Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 09:19:05 Titlul subiectului: Tramvaiele Siemens (5822) |
92473 |
|
Eu sunt de parere ca ar trebui separata calea de rulare (prin niste borduri sau ceva de genul asta). Ce se intampla daca un sofer de camion intra in acest tramvai? Banuiesc ca este asigurat, dar in Romania s-au intamplat foarte multe accidente in care au fost implicate tramvaie (vezi Timisoara, Cluj si chiar Bucuresti).
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 09:52:15 Titlul subiectului: |
92475 |
|
In fine, dupa ce am ratat ULF-ul in prima sa zi, ca a iesit mai tarziu si s-a retras mai repede decat am banuit, am reusit si eu sa calatoresc cu noul "PULFulet" (mic si gras, dar prefer sa il numesc ULFi) in compania mai multor membrii al acestui forum.
Diferenta de nivel fata de un Tatra e ca in Desiro fata de un vagon de calatori normal. Intradevar se simt imperfectiunile din linie si unde nu e chiar dreapta linia serpuiescte frumos... doar sa nu pice. Asta din urma nu pare a fi posibila, pentru ca vatmanul merge destul de rapid 40-45 km/h, chopperul nici afara, nici inauntru nu prea se aude. De altfel daca nu functioneaza sistemul de ventilatie este o liniste covarsitoare in tramvai, ai senzatia ca s-a luat curentul... Pe strada lumea se uita mirat... Sa vedeti austriecii wienezi cum se mira... un tramvai la prima vedere identic din orasul lor chiar si cu numarul de parc identic...
Vatmanul incearca sa educe lumea prin sistemul audio din tramvai (in stil destul de liber) la noile standarde. "Va rog intrati mai inauntru de linia galbena... daca doriti sa plecam odata..." sau "Acum urcati sau coborati? Decideti-va, sa putem pleca", "Daca v-ati grabi un pic sa va miscati am putea porni mai repede. Multumesc!" Deci ULF incoace-incolo vatmanul poate fi la si la smoking ca atunci cand se adreseaza calatorilor "tonti" nu folosescte un limbaj adecvat de genul "Stimati calatori! In vederea facilitarii pornirii tramvaiului va rugam sa eliberati linia galbena din fata usii!". Oricum nu ii dau prea mult timp si acest senzor va fi "pacalit", adica dezactivat, dar pana este in garantie sper sa nu o faca. La fel cat timp va fi in garantie sper ca nu vor putea sa lege cu franghie pantograful pentru a asigura tragerea sa sigura in caz de defectare al sistemului de coborare.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 16:06:00 Titlul subiectului: |
92494 |
|
Dupa tot ce ati spus vad ca oradeni au primit destul de entuziasti acest super tramvai, totusi cum romanul este carcotas, puteti sa spuneti care sunt imperfectiunile acestui tramvai?
La capitolul demaraj cum sta? Dar la franare? Oricum felicitari autoritatiilor publice oradene pentru aceasta achizitie!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 20:59:10 Titlul subiectului: |
92511 |
|
ULF este un tramvai pretentios in privinta caii de rulare si, asa este, "simte" orice imperfectiune. Si o simte indiferent daca e in Oradea sau Viena (exista si acolo linie care urmeaza sa fie schimbata, dar care - atentie! - nu urmeaza sa fie schimbata pentru ca e in ultimul hal, ci pentru ca, desi e cu mult peste nivelul liniei de pe 41, 35 sau 32 bucurestene, pur si simplu i-a venit vremea sa fie schimbata).
Cat priveste modul in care reactioneaza la comenzi aceste tramvaie pot spune, dupa ce am avut ocazia sa conduc o astfel de minunatie, ca e o placere sa le manevrezi. Raspund excelent la comenzi, iar joystick-ul este amplasat extraordinar de comod, pe bratul stang al fotoliului vatmanului.
