Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Bilete și abonamente din Galați
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 00:13:00    Titlul subiectului: 137145

Propuneri si dueluri care vor intra in istoria nescrisa a urbei noastre... Deci, inca un episod-constatare din lupta de a scumpi (sau nu) biletele de transport din Galati. Bine zis: hei rup, hei rup!

http://www.viata-libera.ro/articol-Alesii_locali_si_pretul_transportului__2.html

"Hei rup, hei rup!
Alesii locali si pretul transportului


* De trei luni încoace, consilierii locali se luptă să majoreze prețul unei călătorii cu maxi-taxi și Transurb * Degeaba! *

Tariful transportului local de persoane a făcut ceva istorie în Consiliul Local. Încă din luna septembrie, aleșii locali vorbeau despre majorarea cu 50 la sută a prețului biletului de călătorie cu maxi-taxi și cu mijloacele de transport ale societății Transurb.

La ședința Consiliului Local de la finele lunii septembrie, creșterea de tarif a fost scoasă de pe ordinea de zi, odată cu proiectul care prevedea modificarea unor trasee de microbuz și suplimentarea numărului de maxi-taxi.

Primăria municipiului Galați a preferat să le ceară părerea cetățenilor, organizând o dezbatere publică pe acest subiect. Pe site-ul municipalității, gălățenii erau invitați să depună propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare, până la data de 11 octombrie 2010.

Opiniile exprimate de cetățeni, atât pe site-ul ziarului nostru cât și la Primărie au fost clare. Scumpirea cu 50 la sută a biletului de călătorie cu microbuzul și Transurb părea să fie ultimul lucru pe care și-l doreau!

La ședința CL de la finele lunii octombrie aleșii ar fi trebuit să decidă asupra prețului de călătorie cu maxi-taxi și Transurb, dar, din nou, proiectul a fost scos de pe ordinea de zi, în ultima clipă, spre surprinderea generală. „Au existat multe discuții și vrem să-l mai analizăm”, ne-a explicat atunci primarul Dumitru Nicolae.

Operatorii au încercat de nenumărate ori, la ședințele de îndată și pe comisii, să-i convingă pe aleși să voteze majorarea prețului biletului de transport de la un leu la 1,5 lei. Fără succes. 23 noiembrie a părut a fi ziua lor norocoasă, aleșii reușind să treacă prin mașina de vot majorarea prețului de călătorie.

În seara aceea, operatorii au stat în sala de Consiliu și s-au bucurat de cele 13 voturi pe care le-a întrunit creșterea de tarif. Iată însă că aplicarea majorării cu 50 la sută a tarifului de transport local întârzie, spre nemulțumirea operatorilor. Ba, cu puțin noroc, pentru călători este posibil să nu se mai aplice deloc până la finele anului și să plătim mai departe un leu pentru călătoria cu maxi-taxi și Transurb.

Consilierul PC Picu Apostol Roman, secretarul Comisiei de Servicii din CL, ne-a declarat că nu sunt suficiente cele 13 voturi „pentru” venite din partea PSD și PNL pentru ca hotărârea să fie aprobată legal și că ar fi trebuit să fie 14 voturi pentru.

Cel care va putea decide însă dacă hotărârea este sau nu legală și poate fi aplicată este prefectul județului Galați, Cosmin Păun. Așteptăm cu interes să vedem dacă majorarea de tarif va primi sau nu viza de legalitate."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.78 kb
 Vizualizat:  de 13834 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 00:18:31    Titlul subiectului: 137147

Si acum, cireasa de pe tort, sau mai precis, culmea prostiei... locale. Subventii pentru privati! O PROSTIE MAI MARE NICI CA NU S-AR FI PUTUT AUZI!!! Pai cum naiba?! Ori suntem privati ori trecem stat! Chiar e asa de greu sa devenim si noi odata civilizati si sa renuntam la microbuzele astea?! Chiar ne agatam asa, cu disperare, de orice aspect care, de ce ce sa nu fim sinceri, nu justifica deloc ideea de transport civilizat?!

http://www.viata-libera.ro/articol-Razboiul_biletului_2.html

"Nemulțumiri
Războiul biletului


* Operatorii privați cer tratament egal *

Amânarea de către Consiliul Local a majorării prețului biletelor pentru transportul local de călători stârnește tot mai mult nemulțumirea operatorilor de transport, care spun că menținerea artificială a prețului la un leu călătoria poate însemna falimentul pentru mulți dintre ei.

Soluțiile ar fi două, în momentul de față, spun operatorii: majorarea biletului la 1,5 lei/călătorie (așa cum s-a votat pe 23 noiembrie în CL, cu 13 voturi pentru, 4 împotrivă și 4 abțineri) sau acordarea de subvenții, fără discriminare, și operatorilor privați, așa cum se procedează în cazul Transurb. Cu alte cuvinte, operatorii privați cer tratament egal cu Transurb din partea Consiliului Local.

„Și operatorii privați ar trebui să primească subvenții, nu numai Transurb, pentru că așa spune legea. Transportul de călători este un serviciu public și nu se poate efectua cu tarife diferențiate. Singurul operator care primește subvenții de la buget este Transurb, ceea ce înseamnă concurență neloială și ne poate băga în faliment”, spune Alexandru Ghiță, asociat în cadrul operatorului Relajcar.

„Asta pentru că există numeroase trasee slabe și chiar foarte slabe, care nu reușesc să-și acopere costurile din încasări. Există și trasee bune, care reușesc să aibă 600-700 de călători pe zi de fiecare microbuz, dar sunt și trasee care nu au mai mult de 350 de călători. Sunt, de exemplu, 60 de microbuze care pleacă din cartierul Dunărea și care au fost scoase forțat de pe Brăilei și obligate să circule prin spate, prin zona străzii Oțelarilor. Or, zona aia e moartă”.

De 6 ani, tariful nu s-a mai modificat în Galați, dar cheltuielile au crescut fantastic, spune Alexandru Ghiță. „Prețul carburantului s-a dublat, cel al pieselor de schimb s-a triplat. Au crescut inclusiv salariile, iar acum au intervenit și aceste rate de leasing pentru mașinile noi, care sunt distrugătoare."

