Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Siemens din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
street_boy909



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Ian/2022
Mesaje: 13
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 19 Mai 2008 21:18:24    Titlul subiectului: 93570

E posibila treaba. La fel am inteles si eu de la zsizsi, care la randu-i a aflat de la persoane din depou.
Lipsa boghiurilor mi se pare ca favorizeaza deraierea precum si in cazul Siemens-ului, cred ca de aceea sa renuntat la sistemul fara boghiu si
la majoritatea vagoanelor de tren.

Am inteles de la vatmani ca e mai lejer pe clasicele Tatre decat pe Siemens. Nu tre' sa fii mereu la "patru ace", joystick-ul este incomod de tinut in mana 8 ore pe zi, iar cand e plin tramvaiul, lumea mai calca pe senzorul dinaintea usii si asteapta ca vatmanul sa inchida usa (lucru imposibil deoarece el poate doar bloca usile). Azi dimineatza am vazut un batranel care dadea nervos din picioare la urcarea in #50, asteptand ca vatmanul sa ii deschida usile. A reusit sa urce doar cand i-a aratat un prieten butonul pe care se apasa pt. deschiderea lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 21 Mai 2008 09:10:29    Titlul subiectului: 93605

Am vazut ca unul din vagoanele ULF A1 a fost "dezvirginat"... deja. A avut un incident din care s-a ales cu zgarieturi.

http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/articol/tramvai-siemens-accidentat/cn/news-20080520-09523676

ULF #52 a fost fabricat si va sosi in noaptea de luni spre marti la Oradea, iar peste o saptamana va intra in circulatie. Ultima afirmatie nu pare a fi adevarata pentru ca din fericire si ULF #51 a intrat in expolatare la 36 de ore dupa sosire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2008 11:30:05    Titlul subiectului: 93881

Ieri la miezul noptii a sosit al treilea tramvai ULF #52. Inainte de pranz a iesit la probe si deja dupa-masa a intrat in exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 15:36:41    Titlul subiectului: 93976

Azi am facut o plimbare cu cele mai noi Siemensuri aduse #51 respectiv #52, spre deosebire de saptamana trecuta cand mergeam mai mult cu #50, in acestea doua se anunta statiile vocal si scris pe panourile de afisaj din interior. Fiind obisnuit cu mesajul "tramvaiul va opri" care aparea cu cateva secunde inainte de oprire, am ramas placut surprins sa aud statiile anuntate.

Am sa atasez cateva imagini surprinse azi prin oras.



ULF-52.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.5 kb
 Vizualizat:  de 17811 ori

ULF-52.JPG



ULF-52-1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.64 kb
 Vizualizat:  de 17811 ori

ULF-52-1.JPG



ULF-51.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.94 kb
 Vizualizat:  de 17811 ori

ULF-51.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
street_boy909



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Ian/2022
Mesaje: 13
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 21:58:20    Titlul subiectului: yjyjtjyj 94005

Daca va uitati la prima poza cu #52, la afisajul electronic al liniei scrie 3R respcectiv "NUFARUL spre DECEBAL"... aici e o gresala ... la linia 3N trebuia scris astfel, iar la 3R "NUFARUL spre GARA"... cum ne dam seama pe ce linie circula tramvaiul? dupa 3N/3R sau "NUFARUL spre DECEBAL"/"NUFARUL spre GARA"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 22:04:42    Titlul subiectului: 94006

Intr-o poza de mai sus vad ca Siemensul 52 merge fara probleme pe o portiune de sina in dale "Otelul rosu" care arata mai rau decat cele de prin Bucuresti. Deci la Bucuresti a fost, asa cum banuiam, doar o gargara videana treaba ca nu pot circula LF din cauza sinelor. Nenorocitii urmaresc sa reduca la tacere tramvaiul ca sa faca loc gipanelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 22:15:34    Titlul subiectului: 94008

Tocmai am pozat si eu o portiune de linie nemodernizata, care e taman in "buricu targului". Normal ca poate merge si pe linie ca aceea, dar bine nu prea se simte, din toata lungimea traseului sunt cam 100m in centru de linie veche, la Parcul 1 Decembrie pe o lungime de statie cam 25-30m si de la Parc la Pod Dacia cam 250m. Restul sunt sine NOI.

