|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Iul 2021 01:04:30 Titlul subiectului: |
210766 |
|
BE 4/4 vor fi casate deoarece se va construi o hala provizorie pentru primele PESA care vor ajunge in August.As vrea sa stiu mai detaliat ce utilaje vor fi casate.Daca caseaza si autoturnul 42,sa fie pastrate cateva piese ca donatoare pentru celelalte exponate pentru muzeu(autoturnul ,,afumatoarea" 37,motorul,esapamentul cu toba si cutia de viteze ar fi bune pentru a face functional IK4).Ar merita pastrat si un UTB cu generator pentru muzeu |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Iul 2021 10:00:54 Titlul subiectului: |
210768 |
|
Chiar, cate tramvaie PESA vor ajunge la Iasi? |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 02 Iul 2021 10:38:32 Titlul subiectului: |
210770 |
|
16 +16 Bozankaya |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Iul 2021 11:59:44 Titlul subiectului: |
210771 |
|
Si cate PESA vin in august? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Iul 2021 14:20:55 Titlul subiectului: |
210772 |
|
3 Pesa sunt gata, 4 sunt in lucru. |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 14/Mar/2024 Mesaje: 195 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Vin 16 Iul 2021 12:30:55 Titlul subiectului: |
210863 |
|
https://www.stireadeiasi.ro/stiri-locale/un-nou-peron-pentru-tramvaie-pe-str-strapungerea-silvestru/
"Primăria Iași și-a autorizat lucrările de proiectare și construire a noului peron pentru tramvaie de pe str. Străpungerea Silvestru, la intersecția cu str. Bacinschi, pe sensul de mers dinspre Gară spre Moara de Foc.
Unul dintre scopurile desfiintarii actualului peron vizează și fluidizarea circulației din zona autogării Codreanu, prin desființarea actualului peron. Ideea mutării peronului este una mai veche, fiind organizate două licitații de către Primărie. Ultima a avut loc în a doua parte a anului trecut, dar Primăria nici până astăzi nu a anunțat dacă lucrările au fost adjudecate. Totuși, emiterea autorizației de construire creează premisele începerii lucrărilor în perioada următoare."
Inteleg ca vor sa mute peronul de la Gara sens spre Canta la intersectia cu str. Bacinschi, dar nu e prea normal, in sensul ca urmatoarea oprire a lui 6 e dupa ce vireaza dreapta... Si va fi si departe de Gara viitorul peron daca vii cu 6 din Dacia. |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Aug 2021 08:46:14 Titlul subiectului: |
211151 |
|
Compania de Transport Public (CTP) lucrează în această perioadă la o reconfigurare a rețelei de transport de pe raza orașului. Cele mai importante schimbări vor fi făcute în contextul punerii în funcțiune a punctului intermodal din Țuțora: aici, lucrările ar urma să fie finalizate cel târziu în luna octombrie.
"Intenționăm să extindem traseele de tramvai până la acel punct intermodal astfel încât să putem face legătura între Țuțora și Tomești și alte comune din zonă, să putem face legătura cu Dacia, va fi un traseu de tramvai 5 pe relația Țuțora - Țesătura - Nicolae Iorga - Dacia, putem face legătura cu traseul 7 și încă un traseu care va face legătura prin Tudor cu centrul Iașului. În acest mod, vom valorifica acel punct intermodal: de exemplu, de pe autobuzul 29 se va putea face transbordarea în Țuțora", a declarat directorul CTP, Cristian Stoica, în cadrul unui interviu în studioul ZDI TV.
Directorul CTP a spus că vehiculele PESA aduse acum aproape 2 săptămâni la Iași au fost scoase la stradă în probe, iar, de săptămâna viitoare, vor fi puse în circulație.
Despre reintroducerea troleibuzului la Iași, un astfel de proiect fiind inițiat la Primărie, directorul CTP a precizat că traseul care se pretează cel mai bine este actuala rută 46: Bucium - Tudor Vladimirescu - Păcurari.
Dar, o variantă ar putea fi și pe cele două Splaiuri, conform lui Stoica, având în vedere dezvoltarea din ultima vreme a celor două zone.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/reconfigurare-a-traselor-ctp-din-toamna-punct-intermodal-in-tutora-cu-legatura-spre-tomesti-si-dacia--296949.html
https://www.youtube.com/watch?v=JxtApbYfIfs |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 13 Aug 2021 14:11:53 Titlul subiectului: |
211153 |
|
5-ul asa este o tampenie electorala cel mult, nimic altceva. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Aug 2021 21:47:00 Titlul subiectului: |
211157 |
|
S-a mai discutat aici, 5-ul nu are sens pe Nicolae Iorga. Avea sens, atunci cand erau avarii pe Splai. Linia de pe Splai e o trista amintire, s-a facut un soi de parcare si un soi de bulevard. Eu zic ca odata dezvoltata zona, era nevoie de tramvai pe acolo, in fine.