„Aducerea prețului cât mai aproape de costurile reale este o necesitate. Aproape în toate orașele în care se practică acest gen de transport s-a făcut acest lucru: la Iași, biletul este 1,9 lei, la Brașov 2 lei, la Arad 1,5, iar la Vaslui 1,7 lei. Numai la noi prețul biletului este menținut forțat la 1 leu”, afirmă reprezentantul Relajcar.

„Costul real al unui bilet de călătorie, fundamentat conform legii de majoritatea operatorilor, este de 1,8-1,9 lei. Chiar și la Transurb, din câte știu, costul real e de aproximativ 1,82 lei. Iar legea spune că diferența de la 1 leu ar trebui dată fiecărui operator, nu numai către Transurb”.

„Or, chiar asta e miza acestor amânări din CL a hotărârii de majorare a biletelor: subvenția pentru Transurb. Știți cât a primit Transurb subvenție în 2010? Șase milioane de euro! Adică, 272 de miliarde de lei vechi. De aceea se opun majorării biletelor consilierii din PC. Ca să vină anul 2011, să se aprobe bugetul și să se obțină din nou subvenția pentru Transurb”.

„Consilierii PC se bat cu pumnul în piept că se gândesc la binele cetățeanului și la protecție socială. Dar de ce nu se gândesc și la zecile și sutele de miliarde care se duc din bugetul local ca subvenție pentru Transurb?”, încheie Alexandru Ghiță."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
amon82



Data înscrierii: 29/Iul/2009
Ultima vizita: 27/Noi/2014
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 08:05:22    Titlul subiectului: 137149

De acuma ajungem sa subventionam si microbuzele? Alta prostie nu am mai auzit-o. Si toata lumea se leaga de acea subventie pentru Transurb, dar nu prea stie ca acea subventie nu se da pe ochi frumosi. 50% reduceri pentru elevi si studenti, gratuit pentru pensionari, si alte reduceri aprobate de primarie, si pe care Transurb-ul si le insuseste. Cand transporta un elev, autobuzul consuma la jumatate ca pana acuma? Soferii, mecanicii, controlorii de trafic, si restul persoanelor implicate sunt platiti la jumatate? Nu cred ca aveti idee cam cate categorii de persoane beneficiaza de gratuitati sau reduceri din primariei. Aproape jumatate de oras circula fara sa plateasca bilet sau abonament, dar toata lumea comenteaza asupra acelei subventii date de primarie sau guvern. Taie-le pe toate, si pe urma mai discutam despre subventie. De ce sa nu circule elevii cu 50% reducere si pe maxi-taxi, daca tot atata comenteaza ca este concurenta neloiala. Sau sa transporte pensionarii gratuit. Macar sa dea bilet la fiecare calatori in parte si pe urma sa comenteze. Fac o evaziune fiscala, pe cat este gura lor de mare, si tot ei sunt cu coada pe sus. Un al doilea aspect, cu privire la trasee. Nu a avut loc acuma cateva luni in urma, o licitatie cu privire la traseele pe care sa circule? Cand au licitat nu s-au gandit? Adica licitezi si pe urma te mai gandesti la ce ai licitat? "Dar nu mergem pana in Cantemir, ca nu sunt calatori, mergem pana la REAL, ca e mai profitabil". Du-te, frate pana in Cantemir si pe urma comenteaza ca vrei subventie. Nu lasa cartierul de izbeliste, ca nu iti umple tie buzunarul. Prestezi un serviciu public? Du-l pana la capat. Cand ma urc intr-un maxi-taxi e o loterie daca mai ajung la capat sa nu, dupa cum are chef soferul, ca il costa prea mult, si consuma prea multa motorina? Pai faci asa, cum te trece capul? Si Transurbul are trasee profitabile, dar sunt si unele mai sarace. Incearca sa gestioneze ambele tipuri. Si cu privire la costurile de intretinere. Ce? Numai la ei au crescut? Autobuzele nu folosesc tot motorina? Tramvaiele si troleibuzele nu folosesc energie electrica? Si in ultimul rand, sa cumpere niste maxi taxi de persoane, asa cum trebuie, nu de marfa pe care sa le schimbe. Atunci sa vezi leasing mare. Pai un microbuz de marfa e de cel putin 3 ori mai ieftin decat cel de persoane. Si nu stiu despre voi, dar eu nu incap in ele. Am mers de cateva ori cu ele, si mereu mi-am distrus genunchii ca sunt prea aproape scaunele din fata. Va poate baga in faliment? Foarte bine. Poate asa scapam si de voi. Pierderea unuia e castigul altuia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 11:24:41    Titlul subiectului: 137156

De ce nu va uitati prin strainatate? In Viena exista multi opertori privati in paralel cu regia de stat, acestia efectueaza transportul cu autobuze ca si societatea de stat, biletul e comun atat la societatea de stat cat si la privati, si da, si privatii primesc subventii de la primaria Viena! Nu exista discriminare. De ce nu putem fi si noi ca in Viena?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 13:50:59    Titlul subiectului: 137163

amon82 a scris:
Si toata lumea se leaga de acea subventie pentru Transurb, dar nu prea stie ca acea subventie nu se da pe ochi frumosi.

Perfect adevarat. Pentru ce sa se aloce subventii la maxi-taxi, atata vreme cat pensionarii, elevii, studentii, veteranii (...) nu beneficiaza de nici o facilitate?! Fondul de subventii se aloca pentru un scop. Care ar fi cel al privatilor? Ca nu au suficienti calatori?! Rahat, tovarasi! Dar cu evaziunea fiscala cum ramane?! Ca doar bilete in maxi-taxi nu se mai dau decat in zilele cu doua dimineti...

amon82 a scris:
Nu a avut loc acuma cateva luni in urma, o licitatie cu privire la traseele pe care sa circule? Cand au licitat nu s-au gandit? Adica licitezi si pe urma te mai gandesti la ce ai licitat? "Dar nu mergem pana in Cantemir, ca nu sunt calatori, mergem pana la REAL, ca e mai profitabil". Du-te, frate pana in Cantemir si pe urma comenteaza ca vrei subventie. Nu lasa cartierul de izbeliste, ca nu iti umple tie buzunarul. Prestezi un serviciu public? Du-l pana la capat.


