Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Bilete și abonamente din Galați
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 15 Oct 2010 00:18:10    Titlul subiectului: 134798

Adevar sau provocare... minciuna sau interes?!

http://www.viata-libera.ro/articol-Primarul_prognozeaza_Biletele_de_transport_se_vor_scumpi__2.html

"Chiar dacă nu este de acord,
Primarul prognozează: Biletele de transport se vor scumpi


În opinia primarului Dumitru Nicolae, prețul unei călătorii cu maxi-taxi sau Transurb va crește la 1,50 lei, iar „transportatorii spun că prețul ar trebui să fie de 1,80 lei”. Edilul spune că solicitarea de majorare a prețului biletului a fost argumentată de transportatori.

Pe de altă parte, Dumitru Nicolae susține că transportatorii privați sunt verificați săptămânal dacă respectă legislația în vigoare. O rată a controalelor destul de ridicată față de obstinația cu care șoferii nu împart bilete de călătorie pasagerilor – asta, ca să enumerăm doar una din modalitățile de evaziune fiscală…

Primarul a declarat că nu este de acord cu majorarea prețului călătoriei și spune că la Galați ar trebui urmat modelul din Brăila, unde transportatorii privați au dispărut, microbuzele fiind tot ale societății locale de transport.

Până atunci însă, rămâne să scoatem mai mulți bani din buzunar pentru transportul în comun."


Din pacate, exemplu ales (transportul din orasul Braila), este eronat. In Braila sunt o multime de privati "calare" pe maxi-taxi... Asadar, dom' primare, cautati alt exemplu...



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.59 kb
 Vizualizat:  de 14625 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 09:46:13    Titlul subiectului: 134862

In cursul acestei saptamani au aparut la punctele de distributie locale, biletele seria E. Nu sunt diferite ca prezentare de seriile anterioare.
Mai jos, un astfel de exemplar.



Seria E.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.4 kb
 Vizualizat:  de 14578 ori

Seria E.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Oct 2010 23:08:35    Titlul subiectului: 135455

Posibile scumpiri. Joi se decide: ramane 1 RON calatoria sau se scumpeste cu 50%.

http://www.viata-libera.ro/articol-Se_scumpeste_biletul_2.html

"Ce vor decide aleșii
Se scumpește biletul?


* Propunere: 1,50 lei călătoria *

Consiliul Local va decide joi dacă prețul unei călătorii cu maxi-taxi sau cu Transurb ne va costa cu 50 la sută mai mult. Pe ordinea de zi a ședinței ordinare se află și un proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate.

Tariful practicat în prezent, de un leu/călătoria a fost stabilit în 2005 pentru traseele secundare existente la acea dată, și în 2008 pentru SC Transurb. Dacă ai noștri consilieri vor fi de acord, vom plăti 1,50 lei/călătorie.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, cererea de majorare a prețului este fundamentată pe baza cheltuielilor cu combustibilii și lubrifianții, întreținere, reparații și piese de schimb, impozite, taxe și autorizații specifice, cheltuieli cu forța de muncă implicată, cheltuielile financiare.

Odată cu tariful de 1,50 lei pentru biletul cu o călătorie, 3 lei pentru un bilet cu două călătorii, se scumpesc și abonamentele. Un abonament lunar nominal valabil pe o linie va costa 45 de lei, unul pe două linii – 70 de lei, iar unul pe toate liniile – 90 de lei.

Un abonament nenominal valabil pentru toate liniile va avea prețul de 115 lei. Tarifele conțin și TVA. Mai trebuie spus că în orașe precum Brașov, Buzău, Craiova, Piatra Neamț, Sibiu, Suceava, Tulcea un bilet de călătorie costă deja 1,50 lei."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2010 08:32:20    Titlul subiectului: 135548

Tot despre scumpiri. Azi ar trebui sa aflam si raspunsul.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Maine-Consiliul_Local_decide_daca_pretul_biletelor_se_majoreaza_cu_50_0_361164478.html

"Galați: Astăzi, Consiliul Local decide dacă prețul biletelor se majorează cu 50%

Prețul unei călătorii cu maxi-taxi și cu autobuzul ar putea ajunge la 1,5 lei. Proiectul de hotărâre care prevede majorarea cu 50 % a primit avizul comisiei de buget finanțe a Consiliului Local și cel mai probabil va fi aprobat.

Aurelian Constantin, președintele comisiei Buget-Finanțe, ne-a explicat că la ședința de marți după amiază au venit toți operatorii care au cerut creșterea prețului biletului de călătorie.

„Operatorii privați ne-au demonstrat cu acte că majorarea prețului biletelor este justificată. O modificare nu s-a mai operat de ani de zile,iar între timp prețul carburantului s-a dublat. Noi am considerat că solicitarea lor este justificată. Acum depinde de cum vor vota consilierii locali”, ne-a declarat Aurelian Constantin.

Marin Nicolae, administratorul firmei SC Băilaș, care asigură traseul Parc CFR - Barieră, ne-a explicat că s-a făcut o analiză pe baza încasărilor și cheltuielilor din ultimele luni și a reieșit că prețul de 1 leu/călătoria nu mai este îndreptățit.

„Încasările noastre au scăzut substanțial în ultimele luni ca urmare a creșterii prețului motorinei. Pur și simplu nu mai putem face față valului de scumpiri. Avem angajați de plătit, plus o redeverență de plătit Primăriei. Apoi mai avem mașini noi în leasing, care trebuiesc achitate. Din încasări nici măcar ratele nu reușim să le plătim”, ne-a spus Marin Nicolae.

Păreri pro și contra

Nu toți consilierii locali consideră că este necesară, în momentul de față, o majorare a prețului biletului de călătorie de la 1 leu la 1,5 lei.

„Părerile sunt împărțite. Unii consilieri sunt pentru, alții nu sunt de acord. Votul final se va decide în ședința de Consiliu Local”, ne-a declarat viceprimarul Mircea Răzvan Cristea.

„Eu am refuzat să votez pentru acest proiect de hotărâre. Astfel voi proceda și mâine. M-am supărat și am plecat din ședință. Părerea mea personală este că ar trebui să mai așteptăm. Oamenii sunt și așa săraci”, ne-a spus consilierul Picu Apostol Roman."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.98 kb
 Vizualizat:  de 14502 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2010 23:45:58    Titlul subiectului: 135579

Deocamdata ramanem la 1 RON calatoria... O declaratie penibila, chipurile in slujba comunitatii, voturi pro si voturi contra, o dezbatere cu usile inchise si iata rezultatul de moment.

http://www.viata-libera.ro/articol-Biletul_de_transport_a_ramas_tot_1_leu_2.html

"Am scăpat și data asta
Biletul de transport a rămas tot 1 leu


* Prețul ar putea fi, însă, majorat la 1,5 lei într-o ședință de îndată a Consiliului Local *

Deși figura pe ordinea de zi anunțată a Consiliului Local, majorarea prețului unei călătorii cu maxi-taxi sau Transurb la 1,5 lei a fost scoasă în ultima clipă de pe listă.

