Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 112 UDM
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 459
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 16:16:05    Titlul subiectului: Autobuze DAC 112 UDM 6934 Răspunde cu citat (quote)

Oare unde putem sa-l gasim acel MAN de pe care s-a copiat DAC 112? Ar fi cam interesant sa vedem originalul. In legatura cu scaunele de lemn, la Tg. Mures, de cand ma stiu intotdeauna DAC-urile veneau cu scaune tapitaa, cu exceptia din 92, cand a veint un lot de ROCAR 112 cu scaune din lemn. In 96-98 cand au fost recarosate, atunci au fost puse si in vechile autobuze scaune din lemn. Iar in 2002 la unul iarasi s-a schimbat scaunele, si a primit scaune "originale". Sincer mie mila de aceste autobuze, pt. ca saracii au fost nascuti rebuturi, iar cum se chinuie pe strazi.
Oare cum arata un ciocan dintr-un DAC? Pt. ca suporturile existau (2-3 la numar), asta insemnad ca existau si ciocane. Dar cum aratau?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Noi/2013
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 18:05:12    Titlul subiectului: 6959 Răspunde cu citat (quote)

DAC 112/117 nu sint copiate dupa nici un MAN. Cunosc MANurile vechi, doar un singur model a fost copiat de romani : cel care a dat Roman 111 si 112.
Cred ca DACurile noastre au beneficiat de un design original, probabil inspirat foarte dedeparte de Ikarus Zemun ik-110 (sârbesc) sau Jelcz 110 (polonez, sub licenta... Berliet/Renault PR100). Daca nu, inseamna ca am copiat vre-un autobuz sovietic care ramane misterios !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Aug/2014
Mesaje: 1186
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Roma (IT) - Brasov - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 19:04:39    Titlul subiectului: 6971 Răspunde cu citat (quote)

Totsui ca forma, Rocar/DAC astea, aratau si arata chiar dragut... Au o forma dreptunghiulara, numai buna pentru autobuz. Pacat ca poluau extrem, extrem de mult.
_________________
RATBv:17(2/h)BARTOLOMEU-NOUA 44 LUNGA-DE MIJLOC 14(b)PE TOCILE -- > Electric Bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 459
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 19:17:19    Titlul subiectului: 6975 Răspunde cu citat (quote)

Trebuie sa ne dam de modelul originar, de la care s-a pornit, pentru ca in vremea lor chiar aratau moderne, mai ales forma fetei. Ikarus in Ungaria producea pe banda rulanta seria 2xx, care sincer sa fiu, designul apartinea de anii 70 si era cam depasit pentru anii 80. Desigur ei deja avea sub maneca modelul 411 in 81, dar acesta a intrat in productia de serie la sfarsitul anilor 80. Imi place foarte mult zona pentru afisarea traseului Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 03:41:54    Titlul subiectului: 7107 Răspunde cu citat (quote)

Parca au avut ceva probleme cei de la DAC (Rocar) cu cei de la Ikarus pentru ca au fost acuzati ca au copiat usile si sistemul de articulatie. Desi usi de tipul ala erau demult pe IK4.
Iar acum ca intrebare, ce a fost mai intai oul sau gaina? Adica DAC-ul articulat sau cel simplu?
Prima oara am vazut DAC-uri la Ploiesti in 1981 sau 1982 (cel putin de acolo le tin minte, aveam 4 ani), in 1984 am vazut in Cluj troleibuze DAC si in 1985 au aparut in Oradea primele autobuze DAC articulate. Eram gelos pe Cluj ca ei aveau si autobuze scurte Smile
Primele DAC-uri nearticulate au aparut in Oradea dupa revolutie, odata cu casarea autobuzelor Ikarus 280 si ROMAN.
Caroseria DAC-ului era urata cu spume si inspirata tare din IK4 (la randul lui inspirat din MAN-uri).
Dar aveau farmecul lor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2014
Mesaje: 173
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 08:56:18    Titlul subiectului: 7110 Răspunde cu citat (quote)

Nu stiu daca va mai aduceti aminte dar acum cativa se tot mediatiza pe TV
faptul ca Rocar a pierdut procesul cu Ikarus si tot atunci cei de la Rocar au pierdut dreptul de a mai fabrica autobuze articulate + plata unor despagubiri in produse (troleibuze articulate care inca se mai produceau etc.).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 19:27:23    Titlul subiectului: 7260 Răspunde cu citat (quote)

