|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 11:58:46 Titlul subiectului: |
183049 |
|
Imi permit sa ma indoiesc sincer de viitorul acestui demers. Citim mereu in presa/ziare despre astfel de promisiuni ,planuri ,ambitii(vezi metrou(?!) si autobuze electrice la Timisoara). Sa nu uitam ca intram in an electoral si promisiunile sunt principalul combustibil al orcarei campanii. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 12:15:08 Titlul subiectului: |
183050 |
|
florin5555 a scris: | Iasul nu e in stare sa cumpere 10 tramvaie noi? |
Si ce sa faca cu ele? Unde sa le tina? Unde, cu cine si cum sa le intretina? Cum sa le exploateze ca sa nu devina masini de tocat bani?
florin5555 a scris: | Clujul are 4 Pesa, Arad 6 Imperio, Oradea 10 Siemens ULF. |
Si asta nu-ti pute a prostie electorala? In ce conditii s-au cumparat cantitatile astea impresionante si ce a urmat dupa cumparare, in fiecare caz?
florin5555 a scris: | Chiar si saracii din Botosani, care e la 120 km de Iasi au in plan achizitia a 10 tramvaie noi cu fondurile din transa 2014-2020 plus modernizarea sinelor si a retelei de contact |
Si Pocreaca vrea sa-si traga tramvai pe fondurile UE 2014-2020...
florin5555 a scris: | cu una elastica cum s-a facut la Arad, Bucuresti, Ploiesti. |
Astea vin din sacul lui Mos Craciun? Stii ce inseamna si cat costa un km de ce vrei tu? Cati km de sina a reabilitat Aradul (aici mai intervine si solutia tehnica de pe principalul tronson reabilitat)? Cati Ploiestiul? Cati Iasul? Iar sa compari banii de care dispune Iasul cu banii de care dispune Bucurestiul...
Si marmota...
Stii cat costa un bandaj pentru o roata de Be 8/8 din intervalul 157-160? 750 de euro. Stii cat costa un inel de cauciuc pentru o roata pentru acelasi tip de tramvai? 350 de euro. Deci 800 de milioane de lei vechi costa doar punerea la punct a rotilor unui astfel de tramvai. Roti, nu boghiuri in intregime. Tu crezi ca tramvaiele alea noi sunt mecanisme ce functioneaza fara sa se defecteze, indiferent de conditii si, daca se defecteaza, repararea lor e ieftina ca braga? Nu, e infinit mai scumpa decat a celor actuale si tocmai de aia trebuie sa le creezi toate conditiile sa nu se strice. Mai ai de crescut la minte ca sa intelegi cum functioneaza lumea...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 28 Dec 2015 12:46:32, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 12:45:22 Titlul subiectului: |
183051 |
|
E adevarat ca si la noi ar putea aparea un asfel de demers umflat de tip electoral(personaje sunt) si sa ne trezim macar cu o situatie gen Cluj.
Am impresia .poate gresesc ,dar achizitionarea, sa zicem a 10 tramvaie noi la pret decent(nu ca ULF-urile) ar mai avea nevoie inca de cam aceiasi suma (ca pentru achizitionare) adaugata pentru punerea la punct a unei infrastructuri necesare functionarii acestor tramvaie. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 12:54:08 Titlul subiectului: |
183052 |
|
Cum am mai spus de nenumarate ori, pentru ca un sistem de transport cu tramvaiul sa se mentina intr-o stare de echilibru (deci nu sa fie profitabil, ca asa ceva nu exista, dar sa nu apara o debalansare uriasa intre costuri si venituri), astfel incat sa fie o solutie viabila de rezolvare a problemelor de mobilitate urbana, cum se intampla in Vest, e nevoie sa creezi toate conditiile ca tramvaiele sa functioneze ireprosabil, imobilizarile neplanificate sa nu fie decat accidentale si de scurta durata, iar inlocuirea de piese (marea lor majoritate extrem de scumpe, foarte multe de ordinul miilor, zecilor de mii si chiar sutelor de mii de euro) sa nu trebuiasca sa se faca decat in conformitate cu termenele stabilite de producator. Alfel, tramvaiul devine o povara. Am enumerat la http://tramclub.org/viewtopic.php?p=173844#173844 o serie de masuri pregatitoare, dar si unele permanente, de bun simt, necesare functionarii ireprosabile a unui sistem de transport cu tramvaiul (cu tehnologiile prezentului). A se vedea cate din cele de acolo se aplica in vreun oras din Romania... |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 19:58:29 Titlul subiectului: |
183057 |
|