„Au existat multe discuții și vrem să-l mai analizăm”, ne-a explicat primarul Dumitru Nicolae. Edilul urbei nu a exclus însă votarea hotărârii cu pricina într-o ședință de îndată a CL, departe de ochii și de urechile presei.

Secretarul Comisiei de Servicii a CL, conservatorul Picu Apostol Roman, ne-a dezvăluit că la ședința de negociere, care precede ședința de consiliu, argumente au fost și pro și contra majorării tarifului.

Picu Roman susține că prin majorarea prețului la transportul în comun, o familie cu doi copii ar fi cheltuit pentru fiecare dintre ei câte un leu în plus într-o zi.

„O pâine este un leu. Ar fi însemnat să furăm zilnic câte două pâini de pe masa unei familii modeste sau sărace, și nu știu dacă e normal”, ne-a declarat Picu Roman.

În același timp, se pare că unii aleși au cerut ca, odată cu majorarea cu 50 la sută a tarifului de transport, SC Transurb să i se reducă 50 la sută din subvenții, soluție neagreată de operatorul public de transport."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Noi 2010 00:26:04    Titlul subiectului: 135681

Pareri impartite...

http://www.viata-libera.ro/articol-Subventia_Transurb_motiv_de_disputa_politica_2.html

"Aleșii locali și banii noștri
Subvenția Transurb, motiv de dispută politică


* Directorul Transurb, Genica Totolici, spune că dacă tariful biletului de transport s-ar majora doar cu rata inflației, prețul unei călătorii ar ajunge la 1,2 lei *

La recenta ședință a Consiliului Local, unul dintre cele mai importante proiecte de hotărâre, rectificarea bugetului municipiului Galați pe anul 2010 a fost aprobat la mustață cu doar 13 voturi „pentru”, 6 împotrivă și 5 abțineri. Voturile s-au numărat de două ori, că nu ieșeau la socoteală.

S-au împotrivit ferm cei 6 aleși PDL prezenți la ședință, iar grupul liberal, cu excepția lui Maricel Oancea, s-a abținut.

Bugetul local a fost suplimentat atât la venituri cât și la cheltuieli cu 3.642.000 de lei. Modificări apăreau în diferite capitole bugetare, dar prevederile care i-au deranjat pe cei 11 aleși vizau societatea Transurb: alocarea a 4 milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor cu subvenția.

La atac! Degeaba

Din start, democrat-liberalii s-au opus rectificării, motivând că nu este necesară o majorare a subvenției câtă vreme operatorul local de transport nu a făcut reduceri de personal și o reformă clară la fel ca toate sectoarele bugetare.

Degeaba a încercat directorul economic al Primăriei, Doina Stamate, să spună că nu e vorba câtuși de puțin de o majorare a subvenției, ci de alocarea unor bani pe care Consiliul Local s-a angajat să-i acorde la începutul anului, ca subvenție pentru Transurb.

„La aprobarea bugetului municipiului Galați, dacă vă amintiți, am spus din start că nu ne ajung banii, în anumite sectoare, decât până în septembrie. Este absolut necesară această suplimentare pentru a acoperi subvenția pe care tot Consiliul Local a votat-o pentru Transurb. În plus, să nu uităm că și TVA s-a majorat cu cinci la sută”, le-a explicat Doina Stamate. Cu votul consolidat al PSD și PC, rectificarea bugetară a trecut la limită.

„Au votat împotriva a ceea ce votaseră deja în primăvară”

Împotrivirea și abținerea aleșilor locali a nedumerit-o pe directoarea Transurb, Genica Totolici. Rectificarea nu constituia o favoare făcută societății, ci respectarea unor angajamente asumate de CL:

„În bugetul SC Transurb aprobat anul acesta de către Consiliul Local, subvenția prevăzută includea și această diferență de 4.000.000 de lei. Anterior, când s-a aprobat în bugetul Primăriei, din lipsă de fonduri, aceeași sumă nu a fost prinsă pentru Transurb, dar au spus că ne-o vor da la rectificare”.

„Cei 4.000.000 de lei ni se cuveneau. Au votat împotriva a ceea ce au votat în primăvară. Nu știu ce vor. Vor ca gălățenii să beneficieze de un transport civilizat cum e în toate orașele din România?”

„În toate marile orașe Ploiești, Craiova, Sibiu, Constanța, Brașov - există subvenție pentru protecția socială și diferența de preț pentru călători. Dacă ar fi să facem biletul la valoarea lui reală, nimeni nu ar mai călători cu mijloacele de transport în comun”.

„Și în UE se dau subvenții pentru transportul local. La Rotterdam, am aflat de la directorul regiei de transport care are peste 1.000 de mijloace de transport, că sunt subvenționați 85 la sută. Cheltuielile sunt foarte mari ca să poți să întreții un parc auto la nivelul celui pe care îl avem noi”.

„E o adevărată uzină în spatele mașinilor. Tramvaiele nu merg cu aer, au stațiile de redresare cu electricieni care stau zi și noapte. De unde să mai strângi cureaua?”, ne-a declarat Genica Totolici.

Mai scump sau mai ieftin?

Genica Totolici privește nuanțat creșterea tarifului unei călătorii cu Transurb de la 1 leu la 1,5 lei.

„Privații nu au majorat prețul de transport din 2005. Noi am avut anul trecut o suplimentare, am trecut de la 75 de bani la 1 leu. Diferența a făcut ca în loc să ne crească veniturile, să ne scadă, pentru că au plecat călătorii către operatorul privat”.

„O creștere de tarif nu ne avantajează pentru că suntem o regie de transport urban. Dacă îi mărim tariful bietului om, nu știu unde ajungem. O posibilitate ar fi să mărim prețul cu rata inflației din 2009 până în 2010, așa cum spune legea”.

„Majorarea tarifului cu rata inflației ar face ca biletul să coste aproape 1,2 lei, nu 1,5 lei cât e propus. E parcă mai acceptabil. Dar dacă aleșii decid majorarea prețului la bilete, eu trebuie să accept”, ne-a declarat Genica Totolici."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 08:35:10    Titlul subiectului: Biletele la control 135780

Astazi dimineata in zona Casa Rosie se facea un control mai amplu: autobuzul TZG era oprit in curba, servea pe post de spatiu acoperit pentru scrierea amenzilor, actiunea de control era in colaborare cu jandarmeria. Erau peste 50 de calatori fara bilete/abonamente in autobuzul-cabina si langa autobuz. As fi facut poze dar n-am vrut sa am probleme din cauza asta Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 04 Noi 2010 21:32:57    Titlul subiectului: 135877

In ultima vreme s-au intensificat controalele in mijloacele de transport. Chiar in cursul acestei seri am asistat la o astfel de verificare, in urma careia toti au scapat cu obraz curat. Ar fi totusi de semnalat o problema si anume gintele sau grupurile de tineri teribilisti care se cred fie eroi, fie "economisti" daca nu-si cumpara bilet. Acestor specii precare de indivizi li se pare absurd sa scoata 1 RON din buzunar. Culmea nesimtirii, fraticule! Si nici controlorii nu prea indraznesc sa ii deranjeze... nu de alta dar unii pustani sunt tare refractari atunci cand li se cere sa prezinte biletele sau abonamentele. In concluzie, e bine ca aceste controale sa se efectueze cu sprijinul jandarmeriei. Poate asa se invata si teribilistii sa calatoreasca nu numai legal ci si civilizat.

