Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Nereguli în transportul cu dube din Buzău
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 11:51:07    Titlul subiectului: 139612

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=40022

"Iresponsabilitate la volan

Taximetriștii și șoferii de maxi-taxi au fost sancționați de polițiști

articol de: (T.T.)

Deși au o mare responsabilitate pe umeri, șoferii uită de multe ori că au în mîini viețile unor oameni. Mulți dintre taximetriștii și șoferii de maxi taxi din oraș încălcă flagrant regulile de circulație și îi pun în pericol pe călători. Ultimul control demarat de polițiști care i-a vizat pe transportatorii de persoane a scos la iveală, încă o dată, iresponsabilitatea pe care o afișează în trafic mulți dintre șoferi. Oamenii legii au controlat aproape 130 de mașini iar jumătate dintre șoferi au fost amendați. Taximetriștii au primit cele mai multe amenzi. Sancțiunile pentru șoferii de maxi taxi au fost aplicate celor care au oprit între stații, care nu aveau atestat profesional, pentru că au oprit în locuri interzise ori nu purtau centura de siguranță."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 17:24:15    Titlul subiectului: 139662

Un raspuns cat de cat coerent, am "smuls" cu greu recunoasterea ca se incalca legea, dar si "promisiunea" ca la "urmatoarea" licitatie se va cere ca vehiculele sa fie conforme.

Acum o dau cotita ca exista autobuzele Transbus care circula pe toate traseele, numai ca intentionez sa le pun in fata raspunsul in care arata ca traseele de microbuz sunt "DIFERITE" de cele de autobuz, si cum facem, ca pe acele trasee calatorii sunt discriminati.

http://www.domnuleprimar.ro/47814-Domnule-Primar-Inca-din-anul-2009-semnalat-preventiv-legea-448.html

"Raspunsul primarului 08 Februarie 2011

Datorita conditiilor economico-financiare existente la aceasta data, va comunicam ca pentru transportul persoanelor cu handicap locomotor exista autobuzele societatii TRANS BUS SA, care circula pe toate traseele, la intervale rezonabile si deasemeni 500 de taxiuri care au obligatia sa transporte aceste persoane.

In ceea ce priveste microbuzele, toti operatorii au fost instiintati de obligatia ce le revine conform Legii nr.448/2006, ei urmand sa ia masurile ce se impun in conditiile actuale.

La urmatoarea licitatie pentru traseele maxi taxi autoritatea locala va prevedea in caietele de sarcini si cerintele legii susmentionate.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Mar 2011 11:12:19    Titlul subiectului: 140858

De ceva timp, "prietenii" dubagi s-au "modernizat", adica si-au improvizat niste indicative de traseu luminoase.

Numerele de traseu, la prima impresie, sunt facute din furtun d-ala cu beculete de care isi pun cocalarii iarna pe fatadele caselor, ca sa arata ca la balci, cat mai chicios.

Ideea indicativelor luminoase este, pana la un punct, o idee buna si chiar interesanta, numai ca, asa cum ii stim, dubagii nu s-au gandit sa afiseze indicativele LEGALE, adica 7M, 5M, ci afiseaza cu nonsalanta indicativele traseelor pe care le capusaza, 7 si 5, atribuite traseelor Transbus (fara M)...

Dar "alesii" de Buzau nu vad, nu aud... sa fie, sa nu fie complicitate... Rolling Eyes

Bine, unii nu afiseaza nimic, de altfel unde sa afiseze daca epavele astea de dube modificate nu sunt concepute pentru transport public si nici macar nu dispun de sisteme de afisare a traseelor, pe care le aveau pana si "batranele" DAC-uri...



1-BZ05LBH.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.67 kb
 Vizualizat:  de 13790 ori

1-BZ05LBH.jpg



2-Duba7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.23 kb
 Vizualizat:  de 13790 ori

2-Duba7.jpg



3-BZ95FFF.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.42 kb
 Vizualizat:  de 13790 ori

3-BZ95FFF.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2011 12:16:08    Titlul subiectului: 141210

Iata "detalii" ale unei alte epave rutiere folosite pe post de "mijloc de transport" (?!?) in "municipiul" Buzau...

