Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 30 Oct 2007 22:03:16 Titlul subiectului: Ieri la ei si azi la noi - Autobuzele Renault |
84406 |
|
Incep cu una dintre noile achizitii ale RATP Iasi, Renaultul R312 #53, ex-RAT Paris #5551:
- 16 iunie 2006, Paris (foto: Karel Kalina, http://www.cyclura.cz)
- 2 octombrie 2007, Iasi, primul "pas" in noua casa
- 20 octombrie 2007, Iasi (foto: Tiberiu Sufitchi, http://iasi.stfp.net)
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Joi 15 Noi 2007 00:40:00 Titlul subiectului: |
84776 |
|
Azi la gara Burdujeni (Suceava, ora 15) am vazut o garnitura de marfar, care pe langa produse de marfa avea si 10 autobuze Renault. Iata cateva poze de ansamblu; vehiculele individuale sunt la http://iasi.stfp.net/?de=B&dt1=14.11.7&dt2=14.11.7
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.82 kb |
Vizualizat: |
de 36385 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.96 kb |
Vizualizat: |
de 36385 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.29 kb |
Vizualizat: |
de 36385 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 18:19:00 Titlul subiectului: |
87630 |
|
Datorita noilor achizitii de tramvaie ale RATP aceste autobuze au intrat oarecum intr-un con de umbra. Totusi ce s-a intamplat cu ele? Toate 20 sunt in serviciu sau doar o parte? Introducerea lor a condus la retragerea sau casarea unor autobuze mai vechi, sau eventual inlocuirea unor dube cu autobuze pe anumite trasee?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 18:32:24 Titlul subiectului: |
87632 |
|
Primele 20 aduse circula pe traseele 43 si 30, lotul 1 e inmatriculat deja cu numere definitive. Intre timp a ajuns si al treilea lot. Intrucat a venit vremea reviziei pentru autobuzele MAZ, autobuzele Renault vor ajuta si la suplinirea MAZ-urilor care, rand pe rand, vor trece prin revizie.
Intre timp au primit chiar si reclame (scuze pentru mizeria de pe autobuz, insa din garaj a iesit curat):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.69 kb |
Vizualizat: |
de 35798 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.39 kb |
Vizualizat: |
de 35440 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.59 kb |
Vizualizat: |
de 35440 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 00:27:27 Titlul subiectului: |
87663 |
|
Interesantă dispunerea numărului de linie pe caroserie și a numărului de parc pe lunetă.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 28 Ian 2008 10:58:29 Titlul subiectului: |
87775 |
|
Care este anul "nasterii" acestor autobuze si de ce,ca sa zic asa, "optionale" au parte? Autobuzele sunt cumparate de catre RATP sau au fost primite ca donatie pentru ca ma gandesc ca, cu acesti banii care s-au dat pe ele se puteau cumpara,jumatate din numarul lor, sa zicem vreo 10 autobuze MAZ care tot ce s-ar spune despre ele sunt totusi niste autobuze noi si ar beneficia de niste garantii!
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 07 Noi 2010 15:22:38 Titlul subiectului: |
135987 |
|
Mai jos atasez doua imagini din martie anul acesta cu unul dintre cele doua autobuze Renault ex Strasbourg sosite astazi la Iasi - 642 (458).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.98 kb |
Vizualizat: |
de 31975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.57 kb |
Vizualizat: |
de 31975 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
jobilica
Data înscrierii: 14/Ian/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 24 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Oct 2013 13:11:39 Titlul subiectului: |
168475 |
|
Care mai este soarta acestor autobuze? Nu le-am mai vazut de multa vreme pe trasee.
