Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 14 Mai 2006 15:51:16 Titlul subiectului: |
22955 |
|
Iata cel mai ingrijit DAC din Tg. Mures. Apartine unei firme private, si este de o seria mai noua (cred).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.93 kb |
Vizualizat: |
de 31616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.28 kb |
Vizualizat: |
de 31616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.3 kb |
Vizualizat: |
de 31616 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 02 Iul 2006 02:20:27 Titlul subiectului: yyyyyyyy |
26696 |
|
La Scăeni (mă rog... orașul Boldești-Scăeni) am găsit în curtea Căminului Cultural un Rocar 112 UDM. Oamenii de acolo au fost foarte amabili și mi-au permis să fotografiez autobuzul cu pricina (care era așezat într-o poziție relativ imposibilă). Mi s-a spus că este în stare de funcționare, însă nu are cine să-l folosească(!).
Pentru început Căminul Cultural:
Acum autobuzul cu pricina:
Cine știe de cât timp o sta acolo...un lucru e sigur: eu nu am mai fost la Scaeni de 2 ani, dar atunci aș fi remarcat ditai autobuzul în capătul străzii mele... deci stă de cel mult 2 ani acolo.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 14 Iul 2006 20:32:47 Titlul subiectului: |
27477 |
|
Am vazut multe carpeli pe DAC-uri, dar ceea ce am vazut astazi... Ca si bonus, autobuzul scotea un fum alb-albastru, de nu vedeai nimic.
Si culmea, face curse regulate in nu stiu ce sat!
Scuze pentru calitatea fotografiei, dar venea intru viteza foarte mare, si abia am putut sa scot telefonul din buzunar...
P.S.: ambele parti ale autobuzuui arata la fel!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.13 kb |
Vizualizat: |
de 31476 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 16:58:10 Titlul subiectului: |
43720 |
|
Un DAC in zona Comarnic. De obicei sta pe acolo pentru ca l-am vazut de multe ori in acel loc.
Același, dar văzut din față:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.59 kb |
Vizualizat: |
de 31045 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 26 Feb 2007 09:48:55 Titlul subiectului: |
76659 |
|
Un aspect pe care l-am sesizat recent. După cum știți, autobuzele DAC originale aveau niște "broaște" pentru încuierea ușilor. Deși le remarcasem prezența, totuși nu-mi atrăsese atenția până acum faptul că există cel puțin două forme distincte de astfel de "broaște", după cum vedeți și în poze.
De asemenea iată și o poză cu zona articulației unui DAC 117 care pare a fi original.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.83 kb |
Vizualizat: |
de 30925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.78 kb |
Vizualizat: |
de 30925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
407.91 kb |
Vizualizat: |
de 30925 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 26 Feb 2007 09:51:50 Titlul subiectului: |
76660 |
|
alte două poze cu un DAC 112 ce pare, și el, original, cel puțin eu așa mi le reamintesc inclusiv pe cele din Slobozia-IL.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
370.74 kb |
Vizualizat: |
de 30921 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
328.39 kb |
Vizualizat: |
de 30921 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 08 Mar 2007 17:08:37 Titlul subiectului: |
77322 |
|
În această poză din Plovdiv, Bulgaria, pe fundalul măcelului de Skoda 9Tr și Ziu9 se poate observa spatele unui Dac, probabil 117UD!
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92778.html
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 08 Mar 2007 22:22:55 Titlul subiectului: |
77335 |
|
Dragoș, ăla nu e DAC, este acel tip de autobuz și troleibuz despre care am spus că l-am văzut la Varna. Ceea ce crezi că este spate de DAC 117 aparține unui vehicul care e echivalent ori cu 217, ori cu 317.
|
|
Sus |
|
|
concasor
Data înscrierii: 18/Ian/2007 Ultima vizita: 13/Iun/2007 Mesaje: 12 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Iun 2007 12:00:13 Titlul subiectului: |
79340 |
|
Pana sa ajung sofer profesionist am lucrat la ROCAR/AUTOBUZUL/TV. DAC 11* UDM au rezistat deoarece nea Gica, nea Ion si nea Vasile mai stiu sa faca o piesa la un strung uzat de vreme pt un DAC. Si ce daca nu se respecta planurile si cotele si abaterile/tolerantele? La Dac merge si asa, ca doar in stilul asta a fost facut.
Marea problema a motoarelor supraalimentate facute de ROMAN era turbina. De ce? De regula se duceau simmeringurile de etansare de la turbina, intre aspiratie si camera de ungere a turbinei. Turbina avea ungere tot de la motor. Ei, si daca se uzau acele simmeringuri ale turbinei, incepea sa aspire uleiul din motor si sa-l bage in camera de ardere, astfel multi soferi ziceau: Ba, a luat-o pe ulei! Era periculos, deoarece motorul se supraaccelera, rezultatul fiind distrugerea(griparea), deoarece ramanea fara ulei in baie.