Da Radu si tuturor, utilizatorilor de tram.autobuz luat in consideratie scaune cum au BE8/8 SAU BE4/4 asta este civilizatia de buna cultura |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 22:28:50 Titlul subiectului: |
183061 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Ca idee, daca te uiti la autonomia specificata de producatori si studiezi graficele de transport din Iasi, vei constata ca o astfel de masina nu poate ramane o zi intreaga la traseu, deci are nevoie de inlocuitor. |
Intradevar, la momentul actual nu cred ca exista inca solutii fezabile si avantajoase pentru Iasi cu autobuze electrice. Cele cu quick charge pot circula intre 5-10km pana la urmatoarea incarcare. Varianta cu scoaterea lor de pe traseu pentru reincarcare sare clar din schema. Sa speram ca viitorul va aduce multe inovatii in lumea autovehiculelor electrice (supercapacitoare, spre ex), care sa permita reincarcarea partiala in 5 minute - autonomie de minim 30-40km (cat sta autobuzul la capat de traseu). _________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 23:38:19 Titlul subiectului: |
183062 |
|
O prezentare animata a sistemului PRIMOVE de la Bombardier aplicat autobuzelor electrice: https://www.youtube.com/watch?v=i6dssNI3AZM
Pagina PRIMOVE e-Bus: http://primove.bombardier.com/applications/e-bus.html
Exista producatori de autobuze de top care au adoptat acest sistem.
Repet, daca romanii n-ar fi neamuri proaste si sistemul ar putea functiona fara sincope de alta natura decat tehnica, ar merita incercat asa ceva la Iasi (desi e evident ca si pretul de achizitie al unui astfel de sistem cu tot cu masini este urias). Dar, cum natia asta e asa cum e... Troleibuzul e sfant pentru urmatorii 10-20 de ani cel putin, daca vrem vehicule rutiere cu tractiune electrica pentru transportul public. Mi-e teama, totusi, ca se vor face si achizitii "la moda", ce s-ar putea dovedi ulterior proaste... |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 14:56:55 Titlul subiectului: |
183074 |
|
Perfect de acord cu tine. Ca si exemplu de prostie, nu pot sa uit un reportaj din 2006 cand un parlamentar a demonstrar cum se taie porcul conform standardelor UE: a luat pusca de vanator si a impuscat in cap ca sa nu sufere. Cand incolo legile UE vorbea despre asomnere (un fel de "anestezie" cu pistol de asomare).
Cam asta explica de ce lucrurile merg asa cum merg la noi. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 17:53:01 Titlul subiectului: |
183077 |
|
Întradevăr poate că Iașiul nu are bani sau mai bine zis nu este încă creată infrastructura pentru un parc modern, fiindcă fonduri există pentru așa ceva. Însă nu are scuze în cea ce privește parcul de tramvaie aflat în exploatare. Sunt țări care folosesc cu succes tramvaie vechi de 20-30 de ani și nimeni nu se plânge, de exemplu Berlinul. Însă acolo toate au fost modernizate. La Iași nici nu se pune problema de așa ceva, deci eu zic că este vorba și de un management defectuos. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 19:14:55 Titlul subiectului: |
183078 |
|
Iasul are reabilitata calea de rulare pe mai bine de 80% din retea (care are, totusi, aproape 80 de km), marea majoritate a reabilitarilor fiind facute din 2008 incoace. Ideea a ce am spus mai sus era ca alte orase fie au avut de reabilitat mult mai putina linie decat Iasul (Cluj, Ploiesti, Craiova), fie au reabilitat un numar mai mic de km din totalul retelei decat Iasul (cazul Aradului). Oradea e undeva intre. Pe aceste considerente, Ploiestiul si Aradul si-au permis sa investeasca si in reteaua de contact, care a fost refacuta pe prindere elastica. Clujul, de exemplu, a refacut initial doar portiuni mici de retea (acum cred ca a mai refacut si pe str. Horea, odata cu inlocuirea stalpilor), dar pe prindere rigida. Nu stiu daca aceste orase au investit si in refacerea retelei de cabluri subterane de alimentare a retelei de contact (cu atat mai putin in statiile de redresare). Deci, fiecare oras s-a concentrat pe ce a considerat ca este mai important. Pentru Iasi era important sa fie reabilitate cat mai multe tronsoane, astfel incat daca va veni candva vreun papitoi la conducerea municipalitatii, sa nu poata zice ca el rade tramvaiul in mandatul sau, ca nu-i place sau ca-l incurca in trafic.