Se vede cat de bine si-au facut temele. Imi amintesc ca se anuntase cu suficient timp in urma despre propunerile de trasee insa ei s-au orientat dupa alte criterii. Asta ca sa nu mai spun ca au luat repede masini in leasing pentru a le cere mai apoi socoteala edililor si pentru a-i intreba cum isi mai platesc ei leasingurile daca sunt falimentari... Ei bine, majorarea biletelor era pe buzele unor privati inca de la modificarile traseelor. Se aspteau sa creasca pretul la bilete insa pe atunci era vorba despre rotunjirea veniturilor si nici de cum despre salvarea de la prabusire. Culmea este ca nici macar cu scumpirea biletelor, privatii nu vor iesi mai castigati insa ei nu realizeaza deocamdata acest aspect.

Stau totusi si ma intreb cum de unii pot avea o asemenea pretentie! (ma refer la cei care cer subventiile pentru maxi-taxi). Este o aberatie in toata regula! As dori sa ne prezinte si noua cineva principiile care l-au determinat sa ceara aceste subventii (si sper sa ne vorbeasca prin prisma legilor si nu a hazardului).

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Dec 2010 09:51:32    Titlul subiectului: 137186

...si pana la urma, noi ce sa mai intelegem din toata parodia asta cu scumpirea biletelor?

http://www.viata-libera.ro/articol-Liberalul_Marius_Stan_„Scumpirea_biletului_de_calatorie_este_legala”_2.html

"Municipalitatea, acuzată
Liberalul Marius Stan: „Scumpirea biletului de călătorie este legală!”


Consilierul local PNL Marius Stan acuză municipalitatea că nu respectă legea, pentru că nu a majorat până acum la 1,5 lei tariful unei călătorii cu maxi-taxi și Transurb. Liberalul este revoltat de opiniile exprimate de parte din colegii săi, consilieri locali, potrivit cărora majorarea de tarif la transportul local în comun nu ar fi fost legal aprobată.

Marius Stan este unul din cei 13 aleși PSD și PNL care, la ședința CL de marți, 23 noiembrie, a ridicat mâna pentru creșterea cu 50 la sută a prețului biletului de transport. Liberalul susține cu fermitate că hotărârea cu pricina a fost legal votată și că aceia care susțin contrariul nu fac altceva decât să-i întârzie aplicarea.

Marius Stan afirmă că, pentru a fi legal votată, potrivit legii administrației publice locale, hotărârea avea nevoie
doar de voturile a jumătate plus unu din numărul consilierilor prezenți la ședință. Deci cele 13 voturi sunt arhisuficiente la un cvorum de 21 de aleși.

În opinia lui Marius Stan, interesul celor care trag de timp susținând nelegalitatea hotărârii nu vizează câtuși de puțin buzunarele și portofelele gălățenilor, ci doar acordarea unei subvenții cât mai mari pentru societatea locală de transport.

Marius Stan are un motiv în plus pentru a acuza administrația locală că nu respectă legea. Liberalul afirmă că Primăria nu a înaintat proiectul vizând majorarea prețului biletului de călătorie pentru avizare, la Prefectură.

Consilierul declară că, potrivit legii, în maxim 10 zile de la adoptare, hotărârea trebuia să ajungă pe masa prefectului Cosmin Păun, ceea ce nu s-a întâmplat.

Noi am aflat, de la biroul
de presă al viceprimarului Nicușor Ciumacenco, că proiectul de hotărâre a fost înaintat vineri spre analiză prefectului. Acesta are la dispoziție, potrivit legii, 60 de zile pentru a se pronunța asupra legalității."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.43 kb
 Vizualizat:  de 13760 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Dec 2010 12:19:52    Titlul subiectului: 137188

Marius Stan trebuie sa se ocupe numai de fotbal, ca acolo se pricepe. Chiar el a recunoscut ca pe timpul lui a fost aprobat un garaj cu etaj intre blocurile turn si se scuza spunand ca a fost cu echipa in deplasare si a primit vot din partea altui consilier. Mai bine sa stea in banca lui acolo la fotbal, ca o face foarte bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Dec 2010 13:14:35    Titlul subiectului: 137190

Au aparut si biletele seria F. Au caractere similare cu cele din seria A. Am lamurit totodata si problema aparitiei biletelor cu seria G. Aceasta serie a fost destinata pentru biletele cu doua calatorii, din acest motiv seria G a aparut inaintea celorlalte serii...
Mai jos, un specimen din seria F.



07.12.2010 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.97 kb
 Vizualizat:  de 13745 ori

07.12.2010 010.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 00:26:22    Titlul subiectului: 137295

Nu trece zi fara un nou episod din epopeea scumpirii biletelor. Ziceam ca nu se scumpeste?! Ei, iata ca ne-am intors din nou cu fundul la soare! Nimic nu e mai frumos decat edilii care se dueleaza pe multiplele interpretari ale legilor aflate in vigoare! Circ mare, nene... Si iata ca cineva binevoieste sa ne ameteasca cu raspunsuri "scoleresti" in articolul de mai jos. Ati inteles ceva? Parol!

http://www.viata-libera.ro/articol-De_ce_vom_plati_mai_mult__pentru_transporturi__2.html

"Explicații pentru potolirea spiritelor încinse
De ce vom plăti mai mult pentru transporturi?


* Ca să nu mai ceară Transurb subvenție la fel de mare și anul viitor, explică alesul local Mihai Manoliu… * Prețul cel nou
va intra în vigoare „probabil” de la 1 ianuarie, iar alte scumpiri nu vor mai fi *

Potrivit consilierului local PNL Mihai Manoliu, majorarea cu 50 la sută a prețului călătoriei a fost aprobată (de grupurile de consilieri PNL și PSD – 13 voturi, din totalul de 21 prezenți la ședință) pentru ca, astfel, încasările SC Transurb să crească și, ca urmare, municipalitatea să nu mai fie nevoită, anul viitor, să aloce sume la fel de mari ca subvenție, așa cum s-a întâmplat în acest an.

