Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Mercedes-Benz /Irannational
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 20 Iun 2012 12:07:30    Titlul subiectului: 156632

@Alexandru Cabaret, felicitari pentru faptul ca detii o asemenea bijuterie! Abia astept sa mai intalnesc acest autocar ca sa ii mai fac un set de poze!

Acum cateva zile am mai surprins alt autocar, de data aceasta in Autogara Obor. Nu arata asa bine, dar sper sa mai circule multi ani!



ZZ.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  465.27 kb
 Vizualizat:  de 28723 ori

ZZ.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mai 2013 09:24:55    Titlul subiectului: 164377

Cunosc acest autocar pentru ca vroiam sa-l cumpar, dar pretul cerut era enorm, iar masina era intr-o stare foarte avansata de deteriorare.
In momentul de fata poate fi vazuta doar in aceasta poza pentru ca a fost taiata si dusa la fier vechi... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2013 22:53:08    Titlul subiectului: 166433

Am reusit sa salvez un Mercedes 302 Irannational!! Saptamana trecuta l-am cumparat de la Slobozia si sunt foarte fericit ca al meu are acum un fratior....aproape geaman!!! Very Happy

Va urma o munca titanica sa-l aduc pe linia de plutire ( va fi alb albastru exact cum erau la ONT)

In curand voi pune si poze cu restaurarea celui visiniu!!!



fotografie0023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  718.33 kb
 Vizualizat:  de 27876 ori

fotografie0023.jpg



Fotografie0030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  970.04 kb
 Vizualizat:  de 27876 ori

Fotografie0030.jpg



Fotografie0033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  826.41 kb
 Vizualizat:  de 27876 ori

Fotografie0033.jpg



Fotografie0032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.52 kb
 Vizualizat:  de 27876 ori

Fotografie0032.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2013 23:57:28    Titlul subiectului: 166435

Felicitari, cred ca tu esti singurul om care restaureaza autobuze in Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Aug 2013 00:35:20    Titlul subiectului: 166437

Multumesc mult, cred ca sunt in momentul de fata singurul din Romania care detin acest model de autocar. Nu sunt restaurator de masini sau autocare dar avand aceasta pasiune pun mult suflet si se vede.

Asa cum am promis, iata cateva poze cu autocarul visiniu inainte, in timpul reparatiei si dupa.
Precizez ca reparatia caroseriei si a sasiului a fost facuta la U.R.A.C - RATB si a durat 6 luni iar interiorul si vopsitoria, facute de mine au durat 2 ani.



Imag001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.69 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag001.jpg



Picture 010 copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.6 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Picture 010 copy.jpg



Picture 003 copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.84 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Picture 003 copy.jpg



Imag06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  370.25 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag06.jpg



Imag056.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  342.66 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag056.jpg



Imag000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.29 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag000.jpg



Imag003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  258.8 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag003.jpg



Imag002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  239.65 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag002.jpg



Imag001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.61 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag001.jpg



Imag004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  376.91 kb
 Vizualizat:  de 27868 ori

Imag004.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Aug 2013 00:40:41    Titlul subiectului: 166438

Si dupa:


010620131546.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.52 MB
 Vizualizat:  de 27867 ori

010620131546.jpg



260620131573.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  446.4 kb
 Vizualizat:  de 27867 ori

260620131573.jpg



260620131574.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  703.82 kb
 Vizualizat:  de 27867 ori

260620131574.jpg



fotografie0015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  792.5 kb
 Vizualizat:  de 27867 ori

fotografie0015.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 14 Aug 2013 12:24:09    Titlul subiectului: 166444

Incredibil. Felicitari! Stiu ca nu prea se zice, dar care a fost costul total?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Aug 2013 23:58:40    Titlul subiectului: 166767

Costurile au fost foarte mari, dar nu-mi pare rau pentru nici un ban dat! Cred ca am depasit 25000 euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 30 Aug 2013 10:16:01    Titlul subiectului: 166774

Extraordinar de frumos! Cand exista pasiune orice e posibil.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2014 16:39:54    Titlul subiectului: 170977

Interior Mercedes irannational visiniu


Fotografie0141.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  822.03 kb
 Vizualizat:  de 26948 ori

Fotografie0141.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2014 16:41:02    Titlul subiectului: 170978

Interior


Fotografie0140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  776.49 kb
 Vizualizat:  de 26947 ori

Fotografie0140.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2014 16:42:48    Titlul subiectului: 170979

Au inceput lucrarile la cel albastru ...


