare, precizam ca acestea cuprind fondul de amortizare a mijloacelor fixe, iar investitiile propuse în planul anual al achizitiilor publice se refera la dotari cu mijloace fixe, care se vor realiza în functie de posibilitatile financiare ale Regiei. Pentru anul 2011, avand în vedere necesitatea stringenta de asigurare a cerintelor operative de transport, RATP Iasi îsi propune achizitionarea din resurse proprii a unui numar de noua tramvaie GT8 si a transportului international al acestora, valoarea estimata de achizitie fiind în suma de 500 mii de lei", se arata in respectivul proiect de hotarare.
Tramvaiul GT8 care circula la Iasi are 235 de locuri, dintre care 61 pe scaune.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 05:29:21    Titlul subiectului: 183 142986

Buna Ziua Iasi în editia de Joi 28 Aprilie 2011 a scris:
ANAF i-a chemat pe sefii RATP la raport
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost chemati la raport. Acestia vor trebui sa se prezinte saptamana viitoare in fata inspectorilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Si asta dupa ce reprezentantii Fiscului iesean au transmis mai multe situatii vizavi de datoriile Regiei catre bugetul de stat. "Noi am trecut in subordinea ANAF, ca fiind din categoria marilor contribuabili la bugetul de stat. Ne-au programat saptamana viitoare pentru a face un raport vizavi de situatia institutiei. Este vorba de datorii, sechestrele impuse de alte institutii ale statului, precum si de alte probleme legate de activitatea Regiei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Problemele de la RATP s-au acutizat in ultima vreme dupa ce datoriile catre bugetul de stat au atins uriasa suma de 119 milioane lei. Mai mult, la dezastrul financiar al institutiei contribuie din plin si municipalitatea ieseana. Aceasta trebuie sa deconteze nu mai putin de 20 milioane lei, suma ce reprezinta subventiile pe care trebuie sa le acopere primaria pentru gratuitatile oferite de RATP pentru mai multe categorii sociale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 05:18:41    Titlul subiectului: 189 143072

Evenimentul în editia de Vineri 29 Aprilie 2011 a scris:
Transport scump, pierderi uriașe!
T. Damaschin

2010 a fost un an prost pentru Regia Autonomă de Transport Public. Cifrele rezultate din bilanțul contabil pentru anul trecut indică faptul că regia a realizat venituri totale în valoare de 76,6 milioane lei, în timp ce cheltuielile au atins pragul de 101,24 milioane lei

Cauzele care au dus la înregistrarea unei pierderi de 24,65 milioane lei sunt puse de reprezentanții RATP pe seama sistării transportului cu tramvaie în diverse zone din oraș - determinate de lucrările la calea de rulare - și prin penalitățile pe care regia a fost obligată să le achite pentru neplata la timp a datoriilor către bugetul de stat, bugetul local, către furnizori și terți, valoarea acestora ridicându-se la 21,20 milioane lei. „În acest moment regia se confruntă cu numeroase probleme din cauza volumului mare de datorii înregistrat la sfârșitul exercițiului financiar al anului 2010, o parte dintre acestea fiind preluate de RATP de la SC Autobuzul ca urmare a fuziunii. De asemenea, neacordarea sau acordarea cu întârziere a subvențiilor cuvenite au dus la lipsa de lichidități, situație care a dus la plata de dobânzi și penalități. Un alt motiv îl constituie menținerea tarifelor la nivelul practicat de operatorii privați de transport urban”, susține directorul Maricel Ghercă.

Se vorbește despre limitarea gratuităților

Evident, există și soluții pentru depășirea acestei situații delicate. Prima ar fi decontarea sumelor restante reprezentând contravaloarea prestațiilor efectuate de regie și datorate de bugetul local, evaluate la data de 31 decembrie 2010 la 19,33 milioane lei. De asemenea, este necesară evaluarea justă a gratuităților acordate la nivelul costurilor reale și acoperirea acestora cu fonduri de la bugetul local sau limitarea acestora la nivelul fondurilor disponibile ale CLM. Implementarea unui sistem modern de ticketing și mărirea vitezei comerciale prin descongestionarea traficului - benzi și prioritate pentru mijloacele de transport în comun - sunt alte două soluții pomenite de conducerea RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 13:15:32    Titlul subiectului: 195 143213

Adevărul în editia de Luni 2 Mai 2011 a scris:
Transportul public second-hand îi costă pe ieșeni 24.000 de euro în fiecare zi
Gabriela Toma

Șefii Regiei de Transport Public au alocat în bugetul de anul acesta suma de 35,8 milioane de lei pentru cheltuieli materiale. Banii sunt folosiți pentru combustibilul mijloacelor de transport în comun, piesele de schimb, anvelopele și întreținerea acestora vehiculelor.

