Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Siemens din Oradea
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 1685
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 00:25:58    Titlul subiectului: Tramvaiele Siemens din Oradea 84732 Răspunde cu citat (quote)

Primaria din Oradea intentioneaza sa cumpere 10 tramvaie dar nu prea exista ofertanti. Termenul de livrare este destul de generos - un an si jumatate, pana in mai 2009. La ultima licitatie incheiata la sfarsitul lui octombrie a fost depusa o singura oferta - Siemens - care e analizata de oradeni.

http://www.crisana.ro/stiri/actualitate-13/nicio-inghesuiala-la-otl-pentru-licitatia-tramvaielor-51445.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2014
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 11:41:17    Titlul subiectului: 84738 Răspunde cu citat (quote)

Vom avea tramvaie Siemens
Articolul original nu mai e online, dar iata o versiune cacheuita in Google aici
Vom avea tramvaie Siemens
Vom avea tramvaie Siemens ORADEA - Aleșii și-au dat acordul pentru achiziția a zece tramvaie în contul a aproximativ 29 milioane euro. Până de Crăciun, în Oradea ar putea circula unul din cele zece tramvaie noi pe care Municipalitatea va bate palma pe finalul acestei luni.
Consiliul local (CL) a aprobat, miercuri după-masă, în ședința ordinară, proiectul d ehotărâre referitor la achiziția a zece tramvaie noi pentru o sumă ce se apropie de 29 milioane de euro.
„Am avut un singur ofertant calificat care respectă întru totul cerințele, firma S.C. Siemens S.R.L. Tramvaiele sunt aduse de la Viena”, a explicat Mihai Groza, viceprimarul Oradiei, susținând achiziția. Pentru că prețul cerut de firma bucureșteană este mai mare decât suma aprobată inițial de CL, singura soluție găsită de edili este aceea a unui împrumut bancar.
În timp ce CL a aprobat o finanțare de 22 milioane de euro, bucureștenii pretind nu mai puțin de 28.794.745 euro pentru cele zece tramvaie vieneze. Propunerea a fost aprobată fără obiecțiie în cadrul ședinței de Legislativ.
Până-n 2009
„Oferta nu este, încă, adjundecată”, a precizat Mihai Groza. Achiziția a ajuns, din nou, pe masa aleșilor locali, din cauza prețului mai mare decât cel estimat înițial, în jur de două milioane de euro pe tramvai. „Prețul trecut de noi în caietul de sarcini era estimativ. N-aveam noi de unde ști care va fi în final. Dacă toate merg bine, semnarea contractului va fi undeva pe finalul lui noiembrie. Tramvaiele vor fi livrate în baza unui grafic parte din contract, dar primul s-ar putea să ajungă la Oradea de Crăciun, restul urmând să fie livrate până în 31 martie 2009”, declară vicepriamrul Groza.
Achiziția acestui set de tramvaie vine după eșecul intenției din anii trecuți, când municipalitatea s-a dus „la cumpărături” second-hand în Europa. Delegația condusă de vicele Groza, din care făceau parte și șeful OTL, Corneliu Lupău și Emilian Sala, șeful Direcției Economice a antamat o afacere cu regia berlineză de transport în comun. La Oradea, decizia a fost afacată de Prefectură, ca ilegală, dar procesul a fost câștigat de Municipalitate. Berlinezii, însă, n-au mai vrut să facă afacerea. „N-au mai răspuns la telefoane, la faxuri. Am trimis și om acolo și tot degeaba”, își amintește Groza.
Cristina Ghilea

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 14:15:10    Titlul subiectului: 85446 Răspunde cu citat (quote)

Toata lumea e "moarta" de stire. Ce bine in dreapta,... ce bine in stanga! Oameni buni. Am impresia ca pe noi ne fraiereste rau cineva...
Posibiliitatea:
1. SIEMENS AG il fraiereste pe OTL si C.L.
2. OTL ne fraiereste pe noi oradeni ca doar sunt banii nostrii.

De ce?

In primul rand, pentru ca pretul cerut mi se pare exorbitant, comparativ cu utilitatea si performantele vagonului si comparativ cu pretul achizitiilor altor orase din Europa.

In al doilea rand: nu cred ca Oradea are asa mare nevoie inca de un asa lux.