O explicație cam complicată! Este ca și cum ai explica unui bolnav că este mai bine să își cumpere singur medicamentele, cât timp este internat în spital, pentru că, astfel, sistemul sanitar românesc se va reechilibra în viitor.

Dar, până la urmă, avem libertate de exprimare și de opinie, iar consilierul Manoliu își folosește acest drept explicându-le gălățenilor de ce vor plăti mai mult pentru un drum cu Transurbul sau cu microbuzul, prin oraș:

„Adevăratul substrat este această subvenție pe care o primește Transurb și care se vrea a se primi în continuare, iar noi, consilierii PNL, nu suntem asta de acord cu asta. Chiar dacă gălățenii vor plăti mai mult pe bilet, înainte de această majorare, indirect, tot ei dădeau bani la CL și de acolo se duceau ca subvenție, în visteria Transurb”.

„Ca exemplu, în septembrie, veniturile din transportul călătorilor au fost de 463.372 lei, iar subvențiile de 2.330.000 de lei, deci de cinci ori mai mult din subvenții. Deci, despre asta discutăm, asta nu vrea să o spună toată lumea. Dacă banii aceștia n-ar merge la Transurb, s-ar putea regăsi în infrastructură, de pildă”.

Pe de altă parte, Manoliu a spus că subvenția mare nu este așa din cauza numărului pensionarilor (și a altor categorii socio-profesionale) care beneficiază de gratuități, ci „pentru că nu s-a făcut o reorganizare, eficientizare a Transurb, ci a fost mai comod să se spună că mai trebuie bani la subvenție”.

Întrebări fără răspuns și alte explicații

Totuși, Mihai Manoliu nu a răspuns de ce, în loc să se voteze majorarea prețului călătoriei, nu s-a adoptat, printr-o hotărâre de Consiliu, de pildă, o astfel de „eficientizare” (sau, poate, restructurare) a Transurb. Mai mult, alesul local a recunoscut că a votat, la începutul anului, bugetul pe 2010 (în care era inclusă și subvenția)!

Bilete mai scumpe se vor plăti și în microbuze, unde împărțirea biletelor de călătorie este o raritate! Și nici despre un sistem eficient anti-fraudă fiscală în privința microbuzelor nu a dat consilierul vreo explicație clară („Acum, de frica ciorilor nu mai semeni mălai”?!).

În schimb, Manoliu a spus că anul viitor nu se va mai scumpi transportul în comun (chit că Guvernul a anunțat creșterea, de la 1 ianuarie, a accizelor la combustibil) și că prețul unei călătorii, de 1,5 lei, se va aplica „probabil de la 1 ianuarie”, căci „nu țin” motivele invocate de oponenții acestei majorări (consilierii PC
și PDL):

„Se spune că votul nu a fost legal, însă este eronat: astfel de decizie se aprobă cu majoritatea simplă a celor prezenți(…); se mai spune că decizia nu e valabilă, pentru că nu a fost semnată de președintele de ședință, însă Legea 215 spune că decizia este valabilă și dacă semnează consilierii”.


Ei, dragii moshului dragi, iata cum s-a scos vinovat de scumpire Transurb-ul! Adica privatii propun si cei "de la stat" suporta! Mai mare rasul... Dupa cum observati in articolul de mai sus, se vorbeste mai mult de subventiile acordate Transurb-ului si nici de cum de mofturile privatilor. Pe aceasta cale ii dau inca odata dreptate colegului amon82: unii chiar n-au habar ce inseamna subventiile astea si nici de imprejurarile in care se acorda! Sa se spuna mai bine ca e o masura pentru salvarea privatilor! Masura tipica de... estul tarii noastre scumpe si dragi!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 10:14:59    Titlul subiectului: 137302

Cu siguranta se vor scumpi biletele pana la sfarsitul anului. Din reactiile astea ale lui Marius Stan si Mihai Manoliu, se vede clar, ca oameni din PNL sunt implicati direct in afacerea maxitaxi. Daca ar fi fost oameni cu grija fata de bunastarea galateanului, spuneau sa se scumpeasca biletul, numai dupa ce privatii vor demonstra ca nu mai fac evaziune fiscala. Probabil ca banii negri se vor duce in campanie electorala.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 09:48:02    Titlul subiectului: 137433

De fapt, banii negri intra, in mare parte, in buzunarasele soferilor. Tin sa va asigur ca in anii din urma ieseau bani frumosi din maxi-taxi! Desigur ca nici atunci nu se dadeau bilete. Unul dintre soferi se lauda ca in doi ani de serviciu privat si-a luat masina personala, si inca una noua. N-a mintit! Altii si-au facut "garderoba" sau "renovari", desigur, pe urma evaziunii fiscale. Era foarte simplu: cei cu patron cotizau suma stabilita iar restul de banuti erau ai lor. Imi amintesc in acele vremuri ca nici macar o suma provizorie pentru reparatii nu aveau si drept urmare stim cum se prezentau saloanele alea... Cert este ca acum, privatii n-ar fi cerut scumpirea biletelor daca nu ar fi fost vorba de lipsa castigurilor. Nimeni nu munceste pe gratis sau aproape pe gratis, asta se stie! Ori ei, in momentul de fata, trebuie sa achite si leasingurile alea din castigurile pe luna. Unii se descurca, altii nu, si din a doua categorie au tipat multi cu scumpirea asta! Evident ca politica sprijina privatii. Doar le mai iese de aici cate un banut grosut! Dupa cum mai spuneam, nici cu scumpirea asta, privatii nu vor ajunge la liman... Acum nu mai spera nimeni sa-si ia masina personala noua, cu banii jos, ci sa aiba suficienti bani pentru leasingul harbanului... Nici nu stii cand vin recuperatorii sa te lase fara... obiectul muncii.
Explicatia scumpirii, oferita in ziare, a fost imbracata frumos de edili, in ambalaje credibile pentru oamenii de rand. Au impins Transurb-ul la inaintare, au tot tras cu subventiile alea de-ti venea greata ferindu-se insa sa spuna ca totul se face pentru sprijinul privatilor! Adica o magarie fara seaman, din care am trebui sa acceptam aceasta scumpire indopati cu minciuni asa cum o tot tinem de ani de zile.
Prin urmare, intrucat am mai discutat cu oameni care nu cunostiinta despre ceea ce sta la baza acestei majorari: NU TRANSURB-UL A CERUT CRESTEREA PRETULUI PENTRU CALATORIE, CI PRIVATII POSESORI DE MICROBUZE PRIVATE. Sa limpezim odata acest aspect.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 11:26:20    Titlul subiectului: 137437