Anul trecut, aceleași lucrări de întreținere au scos din buzunarele ieșenilor 27,8 milioane de lei, însă suma este mai mare în 2011 din cauza uzurii avansate ale mașinilor.

Cele mai mari cheltuieli sunt pentru plata combustibilului, pentru care este alocată suma de 19,91 milioane de lei.

Cele 121 de autobuze MAZ, Renault, Vanhool și Mercedes și cele 50 de microbuze Iveco au un consum estimat pentru anul acesta de 2,6 milioane de litri de motorină și 34.000 de litri de ulei pentru autobuzele GPL. Din estimările edililor, vehiculele vor circula pe 8,48 de milioane de kilometri.

Tramvaiele second-hand din parcul regiei, în număr de 137, consumă uleiuri și carburanți în valoare de 1,28 milioane de lei.

Materialele consumabile mai scot din buzunarele ieșenilor alte 6,74 milioane de lei. Astfel, operațiunea de schimbare a anvelopelor la microbuze și autobuze costă 780.000 de lei.

La fiecare 60.000 de kilometri parcurși, reprezentanții RATP schimbă anvelopele care costă 1.193 de lei fiecare pentru autobuze și 220 de pentru microbuze. Și cheltuielile pentru piesele de schimb se ridică la 3 milioane de lei.

„Estimăm o creștere cu 10% a volumului consumurilor de materiale datorită uzurii parcului de mijloace de transport și cu 3,6% datorită majorării prețurilor de achiziție“, susțin reprezentanții RATP.

Toate aceste cheltuieli se ridică la 29,8 milioane de lei, adică o medie de 20.000 de euro pe zi. La acestea se adaugă 5,14 milioane de lei care reprezintă consumul de energie electrică a tramvaielor second-hand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 15:15:59    Titlul subiectului: 143225

De la sediul RATP si pana la redactie, astora de la Adevarul li se umfla in ei alunele cu care sunt serviti si care le potolesc foamea peste zi, asa ca li se intuneca mintea. Musteste de prostie articolul de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Mai 2011 19:04:13    Titlul subiectului: 203 143291

Licitații și contestatari ...

Ziarul de Iași în editia de Miercuri 4 Mai 2011 a scris:
Blocaj de 150 milioane euro
AUTOR: FELIX GUZGA

[...] „Pentru cinci proiecte este nevoie de 30 de licitatii"

Municipalitatea a semnat contracte de finantare si pentru patru proiecte de pe axa I a Programului Operational Regional, unde Iasul este pol de crestere. Primele trei contracte au fost semnate in luna septembrie 2010, iar al patrulea in luna decembrie a anului trecut. Sefii Primariei sustin ca nu au putut sa organizeze foarte repede licitatiile din cauza ca documentatiile au fost trimise tirziu catre municipalitate, dupa semnare. Unele proceduri au fost anulate intr-o prima etapa, apoi nu au mai putut fi reprogramate din lipsa unui buget pentru 2011. Un proiect vizeaza modernizarea a 16 strazi importante din municipiu, refacerea spatiilor verzi, modernizarea trotuarelor, schimbarea unor tronsoane de sina de tramvai. Proiectul are o valoare totala de peste 21 milioane euro, dar licitatia pentru realizarea lucrarilor a fost contestata de SC Constructii Feroviare Iasi Grup Colas. Licitatia merge in continuare, dar nu se va putea semna contractul de lucrari pina la un raspuns dat de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Conform datelor de pe site-ul Primariei, investitiile ar trebui sa fie gata la data de 16 februarie 2012.