Un alt aspect destul de bizar il reprezinta afisajele compostoarelor. Se stie ca inainte de a iesi pentru prima oara in circuitul urban, perforatoarele autobuzelor si pe urma a troleibuzelor MAZ au fost setate cu un set de parametri deja amintiti in cadrul acestui topic. Amintesc doar ca primele trei cifre pentru autobuze respectiv patru pentru troleibuze reprezinta numarul de identificare al acestora. Ciudat este ca in prezent, in unele autobuze gasim perforatoare ce provin de la alte autobuze... si culmea, pana si la troleibuze avem astfel de exceptii.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 06 Noi 2010 00:17:43    Titlul subiectului: 135941

S avedem si ecoul oferit de presa... Si cand te gandesti ca doar cu 1 RON poti evita o multime de complicatii!

http://www.viata-libera.ro/articol-Jandarmeria_ajuta_Transurbul_2.html

"Să ne luăm bilet
Jandarmeria ajută Transurbul


Jandarmii și controlorii Transurb au controlat în octombrie și la începutul lunii noiembrie mijloacele de transport în comun din Galați. În total, 400 de persoane care nu aveau asupra lor un act de identitate au fost legitimate de către jandarmi.

Pe 22 octombrie, acțiunea de pe strada Frunzei, a avut ca rezultat amendarea a 54 de persoane, dintre care șase au plătit amenda de 25 de lei pe loc, pentru ceilalți călători fiind întocmite 48 de procese verbale.

Fraudulos, dar rău de tot

A urmat strada Brăilei, pe 27 octombrie, fiind prinși 88 de călători frauduloși, 16 plătind pe loc amenda. În urma legitimărilor făcute, jandarmii gălățeni l-au prins pe urmăritul general Ștefan D., din comuna Foltești, care avea de ispășit o pedeapsă cu închisoarea de trei ani și jumătate pentru furt.

Conform declarațiilor domnului Adrian Negraru, șef al Biroului pentru Siguranța Circulației și Controlul Călătorilor din cadrul Transurb Galați, călătorilor care nu plătesc în 48 de ore amenda primită, li se fac procese verbale de constatare în valoare de 100 de lei, acte ce sunt trimise apoi la Direcția de Fiscalitate din cadrul Primăriei Galați.

Sprijin pentru angajații Transurb

Jandarmeria Galați precizează că numai controlorii au aplicat amenzi asupra călătorilor surprinși fără bilete de călătorie, rolul jandarmilor fiind de sprijin și protecție, de legitimare a călătorilor care nu aveau acte de identitate asupra lor și de sancționare a persoanelor care aveau un comportament inadecvat față de organele de control.

În acest sens au fost aplicate două amenzi în valoare de 300 de lei pentru injurii, refuz de legitimare și tulburarea ordinii și liniștii publice."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Noi 2010 00:36:15    Titlul subiectului: 136093

Din nou despre scumpiri. Evident ca exista incapatanati care tin mortis sa rezolve unele... aspecte neplacute pe spinarea omului de rand. Ca doar n-o sa faca dumnealor compromisuri sau alte acte de bun-simt...

http://www.viata-libera.ro/articol-Majorarea_pretului_la_biletul_de_transport_pe_teava__2.html

"Cadou de Serbările Galațiului?
Majorarea prețului la biletul de transport, pe țeavă


La ședința de îndată de marți seara a Consiliului Local, operatorii au încercat fără succes să-i convingă pe aleși să voteze majorarea prețului biletului de transport de la un leu la 1,5 lei. Asta nu înseamnă, însă, că am scăpat.

Potrivit viceprimarului liberal Mircea Cristea, care este și președintele Comisiei de Servicii a CL, suplimentarea tarifului ar putea fi votată la ședința CL din această lună.

„Subiectul legat de mărirea de preț la transport e delicat. Nu este o voioșie în a aproba acest lucru, dar Galațiul e singurul oraș din România cu acest tarif la transport. Diferența dintre prețul plătit de cetățean și costul real al călătoriei constituie subvenția”, a explicat Cristea."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Noi 2010 08:23:54    Titlul subiectului: 136095

Monitorul de Galati anunta ca e sigura scumpirea biletelor

http://www.monitoruldegalati.ro/eveniment/se-vor-scumpi-biletele-de-transport-in-comun-2601.html

Viceprimarul liberal Mircea Răzvan Cristea a anunțat că la ședința viitoare a Consiliului Local se va vota majorarea prețului biletelor pentru mijloacele de transport în comun ale municipalității. Astfel, călătoria cu TRANSURB-ul se va scumpi de la 1 leu la 1,5 lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 23 Noi 2010 00:09:18    Titlul subiectului: 136634

Continua controalele pentru verificarea corectitudinii calatorilor care utilizeaza mijloacele de transport in comun. Iata noi rezultate... spre instaurarea responsabilitatii calatorilor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Jandarmii_fac_legea_in_autobuzele_Transurb__2.html

"Pe echipe
Jandarmii fac legea în autobuzele Transurb


* Alături de controlori, păzindu-i de călătorii cu tupeu *

Acțiunile echipelor mixte formate din jandarmi gălățeni și controlori ai Transurb Galați au continuat și în noiembrie pentru prinderea gălățenilor care călătoresc fără bilete în autobuze și tramvaie.

Au fost legitimate 500 de persoane, controlorii Transurb amendând, în cursul săptămânii trecute, în stația de autobuz de la General, 89 de persoane, din care 15 au plătit amenda de 25 de lei pe loc; pentru ceilalți călători au fost făcute 74 de procese verbale.

Jandarmii și controlorii au cernut călători și pe strada Frunzei, oamenii legii găsind 121 de persoane care călătoreau fără bilete în tramvaiele 39 și 7; 16 dintre acestea au plătit sancțiunea în momentul primirii acesteia, restul alegându-se cu procese verbale.

Jandarmeria vă reamintește că numai controlorii dau amenzi călătorilor prinși fără bilete de călătorie, rolul jandarmilor fiind de sprijin și protecție, de legitimare a călătorilor care nu au acte de identitate asupra lor și de sancționare a persoanelor cu un comportament deplasat față de reprezentanții Transurb."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.24 kb
 Vizualizat:  de 14189 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 23 Noi 2010 00:23:26    Titlul subiectului: 136635

Si... o luam de la capat cu o poveste mai veche. Ca sa va faceti o idee despre birocratia galateana, despre cum se plimba propunerile (mai ceva ca mijloacele de transport intre punctele terminus) am sa postez - pentru a "n"-a oara - "truda" cu care alesii nostri se chinuie sa voteze sau sa respinga propunerea de majorare a tarifelor. Avem doua tabere, cei care iau apararea calatorilor si sunt de acord cu pastrarea valorii pe calatorie (carora le multumim pentru intelegere) precum si lichelele fomiste, care doresc sa ne jacmaneasca pana si la transport (acestora le vom "umple frigiderele" daca vor avea sorti de izbanda). Analizand acest topic, veti observa de cat timp se tot discuta aceasta majorare... Amanari, refuzuri...
Cine stie... Maine sa avem oare un rezultat decisiv?!