Cum trec I.T.P.-ul aceste ruine?!? CAT o fi mai costand ?!? Evil or Very Mad



BZ05DNZ-P1360303mic.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.19 kb
 Vizualizat:  de 13724 ori

BZ05DNZ-P1360303mic.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 15:07:04    Titlul subiectului: 141275

De data asta din ziarul Sansa Buzoiana:


untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.6 kb
 Vizualizat:  de 13701 ori

untitled.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 14:05:26    Titlul subiectului: 141969

Epava rutiera din imagine circula de cateva luni de zile Shocked cu defectiuni la sistemul de iluminare/semnalizare spate/dreapta - nefunctional.

In toate aceste luni nimeni dintre autoritatile "competente" (la ce?) nu a vazut gioarsa asta?!? Cu toate ca am semnalat existenta acestei dube inclusiv in direct, la TV, unui reprezentant al A.R.R. Buzau!!! Evil or Very Mad

Ca sa nu mai zic de traseul FALS afisat, dubagii n-au priceput inca, dupa atatia ani, ca liniile lor sunt cu "M", adica 6M ?!?

Duba din imagine este una dintre cele "favorizate", mai mereu circula in fata autobuzului 6 cu 20-30 de secunde pentru a fura calatorii; o vreme am circulat zilnic pe linia 6 si am urmarit fenomenul, de multe ori informam calatorii din statie ca imediat dupa duba vine si autobuzul si pot calatori civilizat, determinand astfel pe cativa mai inteligenti sa renunte la calatoria cu ruinele rutiere... Rolling Eyes



P1360432.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.49 kb
 Vizualizat:  de 13597 ori

P1360432.JPG



untitled2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.8 kb
 Vizualizat:  de 13597 ori

untitled2.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 15:24:06    Titlul subiectului: 142479

Pirateria "legala" continua nestingherita la Buzau...

Poza 1: Pe ce traseu circula duba din imagine? Pe traseul 3 vor raspunde cei care nu privesc atent poza sau care nu cunosc modalitatea gasita de autoritatile locale buzoiene de a permite capusarea sistematica a propriei societati de transport...

Poza 2: desigur, traseul legal al dubei este 3M, numai ca acel "M" e minuscul, la misto...

Va reamintesc ca traseul de autobuz este 3 iar traseul de duba suprapus este ... 3M



BZ03STP-22032011184.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.7 kb
 Vizualizat:  de 13513 ori

BZ03STP-22032011184.jpg



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.21 kb
 Vizualizat:  de 13513 ori

untitled.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2011 09:47:19    Titlul subiectului: 143413

http://www.adevarul.ro/locale/buzau/Pe_strazile_din_oras_circula_maxi-_taxi_-pirat-_si_periculoase_pentru_buzoieni_0_477552322.html

"Pe străzile din oraș circulă maxi- taxi „pirat” și periculoase pentru buzoieni

9 mai 2011

Autor: Denisa Baciu

Buzau

Maxi- taxi „fură” călătorii autobuzelor

După mai multe cereri depuse de buzoieni la Primărie, autoritățile au stabilit un orar și pentru microbuzele de transport în comu. Chiar dacă acum au ore bine stabilite, oamenii sunt nemulțumiți că acestea au fost programate să circule cu câteva minute înaintea autobuzelor tocmai pentru ca max- taxi să fie ales primul din cauza grabei.

Dacă la început buzoienii s-au arătat încântați că mai au la dispoziție încă un mijloc de transport în comun, pe lângă autobuze, odată cu înmulțirea acestora, tot mai mulți oameni s-au arătat revoltați.

Acestea nu respectă un orar stabilit, circulă în număr prea mare și ajung în stație cu câteva minute înaintea autobuzelor tocmai pentru a lua și o parte din călătorii care preferau mijloacele de la Trans Bus.