[...] „Depunerea de contestatii la licitatii a devenit un fel de sport national"

Reprezentantii ADRNE sustin ca, deocamdata, proiectele Primariei nu sint in pericol. „Asta este legea la noi. Nu putem face nimic. Ne asteptam la astfel de situatii. Sint lucrari foarte mari. Situatia Primariei nu este nici prima si nici ultima. Depunerea de contestatii la licitatii a devenit un fel de sport national. Nu ai ce sa faci. Trebuie sa se urmeze cursul legal. La Consiliul Judetean ati vazut cit a durat. Daca proiectul nu se termina la timp, se face un act aditional si se repune in grafic", a precizat Constantin Apostol, directorul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est.

Sefii Primariei au mai avut probleme cu firme care depun contestatii si care anuleaza procedurile de achizitie. Un exemplu despre cum se pot pierde fonduri europene a fost dat chiar la nivelul Primariei. In cazul proiectului Archimedes, finantat prin programul Civitas, municipalitatea a fost obligata practic, sa renunte la o serie de investitii. Sefii Primariei nu au reusit sa organizeze o licitatie evaluata la 6,4 milioane lei, fara TVA, pentru implementarea unui modern sistem de ticketing in mijloacele de transport in comun. De fiecare data cind licitatia a fost organizata, procedura a fost contestata. Mai mult, firma care a contestat a reusit sa anuleze de fiecare data licitatia. Dupa ani in care s-au plimbat mai mult pe la CNSC, angajatii din Palatul Roznovanu au decis sa renunte la sistemul de ticketing. In acel moment nu se stia foarte clar si suma pe care o va pierde Primaria din cauza acestei situatii. Oficialii municipalitatii sustin ca inca asteapta un raspuns pentru a putea redirectiona o parte din fonduri catre alte investitii. Proiectul Archimedes a avut initial o valoare de 4,7 milioane euro, din care 55% reprezentau fonduri nerambursabile.

[...] Viitoarea Autogara moderna a Iasului risca sa ramina la acelasi stadiu. Proiectul este blocat din cauza unor litigii asupra cladirilor din perimetrul viitoarei Autogari. Astfel, dupa ani de zile in care s-a discutat despre aceasta investitie, s-a ales amplasamentul din Tudor Vladimirescu, actualele garaje ale RATP. De curind insa, s-a descoperit ca pe o parte din acele cladiri exista pus sechestru de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Sechestrul dateaza de la inceputul anilor 2000, dar litigiul nu a fost solutionat definitiv nici pina acum. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Mai 2011 20:18:57    Titlul subiectului: 143295

Deci oare când vom vedea un sistem de ticketing modern în Iași?

Adică, dacă știi că ești incompetent, atunci lasă-l mă pe ălălalt să facă ceva...

Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Mai 2011 20:22:37    Titlul subiectului: 143296

Inca o minunatie pe roti marca RATP !
Tele'M scrie
Citat:
Tramvaiele de promenada capata viata dupa ce sint "bijuterite" aproape 20 de mii de ore de munca intensa, facuta cu mare atentie. De rezultatele muncii nu ne bucuram noi, iesenii, ci strainii. Dupa austrieci, a venit si rindul nemtilor sa admire si sa se bucure de un tramvai de epoca, ce va fi expus la muzeul regal din Germania. Echipa de la departamentul de restaurari de la RATP lucreaza acum la un tarmvai vechi, iar pretul restaurarii ajunge pina la 70 de mii de euro.