O parte ar trebui casate, dar unele ar mai trebui să rămână. Mi-e dor uneori de "DAC" 112 și 117. Și îmi place și mie disegnul caroseriei, Autobuzle copiate cu licență de la "MAN" poartă denumirea de "ROMAN" (ghici de unde vine denumirea Question ). Cele care au fost concepute de români poartă denumirea de "DAC". Regula e valabilă și la camioane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Noi/2013
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Dum 25 Dec 2005 23:04:39    Titlul subiectului: 0000000 9017 Răspunde cu citat (quote)

Cind am inceput eu sa ma interesez de autobuze, prin 1982/83, remarcasem ca DACurile aveau cutie de viteze automatica, cu butoane. (In schimb, Romanurile si Ik-4 aveau cutie manuala).
Soferii apasau pe butonul corespunzand punctului mort cand se opreau, si apasau pe cel corespunzand "drive" ca sa plece. Erau si butoane intermediare, pt selectarea vitezelor 1 si 2, dar nu le foloseau. Un coleg de clasa mi-a povestit ca, pe un DAC112 (linia 132 sau 232) care urca dealul catre Filaret, tot sarea butonul de pe pozitia "drive".
Prin 84 ITBul a inceput sa inlocuiasca aceste cutii automatice cu cutii manuale. Problema este ca nu aveau deajuns de multe schimbatoare de viteza, drept care uneori puneau cite o bara recuperata cine stie pe unde, fara bila sus. Imi amintesc de un sofer de pe un 117 (parca pe linia 140) care invelise capatul barei cu o carpa !
Daca a procedat ITBul la o operatiune asa de costisitoare, mai ales in perioada de criza de atunci, inseamna ca avea mari probleme cu aceste cutii ! O ipoteza este ca nu stiau soferii sa le foloseasca.
Cand am venit la Bucuresti in 2002, am constat ca soferii schimba vitezele cu butonul, apasand pe N (punct mort) la oprire si pe A sau D (avans sau drive) inainte de a demara. Ori, asa ceva nu am vazut nicaieri in Occident. Se apasa pe A sau D dupa ce a demarat motorul, si pe N, inainte de a taia motorul ; dar niciodata in cursul opririlor la statii sau semafoare ! La statii sau semafor, frana de mana mentine motorul la punctul mort desi butonul A sau D este apasat.
De aici trag eu ipoteza ca ITBistii uzau prematur cutiile romanesti, apasand pe butoane din 5' in 5'. Am impresia ca Voithurile care echipeaza De Simon si DAFurile sint mai solide, dar ma tem or sa le vina de hac nea Ilie si gealatii sai daca mai continua sa le utilizeze astfel...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 01:36:06    Titlul subiectului: 9026 Răspunde cu citat (quote)

DAC-urile au început să aibă cutie manuală din 1983. Și ferească Dumnezeu cum cârâiau la intrarea în viteza a III-a. Au fost cazuri în care un DAC 117 UD din Cluj (#542) nu vroia nicicum să intre într-a treia. Frecvent, șoferul respectiv tura motorul într-a doua până depășea ajungea la aproximativ 35, chiar 37 de rotații pe secundă (turația o apreciam după sunet, știind că motorul are 6 cilindri) iar după aceea cupla direct a IV-a, turația motorului scăzând la aproximativ 7 rotații pe secundă. Nu-mi dau seama cât de solicitate erau sincroanele, dar pot să spun că intra destul de greu, DAR INTRA. În Constanța, autobuzul 9304 (DAC 112 UDM, fabricat în 1993) tura motorul până la peste 40 de rotații pe secundă. Treaba asta se întâmpla partea sudică a Constanței și podul peste Canal. Gândiți-vă ce înseamnă turația respectivă pentru un motor diesel de 10350 cmc Shocked la vremea respectivă, autobuzul avea 3 ani vechime și deservea linia 12: Constanța-Mangalia. Nu știu ce "îmbunătățiri" putea avea motorul acela, pentru că, în Cluj, turația motoarelor la DAC 117 și 112 nu prea depășea 37 rotații pe secundă.
In legătură cu motorul turat la 37 de rotații pe secundă (la un motor de 10350 cmc) m-am referit mai ales la fostul autobuz #576 din Cluj, care era un DAC 117 scund. Când motorul ajungea la turația respectivă, motorul "făcea urât". Pur și simplu, ca și călător sau ca și "observator" situat în afara autobuzului, aveam impresia că motorul nu mai trage, nemaivorbind că trecerea de la o viteză la alta se făcea greu, dar fără cârâituri. Era ca și cum ceva nu lăsa să intre în treapta de viteză superioară. La Constanța, însă, acel autobuz, #9304 (Rocar 112 UDM, fabricat în 1993), se comporta surprinzător de bine la peste 40 de rotații pe secundă, deși are același litraj și aceeași putere cu cel al autobuzului clujean, dar e cam cu 6 ani mai nou. În plus, intra mult mai ușor în viteză.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 20:18:34    Titlul subiectului: 9117 Răspunde cu citat (quote)

