Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Un singur fir la Basarab?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2007 15:47:43    Titlul subiectului: *Un singur fir la Basarab? 83432

In fotografiile dlui. Lacritenu din 1976 si 1977:

- foto 24 de la http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83418#83341
- foto 107 de la http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83399#83399\

se vede cum la Basarab se circula doar pe un singur fir, dinspre Gara de Nord spre Orhideelor; apare si o linie nefolosita (in prima poza) respectiv scoasa (in cea de-a doua).

Cum se circula in acea zona pe atunci? Exista linia spre Gara de Nord si Piata Virgiliu pe bd. Dinicu Golescu?

Precizez ca nu e vorba de bucla unde intorceau 9 si 12 ci de linia curenta ce vine de la Gara de Nord, cea folosita de 35 si 44; despre aceasta linie sunt curios de cum era doar un singur fir.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2007 20:00:40    Titlul subiectului: 83447

Referitor la bucla de la Basarab, inclin sa cred ca realizarea ei s-a facut dupa 1976; odata cu largirea Sos. Orhideelor. S-a realizat si bucla de intoarcere pentru tramvaie in fata Garii Basarab, pentru descongestionarea intersectiei si a zonelor adiacente - se pot vedea tramvaie asteptand pe liniile de stocare (Pe Dinicu Golescu si Orhideelor - si s-a realizat linia dubla pe care o stiam cu totii (a fost si inainte de 1970 linie dubla?, deoarece in unele poze se vad urmele unei linii - intr-una din poze chiar este in curs de scoatere)
Lucrarile din zona, mai ales metroul, au dus la modificarea unor trasee. Nu stiu daca un timo s-a mai circulat la Ciurel pe linie dubla, pe o parte a Splaiului - poza 90 cu EP pe linia 14 pe Spl. Independendentei, unde se vede linie dubla CF si poza 149 unde vede linie dubla ponind catre Ciurel (posibil sa fie devierea pentru tramvaie prin Economu Cezarescu pe durata lucrarilor la metrou).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Dum 07 Oct 2007 18:36:06    Titlul subiectului: 83478

Daca va uitati bine la poza 1 de la tramvaie Thomson veti observa ca exista un fir pe ceeace pare a fi astazi strada Fluviului, unde intorc azi autobuzele. Spatele Fabriciide Bere Grivita este inconfundabil. Probabil ca exista o bucla mai larga sau o circulatie pe doua fire distincte.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 07 Oct 2007 21:00:01    Titlul subiectului: 83482

Linia de pe strada Fluviului exista din perioada interbelica cand la intersectia cu Calea Giulesti intorceau liniile 12 si 24.
Pana la lucrarile de largire a Sos Basarab (Orhideelor) s-a circulat pe un singur fir de la Gara de Nord, spre Gara de Nord, tramvaiele folosind linia de pe Fluviului. Mai spre anii 70 s-au realizat macazele de acces dinspre Basarab spre Plevnei si dinspre Fluviului spre Basarab, pentru a facilita circulatia tramvaielor care aveau capat de linie Basarab - atunci s-au realizat si linile de stocare care se vad in poze, probabil peste o configuratie mai veche.
Dupa dublarea liniei la Basarab a mai fost pastrata varianta pe Fluviului pentru un sens al liniilor care tranzitau zona - 14, 30, 32 si 35 (care intorcea); Linia pe Fluviului a fost dezafectata prin 1985 si mult timp dupa aceea se mai vedeau urmele terasamentului si ale refugiului de la Elizeu (in zona a mai rezistat un timp si un macaz.



zona Basarab 1935.jpg
 Descriere:
Cum arata zona in anii 30 - de retinut intoarcerea in triunghi din intersectia cu Giulesti
 Mărime fișier:  79.76 kb
 Vizualizat:  de 15551 ori

zona Basarab 1935.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 08 Oct 2007 12:57:06    Titlul subiectului: 83494

Alta ciudatenie se observa in poza numarul 39 la Gara Basarab doua tramvaiesunt pe doua linii diferite pe acelasi sens de mers, V3Aul care se afla pe asa numita "diagonala"si Tatra ambele spre sensul Gara De Nord,in spate de tot se observa pasarela de la Basarab. Stie cineva ce se "intampla"acolo? Ce este cu aceasta configuratie a liniilor de tramvai in zona Basarab?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 08 Oct 2007 14:24:16    Titlul subiectului: 83500

