|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 04 Noi 2005 19:37:05 Titlul subiectului: *Despre Uzina Rocar (ex-Autobuzul) |
1068 |
|
Legat de Rocar, cred ca au fost mai multe lovituri sub centura date din diverse locuri. Stiu despre o tentativa de achizitionare de autobuze Rocar de catre o firma de afara, dar nu sunt sigur de cauza esecului tranzactiei (raport pret/calitate nefavorabil ?). |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Noi 2005 21:28:14 Titlul subiectului: |
1073 |
|
Un articol aparut pe 14 februarie 2002, in ziarul Ziua (http://www.ziua.ro/archive/2002/02/14/docs/9256.html):
"Dosar penal pentru fostul director al ROCAR
Politistii bucuresteni au inceput urmarirea penala impotriva fostului director al societatii "Rocar", a administratorului firmei "Cristal Car Romania" si a contabilului societatii, a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, generalul Florin Sandu, inspectorul general al Politiei. Constantin Moise, asociat unic si administrator al societatii comerciale "Cristal Car Romania" SRL si Florentina Dabu, contabil la aceeasi societate si fost director al societatii Rocar sunt acuzati de evaziune fiscala, fals intelectual si uz de fals. Potrivit anchetatorilor, in perioada mai-decembrie 2001, cei doi nu au inregistrat in contabilitatea firmei veniturile de peste 16 miliarde de lei, obtinute prin derularea contractelor de vanzare-cumparare a autovehiculelor Rocar incheiate cu primariile Constanta, Oradea si Iasi. Ei au denaturat, astfel, rezultatele financiare ale societatii si obligatiile fiscale fata de Bugetul de stat. Firma "Cristal Car" a incheiat cu societatea Rocar un contract pentru livrarea de autobuze si troleibuze primariilor din Constanta, Oradea si Iasi prin intermediul SC Dunarea Leasing SA. (P.N.)"
Acelasi ziar, 15 februarie 2002 (http://www.ziua.ro/archive/2002/02/15/docs/9409.html):
"Muncitorii de la Rocar nu au reusit sa blocheze traficul rutier
Angajatii societatii bucurestene Rocar au iesit, ieri, din nou in strada, incercand sa blocheze circulatia rutiera in doua zone ale Capitalei: pe Soseaua Giurgiului - in fata Pietei Progresul si la Cimitirul Eroilor Revolutiei. Au fost insa impiedicati de catre fortele de ordine. Prin urmare, protestul s-a desfasurat pasnic pe trotuarul din fata Cimitirului, traficul rutier desfasurandu-se fara incidente. Muncitorii sunt nemultumiti de lipsa banilor pentru reluarea productiei, dar si de managementul defectuos al intreprinderii. Liderul sindicatului de la Rocar, Ioan Gaiteru, a declarat ca, in ciuda comenzilor si contractelor obtinute de fabrica, conducerea a dat dovada, inca o data, de un management defectuos. Astfel, s-a ajuns in situatia in care, desi s-au obtinut comenzi, acestea nu pot fi onorate deoarece SC Dunarea Leasing SA nu si-a respectat promisiunile si nu a depus o garantie pentru obtinerea unui credit de la Banca Comerciala Romana. Ca urmare, angajatii nu si-au primit salariile restante, iar jumatate dintre locuintele lor au fost debransate de la utilitatile publice, oamenii riscand sa fie evacuati. O delegatie a conducerii Rocar, sindicalisti si reprezentanti ai Politei s-au deplasat la sediul Prefecturii, unde s-au intalnit cu prefectul Capitalei, Gabriel Oprea si cu reprezentanti ai BCR. Liderul delegatiei, Virgil Colonel, a declarat, dupa intrevederea cu prefectul, ca Oprea s-a aratat dispus sa-i ajute. Prefectul a cerut atat reprezentantilor BCR, cat si conducerii intreprinderii sa rezolve conflictul pe cale amiabila. De asemenea, el a solicitat societatii Dunarea Leasing sa dea dovada de seriozitate in relatia cu Rocar, avand in vedere ca aceasta a promis ca va oferi garantii pentru obtinerea creditului de la BCR. Protestul muncitorilor s-a incheiat in jurul orei 13.00. (C.P.)" |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 09:55:14 Titlul subiectului: Re: autobuze dac |
1414 |
|
La falimentarea ROCAR au contribuit mai multi factori, dintre care doi cred ca au avut contributia decisiva, un factor ce a tinut de incapacitatea personalului de la Rocar de a se trezi la realitate si a se adapta urgent la cerintele pietei si apoi, factorul politic, cred eu ca au fost interese majore in falimentarea fabricii pentru a se aduce vehicule de afara pentru care firma intermediara mananca niste bani usori...
In anul 2000 nu mai puteai vinde autobuze si troleibuze la nivelul anilor '80. Desi ma doare inima de DAC/ROCAR-uri, trebuie sa recunosc ca aveau deficiente majore iar eu eram cel mai intrigat de starea tablariei, care in maxim doi ani de utilizare ajungea varza, si aici exemplul care ma ingrozea sunt DAC-urile "scunde", la care tablaria era si mai proasta ca la celelalte. La fel m-a secat ideea tampita cu scaunele alea ca de stadion, de aratau ca un ...