Si atunci de ce scumpeste si Transurbul? Cine il oliga? Ca mai acum 2 ani am vazut diferent de pret: 75 bani Transurb si 1 leu privatii. Deci clar, nu ii obliga nimeni pe cei de la Transurb sa scumpeasca, aca ei nu au cerut scumpirea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 11:50:56    Titlul subiectului: 137438

Cica ar exista un contract pentru a ''evita'' concurenta neloiala intre privati si Transurb. Una din prevederile contractului spune de mentinerea aceluiasi pret de calatorie intre Transurb si privati. Nu stiu cine l-a inventat dar acest contract ar trebui contestat din mai multe motive pe care le stim cu totii. In afara de asta, scumpirea biletelor solicitata de privati, este un tupeu iesit din comun din partea lor. Daca ar expune calculele tehnico-contabile , raportul cost-profit (ceea ce la ei e la negru) intradevar i-as intelege. In al doilea rand mi se pare absurd ca, concurenta sa-si mareasca pretul obligata de adversarul direct. Toata lumea stie ca practicile concurentei se aplica la oferte si preturi in jos fata de concurenta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 16:41:28    Titlul subiectului: 137441

Si de cand e prevederea asta? Unde este? De ce voi galatenii acceptati minciuna si nu protestati? Daca v-ati fuce la primarie sigur nu veti gasi nicaieri un asemenea contract.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 19:01:12    Titlul subiectului: 137445

Sheena a scris:
De ce voi galatenii acceptati minciuna si nu protestati? Daca v-ati fuce la primarie sigur nu veti gasi nicaieri un asemenea contract.
Din pacate multe sisteme locale si centrale sunt conduse de mafie sau de sisteme asemenatoare cu o caracatita!
La Galati, la fel si in alte orase de pe la noi exista grupuri influente asupra autoritatilor locale, din aceste grupuri facand parte si sistemul maxi-taxi.
Este de inteles ca un Primar atunci cand candideaza la fotoliul de edil are nevoie de sprijin din partea mai multor persoane influente ce pot strange votanti si-i pot aduce o oarecare liniste in timpul mandatului, iar in schimbul acestor servicii apar astfel de intelegeri dubioase. Aceste contracte care ii avantajeaza pe privati probabil ca sunt aranajate in spatele usilor inchise iar cetatenii (deja manipulati de dube si articole mincinoase ce le ovationeaza) accepta minciunile si proasta informare, deci nici despre un protest al societii civile (tot mai slaba si inexistenta) nu poate fi vorba! Sad

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 23:34:43    Titlul subiectului: 137457

Sa nu uitam ca atat Transurb-ul cat si privatii depind de Consiliul Local. In alta ordine de idei, cartile se fac aici. Nu stiu de nici o intelegere "contractuala" intre tarifele abordate de privati si cele abordate de Transurb. Asta chiar mi se pare o prostie care nu-si gaseste absolut nici o justificare in ceea ce priveste transportul. Pe de alta parte, intelegerea asta n-ar avea nici un rost atata vreme cat concurentii depind de deciziile CL-ului.
In ultima vreme s-a facut imensa prostie de a considera o apropiere a privatilor de Transurb. Desigur, ne raportam la conditiile de munca. Ca mergi cu microbul sau cu MAZ-ul, e aceeasi calatorie in ochii unora si prin urmare li se pare normala aceasta "egalitate" de pret. Ia sa vedeti ce s-ar fi intamplat daca microbuzele ar fi marit pretul unei calatorii la 1.5 RONI iar Transurb-ul ar fi ramas la 1 RON! Va dati seama, ar fi insemnat ingroparea privatilor! Dar nu, teatrul politic se agata de orice pentru a prelungi molima locala. Nu-i nimic, vine dead line-ul legilor de la U.E. si atunci sa vedem justificarile!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 11:07:17    Titlul subiectului: 137463

Ma gandesc, poate exista asemenea contract pentru ca Transurb ar fi scumpit biletul odata cu privatii de la 1 decembrie fara sa se opuna. De fapt, daca stam bine sa ne gandim, Transurb este o vaca de mult pentru Durbaca si acolitii sai.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Din_octombrie-calatoria_cu_maxi-taxi_se_scumpeste_cu_50_0_343765698.html

''Același preț și la Transurb

Pentru a se evita concurența neloială, și mijloacele de transport ale Transurb vor trebui să aplice majorarea de 50%. „Ne vom conforma deciziei Primăriei, dacă se va hotărî ca tarifele să fie similare cu cele ale transportatorilor privați”, ne-a declarat Genica Totolici, directorul SC Transurb.''
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2010 00:55:36    Titlul subiectului: 137688

S-a cam taiat macaroana...

http://www.viata-libera.ro/articol-Abonamentul_gratuit_pe_toate_liniile_se_reduce_la_o_linie_2.html

"Mai puține facilități în transportul local
Abonamentul gratuit pe toate liniile se reduce la o linie?


Obligat să strângă cureaua în 2011, Consiliul Local Galați ar putea diminua facilitățile acordate anumitor categorii de persoane în transportul cu mijloacele Transurb.

În anul 2010, persoanele cu vârsta peste 65 de ani au beneficiat de abonamente gratuite pe toate liniile, pensionarii care au înregistrat venituri din pensie sub 350 lei, precum și pensionari de invaliditate au beneficiat de abonamente gratuite pe o linie, iar celelalte categorii de pensionari, elevii și studenții au avut o reducere de 50 la sută la plata abonamentelor, pe toate liniile.