Multi proprietari de autobasculante ROMAN au scos turbinele de pe ele, lasandu-le cu motor clasic cu aspiratie naturala tocmai din cauzele spuse mai sus.
Diferenta de putere nu era mare 215CP la aspirat sau 256 la turbo, la o adica turbina chiar te incurca.
Oricum, bine e sa te feresti de motoarele TURBO Romanesti de ROMAN Brasov. Mai bine cu aspiratul.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Mar 2008 10:55:34 Titlul subiectului: |
90714 |
|
1. - 2. BC02LYI in fata garii Onesti. Poate o fi vreun supravietuitor al masacrului ce a avut loc in transportul local...
3. - 5. BC26ANG , la Bacau
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.13 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.93 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.99 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.48 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.29 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 02 Apr 2008 19:19:21 Titlul subiectului: |
91296 |
|
Cu ocazia acestui SUMMIT NATO cei de la JANDARMERIE si-au scos o parte dintre bijuteriile de autobuze si ca urmare azi dimineata am vazut unul dintre cele mai frumoase DAC 112 vopsit in culoriile jandarmeriei alb-albastru, geamuri fumurii, motor deosebit de silentios si daca am observat bine parca avea si aparat de aer conditionat!
Aflandu-ma intr-o zona foarte securizata, Bulevardul Dacia, nu am riscat sa-i fac o poza pentru ca nu am vrut sa ma ridice cineva pe sus sau mai rau sa simt cum imi vajie ceva pe la ureche .
Poate detine cineva mai multe informatii despre acest DAC 112!
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 11 Feb 2010 15:33:13 Titlul subiectului: |
123533 |
|
Pana la urma, ne poate spune cineva in ce an s-a inceput productia de DAC-uri 112?
|
|
Sus |
|
|
Le 3400
Data înscrierii: 12/Apr/2008 Ultima vizita: 23/Iul/2011 Mesaje: 22 Locație: Bucuresti 3 (Salajan)
|
Trimis: Vin 16 Apr 2010 19:28:41 Titlul subiectului: |
125905 |
|
Nu vreau sa deranjez dar imi poate oferi cineva diferite poze cu DAC-ul #2107 al RATB-ului apartinand de garajul Ferentari. Mi-ar fi de folos daca ati avea poze cu bordul acestuia.
_________________ 91-53-0-476-692-5 o adevarata bijuterie pe 6 osii. 5100kw rullzz! |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 25 Iun 2010 11:20:06 Titlul subiectului: |
128924 |
|
Tot lucrand la o macheta de DAC/Rocar 112, am intampinat o problema a carei solutie nu am gasit-o inca, poate ma ajutati voi:
Este vorba de grosimea stalpilor laterali ai usii 2 (de-o parte si de alta a sa). Exista cel putin 2 variante constructive, una cu stalpii "subtiri", asa cum e la RATB #547 din poza de mai jos si o varianta cu stalpi "grosi" cum e la BC02LYI.
Care este explicatia pentru grosimea diferita a stalpilor?!?
- S-au folosit geamuri de alte dimensiuni constructive? Atentie, daca s-ar fi folosit geamurile de dimensiuni mai mici ale aceluiasi autobuz, grosimea stalpilor ar fi iesit mult mai mare, deci nu s-a folosit aceasta varianata, ci, probabil, geamuri iesite din fabrica cu dimensiuni cu aproximativ 50 mm. mai mici;
- S-a micsorat latimea usilor?!?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.65 kb |
Vizualizat: |
de 27463 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.68 kb |
Vizualizat: |
de 27463 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 19 Iul 2010 12:32:53 Titlul subiectului: |
130377 |
|
Inca o intrebare primita pe e-mail si careia sper sa ii pot raspunde cu ajutorul vostru: in ce an s-a produs schimbarea distributiei sistemelor de iluminare exterioara la autobuzele DAC 112 (implicit DAC117)? Mai concret, din ce an triplele posterioare au fost inlocuite cu elemente distincte pentru fiecare sistem de iluminare (stop, semnalizare, marsarier si pozitie)? In cadrul acestor schimbari amintesc pozitionarea laterala, dupa prima si a treia usa de acces (cazul DAC 117) a doua semnalizatoare precum si pozitionarea frontala a inca doua astfel de elemente.
Conform analizelor mele, anul "acestei evolutii" ar fi 1988. Poate colegul OAB ne poate oferi cu mai multa precizie un raspuns adecvat...
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
cg2005
Data înscrierii: 18/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2013 Mesaje: 97 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 01 Oct 2010 08:13:23 Titlul subiectului: |
134194 |
|
Aceasta schimbare s-a facut, intr-adevar, incepand cu anul 1988. La Galati, primele autobuze cu noile distributii ale sistemelor de semnalizare apar in martie 1988 (DAC-urile articulate 6548 si 6549).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 01 Oct 2010 23:23:35 Titlul subiectului: |
134268 |
|
Citat: | Inca o intrebare primita pe e-mail si careia sper sa ii pot raspunde cu ajutorul vostru: in ce an s-a produs schimbarea distributiei sistemelor de iluminare exterioara la autobuzele DAC 112 (implicit DAC117)? Mai concret, din ce an triplele posterioare au fost inlocuite cu elemente distincte pentru fiecare sistem de iluminare (stop, semnalizare, marsarier si pozitie)? In cadrul acestor schimbari amintesc pozitionarea laterala, dupa prima si a treia usa de acces (cazul DAC 117) a doua semnalizatoare precum si pozitionarea frontala a inca doua astfel de elemente.