Pentru partea politica e edificator cazul cu troleibuzele Rocar 412LS vandute Constantei. Rocar era in curs de falimentare, muncitorii se tineau de greve si amenintau cu nu stiu ce manevre si s-a implicat politicul, silindu-i pe cei de la Constanta sa cumpere inca 5 troleibuze. Desigur, pentru faza asta probabil ca Mazare face spume acum, dar eu ma bucur enorm pentru ca probabil a reprezentat colacul de salvare al troleibuzuului constantean, stiut fiind ca au fost pastrate doare cateva troleibuze (intre care si 412LS) pentru deservirea liniilor 48 si 48b, restul fiind trimise altor tampiti, de data asta din Brasov, care si-au batut joc de ele, intentionand acum sa desfiinteze troleibuzele (ca restul de probleme le-au rezolvat, asta mai ramasese...) Si asta in conditiile unor orase mari, turistice, in care se renunta la transportul ecologic! Dobitocii aia cu capete de porc si gusa care iau decizii in functie de "maruntisul" care le iese ar merita scuipati in fata!
Alta treaba: in curtea Rocar, in afara de halele alea parasite mentionate de cineva, mai exista si altceva: autobuze/troleibuze inca nevandute, plus componente pentru altele. Eu iarasi nu le-am vazut (de, accesul... ) dar mi-a povestit cineva despre comoara (pentru pasionati) din curtea Rocar, printre relicve fiind si un autobuz sau troleibuz de marfa!!!! |
|
Sus |
|
|
gabinaum25
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2011 Mesaje: 18 Locație: Pitesti
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 23:48:00 Titlul subiectului: URTP |
1677 |
|
Accesand acest link http://www.ziua.ro/archive/2001/11/12/docs/publicitate.php3 o sa va puteti imagina care au fost "microbii" ce au contribuit la "imbolnavirea" ROCAR-ului!(incet, dar sigur).... Si iar ma intristez...
Ca sa nu mai spun de cei care conduc "Sectiunea (profesionala) de transport public cu troleibuze" ai URTP-ului! Avem oameni ce provin din societati de transport public cu renume, nu-i asa?
Si noi stam linistiti? Ei bine eu nu sunt linistit!
Cititi si uimiti-va http://www.urtp.ro/rom/ |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 28 Noi 2005 22:41:15 Titlul subiectului: |
4548 |
|
Rocarul va ajunge clădire de birouri... troleibuzele și autobuzele neterminate din hală vor ajunge la fier vechi. Deci doar Romanul mai poate salva producția de autobuze în România. |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mar 29 Noi 2005 12:46:07 Titlul subiectului: Rocar |
4594 |
|
Iata un articol care sintetizeaza la perfectie cuma fost dus la faliment cel mai mare constructor de autobuze din Romania. Afacerea este de o marsavie de necrezut, cum se poate doar la noi si in celelalte tari africane.
"Ovidiu Musetescu, acuzat de falimentarea premeditata a Rocarului
Matei Bratianu spune ca patru investitori straini (Basco SPA si DeSIMON din Italia, Solaris din Polonia si EIM din Egipt) si-au aratat interesul pentru uzina de autobuze, dar au fost respinsi de conducerea APAPS. Sindicalistii sustin ca in spatele unor functionari guvernamentali s-ar afla "niste grupuri de interese", care vaneaza cele 24 de hectare detinute de Rocar, tocmai bune pentru construirea unui Mall. Sindicatele cer premierului sa trimita Corpul de Control sa verifice "politica antinationala" dusa de APAPS
Salariatii de la uzina bucuresteana Rocar au amenintat, ieri, cu reluarea protestelor, in urma anuntului APAPS privind lichidarea fabricii, ei acuzand Autoritatea pentru privatizare de "falimentarea concertata a societatii", a informat Mediafax.
"Cineva, acolo, la APAPS, nu vrea sa mai producem. Au lansat zvonul ca suntem in lichidare, fara sa apara un document in acest sens, iar noi suntem goniti de la toate licitatiile. Rocar nu inseamna numai hale. Rocar inseamna totusi 24 hectare de teren", a declarat Constantin Lapadatescu, liderul sindicatului Rocar.
Potrivit liderului sindical, uzina are comenzi, dar nu le poate onora din cauza blocajului financiar. "BCR-ul a fost de acord sa ne mai amane. Furnizorii de piese la fel. APAPS - care ar trebui sa se bucure de toate aceste facilitati - spune ca nu se poate continua procesul de productie. Noi ce sa mai intelegem?!", adauga liderul sindical.
Sindicalistii solicita APAPS sa "limpezeasca" situatia de la Rocar. "Daca ei doresc sa falimenteze societatea, foarte bine. Numai sa isi asume acest lucru. Nu sa lanseze zvonuri ca societatea este in lichidare, iar cand ii intrebi sa nu recunoasca. Noi stim ca ei vor sa vanda pe nimic Rocar, dar nu pot sa vanda si oamenii", a mai spus Lapadatescu.