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Maine-_Alesii_loacali_decid_daca_se_majoreza_biletul_de_calatorie_0_376762880.html

"Mâine/ Aleșii locali decid dacă se majorează biletul de călătorie

Operatorii de transport susțin că prețul combustibilului s-a dublat în ultimii ani. Proiectul de hotărâre care prevede majorarea cu 50 % a călătoriei cu maxi-taxi și cu autobuzul va fi discutat mâine, la ora 10.00, la Comisia de transport din cadrul Consiliului Local.

Operatorii privați susțin că majorarea prețului biletelor este justificată deoarece o modificare nu s-a mai operat de ani de zile, iar între timp prețul carburantului s-a dublat. În plus, aceștia susțin că prețul unei călătorii cu transportul în comun este cel mai mic din țară.

Daca va primi acceptul Comisiei 3, proiectul ar putea fi ordinea de zi a Consiliului Local."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.98 kb
 Vizualizat:  de 14185 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Noi 2010 01:02:42    Titlul subiectului: 136691

Iata si raspunsul presei, ca un ecou la informatiile oferite deja de colegul nostru, BaditaStefanGalati. De mentionat ca tot rahatul asta cu scumpirile a plecat de la fomistii privati, care nu-si pot achita leasingurile. Cine naiba i-a pus sa-si cumpere dube noi?! Culmea ca o parte din soferii de maxi-taxi au criticat decizia patronilor de a-i dota cu microbuze noi - am asistat la astfel de discutii (!) - si se asteptau sa se ajunga aici. Acum, daca privatii sunt fomisti, sa se majoreze biletul doar pentru calatoria cu maxi-taxi, nu si cea cu autobuzul! Sau... aici avem o alta mancare de peste, care convine totodata concurentei: unii doresc sa reduca subventiile acordate Transurb-ului, fara a-si da seama ca-l ingroapa... In loc sa-l rentabilizam mai mult, haideti sa scumpim biletele si sa o luam in cel mai traditional mod posibil, pe aratura! Ca de obicei, solutia e tipic romaneasca, tipic incompetenta, salutam pe aceasta cale imbecilii care au gasit singura solutie oportuna aceasta scumpire si le uram guvernare placuta; dragilor, descheia-ti-va la camasa si jucati un Solitaire, sa va mai linistiti. A fost greu si v-ati zbatut intens neuronii pentru a "sili" votarea unei astfel de scumpiri. Hai sa ne traiti!

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Alesii_locali_au_decis-_Pretul_unei_calatorii_cu_maxi_taxi_si_autobuzul_se_face_1-5_lei_0_377362917.html

"Consiliul Local Galați a decis: Prețul unei călătorii cu maxi taxi și autobuzul se face 1,5 lei

Operatorii de transport susțin că prețul combustibilului s-a dublat în ultimii ani Proiectul de hotărâre care prevede majorarea cu 50 % a călătoriei cu maxi-taxi și cu autobuzul a primit votul Consiliului Local. Majorarea ar putea fi aplicată de la 1 decembrie.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, cererea de majorare a prețului este fundamentată pe baza cheltuielilor cu combustibilii și lubrifianții, întreținere, reparații și piese de schimb, impozite, taxe și autorizații specifice.

Consilierii PSD ȘI PNL au votat pentru scumpirea cu 50% a biletelor, în timp ce aleșii PC ȘI PDL au votat împotriva majorării.

Primarul Dumitru Nicolae susține că „prețul unei călătorii cu transportul în comun este cel mai mic din țară”.

Consilierul Picu Apostol Roman s-a împotrivit acestei majorări și susține că va ataca hotărârea de CL în contencios administrativ.

“Majorarea prețului este dorința operatorilor privați, care amenință că intră în faliment. Nu este adevărat așa ceva. Nu de asta au nevoie gălățenii loviți de sărăcie”, a spuns Picu Roman.

Odată cu tariful de 1,50 lei pentru biletul cu o călătorie, 3 lei pentru un bilet cu două călătorii, se scumpesc și abonamentele Transurb. Un abonament lunar nominal valabil pe o linie va costa 45 de lei, unul pe două linii – 70 de lei, iar unul pe toate liniile – 90 de lei. Un abonament nenominal valabil pentru toate liniile va avea prețul de 115 lei.

Proiectul urmează să primească validarea prefectului județului Galați, Cosmin Păun."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 00:59:23    Titlul subiectului: 136735

Sa adaugam un nou episod trist si de tot rahatul la marea piesa de teatru intitulata "Scumpirea biletului si dosul eretelui". Radem dar amar... Asa a fost sa fie, singura solutie si totodata cea mai proasta. Nu a fost in slujba noastra, a oamenilor de rand. Sa nu ma intelegeti gresit, nu e vorba de calicie pentru 50 de bani ci de argumentele aduse pentru a incasa de la fiecare dintre noi aceasta moneda, in surplus, pentru serviciile de transport prestate. Haideti sa citim si acest episod...

http://www.viata-libera.ro/articol-De_ce_s-a_scumpit_biletul_de_transport_2.html

"Explicații și acuzații
De ce s-a scumpit biletul de transport?


Operatorii privați din transportul local de persoane au așteptat cu înfrigurare, marți seara, verdictul aleșilor locali în privința tarifului de călătorie cu maxi-taxi și Transurb.

Majorarea cu 50 la sută a prețului biletului de transport a fost mărul discordiei în Consiliul Local. Creșterea de tarif a fost impusă prin vot de 13 consilieri PSD și PNL. E greu de spus, însă, din ce moment se va aplica majorarea, pentru că procedura este ceva mai complicată.

Dacă PDL s-a abținut de la adoptarea acestei decizii, grupul PC a încercat să o amâne până în primăvara anului viitor. Consilierul local PC Picu Apostol Roman este hotărât să atace în contencios această creștere, de la un leu la 1,5 lei, deoarece susține că Primăria nu a respectat criteriile stabilite de lege pentru a majora prețul biletului.

„Prețul biletului se aprobă de către CL pe baza unei fundamentări a operatorului. Nu există date suficiente care să stea la baza unei fundamentări temeinice”, a spus consilierul, explicând ulterior că această justificare este șchioapă.

Picu Roman este convins că dacă operatorii privați ar fi cheltuit cu atenție banii, nu s-ar plânge de pierderi. Picu Roman a acuzat două firme de transport că supraevaluează cheltuiala cu anvelopele.

În plus, consilierul nu poate înțelege cum operatorii strigă că nu mai au bani și îi paște falimentul, dar solicită majorarea capacității de transport, deci maxi-taxi în plus!

De partea cealaltă, viceprimarul PSD Nicușor Ciumacenco a criticat vehement subvenția de 268 de miliarde de lei vechi - 6 milioane de euro – de care a beneficiat în acest an SC Transurb. Potrivit lui Ciumacenco, la Brăila, subvenția nu depășește 45 de miliarde de lei vechi.