Pentru ce?
1. Ca sa aibe cersetorii conditii mai bune de cersit?
2. Ca sa aibe vagabonzii ce vandaliza?
3. Ca sa arate vatmanul bine in ele in timp ce se coboara cu ranga sa schimbe macazul? Acele macaze pe care in anii 70, cand bunicul meu era seful brigazii de interventie si intretinere fir aerian au fost automatizate si schimbarea se facea fara sa opreasca tramvaiul sa se dea jos vatmanul. Bunicul meu se invarte in mormant de iese fum!!!!
2. Ca sa deraieze pe calea de rularea reabilitata sau nereabilitata? La cea nereabilitata ma refer la portiunea intre statia Olosig si turnul de apa. La cea reabilitata ma refer la tronsonul dintre statia Muntele Gaina si capat Nufarul. Cum se gandesc inginerasii, care se ocupa cu reabilitarea sa sudeze pe o lungime de 2 kilometrii toate capetele de linie? De COMPENSATOR DE DILATARE nu au auzit? Pai da, la Oradea nu s-a folosit asaceva niciodata. Deja calea reabilitata in primavara da sa intre in pamant la capetele liniilor... Se onduleaza frumusel. Nu-i bai... Avem un utilaj utilitar pentru intretinerea caii. Si ala trebuie sa fie folosit din cand in cand altfel nu se justifica existenta lui. Ce fain va fi cand va deraia un Combino (la care toleranta de abatere de la nivel a caii de rulare este de maxim 2%). Ai nostrii vor da vina pe vagon si conceptia proasta, ca doar calea e nou reabilitata. Pe ultima portiune recent reabilitata s-a terminat discul de polizare din flex? Sudurile peste care trece tramvaiul iti scot plomba din masea, nu sunt finisate. (Cei care nu au plombe paziti-va limba sa nu v-o muscati). Eterna zicala: "Las' ca-i buna si asa!!!" Asa nu vor tine mult nici vagoanele Combino. Pe Calea Aradului la capetele de sina bate roata de rasuna cartierul... Aici de ce nu se sudeaza sina? La fel si de la Olosig pana la Piata Rogerius (Spitalul de copii) si Bd. Dacia-Sinteza. Calea de rulare este in intregime la suprafata si suna urat de tot.
Mai am multe de zis:

Sa vedem pretul vagoanelor:

Una bucata Siemens Combino (Doamne dai sa fie varianta avansata SUPRA si nu cel standard... ca atunci e si mai batator la ochi pretul) va fi de 2,879 milioane Euro...
Chipurile doar SIEMENS a avut oferta si documentatia completa... Fratilor, eu stiu ca in descrierea desfasurarii unei proceduri de achizitie publica pot lipsi maxim 2 documente... care trebuiesc evident anexate in cel mai scurt timp (maxim cam 4-5 zile). La 2 zile de la deschiderea ofertelor depuse s-a anuntat castigatorul... Hai sa trecem cu ochii peste asta...
Dar pretul este mare...
Sa nu mergem prea departe sa luam drept exemplu Combino Supra din Budapesta.

Are 53,99 m
6 boghiuri (4 motrice in total 8 motoare de 100 kW fiecare)
fiind bidirectionala are usi pe ambele capete
are 2 cabine de comanda
2 pantografe
sistem de supraveghere video in loc de oglinda retrovizoare si chiar si o camera de supraveghere a spatelui (pentru a observa daca o ambulanta se afla in spatele vagonului ca acolo ambulantele circula in spatiul destinat circulatiei tramvaielor este singurul loc cat de cat liber)
Pretul unui astfel de vagon s-a negociat de la 3,6 milioane la 3,4 milioane Euro deci cu numai 18% mai mare decat unul al nostru si oricum ma uit tramvaiul din Budapesta este de 2 ori mai lung si mai dotat ca al nostru.
Orasul elvetian Berna doreste sa achizitioneze in 2008 21 de tramvaie Combino Supra cu 65 milioane Euro. Asta inseamna 3,095 milioane Euro pe vagon. Dar... Vor avea 42 metri si vor fi bidirectionale...
Ale noastre sarmanele nu cred ca vor fi mai lungi de 30 de metri (n-ar incapea in unele statii si in unele ronduri de la intersectii si sensuri giratorii). In 1998 chiar in prima luna de circulatie a tramvaielor KT4D OTL a testat o garnitura tandem de KT4D (222+223). Au ajuns la concluzia ca garnitura de 38 de metri nu ar incapea in statii si in intersectii.
Astia cred ca daca cumpara Combino multi ani nu vor pune nici un surub pe ele???? Se insala amarnic. Piesele la un Combino costa mult mai mult ca la Tatre (pe care majoritatea le au de pe unul casat). Sa vedeti voi cand se sparge cate un geam ce vor tine de cap... sau cand se va strica cate o chestie electronica (Made in Taiwan adica RPC).

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin.lifticariu



Data înscrierii: 01/Noi/2007
Ultima vizita: 25/Ian/2014
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 18:00:04    Titlul subiectului: 85465 Răspunde cu citat (quote)

Oricum, Oradea e, daca nu ma insel, primul oras din Romania care achizitioneaza tramvaie NOI dupa o pauza de vreo 15 ani...poate-i mai urmeaza si alte orase exemplul...SH sint bune si ele...dar nu pot tine o vesnicie....pe de alta parte....chiar daca iei tramvai nou...si nu il poti intretine corespunzator..in Bucuresti de bine de rau mai e URAC-ul...in Oradea nu stiu care e situatia.....o sa ajunga si acestea dupa citiva ani sa arate vai de ele....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2007 02:35:40    Titlul subiectului: 85480 Răspunde cu citat (quote)

Și culmea că URAC-ul scoate vagoane noi în fiecare an, chiar dacă fabricarea unui vagon durează jenant de mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 08 Ian 2008 08:49:17    Titlul subiectului: 86765 Răspunde cu citat (quote)

Si inca odata, ca la noi la nimeni: am fost tare curios sa vad un Combino in circulatie(!) deja de Craciun cum se laudau cei de la OTL. Eh, cand-colo doar acum se semneaza contractul de achizitie.
Faza si mai tare: acum au o alta varianta de a ne prosti cu licitatia. Siemens a fost singurul care s-a prezentat, desi in stirea de dupa licitatie s-a comunicat altceva (puteti citi cu cateva postari mai sus), din care se deduce, ca Siemens nu a fost singurul care a depus oferta... Sunt increzator in spiritul realist al primarului interimar care pe timpul depunerii ofertelor la licitatie era viceprimar. El recent a declarat pentru Ziarul Primariei, ca achizitia tramvaielor noi a fost un "orgoliu personal" al unora. Sper sa se implice in dicutiile pentru semnarea contractului si sa negocieze in jos pretul.