In depoul RATP se intimpla si minuni. O echipa formata din 11 oameni bijuteresc cele mai vechi vagoane de tramvaie si le transforma in adevarate piese de promenada. Din 1998 si pina in prezent, echipa condusa de Dorian Geba, seful de restaurari de tramvaie, a restaurat 16 vagoane pentru diverse orase din Austria. Din noiembrie, specialistii restaureaza primul vagon care va ajunge in Germania si va fi expus intr-un muzeu de pe linga Palatul Regal al Germaniei.
Dorian Geba, seful compartimentului restaurari tramvaie din cadrul RATP Iasi: "Deocamdata este in faza de definitivare, sint foarte mici lucrari care mai trebuie executate. Este un vagon deosebit, in primul rind pentru ca are o pictura deosebita pe partea de tavan, are o parte laterala si frontala un material special inventat pe la anul 1700 incrusta, pe care le gasiti la marile hoteluri ale lumii de 5-6 stele. Tot ceea ce vedeti aici este realizat la noi, incepand de la lampi, pictura, partea de lemn. Este o munca manuala foarte elaborioasa, cuprinde cam in jur de 20.000 de ore de manopera."
Tramvaiul care este "coafat" acum in depou va participa in toamna la un eveniment care marcheaza implinirea a 110 ani de transport cu tramvaie in Postdam din Germania.
Dorian Geba, seful compartimentului restaurari tramvaie din cadrul RATP Iasi: La toate vagoanele pe care le-am restaurat pina acum sint folosite foarte multe esente pretioase. E vorba de mahon, de artar. Este, de fapt, un artar special, un artar pasare. Toate holtsuruburile sint din bronz, pentru ca ele in timp sa nu rugineasca, sa pateze lemnul. Singura modernizare a vagonului este ca sticla geamurilor este securizata, pentru ca este o conditie impusa de siguranta circulatiei. Mai avem ultimele detalii in care vom pune si storuri la geamuri, vom realiza si partea de actionare a ferestrelor pe care le vedeti si unele observatii, greseli din partea de proiectare pe care le- am remediat datorita fotografiilor. La acest vagon am avut numai sase desene si nu desene de ansamblu, desene mai mult de detalii. Iar restul sint luate de pe fotografii din care am luat proportii pentru ca sa putem scoate cotele astea.



Foarte putine piese au fost puse la dispozitie de partenerul german.

Restul materialelor sint fabricate manual in depoul de la RATP.

Dorian Geba, seful compartimentului restaurari tramvaie din cadrul RATP Iasi: O parte din materiale ne-au fost puse la dispozitie de partenerul german, e vorba de lemnul de mahon, e vorba de hol suriburi, citeva piese originale, vorbim de controlere, motoare, echipamentul de roti care e cu spite, e tipic anului 1900. Toate lucrarile care se fac la acest vagon se fac cu utilaje care apartin anului 1900. Sint utilajele originale care s-au pastrat. Vopseaua pe care o vedeti nu este o vopsea obisbuita, este o vopsea realizata de noi din praf de creta, putin colorant, ulei de in, cu amestecare in timp indelungat. Ar fi trebuit ca tot lacul pe care l-am dat sa fie din lac natural, scos din dejectiile unei musculite. Am dat un lac pentru yachuri, care nu permite patrunderea apei. Am cautat sa nu fie kitch, sa nu straluceasca perfect, ci sa creeze patina timpului la toate vagoanele pe care le am restaurat.

Vagonul va pleca pe 23 mai catre Germania. Costurile de restaurare ajung, intr-un final, la aproape 70 de mii de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2011 05:48:39    Titlul subiectului: 205 143346

Bună Ziua Iași în editia de Vineri 6 Mai 2011 a scris:
Un sac cu bani europeni, pierdut in Iasi
Ion MUSET

Primaria municipiului Iasi a implementat un proiect european in valoare de aproximativ 4,6 milioane euro, de care nu s-a ales nimic  Toate obiectivele ce trebuiau realizate in acest proiect fie au fost facute in bataie de joc si s-au distrus in scurt timp, fie s-au pierdut pe drum, din cauza incompetentei functionarilor primariei

In luna septembrie a anului 2008, municipalitatea ieseana anunta cu mare fast ca, in sfarsit, Iasul urma sa modernizeze transportul local din temelii cu ajutorul fondurilor europene. La baza - proiectul Civitas Plus, Iasul fiind inclus intr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) si Usti nad Labem (Cehia). Bugetul intregului proiect de la Iasi are o valoare de 4.676.526,64 euro, din care 2.618.554 euro reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.
De acesti bani, sefii primariei se angajau sa faca nu mai putin de 28 de actiuni, printre cele mai importante numarandu-se implementarea unui sistem de ticketing integrat, echiparea a 30 de autobuze cu instalatii GPL, modernizarea a 40 de statii, echiparea unui numar de 10 microbuze cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati, construirea unei piste pentru biciclisti, instalarea de semafoare si semnalizari pentru biciclisti si persoanele cu deficiente de vedere, precum si numeroase activitati de promovare a transportului in comun.
Dupa doi ani si jumatate, in care s-au chinuit sa indeplineasca macar cateva dintre activitatile proiectului, sefii primariei se lauda ca proiectul a decurs excelent la Iasi. In fapt, fiecare realizare din proiect arata ca, la Iasi, banii alocati prin proiect s-au cheltuit prost, iar investitiile facute sunt departe de a fi pe masura asteptarilor. "Toate etapele proiectului au fost implementate excelent, fapt confirmat si de partenerii europeni. Mai putin partea de ticketing, unde licitatia este contestata de o firma care numai asta face de ani buni", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.