Fotografie0133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  758.99 kb
 Vizualizat:  de 26946 ori

Fotografie0133.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 10 Feb 2014 20:54:04    Titlul subiectului: 171038

Superbe aceste doua bijuteri pe care le detii si vreau sa-ti multumesc ca existi si ca ai reusit sa le salvezi de la nemilosul autogen!!Si imi pare bine ca ai actionat cu inima si nu cu alta parte a corpului Smile Wink ca astfel de costuri sunt deosebit de mari!Asteptam sa vedem cum evolueaza lucrarile si la cel albastru!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Feb 2014 11:55:04    Titlul subiectului: 171053

Multumesc mult, a fost un efort destul de mare sa-l iau si pe cel albastru dar stiind ca soarta lui urma sa fie "autogenul" consider ca l-am salvat. Masina are sasiul si partea mecanica foarte buna (motorul are doar 100000km), problemele sunt la usi, scari si tabla exterioara care a fost carpita si umpluta cu chit de cea mai proasta calitate. Precizez ca masina a fost vopsita cu "vopsea de garduri" si aplicata cu trafaletul. Sper sa reusesc ca pana la sfarsitul anului sa termin tinichigeria si sa intre la vopsit. Acesta va avea cele doua culori asa cum erau facute la ONT (alb si albastru).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 13 Feb 2014 15:11:32    Titlul subiectului: 171109

Felicitari pentru tot! Daca s-ar mai gasi cineva ca tine sa reconditioneze si un autobuz TV...ar fi minunat, dar din pacate nu se incumeta nimeni. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 13 Feb 2014 23:38:43    Titlul subiectului: 171113

Nu cred ca mai exista o bucata de autobuz TV ramasa in tara asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Feb 2014 09:43:35    Titlul subiectului: 171119

Asa e, toti cei care detin autobuze vechi indiferent de marca sunt la final duse la fier vechi. Nu intereseaza pe nici un transportator de restaurari sau macar pastrarea lor. Ei au nevoie de masini noi cu care sa poata castiga licitatiile pentru anumite trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Dum 16 Feb 2014 20:11:00    Titlul subiectului: 171201

Sunt, unul la o unitate militara din jud. Cluj si inca unul prin jud. Bistrita Nasaud, doar ca nu se inghesuie nimeni sa le ia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Feb 2014 10:31:35    Titlul subiectului: 171228

Daca ar pune anunt pe net cu ele, sigur le-ar vinde si ar ajunge pe maini bune. Dar cum nimeni nu e interesat de soarta lor, or sa ajunga la fier vechi. Eu am salvat doua Mercedesuri dar nu pot sa le iau pe toate....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Feb 2014 11:57:55    Titlul subiectului: 171244

Stie cineva daca mai exista la noi in tara autobuz/autocar Sanos? Atasez si o poza cu masina.


151044img_8046 sanos.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.5 kb
 Vizualizat:  de 26443 ori

151044img_8046 sanos.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TV 14 C



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Apr/2018
Mesaje: 34
Locație: Sighisoara

MesajTrimis: Mie 19 Feb 2014 18:44:03    Titlul subiectului: 171302

Sanos au fost foarte putine! Majoritatea au fost Mercedes iraniene si Kässbohrer Setra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2014 17:27:27    Titlul subiectului: 171917

Mai exista in Romania la ora actuala vreun Setra S12 ex-ONT din cele importate in 1967?
_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandru Cabaret



Data înscrierii: 25/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Ian/2016
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 01:41:48    Titlul subiectului: 172035

Nu cred ca a mai ramas nimic.... In anul 2008 mai exista unul la Drobeta dar nu arata prea bine si avea motor de raba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 16:52:36    Titlul subiectului: 172054

Multumesc pentru informatie, Alexandru.

Pacat, pentru ca au fost autocare deosebit de frumoase. Am circulat o singura data cu un S12 in Romania, in 1985 sau 1986. Dupa 1989 au disparut complet in doar cateva luni.

_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2015 08:21:28    Titlul subiectului: 181062

Un articol in ProMotor despre un autocar despre restaurarea Mercedes-Benz O302 IranNational. In acest articol cred ca este vorba despre userul Alexandru Cabaret care a postat la acest topic subiecte referitoare la acest tip de autocare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
SPECIAL: Drumul unui Mercedes-Benz O302 IranNational, autobuzul copilăriei comuniste, de la epavă la autocar al nostalgiei

În perioada comunistă, România a importat autocare Mercedes-Benz O302 construite sub licență la fabrica IranNational din Iran. Pentru cei care au trăit în acea perioadă, aceste autocare s-ar putea să le trezească amintiri, fiindcă există șanse mari să fi călătorit în cel puțin o excursie într-un Mercedes-Benz O302 IranNational. Dar timpul nu a fost foarte blând cu aceste vehicule, numărul lor micșorându-se în fiecare an. Din fericire, un muzicant pasionat de mașini clasice a readus la viață un astfel de autocar, pe care îl folosește pentru a călători în țară cu trupa sa de muzică.