Pe de alta parte si Matei Bratianu, secretarul general al BNS, a acuzat, ieri, conducerea APAPS ca doreste prabusirea ROCAR, desi exista mai multe posibilitati de salvare a fabricii. Acuzatiile se bazeaza pe faptul ca, in ultimele luni, patru investitori straini au dorit sa cumpere actiuni sau sa asambleze autobuze la ROCAR, dar acestia au fost respinsi sau descurajati de conducerea APAPS. Pentru sustinerea acestor afirmatii, sindicalistii au pus la dispozitia reprezentantilor presei copii dupa cererile investitorilor straini si dupa raspunsurile date de APAPS conducerii ROCAR.
La inceputul anului, conducerea firmei italiene BASCO SPA a trimis la APAPS o solicitare pentru "o asociere cu ROCAR in vederea construirii a 1.000 de autobuze" pentru piata ruseasca. Salvatore Battaglia, presedintele firmei, mentiona in scrisoare ca nu are conditii, in Italia, sa realizeze cele 1000 de autobuze in timpul prevazut in contract si motiva ca de aceea cere ajutorul ROCAR. El preciza, totodata, ca a obtinut si finantarea necesara. "Nu stim ce a raspuns APAPS investitorului strain, dar avem raspunsul dat de aceasta institutie conducerii ROCAR, careia i s-a atras atentia ca Guvernul Romaniei a aprobat prin HG nr. 1117/09.11.2000 strategia de privatizare pentru ROCAR si ca aceasta prevede vanzarea pachetului de actiuni prin «negociere cu selectie pe baza de oferte tehnice». Daca se dorea salvarea ROCAR, atunci conducerea APAPS putea cere executivului schimbarea strategiei de privatizare, deoarece un asemenea contract de asociere ar fi dat de lucru muncitorilor pe o perioada de trei-patru ani", sustine Matei Bratianu.
Firma poloneza SOLARIS a trimis, la randul ei, la 2 iunie a.c., o scrisoare in care isi anunta intentia de a colabora cu firma ROCAR pentru fabricarea unor autobuze care sa corespunda tuturor normelor impuse de UE. Polonezii vroiau ca autobuzele sa fie vandute mai intai pe piata interna si apoi in tari din Europa Centrala si de Vest, cu care SOLARIS are contracte. "60 la suta din parcul de autobuze autohton este imbatranit. Este mult mai normal ca autobuzele sa fie cumparate din Romania si nu importate, mai ales ca autobuzele produse in colaborare cu firma poloneza urmau sa aiba motor EURO 3, podeaua jos si rampa pentru persoanele cu handicap", afirma Bratianu.
DeSIMON si EIM (Egypt International Motors) sunt celelalte doua firme straine care s-au aratate interesate de ROCAR, dar au fost respinse de APAPS. Prima dorea sa asambleze autobuze la noi in tara, iar cea de a doua, chiar sa cumpere pachetul majoritar de actiuni. Sindicalistii spun ca "exista la APAPS o serie de functionari publici care nu prezinta rapoarte corecte membrilor guvernului despre investitorii straini, deoarece in spatele acestora se afla grupuri de interese care vor sa ia fabrica pe nimic". "Fabrica are 24 de hectare, cu linie ferata incorporata, cu doua intrari si doua iesiri. In spate exista spatiu de parcare, deci locul poate fi folosit si ca Mall", a mai spus Bratianu. In concluzie, liderul BNS a declarat: "Cerem premierului sa trimita Corpul de Control la APAPS, ca sa verifice felul in care atat conducerea, cat si functionarii acestei institutii isi fac datoria. Mai mult ca sigur «or sa cada niste capete»".
Pe site-ul APAPS, pe pagina destinata ROCAR, numarul de angajati, cifra de afaceri si numarul de telefon ale firmei romanesti de fabricat autobuze sunt neactualizate de doi ani. "Daca un investitor strain vrea sa ne cumpere si doreste sa afle informatii despre noi, afla ca noi avem un numar de angajati de trei ori mai mare, o cifra de afaceri valabila in 2001, iar daca e sa ne dea un telefon... nu are nici o sansa", afirma Constatin Lepadatescu, presedintele sindicatului "ROCAR".
Autoritatea pentru Privatizare anunta, saptamana trecuta, ca societatea Rocar Bucuresti nu mai are sanse de privatizare si ca a decis sa fie continuate procedurile legale de lichidare. "Decizia este motivata de lipsa acuta a capitalului de lucru si de pierderea dramatica a pietei de desfacere a produselor Rocar, societatea aflandu-se intr-o situatie economico-financiara critica", se arata in comunicat.
Oficialii Autoritatii pentru Privatizare sustin ca, in luna iunie a anului trecut, procedura de lichidare judiciara a societatii, solicitata de creditori, a fost suspendata la interventia APAPS, iar societatea a fost scoasa la privatizare. Cu toate acestea, nici un investitor nu s-a aratat interesat de achizitionarea pachetului majoritar de actiuni detinut de stat la Rocar.