Poluare fonica si statii distruse

Prima investitie facuta din bani europeni au fost semnalizarile sonore, montate la semafoare pentru a-i ajuta pe nevazatori. Iesenii au reactionat imediat, facand plangeri la primarie pe motiv ca nivelul sonor al acestora este prea ridicat.
Nici statiile modernizate prin proiectul Civitas-Archimedes nu s-au bucurat de succes. Imediat dupa instalarea lor, firma care le-a produs a trebuit sa modifice copertinele. Si asta pentru ca acestea nu-i aparau de ploaie pe calatorii care se adaposteau sub ele. Dupa ce au remediat si acest defect, au aparut alte probleme. Din cauza ca reprezentantii primariei au ales ca panourile statiei sa fie din sticla, acestea au devenit foarte rapid tinta vandalilor. Asa se face ca, la cateva luni de la instalare, nici macar jumatate din cele 50 de statii montate nu au ramas intacte. Cu siguranta, alegerea unor statii cu panouri din plexiglas ar fi fost o solutie mult mai buna.

Pista rusinii si microbuzele fara locuri

Un alt punct de atractie cu care s-au laudat sefii orasului a fost si asa zisa pista de biciclisti. De parca nu era de ajuns ca a fost facuta din pavele, aceasta a si cedat la doua luni de la inaugurare. Mai mult, o perioada de cateva luni, a fost inactiva, dupa ce capacul de beton al unui camin de canalizare, aflat sub pista, s-a prabusit. Si, ca tacamul sa fie complet, pista construita intre Tudor Vladimirescu si Podu de Piatra urmeaza sa fie demontata, odata cu derularea proiectului de regularizare a albiei Bahluiului. Un alt exemplu de "eficienta" in utilizarea fondurilor europene de pe acest proiect il constituie si echiparea a 10 microbuze cu rampe pentru handicapati. Dupa ce au investit 12,5 mii euro intr-un astfel de microbuz, sefii primariei au reusit contra-performanta sa reduca cu o treime capacitatea locurilor de pe scaune. Dincolo de initiativa laudabila de a crea facilitati pentru persoane cu dizabilitati, montarea rampelor speciale pe microbuze se dovedeste a fi o alegere total neinspirata a celor din primarie. Acestea puteau fi montate pe o parte dintre autobuzele VanHool A 500 sau pe alte autobuze care nu dispun de astfel de rampe. Costurile sunt exagerate in raport cu facilitatile oferite. Cu mult mai putin bani, respectiv cu 5.000 euro, Primaria Timisoara a reusit, conform presei locale din acest oras, sa echipeze microbuzele cu rampe pentru handicapati. La Brasov, un asemenea microbuz cu rampe speciale a costat 7 mii euro. La Iasi, cu 12,5 mii euro, sefii primariei au negociat montarea unei rampe, schimbarea huselor la scaunele microbuzelor si montarea a trei corpuri de iluminat ecologic.

Culoar de blocare a traficului si bilete pe hartie

Proiectul presupunea si implementarea sistemului green-light pentru mijloacele de transport in comun pe traseul Tudor Vladimirescu - Copou. Pentru 55 mii euro achitati unei firme, timpii semafoarelor de pe acest culoar au fost scosi. Scopul era fluidizarea traficului, in functie de imaginile video montate in 15 intersectii. Cu alte cuvinte, sistemul trebuie sa schimbe culorile semafoarelor acordand sau nu prioritate mijloacelor de transport, in functie de numarul acestora pe o anumita portiune de traseu. Nu numai ca nu se intampla asa, dar in unele intersectii, edilii au decis sa reintroduca timpii la semafoare din cauza numeroaselor plangeri venite din partea soferilor.
Una dintre cele mai utile investitii din proiect, daca ar fi fost implementat, era si introducerea sistemului de ticketing integrat. Acesta nu a fost pus in aplicare nici pana acum, de doi ani sefii primariei acuzand ca licitatia pentru aceasta investitie este blocata de o firma. In 2009, procedura a fost repetata de cinci ori de RATP, iar in 2010 si-a incercat norocul primaria. Fara succes insa, intrucat firma care bloca licitatiile, SC Alien Concept din Oradea, primea mereu decizii favorabile de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
In consecinta, iesenii vor trebui sa foloseasca in continuare bilete de hartie, in locul unor carduri electronice cu un anumit numar de calatorii, mult mai practice si utile.