Pe masa aleșilor locali se află câteva proiecte de hotărâre mai puțin generoase. Pentru anul 2011 se are în vedere asigurarea transportului gratuit pentru persoanele cu vârsta peste 65 de ani și a celor cu venituri mai mici de 350 de lei doar pe o linie.

Elevii și studenții din învățământul de stat sau particular acreditat ar putea beneficia de abonament redus cu 50 la sută pe o linie. Nu ar fi o noutate, În 2004, 2005 și 2006 acesta era tipul de facilități acordate în transportul local.

Motivația pentru care administrația locală renunță la sistemul aplicat în 2007, 2008, 2009 și 2010 este prețul prea mare al reducerilor. La nivelul anului 2010 costurile cu abonamentele subvenționate au fost de 9.862.175 lei, din care 8.580.845 lei numai costul abonamentelor acordate persoanelor cu vârsta peste 65 de ani.

La această sumă se adaugă și facilitățile acordate prin legi speciale altor categorii de persoane (veterani de război și văduve de război, revoluționari și urmași de erou-martir, persoane cu handicap grav sau accentuat și însoțitori sau asistați ai acestora, donatori de sânge) în sumă totală de 1.268.700 lei.

Dacă restrânge cheltuielile în privința pensionarilor și a elevilor, municipalitatea nu poate suprima facilitățile oferite persoanelor foarte sărace și voluntarilor.

Aleșii locali trebuie să decidă dacă acordă pentru anul 2011 abonamente pentru transportul în comun, pe o linie, pentru un număr de 100 de persoane beneficiare ale Cantinei de Ajutor Social.

De asemenea se propune și suportarea plății abonamentelor de transport în comun, pe o linie, pentru un număr de 50 de voluntari care să sprijine activitatea de acordarea a serviciilor de asistență socială."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.82 kb
 Vizualizat:  de 13384 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2010 10:03:42    Titlul subiectului: 137694

Mi se pare un lucru bun. Uneori erau exasperanti batranii care se plimbau de plictiseala incurcand restul calatorilor. Nu am nimic cu ei, dar daca tinem cont de ce au avut parte de aceste facilitati (campanie electorala) si atunci cand te grabesti te gasesti inghesuit intre batrani .... uneori cam dispare intelegerea, nu si respectul fata de ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Dec 2010 13:54:19    Titlul subiectului: 137704

Ce sa zic... Nu toti batranii se deplaseaza cu Transurb-ul doar de dragul unei plimbari prin "urbea veche"... Unii chiar necesita aceste facilitati. Zilele trecute am avut ocazia sa efectuez cateva curse "cap-coada" din Micro 19 la Parc C.F.R. E vorba de cateva curse concomitente. Am constatat ca batranii nu prea au chef de plimbari, cel putin pe vremea asta capricioasa, de decembrie. M-am uitat din cabina in salon si pacat mi-ar fi sa condamn de-aiurea plimbaretii de varsta a treia! Nu era nici unul si mentionez ca am efectuat in intregime patru curse.
Acum, e drept ca unii pensionari se plimba de-aiurea... Dar haideti sa nu ii condamnam! La ce masuri ia statul roman in ultimele luni, te apuca greata! Prin urmare, intr-un mediu "contaminat cu prostie politica", cu indiferenta si sacrificii silite, te buseste mila sa condamni un batran sau o batranica care se incalzesc la radiatoarele mijloacelor de transport... Sa nu fim cruzi, chiar daca uneori ne incomodeaza batranii, si sa nu ii judecam noi! N-avem nici un drept...
As vrea sa ma vait si eu in aceasta privinta insa... e vorba de bunul-simt. E dreptul "lor" si n-ar trebui sa ii "atacam" pe ei ci societatea asta de tot rahatul, incompetenta (dracu s-o ia, din toata inima!) sa respecte munca efectuata de batranii nostrii... Ei si-au adjudecat dreptul de a calatori cu transportul in comun... Ca ala privat e plin de pretenii dar urla dupa subventii - dracu sa-l ia si pe el!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2010 00:31:24    Titlul subiectului: 137726

Revenim din nou in prim-plan cu disputa care ne-a tocat nervii in ultima vreme: marim sau nu biletul? Ei iata ca unii privati au luat-o pe "cont propriu" si au decis ca de astazi sa mareasca tarifele. In concluzie: unele trasee de microbuz sunt mai scumpe decat altele. Transurb-ul si "restul privatilor" nu scumpesc deocamdata calatoria.
Concluzie: cei care maresc vor cere si celorlalti sa faca biletul de 1.5 atunci cand vor vedea ca numarul de calatori va scade. Desigur, asta nu se va intampla de maine, cand oamenii inca n-au aflat, ci in cursul zilelor urmatoare. Pana atunci, va las sa cititi inca un episod din marea zapaceala urbana.

http://www.viata-libera.ro/articol-Marire_de_tarif_pe_cont_propriu_2.html

"Babilonie în transportul gălățean

* De astăzi, pregătiți 1,5 lei pentru un bilet de călătorie cu microbuzul! * Este posibil să vi se ceară acest preț sau să circulați, la fel ca până acum, tot cu un leu * Câțiva operatori au decis să aplice noul tarif de transport aprobat în noiembrie de Consiliul Local * Alții preferă să aștepte undă verde de la Primărie * Municipalitatea nu poate interveni * Dacă vreți să nu aveți surprize la buzunar, urcați în mijloacele de transport ale SC Transurb unde nu vi se va cere nici un bănuț în plus față de cât știați că valorează un bilet de călătorie *

Haos general în transportul local de persoane. Ieri, am aflat întâmplător, într-un microbuz, că, începând din 21 decembrie, biletul de maxitaxi va costa 1,5 lei. Ceea ce părea o alarmă falsă s-a dovedit ulterior cruda realitate.

După cum am aflat de la Alexandru Ghiță, asociat în cadrul operatorului Relajcar, patru operatori privați Relajcar, Transcris, Sogitour și Andry au informat ieri Primăria despre faptul că începând de astăzi vor percepe noul tarif de 1,5 lei pe bilet.