Buna observatia, street_boy909, eu nici nu am observat ca pe afisajul tramvaiului ce venea dinspre Decebal scria "spre Decebal", mai gresesc si vatmanii si la anuntat statiile au mai fost cazuri cand anuntau statia care tocmai trecuse.

Ca fapt divers am auzit multe pareri ale unor vatmani de Tatra, ca ei ar vrea sa fie ultimii care sa lucreze pe Siemens. Pareri si pareri.

Are cineva idee pe ce baza au primit numere de parc Siemensurile incepand cu 50?
Daca ar fi luat logic continuarea ultimului numar, adica 44, ar fi urmat 45 sau de la 230 sa urmeze 231.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 22:19:57    Titlul subiectului: 94009

tomberonul a scris:
Intr-o poza de mai sus vad ca siemensul 52 merge fara probleme pe o portiune de sina in dale "otelul rosu"

Nu se vede și cu ce viteză merge, deci să nu ne grăbim. Iar cu exterminarea tramvaiului în București cred că ești ușor paranoic, fără supărare, dar s-a investit masiv în infrastructură, s-au modernizat tramvaie și se pregătește o licitație pentru 100 de tramvaie. Cum să spui că se pregătește renunțarea la tramvai?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 08 Iun 2008 21:05:22    Titlul subiectului: Cateva lamuriri 94266

Toate cele trei Siemensuri anunta statiile, chiar si 50-ul. Legat de problema cu inscriptia directiei de mers, este bine asa cum e. La inceput si mie mi s-a parut putin ciudat ca la 3R scria Olosig spre Gara, iar apoi Nufarul spre Decebal, iar la 3N invers. E bine asa! E de fapt cu un subinteles. Exemplu cu 3R: El cand porneste din capatul liniei, din Nufarul, are inscriptia Olosig spre Gara. Adica vrea sa spuna ca merge spre celalalt capat de linie care este Olosigul, in directia spre gara, cum ai spune Olosig via Gara, sau la trenuri, un exemplu Bucuresti via Craiova. Apoi, cand ajunge la Olosig inscriptia se schimba automat. Practic el ajunge la celalalt capat de linie, Olosig, iar de acolo porneste inapoi spre capatul de linie Nufarul. Si atunci scrie Nufarul spre Decebal. Adica Nufarul in directia spre Decebal, sau Nufarul via Decebal. Pare putin complicat, incurcat si gresit la inceput, dar e bine cum e. E o chestie de logica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2008 22:28:05    Titlul subiectului: 94411

Am prins intamplator un vagon tocmai iesit din depou spre Nufarul si tot intamplator am avut o camera foto la mine. Am pozat cateva interioare.
Unul dintre vatmani, (de pe Tatra) zicea ca Siemensurile au setate vitezele la 40km/h in linie dreapta si 20 in curbe, asa o fi?



ULF-51 int1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.5 kb
 Vizualizat:  de 17347 ori

ULF-51 int1.jpg



ULF-51 int2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.37 kb
 Vizualizat:  de 17347 ori

ULF-51 int2.jpg



ULF-51 int3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.61 kb
 Vizualizat:  de 17347 ori

ULF-51 int3.jpg



ULF-51 int4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.68 kb
 Vizualizat:  de 17347 ori

ULF-51 int4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 12 Iun 2008 13:16:47    Titlul subiectului: Viteza 94444

Da, asa e. Sunt setate ca in linie dreapta sa nu mearga cu mai mult de 40 km la ora, iar in curbe cu mai mult de 20. Ba mai mult, daca totusi in curba ai curajul sa accelerezi mai mult de 20 la ora, intra automat limitatorul de viteza si nu te lasa sa mergi cu mai mult de atat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 12 Iun 2008 13:44:40    Titlul subiectului: 94447