Autobuzele verzi consuma pe rupte

Nici macar autobuzele verzi, transformate sa circule pe combustibili alternativi, nu se dovedesc a fi o solutie eficienta. Singurul avantaj este ca nu polueaza la fel ca cele care functioneaza pe motorina. Cheltuielile pentru combustibilul celor 30 de Renault-uri, care circula acum pe GPL, sunt la fel de mari. Astfel, chiar daca pretul GPL-ului este mai mic, consumul de combustibil este dublu fata de un autobuz pe motorina. In plus, acestea nu pot fi folosite pe rampe, asa cum este cea din Copou. "Este adevarat. Cheltuielile cu gazul sunt acelasi din cauza consumului mare. Nu polueaza in schimb, ceea ce reprezinta un avantaj pentru oras", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Partenerii regiei de transport, firma Unistil SRL, evita sa foloseasca aceste autobuze prea des, tot din cauza consumului. "Noi avem opt autobuze pe GPL, dar nu le prea folosim. Au un consum foarte ridicat, uneori si de aproape 100%. Le scoatem doar atunci cand avem nevoie sau la orele de varf", a declarat Vasile Puscasu, patronul Unistil SRL.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2011 06:39:58    Titlul subiectului: 143347

La autobuzele Renault consumul nu este mai mare, ci este atat cat trebuie sa fie in cazul alimentarii cu GPL. Exprimand in procente, da, zici ca parca ar fi consum mai mare, insa discutia nu se poarta la modul asta. Comparatia e de tip mere cu pere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2011 07:48:59    Titlul subiectului: 143349

Ce se mai aude de sistemul green-light? E vreo data la care se preconizeaza ca va fi pus in functiune?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2011 07:59:34    Titlul subiectului: 143352

Pe moment nu am date noi despre acest subiect, mai ales ca are legatura mai mult cu primaria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2011 05:13:07    Titlul subiectului: 211 143438

Tot în legătură cu subiectul "ratării" achiziției celor 9 vagoane GT8 din Augsburg ...

Evenimentul în editia de Marți 10 Mai 2011 a scris:
RATP, prea săracă pentru achiziția de tramvaie second-hand
T. Damaschin

După ce au ochit nouă tramvaie second-hand de tip GT 8 la tradiționalul partener din Augsburg, șefii RATP au renunțat la ideea de a-și mări parcul de vagoane. Motivul îl constituie lipsa banilor. „Prețul vagoanelor era relativ mic, însă nu dispunem de 11.000 de euro necesari pentru transportul fiecărui tramvai. Prin urmare, afacerea a căzut, cu atât mai mult cu cât regia din Augsburg avea și altă ofertă, din partea unei firme de transport din Rusia”, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Reprezentanții RATP au mai precizat că tramvaiele de tip G8 sunt foarte bune pentru traseele cu flux ridicat de călători, deoarece au o capacitate mare de transport - 235 de locuri - și beneficiază de componente electrice fabricate de firma Siemens. „Dacă vor fi bani, vom încerca să aducem și alte vagoane. Evident, trebuiesc întrunite mai multe condiții. Cea mai importantă este ca respectivele vagoane să fie în stare perfectă de funcționare și să fi rulat în localitatea de unde le achiziționăm. Chiar dacă este vorba de vagoane second-hand, ieșenii trebuie să știe că ne luăm toate măsurile în ceea ce privește siguranța călătorilor”, a mai spus oficialul RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 05:23:19    Titlul subiectului: 214 143480

Detalii despre contractarea împrumutului în valoare de 30 milioane euro :

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 11 Mai 2011 a scris:
CEC Bank si BRD vor sa imprumute Primaria Iasi cu 30 milioane de euro
Ion MUSET