„La anul subvenția pentru Transurb nu mai poate fi la nivelul acestui an. Va fi de cel mult jumătate!”, a spus vicele, cerând Transurb să recupereze banii de transport din verificarea călătorilor care s-au obișnuit să nu cumpere și composteze bilet.

Ciumacenco a promis din nou că se va bate pentru introducerea ticketingului electronic „singura variantă prin care putem scoate evaziunea fiscală din transport”.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 13:12:46    Titlul subiectului: 136738

S-a scumpit biletul de calatorie (si) la Galati... Asa... si ce-i cu asta? A ajuns aproape de media pe tara a pretului unei calatorii cu mijloacele de transport... Ca s-a scumpit pe varii motive puerile, asta e alta mancare de peste dunarean...

La Braila hodorogim tramvaiele bunicilor olandezi si cehi pe sine "facute" numai din bucati si sudura si ne plimbam cu "autobuze de mare capacitate" (poate a nervilor) de la turci sau de unde mama lor or fi, ca mie nu-mi plac deloc Evil or Very Mad ... preferam un DAC bine intretinut decat jafurile de conserve de la noi... Biletul costa 1.2 lei, cu 10 bani mai putin decat costa un bilet RATB, cea mai mare regie de transport din tara Exclamation Suntem tari, ne "masuram muschii" cu Bucurestiul din toate punctele de vedere... Cand am adus in vedere chestia asta pe forum, mi s-a spus la fel, ca "asa e normal, asa e media pe tara"...

La Ploiesti o calatorie costa 1.6 lei, cu 30 de bani mai mult ca la RATB si alora le iau foc tramvaiele si troleele cu calatori inauntru si vara te coci in suc propriu in autobuzele de pe 2 sau 30... Ultima gaselnita in "urbea X": sambata si duminica nu sunt deschise tonetele de bilete in puncte importante din oras (cum ar fi de pilda Gara de Sud) si n-ai de unde sa-ti iei bilet... Probabil un alt "proiect Volosevici"...

In Resita, aia "fataie" tramvaiele pe o singura linie de la un cap la altul al orasului pe un bilet care costa cat cel din Bucuresti...

In Sf. Gheorghe, Slobozia, Fetesti, Voluntari, orasele mici, pretul unei calatorii este de 1.5 lei... Stai si te intrebi pe ce oare?!...

Sa ne fie cu "pardon monsieur" dar nu stiu cate regii de transport din tara ar trebui sa aiba curajul sa ceara pretul pe care il cer pe bilete...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 13:17:58    Titlul subiectului: 136739

BaditaStefanGalati a scris:
Bilet cu 1 calatorie: 2 lei (daca luati bilet din autobuz)
Pe de o parte, decat nimic, mai bine asa. Dar, sa ne gandim ce face calatorul care nu reuseste sa isi cumpere bilet din statie? Cumpara din autobuz cu 2 lei sau asteapta un maxi-taxi? E adevarat ca acum nu poate cumpara deloc din autobuz. Si pentru ca veni vorba de variatie de la pretul standard de 1,5 lei/calatorie, mi-a placut ce am vazut in Botosani in urma cu ceva timp, si ar putea fi facut si la noi: bilete cu 5 calatorii la pret de 4, ar compensa pretul mai mare la biletul cumparat din autobuz si ar permite un tarif putin mai mic decat la maxi-taxi, mai ales ca Transurb nu avea nevoie de aceasta majorare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 15:51:32    Titlul subiectului: 136744

Kaustik a scris:
Sa ne fie cu "pardon monsieur" dar nu stiu cate regii de transport din tara ar trebui sa aiba curajul sa ceara pretul pe care il cer pe bilete...
Ce ma intereseaza ce e in alte orase??? Fiecare cu primarul si edilii lui. AICI e vorba despre Galati si atat!!! Poate sa coste si un miliard biletul in nu stiu ce ,,X" sau ,,Y" oras. Daca aia isi permit, treaba lor!! Nu in toate orasele din Romania exista paturi sociale identice sau veniturile locuitorilor unui oras nu este egal cu al altui oras! De exemplu venitul unui locuitor al Galatiului nu-l poti compara cu al altui locuitor din Timisoara. La fel cum nici conditiile de transport din Galati nu se compara cu ale Timisoarei. Oricum Timisoara este un oras aparte fata de restul Romaniei la capitolul civilizatie, buna-stare, confort etc. Cu toate ca Galatiul si Timisoara sunt apropiate ca numar de locuitori (avantaj Timisoara ca nr de locuitori).
Asta asa...doar ca un ,,mic" exemplu!

_________________
,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 21:02:16    Titlul subiectului: 136758

Haideti sa incercam sa vedem lucrurile si dintr-un punct de vedere obiectiv, nu numai din cel subiectiv.

Subiectiv, fiecaruia dintre noi nu-i place sa platesca mai mult pentru acelasi serviciu, e oarecum normala si umana reactia.

Obiectiv insa, trebuie sa intelegem ca serviciul de transport public costa, iar valoarea biletului pe care il platim este doar o mica parte din valoarea reala a costului calatoriei, "diferenta" de bani diind acoperita prin subventii din bani public.

Haideti sa nu fim la fel ca majoritatea "cetatenilor" pe care politicienii ii prostesc cum vor si cand vor, promitandu-le diverse lucruri fara acoperire si care in final se dovedesc nesustenabile.

Sa intelegem ca banii "publici" din care este subventionat transportul public nu sunt niste bani picati din cer sau tipariti la imprimanta, ci sunt TOT banii nostrii, cei din taxe si impozite; mai pe scurt, desi aparent platim mai putin pe bilet, restul il platim ... tot noi prin taxe si impozite!

Ba chiar se ajunge la situatii aberante pentru ca taxe si impozite platim cu totii, dar de utilizat, transportul public il utilizam doar o parte dintre noi si este aberant ca toata lumea sa plateasca un serviciu de care beneficiaza doar cativa. Situatia corecta si morala este ca DOAR beneficiarul unui serviciu sa plateasca pentru serviciul de care beneficiaza si sa plateasca cat mai aproape de valoarea reala a serviciului primit.

Platind un bilet "ieftin" nu facem decat sa ne pacalim singuri, pentru ca de fapt platim fara sa ne dam seama si restul, prin taxe si impozite, numai ca intram intr-un cerc vicios care apoi ne afecteaza tot pe noi: platind un pret mic pe bilet facem ca societatea de transport sa aiba incasari mici si sa se afle in imposibilitatea de a investi in achizitia de vehicule, in mentenanta lor, in intretinerea si modernizarea sistemelor si echipamentelor adiacente serviciului de transport s.a.m.d.
Iar Primariile, in loc ca de acei bani sa faca achizitii de vehicule si sisteme noi si moderne, "ingroapa" acesti bani in subventii...

Ne plangem de conditiile de transport, dar trebuie sa intelegem ca daca nu acceptam sa platim un pret cat mai corect si real al serviciului de care beneficiem, nu putem sa pretindem investitii in conditii mai bune de transport...