Turatia maxima a unui motor de DAC e 2100 rpm iar maxima efectiva 2400 rpm. Cilindreea este de 10350 cmc, iar puterea de 192 CP la 2100 rpm.Turatia de cuplu maxim este 1300 rpm.
Motorul de pe DAC era utilizat si pe camioanele ROMAN,dar cu alta caracteristica de tractiune si cuplu.Acelasi motor era folosit si pe unele tractoare pe pneuri de mare putere.Vrei detalii? Scrie-mi pe mail.
Motorul de pe DAC se numeste(are codul) D 2156 HM 6U.Are 192 C.P.
Acelasi motor dar pe camioanele ROMAN: D 2156 HMN 8.Are 215 C.P
Acelasi motor de pe camioane ROMAN dar supraalimentat (TURBO DIESEL) se numeste D2156 MTN 8 TURBO. Are 256 C.P..
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 23:14:34    Titlul subiectului: 111111 10445 Răspunde cu citat (quote)

Asta e o bucată dintr-un bord de Dac... cel încercuit cu roșu nu e vitezometrul?


Bord_Dac-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.93 kb
 Vizualizat:  de 13571 ori

Bord_Dac-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 23:50:01    Titlul subiectului: 10454 Răspunde cu citat (quote)

La vitezometrele Rocar-urilor 112 UDM fabricate în 1994-1995 (cum ar fi, de exemplu, 9404 din Constanța) puteai să vezi o LINIE GALBENĂ CARE PORNEȘTE DIN CENTRUL VITEZOMETRULUI ȘI "TAIE" CADRANUL ÎN DREPTUL VITEZEI DE 90 KM/H, RESPECTIV 55 MILE PE ORĂ (vitezometrele respective au viteza trecută și în mile pe oră). Deci, viteza maximă admisă la un DAC NOU nu pote fi mai mare de 90 KM/H. Din câte știu, cartea tehnică specifică o viteză mult mai mică. Cele spuse mai sus sunt valabile pentru un DAC/ROCAR NOU.
Ceea ce ai încercuit e, într-adevăr vitezometrul, dar trebuie să ții cont de un lucru. ORICE INDICATOR TREBUIE PRIVIT PERPENDICULAR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 00:11:38    Titlul subiectului: 10694 Răspunde cu citat (quote)

Din câte știu, atât autobuzele Roman 112 cât și DAC 112 și derivatul lui (117) au un sistem de răcire destul de complex. Atât radiatorul, care e înclinat, cât și ventilatorul sunt introduse într-un fel de tunel format din două "componente"
1 scutul radiatorului, situat în fața radiatorului, până aproape de puntea din față; la două DAC-uri din Cluj, acesta s-a scos
2 scutul ventilatorului, situat între radiator și ventilator
Am observat că, uneori, ventilatorul "iese", parțial, din scut și, ca urmare, efectul lui scade. Chiar dacă ventilatorul nu iese din scut, frecvent am observat că acesta ridică nori de praf când motorul se ambalează, praf care, împreună cu gazele și fumul evacuat de motor, fac aerul irespirabil pe o rază de câțiva metri. La Ikarus, care are un sistem asemănător cu al DAC-ului, nu amobservat decât rareori să ridice praf.
Dragoș, unde se află aeroterma din cabina pasagerilor, dacă (mai) există? Cum de nu s-a furat? La #596 din Cluj (DAC 112 UDM scund, scos din circulație), una din aeroterme se găsea... deasupra roților din stânga spate și... mergea. A doua reparație capitală cred că i s-a făcut la URAC, deoarece era vopsit în "schema" RATB, dar, la scurt timp după reparația capitală respectivă, i s-a pus cutie de Ikarus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 00:24:46    Titlul subiectului: 10695 Răspunde cu citat (quote)