Cat despre parcul de vehicule, se doreste si se fac deja primii pasi in directia modernizarii unui numar cat mai mare din cele peste 100 de vagoane GT 4.
Problemele Iasului sunt de alta natura, iesenii le cunosc, au tot fost discutate si aici, deci nu are sens sa le reluam acum. Ideea e ca nu suntem chiar cazuti din copac, s-au facut niste lucruri si pe-aici... Apropo, linia de la Cluj a fost reabilitata dupa o solutie proiectata initial pentru Iasi si aplicata mai intai la Iasi... |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 19:19:39 Titlul subiectului: |
183079 |
|
La voi, la Cluj, s-a investit mai mult in vehicule, pentru ca sistemul de transport public de acolo se bazeaza aproape in totalitate pe autobuze si troleibuze (tramvaiul e mai mult o jucarie, o cantitate neglijabila si un moft in prezent, lasat cu parcursul de pe vremea comunistilor), care necesita investitii infinit mai mici in infrastructura si au costuri de achizitie mult mai mici decat in cazul tramvaielor. Desigur, acest fapt vine la pachet cu dezavantajele de rigoare, ce se vad foarte bine in special pe traseele care bat orasul dinspre vest spre est si viceversa, de unde si necesitatea unei linii de tramvai pe aceasta axa. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 20:08:58 Titlul subiectului: |
183080 |
|
Nimeni nu acuză că nu s-a făcut nimic la Iași, ba din contră este de apreciat. Dar nu poți băga ca motiv că s-au schimbat toate și nu au avut timp de tramvaie. Cred că dacă ne uităm în lume aproape peste tot în momentul în care s-a reabilitat sau nu linia s-a schimbat și ceva în cea ce privește parcul. La Iași a fost modernizat 1 tramvai și dacă nu mă înșel este singurul mai nou de 1990. Iar această tendință se observă la tot parcul, nu doar tramvaie. Eu aici cred că este un interes mult mai mare...să nu uităm că autovehiculele vechi se întrețin cu mai multe piese și mai scumpe. Să zici că nu ai bani într-o perioadă în care există finanțare pentru orice tip de transport îmi vine greu a crede. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 20:53:18 Titlul subiectului: |
183081 |
|
In timpul guvernarii Boc, alocarile bugetare pentru Iasi au fost mizerabile. Pe de alta parte, pentru a face totusi investitii in conditiile astea, Iasul a facut 2 imprumuturi bancare mari, dintre care unul la BERD. Apoi a urmat punerea in practica a unui numar mare de proiecte cu finantare UE, pentru care a fost nevoie de cofinantare de la buget. In felul asta, bugetul orasului nu a mai putut sustine alte investitii. Cat despre regia locala de transport, aceasta a fost sugrumata de deciziile proaste ale municipalitatii si de gratuitatile oferite si nedecontate de pana in 2004, iar acum este in insolventa, urmand peste cateva zile sa se pronunte falimentul sau acceptarea planului de redresare. Lucrurile sunt ceva mai complexe decat le crezi tu, care nu ai contact zi de zi cu orasul asta (si sper sa iei asta ca pe o realitate de necontestat, nu drept un atac).
Despre tramvaiul modernizat am tot spus ca nu apartine orasului Iasi, proprietar fiind deocamdata firma care a facut modernizarea. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Dec 2015 21:13:56 Titlul subiectului: |
183084 |
|
Dar... ce vorbim noi despre Iasi, un oras uitat de soarta in saracia lucie din estul tarii?!... Timisoara e mot peste tot (ma rog, era pana cu ceva vreme in urma, ca acum mot e Clujul), insa investitiile majore in transportul public sunt cam subtiri in ultimii ani (o pornise bine pe la jumatatea anilor '90, dar s-a oprit). Au parcul de autobuze si troleibuze complet refacut de cativa ani, insa infrastructura transportului electric e deeeparte de ce ar trebui sa fie, iar tramvaiele sunt un dezastru. Abia au inceput un proiect de modernizare a unor tramvaie, care merge foarte greu, dintr-un cumul de motive. Acolo care o mai fi explicatia, ca doar e un oras lapte si miere... |
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Ian 2016 09:41:47 Titlul subiectului: |
183312 |
|
Ziarul Evenimentul
15 ianuarie 2016
”Dispar autobuzele Unistil din oraș?