Solutii pentru eficientizarea serviciului de transport sunt nenumarate, insa sunt cateva extrem de simple si la indemana:

- eliminarea suprapunerii pe traseele operatorilor "de stat" a capuselor private care muta incasarile in buzunare private, scazand incasarile si eficienta operatorilor civilizati;

- inlaturarea "pomenilor nelimitate", adica a gratuitatilor "fara numar" pentru anumite categorii care se rasfrang tot asupra noastra, ca tot noi le platim, prin taxe si impozite, se rasfrang si asupra incasarilor societatii de transport, dar mai ales asupra calatorilor platitori care se trezesc in vehicule arhipline din cauza beneficiarilor de pomeni.

E inadmisibil sa dai calatorii gratuite NELIMITATE unui numar atat de mare de categorii sociale. Practic nu ai niciun control asupra numarului REAL de calatori care folosesc EFECTIV serviciul de transport, nu poti stii ce trasee si ce intervale orare sunt cele mai solicitate etc etc; cel mult poti face niste estimari, dar nu ai date stiintifice.

Cel mai profesionist eu consider ca ar fi acordarea unui numar LIMITAT de calatorii sub forma fizica a unor bilete gratuite sau cu pret redus; la urcarea in vehicul beneficiarul sa composteze sau sa predea soferului/taxatoarei cate un bilet, astfel incat in evidente sa poata fi stabilit cu precizie cati calatori a avut un anumit mijloc de transport, pe care cursa, in ce zi a saptamanii, ce tip de calatori samd, astfel incat societatea de transport sa aiba un feed-back corect si sa-si ajusteze parametrii serviciului furnizat functie de necesitatile REALE, nu de unele estimate s.a.m.d.

- inlaturarea sau diminuarea la maxim a pierderilor datorate calatoriilor frauduloase; sistemul de la Buzau, cu taxatoare care se plimba prin autobuz si-ti cere sa platesti e ultra-eficient, practic estimez ca in Buzau peste 99,99% din calatori platesc bilet sau au abonamente/facilitati.

Prezenta taxatoarei in autobuz ii descurajeaza si pe aurolacii aia de mazgalesc vehiculele cu markerul, practic in Buzau nu-mi reamintesc sa fi vazut autobuz mazgalit sau vandalizat, ele se prezinta impecabil la 4, respectiv 2 ani de la aducerea lor;

- prestarea unui serviciu "de incredere", adica afisarea orarelor in statii si respectarea lor, desigur cu niste tolerante acceptabile, sa zicem +/- 2 minute; e esential ca un calator sa "vada" ca se poate "baza" pe serviciul public, ca daca are treaba intr-un loc la ora 07:00 si autobuzul scrie ca ajunge la 06:55, sa fie sigur ca la 07:00, cel tarziu, ajunge la locul dorit. In Gotteborg am ramas socat de treaba asta, aveau pur si simplu niste brosuri, "Mersul tramvaielor", iar orele scrise acolo erau respectate intocmai! Shocked

Ar fi multe de comentat, ma opresc deocamdata aici, eu unul nu am comentat negativ scumpirea biletelor la Buzau, de exemplu, am considerat-o ca fiind ceva firesc si normal, trebuie sa incetam sa ne pacalim si sa ne furam caciula singuri, cum se spune.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 23:23:49    Titlul subiectului: 136771

Fiecare are un punct de vedere... Haideti sa privim putin premisele care au condus la aceasta scumpire: s-a inceput cu nemultumirea privatilor intrucat Transurb-ul si cei care il sprijina nu aveau intentia sa scumpeasca biletele! A fost o sedinta, doua... noua (!) La primele privatii n-au avut sorti de izbanda insa au insistat fiindca raportul financiar combustibil/castig (per zi) abia ii ajuta sa-si achite leasing-ul la droagele astea noi! Haideti sa vedem si acest aspect! Haideti sa discutam despre portita deschisa, despre oportunitatea de a incerca sa supravietuiasca in circuitul urban. Nu ii acuz, e dreptul lor, sprijinit de legile noastre tenebroase! S-a gasit insa bransa... subventiile acordate de edili Transurb-ului. In articolul de mai jos se vorbeste de o groaza de bani alocati pe acest an operatorului de transport local... S-a discutat pe marginea acestui principiu, s-au grupat parerile. Era necesara o strategie intrucat daca se scumpea doar biletul la maxi-taxi disparitia conservelor era iminenta. Prin urmare nu trebuia favoritzata concurenta si s-a gasit solutia ideala, subventiile acordate! Jocul de culise in care unii sunt siliti sa adopte parerile altora. Rezultatul: si Transurb-ul trebuia sa scumpeasca biletele. Da, se spera ca la anul valoarea subventiilor acordate sa fie mai mic tocmai datorita incasarilor. Zilnic se fac controale in mijloacele de transport in comun. Zilnic se dau amenzi. A fost si astazi, la amiaza, putin mai jos de Mc (Micro 19). Sunt mai multe grupuri insa galateanul nu are teama de asa ceva.
Catalin are dreptate in privinta taxatoarelor. Era bine sa se introduca aceasta masura, macar la autobuzele care ruleaza pe principale. Am mai propus-o insa asta implica noi locuri de munca si implicit salarii noi iar organigrama nu a luat deocamdata in calcul un astfel de... experiment.
1.5 RONI nu e un capat de tara insa repet, e vorba de modul in care s-a ajuns aici. Cunosc jocul de culise, si cand stiu de unde s-a plecat, in ce scop si pentru ce... devine scarbos. Haideti sa zicem, ca o concluzie la cele aflate, ca este o partida dusa in limitele corectitudinii din care mai mult castig de cauza au privatii.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 00:30:39    Titlul subiectului: 136775

Iata un plus de informatii la cele pe care le-am cules eu ieri, in mod oficial. Sursa: http://www.monitoruldegalati.ro/eveniment/scumpirea-biletelor-de-calatorie-contestata-2835.html