Inițial existau 5 aeroterme în autobuzele Dac 112 UDM. Una era la șofer, sub bord, iar celelalte 4 erau deasupra celor 4 roți. Acum, una dintre aerotermele din salon a ajuns la șofer, una la fier vechi și au rămas doar celelalte 2 la roțile din spate. Mă rog, la unele autobuze au dispărut și alea. Iată aeroterma din #1828, Dac 112 UDM scund, ieșit de câteva luni de la RK:
De precizat că la unele autobuze, aerotermele de pe roțile din spate au fost mutate mai în față (probabil pentru a suplini lipsa celor din față). Așa s-a întâmplat și cu #1828.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 03:02:35    Titlul subiectului: 10712 Răspunde cu citat (quote)

Dacă nu e unsă cum trebuie, viteza I sună mizerabil. Ai auzit vreodată cum suna autobuzul #9012 din Constanța (DAC 112 UDM scund, achiziționat în 1990, dacă e să dăm crezare numărului). Nu știu dacă respectivul se numără printre cele 13 DAC-uri câte au mai rămas îndotarea RATC, dar merită să dai o "fugă" până la Constanța, dar cu o condiție: Să nu te enervezi prea tare când vezi MAZ. Nu uita că, conform statisticilor RATC, parcul de autobuze cuprinde
13 DAC 112 UDM (atenție, nici un 117 UD)
130 MAZ 103 (de diverse culori, de la roz la verde)
Asta nu e chiar așa mare lucru. Ar trebui să vezi cum se comportă un autobuz care PLEACĂ EFECTIV CU A II-A La 112 UDM cu motorul cât de cât bun e posibil așa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 03:40:44    Titlul subiectului: 10714 Răspunde cu citat (quote)

Da...dar mă obișnuisem cu trapta întâi.... cu acel sunet inconfundabil al motorului. Mă rog...sunt unii care mai pleacă din treapta întâi...și rămâne ceva fum în urmă.
Oricum, era un sunet inconfundabil... și când autobuzul huruia, ieșeau nori mari și negri de fum pe eșapament.
Autobuzul #2091 din București mai are ceva la eșapament.... acm câteva zile l-am studiat și am observat că țeava e făcută dintr-o bucată de... furtun de aspirator(de plastic)!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 308
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 14:31:35    Titlul subiectului: 10744 Răspunde cu citat (quote)

Treapta 1 la DAC e pentru plecari de pe loc in sarcina mare, se da a 2-a dupa 5 metri. Daca autobuzul e gol poate pleca lejer de pe loc cu a 2-a (la fel e si la camioane).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 459
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 02:54:36    Titlul subiectului: 11111111 13131 Răspunde cu citat (quote)

Dacurile sunt cumva puse sasiu de camione? Defapt inca un motiv, pentru care se ia concluzia, ca DAC-urile sunt cele mai proaste autobuze, toate autobuzele aflate in regim rural au fost casate, ele (probabil) nefacand fata drumurilor proaste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 11:31:44    Titlul subiectului: 13143 Răspunde cu citat (quote)

Deși sunt fan "DAC" 112 U.D.M., sunt de acord că multe dintre aceste aztobuze (dar nu toate!) ar trebui să ajungă la fier vechi. Nu cred că ar fi o idee bună să caseze toate "DAC"uri dintr-o dată, că după aia s-ar putea să rămânem cu prea puține autobuze!
Și există câteva chestii care îmi plac la "DAC" 112 U.D.M.:
- scaunele din placaj (nu-mi plac sacunele din piele din "Ikarus" 260/280")
- podeaua dreaptă (dacă sunt la mijlocul autobuzului nu ajung cu mutra în peretele cabinei când pune o frână bruscă de bruscă)
- bara aia din capătul autobuzului, care mie îmi vine între burtă și piept; dacă stai în spate ai o imagine panoramică, la autobuezele noi locul ală e oocupat cu scaune (deh, au motorul în spate, nu la mijloc)
- pereții cabinei șoferului: "DAC" 112 U.D.M. are cabină pentru șofer din născare (cum au și unele "Rocar de Simon" U412), și nu oribilitățile alea pe care le-au pus pe "DAF" 220 SB, majoritatea "Rocar de Simon" U412 sau "Ikarus" 260!
- și, uneori îmi place zgomotoul motorului! Laughing
Motorul la "Roman" 111/112 (inclusiv la "MAN"-urile dupa care a fost copiat 111), "DAC" 112 si IK 4 e sub podeaua pe care stau calatorii, cam pe la mijlocul autobzului!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 15:35:42    Titlul subiectului: 13176 Răspunde cu citat (quote)