Pentru a mai liniști spiritele, autoritățile locale au întocmit un orar după care să circule și microbuzele, însă faptul că acestea ajung în stație înaintea autobuzelor naște noi discuții în rândul călătorilor.

„Este o aberație că microbuzul și autobuzul circulă în tandem la diferență de cinci minute unul după altul, dar cu microbuzul- căpușă în față, astfel încât majoritatea călătorilor să aleagă maxi-taxi", spune Cătălin Ghiță, călător.

Orare, în defavoarea autobuzelor

În prezent, pe străzile din municipiu, circulă 190 de mcirobuze care au curse din cinci în cinci minute. Tocmai pentru că acestea circulă foarte des, buzoienii aleg acest mijloc de transport în ciuda condițiilor mult mai proaste oferite de acestea față de autobuzele Trans Bus. Călătorii consideră că o măsură bună ar fi ca și orarul autobuzelor să fie modificat și acestea să plece de la capătul liniei înaintea maxi-axi.

„Nu cred că dacă autobuzul va veni mai repede în stație oamenii ar mai aștepta apoi maxi-taxi. Microbuzele trebuie să circule intercalat și acest lucru ar fi util și pentru călători, dar economic și pentru Trans Bus", propune Cătălin Ghiță.

Pentru că de cele mai multe ori oamenii se grăbeasc să ajungă la serviciu sau la școală, nu mai așteaptă alte cinci minute autobuzul, preferând un maxi-taxi. Însă călătorii au ajuns să se teamă cumplit atunci când călătoresc cu microbuzul, majoritatea fiind modificate, cu defecțiuni tehnice, mâncate de rugină și uzate.

„Maxi-taxi trebuie eliminate din traficul nostru pentru că se circulă groaznic în ele, oamenii merg înghesuiți, ele sunt și cam stricate. A ajuns chiar să ne fie teamă uneori să mergem cu astfel de microbuze, mai ales când la volanul lor sunt și șoferi iresponsabili", se plânge Ana Maria Giurgea, o buzoiancă de 31 de ani."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 16:46:01    Titlul subiectului: 143490

Hai sa mai vedem cateva imagini care sunt sigur ca-i vor oripila pe cei care nu-si pot inchipui ca o astfel de tiganie cum e sistemul maxi-taxi din Buzau mai poate exista undeva intr-o tara, fie ea si la periferia Uniunii Europene...
Cum trec ITP-ul gioarse ca astea? ARR-ul, Politia dau de banuit daca "nu vad"...



BZ04VOY-P1370341.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.65 kb
 Vizualizat:  de 13354 ori

BZ04VOY-P1370341.jpg



BZ05JXG-P1370328.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.58 kb
 Vizualizat:  de 13354 ori

BZ05JXG-P1370328.jpg



BZ07JPJ-P1370334.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.69 kb
 Vizualizat:  de 13354 ori

BZ07JPJ-P1370334.jpg



BZ34WAL-P1370363.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.11 kb
 Vizualizat:  de 13354 ori

BZ34WAL-P1370363.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Joi 16 Iun 2011 13:40:48    Titlul subiectului: 2011-06-16 144594

http://www.adevarul.ro/locale/buzau/Buzau-_Mama_si_fiica_accidentate_de_un_microbuz_pe_trecerea_de_pietoni_0_500350201.html

"Buzău: Mamă și fiică accidentate de un microbuz pe trecerea de pietoni

16 iunie 2011

Autor: M.C.

O femeie în vârstă de 43 și fetița sa în vârstă de 12 ani au fost lovite în acestă dimineață, pe trecerea de pietoni de la Piața de Păsări, de un microbuz de transport persoane condus de un șofer în vârstă de 34 de ani.

Femeia și fetița au fost duse de urgență la spital."


Precizarea "microbuz de transport persoane", desi poate parea pleonasm, are partea ei de adevar, tinand cont ca multe "microbuze" sunt de fapt dube de marfa modificate...


