Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 112 UDM
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 14 Mai 2006 15:51:16    Titlul subiectului: 22955

Iata cel mai ingrijit DAC din Tg. Mures. Apartine unei firme private, si este de o seria mai noua (cred).


KĂ©p(1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.93 kb
 Vizualizat:  de 31148 ori

KĂ©p(1).jpg



KĂ©p(2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.28 kb
 Vizualizat:  de 31148 ori

KĂ©p(2).jpg



KĂ©p(3).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.3 kb
 Vizualizat:  de 31148 ori

KĂ©p(3).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 02:20:27    Titlul subiectului: yyyyyyyy 26696

La Scăeni (mă rog... orașul Boldești-Scăeni) am găsit în curtea Căminului Cultural un Rocar 112 UDM. Oamenii de acolo au fost foarte amabili și mi-au permis să fotografiez autobuzul cu pricina (care era așezat într-o poziție relativ imposibilă). Mi s-a spus că este în stare de funcționare, însă nu are cine să-l folosească(!).
Pentru început Căminul Cultural:

Acum autobuzul cu pricina:















Cine știe de cât timp o sta acolo...un lucru e sigur: eu nu am mai fost la Scaeni de 2 ani, dar atunci aș fi remarcat ditai autobuzul în capătul străzii mele... deci stă de cel mult 2 ani acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2006 20:32:47    Titlul subiectului: 27477

Am vazut multe carpeli pe DAC-uri, dar ceea ce am vazut astazi... Ca si bonus, autobuzul scotea un fum alb-albastru, de nu vedeai nimic.
Si culmea, face curse regulate in nu stiu ce sat!
Scuze pentru calitatea fotografiei, dar venea intru viteza foarte mare, si abia am putut sa scot telefonul din buzunar...
P.S.: ambele parti ale autobuzuui arata la fel!



Kép(1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.13 kb
 Vizualizat:  de 31008 ori

Kép(1).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 16:58:10    Titlul subiectului: 43720

Un DAC in zona Comarnic. De obicei sta pe acolo pentru ca l-am vazut de multe ori in acel loc.
Același, dar văzut din față:



PH-20-VPH.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.59 kb
 Vizualizat:  de 30577 ori

PH-20-VPH.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 09:48:55    Titlul subiectului: 76659

Un aspect pe care l-am sesizat recent. După cum știți, autobuzele DAC originale aveau niște "broaște" pentru încuierea ușilor. Deși le remarcasem prezența, totuși nu-mi atrăsese atenția până acum faptul că există cel puțin două forme distincte de astfel de "broaște", după cum vedeți și în poze.
De asemenea iată și o poză cu zona articulației unui DAC 117 care pare a fi original.



TR06TRU-P1020224.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.83 kb
 Vizualizat:  de 30457 ori

TR06TRU-P1020224.jpg



TR16TRU-P1020218.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.78 kb
 Vizualizat:  de 30457 ori

TR16TRU-P1020218.jpg



TR00000-P1020132.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  407.91 kb
 Vizualizat:  de 30457 ori

TR00000-P1020132.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 09:51:50    Titlul subiectului: 76660

alte două poze cu un DAC 112 ce pare, și el, original, cel puțin eu așa mi le reamintesc inclusiv pe cele din Slobozia-IL.


TR31ROP-P1020100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  370.74 kb
 Vizualizat:  de 30453 ori

TR31ROP-P1020100.jpg



TR31ROP-P1020101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  328.39 kb
 Vizualizat:  de 30453 ori

TR31ROP-P1020101.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2007 17:08:37    Titlul subiectului: 77322

În această poză din Plovdiv, Bulgaria, pe fundalul măcelului de Skoda 9Tr și Ziu9 se poate observa spatele unui Dac, probabil 117UD!