Mie nu mi se pare o ideie prea buna acest limitator. In curba mai inteleg, dar in linie dreapta?
Aceast limitator imi face o parere proaste despre acest tramvai care credeam ca merge cu o viteza mai mare de 40km la ora.
Oare cele din Viena au limitator, ca acolo au linia mai buna?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pisti91



Data înscrierii: 28/Mai/2008
Ultima vizita: 07/Iun/2016
Mesaje: 89
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 12 Iun 2008 13:59:08    Titlul subiectului: 94450

Niste poze facute cu ULF-ul 50.










Pozele sunt facute chiar in a doua zi dupa punerea in circulatie a ULFului 50. Si zsizsi a fost prezent la intalnire Very Happy

Pe data de 13 mai l-am prins pe ULF-ul 50 si 51 in statia din fata garii. Au venit unul dupa celalalt:
ULF #50:


ULF #51:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2008 08:30:51    Titlul subiectului: Viteza 94549

Nu, nici vorba, cele de la Viena pot merge cu viteze si mai mari. Cei care au fost la specializare spuneau ca au mers cu Ulf-urile de acolo si cu 70 la ora. Chestia cu limitatorul e doar aici la noi. Practic si al nostru ar putea merge cu acea viteza daca nu ar avea limitatorul. Si limitatorul va fi luat de pe ele, in ziua cand vom avea si noi liniile cum le au cei din Viena si in ziua cand tramvaiul nu va avea absolut nici o tangenta cu soseaua, ca in Viena.
Dupa spusele unor vatmani care au fost la Viena la specializare, liniile austriece cele mai proaste sunt mai bune decat ale noastre reabilitate recent...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2008 20:11:56    Titlul subiectului: 94574

Desi este unul dintre cele mai frumoase vagoane de tramvai, Siemensul are si o "bila neagra", mie personal mi se pare configuratia scaunelor si chiar interiorul foarte inghesuit!
Sunt curios cum se descurca in aglomeratia de la orele de varf? Poate daca pe partea stanga nu ar fi scaune perechi poate salonul ar fi mai aerisit!


Ultima modificare efectuată de către itb 139 la Sâm 14 Iun 2008 20:45:52, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2008 20:21:07    Titlul subiectului: 94577

Pe partea dreapta sunt doar cate 2 scaune simple, unul asezat cu spatele la directia de mers, celalalt cu fata. In fata fiecaruia dintre cele doua scaune este un spatiu destinat carucioarelor (cu posibilitatea de prindere a acestora cu o curea). Pentru conditii civilizate de calatorie, interiorul mi se pare bine si comod mobilat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 16 Iun 2008 13:56:00    Titlul subiectului: 94661

Adevarul e ca fata de Tatra, mai ales fata de cele cu scaune pe un singur rand, Siemensul are spatiu mai putin, fiind inghesuit in zona burdufurilor, si unde sunt scaunele cate 2 unul langa altul.

Este spatiu creat pentru carucioare de invalizi sau de copii in zona usilor, ceea ce este si normal, dar la orele de varf de multe ori vatmanul nu poate inchide usile si trebuie sa anunte calatorii sa nu stationeze pe linia galbena din fata usilor care e cam de 5cm, sistem asemanator cu al trenului Siemens Desiro al CFRului.