In niciun caz 5 pe Iorga, poate 2 (Canta - Gara - Bazar - Baza 3 - Tutora). Si de ce ar fi nevoie de doua trasee spre Centru? Pe vremuri, da, era 1b, dar asta cand erau si ceva muncitori inca acolo. Acum, tramvaiele plimba aer. Ma rog, plimbau, pentru ca suprapuneau cu 29.
Daca 29 se oprea la capatul de linie si lumea facea transbordarea, atunci aveau sens 3 trasee:
1b TUTORA - PD. ROS - COPOU
5 TUTORA - PD ROS - DACIA
2 TUTORA - BAZAR - GARA - CANTA
Sau, ar mai fi o idee, 8 prelungit pana in Tutora si 7 sa plece tot din Tutora, dar prin Pd. Ros.
Asa, in formula de azi, nu prea mai au sens. Iar pe Iorga, portiunea dintre Podu de Piatra si Bazar nu e atat de circulata, incat sa fie nevoie de doua trasee. 11 este suficient. De fapt, 11 e bun ca leaga pietele din oras. Ca legatura directa, ar trebui unite 3 cu 6. |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 08:11:00 Titlul subiectului: |
211158 |
|
Solutii pot fi mai multe dar nu cred ca CTP va adopta pe cele mai bune avand in vedere ca prinul traseu pe lista e 5.
Am zis mai sus, e o chestie pur electorala ca sa dea votantilor din ACB si Dacia tramvaie noi. 5-ul va folosi traseu reabilitat nimic nu ii impiedica sa duca pe acolo tramvaie noi. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 11:00:15 Titlul subiectului: |
211160 |
|
In Tutora vor avea capat de linie toate traseele din planul de transport judetean. Daca va fi scurtat si 29, aveti acum o imagine mai clara asupra motivului de a exista trasee de tramvai de acolo catre mai multe zone din oras si viceversa. Acum, care vor fi alea, e alta discutie...
Legat de traseul 5 de tramvai dubland 11 prin N. Iorga, habar n-am care este motivatia reala a acestei propuneri, insa ar putea fi legata de posibilitatea de a da si cartierelor Alexandru cel Bun si Dacia tramvaie noi, legandu-le de tronsonul Metalurgie - Tutora, pentru a nu iesi din proiect (e doar o presupunere, foarte posibil gresita).
Inca un traseu prin Tudor pana la Tutora ar fi, desigur, 8, motivul logic fiind ca daca se scurteaza 29 la Tutora, s-ar taia legatura directa a celor din Tomesti cu Copoul, ceea ce e buba mare dintotdeauna. Deci, din Tutora ar exista conexiuni fara o noua schimbare catre principalele zone ale orasului (Centru, Copou, Palas/Moldova/Hala, Tudor, Gara) pentru cineva care locuieste intr-o suburbie.
Varianta mea, pentru a nu exista dublari neesentiale:
- realizate conexiunile Bd. Metalurgiei - Tutora si CUG - Tesatura (la cea din urma, pentru a nu exista probleme in Podu Ros, s-ar pune macazurile inaintea celor doua traversari, cu linie dublata, sina langa sina, pana la separarea in rond);
- se sparge inelul 1/13;
- traseul 1 devine Copou - Tatarasi - Tutora;
- traseul 8 se prelungeste pana la Tutora;
- pentru Baza 3 <-> Copou ramane traseul 8;
- pentru Tesatura <-> Copou ramane traseul 42;
- se infiinteaza traseul de tramvai 15 pentru a nu pierde conexiunea cu tramvai Podu Ros <-> Tatarasi dupa ruperea inelului 1/13; acest traseu ar asigura din nou si conexiunea completa Tatarasi <-> Nicolina/CUG;
- autobuzul 27 ar fi scurtat la CUG I, pentru a se separa apele, in sensul ca tramvaiul ar asigura legatura Tatarasi <-> Nicolina/CUG, iar autobuzul legatura Tatarasi <-> Poitiers (masura s-ar corela cu limitarea traseelor judetene dinspre Ciurea/Mogosesti/Miroslava la CUG I si ar ramane de vazut ce se intampla si cu traseele CTP spre Blocuri Ciurea, care nu trebuie sa ramana sub nici o forma cum sunt acum, ci un singur traseu, limitat la CUG I);
- traseul 15 ar asigura, astfel, tramvaie noi si pentru CUG (incluzand tronsonul din proiect Podu Ros <-> Tesatura, daca asta impiedica existenta tramvaielor noi si pe alte trasee);
- se prelungeste traseul 6 prin Podu Ros pana la Tutora si se asigura, astfel, conexiunea Tutora <-> Gara, conexiunea esentiala Tutora <-> Palas/Moldova/Hala, conexiunea Gara <-> Palatul Culturii/Palas si existenta tramvaielor noi prin Alexandru si Dacia, in aceeasi presupunere, lipite de proiectele de pe bd. Tutora si Metalurgie - Tutora;
- traseul 7 ramane la Baza 3, conexiunile esentiale de pe parcursul sau cu Tutora fiind asigurate de cele de mai sus (Canta poate face transbordare, caci nu era nici anterior prelungirii - care s-a facut cat sa continue a fi circulat tronsonul Metalurgie - Tutora dupa desfiintarea lui 5, pana la a-i da o intrebuintare adevarata, cum incepe a se prefigura acum - o conexiune vitala);
- conexiunea directa scurta Tutora - Alexandru/Dacia ramane autobuzul 5 prin Podu Ros, cu varianta directa lunga tramvaiul 6, prin Centru.