In momentul de fata, ROCAR mai are 437 de angajati, care nu si-au primit ultimele doua salarii. Societatea a acumulat datorii de peste 500 de miliarde de lei, la bugetul de stat, la asigurarile sociale si la creditori (BCR). Sindicalistii spun ca "toate societatile romanesti care au fost lichidate nu au reusit sa achite mai mult de 10-15 la suta din datorii" si ca "aceasta decizie nu se justifica". "Ministrii Ovidiu Musetescu (presedintele APAPS - n.r.) si Stan Popa (ministru secretar de stat la APAPS - n.r.) ne-au promis, in cadrul ultimelor discutii, ca vor gaja service-ul societatii pentru obtinerea unui credit de 8 miliarde de lei cu care se putea porni productia. Dupa doar doua zile, ne-au comunicat ca membrii Comitetului Director nu au aprobat propunerea dansilor.
E clar ca ne-au mintit inca o data si ca dorinta lor e sa inchida ROCAR", declara Matei Bratianu, care considera ca ministrii Musetescu si Popa fac "politica antinationalista".
In incheiere, trebuie spus ca noi i-am acuzat pe liderii BNS ca au tratat cu indiferenta soarta muncitorilor de la Rocar. Insa, dupa conferinta de presa de ieri, ne facem cuvenita autocritica. Si inca o remarca: actiunea BNS arata ca sindicatul in cauza nu se opune privatizarii, ci felului in care se petrec lucrurile in aceasta zona numita "privatizare".
Desi fabrica are atatea datorii la bugetul de stat si la creditori, Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) a obtinut gratuit de la guvern stadionul ROCAR, care valoreaza 37 miliarde de lei, sustin sindicalistii. Tranzactia a avut loc la sfarsitul anului trecut, cand guvernul a emis HG nr. 832, la 19 noiembrie 2002. Pentru ca societatea se afla intr-o situatie dificila si nu putea sa achite salariile restante la muncitori, executivul a decis sa vanda doua active ale ROCAR, cantina si policlinica, ministerului educatiei, contra sumei de 17 miliarde de lei. Ca sa nu iasa in pierdere, conducerea MEC a cerut gratis stadionul ROCAR. A promis in schimb ca va face comenzi de autobuze cu care sa-si transporte elevii la tara. Sindicalistii se opun acestei intelegeri, deoarece stadionul era singurul activ al fabricii ce putea foarte usor sa fie gajat sau chiar vandut, iar cu banii obtinuti sa fie reluata activitatea la ROCAR. Intre timp, fabrica a murit, promisiunea nu a mai putut fi dusa la indeplinire, iar stadionul a ramas in proprietatea MEC, fiind folosit, din cand in cand, de studentii de la ANEFS. Cantina si policlinica au ramas in paragina, potrivit celor declarate de sindicalisti. (G. L.)
GEORGE LACATUS
http://www.curierulnational.ro/?page=articol&editie=270&art=18297 |
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2005 16:27:54 Titlul subiectului: 0000000 |
8903 |
|
Fabrica de autobuze din Bucuresti a avut trei denumiri de-a lungul anilor.
1955 - 1970 - Uzinele Tudor Vladimirescu
1970 - 1993 - Intreprinderea Autobuzul
1993 - 2002 - SC ROCAR SA |
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 17:35:13 Titlul subiectului: |
57667 |
|
Rocar confectiona si scaunele sau exista alt producator de la care Rocar le lua? Poate RATB a luat scaune de la acelasi producator, sau poate ce a mai ramas din ce avea fostul Rocar (fabrica). |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 05 Mai 2006 16:05:31 Titlul subiectului: |
22344 |
|
Fiti atenti ce am gasit:
De Simon, DAF To Buy Rocar For 1 Euro?
Italian firm De Simon and Dutch company DAF are both interested in acquiring Bucharest bus maker Rocar, officials with the Privatization Authority (APAPS) told Business Review.
Last week, APAPS put the 67 percent share package it owns in Rocar up for grabs. However, the company might be sold for EUR 1 if a new privatization law is approved by Parliament. If the law passes, all state-owned, loss-making companies will be sold for EUR 1 and some of their debts will be cancelled, APAPS officials said.
Rocar's privatization comes after many years of delay, and the company is saddled with debts amounting to $20 million - out of which about $3 million is owed to the Romanian Commercial Bank.
Last year Rocar's operating losses reached about $3 million. At the same time, Rocar's unpaid personnel will receive a portion of their backwages, in a move that is hoped to dampen the frequent labor unrest that has stemmed from the decision to cease production as well as failure to dole out salaries.
Rocar's assets include a football stadium, a clinic, a pension house and a restaurant to be sold by APAPS separately before the company's privatization. Pre-conditions for the sale of Rocar require that the buyer has five years experience in bus production and generates annual revenue of more than $30 million. Both De Simon and DAF qualify. DAF has over 6,600 employees and production facilities in Eindhoven, Holland and Westerlo, Belgium, and a production of 28,400 vehicles annually. It owns a ten percent share of the European transport market.