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92778.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2007 22:22:55    Titlul subiectului: 77335

Dragoș, ăla nu e DAC, este acel tip de autobuz și troleibuz despre care am spus că l-am văzut la Varna. Ceea ce crezi că este spate de DAC 117 aparține unui vehicul care e echivalent ori cu 217, ori cu 317.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
concasor



Data înscrierii: 18/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iun/2007
Mesaje: 12
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Iun 2007 12:00:13    Titlul subiectului: 79340

Pana sa ajung sofer profesionist am lucrat la ROCAR/AUTOBUZUL/TV. DAC 11* UDM au rezistat deoarece nea Gica, nea Ion si nea Vasile mai stiu sa faca o piesa la un strung uzat de vreme pt un DAC. Si ce daca nu se respecta planurile si cotele si abaterile/tolerantele? La Dac merge si asa, ca doar in stilul asta a fost facut.

Marea problema a motoarelor supraalimentate facute de ROMAN era turbina. De ce? De regula se duceau simmeringurile de etansare de la turbina, intre aspiratie si camera de ungere a turbinei. Turbina avea ungere tot de la motor. Ei, si daca se uzau acele simmeringuri ale turbinei, incepea sa aspire uleiul din motor si sa-l bage in camera de ardere, astfel multi soferi ziceau: Ba, a luat-o pe ulei! Era periculos, deoarece motorul se supraaccelera, rezultatul fiind distrugerea(griparea), deoarece ramanea fara ulei in baie.
Multi proprietari de autobasculante ROMAN au scos turbinele de pe ele, lasandu-le cu motor clasic cu aspiratie naturala tocmai din cauzele spuse mai sus.
Diferenta de putere nu era mare 215CP la aspirat sau 256 la turbo, la o adica turbina chiar te incurca.
Oricum, bine e sa te feresti de motoarele TURBO Romanesti de ROMAN Brasov. Mai bine cu aspiratul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 10:55:34    Titlul subiectului: 90714

1. - 2. BC02LYI in fata garii Onesti. Poate o fi vreun supravietuitor al masacrului ce a avut loc in transportul local...
3. - 5. BC26ANG , la Bacau



BC02LYI-P1160099.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.13 kb
 Vizualizat:  de 29470 ori

BC02LYI-P1160099.jpg



BC02LYI-P1160098.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.93 kb
 Vizualizat:  de 29470 ori

BC02LYI-P1160098.jpg



BC26ANG-P1160059.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.99 kb
 Vizualizat:  de 29470 ori

BC26ANG-P1160059.jpg



BC26ANG-P1160062.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.48 kb
 Vizualizat:  de 29470 ori

BC26ANG-P1160062.jpg



BC26ANG-P1160063.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.29 kb
 Vizualizat:  de 29470 ori

BC26ANG-P1160063.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2008 19:19:21    Titlul subiectului: 91296

Cu ocazia acestui SUMMIT NATO cei de la JANDARMERIE si-au scos o parte dintre bijuteriile de autobuze si ca urmare azi dimineata am vazut unul dintre cele mai frumoase DAC 112 vopsit in culoriile jandarmeriei alb-albastru, geamuri fumurii, motor deosebit de silentios si daca am observat bine parca avea si aparat de aer conditionat!
Aflandu-ma intr-o zona foarte securizata, Bulevardul Dacia, nu am riscat sa-i fac o poza pentru ca nu am vrut sa ma ridice cineva pe sus sau mai rau sa simt cum imi vajie ceva pe la ureche Evil or Very Mad .
Poate detine cineva mai multe informatii despre acest DAC 112!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 15:33:13    Titlul subiectului: 123533

Pana la urma, ne poate spune cineva in ce an s-a inceput productia de DAC-uri 112?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Le 3400



Data înscrierii: 12/Apr/2008
Ultima vizita: 23/Iul/2011
Mesaje: 22
Locație: Bucuresti 3 (Salajan)