Tramvaiele, tema negocierilor OTL
Jurnalul Bihorean 04 ianuarie 2008

ORADEA - Licitația pentru cele zece tramvaie noi este în finalizare, săptămâna viitoare urmând discuțiile premergătoare semnării contractului, spune primarul Mihai Groza.
„Este o singură ofertă, cea de la Siemens licitația a fost deschisă și s-a prezentat un singur ofertant, după ce opt firme au pierdut mii de euro cumpărând caietul de sarcini”, spune edilul șef.

Conform informațiilor oferite de Regia Autonomă Oradea Transport Local (RA OTL), valoarea unei garnituri Siemens din Viena se ridică la 2,9 milioane de euro, aceasta îndeplinind condițiile de confort prevăzute în caietul de sarcini scos la licitație. Mai mult, conducerea OTL susține că prima garnitură de tramvaie este așteptată la Oradea cu ocazia sărbătorilor de Paști, celelalte urmând să vină în toamna și iarna acestui an, iar ultimele tramvaie abia în primăvara anului 2009.

Mai ieftine

Oferta acceptată de Municipalitate și OTL nu este de departe cea mai avantajoasă din punct de vedere financiar. Conform sitului www.tion.ro, înainte licitației organizate de Primăria Timișoara anul acesta, fabricile de vagoane Alstom din La Rochelle, au expus modelul Citadis, la 2,5 milioane de euro bucata, într-un mall din oraș.

Potrivit producătorului, tramvaiele Citadis au un consum redus de energie, nivel foarte redus de zgomot, podea joasă, spații dedicate pasagerilor în cărucior, carucioarelor pentru copii și chiar bicicletelor. Producătorii francezi susțin că acest model poate fi personalizat în funcție de specificul fiecărui oraș.

Mai mult, la licitația organizată de regia de transport în comun din București în 2006, între cele patru oferte depuse, cea mai scumpă este a celor de la Siemens, cu prețul de 923.578.914,05 ron (cca 25 milioane euro).

Față de aceasta, edilii susțin că licitația a fost deschisă. „Noi ne bucuram dacă aveam de unde alege”, declară edilul șef. „Nu cred că se pot judeca așa simplu lucrurile. Trebuie văzut dacă datele au fost identice, trebuie comparate caietele de sarcini, dacă tramvaiele acealea au aer condiționat, au podea 100% joasă și multe altele”, spune Mihai Groza. [/b]

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2008 20:23:33    Titlul subiectului: 86894 Răspunde cu citat (quote)

S-a semnat contractul. S-a negociat pretul cu 5% mai jos. Si am aflat in sfarsit detaliile.

Bomba... In ziar apare poza unui Siemens ULF (cel din Viena) si nu Combino cum se vehicula pana acum. Va avea 24 m. Aici m-am revoltat pentru ca atunci pretul pe metru de tramvai va fi si mai mare, 114.000 EUR/metru de tramvai este record absolut... Mai mult de 96.000 Eur / metru nu s-a platit pe tramvai.
Nimeni din cei care au negociat nu vede si nu s-a interesat de faptul ca Oradea plateste prea mult pentru un tramvai
De ce suntem asa de fraieri? De ce avem nevoie de un asa lux?

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peti



Data înscrierii: 15/Ian/2008
Ultima vizita: 06/Sep/2012
Mesaje: 21
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 16 Ian 2008 23:01:49    Titlul subiectului: Se poate sa fie o gluma 87103 Răspunde cu citat (quote)

OTL va cumpăra de la firma Siemens 10 tramvaie la exorbitanta sumă de 2,7 milioane euro pe garnitură.

Licitația a fost adjudecată în octombrie 2007, contractul s-a semnat săptămâna trecută, iar primul tramvai va ajunge la Oradea la sfârșitul lui aprilie. Și va aduce încă o gaură bugetului local…

Siemens, unicul!

Oradea este primul oraș din țară care se încumetă să se înglodeze în datorii pentru a avea tramvaie noi. Tranzacția a fost perfectată în urma unui șir de licitații fără căutare: prima în august 2007, la care nu s-a prezentat nimeni, iar a doua în octombrie, la care s-a depus o singură ofertă. Siemens SRL, reprezentanta în România a companiei germane cu același nume, a cerut municipalității fabuloasa sumă de 2,8 milioane euro pe garnitură.

