Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 112 UDM
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2012 10:52:46    Titlul subiectului: 152238

Pana o voi poza pe cea de acasa, iata una reconstruita digital, pe care o aplic la machetele pe care le fac:


sigla.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.8 kb
 Vizualizat:  de 17267 ori

sigla.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2012 10:59:58    Titlul subiectului: 152239

Nu aveti vreuna in plus ? Fac colectie de embleme si asta este una dintre cele care imi lipsesc...
Ma refer in realitate, emblema reala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 22:53:32    Titlul subiectului: 188253

Am o intrebare. Rocar numerota fiecare caroserie fabricata? Stiu ca Ikarus le numeroteaza, si alte firme la fel. Ma refer la un fel de VIN intern.

Si daca da, exista lista asta undeva, oriunde? Daca nu, cat de greu va fi sa compilam (exista cuvantul asta in romaneste?) o asemenea lista, cu model, unde a fost livrat, din ce lot a fost etc.

Eventual am putea vedea din ce lipsuri de numere ce masini au fost la export.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2017 05:29:35    Titlul subiectului: 188523

Am remarcat ceva. Catalin Ghita a remarcat diferenta intre montantii la usa 2, dar studiind pozele cu cote de la el (pe 112UDM de dupa 89) si comparand cu cote de la masini din inaintea scundelor, cu Roman-uri si Man-uri, pot zice relativ convins ca sunt trei "seturi" de geamuri.

Prima fiind cele mai mari, cu montanti mici (in jur de 6cm, dar visibil printre chedere cam 3cm)

Geam mic: 110cm
Geam mediu: 134.0 (ca si gaura pentru usi, asta e cota constanta de-a lungul fabricatiei)
Geam mare:160*

*cotele astea sunt aproximate, chederul acopera geam si montant putin.

Model 2 (din ce vad dupa 89, cu montanti grosi la usa 1 si 2)

Geam mic: 106.5cm
Geam mediu 134.0 la fel
Geam mare 156.5 cm si
Geam mare scurtat cu cam 4-6 cm (cele care au montanti mai grosi la usa 2.

Model 3 la fel ca sus dar iarasi geamurile pe partea usilor la usa 2 sunt si mai mici, cu montanti si mai mari. Va trebui sa aproximex din poze.

Constructiv cred ca sunt toate la fel, dar sa fie economie de sticla, sau pur si simplu element stilistic, ca De Simoanele aveau montati grosi, si era moda pe vremea aia.

Nu stiu. Cert e ca proportiile arata ca sunt aceste trei seturi, si unele cote le am sigure.

Sa mai fie si din princina furnizorilor de dupa 89, care lucrau pe datorie la Rocar, si trimiteau ce aveau, si Rocar nu prea putea sa se planga. In fine. Ma fascineaza ca e un detaliu nou, si inca o detaliere a acetor masini pe care le numic toate generic 112UDM

Alex

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2017 11:17:16    Titlul subiectului: 188545

(Da, "compila" e folosit in romaneste)
Placute VIN pe Rocar n-au existat pana prin '92. Inainte de asta nu stiu daca/cum le numerotau. Avand in vedere ca fabrica e istorie, arhiva a fost aruncata, iar pe la fostele IJTL-uri/ITB/SC-uri etc, sansele sa se pastreze documente utile sunt infime. Si chiar daca ar exista, din fericire pentru dumneavoastra nu (mai) traiti in Romania, sa va fie puse bete in roate la fiecare pas si sa va loviti de refuzul celor care ar putea sa va puna la dispozitie seriile.

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2017 02:46:38    Titlul subiectului: 188566

Aici e la fel de rau, poate chiar mai rau. Macar in tara cu spaga mai rezolvi. Aici chiar daca ai spaga, daca nu esti prieten cu cine stie ce mori de foame. Nici justitie nu e pentru oameni de rand (si daca mai am acoperis peste cap in trei luni e mare miracol)

Despre VIN, stiu. Dacia mea nu avea VIN dar avea serie de sasiu, si serie de motor, cum toate vehiculele trebuiau sa aiba. Cel putin autobuze. Tramvaie sau troleie s-ar putea sa nu fi avut nevoie, ca pe vremea aia nu aveau decat numere de parc.

Poate daca as gasi cineva sa fie un fel de liason, (ca sa sune sau ceva) dar nu as pune baza pe informatii corecte. Doar lista RATB-ul era anopoda (imi amintesc de discutii despre cu era 3713 pe lista, si alte masine)

Am sa incerc alte rute.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2017 18:54:30    Titlul subiectului: 188924

Duzele stropitorului de parbriz erau pe stergatoare ca la Citaro. Dar rezervorul lichidului de parbriz stie cineva unde era pozitionat original din fabrica?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2017 20:28:54    Titlul subiectului: 188927

Nu m-am uitat cu atentie exact unde ar fi, dar sub capota ar fi singurul loc unde ar putea sa fie. Nu stiu de la ce generatie au aparut sau daca cumva scundele le aveau omise (pentru economie de greuatate)

Si in partea stanga, ca in dreapta e cutie cu rezistente si sigurante etc.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2017 22:16:07    Titlul subiectului: 188930

Toate au avut pentru ca tinea de siguranta circulatiei!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2017 17:00:03    Titlul subiectului: 189304

Am aflat unde e rezervorul. E in partea stanga in jos langa sofer, in interior. Adica in cabina, nu sub capota
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2017 22:37:29    Titlul subiectului: 189320

Intrebare:

Ce jante au 112UDM? Unele brosuri arata 8.00-20 (lata de 8 toli) dar in manualul de intretinere 117UD arata 8,5-20.