Nefiind inca bucla in fata Garii Basarab, acea linie suplimentara reprezenta o linie de stocare, necesara datorita traseelor care aveau terminus acolo - 9 si 30 (doar un timp, probabil si 14). Una din linii servea de stationare in timp ce a doua servea de circulatie curenta pentru celelalte linii (2, 12, 26). Tot intr-una din pozele de la pasarela, se vede in fundal un IK4 care iese dinspre gara Basarab - deci doar autobuzele girau prin fata garii.
Situatia s-a schimbat cand s-a largit Sos Orhideelor - s-a mai luat din trotuare, din zona pomilor si s-a reconfigurat piata din fata garii, realizandu-se bucla pentru intoarcere - a fost scoasa in 2006 - si dublarea liniei pe portiunea dintre intersectia cu Fluviului si pana la Giulesti. Linia din spatele fabriciid e bere a mai fost pastrata un timp apoi a fost dezafectata.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 03:19:44    Titlul subiectului: Re: Un singur fir la Basarab? 85535

stfp a scris:
Cum se circula in acea zona pe atunci? Exista linia spre Gara de Nord si Piata Virgiliu pe bd. Dinicu Golescu?
Iata cum se circula:
- dus: Gara de Nord, bd. Dinicu Golescu, stanga pe sos. Orhideelor, apoi la alegere: dreapta pe cal. Giulesti, sau inainte pe sos. Orhideelor si apoi stanga pe sos. Grozavesti;
- intors: sos. Grozavesti, dreapta pe sos. Orhideelor, din nou dreapta pe Cal. Plevnei, stanga pe str. Afluentului, dreapta pe bd. Dinicu Golescu, Gara de Nord.
Tramvaiul 26 circula asa.
Exista un tramvai care intorcea la Gara Basarab, nu mai stiu numarul liniei, dar circula astfel: Gara de Nord, bd. Dinicu Golescu, stanga pe sos. Orhideelor unde linia avea o ramificatie, din nou stanga pe Cal. Plevnei, iarasi stanga pe str. Afluentului (parca si pe strada asta linia avea o ramificatie - nu mai stiu), apoi dreapta pe bd. Dinicu Golescu, Gara de Nord.

In anii '60-'70, pana la inceputul anilor '80, transportul in comun in Bucuresti era foarte bine organizat ca pozare a liniilor in oras. Am impresia ca faimoasele etape cu circulatul pe scara, pe principiul "o mana pe bara, un picior pe scara si cu curu' afara" au aparut la inceputul anilor '80.
Nu stiu daca se va putea reveni vreodata la o atat de buna orientare in teren a liniilor, cum a fost in anii '70. Pasajele supraterane si subterane proiectate de tov. Videanu nu vor rezolva problema transportului in comun.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dimitrios



Data înscrierii: 31/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Oct/2015
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti; Ploiesti

MesajTrimis: Joi 31 Iul 2008 19:17:12    Titlul subiectului: Re: *Un singur fir la Basarab? 96511

Inainte de 1977 exista un sens de ducere si unul de intoarcere. Tramvaiul 12 avea capatul undeva pe str. Fluviului, unde au fost amplasate acum capetele de linii autobuze RATB. Linia 12 se ducea spre gara Basarab, o lua la stanga pe Orhideelor, din nou la stanga pe Calea Plevnei si se intorcea pe str Fluviului. pe sos. Orhideelor era o singura linie. Foarte adevarat, erau bine pozitionate, dar si bine gandite. Linia 12 de care aminteam mai sus, facea legatura intre zona de sud (soseaua Giurgiului si Gara de Nord, via Piata Unirii - stiu asta pentru ca am locuit in Giurgiului cand eram mic), asigurand accesul in centrul Bucurestiului si la Gara de Nord.
_________________
pasionat de tot ce inseamna miscare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Dec 2012 21:10:18    Titlul subiectului: 160934

Și din planul (schematic) al liniilor ITB de la sfârșitul anilor 60 se vede cum se despărțeau firele în zona respectivă.


 Descriere:
 Mărime fișier:  11.57 kb
 Vizualizat:  de 11237 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 22:37:50    Titlul subiectului: Trasee 162002

Da, liniile erau și bine poziționate și bine gândite, deoarece existau străzi pe care să se poată circula și, deci, legături între diferite zone ale orașului. Odată cu demolările au dispărut multe străzi, prin urmare legăturile dintre aceste zone au avut de suferit sau chiar au dispărut. Un exemplu contemporan este rețeaua de troleibuze din cartierul Berceni și depoul cu același nume, separate de restul orașului. S-a prelungit linia 76 până aproape de Piața Unirii, dar degeaba, nu mai e ce-a fost.
_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community