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Lun 25 Iul 2011 14:48:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:15:00    Titlul subiectului: 2011-07-25 146346

http://www.opiniabuzau.ro/index.php/actualitate/2262-saptamana-de-foc-pentru-soferii-de-microbuze

"Săptămână de foc pentru șoferii de microbuze

Luni, 25 Iulie 2011

Cătălin ȚÎNȚĂREANU

* Începând de azi, până pe 31 iulie, Poliția și ARR-ul vor fi cu ochii pe transportatorii de persoane

Săptămâna debutează cu o acțiune concertată, desfășurată în comun de polițiștii din cadrul Serviciului Rutier și inspectorii de la ARR, ținta luată în colimator fiind conducătorii vehiculelor destinate transportului de persoane, vehicule a căror capacitate de transport este mai mare de 8+1 locuri. Astfel, începând de azi, echipele mixte se vor afla zilnic în teren, atât pe traseele microbuzelor și autobuzelor care efectuează curse în oraș, cât și pe rutele de transport între localități. Vor fi urmărite absolut toate aspectele ce vizează activitatea de transport persoane, fiind verificată starea tehnică a vehiculelor, legalitatea documentelor, modul în care șoferii respectă traseele stabilite și dacă aceștia transportă mai mulți pasageri decât capacitatea maximă admisă pentru vehiculele pe care le conduc. Acțiunea are ca scop prevenirea accidentelor de circulație care se pot produce pe fondul nerespectării normelor rutiere de către cei vizați, dar și depistarea celor care efectuează transporturi ilegale de persoane, urmând a se desfășura până pe data de 31 iulie, când se va trage linie și se va face bilanțul final."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:47:34    Titlul subiectului: 146406

Ha, ha, ha... Control "anuntat"... ghiciti ce, precis nu vor gasi nimic "grav", ci doar mici abateri, ca sa nu bata la ochi ca nu dau si ei o amenda, doua... Ce papagali!
Precis vor retrage de pe trasee si vor ascunde troacele rapciugoase pe care le vedeam zi de zi, precis vor da bilete si vor incarca vitei si boi batrani doar in limita locurilor pentru septel... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Aug 2011 09:35:45    Titlul subiectului: 147464

Un articol/analiza care tocmai mi-a fost publicat pe site-ul www.domnuleprimar.ro, la rubrica "Analize":

http://domnuleprimar.ro/Trans-Bus-contra-maxi-taxi-Cum-clonat-municipalitatea-transportul-public-din-Buzau-dpe-ai-s95-a11113.htm

"Trans Bus SA contra maxi taxi – Cum a clonat municipalitatea transportul public din Buzau

1. Traseele-clona

In transportul public local din Buzau are loc un cumul de nereguli si ilegalitati ce graviteaza in principal in jurul microbuzelor maxi-taxi. Aceste nereguli sistematice manifestate in jurul fenomenului maxi-taxi continua, in ciuda reclamatiilor repetate, concrete, bazate pe texte de lege si fotografii cu nereguli, trimise autoritatilor locale buzoiene.

Neregulile din activitatea maxi-taxi conduc la conditii defavorabile de exploatare pentru S.C. Transbus S.A., care este societate avand ca unic actionar tocmai Consiliul Local Buzau, ceea ce trezeste numeroase suspiciuni.

Neregulile se rasfrang negativ asupra calatorilor/cetatenilor atat datorita activitatii rarefiate de transport cu autobuze conforme pe motiv de asa-zisa nerentabilitate, cat si datorita proastei gestionari a banilor publici pentru ca se asista cu suspecta lipsa de reactie sau eficienta la modul in care sume imense rezultate din incasarile din vanzarea biletelor sunt deturnate de privatii cu maxi-taxi in buzunarele proprii prin intermediul neregulilor frecvente de pe trasee despre care va voi vorbi in continuare.

In primul rand e vorba de modul de organizare a transportului local la Buzau, total atipic, in care – premeditat sau nu – traseele de transport cu autobuze si cele de microbuze se suprapun aproape 100%, asta desi Ordinul nr.353/2007 al Ministrului internelor si reformei administrative prevede ca operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite.