Război între cumetri!
Autor: Dan Constantinescu
Primarul interimar susține că municipalitatea nu va prelungi contractul operatorului bârlădean, valabil până în iunie 2016. Pe de altă parte însă, patronul Unistil nu pare dispus să-și înceteze activitatea din Iași, în condițiile în care RATP nu dispune de mașini pentru a putea rămâne singurul operatorul de transport local.
Nu de puține ori, ieșenii s-au arătat indignați atât de frecvența de circulație a mijloacelor de transport aparținând firmei Unistil, cât și de starea tehnică precară sau aspectul acestora. Cetățenii susțin că operatorul bârlădean nu mai poate opera în aceste condițiile, întrebându-se de ce nu preia din nou RATP traseele concesionate de Unistil în septembrie 2006.
Referindu-se la acest subiect, primarul interimar Mihai Chirica a susținut, în cadrul unei dezbateri având ca temă transportul public ieșean, că parteneriatul cu firma Unistil se va încheia în luna iunie, când expiră contractul de concesionare a celor cinci trasee rămase în operarea transportatorului privat. „Cu siguranță, contractul nu va fi reînnoit”, a spus edilul-șef.
Pe de altă parte, însă, deși au prevăzut în planul de reorganizare al regiei operarea pe toate traseele din oraș, șefii RATP nu dispun în acest moment de autobuze care să acopere respectivele trasee, fiind totodată evident că nu le pot procura până în iunie.
Ce se va întâmpla?
În atare situație, decizia va aparține exclusiv consilierilor locali, cel mai probabil scenariu fiind o nouă licitație pentru concesionarea traseelor care nu pot fi deservite de RATP. Evident, la această licitație poate participa inclusiv operatorul bârlădean, patronul firmei, Vasile Pușcașu, dând a înțelege, în cadrul aceleieași dezbateri, că nu este dispus încă să renunțe la afacere. „Dispunem de autobuze care pot opera ani buni pe străzile din Iași”, a afirmat acesta, cu referire la faptul că, în ultimii doi ani, a înnoit parcul auto de care dispune Unistil.
De menționat faptul că Mihai Chirica este cumătru cu actualul primar interimar, edilul șef botezând-i lui Vasile Pușcașu unul dintre copii. Anul acesta, RATP a preluat deja fostul traseu 6b (actualul 36), după ce și Vasile Pușcașu s-a arătat dispus să renunțe la traseu înainte de expirarea contractului, regia pregătindu-se să opereze, din luna aprilie, și pe fostul traseu de autobuz 121 (Tătărași – Dacia), actualmente 47.” |
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Ian 2016 12:10:44 Titlul subiectului: |
183315 |
|
RATP nu are autobuze? Pai de ce le-a bagat pe 5 pana la Tutora, linia de tramvai e functionala. Trebuie prelungit un tramvai pana in Tutora 7 sau 8. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 15 Ian 2016 12:11:27 Titlul subiectului: |
183316 |
|
Îmi pare rău că vă ascunde-ți în spatele unor decizii luate de la București și doar arătați cu degetul. Toată lumea este vinovată, doar managementul regiei nu este vinovat. Sau luat zeci de hotărâri proaste, să ne aducem aminte de acele autobuze ce au fost convertite pe GPL și au creat o gaură în bugetul Regiei. Să înțeleg că tot Boc și Primăria din Iași au fost vinovați?
Să nu uităm că au existat Fonduri ce puteau fi accesate fără sau cu o participație mică de la bugetul local. Să nu ne uităm mai departe de Bulgaria, unde sunt orașe ce au cumpărat 20, 30, 40 de troleibuze și/sau tramvaie pe Fonduri, iar dacă cineva e mai bătut de soartă decât românii ăia chiar sunt bulgarii....