De Simon of Italy is also one of the leading manufacturers of busses in Europe.Apare ca stirea este din 2002-03-18
www.ukbiz.ro |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 05 Mai 2006 16:29:49 Titlul subiectului: |
22347 |
|
Insa:
"Concernul Daimler-Chrysler s-ar putea implica intr-un proiect privind fabricarea in Romania a unui numar important de autobuze, care sa satisfaca necesitatile pietei interne, a declarat, luni seara, premierul Adrian Nastase. El a afirmat ca Romania are nevoie anual de aproximativ doua mii de autobuze pentru transportul urban sau interurban, care nu mai pot fi realizate in tara. "Nu mai reusim sa fabricam aceste autobuze si ar fi pacat sa aducem tot ce inseamna fier si caroserie din strainatate. Este la fel de clar insa ca nu trebuie sa reincepem totul de la zero", a spus Nastase. Potrivit premierului, pretul unui astfel de autobuz, fabricat in tara, ar fi cu aproape 50 la suta mai redus fata de cel practicat in prezent la importul acestor mijloace de transport. Ministrul Finantelor Publice, Mihai Tanasescu, a declarat, la randul sau, ca firma Mitsubishi ar putea participa la un program privind restructurarea fabricii Daewoo Craiova, dar nu a dorit sa prezinte detalii asupra acestui proiect. (A.M.)" http://www.ziua.ro/archive/2002/09/18/docs/31532.html |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 05 Mai 2006 23:52:18 Titlul subiectului: |
22407 |
|
Fiti atenti cine s-a perindat pe la Rocar: Mercedes 3 ori, Volvo, Neoplan, Man .Toti au vrut sa deschida fabrica de autobuze in colaborare cu Rocar Bucuresti dar s-au lovit de fostii directori ai fabricii care asteptau comisioane _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Liviu1983
Data înscrierii: 06/Iun/2006 Ultima vizita: 29/Feb/2024 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 18:06:06 Titlul subiectului: |
26947 |
|
Am rude care au lucrat la Rocar si care mi-au povestit cum in ultimii ani de functionare a fabricii cei care puteau sa-i ajute si-au batut joc de ei , dar si de munca mai multor generatii de constructori de autobuze. Cel mai mult insa m-au enervat politicienii care s-au perindat in anii alegerilor pe la Rocar si le-au promis marea cu sarea acestora .
In 2000 A.Nastase venea la Rocar (oare in ce calitate?-era in opozitie) spunand: ,,Asta nu e fabrica sa moara!'-adica vezi-Doamne votati-ne si veti avea comenzi. Dupa 2 ani , acelasi N. nu mai dorea nici sa-i primeasca la Guvern , si propunea lichidarea societatii.
Asta nu inseamna ca puterea anilor 2000-2004 este singura vinovata. Lipsa de comenzi-managementul defectuos a dus la cauza dezastrului si sa nu ignoram comisioanele grase ale firmelor straine , pe care Rocar nu le putea oferi .Dar Rocar nu a mai avut comenzi si a inceput sa acumuleze datorii decat dupa ce a plecat Dan Vuerich - fost consilier prezidential PSD.
La Constanta un contract a fost reziliat iar in loc de Rocar De Simon au fost aduse MAZ la pret mult mai mare , iar in primii 2 ani 2 autobuze au luat singure foc , fiind complet distruse.
In timpul crizei acute de la Rocar din 2002 , liderii de sindicat s-au dus la primaria capitalei pt. a solicita desfasurarea unei licitatii pt. achizitionarea de autobuze(cam comunista treaba , dar oamenii erau intr-adevar disperati , nu fusesera platiti cu lunile). Din spusele celor care au fost acolo , un personaj din primarie , care tot isi aranja o suvita de par le-a spus:..Ati venit sa va iau troacele?.Nu facem nici o licitatie'' Asta apropo si de un alt membru al forumului , care scria ca Rocarurile sunt troace.
Si ca sa inchei , apropo de implicarea BNS-ului si al lui Matei Bratianu in salvarea Rocar: Acesta din urma este mostenitorul familiei Bratianu , care a detinut in urma cu multi ani si i-a fost luat de comunisti terenul sub care isi desfasura activitatea Rocarul....... . Cum poti sa promiti ca te zbati sa faci rost de comenzi , cand tu de pe urma lichidarii poti sa castigi milioane de dolari? Asa ca facem cum a zis Musetescu de la APAPS: ..La Rocar nu mai trebuie sa se faca autobuze ci orice altceva.Chiar si pufuleti.'' |
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 18:53:25 Titlul subiectului: |
26950 |
|
Terifianta imagine!
In loc sa se dea de lucru la romani se prefera importul si asta nu numai la autobuze.
Fabrici vandute pe 1 Euro la grupuri de interese, a se vedea Roman si apoi dezmembrate si vandute ca fier vechi. Oameni care lucreaza in ele pe salarii minime pe economie pe hartie si in cartea de munca si altele pe listele de plata. Injuraturi pe care le primesc de la "ciobani" precum becali si neculaie (nu merita majuscule).