Lasa ca standardele sunt de 8 sau de 8,25 8,5 fiind extrem de rar folosita.

Vroiam sa postez si la 117UD (sau la trolee) dar m-as repeta. Din brosura stiu ca 317E are roti 8,00-20HD adica la fel ca standardul dar cu fata cu table mai groasa (avand nevoie de prezoane mai lungi).

Alta intrebare, mai mult confirmare. Rotile la Dac par sa fie "hub-pilot" si nu "lug-pilot" adica piulita de la prezon nu este cea care aliniaza janta ci butucul, si prezonul este la aceeasi marime ca si gaura prezoanelor (in fine, putin mai mare ca sa incapa, dar nu la diferenta de peste 2mm ca la cele fixate de prezon)

As prefera informatii mai concrete si nu speculatii. (Daca e speculatie, spuneti-vi va rog, ca multe informatii sunt pierdute si trebuie reconstruite)

Merci

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 20 Mai 2017 06:41:10    Titlul subiectului: 190103

Stie cineva numele designerul Dacurilor? Am gasit un nume dar nu este sigur, Geza Asztalos. Insa nu exista absolute NIMIC pe net despre el.

Singurele informatii sunt cativa useri pe facebook cu acelasi nume si un actor de teatru nascut la Tg Mures in 77 deci prea tanar.

Stiu ca multi au impresia ca Dac seamana cu IK4 (desi nu vad asemanarea asta deloc. Ca e patratos? Ca asa si Renault PR100 seamana)

Nu gasesc nimic despre premiul primit de designer pentru desenele prototipului.

Dar am gasit o poza cu un autobuz care arata FOARTE similar cu DACurile. E vorba de un prototip Karosa din 75. Dar problema e, de unde ar fi vazut un designer acest prototip? Ca era doar unul facut in stilul acela, a circulat numai in fabrica si a fost casat repede (si daca a circulat a fost in Cehia putina vreme) si poza nu exista DELOC decat 3 poze amarate, si proaste.

Am suspuciunea ca designerul DACurilor a lucrat la Karosa, si asa ar fi stiut de acel prototip, daca nu cumva sa fi fost acelasi, sa le proiectat pe amandoua. Inca caut...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2017 01:45:46    Titlul subiectului: 190461

Am inceput un fel de baza de date pentru Dacuri, si in ultima faza a trebuit sa citesc prin toate forumurile sa vad anii de fabricatie ale diferitelor serii. Am remarcat cateva lucruri.

1. Sunt multe informatii pe care le uitam colectiv. Dispar in topicuri ca off-topic si se uita, asa ca am cautat tot ce era legat de Dac si l-am pus intr-un fisier.

2. Va trebui sortate informatiile astea, ca unele sunt zvonuri, sau contradictii etc.

3. Multa lume inventeaza chestii. Adica, se ajunge la aberatii complete apropos de serii, ani fabricatie etc. Deja am o cronologie a fabricatiei modelelor.

4. Sunt 79 de modele distincte de Dac! Nu este ciudat, ca la fel se poate spune de alte modele din serii mari (gen, GM RTS care a avut productie lunga si zeci de variante).

5. In final, Dacurile nu au fost apreciate. Ukrainienii, Bulgarii si eu in State suntem printre cei mai pasionati. In Kiev si Sofia se reconditioneaza si se baga la muzeu. Nu stiu de ce. (Bine, as putea zice dar as putea scrie o carte cu partriotismul fortat pe vreama comunismului, care eventual a degenerat dupa 90 in anti patriotism, alde, e romanesc atunci e jaf)

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Oct 2017 22:07:50    Titlul subiectului: 191879

Motoarele (RABA-MAN) ce echipau autobuzele DAC aveau bujie incandescenta de preincalzire a cilindrilor?

La bordul autbuzelor Dac 112UDM exista un martor luminos de culoare alb si avea desenat un cerc (roata) iar deasupra lui doi saboti. Stie cineva ce indica?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 16 Oct 2017 07:58:48    Titlul subiectului: 192055

Este pentru frana de mana dar...era montat pe dos. Cele doua trapeze trebuie sa fie jos (simuleaza ...am uitat acum in romaneste..wheel chock. Chestiile alea pe care le pui in fata si spatele rotii cand lasi masina parcata sau lucrezi la ea).