MesajTrimis: Vin 16 Apr 2010 19:28:41    Titlul subiectului: 125905

Nu vreau sa deranjez dar imi poate oferi cineva diferite poze cu DAC-ul #2107 al RATB-ului apartinand de garajul Ferentari. Mi-ar fi de folos daca ati avea poze cu bordul acestuia.
_________________
91-53-0-476-692-5 o adevarata bijuterie pe 6 osii. 5100kw rullzz!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 25 Iun 2010 11:20:06    Titlul subiectului: 128924

Tot lucrand la o macheta de DAC/Rocar 112, am intampinat o problema a carei solutie nu am gasit-o inca, poate ma ajutati voi:

Este vorba de grosimea stalpilor laterali ai usii 2 (de-o parte si de alta a sa). Exista cel putin 2 variante constructive, una cu stalpii "subtiri", asa cum e la RATB #547 din poza de mai jos si o varianta cu stalpi "grosi" cum e la BC02LYI.

Care este explicatia pentru grosimea diferita a stalpilor?!?

- S-au folosit geamuri de alte dimensiuni constructive? Atentie, daca s-ar fi folosit geamurile de dimensiuni mai mici ale aceluiasi autobuz, grosimea stalpilor ar fi iesit mult mai mare, deci nu s-a folosit aceasta varianata, ci, probabil, geamuri iesite din fabrica cu dimensiuni cu aproximativ 50 mm. mai mici;
- S-a micsorat latimea usilor?!?



0547-102-00187.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.65 kb
 Vizualizat:  de 26995 ori

0547-102-00187.jpg



bc02lyi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.68 kb
 Vizualizat:  de 26995 ori

bc02lyi.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 12:32:53    Titlul subiectului: 130377

Inca o intrebare primita pe e-mail si careia sper sa ii pot raspunde cu ajutorul vostru: in ce an s-a produs schimbarea distributiei sistemelor de iluminare exterioara la autobuzele DAC 112 (implicit DAC117)? Mai concret, din ce an triplele posterioare au fost inlocuite cu elemente distincte pentru fiecare sistem de iluminare (stop, semnalizare, marsarier si pozitie)? In cadrul acestor schimbari amintesc pozitionarea laterala, dupa prima si a treia usa de acces (cazul DAC 117) a doua semnalizatoare precum si pozitionarea frontala a inca doua astfel de elemente.
Conform analizelor mele, anul "acestei evolutii" ar fi 1988. Poate colegul OAB ne poate oferi cu mai multa precizie un raspuns adecvat...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 01 Oct 2010 08:13:23    Titlul subiectului: 134194

Aceasta schimbare s-a facut, intr-adevar, incepand cu anul 1988. La Galati, primele autobuze cu noile distributii ale sistemelor de semnalizare apar in martie 1988 (DAC-urile articulate 6548 si 6549).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 01 Oct 2010 23:23:35    Titlul subiectului: 134268

Citat:
Inca o intrebare primita pe e-mail si careia sper sa ii pot raspunde cu ajutorul vostru: in ce an s-a produs schimbarea distributiei sistemelor de iluminare exterioara la autobuzele DAC 112 (implicit DAC117)? Mai concret, din ce an triplele posterioare au fost inlocuite cu elemente distincte pentru fiecare sistem de iluminare (stop, semnalizare, marsarier si pozitie)? In cadrul acestor schimbari amintesc pozitionarea laterala, dupa prima si a treia usa de acces (cazul DAC 117) a doua semnalizatoare precum si pozitionarea frontala a inca doua astfel de elemente.
Conform analizelor mele, anul "acestei evolutii" ar fi 1988.
Incepand cu "scundele". In mai 1988, cand a mfost la Bucuresti, autobuzele DAC 112 UDM aveau, deja, in spate doua grupuri a cate 4 elemente distincte. Si, un lucru deosebit de important. Daca soferul vroia sa porneasca cu usile deschise, motorul se oprea imediat. In Piata Cosmonautilor circulau astfel de autobuze iar numerele de parc erau de tipul 2yyy
Citat:
Este vorba de grosimea stalpilor laterali ai usii 2 (de-o parte si de alta a sa). Exista cel putin 2 variante constructive, una cu stalpii "subtiri", asa cum e la RATB #547 din poza de mai jos si o varianta cu stalpi "grosi" cum e la BC02LYI.

