Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 09:48:56 Titlul subiectului: |
214006 |
|
Păi 2 milioane de euro nu e un tramvai de 30 de metri? Că eu așa îmi aduc aminte. De ce să fie unul de 22 de metri tot 2 milioane de euro?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 10:19:52 Titlul subiectului: |
214007 |
|
Aceea e o valoare estimativa maxima.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 10:36:48 Titlul subiectului: |
214009 |
|
Iasi va avea in total 49 de autobuze electrice de 10 metri si doar 20 de 12 metri si ideal ar fi fost de minim 12 metri. In actualele Isuzu de 12 m e mare inghesuiala mai ales la orele de varf.
La Iasi era nevoie de autobuze de 12 si 18 metri lungime. Cei din Iasi au luat virusul celor din Botosani...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Iul 2022 10:58:42 Titlul subiectului: |
214011 |
|
tramfan a scris: | Păi 2 milioane de euro nu e un tramvai de 30 de metri? Că eu așa îmi aduc aminte. De ce să fie unul de 22 de metri tot 2 milioane de euro? |
Poate fac caiet de sarcini in asa fel incat sa apara si produse de top ,mai scumpe: Siemens Combino , Alstom , Bombardier ,CAF etc
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Dum 24 Iul 2022 07:34:37 Titlul subiectului: |
214013 |
|
Exclus. Eu sper sa nu faca unul sa ne trezim cu Astra. Care urca rampe de 9% doar pe hartie.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Iul 2022 09:56:05 Titlul subiectului: |
214015 |
|
Cat despre autobuzele de 10m, o sa se lamureasca repejor ca e o idee proasta, cand ajung cele din toamna, pe linia 52 si o sa ramana calatori in statie ca nu o sa mai fie loc pentru toti. Deja 52, cu Isuzu e plin la refuz de foarte multe ori (bine, vine si rar), asa ca doar sa vina din 10 in 10 minute alea mici (ceea ce nu se poate intampla avand in vedere traficul, ambuteiajele, lungimea traseului), asa ca o sa iasa un mare fiasco. Efectul va fi invers decat cel dorit. Calatorii care inca mai circula cu transportul public vor fi frustrati si vor renunta si ei la acesta...nu vreti sa stiti de cate ori am zis ca imi bag piciorul in transportul public, stand in statie, la ore...normale, nu de varf, si 45 de minute, fara sa treaca nimic. Pai daca ai absolut orice de facut in oras, trebuie sa pierzi 2 ore numai cu transportul, ceea ce este inadmisibil.
La fel ca si 5 pe linia lui 11. O mare idiotenie.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Iul 2022 11:21:45 Titlul subiectului: |
214016 |
|
Da, 52 e plin și nu este suplimentat deloc. La fel cum si 28 are momente cand nu ai unde sa arunci un ac in el. Asa au mers si in pandemie si nu doar cele doua trasee. Eu tind sa cred ca 100 de autobuze nu sunt suficiente pentru transportul public din Iasi, cel putin la orele de varf. Cu siguranta, 28 ar trebui suplimentat si chiar puse autobuze articulate. Si 52 ar trebuie suplimentat.
Legat de 5 care dubleaza 11, am doua chestii de zis:
1. Nimeni nu a zis nimic, cand s-a scos linia de pe Splai. Nu au fost proteste, nu s-au trimis adrese la primarie. Nici macar RATP nu cred ca a zis ceva, sau sa invite la o dezbatere publica. Nici nu prea puteau sa zica ceva, tinand cond ca unele masuri se iau populist, ca aia cu linia de Splai. Maria Sa, masina!
2. Ideea de a pune 5 pe Iorga nu e cea mai proasta. 5-ul ajuta 11 prin suprapunerea asta, care are nevoie de suplimentare la orele de varf. Dupa Tepro, din pacate, e alta poveste. Daca exista linia pe Splai astazi, situatia era altfel.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Iul 2022 20:34:30 Titlul subiectului: |
214018 |
|
Stim ca suntem cam pasivi ca popor, dar mai e si vorba de faptul ca putina lume foloseste transportul in comun, asa ca, cine sa faca protest? Totodata, initial nu era clar ce o sa faca cu linia, o scoate de tot, o schimba? Pana la urma, ne-am ales cu autobuz, care tot era mai bun decat nimic, cum e acum.