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 03 Dec 2013 07:54:59 Titlul subiectului: |
169313 |
|
Evenimentul regional al moldovei, astazi, a scris: | Ultima investiție păguboasă a RATP! Cetățenii au sesizat că pe străzile din oraș nu mai circulă nici un autobuz echipat cu instalație de gaz lichefiat (GPL). Eșecul unei investiții de aproximativ 280.000 de euro a fost determinat de proasta inspirație a șefilor regiei de a dota cu instalații pe GPL autobuze vechi, în prag de casare
În urmă cu patru ani, municipalitatea ieșeană a prezentat primul autobuz echipat cu instalație GPL (gaz petrolier lichefiat), combustibil a cărui utilizare prezenta mai multe avantaje, precum reducerea emisiilor poluante, un nivel mult mai scăzut al zgomotului, eliminarea fumului, dar și o durată mai mare de viață a motorului. După acest episod, alte 29 de autobuze Renault au fost înzestrate cu instalații similare, întreaga investiție ridicându-se la minim 280.000 de euro, bani alocați în cadrul programului Civitas. Autobuzele au circulat o bună perioadă, numai că, începând cu vara acestui an, prin oraș nu mai vezi nici un vehicul inscripționat cu sloganul „Eu sunt din generația eco”, ceea ce, evident, confirmă faptul că vorbim de o investiție nerentabilă. De altfel, ieșenii au remarcat acest lucru, dovedit și de mesajele apărute pe site-ul domnuleprimar.ro. „Ca simplu cetățean al acestui oraș, sunt interesat de modul în care se cheltuiește banul public, iar dacă sunt implementate proiecte ce se dovedesc ulterior inoportune și păguboase pentru banul public, lucrurile nu trebuie trecute cu vederea. Îmi rezerv dreptul de a semnala organismelor europene situația celor 30 autobuze și a stației GPL, pentru care s-au utilizat fonduri puse la dispoziție de acestea”, spune Mircea Mina. Acestea mai întreabă de ce a fost nevoie acum de 40 de autobuze second-hand ce utilizează drept combustibil motorină și nu se folosesc cele 30 de mașini Renault convertite pe GPL. „Dacă erau folosite aceste 30 autobuze Renault, se puteau păstra banii dați pe cele 40 de autobuze sau puteau fi utilizați în alte investiții destinate transportului public, cum ar fi avansul pentru autobuze noi, cu dotări moderne”, mai spune acesta.
Instalații noi, montate pe 30 de rable!
De partea cealaltă, reprezentanții RATP nu consideră investiția ca fiind una păguboasă. „Cele 30 autobuze Renault R312 au fost achiziționate înainte de proiectul Civitas Archimedes și nu au avut legătură cu acesta. Ulterior, acestea s-au transformat în autobuze care funcționează cu GPL, deci cu acordul și cu finanțare de la Uniunea Europeană. Nu putem considera această transformare ca fiind o investiție păguboasa, întrucât autobuzele sunt funcționale și sunt utilizate în funcție de nevoile regiei de acoperire a traseelor. Mai mult, instalațiile GPL pot fi refolosite și pe alte autobuze”, spun aceștia. Tot oficialii RATP afirmă însă că nu vom mai vedea prea curând la stradă autobuzele echipate cu instalații pe GPL. „Ținând cont de faptul că autobuzele Renault R312 sunt fabricate la începutul anilor ’90, acestea nu vor mai putea fi exploatate mult timp, întrucât piesele de schimb necesare nu se mai fabrică, îngreunând astfel, din ce in ce mai mult, operațiile de întreținere și reparație”, mai spun aceștia. Afirmația confirmă declarațiile unor angajați ai RATP, șoferi pe autobuzele Renault, care susțin că aceste mijloace de transport sunt dintre cele mai păcătoase din tot parcul regiei. „Dacă le-ați văzut, ați remarcat probabil faptul că au mers toată vara cu capacul din spate ridicat, pentru a nu se încinge. Nu a existat o zi în care să nu avem probleme cu autobuzele. Cât privește reparațiile, acestea au fost minime, pentru a li se putea imputa șoferilor că nu au exploatat cum trebuie autobuzul. De altfel, în garaj se petrec tot felul de lucruri necurate, sub oblăduirea șefilor de coloană”, spune unul dintre aceștia.
„Vizionarii” de la RATP au omis să ia în calcul dublarea prețului gazului!