Ar fi o solutie eleganta, eficienta, cu un minim de efort, care ar necesita lucrari in sezonul cald anul viitor, pentru cele doua jonctiuni (presupun ca a trecut suficient timp cat sa fie permise interventii la calea reabilitata din zonele implicate - la Metalurgie ar fi vorba de lucrarea de acum cativa ani, a carei limita era binisor dincolo de intersectie cat sa primeasca acum macazurile), iar pana atunci de vazut ce se poate face temporar cu Tutora.
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Sâm 14 Aug 2021 12:35:14, modificat de 8 ori în total |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 11:01:22 Titlul subiectului: |
211161 |
|
Este un lucru bun daca este stimulat transportul electric in Municipiul Iași.
Dar vor fi câteva probleme cu așa de multe trasee care vor porni din Rond Tutora.
1. Rondul nou nu are decât o linie spre deosebire de celelalte capete de traseu ( CUG, Canta, Dacia, Copou).
2. Vor fi trasee lungi. Daca se întâmplă vreun accident până la Leroy Merlin, la dus tramvaiele vor rămâne blocate în condițiile în care nu pot vira spre Metalurgie și nu pot întoarce în Baza 3. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 11:07:15 Titlul subiectului: |
211162 |
|
2. Asta este si scopul tramvaiului, sa circule pe trasee lungi si foarte lungi. Pentru celelalte aspecte trebuie gasite solutii, nu impiedicat tramvaiul a-si indeplini adevaratul rol. Pentru trasee scurte sunt facute busurile. Asa functioneaza peste tot si functioneaza bine.
1. In rondul din Tutora s-ar face debarcarea in vechea statie, iar imbarcarea peste drum, deci ar fi spatiu suficient pentru a tine cateva linii in rond simultan). |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 11:26:19 Titlul subiectului: |
211163 |
|
Perfect de acord. Cat mai multe trasee de tramvai.
Totuși era bine daca din start s-ar fi făcut rondul cu 2 linii, iar legăturile Tutora-Metalurgie și CUg-Tesatura sa se fi făcut odată cu refacerea tronsoanelor respective. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 12:10:48 Titlul subiectului: |
211164 |
|
Nu, tocmai, liniile de tramvai trebuie sa fie putine, dar atat cat trebuie pentru a cuprinde directiile mari de deplasare, si lungi/foarte lungi (se optimizeaza, astfel, reteaua si parcul de vehicule, pentru eficientizarea reala a intregului serviciu de transport public). Practic, in varianta expusa de mine ar exista traseele 1, 3, 6, 7, 8, 9, 11 si 15 pe structura actuala a retelei (plus acele jonctiuni propuse), corespunzatoare unor directii majore (axe) de deplasare. Nici preconizatele extinderi ale retelei nu cred ar aduce la peste 10 numarul de trasee (configurate corect, desigur). Structura ar fi una cat se poate de corecta pentru un oras ca Iasul.
Daca spuneai "multe" referior la Tutora, ar fi vorba de 3 trasee: 1, care s-ar desprinde de celelalte la Metalurgie, mergand spre Tatarasi, 6 si 8 (care s-ar desprinde la CET), deci suprapunerile ar fi minime, impuse de structura fizica a retelei. Insa fiecare traseu ar rezolva cate o directie majora dinspre Tutora, respectiv directia majora Tutora (in noua configuratie a retelelor locala si judeteana) pornind din capatul opus. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 13:12:44 Titlul subiectului: |
211165 |
|
Realist vorbind, Radu, tu crezi ca se vor face acest jonctiuni? Una din ele a fost distrusa, neintelegand nici acum motivul. Nu cred ca era vorba de macaze, tinand cont ca ele au ramas si linia a fost ingropata multi ani. A doua nu a existat niciodata si nu cred ca va exista. Sigur, din punctul meu de vedere este o mare prostie.