Revenind la Autobuzul: pacat mai ales de arhiva acesteia, de schite, de munca atator oameni care au facut ca orasele Romaniei sa aiba acele mijloace de transport cu emblema TV si apoi Rocar. Bune sau injurate, totusi fara ele am fi fost saraci si mai aproape de Albania.
Poate conducatorii doresc o tara de biciclisti imbracati in uniforme care sa se bucure ca salariu le ajunge de mancare si intretinere...
Daca m-ar intreba cineva acum de ce sunt mandru ca sunt roman nu stiu ce i-as raspunde. La fel daca m-ar intreba cu ce este cunoscut Brasovul ca industrie nu as sti ce sa ii raspund.
De la Vali S. am aflat mai demult ca in curte era un 312 care ar mai fi necesitat putine piese pentru a fi apt utilizare si care era deformat de la tarare prin curte. Imi spunea atunci ca URAC l-ar fi putut face. Mai exista sau deja este amintire? |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 06 Iul 2006 12:00:03 Titlul subiectului: |
27077 |
|
Kappa a scris: | De la Vali S. am aflat mai demult ca in curte era un 312 care ar mai fi necesitat putine piese pentru a fi apt utilizare si care era deformat de la tarare prin curte. Imi spunea atunci ca URAC l-ar fi putut face. Mai exista sau deja este amintire? | Vali Sava mi-a povestit si mie despre acel autobuz/troleibuz ROCAR 312, aproape complet echipat. Cica la un moment dat i-a incurcat pe unii si, el neavand inca montate rotile, l-au tarat pur si simplu, "zdrelindu-i" partea de dedesubt... Ce cretini! Ma intreb insa unde a putut disparea. Poate o fi tras in alta parte sau l-or fi vandut cumva, ca fier vechi chiar, in marea lor prostie?
Mama, si am facut practica la ROCAR in '97... si ce-a mai ramas... |
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 11:03:35 Titlul subiectului: |
27157 |
|
Eu cred ca in spatele "falimentului" este in primul rand interesul din partea Comunitatii Europene. S-au inchis foarte multe intreprinderi, care functionau bine, care aveau un viitor, dar erau un pericol pentru alti producatori din vest. Cel mai bun exemplu sunt intreprinderile din Germania Democrata, care multe erau profitabile, dar s-au vandut cu preturi simbolice, noii proprietari au inchis acestea , nu avand interes sa fabrice ceva, ci s castige din vanzare de active si terenuri. Acesti "cumparatori" adesea erau pioni concurentei.
Asa s-a intamplat si ca ARO. La ARO erau si sunt si acuma comenzi, dar uzina este inchisa, Domnul Perez a ruinat Uzina si a disparut. La ARO totul e inca "proaspat", multi si-au dat seama ce s-a intamplat, dar pentru "Autobuzul" este prea tarziu. Daca ARO nu s-a putut indeparta, acuma se incearca indepartarea furnizorului de motoare: Andoria.
http://www.bfai.de/nsc_true/DE/Content/_SharedDocs/Links-Einzeldokumente-Datenbank/fachdokument.html?fIdent=MKT20060515101259 |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 12:50:56 Titlul subiectului: |
27164 |
|
TV 14 C a scris: | Eu cred ca in spatele "falimentului" este in primul rand interesul din partea Comunitatii Europene. S-au inchis foarte multe intreprinderi, care functionau bine, care aveau un viitor, dar erau un pericol pentru alti producatori din vest. Cel mai bun exemplu sunt intreprinderile din Germania Democrata, care multe erau profitabile, dar s-au vandut cu preturi simbolice, noii proprietari au inchis acestea , nu avand interes sa fabrice ceva, ci s castige din vanzare de active si terenuri. | Nu va faceti iluzii ca Romania va intra in Europa cu industrie si agricultura. Romania va intra in 2007, dar ca piata de desfacere, nu ca producator. De la "nu ne vindem tara" in 1990, cand macar se putea vinde la preturi mari si nu neaparat concurentei care vroia sa scape de ele, acum se dau degeaba sau se trimit direct la fier vechi, asa cum dealtfel un "mare" prim ministru a etichetat industria romaneasca in 1990. |
|
Sus |
|
|
concasor
Data înscrierii: 18/Ian/2007 Ultima vizita: 13/Iun/2007 Mesaje: 12 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Apr 2007 15:51:58 Titlul subiectului: |
78427 |
|
Si iata cum se plange dupa fabrica de cuie .Pai frate..Asta era farica de cuie si agrafe de sarma nu de autobuze.Si eu sunt unul din cei ce a lucrat un an acolo,in rest mai faceam teste cand si cand pe autobuze"proaspete".Dupa 1990 ma intrebam cat va mai tine.Dar: multi i-au tras-o peste moaca lui ROCAR cu second-hand-urile,nu neaparat MAZ.In anii de glorie,se muncea doar cand venea seful la inspectie,in rest