O remarca referitoare la deschiderea usilor: probabil ca functioneaza si la Oradea sistemul din Viena, cu posibilitatea de comandare a deschiderii fiecarei usi inca din timpul mersului.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 23:14:09 Titlul subiectului: |
92520 |
|
Da, este un vagon pretenios... dar dacă un oraș din România a avut infrastrucutura cât-de-cât bună pentru ULF... e un lucru mare. În afară de Timișoara, Oradea, poate și București (dar NU liniile 41 sau 32...sunt praf la propriu) și Arad, alte orașe nu ar putea introduce în circulație asemenea vagoane.
|
|
Sus |
|
|
Robitm
Data înscrierii: 26/Dec/2007 Ultima vizita: 03/Iul/2009 Mesaje: 23 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 26 Apr 2008 08:02:08 Titlul subiectului: |
92524 |
|
Momentan nici in Arad n-ar putea circula astfel de garnituri.
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 27 Apr 2008 11:38:59 Titlul subiectului: |
92585 |
|
Dupa spusele unor vatmani care au fost la Viena la specializare, liniile austriece cele mai proaste sunt mai bune decat ale noastre reabilitate recent...
Portiunea de linie dreapta de cam 800m intre ultima statie din Nufarul si statia Bisericuta e facuta din sine sudate la capete, nu am vazut nici un rost de dilatare, sunt curios cum va arata la vara cand vor fi peste 35 grade afara.
Oare in alte tari unde circula tramvaie ULF cum au rezolvat problema asta?
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 01 Mai 2008 18:16:43 Titlul subiectului: Despre ULF |
92793 |
|
Ca vatman, desi inca nu l-am condus, am avut ocazia sa fac o tura intreaga cu ULF-ul, in cabina, alaturi de un coleg de-al meu care-l conducea. Si pentru ca ma gandesc ca sunt unii interesati de anumite chestii la acest nou tramvai pentru Oradea, vreau sa va spun ce mi-a aratat colegul meu si ce am observat eu la el. In primul rand, sistemul de deschidere al usilor functioneaza ca in Viena. Vatmanul nu are buton sa deschida usile, sa le inchida si mai stiu eu ce. Are doua butoane. De deblocat si de blocat. Ajunge in statie, deblocheaza usile. Ele raman tot inchise, numai ca se activeaza butonul de la usi, pentru coborarea si urcarea calatorilor. Usile se inchid singure inapoi, daca aprox. 5 sec. nu se afla nimeni in raza lor. Dupa ce toate usile au fost inchise, vatmanul este atentionat printr-un semn la bord si printr-un scurt semnal sonor, dupa care poate bloca usile. In cazul in care cineva apasa pe buton de deschidere a usilor in timpul mersului, vatmanul este atentionat printr-un semnal sonor, iar in momentul in care a oprit si a deblocat usile, acea usa unde a fost butonul apasat se deschide, fara a mai trebui sa apesi iar pe buton. Tramvaiul nu merge daca usile sunt inchise, dar nu sunt blocate. El merge doar cu usile inchise si blocate.
Pantograful este automat si are si doua butoane pentru coborarea si ridicarea lui. In momentul in care tramvaiul este total oprit, tramvaiul se lasa singur jos pana ajunge cu burduful pe linie. La pornire, se poate ridica in doua nivele. Are solicitare de vara si solicitare de iarna. Daca la pornire soliciti pentru vara, el se ridica 20 cm de la pamant. Daca soliciti iarna, se ridica 24 cm de la pamant. Cand am fost eu cu el, era solicitat nivelul de iarna. Tramvaiul porneste ca si masina de la cheie, la fel se si opreste. Are si acolo I si II. Daca la oprire invarti cheia de la II la I, se opreste doar generatorul (comenzile de 24 V raman active), iar daca invarti inca odata cheia, se opreste complet. La pornire nu poti sa-l pornesti de la 0 direct la II. Mai intai invarti cheia pana la I, astepti cateva momente pana se initiaza si apoi iti indica el cand poti sa invarti cheia pana la II ca sa poti sa pornesti generatorul. Desi atunci cand intri in cabina, bordul pare foarte incurcat, atunci cand ajungi sa il conduci iti dai seama ca nu e asa. De la joystick se conduce foarte usor, iar cele mai accesate comenzi (usi, sonerie, semnalizare, faruri si microfon) sunt foarte la indemana. Desi se conduce de la joystick, are si doua pedale. Una e pentru sonerie, iar una e pentru frana cu patine. Pentru microfon ai doua butoane. Ca sa te auzi in interior si ca sa te auzi in exterior. Din cate am observat eu, nu poti sa apesi pe ambele butoane deodata ca sa te auzi si in interior si in exterior in acelasi timp. Oglinda este reglabila din interior si are si aceea o gramada de pozitii. Ar mai fi multe de spus, dar acum nu imi aduc aminte. Daca mai aveti intrebari legate de acest "capitol" lasati-le in forum. Daca nu o sa stiu raspunde chiar atunci, am sa ma interesez de la colegii mei care au fost in Viena la specializare si care il conduc acum. E vorba ca peste o luna-doua sa ne faca si noua instructia.