Nu contest că este vina municipalității, dar spre nu a arăta cu degetul spre conducerea Regiei sau a spune că ei au făcut tot ce le stătea în putință este greșit |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Ian 2016 13:18:41 Titlul subiectului: |
183319 |
|
1. Greu cu limba romana.
2. Greu cu priceputul: fondurile europene au fost folosite din belsug la Iasi pentru transportul public, la reabilitarea caii de rulare a tramvaielor (zeci de kilometri, cam de 3-4 ori mai mult decat s-a facut la tine in oras, dar stiu ca e greu sa vezi sina sub asfalt si pare ca la Iasi nu s-a facut nimic).
3. E o realitate: Boc a pompat bani cu nemiluita in Cluj cat a fost premier, iar in orasele conduse de politicieni PSD au venit fonduri de la bugetul central infinit mai putine (nu e Iasul singurul). Din aceasta cauza, pentru cofinantarea proiectelor europene au fost necesare imprumuturi bancare. Tu nu stii ce e aia sa nu ai nici un pic de spatiu de manevra pentru serviciile publice locale din aceasta cauza, pentru ca bocaletele tau a avut grija sa-ti fie tie bine pe raul altora. E asa de bine sa vorbesti din puf despre nepriceperea altora...
4. Daca ai fi studiat cu atentie proiectul CIVITAS ARCHIMEDES, ai fi vazut ca masura de transformare a autobuzelor R 312 pe GPL era in stransa legatura cu o alta masura, ce prevedea infiintarea unei gropi de gunoi ecologice, ce ar fi urmat sa furnizeze combustibil pentru alimentarea masinilor respective. Din pacate, aceasta masura nu a mai putut fi pusa in practica, din motive independente de proiect, iar transformarea masinilor nu a dat rezultatele scontate dintr-un cumul de motive ce, de asemenea, nu au legatura cu ideea in sine. De altfel, masurile propuse de Iasi in cadrul CIVITAS ARCHIMEDES au fost analizate, aprobate si verificate de o gramada de comisii si comitete, nu au fost tampenii ce le-au trasnit prin minte unora. Primirea Iasului in program a avut loc in urma unei selectii dure de proiecte. Ca romanismele (inclusiv legile idioate date de acelasi premier imbecil, ce au tinut in loc licitatii cu anii, de am pierdut ocazia sa avem un centru complet de dispecerizare, monitorizare, taxare, informare) au stricat o buna parte a proiectului, e cu totul altceva.
5. Ia sa vezi cum ar zbura Neag in secunda 2 de la CTP daca i-ar iesi din cuvant primarelui tau... In plus, stai cuminte, ca lucrurile la CTP Cluj nu-s chiar atat de roz pe cat li se pare unora, dimpotriva. Diferentele majore fata de Iasi sunt trei mari si late: 1. pomenile electorale or fi fost achitate de catre municipalitate la Cluj, iar la Iasi nu (pe vremea unuia de-i zice Simirad), de unde au rezultat niste blocaje uriase; 2. Clujul n-a avut parte de "epoca maxi-taxi", care a afectat structural transportul public la Iasi. 3. La Cluj nu s-a apucat nimeni sa separe autobuzele de tramvaie si troleibuze, cum s-a intamplat la Iasi, ducand acest serviciu public dincolo de orice limita a suportabilitatii. Toate aceste aspecte nu au nici o legatura cu regia locala de transport, dar au adus-o in dezastrul cel mai mare cu putinta, acela de a nu-si putea plati nici furnizorii de suruburi. Stii tu cum e aia sa poti sa supravietuiesti, totusi, in ciuda unor astfel de lovituri?