Eu as fi curios, in cazul unei defectiuni ce necesita remorcare sau impingere spre depou, cum s-ar realiza acest lucru, nu cred ca cuplele de la Tatra se potrivesc la ULF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Iun 2008 08:53:09    Titlul subiectului: 94685

Spatiul restrans din zona articulatiilor si a celor doua treceri ce par a fi zone de separare (fata si spate), dar nu sunt, este tributul platit solutiei care a fost aleasa pentru realizarea acestui tramvai cu adevarat low floor (vezi imaginile pe care le-am postat intr-un mesaj mai vechi, in care am surprins sofisticatul sistem de suspensie si de prindere a rotilor, mastile fiind scoase).
Dupa cum se poate constata, iubitorii ULF-ului (printre care ma numar) care au in orasele lor ecartament sub 1435 mm nu pot visa la acest model de tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 03 Iul 2008 09:59:16    Titlul subiectului: De neimaginat 95314

In sfarsit a intrat si ULF-ul in randul tramvaielor. Si asta in ideea in care ieri s-a defectat un Tatra KT4D in fata lui, iar pentru al putea duce in depou, a trebuit impins. Dupa ce aproape o ora cei de la interventie s-au gandit cum sa duca vagonul in depou, si-au dat seama ca nu au alta solutie decat sa il impinga cu ULF-ul, ceea ce s-a si intamplat. In partea din fata si din spate ULF-ul are loc special pentru a monta bari pentru impingere si tragere. Pe langa alte scule profi pe care cei din depou le-au primit odata cu tramvaiele, se numara si niste bare speciale, care la un capat se potrivesc ULF-ului, iar la celalalt au tampon care potriveste cu tamponul unui tramvai obisnuit. Bara are aproximativ 2-3 metri lungime. Desi au trecut pe langa mine, imi pare rau ca nu am avut un aparat de fotografiat ca sa fac niste poze la primul ULF care impinge o Tatra.

Duminica trecuta la amiaza s-a intamplat ceva ce trebuie neaparat mentionat in acest site dedicat pasionatilor de tramvaie. La ora 12:30 m-am prezentat la lucru si fara a astepta prea mult dupa tramvai, el a si venit. Mi-am luat tramvaiul de la colegul care a fost de dimineata si am inceput lucrul. Am parcurs doua statii pana in centru, iar dupa ce am pornit din centru, in curba la liceul sanitar a inceput sa iasa fum din boghiul 2 de la vagon. Am fortat putin tramvaiul, dar am vazut ca nu mai am nici o sansa sa ma duc cu el mai departe, asa ca a trebuit sa chem interventia. Problema era ca tramvaiul meu nu a mai putut merge singur ci numai impins, iar in spatele lui era ULF-ul. Au venit cei de la interventie si vazand ca nu au nici o sansa sa duca tramvaiul in depou, s-au gandit cum sa faca. Unuia i-a venit ideea de a da un tramvai 2 inapoi cu spatele prin Iosia pana ajunge in fata mea si sa ma traga. Dar cat timp am asteptat sa vina interventia, cat timp s-a gandit ce sa faca cu tramvaiul, din Iosia au plecat toate tramvaiele 2. Asa ca ce am facut e de necrezut si totusi adevarat. Ne-am pus si am impins tramvaiul cu mana pana dupa macazul de la Emanuel. Astfel am impins tramvaiul in directia Iosia, a trecut ULF-ul in cealalta directie, iar vagonul care era in spatele ULF-ului a impins vagonul meu in depou, roata prin Iosia. Dar pana a ajunge la macaz, adica o statie, a trebuit sa impingem tramvaiul ca mana ca o masina. Eram 5 oameni. Se uita lumea la noi ca la extraterestri. Ne-am asteptat ca a doua zi sa ne gasim in ziar, dar vad ca nu s-a intamplat. Si din nou, nu am avut la mine un aparat foto ca sa fotografiez asa ceva. Cred ca trebuie sa imi iau un aparat foto.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 15:09:20    Titlul subiectului: Atributii si obligatii 95533

RA OTL a impus urmatoarele atributii si obligatii vatmanilor care conduc tramvai de tip Siemens:

1. Au obligatia de a cunoaste si insusi (invata) manualul de instruire pentru conducerea tramvaiului articulat cu podea joasa tip Siemens.