În ciuda prețului exorbitant, Primăria a decis să negocieze cu singurul ofertant. După două luni de discuții a obținut un bonus de 5%, care coboară prețul la “doar” 2,7 milioane euro: cât un bloc cu 72 de apartamente de două camere! “Dacă am fi anulat licitația puteau să ne contenste în instanță și ne câștigau”, spune Mihai Groza, primarul interimar al Oradiei. Asta deși Primăria Capitalei a cerut anul trecut reluarea unei licitații pentru achiziția a 100 de tramvaie la care s-au prezentat trei firme, inclusiv Siemens. Toate, cu prețuri sub cel adjudecat la Oradea. Cu cel puțin o jumătate de milion de euro!

Preț după cumpărător

Prezenți săptămâna trecută la Oradea, reprezentanții companiei germane susțin că oferta făcută OTL-ului nu poate fi comparată cu cea depusă la București. Culmea, orădenii cumpără tramvaie mai scumpe pentru că au linii… mai bune! “Acest tramvai nu ar putea funcționa la București din cauza căii de rulaj mult mai slabe și nu poate fi comparat nici cu cele cumpărate de Budapesta. Oferta se face în funcție de calitatea căii de rulare și de dotările pe care le vrea cumpărătorul”, zice Vasile Diaconescu, inginer în cadrul Siemens.

Compania s-a obligat prin contract să furnizeze 10 tramvaie tip Ultra Light Floor, ceea ce înseamnă că au podeaua joasă, pentru care oferă o garanție de 4 ani, piese de schimb, asistență tehnică, pregătirea personalului de deservire, transportul la Oradea și punerea în folosință. Primele 6 tramvaie vor ajunge în depoul OTL până la sfârșitul anului 2008, iar celelalte 4 până în 31 mai 2009.
........................................
“OTL Bank”
Regia de transport local va cumpăra garniturile Siemens cu bani împrumutați din bănci. Dacă despre durata de viață a unui tramvai se știe că este de minim 18 ani, despre durata de rambursare a creditului nu se știe nimic. Și nici despre dobândă! Banca finanțatoare va fi aleasă în urma unei licitații pe care Primăria o va organiza la începutul acestui an. Dată fiind valoarea enormă a creditului, nu ar fi exclus ca OTL să plătească rate la tramvaie și după ce acestea vor fi pensionate. “Prețul lor este foarte mare chiar dacă am reușit o reducere de 5%. Trebuie să fim conștienți că ne va împovăra bugetul pe următorii 10 ani, cel puțin”, recunoaște viceprimărița Rozalia Biro.
Povara o va duce, însă, populația. Pentru că, spre deosebire de orădeanul de rând care nu își cumpără mașină străină direct din fabrică câtă vreme e înglodat în datorii, Primăria nu își face astfel de emoții. Că doar nu dă de la ea…
CÂT UN CARTIER!
760
de apartamente cu două camere s-ar fi putut construi din banii plătiți pe cele 10 tramvaie noi
........................................
Fără tramvaie noi
Nicio regie din țară nu s-a încumetat până acum să cumpere tramvaie noi. Până și licitația organizată anul trecut de Primăria București a fost anulată. “La Iași am adus doar tramvaie second-hand, primite donație sau pentru care am plătit doar cheltuielile de transport”, spune Andrei Trofor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași. La fel s-a întâmplat la Cluj și la Sibiu. Doar Primăria Timișoara s-a gândit să investească în tramvaie noi. “Anul trecut am cumpărat autobuze noi, iar anul acesta vrem să facem licitație pentru tramvaie”, spune purtătorul de cuvânt Flavius Boncea



basilea.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.85 kb
 Vizualizat:  de 17566 ori

basilea.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 1685
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2008 00:16:30    Titlul subiectului: 87114 Răspunde cu citat (quote)

Chiar daca sunt usor exagerate socotelile ziaristului respectiv (2.7 milioane EUR sunt mai putin de 72 de apartamente noi) ramane un adevar faptul ca suma platita este imensa. Faptul ca vorbim de un credit inseamna inca si mai multi bani, probabil intre 3.5 si 4 milioane EUR per tramvai sau 35 - 40 milioane EUR total. Si totusi nu sunt decat zece bucati, care vor acoperi probabil doar o treime din necesarul de transport cu tramvaiele, daca inteleg bine.
Totusi pastrez unele dubii cu privire la finalizarea tranzactiei. Mi se pare suspect ca nu a contestat nimeni licitatia? Ce-i drept nu a fost decat un ofertant, dar poate si celelalte firme puteau sa atace caietul de sarcini in caz ca a fost facut 'cu dedicatie' ca sa se adreseze doar unui fabricant. Vezi si telenovela fara sfarsit cu autobuzele de la Pitesti, unde sunt procese peste procese desi vorbim de sume mult mai mici (ce-i drept, acolo sunt si interesele dubarilor).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2008 10:21:13    Titlul subiectului: 87117 Răspunde cu citat (quote)

stfp a scris:
Totusi pastrez unele dubii cu privire la finalizarea tranzactiei. Mi se pare suspect ca nu a contestat nimeni licitatia? Ce-i drept nu a fost decat un ofertant, dar poate si celelalte firme puteau sa atace caietul de sarcini in caz ca a fost facut 'cu dedicatie' ca sa se adreseze doar unui fabricant. Vezi si telenovela fara sfarsit cu autobuzele de la Pitesti, unde sunt procese peste procese desi vorbim de sume mult mai mici (ce-i drept, acolo sunt si interesele dubarilor.
Eu ma intrebam in timpul vizitei scurte prin Oradea daca ceilalti doi ofertanti nu au fost doar de forma, ca e prea batator la ochi cum a ramas doar Siemens(la CFR a fost ceva asemanator acum citiva ani).
Acum ca o privire de optimist, vom avea unde sa pozam tramvaie noi, nu mai trebuie sa iesim din tara Wink