Cu multa abilitate, probabil pentru a evita acuzatiile pe seama unei incalcari a acestei prevederi, autoritatile locale au creat niste trasee-"clona", numerotate de forma 1M, 2M, 3M s.a.m.d. (prin adaugarea particulei "M" in indicativ), traseele fiind practic aproape 100 % identice cu traseele autobuzelor numerotate normal, 1, 2, 3 etc.

Circulatia simultana pe (aceleasi) trasee a vehiculelor apartinand mai multor operatori prin "metoda traseelor-clona" este folosita pentru a masca si "legaliza" faptul ca se permite operatorilor maxi-taxi sa paraziteze traseele Trans Bus, "deturnand" mare parte din calatori si incasari, lucru accentuat de aspecte privind lipsa orarelor, a hartilor, de trimitere in cursa a vehiculelor maxi-taxi-urilor fix inaintea autobuzelor, incarcarea maxi-taxi-urilor peste capacitate, opririle ilegale intre statii etc.

Autoritatile locale buzoiene justifica acest bizar sistem de trasee si orare suprapuse pe motivul "concurentei", insa, concurenta ar trebui sa fie la atribuirea traseelor, adica sa liciteze doua sau mai multe firme un traseu, dar sa castige doar una singura, cea care acumuleaza cel mai bun punctaj. Desigur, acest lucru nu se intampla!

Ca atare, in situatia actuala, practica este mai degraba anti-concurentiala, din moment ce se permite mai multor firme sa opereze pe (aproape) acelasi traseu, firmele nefiind stimulate sa se concureze intre ele.



In "Proiectul de hotarare privind aprobarea regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau", datat 06.08.2008, care a fost publicat la vremea respectiva pe pagina de internet a Consiliului Local/Primariei Buzau, ulterior fiind eliminat, scria ca: "In vederea aplicarii in practica a acestor prevederi legale, consiliile locale pot sa delege gestiunea serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate prin concesionare directa sau la licitatie societatilor de transport local existente ori sa infiinteze societati de transport public daca acestea nu exista."

Chiar in proiectul lor se spune explicit ca sa poate alege o modalitate sau alta, nu simultan ambele!

Dar tot in acelasi proiect aflam ca: "Prin H.C.L. nr. 199/30.08.2007 s-a aprobat delegarea gestiunii prin concesionare directa a serviciului public local de transport persoane cu autobuze in favoarea S.C. TRANS-BUS S.A. Buzau, urmand sa fie reglementat si transportul local de persoane cu microbuze, care pana la aceasta data a functionat pe baza H.C.L. nr. 49/2000."

Trebuie insa mentionat ca, in conformitate cu Legea 92/2007, nu exista o astfel de diferentiere de forma "transportul local de persoane cu AUTOBUZE" si, separat, "transportul local de persoane cu MICROBUZE", acesta fiind un alt "artificiu" prin care se incearca a se da o tenta legala mentinerii in functiune a unui sistem paralel, capusa, de transport. In legislatie exista numai formularea "transport public local de persoane prin curse regulate".

Transportul public local trebuie sa sa faca obligatoriu cu autobuze (in cazul Buzaului, care nu detine troleibuz sau tramvai), iar microbuzele/maxi-taxi, in sensul Legii 92/2007, sunt asimilate autobuzelor si deci nu ar trebui sa existe 2 metode de concesionare independente pentru autobuze si microbuzele/maxi-taxi, acestea ar trebui tratate la un loc, unitar.

Daca microbuzele sunt clasificate ca fiind tot autobuze, rezulta ca se incerca, pentru un singur tip de vehicule (microbuz = autobuz = autobuze) sa se aplice simultan doua metode diferite de gestionare; iar daca microbuzul nu este considerat tot autobuz, atunci el nu respecta legislatia care cere ca transportul local sa se faca cu autobuze si atunci, in mod evident, microbuzele n-au ce cauta in transportul public local!