Reprezentantii CEC Bank si BRD au solicitat, ieri, clarificari de la primaria condusa de Gheorghe Nichita cu privire la conditiile din caietul de sarcini in vederea acordarii unui imprumut de 30 milioane de euro catre municipalitate. Edilii vor organiza pe 23 mai o negociere directa privind acordarea creditului. Pana acum, si-au manifestat interesul inca doua banci. Este vorba de BCR si Raiffeisen. "Maine este ultima zi in care se mai pot solicita clarificari privind caietul de sarcini. Asteptam ca la deschiderea ofertelor sa vina cat mai multe banci. Astazi (ieri - n.r.) cei de la CEC si BRD au venit si au cerut clarificari", au subliniat reprezentantii primariei.
Edilii spera ca pana pe 23 iunie sa depuna documentatia la Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale. Suma pe care vrea sa o imprumute Nichita va fi folosita pentru cofinantarea proiectelor: Zona de agrement Ciric, Pasaj Octav Bancila, Dezvoltarea Axei de Transport Est - Vest, Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi, Centru Tehnologic Regional Iasi, Ermis, Retina, Plus, Centres, Organza, Suite, Mms, Gsr, E-gos si Archimedes.
Primarul Gheorghe Nichita a indatorat deja orasul cu 50 milioane de euro, bani luati de la Banca Dexia. In ultimii trei ani, mai bine de jumatate din aceasta suma a fost utilizata pentru asfaltari. Lucrarile au fost executate destul de prost. Strazi reabilitate recent au cedat dupa o iarna. Nu ar fi de mirare ca, in cazul in care Nichita face rost de imprumut, sa foloseasca ineficient sumele destinate pentru modernizarea infrastructurii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Mai 2011 06:01:59    Titlul subiectului: 216 143507

Evenimentul în editia de Joi 12 Mai 2011 a scris:
Cum pierde Iașul milioane de euro
Contest, deci distrug!
T. Damaschin, N. Păunescu

Sistemul de ticketing al RATP, modernizarea drumului Iași - Vaslui și extinderea sistemelor de apă și canalizare sunt proiectele care au cel mai mult de suferit de pe urma contestațiilor depuse de firmele participante la licitații

De vreo doi ani, municipalitatea ieșeană nu mai prididește cu organizarea licitațiilor pentru achiziția unui sistem modern de ticketing pentru mijloacele de transport în comun. Investiția face parte din proiectul Archimedes, presupunând, în afara introducerii unor aparate de validare a biletelor moderne, instalarea unor panouri de informare în timp real și un sistem de urmărire a unităților de transport prin GPS. Din păcate, toate licitațiile au fost urmate de contestații depuse la CNSC, procedura fiind anulată și, ulterior reluată. „Anul trecut, spre exemplu, au existat cinci astfel de proceduri. Firma Alien Concept din Oradea a contestat fiecare licitație pe diferite motive, însă, în esență, era invocat faptul că în caietul de sarcini era prevăzută implementarea unei tehnologii mult prea novatoare pentru ei. Spre exemplu, ni se reproșa faptul că dorim automate de bilete cu touchscreen și nu cu taste”, afirmă Beatrice Fotache, manager de proiect.

Surprinzător, în cele din urmă firma orădeană a ajuns să-și adjudece una din licitații, însă… a apărut un alt contestatar: UTI System București. Aceasta a solicitat modificarea a 13 pasaje din caietul de sarcini. Cea mai amuzantă o constituie pretenția contestatarului ca validatoarele de carduri să nu fie prevăzute cu afișor LCD color cu diagonală minim 5,6”, intrări și ieșiri octocuplate, interfață audio, procesor de 32 de biți și memorie RAM de 128 MB în validator și să nu aibă mai mult de 350 de grame, cu tot cu baterie. Cum-necum, CNSC a admis contestația formulată de SC UTI Systems, păgubind orașul de un proiect valorând 1,6 milioane de euro. „În acest moment, Uniunea Europeană a retras finanțarea proiectului. Vom încerca să realizăm un alt proiect, astfel încât să putem implementa un sistem modern de ticketing în Iași”, a mai spus Beatrice Fotache.
[...]

Contestați și contestatari

Contestatarii proiectului de ticketing, UTI Systems și Alien Concept, au depus anul trecut, împreună, 12 contestații. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 19 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community