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 1685
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 22:21:52    Titlul subiectului: 87203 Răspunde cu citat (quote)

Stirea a aparut si pe pagina oficiala a Primariei Oradea:
http://www.oradea.ro/stire/Tramvaiele-vieneze-vor-circula-si-in-Oradea/4287.html
Citat:
Oradenii sigur ca vor fi mandri ca au acelasi fel de tramvaie ca la Viena sau Budapesta. Preocuparea noastra va fi ca si serviciile sa fie la nivelul cerut, pentru ca pretul este foarte mare. Trebuie sa fim constienti ca ne va impovara bugetul pe urmatorii zece ani
Corect! Totusi parca cei de la Craiova s-au descurcat mai bine, au luat niste tramvaie peste nivelul mediu al tramvaielor din Romania dar cu doar 1% din bani.
Citat:
Facem un salt fantastic in timp. Sigur ca nu suntem foarte bine pregatiti pentru aceste produse, si nici oamenii nu cred ca sunt.
Oare se va adopta sistemul de la Bucuresti si se vor pune agenti de paza sau politisti comunitari in ele, pentru a preveni distrugerile si vandalizarea?

http://www.oron.ro/stiri_oradea/tramvaie_de_7_milioane_de_euro___tranvai_siemens_oradea___otl_oradea_59_342921.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2014
Mesaje: 6173
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Ian 2008 20:10:13    Titlul subiectului: 87515 Răspunde cu citat (quote)

Asa cum era de asteptat, achizitia facuta de catre OTL Oradea a starnit uimire peste tot. Este prima data cand modelul ULF este exportat si va circula si altfel decat in teste in afara Vienei.
Click pentru un articol publicat in Eurailpress pe aceasta tema (vagonul din imagine este tipul A1, acelasi care va circula si la Oradea).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 188
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 19 Feb 2008 15:44:15    Titlul subiectului: Tramvaiele Siemens (5822) 88877 Răspunde cu citat (quote)

Astazi am asistat intamplator la un test facut de OTL, fiind cu lucru prin oras: un vagon KT4D a iesit dimineata pe la ora 9 din depou tractand un boghiu cu o bara metalica lunga de cam 5-6m. Pe boghiu erau montate vertical niste placi, probabil ca sa dea gabaritul viitorului tramvai vienez, iar o instalatie speciala lasa o dara de vopsea alba pe jos. Au urmat traseul liniei 3R, adica Nufarul-Parc-Gara Centrala-Olosig-B-dul Decebal-Parc-Cantemir si Depou.
Concluzia mea e ca viitorul tramvai e cam lat si foarte multe borduri trebuie luate, multe statii modificate, iar problema cea mai mare cred ca o vor avea in curbe.
Nu cred ca vor muta liniile, mai degraba daca se vor intalni, unul il va astepta pe celalalt.
Am avut o discutie cu un sef de la depou chiar dupa acel experiment si mi-a zis ca numai boghiul e al depoului, restul instalatiei fiind adus de austrieci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2008 16:45:45    Titlul subiectului: 88970 Răspunde cu citat (quote)

gabi-737 a scris:
Au urmat traseul liniei 3R adica Nufarul-Parc-Gara Centrala-Olosig-B-dul Decebal-Parc-Cantemir si Depou.
Era de anticipat faptul, ca noile achizitii vor deservi exclusiv linia 3 (fiind singura linie recent si integral reabilitata) deoarece nici din gluma nu as trimite un ULF pe linia 1, dar nici pe linia 2 nu cred ca s-ar descurca (ma refer doar la portiunile exclusive unde numai 1 respectiv 2 circula, aceste linii fiind cu mici exceptii reabilitate demult.)
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 188
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 18:01:23    Titlul subiectului: 89226 Răspunde cu citat (quote)

Intr-una din zilele trecute am observat ca au "marcat"si linia 1.Deci au in intentie sa probeze si acolo.Or sa aiba multe borduri de scos si multe statii de ingustat.Va fi interesant cum un ULF va intra in statie foarte aproape de bordura statiei iar un Tatra va fi "departe" de statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 188
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 16:21:11    Titlul subiectului: 89867 Răspunde cu citat (quote)

Astazi s-au pus baietii pe treaba la "devastat" statii, au inceput cu statia de la Lotus sa taie cu discul, apoi au luat si bordurile de la statia "Bisericuta" spre capat Nufarul.
Oricum unele statii au bordura asa de aproape de linie incat si vechile Tatre le "slefuiau" cand intrau in statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 12 Mar 2008 10:25:27    Titlul subiectului: 89963 Răspunde cu citat (quote)