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Vin 02 Mai 2008 14:46:24 Titlul subiectului: |
92845 |
|
Numai in Viena si Oradea circula acest tip de tramvai?
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 02 Mai 2008 19:57:36 Titlul subiectului: |
92862 |
|
Cel putin deocamdata, da.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_Low_Floor
Wikipedia a scris: | The Ultra Low Floor tram (ULF) is a low-floor tram currently operating only in Vienna, Austria and Oradea, Romania, with the lowest floor-height of any such vehicle in the world. |
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 04 Mai 2008 15:19:14 Titlul subiectului: |
92924 |
|
L-a vazut cineva circuland noaptea sau dupa lasarea intunericului?
Eu l-am tot vazut retragandu-se la depou in jurul orei 17.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 07 Mai 2008 11:25:22 Titlul subiectului: |
93029 |
|
In ziar am citit ca miercuri noaptea vine vagonul 51 si, culmea, deja este in probe impreuna cu 50, sa vada daca incap la intalnirea in curbe. Si culmea culmilor e ca se zvoneste venirea vagoanelor 52 si 53 pe joi si nu doar #52 pana intre 20-25 mai cum s-a indicat in ziar. In ziar a mai scris ca 51 va intra in circulatie de sambata. Puteau sa se exprime mai corect sa zica marti spre miercuri noaptea vine...
Inca odata multumesc lui Timi ("tramvai") pentru informare.
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 07 Mai 2008 14:45:14 Titlul subiectului: |
93032 |
|
Azi l-am vazut in probe pe 51 pe la ora 12, ma mira faptul ca au sosit pe data stabilita, ceea ce e un lucru inedit la noi, fiind obisnuit cu date amanate de multe ori.
Si eu sunt curios cum vor trece unu de altul la curbe, mai ales la parc, unde si Tatrele trec foarte aproape una de alta...
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 09:51:04 Titlul subiectului: Despre ULF |
93057 |
|
Inainte sa incep sa va mai spun un lucru despre ULF pe are le-am aflat de curand, vreau sa ii spun lui Zsizsi, ca nu m-ai sunt logat cu tramvai, ci direct cu Timi.
Am aflat ceva legat de joystick-ul de la Siemens, lucru pe care pana acum nu-l stiam. M-i se pare normala chestia, dar in acelasi timp si putin nasoala. La tramvaiele Tatra apesi pedala ca sa accelerezi. Dar dupa ce vagonul a fost lansat si a ajus la o anumita viteza, lasi pedala de acceleratie si el "curge" fara sa mai trebuiasca sa ti piciorul pe pedala. Ei, la Siemens e putin diferita chestia asta. Impingi de joystick in fata, vagonul se lanseaza, prinde viteza, iar cand lasi joystick-ul sa vina inapoi ca vagonul sa "curga", si atunci trebuie sa tii mana pe joystick, altfel el se opreste. Dar nu oricum, ci cu frana de urgenta. Cand ai luat mana de pe joystick, el te atentioneaza cu trei semnale sonore scurte, iar daca in timpul ala nu pui mana inpoi pe joystick, tramvaiul s-a oprit. Asta din motive de securitate si siguranta. Da, un lucru bine conceput, daca ne gandim la faptul ca vatmanul poate lesina sau sa i se faca rau si ii cade mana de pe joystick, tramvaiul sa se opreasca. Dar daca ne gandim si la faptul ca un vatman lucreza 8 sau 12 ore, nu stiu cat de usor va fi sa stea cu mana tot timpul pe joystick un timp atat de lung. Si acum (intre noi ramana vorba, sper sa nu ajunga sefii sa citeasca acest subiect), chestia e ca noi vatmanii avand o mana tot timpul ocupata, nu vom mai putea manca si vorbi la telefon atat de lejer in timp ce conducem, cum puteam face pana acum la vechile Tatre care se conduc de la pedale...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 11:15:14 Titlul subiectului: |
93061 |
|
Este un sistem asemanator cu "pedala de om mort" de la locomotive? Exista niste cursuri de instruire pentru vatmani, inainte de a merge pe ULF?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
scorpion
Data înscrierii: 01/Mai/2007 Ultima vizita: 26/Iun/2014 Mesaje: 38 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 12:20:17 Titlul subiectului: |
93062 |
|
M8S urile din Arad au ca om mort atat capul joystick-ului cat si o pedala jos. Vatmanii prefera sa tina piciorul pe pedala si atunci joystick-ul il poti lasa liber. ULF urile nu au pedala om mort jos?