Mai exista si becul cu "P" intr-un cerc, cu saboti (segmente de arc simetric, concentrice cu cercul in care e bagat P-ul). Pare si el a fi pentru frana de mana, dar e greu de spus fara un manual NOU. (Astea sunt pe Rocar, Dacurile nu aveau semnale din astea dreptunghiulare).

Nu stiu diferenta intre cele doua (cel alb si cel rosu) insa frana de mana aplicata (franata) e cea rosie. Cea alba, BANUIESC ca ar fi cand masinii i s-a scos cheia, sau alta functie separata de frana normala. Zic asta, pentru ca acesti martori apar simultan pe borduri (la fel cu simbolul de roata cu saboti si sageti in stanga, una sau doua, montate cu sagetile in sus, sau in jos).

Mai e si problema de montare aiurea, de catre regii. Asa ca fara un manual Rocar 112UDM (ca exista cel putin 117UD, aici pe forum) nu pot zice exact, cel putin intentia inginerilor.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Oct 2017 23:10:26    Titlul subiectului: 192077

Se numesc ,,cale" pentru roti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 22:18:39    Titlul subiectului: 202731

Încercam sa caut modelul de stopuri pentru Olivia, și am dat de o veche poza de a mea cu MS91LUK, un autobuz foarte îngrijit care a fost in posesia privatilor tot timpul. Era un model mai special, avea deschideri de urgentă in exterior la fiecare usa și alte “ciudățenii” pentru un DAC/ROCAR 112 UD. Nu am văzut acest autobuz de cel puțin 10 ani însă la o scurta verificare după numărul de înregistrare am găsit ca are RCA valabil pana in Martie 2020! Este posibil ca numărul să fi ajuns pe un alt vehicul, dar la câte de bine arată când am văzut ultima data eu cred ca autobuzul este in circulație. Cred că a fost printre ultimele ROCAR 112 UD fabricate vreodată, era prea modern și prea nou. Ca și fapt divers, când a apărut in oraș transporta doar angajați la Ungheni (cred ca la fost Bere Mures SA, momentan Heineken) după care a apărut pe diverse linii pre-orășenești. La acea vreme pe liniile urbane nu mai circulau autobuze DAC/ROCAR. Inițial am crezut că a avut parte de un RK, însă arată prea bine și prea detaliat pentru ca cineva sa fi investit așa de mulți bani in reapararea unui autobuz bătrân.

Eu cred ca a fost luat de nou de către Bere Mures, iar după ce au achiziționat acel Conecto verde a ajuns la un alt privat.

Oare cum am putea sa găsim acest autobuz?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 06:14:11    Titlul subiectului: 203008

Il stiu. E frate cu MS 93 LUK alt particular. Nu stiu ce s-a petrecut cu ele, ca nu stiu pe nimeni in zona. Am sa postez acum in MS ca poate stie cineva. Sunt modele mai noi, 97 as zice (dupa geamuri) dar arata de parca a avut un RK. 93 LUK arata mai original, dar nu atat de bine...

Sunt atat de multe care cine stie ce s-a ajuns de ele, Ai cum sa dai de propriatar, sau de firma, ca sun la ei. Daca are RCA inca, e semn bun.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 11:38:34    Titlul subiectului: 203026

Si MS93LUK are ITP valabil pana in 2020. Ambele autobuze circulau pe aceleasi traseu in urma cu 10-15 ani. Si eu am credeam ca sunt de prin 97, insa cand au aparut arateau mult prea bine ca sa fie dupa RK, aveau prea multe elemente moderne si prea multe elemente de fabrica. De obicei la un RK se mai intampla sa nu gaseasca o piesa anume si sa puna de Ikarus, dar aici nu era cazul. Daca inca se mai fabricau 112UD in anii 2000, atunci cred ca astea erau printre ultimele bucati fabricate.

Nu stiu cum sa dau de proprietar, pentru ca nu apare nicaieri nici o informatie despre ele, in afara de faptul ca au ITP valabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2019 18:46:38    Titlul subiectului: 203503

Atunci singura lor speranta e sa apara la vanzare, si sa fie disponibili sa le vanda. Ca la CT cele doua 112UDM or fi de vanzare teoretic, dar practic nu prea.

Cam trist, dar asta e.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2019 23:50:24    Titlul subiectului: 203510

Si RATB a avut cateva autobuze DAC/ROCAR 112UDM la fel ca autobuzul MS 91 LUK. Unul dintre ele era 2482 si apartinea Autobazei Alexandria dar cele mai multe se gaseaua la Autobaza Ferentari. Ciudat este ca lotul #28-37 refuzat de Venezuela nu avea embleme Rocar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elm



Data înscrierii: 23/Mai/2023
Ultima vizita: 13/Feb/2024
Mesaje: 2
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2023 08:39:32    Titlul subiectului: 216729

Domnilor, în contexul în care s-a vehiculat că s-au recuperat ceva manuale de întreținere/reparație pentru autobuze DAC, are cineva disponibil un astfel de manual scanat/xeroxat?
Inclusiv contracost/bere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community