Am vazut si eu chiar un caz in 2006, cand s-a dat in primire linia reabilitata de pe str. Primariei cu refugiile noi construite in curba din dreptul bisericii reformate. Primul tramvai care a "dezvirginat" linia si asfaltul de pe linie... a fost 208, care a trebuit sa astepte 30 de minute pana toti soferii si-au luat masiniile de pe calea de rulare folosita pe timpul lucrarilorpe post de parcare clandestina. La acea statie cu refugiu nou infiintat vagonul si-a lasat vopseaua pe bordura pentru ca inginerasii proiectanti si executanti au luat in calcul o toleranta de cateva milimetrii. Insa fiind in curba vagoanele KT4 au tendinta sa iasa la articulatie spre exteriorul curbei cu cativa centimetrii.

Peste nici o luna acel refugiu construit intr-o curba spre stanga, iar oglinda care permitea vizibilitatea maxima in statie se afla la vreo 20 m de vatman (acest proiect a starnit indignare chiar si din partea unor laici, observand caracterul fortat a constructiei). a fost desfiintat, locul de stationare al tramvaielor revenind in locul precedent in linie dreapta, dar care nu permite infiintarea unei refugii.
___________________________________________________________________________
S-au apucat si de refugiul de la str. Muntele Gaina, dar numai cel de pe sensul spre Nufarul pentru ca statia de pe sensul opus a fost reconstruita mai recent si au folosit o distanta mai mare fata de calea de rulare.

Nu s-a intrebat nimeni de ce din 1995 incoace doar Viena a fost singurul client al acestui model de tramvai? Le-au plimbat in diferite orase pentru probe dar nu s-a concretizat nici un contract de achizitie... oare de ce nu?
Din cate am inteles de la un prieten de al meu din Germania, zac destul de multe ULF-uri defecte in depourile Wiener Linien..., ar mai fi si pretul piperat, tehnologia ultra-sofisticata (tot ce este sofisticat este greu de reparat, intretinut). Am speranta ca modelul imbunatatit A1 sa fie mai fiabil ca altfel le vom putea expune la intrarile Oradiei ca la Constanta vapoarele iar unul langa locomotiva nr. 3 (ROHRBACH ex Bingen 1905) expusa in curtea depoului OTL sau eventual dupa expirarea garantiei de 4 ani se va improviza un sistem de rulare adaptat pentru conditiile din Oradea cum s-procedat in Bucuresti cu M-Wagenurile... ce pacat ca s-au aruncat boghiurile de Timis...

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 12 Mar 2008 12:08:58    Titlul subiectului: ssss 89966 Răspunde cu citat (quote)

8 martie 2008, Jurnalul Bihorean, editia online www.bihon.ro

"Primul tramvai Siemens va circula la Oradea de Paște

ORADEA - Primul tramvai Siemens va sosi la Oradea până la sărbătorile Paști, a anunțat primarul Oradiei Mihai Groza. El a precizat că prima garnitură de tramvai construită de Siemens pentru Oradea este gata în proporție de 90%.
„De Paști vom circula cu primul tramvai Siemens”, a declarat edilul. El a precizat că într-un timp foarte scurt vor mai sosi alte două garnituri.

Pentru plata tramvaielor Primăria Oradea (PMO) s-a împrumutat cu circa 26 de milioane de euro de al societatea de credit Dexia, cea care a câștigat licitația organizată de municipalitate pentru finanțarea acestui proiect. La licitație au mai participat BCR și BRD. Municipalitatea are o perioadă de grație de 3 ani, prima rambursare urmând să se facă în 2011. În luna martie PMO trebuie să achite 30% din valoarea contractului către Siemens.

Primăria Oradea va cumpăra de la firma Siemens zece tramvaie. Primele șase urmează să fie livrate în cursul acestui an, restul în 2009. Prețul unui astfel de tramvai este de 2,734 milioane de euro bucata. Oradea este primul oraș din țară care a semnat contract cu Siemens, pentru tramvaie. În preț intră garanția de 4 ani acordată de Siemens, asigurarea utilajelor pentru prima dotare, școlarizarea personalului, transportul de la Viena la Oradea și punerea lui în folosință.

Garniturile care vor circula la Oradea poartă numele ULF (ultra low floor - podea ultra joasă) are cinci articulații, lungimea de 24 de metri, podeaua coborâtă pe toată suprafața, în proporție de 100%, ceea ce facilitează accesul copiilor și al persoanelor îmobilizate în scaune cu rotile. Tramvaiele sunt dotate cu aer condiționat iar mărimea ușilor asigură un flux mare de călători, astfel încât timpii de staționare să scadă. Capacitatea unei astfel de garnituri este de 195 de pasageri.
Georgiana Anghel"


Asta inseamna ca undeva prin mijlocul lunii aprilie va trebui sa soseaca acel ULF... E necesar de timp pentru omologare (nemai existand acest model in Romania), teste, instruirea personalului de exploatare (vatman) si intretinere... Pe vremea cand au sosit primele T4D/B4D in 1994 le-a luat o luna sa le puna in functiune, ele fiind totasa model unic in Romanai la acea vreme (nu este identic cu T4R doar foarte asemanator).