Daca vreau sa ajung in pod ros din Alexandru, trebuie sa strabat vreo 10 cartiere cu 28, prin magnificul Mircea cel Batran care mereu e bara la bara.
Cat despre suplimentat 11 cu 5 in orele de varf, daca era nevoie de suplimentare la 11 se puteau adauga mai multe tramvaie pe 11, nu creat un nou traseu 5 care are 95% traseu comun cu 11.
Oricum, nu cred ca are rost achizitia de autobuze minuscule de 10m pe vreun traseu din iasi.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 25 Iul 2022 09:52:49 Titlul subiectului: |
214021 |
|
tramfan a scris: | Da, 52 e plin și nu este suplimentat deloc. La fel cum si 28 are momente cand nu ai unde sa arunci un ac in el. Asa au mers si in pandemie si nu doar cele doua trasee. Eu tind sa cred ca 100 de autobuze nu sunt suficiente pentru transportul public din Iasi, cel putin la orele de varf. Cu siguranta, 28 ar trebui suplimentat si chiar puse autobuze articulate. Si 52 ar trebuie suplimentat. |
Haideee cu 36
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
446.23 kb |
Vizualizat: |
de 3285 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 26 Iul 2022 20:30:25 Titlul subiectului: |
214023 |
|
catalind18 a scris: | Se doreste achizitia a 18 tramvaie de maxim 22 metri si 25 autobuze electrice de 10 m. Cred ca tramvaiele vor fi de 18-20 de metri.
|
E bine ca la max 22 m n-0 sa vina din alea carora le cade fundul (sau li se lasa dorsala). Radu ,ai onoarea
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Iul 2022 08:04:00 Titlul subiectului: |
214026 |
|
Noi suntem pe dans: Swing & Jazz & Twist... Foxtrot nu...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Iul 2022 08:55:38 Titlul subiectului: |
214027 |
|
Fokstrot , zic polonezii....
Ma uitam la diferitele configuratii la LF-uri , Skoda au treaba aia interesanta cu boghiuri rotative in totalitate, basca ca folosesc la T15(nu stiu cum se mai numeste acum) si boghiuri Jacobs intre sectiuni. Bohiurile din capete sunt foarte spre capat - incadrare meseriasa in curbe. In schimd Jacobs-urile alea lasa loc la un culoar minuscul de trecere intre sectiuni. Alt avantaj ar fi geutatea mult mai scazuta per osie datorita faptului ca sunt mai multe. 4 boghiuri la tramvai cu 3 sectiuni.
E interesanta si solutia aia cu articulatia dubla prezentata de tine pe fb la Imperio de Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Iul 2022 09:52:29 Titlul subiectului: |
214028 |
|
Nu vedem noi vreodata in Romania jucaria aia de la Skoda...
Au si ele, insa, niste bubute, principalele fiind portalul ingust (e deja ingust la ecartamentul normal, putem presupune ca la cel metric se ingusteaza si mai tare) si lungimea mare a modulelor, ce le duce cu mijlocul fiecarui modul mai mult in afara sinelor pe interiorul curbelor (e de notorietate ca sunt locuri in Praga unde se asteapta cand se intalnesc in curbe). Ar mai fi si ca-s cam pretentioase la starea sinei.
La Imperio de Bucuresti e fix solutia Combino Supra/Avenio. Pe Facebook explicasem de ce arata diferit articulatia 2 si de unde apare comportamentul diferit acolo fata de articulatiile 1 si 3:
Citat: | Astra Imperio Metropolitan pentru Bucuresti, configuratie de GT4+GB4 in varianta moderna, cu podea coborata si trecere prin interior intre GT si GB. Practic, ca doua tramvaie articulate (a cate doua module fiecare, unite in cate un singur punct de pivotare, ca Autentic/Imperio Civitas) cuplate printr-o bara de cuplare cu puncte de pivotare la ambele capete. Solutie ce reduce stresul asupra carcasei si liniilor, preluata de la Combino Supra. |
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Iul 2022 10:57:33 Titlul subiectului: |
214029 |
|
Face Bozankaya și un tramvai de 20 de m. Nu e problemă.