Inca o data zic: la Iasi s-a investit in infrastructura, iar asta, din pacate, e putin spre deloc vizibila, deci nu e spectaculoasa si nu face pe nimeni sa cada pe spate, desi e vitala pentru investitiile viitoare. Si e vorba de zeci de kilometri de linie. Bani de vehicule nu au fost, baga asta bine la cap! La Cluj s-a reabilitat linia de pe gluma aia de "retea" de tramvai si cam asta a fost marea investitie in transportul public pe fonduri europene. Cu cele 4 tramvaie noi si cele cateva zeci de autobuze si troleibuze noi, tot nu ajungi la nivelul investitiilor facute in transportul public la Iasi in ultimii ani, in conditiile pe care le-am explicat (pentru a cata oara?!) mai sus. Cum am mai spus, la Cluj transportul public se bazeaza pe autobuze (masiv) si troleibuze, deci era normal sa fie facute investitii pe aceste directii. La autobuze nu ai ce mari investitii sa faci cu exceptia achizitiei de vehicule, iar la troleibuze nu am vazut sa se miste nimic in privinta retelei de contact si a infrastructurii necesare alimentarii acesteia (doar cu ultimele lucrari din oras s-a schimbat, din inertie, sarma pe cativa kilometri, dar cu solutii de prindere total depasite). Iar, cum vehiculele sunt cele cu adevarat vizibile, e normal ca toti pica pe spate cand se discuta despre transportul public din Cluj, pentru ca asta le sare in ochi: vehiculele noi. Cum am zis, singura investitie majora a fost reabilitarea glumitei de "retea" de transport cu tramvaiul (exclusiv linia - ma rog, plus cateva sute de metri de sarma schimbata pe vreo 2 tronsoane, cu solutii de prindere antice) si achizitia a 4 tramvaie noi (din 12 imaginate initial), care vai mama lor ce soarta au din cauza lipsurilor materiale si umane. Cu toate investitiile in aceste vehicule, la Cluj circula zeci de porcarii second hand din Paris, improprii pentru traseele dintr-un oras amplasat pe dealuri, si circula inca vehicule Rocar (si nu din spirit patriotic, ci pentru ca inca nu au putut fi inlocuite toate), care sunt rusinea rusinilor, oricat ar sari de cur in sus unii.
Dragul meu clujean, e asa de simplu sa ataci din varfurile degetelor fara sa stii nimic despre ceea ce ataci... |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Ian 2016 14:18:47 Titlul subiectului: |
183321 |
|
Si, sigur, unii ar spune ca Clujul isi merita banii, pentru ca s-au facut investitii in zona si zona produce, si ca asa ar trebui sa faca si Iasul in loc sa stea la mila bugetului central. Corect, numai ca, ce sa vezi, investitorii au nevoie ca marfurile lor sa ajunga repede si ieftin pe piata de desfacere. Or, pentru asta au de trecut muntii. Voi, de la Cluj, chiar si pe DN-ul ala infernal spre Oradea, ca acum, in 3 ore fluierati prin Ungaria, in timp ce estul tarii face pana la granita 10-12 ore pe sosea (cu nenumarate serpentine, ceea ce limiteaza si tipurile de marfuri ce pot fi transportate) sau pe calea ferata. Cine isi permite asa ceva, astfel de costuri si astfel de intarzieri? Ce a facut bocaletele tau pentru estul tarii cat a fost premier, pentru a diminua acest handicap si a-i da o sansa de dezvoltare? Nimic. In schimb, a pompat bani la greu spre Cluj, a facut flinticul ala de autostrada din zona voastra si acea centura la nivel de autostrada, nici aia folositoare unui moldovean, ce tot prin oras si prin Floresti pierde vremea in drumul sau spre vest. Stii ca la momentul asta inca e neclar daca, cand si sub ce forma vor fi strapunsi muntii pentru construirea unui drum rapid intre Moldova si Ardeal? In acest timp, vad numai frasuieli cu privire la tot soiul de autostrazi si cai ferate de prin Ardeal si nimic mai mult. Voi aveti un mare noroc, ca sunteti acolo unde sunteti, ca toti se dau "ardeleni" in politica mare a tarii, bucurati-va de acest noroc, dar nu-i judecati pe cei pe necazul carora este cladit intr-o mare masura binele vostru (basca, acum specialistii scoliti la Iasi iau drumul Clujului si lucreaza acolo, iar din Suceava incep mai nou sa vina valuri de absolventi de liceu direct catre universitatile din Cluj in loc de Iasi, astfel incat sa fie inca de pe bancile facultatilor aproape de borcanul cu miere - daca nu crezi, mergi la gara si vezi ce calatori coboara din trenurile care vin duminica la Cluj dinspre Moldova)!
Sper sa nu se trezeasca vreun "destept" sa-mi reproseze ca as fi pornit impotriva Clujului sau ca as muri de grija vecinului! Nu, dimpotriva, iubesc Clujul la fel de mult cum iubesc si Iasul. Cine e inteligent a priceput, insa, ideea. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 9896 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Ian 2016 11:39:40 Titlul subiectului: |
183337 |
|
Indiferent din ce partid fac parte politicienii romani nu au dat, nu dau si nu vor da in viitor doi bani pe transportul in comun. Ati vazut vreun politician de la noi sa mearga cu transportul in comun la serviciu asa cum se mai intampla prin Anglia de exemplu ?