2. Sa preia tramvaiul la intrarea in schimb de la revizorul de serviciu daca preluarea se efectueaza in depou si de la colegul de schimb daca preluarea se efectueaza pe traseu, sa predea tramvaiul la iesirea din schimb revizorului de serviciu daca predarea se efectueaza in depou si colegului de schimb daca predarea se efectueaza pe traseu.

3. Sa verifice starea interioara si exterioara a tramvaiului la intrarea si iesirea din serviciu si daca observa lovituri, zgarieri sau alte defectiuni in exterior pe suprafata caroseriei, interior pe peretii laterali, tavan, podea sau scaune rupte, sa anunte revizorul de serviciu din depou (la preluarea sau predarea tramvaiului in depou) si coordonatorului de circulatie (daca este pe traseu).

4. Au obligatia de a anunta coordonatorul de circulatie si revizorul de serviciu despre orice defect ce apare pe ecranul computerului de bord.

5. Sa urmareasca si sa modifice traseul afisat in exteriorul si interiorul tramvaiului, la capat de linie, aferent liniei pe care urmeaza sa efectueze cursa si sa nu iasa in cursa daca sistemul de afisare este defect.

6. Sa nu ia nici o masura pana la anuntarea coordonatorului de circulatie in cazul aparitiei unei avarii pe traseu (ruperea pantografului, defectarea unui convertizor, deraiere, defectiuni cu litera A si B care apar pe ecranul computerului de bord).

7. Sa se adreseze decent calatorilor cu ajutorul statiei de amplificare pentru deblocarea intervalului de siguranta de la usi in cazul in care acestea nu se inchid.

8. Au obligatia ca la intrarea in depou sa rabateze oglinda retrovizoare pe pozitia "mers in depou", actionata de la butonul de pe bord cu aceasta semnificatie.

9. Sa pastreze curatenia in cabina, sa nu lipeasca sau sa agate afise sau suveniruri.

10. Sa circule cu vagonul lansat pe sub separatoarele de sector ale retelei de alimentare.

11. Sa evite intrarea simultana a doua tramvaie tip Siemens, care vin din sensuri opuse, in aceeasi curba.

12. Au obligatia de a circula cu viteza de maxim 15 km/h de la intrarea in curba si pana la iesirea din curba a ultimului portal.

13. Au obligatia de a circula cu maxim 5 km/h la trecerea peste macaze, inimi incrucisare si in incinta depoului.

14. Sa opreasca tramvaiul si sa anunte coordonatorul de circulatie despre orice obstacol aparut in gabaritul tramvaiului si sa reia circulatia numai dupa degajarea traseului.

15. Raspunde de integritatea tramvaiului de la preluarea acestuia si pana la predarea lui.

16. Este interzisa conducerea tramvaiului Siemens de catre o alta persoana decat cea mentionata in foaia de cursa.

17. Sa nu paraseasca tramvaiul fara ca acesta sa fie inchis, astfel incat in lipsa lui sa nu poata intra nimeni in cabina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 15:53:13    Titlul subiectului: 95537

Felicitari celor de la OTL pentru aceste reguli care mi se par normale pentru o asemenea achizitie, dar si pentru interesul acestora pentru un transport civilizat.
Sper ca si alte regii sa adopte un astfel de regulament necesar pentru a stopa distrugerea mijloacelor de transport in comun, dar si pentru un plus de imagine. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 20:37:18    Titlul subiectului: 95547

Am impresia ca macar jumatate din aceste punctea au existat deja si pentru celelalte tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
P.I.



Data înscrierii: 02/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Sep/2020
Mesaje: 31
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 20:51:25    Titlul subiectului: 95605

Azi am reusit sa prind ULF #50 si #51, pe strada Republicii, respectiv Podul Dacia si langa Parcul 1 Decembrie.