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 10:13:51 Titlul subiectului: |
214032 |
|
Lecturând proiectul aprobat ieri în Consiliul Local,
putem sa vedem care ar fi planurile privind investițiile în transportul public în viitor:
- refacere linie BCU - Triumf, inclusiv a rondului
- introducerea liniilor de tramvai in subteran in fata Palatului Culturii
- modernizare sistem alimentare energie electrică pt tramvaie
- calea de rulare noua pe traseul: rond Tutora- Tomești-Holboca- rond Dancu
-relocare depou tramvaie , autobuze si troleibuze pe platforma de la Fortus
-retea de troleibuze și achiziție mijloace de transport cu atonomie extinsă
- extindere linie de tramvai in zona Vest, legătura cu Valea Lupului
- achizitie tramvaie noi 30 m
- tren metropolitan
- piste pentru biciclete
- pasaje Podu Ros, pt fluidizare trafic
- ruta alternativa Bucium
- parcări subterane
- parcări park and ride la intrările în oraș
Cate se vor putea realiza, vom vedea.
https://drive.google.com/file/d/16VZyJHNFok4sxADN6RU2zZBImSsrBDoD/view?usp=drivesdk
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 11:46:17 Titlul subiectului: |
214033 |
|
Nimic despre linia de pe Splai?
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 14:14:26 Titlul subiectului: |
214034 |
|
Prin PNRR se dorește a se asigura finanțarea pt modernizarea depoului Dacia ( pe lângă finanțarea de la BERD) și apoi a proiectelor mentionate mai sus. Nimic despre Splai.
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 16:05:31 Titlul subiectului: |
214035 |
|
Dupa 10 ani cred in visurile astea
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 16:59:11 Titlul subiectului: |
214036 |
|
Da, se pare ca Dacia va incepe curand. Sa vedem ce-o mai fi.
Daca se face depou la Fortus, sper sa faca ceva legaturi si cu zona Industriala sau Iorga. Sau poate pun tramvai pe Poitiers.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 17:14:09 Titlul subiectului: |
214037 |
|
Poitiers e folosit de trafic greu.Deci pana nu se va elibera acolo,nu
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 20:42:31 Titlul subiectului: |
214038 |
|
Pana la urma, care este ideea subtraversarii in zona Palat? Ce are daca ramane tramvaiul la suprafata?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 20:57:51 Titlul subiectului: |
214039 |
|
Extinderea pietonalului pana la Palat.
I-ar incurca pe prostii de la volan care trec pe acolo,sa nu faca un accident.Le recomand sa ia tramvaiul sau autobuzul daca vor sa ajunga in zona aceea,sau sa o ia pe Sf. Lazar daca vin din Podu Ros si se duc spre Elena Doamna,si invers.
Nici pe mine nu ma incanta ideea cu mutarea liniei prin pasaj
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Iul 2022 21:08:29 Titlul subiectului: |
214040 |
|
Inteleg intr-o oarecare masura mutarea traficului rutier pe dedesubt, cu toate ca nu vad de ce ar trebui sa fie trafic rutier in zona aia oricum - poti ajunge in ambele zone ce leaga strada Palat, fara sa trebuiasca sa treci prin fata palatului cu masina, insa tramvaiul poate circula binemersi pe la suprafata. Majoritatea oraselor mari, au zone pietonale cu tramvaiul la suprafata, fiind estetic si necesar totodata...
Am asa o vaga banuiala ca mai asteapta Conest o lucrare frumusica si asta e un prilej bun.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Iul 2022 09:50:10 Titlul subiectului: |
214041 |
|
Eu zic că ar trebui făcute chestii mai utile. Asta nu e deloc utilă.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Iul 2022 11:11:21 Titlul subiectului: |
214042 |
|
Nu e necesara in sensul ca se poate rezolva pietonalul continuu pana la Palat si in alte moduri, mai ieftine. E usor sa aruncam cu bani, insa zona respectiva in primul rand are relicve in subsol, am avut parte de aceeasi experienta cu pasajul subteran de la hala, care are o utilitate foarte scazuta.
In zona fundatie am inteles ca sunt multe artere care se intersecteaza si un pasaj a fost binevenit, dar la Palat nu are absolut niciun sens sa faci tuneluri dpmdv. Impactul asupra mobilitatii o sa fie spre 0, daca opresc circulatia rutiera complet in zona, cu exceptia tramvaiului.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
|