Știi deja că noi nu prea scriem despre autobuze și autocare, fiindcă nu sunt chiar la îndemâna oricui și nu prea ne pricepem la așa ceva. Dar povestea pe care o vei afla în rândurile de mai jos nu e despre orice autocar, ci unul cu care s-ar putea să te fi plimbat prin țară dacă ai copilărit în anii comunismului în România.
Mai exact, este vorba despre un Mercedes-Benz O302 IranNational care a făcut parte din loturile de autocare importate din Iran în anii 1960-1970. Aceste vehicule de transport au fost folosite de Oficiul Național de Turism (ONT) și Uniunea Tineretului Comunist (UTC), parcurgând milioane de kilometri pe drumurile din România cu elevi, studenți sau turiști la bord.
Alexandru Constantinescu, toboșarul trupei Cabaret, a reușit să readucă la viață unul dintre ultimele exemplare rămase ale acestui autocar fabricat sub licență, iar povestea lui începe la Oradea, de unde a cumpărat, în 2008, un bătrân O302 construit în 1973.

Caroseria era cârpită și ruginită, iar șasiul era rupt în zona punții spate, așa că a apelat la Uzina de Reparații (URAC) din cadrul RATB. Acolo, în doar câteva ore, autocarul a fost desfăcut în bucăți, după care s-a trecut la reparațiile propriu-zise. Următorii pași au fost vopsirea și restaurarea interiorului, ambele operațiuni fiind făcute chiar de Alexandru în timp de aproximativ un an.
L-am întrebat pe proprietar dacă a fost nevoie și de reparații la motor, dar mi-a spus că propulsorul, cutia de viteze, diferențialul și sistemul de frânare au rămas neatinse, fiind în stare foarte bună, deși kilometrajul din bord afișează peste 1,5 milioane km parcurși.

Vișiniul folosit pentru exterior este culoarea originală, regăsită sub alte straturi de vopsea în timpul recondiționării. E un aspect neobișnuit, fiindcă majoritatea autocarelor folosite de ONT erau vopsite în albastru cu alb. De altfel, această particularitate i-a făcut pe unii membri ai clubului Retromobil să creadă că acest autobuz ar fi fost folosit de clubul sportiv Rapid, însă nu s-a găsit nici o dovadă în acest sens până acum.
Undeva în 2010, lucrările de restaurare au fost terminate, iar autocarul lui Alexandru a pornit din nou la drum, doar că acum îi are drept pasageri pe membrii trupei Cabaret, în care activează și el ca toboșar, iar ocazional participă la evenimente organizate de Mercedes-Benz și clubul Retromobil România.

Cât despre celelalte exemplare IranNational O302, Alexandru Constantinescu mi-a spus că, din câte știe el, ar mai exista doar două în România în acest moment – cel vișiniu pe care l-a restaurat și unul albastru, pe care – ghici ce – îl deține tot el și la care a început deja (în 2014) să facă reparații.
Câteva cuvinte despre Mercedes-Benz O302 IranNational
Autocarul O302 IranNational a fost construit sub licență Mercedes-Benz în Iran la fabrica IranNational, care acum se numește Iran Khodro și construiește, printre altele, o variantă locală a primei generații Dacia Logan.
Potrivit TramClub, în perioada 1967-1975 au fost importate, în mai multe serii, aceste autocare ce au intrat în proprietatea Întreprinderii de Transporturi Turistice Auto (ITTA) și al parcului de autovehicule PCR. Cele câteva sute de exemplare au fost aduse pe roți până în România, conduse de șoferi români din Iran până în București.
Au existat mai multe motoare disponibile, cu cilindree de la 5,7 litri la 9 litri, însă consumul de carburant nu depășea 30 l/100 km, ceea ce era foarte puțin pentru un vehicul care putea transporta, în funcție de configurație, până la 47 de persoane.
În Germania, producția la Mercedes-Benz O302 a început în 1965 și s-a încheiat în 1975, când a început fabricarea modelului O303. Cu alte cuvinte, 2015 e anul în care Mercedes-Benz O302 împlinește 50 de ani de existență.

Sursa foto: http://www.promotor.ro/



0-restaurare-irannational-302-front.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.22 kb
 Vizualizat:  de 22884 ori

0-restaurare-irannational-302-front.jpg



2-restaurare-irannational-302-reparatie-ratb-9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.75 kb
 Vizualizat:  de 22884 ori

2-restaurare-irannational-302-reparatie-ratb-9.jpg



3-restaurare-irannational-302-dupa-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.47 kb
 Vizualizat:  de 22884 ori

3-restaurare-irannational-302-dupa-2.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community