„Am depus fiecare, la Registratură, înștiințări către Consiliul Local Galați, referitoare la depășirea termenului prevăzut de legea 215 privind aplicarea hotărârii de majorare a tarifului de transport la 1,5 lei, rezervându-ne dreptul ca începând din data de 21 să aplicăm acest tarif”.

„Această majorare va fi afișată pe partea laterală și în interiorul mijloacelor de transport. Avem pregătite bilete cu noul preț. Hotărârea prin care s-a stabilit prețul de 1,5 lei a trecut fără niciun amendament și pe 13 decembrie a fost înaintată oficial și cu toate semnăturile legale, către Prefectură”.

„Cu toate acestea s-a tergiversat aplicarea ei. Conform articolului 49 din legea 215 privind administrația publică locală, hotărârile cu caracter normativ devin obligatorii și produc efecte de la data aducerii lor la cunoștința publică”.

„Aducerea la cunoștința publică se face în termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect. Noi nu facem decât să respectăm și să aplicăm legea”, ne-a explicat Alexandru Ghiță.

Acesta ne-a asigurat că pe traseele deservite de cei patru operatori prețul unei călătorii va fi cu 50 la sută mai mare decât până acum. Acești patru operatori se ocupă de cele mai importante și circulate trasee: Billa 1 - Parc CFR, Real - Piața Centrală, Billa 1 - Gara CFR, ADP (Patinoar) – Damen, Billa 2 - Gara CFR.

Celor patru li s-a alăturat ACJ Globe Tour, care deservește trasele ADP (Patinoar) - N. Bălcescu - ADP și Real - Cimitir Israelit. În numele ACJ, Silviu Cârlan ne-a declarat că e decis să aplice noul tarif de îndată ce va avea biletele necesare:

„Odată ce avem o hotărâre de Consiliu Local care stabilește noul tarif de 1,5 lei și oportunitatea lui, ea trebuie aplicată. Nu mai putem suporta plata taxelor și a impozitelor cu prețul de un leu pe bilet. De îndată ce voi intra în posesia biletelor vom trece la aplicarea tarifului”.

„Este firesc să epuizăm mai întâi biletele de un leu și apoi să trecem la celelalte. Noi eliberăm bilete de fiecare dată, șoferii au sacoșe întregi de bilete, dar călătorii nu sunt interesați de ele și le refuză pentru că nu le pot deconta”, ne-a explicat Silviu Cârlan.

Deci este posibil ca dimineață să mergeți la serviciu cu un leu, iar drumul spre casă, să vă coste cu 50 bani mai mult.

Nu vor mări prețul

Există și operatori care țin prețul pe loc. În numele Comsamo, Teodoru Dobrițoiu ne-a declarat că nu poate mări tariful până când nu primește undă verde de la Primărie:

„Eu nu pot să mă joc cu legea, eu o respect”, ne-a declarat Dobrițoiu ale cărui microbuze circulă pe traseele: Billa 1 - Cimitir Israelit și Patinoar - Piața Centrală. Transdan (traseul Billa 1 - Damen) este de aceeași părere și nu va majora tariful”.

„Și cu microbuzele Nicolae Marin, (Bădilaș Com SRL) care circulă pe traseul ADP - Domnească - ADP veți circula tot cu un leu. În opinia operatorului, noul tarif este necesar, dar există niște pași care trebuie urmați pentru aplicarea lui”.

Ca atare, firma nu va pune în aplicare noul preț până când nu va avea o adresă oficială din partea municipalității.

Transurb – același preț

Directorul SC Transurb, Genica Totolici, a fost uimită să afle despre scumpirea pe care o plănuiesc operatorii privați. Ne-a declarat că Transurb nu va aplica nicio majorare de tarif.

„Nici operatorii nu au voie să facă așa ceva. Cât timp hotărârea nu ne-a fost adusă la cunoștință prin document oficial de la Primărie, ea nu se poate aplica. Mi-e greu să cred că vor face asta”.

Primăria, simplu spectator

Viceprimarul PSD Nicușor Ciumacenco a fost, de asemenea, surprins de gestul operatorilor.

„Din punctul meu de vedere ar fi trebuit să aștepte validarea hotărârii de către prefect - pentru că este un subiect delicat - și o adresă din partea Primăriei că pot aplica noul preț. Conform legii, însă, la cinci zile de la comunicarea către prefect, hotărârea este funcțională”.

„Ei nu au obligația să stea după noi și nu avem cum să-i oprim. Ne-au înștiințat asupra aplicării noului tarif. Nu avem cum să intervenim”, ne-a declarat vicele.

În concluzie, dragi gălățeni, băgați de seamă în ce microbuze vă urcați și cereți neapărat bilet de călătorie! Dacă vi se cer 1,5 lei, dar pe bilet este trecut prețul de un leu, fapta se numește evaziune fiscală. Drum bun și fiți cu ochii în patru!"



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.11 kb
 Vizualizat:  de 13314 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2010 10:30:28    Titlul subiectului: 137735

E cum nu se poate mai bine ca Transurb sa exploateze momentul asta suplimentand masini pe traseele cu flux mare. Multi oameni vor migra catre Transurb. Se vede clar, ca dubarii sunt disperati si nu vor doar sa isi umple buzunarele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Dec 2010 00:26:01    Titlul subiectului: 137767

Deocamdata, "razboiul scumpirii calatoriei" se duce intre privati. Dupa cum se stie, unii au marit pretul, altii nu. Foarte ciudata mi s-a parut informatia primita astazi si anume ca unii operatori au primit bilete de transport private pe care scrie 1.5 Lei. Cum de s-au miscat atat de repede?!
Daca nu le ai, nu poti mari tariful. Mare prostie, aceste bilete oricum ajung la calatori dupa cheful soferilor. Masura pare s-aiba insa si o coordonata de control: Garda. Daca esti prins ca n-ai bilete de 1.5 dar ai scumpit calatoria, te paste o scarmaneala pe cinste! Telefoanele soferilor privati au sunat astazi mai mult ca niciodata; am mers cu un 61 in cursul acestei dupa-amieze iar soferul facea inventarul celor care au modificat tariful. Da, la 60 si 68 masura s-a aplicat deja. La fel si la 84. Cu amaraciune constata faptul ca Transurb-ul n-are nici o intentie sa scumpeasca transportul si e constient de ceea ce urmeaza: oamenii vor migra la autobuze. Ceea ce sustinea colegul peisaj_urban in postarea anterioara va deveni realitate intr-un timp destul de scurt. Iata cum se poate rentabiliza Transurb-ul! Tare am insa o presimtire ca lucrurile nu vor ramane asa si ca mai marii urbei vor sili si operatorul de stat sa-si creasca pretul cu 50% chiar daca rentabilizarea s-ar obtine si fara aceasta masura.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Dec 2010 09:26:39    Titlul subiectului: 137774