Deci se apropie momentul cand pe paginile istoriei transportului electric din Oradea Siemens dupa 100 de ani iar va incepe un capitol nou. Vom vedea noi pe parcurs cu ce se vor scrie acele cuvinte cu cerneala de aur sau cu pixul... sunt foarte curios cum va infrunta acest tramvai la Pta Independentei sau pe Podul Dacia cele cateva sute de metrii de cale de rulare sistemul pe longrine cu ondularile verticale si rupturile bine stiute. Dar odata ce si specialistii de Siemens au vazut si au acceptat acea stare inseamna ca nu este motiv de ingijorare.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 62
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2008 19:05:07    Titlul subiectului: Si la masuratori apar probleme. 91246 Răspunde cu citat (quote)

Chiar azi, in timp ce conduceam tramvaiul, am trecut pe langa echipa care lua iar masuratori pentru vagoanele ULF. Se aflau in statie la Crisul. Probabil vroiau sa masoare daca trece pe langa pasaj. Imi pare rau ca ideea de ai face o poza acelui boghiu mi-a venit dupa ce am trecut de el. Dar doar pana la Crisul au putut merge. Acolo se defectase vagonul KT4D care tracta acel boghiu. Daca imi aduc bine aminte era vorba de vagonul 204. Nu stiu cum au rezolvat problema, dar a fost cam complicat, pentru ca vagonul nu mai putea merge singur si a trebuit impins de un alt vagon din spate. Dar cum? Ca in spate era legat boghiul pentru masuratori, iar acela nu mai are tampon in spate. Eram pe 1N. Cand am intors si am ajuns inapoi la Perla, atunci trecuse pe langa mine vagonul KT4D 209, cu inscriptia in fata "Defectiune tehnica". Probabil a mers pana la Olosig, iar acolo a facut ceva manevra si a mers apoi cu spatele pana la Crisul ca sa traga vagonul defect. Altfel nu-mi imaginez. Cert e ca circulatia pe 1R si 3R a fost blocata mai bine de o ora...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2008 06:07:58    Titlul subiectului: Re: Si la masuratori apar probleme. 91260 Răspunde cu citat (quote)

tramvai a scris:
Chiar azi, in timp ce conduceam tramvaiul, am trecut pe langa echipa care lua iar masuratori pentru vagoanele ULF. Se aflau in statie la Crisul. Probabil vroiau sa masoare daca trece pe langa pasaj.... Acolo se defectase vagonul KT4D care tracta acel boghiu.
Eu pe Decebal l-am vazut pe 209 venind din directia opusa, remorcand vagonul 203. Normal, uitasem aparatul la birou si oricum eram la volan in trafic aglomerat, in schimb cand am vazut ca dupa 203 mai e legat si boghiul de masuratori am inceput sa ma framant, pentru ca poza cu o astfel de combinatie unica... In fine am ajuns la destinatie, am ridicat marfa, am mers la birou, am luat aparatul si ata spre depou. Am ajuns la fix. Tocmai am prins momentul in care 209 ajunsese la linia de intrare in depou). Prima data vazind ca 203 are pantograful jos si e fara vatman m-am gandit ca OTL a testat inca odata posibilitatea circulatiei vagoanelor KT4D legate in tandem (prima data a fost testat in 2008 cu vagoanele 222+223). Dar cand am observat ca cuplajul electric nu era realizat mi-am dat seama ca singura explicatie ar fi defectarea lui 203 pe traseu. Ma mir cum de nu au trimis vagonul bidirectional 44, care, la fel, venind de la Pod CFR la Olosig intra pe 1R si dadea in "spate" pe macazul lui 3R mergand pe sens invers pana la Crisul. Fiind vagon bidirectional are faruri si pe spate, cu care sa avertizeze automobilistii pe sensul carora circula.
Cat despre defectarea lui 203 a fost in momentul cel mai inoportun (dar era si mai inoportun daca ar fi fost si o comisie de la Siemens cu ei Sad )... era gol, circula cu viteza redusa, nu a fost nici frig nici cald...



or209+203+ULF test boggie.jpg
 Descriere:
209+203+"boghiu de test ULF" pe linia de acces in depou.
 Mărime fișier:  1.64 MB
 Vizualizat:  de 16363 ori

or209+203+ULF test boggie.jpg



or 203+ULF test boggie.jpg
 Descriere:
Boghiul de testare ptr gabaritul ULF-urilor legat dupa vagonul KT4D 203
 Mărime fișier:  1.39 MB
 Vizualizat:  de 16359 ori

or 203+ULF test boggie.jpg



_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
P.I.



Data înscrierii: 02/Apr/2008
Ultima vizita: 28/Oct/2012
Mesaje: 24
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2008 14:20:07    Titlul subiectului: 91270 Răspunde cu citat (quote)

Si eu am vazut ieri acel test din intamplare in zona Decebal. Inaltimea barelor de la boghiul de testare mi s-a parut mai mare decat al KT4D. Se poate ca un tramvai low-floor sa fie mai inalt decat unul classic? Sau scopul acelor bare era pentru masurarea latimei?