In rest fusereala,se trimiteau tractate la autobaze unde li se puneau motoarele.Si in al doilea rand,ROCAR era o fabrica plafonata,Dac au invatat sa faca,dac au facut 16 ani pana li s-a acrit,dand tepe si armatei(client fidel ROCAR),diferitor regii de transport&co.Acestia indreptandu-se spre SHuri sau spre straine,turcisme(execrabile),rusisme(asa si asa),etc.De asemenea si-a luat-o rocar si de la RATB cand au venit DAFurile,in fata carora DACurile paleau,dar si de la Astra bus Arad.De simon nu l-a salvat pe Rocar,ci doar i-a lungit suferinta.Rocar a profitat de lipsa concurentei pe piata interna de autobuze......solutii au fost:SHuri,Astra Arad,Maz.etc. |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 23 Apr 2007 12:43:34 Titlul subiectului: |
78453 |
|
am lucrat si eu in fabrica si stiu cum e. nu muncitorii sunt de vina, ca beau sau nu muncesc. muncitorul este un mijloc de productie, nu un factor de decizie. marii vinovati pentru dezastrul national sunt directorii de intreprinderi si ministrii pe ramura, care ar fi trebuit sa sa fie omorati in '89 la pachet cu ceausescu. intamplarea face sa'l fi cunoscut pe directorul rocar (ultimul inainte de faliment) acum vreo 4 ani. dupa vreo cateva saptamani de programari am reusit sa intru in audienta la "domnia sa". o statura masiva, cu fata buhaita de bautura, slinos, intr'un birou afumat de tutun, m'a intrebat elegant: "tu ce vrei ba?". i'am explicat ca ma intereseaza istoricul vehiculelor produse in romania, ca as vrea sa ma ajute cu ceva planuri si fotografii, daca pot consulta arhiva tehnica, etc. "si ce vrei sa faci cu ele?" a zis matahala. "sa le pun pe un site" am spus eu, pentru ca toate tarile din est au macar cate un site pe tema asta, plus ca e ceva educativ. "auzi ba, da' de unde stiu eu ca nu le pui pe un site porno? ha? ba, asta nu e firma lu' tac'tu, noi ne privatizam acuma!" drept pentru care i'am spus ca daca ducem discutia in directia asta nu ajungem nicaieri si am iesit afara. anul trecut cand am reusit sa creez o legatura cu cateva persoane din conducere am aflat ca arhiva a ajuns la gunoi, ca plicurile secretizate pentru stare de necesitate erau umplute cu ziare si asa mai departe.
ca uzina rocar au fost si sunt toate intreprinderile romanesti (cu mici exceptii) de fapt societatea romaneasca in intregul ei: o mizerie, un haos, o mutilare, un chin, ura, nepasare si lacomie. ne balacim in mocirla unei propagande mostenite de la Carol I, continuata de Ferdinand, maimutarita de Carol II, latrata de Antonescu, pervertita de Dej si agonizata schizoid de Ceausescu. ce'ar putea iesi din asta? ceva bun? nu numai ca nu avem mandrie nationala, dar nici nu avem capacitatea sau dorinta de a inchega ceva, dincolo de blidul de mancare, televizor si casa mobilata nu mai e nimic. bezna. nici o aspiratie, nici o perspectiva. sa vina cineva, sa ne dea, sa faca. cine apuca volanul merge unde vrea, nu mai intreaba pe nimeni nimic, daca intreaba cineva de ce, e pentru ca asa vrea, e un vis, ce'aveti voi cu visul omului?
de ce s'a ajuns aici? pentru ca nu s'a investit in educatie. educatie insemnand responsabilitate, constienta si initiativa, principii de baza. aceste lucruri ne lipsesc fatal si in conditiile date nu vom mai putea recupera vreodata acest handicap in fata tarilor dezvoltate, daca acceptam ca standard principiile sociale, economice, estetice, politice etc., fundamentate de ele si in baza carora facem comparatii si deplangem starea actuala. prezentul insa, prin directia pe care o manifesta, ne arata clar ca nu apreciem acest sistem "opresiv" de valori, care reclama macar un minim de constiinta. suntem primitivi, si nimeni si nimic nu'mi poate demonstra contrariul. ca o divagatie, intr'o emisiune TV, Gabriel Liiceanu, care nu'mi e neaparat simpatic, a afirmat ca romanii se vaicaresc nefondat ca au fost mereu impiedicati de straini sa se ridice. initial m'am infoiat destul de rau la auzul unei asemenea rautati, insa analizand mai cu atentie microcosmosul social, trebuie sa'i dau dreptate. suntem ma-ma-li-ga! |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 23 Apr 2007 21:14:05 Titlul subiectului: |
78469 |
|
Probabil ca nu faceau calitate occidentala, dar mergea pentru tari ca Zimbabwe si Papua-Noua Guinee. Acum piata aia au ocupat-o ucrainenii, care nu se grabesc la Low-floor si au inca tramvaie din acelea pe langa care Timis e super-lux si autobuze pe langa care Roman 112 e Mercedes.