"Scumpirea biletelor de călătorie, contestată

--------------------------------------------------------------------------------

Prețul biletelor de călătorie cu maxi-taxi și cu mijloacele de transport ale Transurb ar urma să fie majorat de la 1 la 1,5 lei începând cu data de 1 decembrie, acest lucru fiind decis în cadrul ședinței Consiliului Local care a avut loc marți după amiază. Consilierii locali care au votat pentru majorarea prețului biletelor au fost cei de la PSD și PNL, în timp ce consilierii locali PC au votat împotrivă, iar cei ai PDL s-au abținut de la vot, nefiind nici ei de acord cu scumpirea. Consilierul local PNL Marcel Oancea s-a dovedit a fi cel mai aprig avocat al operatorilor privați de transport, afirmând că prețul biletelor nu s-ar mai fi scumpit de câțiva ani buni și că unii dintre operatori ar fi în pragul falimentului. Niciunul dintre consilierii liberali nu a scos însă vreun cuvânt despre faptul că nu prea se respectă regulamentul, în sensul că cei mai mulți dintre șoferi nu au ținutele corespunzătoare, că sunt situații în care se circulă în picioare și că cei mai mulți dintre șoferi nu dau bilete, făcând practic evaziune fiscală. Viceprimarul liberal Mircea Răzvan Cristea a atras atenția că subvenția acordată Transurbului de către Primărie ar fi cea mai mare din țară ca valoare, în timp ce viceprimarul Nicușor Ciumacenco a atras atenția că ar trebui făcute mai multe controale pe mijloacele de transport ale Transurb de către echipele de control ale societății, pentru a vedea dacă sunt cazuri în care se călătorește fără bilet. Viceprimarul Ciumacenco a mai atras atenția asupra faptului că la anul Transurb ar urma să primească maxim din cuantumul subvebției alocate în cursul acestui an și că reprezentanții societății ar trebui să ia în calcul serios acest lucru. Primarul Dumitru Nicolae a spus că municipalitatea nu are fonduri suficiente pentru acordarea subvenției către Transurb și din acest motiv s-a luat și decizia scumpirii biletelor, edilul șef al urbei reînnoind ideea că ar fi fost cel mai bine ca Transurb să aibă în dotare maxi-taxiuri.

Operatori privați arătați cu degetul

Consilierul local PC Florin Gasparotti, care a condus ședința, a supus aprobării consilierilor locali propunerea ca majorarea prețului să intre în vigoare de la 1 martie, lucru care nu s-a aprobat.
De departe, cel mai înverșunat contestatar al deciziei de majorare a prețului biletelor a fost consilierul local PC Picu Apostol Roman, care a cerut ca presa să publice numele aleșilor care au votat pentru majorarea biletelor, afirmând că măsura va afecta buzunarele gălățenilor care și așa o duc greu. „Noi am fost aleși de cetățeni și trebuie să ne gândim la ei. Nu vreau să fiu populist, dar nu mi se pare normal să scumpim biletele tocmai acum, în prag de iarnă. Cât despre cererea transportatorilor, de majorare a prețului biletelor, vreau să vă spun că doi operatori vin cu aceleași justificări pentru creșterea prețului, supraevaluând cheltuielile cu uzura anvelopelor, spunând că un set de anvelope rulează 40.000 de kilometri, adică 4 luni. Din discuțiile cu șoferii a reieșit că de 6 luni, respectiv de la stabilirea traseelor, nu s-au schimbat cauciucurile. Ceea ce înseamnă că setul de cauciuri s-ar schimba de două ori pe an. Mai mult, vreau să vă spun că cel mai mare operator după Transurb mi-a trimis o adresă din care reiese că nu el a cerut majorarea prețului, așa cum s-a spus că au cerut toți operatorii privați de transport”, a spus consilierul Picu Roman. Acesta a spus că nu va lăsa lucrurile așa și că va ataca în contencios hotărârea de Consiliu Local."


Partial off-topic (fotografia apartine cotidianului "Monitorul de Galati"): mai jos puteti observa midibuzul WZF pe vremea cand era activ (adica inainte de anul 2008). Deci, imagine de arhiva...



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.81 kb
 Vizualizat:  de 14042 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 30 Noi 2010 00:08:22    Titlul subiectului: 136943

Controalele in mijloacele de transport in comun s-au intetit. Nu este zi in care sa nu se desfasoare "razii". Degeaba ai relatii, daca n-ai bilet, platesti. Reguli dure dar de bun simt... Dure dar nu absurde. Esti iertat daca te urci intr-o statie unde nu exista punct de achizitie a biletelor de calatorie, cu conditia sa-ti platesti drumul in prima statie cu "ghereta".
De asemenea, in urma sesizarilor facute de controlori privitoare la violenta unor calatori fraudulosi, s-a ajuns la o intelegere cu jandarmeria, astfel ca, atunci cand oamenii devin recalcitranti, un telefon la 112 e suficient pentru a calma spiritele si asta intr-un timp record. Prin urmare, atentie cum calatoriti.
Apreciez faptul ca oamenii insarcinati cu verificarea corectitudinii calatorilor se comporta civilizat, de multe ori dand dovada de multa rabdare si politete pentru a discuta cu cei care au impresia ca o calatorie cu mijloacele de transport este - pentru ei - gratuita.
Mai ramane o singura problema... Cea privitoare la achizitia biletelor. Soferii nu mai elibereaza bilete iar in unele statii, dupa cum am mai spus, nu exista nici un punct de unde sa se poata cumpara aceste bilete.
In acest sens, as oferi doua propuneri:
-prima nu este de actualitate (am mai enuntat-o odata) si anume amplasarea unor tonomate electronice de eliberare a biletelor in statiile respective;
-a doua, o idee ceva mai "vestica": amplasarea unot tonomate electronice in incinta mijloacelor de transport. Nemtii si scandinavii au astfel de dispozitive; noi de ce n-am avea?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 01 Dec 2010 00:33:28    Titlul subiectului: 136974

Se scumpeste sau nu calatoria de la 1 decembrie? Raspunsul este NU. Deocamdata ne bucuram de aceelasi tarif. Pe de alta parte citind articolul pe care il postez mai jos, ma apuca o imensa stare de greata: daca primarul doreste sa doteze Transurb-ul cu microbuze atunci am ajuns intr-o stare grava, alarmanta! Evident ca ramanem la stadiul de "ghiogari" si sper din tot sufletul ca in viitor sa avem norocul sa nimerim peste un primar care stie ce inseamna transport european si nu circ pe roti! Actualul primar probabil n-a vizitat tarile mai evoluate, nici pe cele mai putin evoluate... Ar fi vazut altfel ca pana si-n cele mai nedezvoltate tari oamenii prefera sa mearga "din copac in copac" decat sa adopte prostia maxi-taxista... Dom' primare, mai trezeste-te naibii si matale si lasa visele cu "a fost odata" si "de va fi vom vedea"! Fa si matale o calatorie la Cluj, Brasov sau Timisoara si vezi cum stau lucrurile acolo! Poate te gaseste insipiratia aia... Daca nu, lasa locul unei persoane mai apte pentru conducerea urbei!

http://www.viata-libera.ro/articol-Deocamdata_e_tot_1_leu_calatoria_2.html

"Transportul local
Deocamdată e tot 1 leu călătoria


* Aplicarea majorării cu 50 la sută a tarifului de transport local mai întârzie * Primarul Dumitru Nicolae crede că Transurb va trebui să se doteze și cu maxitaxi *

În ultimele zile, tot felul de zvonuri alarmiste circulau prin mijloacele de transport în comun: „De la 1 decembrie intră în vigoare noul tarif aprobat de aleșii locali de 1,5 lei călătoria”.

Fals! Vestea bună pe care am aflat-o de la viceprimarul Nicușor Ciumacenco este că, deocamdată, prețul unei călătorii, fie cu maxi-taxi, fie cu Transurb, va rămâne un leu. În niciun caz nu vă lăsați păcăliți să plătiți mai mult pentru o călătorie!

Majorarea cu 50 la sută a prețului la biletele de transport, deși votată acum o săptămână, nu a ajuns încă pe masa prefectului județului Galați, Cosmin Păun, pentru validare.