Motorul autobuzului DAC 112 UDM se află în dreptul ușii a II-a. dacă te uiți cuatenție la podea, vei vedea că pe axa mediană sunt 5 capace de vizitare mari
-primul (cuprins între apărătorile roților axei A) corespunde punții din față
-al doilea corespunde radiatorului și ventilatorului
-al treilea corespunde motorului, găsindu-se în imediata apropiere a scării ușii din mijloc
-al patrulea corespunde cutiei de viteze
-al cincilea corespunde diferențialului
Există cel puțin 6 moduri de poziționare a motorului:
1. Motorul în fața cabinei șoferului (la autobuzele vechi)
2. Motorul situat dedesubtul șoferului (SC 10 U, SC 10 R, Fiat 308)
3. Motorul situat între axele A și B, mai aproape de axa A. La acestea, ventilatorul este situat în fața axei A (IK 4, Fiat 306, unele modele de MAN)
4. Motorul situat între axele A și B, la jumătatea distanței dintre acestea. Ventilatorul se găsește și el, tot între axele A și B (DAC 112/117, IK 260/280)
5. Motorul situat în spate, poziționat longitudinal, orizontal / vertical (Roman 111, UDAN 2002, Rocar de Simon, MAZ 103 și multe altele) este soluția cea mai des utilizată la autobuzele moderne
6. Motorul situat în spate, dispus transversal. Este prezent la unele autobuze urbane
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 15:39:13    Titlul subiectului: 13178 Răspunde cu citat (quote)

Și la o privire și mai atentă se poate observa capacul de la rezervor, sitaut lângă ușa 2.
Ikarus260 au avut cabina așa dintotdeauna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 22 Ian 2006 01:53:55    Titlul subiectului: 30 13385 Răspunde cu citat (quote)

Motor de Dac 112UDM:



Cutia de viteze:


Motorul e din 2005(!).
Când am văzut aceea cutie de viteze, primul lucru pe care l-am zis a fost ,,This is the gearbox... mamăăă ce mare e!" Mă așteptam să fie ceva mai mică... își merită numele de ,,cutie de viteze" Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 22 Ian 2006 02:20:12    Titlul subiectului: 13391 Răspunde cu citat (quote)

L-ai rugat pe șofer să ridice capacele? Dacă da, roagă-l să ridice și capacul 2 (care acoperă ventilatorul), capacul 1 (care acoperă puntea din față) și capacul 5 (care acoperă diferențialul). Fă cât mai multe poze, pentru că DAC-urile respective nu cred că prind aderarea la UE.
Relația dintre capace și principalele componente e următoarea:
-Capacul 1 puntea din față
-Capacul 2 radiatorul și ventilatorul, aflate într-un fel de tunel. Radiatorul e înclinat, așa că va trebui să te duci lângă ușa I și așa să-l fotografiezi. Ventilatorul se fotografiază din direcția opusă, adică stând în dreptul ușii a II-a
-Capacul 3 motorul. Lângă acest capac se află unul lunguieț
-Capacul 4 cutia de viteze
-Capacul 5 diferențialul
Capacul care acoperă diferențialul e cel din dreptul roților motoare. La DAC 112 UDM e ultimul de pe axa mediană. Altfel spus, se află destul de aproape de ușa din spate. La DAC 117 UD, capacul care acoperă diferențialul se găsește în imediata apropiere a platformei circulare din dreptul burdufului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2006 15:41:17    Titlul subiectului: 13554 Răspunde cu citat (quote)

sunt curios cum functioneaza usile de la un dac 112 udm.... azi dimineata pe frigul asta era mare aglomeratie in statii pe margeanului si m-am urcat intr-unul in care am mers cu usa de mijloc deschisa... surprinzator nu e deloc greu de tinut usa deschisa.
ger e tot timpul intr-un dac... nu cred ca exista izolare mai proasta... chederele sunt dislocate aproape toate iar tabla aia subtire nu e bun izolator Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 459
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2006 16:27:44    Titlul subiectului: 13560 Răspunde cu citat (quote)

Din cate stiu eu, usile sunt pneumatice. Imi amintesc acum cativa ani, cand erau inca multe DAC-uri in oras, pe un ger de nedescris, usile fie nu se inchideau, fie nu se deschideau, din cauza frigului. Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community