Revenim acum cu un articol despre marea departajare fiscala... Se pare ca de miercuri privatii vor avea cu totii 1.5 Lei pe cand Transurb-ul ramane la 1 Leu. Dupa cum spuneam si-n postarea anterioara, iata ca s-a ivit un prilej de rentabilizare pentru transportul de stat. Deocamdata, sa citim articolul de mai jos:

http://www.viata-libera.ro/articol-Babilonie_in_transportul_cu_maxitaxi_2.html

"Cât mai costă o călătorie?
Babilonie în transportul cu maxitaxi


* De astăzi, cel mai probabil toți operatorii de transport local cu microbuzul se vor alinia noului preț de călătorie de 1,5 lei*

„S-a făcut un leu și jumătate!”, acesta a fost refrenul pe care l-au auzit cel mai des călătorii din microbuzele care fac ruta Micro 19 - Parc CFR. Deși chiar în spatele șoferului era afișat mare pe o coală A4 noul
tarif, cei mai mulți nu apucau să-l citească, întinzând, din obișnuință, leul.

Informați sec asupra noului tarif, cei mai mulți făceau o față lungă și se scotoceau în genți și buzunare după moneda de 50 de bani. Privirea ușor confuză nimerea apoi afișul și se resemna.

În microbuzul cu care am călătorit eu, șoferul era aprovizionat cu monede suficiente pentru a da restul, dar, firește, nu se sinchisea să dea și bilete.

Ciudat, deși la acea oră se călătorește îndeobște în picioare, de această dată au fost locuri suficiente pe scaune. Probabil că au fost și gălățeni descurajați de această majorare de tarif.

„Cum, s-a făcut 1,5 lei? Păi eu am călătorit tot cu un leu”, au fost surprinși unii gălățeni aflând de la colegii de muncă sau de la prieteni de noul preț al biletului. Ei veniseră pe ruta Micro 39 – Gara CFR.

Așa cum am anticipat în ediția de ieri a „Vieții libere” a fost bulibășeală generală în transportul cu maxitaxi. Unii călători au plătit un leu ca și până acum, alții au dat 1,5 lei.

Cei mai isteți s-au dovedit a fi gălățenii care au pretins bilet pentru prețul cerut de 1,5 lei și s-au pomenit cu un „discount” de 50 de bani. Șoferul nu și permis să-i ia un leu jumătate când pe bilete era prețul de un leu.

Alți gălățeni s-au trezit că drumul casă - serviciu a fost mai ieftin, iar cel de întoarcere acasă s-a majorat cu 50 la sută. Iar cei din urmă au fost de-a dreptul emoționați de surpriză când au primit biletul cu 1,5 lei oferit din proprie inițiativă de către șofer.

Politicienii sunt de vină!

Am încercat să aflăm dacă și astăzi vor fi tarife diferite în transportul local de persoane. Alexandru Ghiță, asociat în cadrul operatorului Relajcar, ne-a declarat că, de astăzi, toți operatorii privați vor aplica noul tarif, așa cum este legal să facă.

„Primăria ar trebui să intre în legalitate și să facă public acest nou tarif aprobat în Consiliul Local. Această anarhie s-a produs pentru că nu s-a respectat legea și pentru că politicienii fac un joc murdar. Nu au bază legală care să justifice întârzierea aplicării noului tarif de transport”.

„Ei au creat această stare de fapt, nu noi. Am vorbit cu toți operatorii și unora le-a fost chiar frică să nu fie sancționați, de aceea au circulat cu un leu. Dar de miercuri vor intra toți pe 1,5 lei așa cum prevede hotărârea Consiliului Local”.

„Nu se prevede nicăieri că operatorii trebuie să primească o informare oficială asupra noului tarif! Hotărârea se aplică la cinci zile de la data înaintării ei către prefectură. Politicienii nu respectă nici măcar Legea 215 a administrației publice locale”, ne-a declarat Alexandru Ghiță, afirmând că toți șoferii de la Relajcar dau bilete. Firește, dacă li se cer.

Transurb – același preț de un leu

Directorul Transurb, Genica Totolici ne-a asigurat că pe mijloacele de transport ale societății pe care o conduce se vor aplica în continuare tarifele stabilite până acum și nu se pune problema vreunei majorări câtă vreme nu există o hotărâre de Consiliu Local validată și în vigoare."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.18 kb
 Vizualizat:  de 13230 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Dec 2010 09:35:06    Titlul subiectului: 137776

Si fiindca la noi este mereu circ atunci cand se aproba sau propune ceva, iata ce inseamna sedinta "edileasca" pe fondul scumpirii biletelor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Reprosuri_de_15_lei_2.html

"Operatorii privați, luați la întrebări
Reproșuri de 1,5 lei


Președintele Comisiei de Buget-Finanțe a Consiliului Local, social-democratul Aurelian Constantin, a cerut aseară, în plenul ședinței, serviciilor
din Primărie să facă verificări și să aplice sancțiunile de rigoare operatorilor privați care practică un preț neaprobat și nevalidat de prefect.

Aleșii s-au certat aproape o oră pe seama prețului de 1,5 lei pe care nu s-au decis dacă l-au aprobat sau nu la ședința trecută.

O situație jenantă s-a creat atunci când secretarul Grigore Matei a fost pur și simplu judecat de consilierii PNL în frunte cu Marius Stan și jignit pentru opinia exprimată în calitate de jurist asupra voturilor întrunite de hotărârea prin care prețul de transport a fost majorat cu 50 la sută. Vom reveni."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 4 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community