In aceste zile am gasit un video, unde era vorba despre renasterea tramvaielor. Materialul era in limba germana. Era si un reportaj facut in uzina de la Vienna, unde se construiesc tramvaiele ULF. Apare si o garnitura inscriptionata cu sigla OTL, care este facuta pentru orasul nostru.

http://www.youtube.com/watch?v=eKpYbHk8JeY

Incet-incet se apropie momentul cand va pasi prima garnitura de tramvai ULF la Oradea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robitm



Data înscrierii: 26/Dec/2007
Ultima vizita: 03/Iul/2009
Mesaje: 23
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2008 20:46:11    Titlul subiectului: 91306 Răspunde cu citat (quote)

Parca era vorba ca vor fi ros-albastre...

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2014
Mesaje: 612
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2008 13:24:40    Titlul subiectului: 91347 Răspunde cu citat (quote)

Eu zic ca acel tramvai este ULF-ul #50 al Wiener Linien AG (Compania de transport din Viena). Ar fi de toata jena sa ne trimita un tramvai in culorile Wiener Linien cu un abtibild asa nasol si numerotat cu font specific Wienerlinien...

La stiriile locale de ieri am vazut un reportaj conform caruia "peste exact 3 saptamani va fi pus in circulatie" noul tramvai, pana atunci se vor efectua teste pe timpul noptii.

"Primul tramvai nou va ajunge în Oradea în 18 aprilie, dupa care, va efectua o serie de teste, pe timp de noapte. Muncipalitatea a promis ca începând cu 23 aprilie, oradenii vor putea circula gratuit, timp de o saptamâna, cu noua garnitura. " www.TVS.ro

Deci dragi membrii ai forumului sunteti invitati de la 23 aprilie incolo sa profitati de ocazie si sa "va dati" gratis cu el o saptamana. Cred ca in primele zile va fi o aglomeratie mare pe el, dat fiind faptul ca e o noutate absoluta pentru majoritatea oradenilor dar cel mai important e, ca poti calatori gratis doar in acest vagon.

De 18 aprilie incolo voi incerca sa il prind in teste noaptea.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2014
Mesaje: 6173
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2008 15:21:14    Titlul subiectului: 91359 Răspunde cu citat (quote)

Vagonul din imagine este un A1 (a se vedea diferentele de aspect intre A si A1), iar A1 vieneze incep de la numarul 52 (daca luam in calcul prototipul, care nu circula) sau 53 (daca luam in considerare primul vagon de acest tip pus in circulatie normala in Viena). Vagonul 50 al Wiener Linien este un A.
Se pare ca Oradea devine Mica Viena in privinta tramvaielor. Deranjant este aspectul inscriptiei OTL, in rest, ca parere strict personala, mi-ar face placere sa am chiar si asa in fata ochilor ceva ce tine de Viena. Oferirea posibilitatii de a calatori gratuit cu acest vagon timp de o saptamana mi se pare o mare greseala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2014
Mesaje: 1685
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 06 Apr 2008 23:25:42    Titlul subiectului: 91582 Răspunde cu citat (quote)

Se pare ca OTL a 'uitat' sa obtina niste avize necesare inainte de demararea lucrarilor la borduri; exista un 'duel' in curs intre regia oradeana si inspectoratul local in constructii, cei din urma sustinand ca ar fi fost nevoie de autorizatie de constructie. Sa speram ca acest lucru nu va intarzia inceperea testelor cu noile tramvaie.

http://www.crisana.ro/stiri/controverse-23/refacerea-refugiilor-de-tramvai-fara-autorizatie-de-constructie-57785.html

Crisana a scris:
Inspectoratul Județean în Construcții Bihor a constatat, în urma verificărilor efectuate în teren, că lucrările pentru "remodelarea" refugiilor de tramvai din Oradea au fost executate fără ca beneficiarul să aibă un proiect tehnic și fără ca măcar să fi solicitat Primăriei Oradea eliberarea autorizației de construire. Conducerii OTL i s-au adus la cunoștință toate acest nereguli, însă Corneliu Lupău, directorul executiv OTL, nega că ar avea cunoștință despre aceste nereguli și declară că lucrările nu au fost oprite. [...] O verificare în teren făcută de angajații Inspectoratului Județean în Construcții Bihor a scos la iveală o serie de nereguli: în primul rând nu există un proiect tehnic, iar în al doilea rând, nu există autorizația de construire. "Nu a vorbit nimeni cu noi. Eu nu știu nimic. La ce ne trebuie autorizație de construcție? De un astfel de act ai nevoie când construiești ceva, nu când repari niște borduri", s-a arătat indignat directorul executiv OTL, Corneliu Lupău. Declarațiile acestuia au fost infirmate de reprezentanții IJC Bihor, care ne-au precizat că în cursul săptămânii trecute, în 27, respectiv 28 martie, conducerea OTL a fost convocată la sediul Inspectoratului pentru verificarea documentației. La discuții a fost prezent unul dintre directorii OTL, Bogdan Popescu, căruia i s-au comunicat toate neregulile, acesta neavând, la acea dată, nicio obiecție.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 1 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community