O alta "ciudatenie" la Buzau este ca traseele "principale", cele ale Trans Bus, sunt deservite cu doar 30 de autobuze, care circula extrem de rar, in timp ce traseele asa-zis "secundare" sunt deservite cu 105 microbuze!


2. Transport public fara afisaj, fara orar, fara harta

Legislatia cere opratorilor de transport sa asigure "afisarea la partile din fata si laterala dreapta ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afisa cel putin indicativul traseului. Elementele de informare mentionate anterior vor fi iluminate corespunzator pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta."

Microbuzele/maxi-taxi afiseaza atat indicativele lor legale, de forma 1M, 2M, 3M etc, cat si indicative ilegale de forma 1, 2, 3 etc, ceea ce ridica mari semne de intrebare asupra legalitatii indicativelor de traseu folosite, dar si confirma ceea ce de fapt stie aproape orice calator buzoian, faptul ca PRACTIC traseele de maxi-taxi si autobuz sunt aproape 100% identice.

Desi s-au semnalat in scris aceste aspecte de nenumarate ori si primarul a luat la cunostinta si a promis masuri, situatia de pe trasee e neschimbata, cu microbuze afisand sfidator aceleasi numere de linie cu cele ale autobuzelor pe care le capuseaza!


Sunt foarte multe maxi-taxi-uri care nu afiseaza deloc indicativele de traseu. Mai multe petitii pe aceasta tema, insotite de poze, au fost trimise primarului Buzaului si acesta a raspuns ca vor urmari ca toti operatorii sa aiba afisat in conformitate cu legea indicatorul si capetele de traseu, deoarece au aceasta obligatie si ca, de asemenea, vor fi sanctionati operatorii de transport care nu afiseaza indicatoarele in mod corect.

In ciuda acestui raspuns prin care primarul confirma faptul ca privatii au obligatia afisarii indicativelor de traseu conform reglementarilor, lipsa afisarii indicativelor de linie continua.

O alta observatie interesanta: multe dintre microbuzele buzoiene au usile spate din tabla masiva, fara geamuri, aceste microbuze fiind lipsite de adaptarile/dotarile minime necesare in vederea respectarii cerintelor legale privind afisarea indicativelor, existand speculatii ca unele microbuze sunt practic dube de marfa recarosate, desi legea cere ca transportul public sa se faca cu vehicule concepute si construite in acest scop (transportul public), ori asata cred ca ar trebui sa excluda microbuzele rezultate din modificari sau improvizari.


3. Statii fara afisarea orarelor si hartilor

Legea nr.102/2006: 'Statie publica – punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si sa aiba in dotare un panou suplimentar pe care este atasat orarul conform caruia opresc autovehiculele, pentru urcarea si coborarea persoanelor transportate''

In Ordinul nr.353/2007 al Ministrului internelor si reformei administrative scrie clar ca: ''Art. 63 - In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier va edita, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale din comune, orase si municipii sau cu autoritatile administratiei publice de la nivel judetean, dupa caz, harti si pliante cu traseele mijloacelor de transport de persoane prin curse regulate si speciale, va afisa in fiecare statie orele de circulatie a mijloacelor de transport rutier care trec prin statia respectiva.''

Desi legea cere explicit ca in statii sa existe afisate orarele de circulatie, acestea lipsesc cu desavarsire la Buzau, iar lipsa lor favorizeaza circulatia dupa bunul plac al unora dintre cei cu maxi-taxi, pentru ca lipsa orarelor face imposibila verificarea si constatarea de catre calatori a ne-respectarii orarelor aprobate.

Desi pentru Trans Bus exista panouri pe care sunt trecute codul traseului si (macar) frecventele, aceste frecvente afisate sunt in mare parte false, inducand in eroare calatorii, asta ca sa nu mai vorbim ca prin prisma valorilor de genul 27 sau 33 de minute ale frecventelor afisate, este o adevarata proba de matematica sa stai sa "calculezi" ora de plecare a unui autobuz ...