Mai mult, n-ar fi exclus să fie ceva probleme cu numărul de voturi „pentru” – 13 (PSD+PNL) și cu cvorumul aleșilor prezenți în sală. Dar despre legalitatea procedurii de adoptare a hotărârii, numai prefectul județului se poate pronunța, evident, atunci când autoritățile vor găsi timp să trimită documentele.

Consilierul PC Picu Apostol Roman, cel care a amenințat că va ataca în contencios administrativ hotărârea de majorare a prețului unei călătorii, nu a apucat să facă demersurile necesare. Deocamdată mai are de strâns documente pentru a-și susține acțiunea în instanță.

De ce era nevoie de majorare?

Chiar dacă pe moment scăpăm de noul tarif, problema rămâne și doare la portofel. De ce a fost necesară? „Până la urmă s-a ajuns în situația în care, din nefericire, gălățenii trebuie să scoată 50 la sută în plus din buzunar pentru un bilet și din vina CL, care niciodată nu are curajul să ia măsurile curajoase la timp pentru a nu se ajunge într-o astfel de situație”.

„Dacă această creștere se făcea în timp, fără ca partidele să considere că vor pierde voturi la campania electorală, și fiind conștienți că trebuia făcut, nu s-ar fi ajuns să crească tariful biletului. Personal, consider că nu era momentul și că nu ar fi trebuit să aibă loc această creștere”.

„Am încercat să-i conving pe factorii de decizie să o lăsăm la primăvară, dar pe de altă parte, trebuie să fim corecți cu noi și să recunoaștem: situația e tristă și dramatică la nivelul bugetului municipiului și va trebui să luăm hotărâri: vrem să dăm subvenție la căldură, la transport, trebuie să găsim o variantă echilibrată ca lucrurile să meargă”.

„Transurb trebuie să-și rezolve problemele interne pentru a-și recupera banii de la călătorii pe care îi transportă, deoarece CL nu mai poate aloca sumele de anul trecut”.

„Nu mi se pare normal nici faptul că mare parte din banii pe care îi produc operatorii de transport privați să nu fie impozitați. Nu este corect, dar Primăria nu are pârghiile necesare pentru a verifica evaziunea fiscală”, a declarat Ciumacenco.

Maxi-taxi pentru Transurb

La ședința Consiliului Local la care prețul de transport a fost majorat, primarul Dumitru Nicolae a încercat să le explice aleșilor de ce Galațiul are în prezent unul dintre cele mai ieftine bilete din țară:

„În alte orașe, costul biletului de transport e dublu față de noi. Trebuie să facem ordine în transport mai ales că i-am dotat cu autobuze cu toate că ne trosneau măselele de bani! Transurb ar trebui să mai se doteze și cu maxi-taxi, ca să terminăm odată tot circul”.

„Să întărească controlul în mijloacele de transport, pentru că noi o să-i calculăm ce subvenție ne putem permite”, a spus Nicolae."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 02 Dec 2010 10:46:10    Titlul subiectului: 137022

Si in fine, astazi aflam noutate... NU SE MAI SCUMPESC BILETELE! Iata si confirmarea in articolul de mai jos.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Biletele_de_maxi_taxi_si_Transurb_nu_se_mai_scumpesc-_Hotararea_de_Consiliul_Local_este_ilegala_0_382162407.html

"Galați/ Biletele de maxi taxi și Transurb nu se mai scumpesc. Hotărârea de Consiliul Local este ilegală

Veste bună pentru gălățeni. Majorarea cu 50 la sută a tarifului de transport local nu va mai fi pusă în aplicare deoarece hotărârea de Consiliu Local nu este legală.

Consilierul local Picu Apostol Roman ne-a spus că hotărârea de CL nu a întrunit numărul necesar de voturi, respectiv 14 voturi. Mai exact, era necesar votul a jumătate plus unu din numărul consilierilor aleși, nu prezenți.

"Probabil că de vina a fost vâlva care s-a creat în ședința respectivă. Consilierii locali PSD și PNL erau mai atenți să mă facă pe mine populist decât să fie atenți dacă se întrunesc voturile necesare. Pentru ca hotărârea să treacă era nevoie de jumătate plus unu din numărul consilierilor aleși. Au fost doar 13 voturi și ar fi trebuit să fie 14", ne-a declarat Picu Apostol Roman.

"Eu nu am fost de acord cu scumpirea biletelor înca de la început. Dacă operatorii privați ar fi cheltuit cu atenție banii, nu s-ar plânge de pierderi. Nu pot înțelege cum operatorii strigă că nu mai au bani și îi paște falimentul, dar solicită majorarea capacității de transport", a mai adăugat consilierul.

În aceste conditii, hotararea de CL nu va mai ajunge pe masa prefectului județului Galați, Cosmin Păun, pentru validare."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 04 Dec 2010 16:07:13    Titlul subiectului: 137094

Iata si un articol despre "razmerita" privatilor vis-a-vis de decizia edililor de a nu scumpi biletele. As dori sa strangem aici cateva pareri pe aceasta tema.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Transportatorii_acuza_-_-Suntem_tratati_ca_niste_infractori_0_383961657.html

"EXCLUSIV Transportatorii din Galați acuză: „Suntem tratați ca niște infractori”

Proprietarii de microbuze din municipiul Galați sunt nemulțumiți că hotărârea de Consiliu Local prin care s-a aprobat majorarea tarifelor pentru transportul în comun, de la un leu, la 1,5 lei, nu este pusă în aplicare, chiar dacă documentul a fost aprobat de Consiul Local.

Există o întreagă polemică legată de numărul consilierilor locali care ar fi trebuit să valideze prin vot hotărârea astfel încât aceasta să poată fi pusă în aplicare.

După ce s-a votat, Primăria Galați a susținut, prin reprezentanții săi, că era necesar ca hotărârea să fie adoptată cu jumătate plus unu din numărul aleșilor locali, adică 14 consilieri, și nu cu votul majorității prezente la ședința de Consiliu Local, care a fost de 13 consilieri.

„Noi vom înainta hotărârea spre aprobare prefectului, dar cu niște puncte de vedere. Legea spune jumătate plus unu din consilierii locali, ori se știe cum s-a adoptat hotărârea. Nu putem să trecem cu vederea acest aspect pentru că hotărârea ar putea fi ulterior atacată pe motiv de nelegalitate”, ne-a declarat Nicușor Ciumacenco, viceprimarul municipiului Galați.

Transportatorii privați susțin că nu mai pot aștepta pentru că sunt în pragul falimentului. „Prețul biletului nu a mai crescut din 2004, dar motorina s-a scumpit de două ori. Avem cinci mașini cumpărate în leasing și lunar trebuie să plătim rate de 12.500 de lei”, ne-a declarat Marcel Gherman (42 de ani), asociat la operatorul de transport privat Transcris.

„Suntem tratați ca niște infractori. Nu dorim decât ca hotărârea care s-a aprobat să fie pusă în aplicare”, susține Cristina Chicoș (37 de ani), asociat la același operator de transport."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.58 kb
 Vizualizat:  de 13846 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 3 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community