Care este explicatia pentru grosimea diferita a stalpilor?!?

- S-au folosit geamuri de alte dimensiuni constructive? Atentie, daca s-ar fi folosit geamurile de dimensiuni mai mici ale aceluiasi autobuz, grosimea stalpilor ar fi iesit mult mai mare, deci nu s-a folosit aceasta varianata, ci, probabil, geamuri iesite din fabrica cu dimensiuni cu aproximativ 50 mm. mai mici;
- S-a micsorat latimea usilor?!?
Este caracteristica seriilor fabricate incepand cu 1994 si, din cate am observat, este vorba de utilizarea unor ferestre putin mai mici decat la seriile anterioare. Practic, s-a micsorat:
-fereastra din dreptul rezervorului de motorina
-fereastra din dreptul acumulatorilor
si nu numai
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 23 Feb 2011 20:10:51    Titlul subiectului: Autobuze DAC-112-UDM 140341

O intrebare: s-au produs autobuze DAC-112-UDM si DAC-117-UD, care sa aiba dispunerea usilor si geamurilor ca la troleibuzele DAC-212-E si
DAC-217-E ?
In ce an au aparut "DAC-urile" cu "face lift" (semnalizatorul din fata montat pe bot si nu lateral si lampile spate- model nou) ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 07 Mar 2011 18:07:04    Titlul subiectului: 140819

DAC112UDM si DAC117UD(M) aveau lampi distincte pentru fiecare sistem de iluminare, iar in fata semnalizatoarele erau montate pe bot.
Toate materialele promotionale ale Rocar pe care le-am vazut nu contineau modele de autobuze cu dispunerea usilor si ferestrelor ca la troleibuzele DAC 21xE. Totusi, pe forumuri au aparut la un moment dat persoane care au spus ca au vazut. Daca au existat, au fost o serie foarte limitata.
La fel, au existat si autobuze Rocar 512U, dar nu in dotarea RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yusek



Data înscrierii: 08/Noi/2010
Ultima vizita: 31/Aug/2016
Mesaje: 17
Locație: Gdańsk (Polonia)

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2011 20:29:51    Titlul subiectului: Autobuze DAC 112 și Ikarus 260 150177

Did DAC 112 have a chassis from Ikarus 260, bottom of DAC 112 is very similar?
In Poland Jelcz M11 have chassis from Ikarus.

Răspunsul poate fi în limba română.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 17:52:13    Titlul subiectului: 151071

De pe http://www.transport-in-comun.ro/slatina/Autobuze/dac112buz/112udm_buz.html :
OT 31 BUZ, OT 33 BUZ, OT 44 BUZ si OT 65 BUZ.
Toate sunt DAC 112 UD in 2 usi (cunoscut si ca RD).

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2011 20:36:14    Titlul subiectului: Re: Autobuze DAC 112 și Ikarus 260 151421

yusek a scris:
Did DAC 112 have a chassis from Ikarus 260, bottom of DAC 112 is very similar?

No, they were based on the original ROMAN 112, which was a licensed MAN 890 UO.
Many DAC busses had Raba rear axle, the same used on Ikarus busses.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 13:01:07    Titlul subiectului: Re: yyyyyyyy 151850

Dr2006 a scris:
Nu stiti, in ce este prinsa emblema aia "RC" si scrisul ROCAR? Oare cu piulite din interior?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 20:42:53    Titlul subiectului: 151865

Cred ca sunt lipite, ca si placutele de pe Oltcit sau Dacia. E doar o parere, bazata pe experienta de oltcitist.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2012 11:49:06    Titlul subiectului: 152208

Pe la voi mai exista autobuze dinastea scoase din uz ?
Are cineva vreo emblema Rocar ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community