La locomotive s-a folosit mai demult sistemul om mort. Acuma se foloseste DSV ul, o pedala pe care trebuie sa o apesi o data la 30 de secunde daca nu ma insel.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 12:42:16 Titlul subiectului: |
93064 |
|
La ULF este vorba de apasarea permanenta a "capului" joystick-ului. E putin deranjant la inceput, insa cu timpul gasesti metoda de a conduce relaxat (cei din Viena au gasit-o ). Jos sunt doar cele doua pedale de care amintea si Timi (sonerie si frana de urgenta).
In imagine eram pe primii 50 de metri, deloc relaxat. Putin mai incolo condusul vagonului a devenit o placere.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.89 kb |
Vizualizat: |
de 18962 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 15:24:36 Titlul subiectului: |
93071 |
|
Puteti sa incercati si vagonul #51, de cateva ore deja ia calatori... treaba asta a fost foarte rapida. Dupa nici 36 de ore de la sosire deja este exploatat.
Descriere: |
ULF #51 on it's first test run with 9 hours from arriving to Oradea Date: 07.05.2008 Location: str Primariei Direction: Bd Decebal (line 3N) |
|
Mărime fișier: |
1.56 MB |
Vizualizat: |
de 18827 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Vin 09 Mai 2008 07:04:19, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
netics
Data înscrierii: 08/Mai/2008 Ultima vizita: 17/Mai/2008 Mesaje: 1 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 16:17:17 Titlul subiectului: |
93077 |
|
Aici e poza cu vagonul 51 (din interior, nu am apucat sa fac din exterior - abia l-am prins).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
507.34 kb |
Vizualizat: |
de 18900 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 10 Mai 2008 09:55:50 Titlul subiectului: Instructie |
93152 |
|
Am fost in cabina la ULF si mi-am dat seama ca se conduce mult mai usor decat un Tatra.
Cu toate acestea insa, inainte de al conduce trebuie sa ni se faca o mica instructie. Vatmanii care il conduc acum au fost in Viena la specializare si tot ei sunt cei care ne vor face instructia.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 10 Mai 2008 16:46:39 Titlul subiectului: |
93171 |
|
Aceste tramvaie sunt dotate cu aer conditionat sau au vreun sistem de ventilatie pentru ca vad ca dispunde de foarte putine geamuri care se deschid !M-ar interesa si faptul ce sistem de ridicat se foloseste la pantograf?Oricum nu pot sa nu remarc faptul ca cei de Siemens sunt in grafic cu expedierea vagoanelor catre Romania dar si faptul ca si parerile unor useri in privinta acestor tramvaie s-au mai imbunatatit vizibil !
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Sâm 10 Mai 2008 16:51:00 Titlul subiectului: |
93172 |
|
Aceste tramvaie au aer conditionat si in cabina vatmanului si in salon.
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 12 Mai 2008 09:09:35 Titlul subiectului: Pantograf |
93284 |
|
Pantograful se ridica si coboara automat, acesta fiind actionat de la niste butoane din cabina.
|
|
Sus |
|
|
peti
Data înscrierii: 15/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Sep/2012 Mesaje: 21 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 18 Mai 2008 14:56:28 Titlul subiectului: |
93515 |
|
Din cate am inteles de la niste vatmani Siemens ULF #50 a avut cateva probleme la iesirea din depou.
Am inteles ca exact la iesirea din depou, inca pe linia de manevra, in prima curba a deraiat.
As vrea sa stiu si eu daca este chiar adevarat pentru ca nu se pare sa fie chiar asa mare curba aceea.
|
|
Sus |
|
|
|