DSC02188.jpg
 Descriere:
#51 pe strada Republicii
 Mărime fișier:  94.59 kb
 Vizualizat:  de 16431 ori

DSC02188.jpg



DSC02194.jpg
 Descriere:
#50 pe Podul Dacia
 Mărime fișier:  63.04 kb
 Vizualizat:  de 16431 ori

DSC02194.jpg



DSC02195.jpg
 Descriere:
#50 langa Parcul 1 Decembrie
 Mărime fișier:  65.04 kb
 Vizualizat:  de 16431 ori

DSC02195.jpg



DSC02196.jpg
 Descriere:
#50 langa Parcul 1 Decembrie
 Mărime fișier:  57.79 kb
 Vizualizat:  de 16431 ori

DSC02196.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
P.I.



Data înscrierii: 02/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Sep/2020
Mesaje: 31
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 21 Iul 2008 22:40:31    Titlul subiectului: 96071

Am gasit un site detaliat in limba germana despre ULF, cu foarte multe poze, si mai nou, si despre ULF-ul oradean, despre transportul garniturii, primele probe, inaugurarea si tramvaiul in circulatie propriu-zisa. Iata si link-ul, savurati-o Very Happy http://www.mp-video.at/ULF/index.asp
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2008 08:47:10    Titlul subiectului: 96079

Undeva in acel site se mentiona operarea acestor tramvaie doar in intervalul 8-18. Acest lucru se intampla si in continuare? Si daca da, motivul este cel mentionat mai sus de altcineva, si anume faptul ca e mai probabil ca actele de vandalism sa aiba loc seara tarziu?

In plus, iata si un articol extrem de critic la adresa pretului exorbitant al acestor tramvaie si a plimbarilor prin Europa facute cu aceasta ocazie de seful OTL, fiul sau (!) si diversi subalterni:

http://www.informatiadevest.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=756&catid=1
Informatia de Vest a scris:
Cele 10 tramvaie Siemens ultramoderne, dintre care câteva circulă deja prin Oradea, costă aproximativ 3,9 milioane de euro bucata. Nicidecum 2,7 milioane cât anunța fosta conducere a primăriei, care a „omis” dobânda către instituția bancară care a finanțat achiziția. Prin urmare, contribuabilii orădeni sunt puși în fața faptului împlinit de a plăti o datorie publică în valoare de... 40 de milioane de euro. [...]
Pentru că, după mai multe plimbări prin Europa, lui Corneliu Lupău, directorul OTL, și Mihai Groza - viceprimar și, ulterior, primar interimar - s-au „îndrăgostit” de cele mai scumpe tramvaie din lume, Siemens ULF 151. Care costă nu mai puțin trei milioane de euro bucata... Și, cum bani nu prea erau în vistieria municipiului, s-a hotărât accesarea rapidă a unui credit. Și a fost identificată și banca dispusă să-l ofere în regim de urgență: Dexia Kommunalkredit Bank AG a împrumutat Primăria Oradea cu suma de 26.350.000 de euro, plus TVA, pentru achiziționarea a 10 tramvaie Siemens, din Austria. Deci, cum banca Dexia este din aceeași țară, într-un fel, austriecii ne-au împrumutat bani să le cumpărăm tramvaiele...
Ce-i drept, în contractul de împrumut sunt câteva prevederi ademenitoare: creditul trebuie rambursat până în anul 2020, după o perioadă de grație de 3 ani. Așadar, ratele vor fi plătite abia începând din 2011. Problema apare, însă, la capitolul „rambursare și rata dobânzii”, unde este descrisă modalitatea de plată: 20 de rate semestriale, egale, de câte 1.317.500 de euro, plus rata „variabilă” a dobânzii, aceasta urmând a fi calculată după formula „EURIBOR 6M plus 1,15%”. Ei bine, iată unde se „acunde” o cheltuială suplimentară de 12.364.467 euro, la care se adaugă și comisioane de 131.750 de euro!


Adevarul ca 40 de milioane de euro pentru doar 10 tramvaie este o suma mai mult decat exorbitanta! La banii astia se vor mai adauga si reparatiile dupa ce tramvaiele ies din garantie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 4 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community