Conform analizelor mele, anul "acestei evolutii" ar fi 1988. | Incepand cu "scundele". In mai 1988, cand a mfost la Bucuresti, autobuzele DAC 112 UDM aveau, deja, in spate doua grupuri a cate 4 elemente distincte. Si, un lucru deosebit de important. Daca soferul vroia sa porneasca cu usile deschise, motorul se oprea imediat. In Piata Cosmonautilor circulau astfel de autobuze iar numerele de parc erau de tipul 2yyy Citat: | Este vorba de grosimea stalpilor laterali ai usii 2 (de-o parte si de alta a sa). Exista cel putin 2 variante constructive, una cu stalpii "subtiri", asa cum e la RATB #547 din poza de mai jos si o varianta cu stalpi "grosi" cum e la BC02LYI.
Care este explicatia pentru grosimea diferita a stalpilor?!?
- S-au folosit geamuri de alte dimensiuni constructive? Atentie, daca s-ar fi folosit geamurile de dimensiuni mai mici ale aceluiasi autobuz, grosimea stalpilor ar fi iesit mult mai mare, deci nu s-a folosit aceasta varianata, ci, probabil, geamuri iesite din fabrica cu dimensiuni cu aproximativ 50 mm. mai mici;
- S-a micsorat latimea usilor?!? | Este caracteristica seriilor fabricate incepand cu 1994 si, din cate am observat, este vorba de utilizarea unor ferestre putin mai mici decat la seriile anterioare. Practic, s-a micsorat:
-fereastra din dreptul rezervorului de motorina
-fereastra din dreptul acumulatorilor
si nu numai
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 20:10:51 Titlul subiectului: Autobuze DAC-112-UDM |
140341 |
|
O intrebare: s-au produs autobuze DAC-112-UDM si DAC-117-UD, care sa aiba dispunerea usilor si geamurilor ca la troleibuzele DAC-212-E si
DAC-217-E ?
In ce an au aparut "DAC-urile" cu "face lift" (semnalizatorul din fata montat pe bot si nu lateral si lampile spate- model nou) ?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 18:07:04 Titlul subiectului: |
140819 |
|
DAC112UDM si DAC117UD(M) aveau lampi distincte pentru fiecare sistem de iluminare, iar in fata semnalizatoarele erau montate pe bot.
Toate materialele promotionale ale Rocar pe care le-am vazut nu contineau modele de autobuze cu dispunerea usilor si ferestrelor ca la troleibuzele DAC 21xE. Totusi, pe forumuri au aparut la un moment dat persoane care au spus ca au vazut. Daca au existat, au fost o serie foarte limitata.
La fel, au existat si autobuze Rocar 512U, dar nu in dotarea RATB.
|
|
Sus |
|
|
yusek
Data înscrierii: 08/Noi/2010 Ultima vizita: 31/Aug/2016 Mesaje: 17 Locație: Gdańsk (Polonia)
|
Trimis: Lun 07 Noi 2011 20:29:51 Titlul subiectului: Autobuze DAC 112 și Ikarus 260 |
150177 |
|
Did DAC 112 have a chassis from Ikarus 260, bottom of DAC 112 is very similar?
In Poland Jelcz M11 have chassis from Ikarus.
Răspunsul poate fi în limba română.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 27 Dec 2011 20:36:14 Titlul subiectului: Re: Autobuze DAC 112 și Ikarus 260 |
151421 |
|
yusek a scris: | Did DAC 112 have a chassis from Ikarus 260, bottom of DAC 112 is very similar? |
No, they were based on the original ROMAN 112, which was a licensed MAN 890 UO.
Many DAC busses had Raba rear axle, the same used on Ikarus busses.
|
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Lun 09 Ian 2012 13:01:07 Titlul subiectului: Re: yyyyyyyy |
151850 |
|
Dr2006 a scris: | | Nu stiti, in ce este prinsa emblema aia "RC" si scrisul ROCAR? Oare cu piulite din interior?
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 09 Ian 2012 20:42:53 Titlul subiectului: |
151865 |
|
Cred ca sunt lipite, ca si placutele de pe Oltcit sau Dacia. E doar o parere, bazata pe experienta de oltcitist.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2012 11:49:06 Titlul subiectului: |
152208 |
|
Pe la voi mai exista autobuze dinastea scoase din uz ?
Are cineva vreo emblema Rocar ?
|
|
Sus |
|
|
|