O altă cauză care a condus la retragerea autobuzelor Renault o constituie creșterea prețului gazului lichefiat. „Trebuie menționat că din momentul începerii transformării autobuzelor Renault prin Proiectul Civitas Archimedes (2009) până în prezent, prețul GPL-ului aproape s-a dublat, crescând de la 0,39 euro/litru (2009) la 0,68 euro/litru în prezent, impact care se regăsește în costurile de operare și greu de anticipat la momentul inițial, la care se adaugă costurile rezultate de condițiile speciale de transport și depozitare. Astfel până la revenirea unui context favorabil pe piața carburanților, s-a luat decizia de a limita utilizarea acestor autobuze cu GPL”, se mai arată într-un răspuns al celor de la RATP.
Concluzia ar fi că, dintr-o inițiativă lăudabilă s-a ales praful. Autobuzele Renault vor mai rămâne ceva timp în garaje, MAZ-urile, Van Hool-urile sau DAF-urile dovedindu-se mult mai fiabile. Mai mult decât atât, în scurt timp vor fi scoase la stradă cele 40 de autobuze Den Oudsten Alliance City B96, așa că șansele de a călători cu „mașini eco” tind spre zero. (Dan Constantinescu) |
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 03 Dec 2013 20:01:29 Titlul subiectului: |
169325 |
|
Din greșeli, omul învață. Adevărat este că la momentul respectiv (anul 2009), ideea a fost bună, dacă facem abstracție de vechimea autobuzelor pe care s-a montat sistemul.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Dec 2013 10:04:19 Titlul subiectului: |
169333 |
|
O afacere similara cu cea a montarii sistemelor de acces pentru persoanele cu dizabilitati in microbuzele Iveco.
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Sep 2015 14:58:11 Titlul subiectului: |
181386 |
|
Ieri am vazut in depoul Dacia niste autobuze Renault din care unul era partial casat (geamuri sparte,scaune rupte etc...)dar nici celelalte nu pareau prea ingrijite.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 18:20:18 Titlul subiectului: |
186467 |
|
Sper că nu greșesc scriind aici, dar văzând ce numere au primit autobuzele noi, înseamnă că aceste autobuze și-au încetat activitatea. Mai există aceste autobuze? Mai există vreunul în circulație?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 18:48:36 Titlul subiectului: |
186468 |
|
Trix a scris: | Mai există aceste autobuze? |
Da.
Trix a scris: | Mai există vreunul în circulație? |
Nu.
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Sep 2016 16:51:36 Titlul subiectului: |
186550 |
|
Vor mai intra in circulatie ?
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 19 Sep 2016 19:01:23 Titlul subiectului: |
186551 |
|
Pacat ca nu mai circula, pentru ca sunt mult mai bune ca MAZ-urile. In Cluj astfel de autobuze circula bine mersi si o fac foarte bine.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Sep 2016 19:23:02 Titlul subiectului: |
186552 |
|
Volvo a scris: | sunt mult mai bune ca MAZ-urile |
Rog dezvoltare (ce inseamna "mult mai bune"?) si argumentare, cu liniuta de la capat! Mentinerea in circulatie sau retragerea este o decizie ce tine cont de costuri si dificultati (in exploatare, intretinere, reparare).
Probabil ca faptul ca masinile R 312 si-au gasit locul in parcul CTP tine de linia pe care a mers RATUC inca din anii '90 cu masinile Saviem SC10U / Renault SC10R, continuata cu Irisbus si restul de autobuze Renault. E vorba de aprovizionarea cu piese, de experienta acumulata, etc., ce conteaza atunci cand tragi linie. Altfel, problemele pe care le-a avut RATP Iasi cu R 312 anterior conversiei pe gaz le are si CTP, care insa le compenseaza in alte moduri, cum am spus. RATP Iasi nu ar mai fi achizitionat alte loturi de R 312, intai de toate din cauza pretului exagerat cerut de intermediar (nu am studiat caietele de sarcini facute de RATUC, dar ma mira ca nu au venit la licitatii si alti intermediari, care sigur aduceau masini cu preturi mai mici si aceleasi caracteristici tehnice). Motoare slabe, racire proasta, punti si bord extrem de pretentioase cu conditiile de drum (unul dintre autobuze - primul 77 - nici nu a apucat sa circule prea mult si i-au crapat motorul si puntea spate), interior cu uzura accentuata (bancile erau infecte)...
|
|
Sus |
|
|
|