Totusi, tinand cont ca treburile astea nu costa scump, m-ar bucura mult sa le vad facute. Impreuna cu o linie de tramvai pe splai. Stiu, visez, dar linia aia ar fi extrem de utila. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 13:55:51 Titlul subiectului: |
211166 |
|
Mai devreme sau mai tarziu, nevoia va crea acele jonctiuni, inevitabil (posibil si altele). In Podu Ros, intr-un fel sau altul - fie simplu, cum am spus mai sus, fie cu interventie majora, avand ca rezultat un rond complet, ca la Podu de Piatra. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 16:37:27 Titlul subiectului: |
211167 |
|
Ramane de vazut. Eu m-as bucura mult daca aceste jonctiuni ar fi facute.
Ce alte jonctiuni ar mai trebui facute, in opinia ta? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 17:03:47 Titlul subiectului: |
211168 |
|
Toate isi au importanta lor, deci si cele de la pasajul Nicolina, de la Tesatura si din Elena Doamna ar trebui sa existe. Bretelele de pe pasajul Nicolina ar fi varful prioritatilor, zic eu, chiar si acum, dar mai ales in contextul construirii viitoarei baze mixte de la Fortus. Tramvaiele nu pot fi trimise eficient de acolo pe trasee in formula actuala de linii. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2021 18:28:41 Titlul subiectului: |
211170 |
|
Corect, Radu, bretelele alea ar fi super-bune, daca ar exista. Ar putea fi scoase pe acolo tramvaie care sunt defecte si ar mai ajunge mai rapid la depoul de la Gara, poate si un traseu, nu stiu ce sa zic.
Revenind, si eu cred ca ar trebui refacute sistemele delta peste tot, pentru flexibilizarea traseelor. Acum, din cauza lipsei lor si a liniei de pe Splai, majoritatea traseelor de tramvai trec prin Centru. Nu zic ca nu e OK, dar cu aceste sisteme Delta, te poti juca mai mult. Sper ca PMI sa ia in considerare acest aspect. |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Dum 15 Aug 2021 07:14:00 Titlul subiectului: |
211171 |
|
Stiu ca la maretul proiect de reabilitare a liniei din CUG bretelele au fost anulate din prima, orice idee de reactivare data la o parte.
Ar fi o idee pt iesirea tramvaielor pe trasee din viitorul depou (care e si asa departe de orice alta linie) dar tare ma tem ca daca firma care va face studiul sau proiectul tehnic sau cum ii zice nu va semnala chestia asta (se poate da si "ordin" sa nu se mentioneze) atunci nu se va face si prima optiune si singura va fi macazul din Podu Ros. Ardem curent intro veselie. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Aug 2021 07:43:48 Titlul subiectului: |
211172 |
|
In ultima instanta chiar si asa ar fi mai bine decat ce e acum, daca s-ar face jonctiuni in Podu Ros si la Tesatura, astfel incat sa se poata trimite tramvaie de la Fortus spre Tudor, Tatarasi, Tutora si Podu de Piatra (desi pentru ultima zona si cele care pornesc de acolo ar da logic vagoane depoul din Dacia, cel actual si cel nou, e bine mereu sa existe o varianta de rezerva pentru ambele depouri, daca, din cine stie ce motive, in special independente de ele, ar aparea vreun blocaj pentru unul din ele). Vedem ce-o mai fi sa fie, chiar si cu faza de proiectare. |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Aug 2021 08:58:37 Titlul subiectului: |
211173 |
|
Legat de bretele de pe pasarela Nicolina , stiu ca a a mai fost o discutie chiar imediat dupa , sau in timpul reabilitarii. Intrebat de ce nu sunt bretelele respective , directorul CTP de atunci(si de acum?) a dat-o ca nu e voie cu macazuri in panta. In afara ca e o prostie ,chiar asa de ar fi, ramane in picioare solutia lui Radu cu macazurile ,de exemplu puse pe mijlocul podului linia mergand in sistem Gauntlet pana cand se desparte pe bretele:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gauntlet_track#/media/File:Waterloo_ION_gauntlet_track.jpg |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 1088 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Aug 2021 10:50:54 Titlul subiectului: |
211175 |
|
Da, ai dreptate. Chiar s-ar putea face așa. Știu, costă bani, dar ajută enorm transportul public. Probabil, se vor face, când și dacă va începe construcția depoului de la Fortus. |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Aug 2021 15:28:32 Titlul subiectului: |
211176 |
|
Exact asa e si la Bucuresti,pe unele trasee. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|