Dar daca fostul prim-ministru acum fugit de-acasa a spus ca industria e morman de fiare vechi, asa ne trebuie. Macar cu niste tari africane mai faceau ceva, dar asa au castigat in moneda din Botswana (cu un nume frumos )
Acum, peste fostele fabrici se vor inalta godzille, iar romanii vor produce afaceri. Pentru altii. Si uite asa iti vine sa te faci razboinicul luminii |
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 26 Apr 2007 01:22:11 Titlul subiectului: |
78498 |
|
In economia de piata se face bilantul la sfirsit de an. Ai profit, mergi mai departe; n-ai profit, inchizi. E simplu si cinstit. Asta s-a intimplat in 2004 si cu CAM, carosierul cu care a existat o colaborare la troleibuzul ROCAR 812 EA si nu cred ca cineva din peninsula a acuzat "strainii" de complot impotriva industriei italiene.
La sfirsitul anului 2000, inainte de a se lansa oferta de privatizare, ROCAR SA avea datorii de trei ori mai mari decit cifra de afaceri. Intr-o buna traditie ar fi trebuit ca eu, roman, sa particip in continuare la defilarea festiva spre un ipotetic si nebulos " mai bine", scotind banutul din buzunar pentru incompetenta, lenea si jaful patronate de STAT, reprezentat de directorii care aveau Academia Stefan Gheorghiu "la baza", dar nu stiau sa calculeze o radacina patrata.
De ce ROCAR SA nu a fost achizitionat de o firma consacrata -asa cum s-a intimplat cu Ikarus, Karosa, Skoda, Konstal- care ar fi adus retehnologizare, management eficient si resurse financiare? Printre multe alte cauze -obiective- si datorita raidurilor unui razboinic al luminii de lampas, mult prea atent la chemarile pe firul scurt facute de o bunicuta cu tichia rosie.
Pe termen mediu, recomandarile FMI au dat rezultate, la ora asta in Romania desfasurindu-si activitatea, pe baze economice corecte, cinci producatori de autobuze si troleibuze.
Si eu ma gindesc cu nostalgie la vremurile cind orasele romanesti erau impinzite de TV2 si TV20, U sau E si regret faptul ca s-a irosit o experienta de decenii si s-au pierdut informatii tehnice din istoria noastra recenta, dar realitatea economica nu are nimic de-a face cu nostalgia. |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 04 Dec 2010 18:56:14 Titlul subiectului: Despre uzina Rocar (ex-Autobuzul) |
137097 |
|
Autobuze produse aici de-a lungul timpului:
a. Inainte de 1990 (14 modele)
-TV-1 (din 1956)
-TV-2
-TV-20 (din 1959)(unele din ele echipate cu motoare diesel)
-RD-108-"Satelit"
-RTM-109-"Montana" (interurban, ani productie: 1981- ?)
-RD-111 ("clasicul interurban", ani productie 1978-1994)
-Roman-112-UD (urban, 1974-1980)
-RD-109 (interurban)
-DAC-112-UDM ("clasicul urban", 1979-1987 si 1987-1998)
-DAC-117-UD (urban, 1979-1987 si 1987-1994)
-variantele acestora: DAC-212-UDM si DAC-217-UD.
-RDTM-111
-"ROCAR-112" (in almanahul "Flacara-1981", apare ca RTD-LD-112;
singurul autocar)
b. Dupa 1990 (7 modele)
-"ROCAR-PELICAN-211-UD" (urban)(1990)
-"ROCAR-URBIS-111-UDF"
-"ROCAR-UDFD"
-"ROCAR-312-U" (urban)
-"ROCAR-DE-SIMON-411" (urban)
-"ROCAR-DE-SIMON-512" (urban)
-"ROCAR-AUTODROMO" (urban) |
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Joi 03 Feb 2011 19:46:34 Titlul subiectului: |
139524 |
|
Mie imi place sa desenez si de cativa am un program de design (Google Sketch). Am creat cateva modele de autobuze, autocare, microbuze si altele care pot rivaliza cu orice model de pe piata mondiala.
Problema e ca programul asta nu reuseste sa realizeze desene la nivelul birourilor de design din Europa. Cu un program Rhino, modelele ar fi la cote mai inalte. Mai e cineva pasionat de design si care are cunostinte in programele CAD?
Prin 1985 am fost la serviciul proiectare Autobuzul si le-am prezentat niste desene de mana lae unor autobuze si microbuze. Care nu fost finalizate. _________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Vin 04 Feb 2011 10:35:36 Titlul subiectului: |
139550 |
|
Pemtru Dimetrios. Eu sint inginer proiectant de profesie, si lucrez doar cu programe CAD. Vreau sa spun ca toti producatorii folosesc programe 3D de proiectare, Unigrafix, SolidWorks, Catia. Astia sint cele mai bune. Eu folosesc SolidWorks, E destul de bun si interactiv. Poti intra pe site-ul www.solidworks.com sa vezi ce se poate face cu el. Are o sumedenie de posibilitati, proiectare, calcule la rezistenta, simulari... etc etc etc. _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|