Politicienii romani nu dau doi bani pe nici unul din alegatori, ii intereseaza sa aiba voturi si apoi sa isi vada de furatul lor.
Din cauza asta, transportul public din toate orasele a ajuns cum a ajuns. In Bucuresti, unele linii de tramvaie au ajuns sa aiba program de duminica si in timpul saptaamnii, din cauza lipsei banilor pentru piese de schimb. Dar, calatorii pe cine injura ? Ii injura pe politicieni ? Nu. vatmanul este primul injurat si scuipat. Desi el nu are niic o vina. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Ian 2016 17:49:40 Titlul subiectului: |
183355 |
|
Bravo asa este dar pe ei în fund ii doare de cei ce conduc aceste autovehicule |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 19 Ian 2016 19:15:07 Titlul subiectului: |
183356 |
|
Dacă tu ai impresia că eu sunt vreun amator al lui Boc sau vreun om politic (deși mă pasionează) care își dă cu părerea te înșeli amarnic, nu am nici un fan. Sunt un simplu utilizator al acestui forum.
Poți să îmi scrii pagini, zeci de pagini, să te iei de gramatica mea și să faci pe deșteptul, dar realitatea rămâne neschimbată.
PS: sunt din Tg. Mureș de origine, conjuctura m-a adus la Cluj așa că nu pot spune că sunt fan mare Cluj. Dar când n-ai argumente asta faci, te apuci și dai în om și aduci niște argumente care nu au legătură.
Ști ce au fost cu acele autobuze pe limba românului....o firmă care a câștigat enorm de pe utilarea unor vechituri cu sisteme GPL. Poate că nu știu transport, dar știu un pic politică și cum se finanțează partidele prietene, din pasiune.
Spor la corectat greșelile gramaticale |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Ian 2016 20:03:28 Titlul subiectului: |
183358 |
|
Respectul fata de limba tarii in care te-ai nascut e ca respectul de sine si de parinti. Stiu ca generatia careia ii apartii n-are nimic de-a face cu respectul pentru ceva, asa ca nu ma mira nici obraznicia ta.
In alta ordine de idei, in dreptul tau scrie Cluj, deci ai vrut sa ne comunici ca interesele tale sunt legate de acest oras (altfel, zau ca nu ma intereseaza unde te-ai nascut sau de unde ai aterizat la Cluj).
Inainte de a vorbi despre chestii pe care nu le cunosti, ia si vezi cum la Cluj se baga periodic bani in buzunarele unui intermediar din Franta care livreaza la suprapret (si e putin spus suprapret) mizerii puturoase (adica lenese) din Paris unui oras cu dealuri (da, si Iasul a cumparat 32, dar s-a fript o singura data si i-a fost de-ajuns, dar a si incercat sa le dea o utilitate, in timp ce Clujul a tinut-o langa cu aceste achizitii). Si, in timp ce Iasul a dat socoteala finantatorului pentru ceea ce s-a facut pe proiectul ARCHIMEDES (repet, transformarea autobuzelor si masurile complementare au fost considerate inovatoare de catre evaluatorii CIVITAS, contribuind la admiterea Iasului in program, deci nu ai tu nici o autoritate sa te pronunti cu privire la oportunitatea punerii lor in aplicare - ca realizarea efectiva a fost un esec e altceva si am explicat mai sus care sunt motivele), RATUC/CTPCj si PMCjN nu au dat inca nimanui socoteala pentru achizitiile repetate si dubioase de masini Renault de la In Fine, facute in urma unor licitatii in mod evident trucate. Tu n-ai decat sa crezi ce vrei cu privire la finantarea Iasului, eu ti-am spus ceea ce inseamna realitate, iar de acum nu prea mai e altceva de spus, asa ca incheiem discutia asta aici. |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 20 Ian 2016 09:39:54 Titlul subiectului: |
183362 |
|
Total de acord cu dumneavoastra, iar ceea ce ati spus reprezinta o analiza pertinenta, lucida si completa a sistemului de transport urban in comun din Iasi de astazi, comparativ cu alte orase mari din Romania. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|