Iar pentru sistemul maxi-taxi nu exista afisate nici orare, nici frecvente, nici macar indicativul traseului...

S-a solicitat Primariei/Consiliului Local sa ia masuri pentru afisarea orarelor in toate statiile, calatorii fiind astfel informati corect si civilizat asupra orelor de circulatie ale autobuzelor si microbuzelor/maxi/taxi, abia in cazul afisarii acestor orare putandu-se face concurenta reala, in sensul informarii corecte a calatorilor asupra orarelor fiecarui mijloc de transport, iar calatorii sa opteze in cunostinta de cauza asupra mijlocului de transport folosit..

Desigur ca pur teoretic fiecare calator poate alege tipul de transport folosit, insa realitatea de pe trasee e alta: exista un grup de calatori care din motive personale folosesc exclusiv autobuzele Trans Bus, precum la fel, cred ca exista un anumit grup care folosesc exclusiv maxi-taxi-urile, din diverse motive.

In schimb, multor calatori nu le pasa ce tip de vehicul folosesc atata timp cat ii transporta pe ruta dorita, iar cum traseele de autobuz si cele clona de maxi-taxi se suprapun aproape total, majoritatea calatorilor nu sunt atat de interesati de tipul de vehicul de transport folosit, urcandu-se in primul vehicul care circula pe linia care le trebuie.

Aici este si cheia: in lipsa unor orare afisate, soferii de maxi-taxi au grija sa circule aproape permanent in fata autobuzelor de pe aceeasi linie, sa le "ia fata" autobuzelor cu cateva secunde, astfel incat calatorii carora le este indiferent cu ce sunt transportati se urca in primul vehicul sosit in statie, respectiv in maxi-taxi!

Daca orarele ar fi afisate, conform legii, calatorii le-ar putea consulta in statii si ar alege LIBER tipul de mijloc de transport dorit; in lipsa afisarii orarelor, calatorii se suie de foarte multe ori in primul vehicul de pe linia de care au nevoie si cum liniile de autobuz si maxi-taxi se suprapun aproape total iar microbuzele trec primele prin statii, calatorii se urca in ele, iar acest aspect se rasfrange negativ asupra incasarilor Trans Bus.

Autoritatile locale au dat un raspuns stupefiant, atehnic, descalificant, la solicitarile de afisare a orarelor, precum ca nu se afiseaza orele de trecere prin statii "fiindca ar necesita prea mult spatiu" (!!!), motivul invocat este fals intrucat majoritatea oraselor dispun de orare afisate si respectate, de altfel le-am prezentat si sabloane concrete cu astfel de orare si modalitati concrete de afisare a lor care atesta fara echivoc faptul ca afisarea orarelor este perfect posibila, insa exista o supecta lipsa de interes fata de calatori si fata de respectarea legii.


4. Lipsa de transparenta in luarea deciziilor ce privesc transportul public

de interes public, care afecteaza un numar mare de calatori care poate doreau sa-si exprime opiniile! In acest fel s-a incalcat dreptul de a fi consultati tocmai al beneficiarilor serviciului de transport!

Atunci s-a gasit scuza ca acel program nu avea caracter normativ, desi fiind legat si afectand in primul rand calatorii, acestia trebuiau consultati in primul rand, pentru a-si exprima punctul de vedere, pentru ca legislatia prevede "consultarea asociatiilor reprezentative ale operatorilor de transport si/sau ale transportatorilor autorizati, precum si ale utilizatorilor in vederea stabilirii politicilor si strategiilor locale privind transportul public local si modalitatile de functionare a acestui serviciu", dar si "informarea si consultarea periodica a populatiei asupra politicilor de dezvoltare durabila din domeniul serviciului de transport public local".

Chestionat asupra acestui aspect, primarul Constantin Boscodeala a raspuns, textual, ca: "Hotararea privind aprobarea programului de transport al SC Trans Bus SA nu are caracter normativ, in convocatorul sedintei consiliului local ce a avut loc in data de 25.09.2008 neaparand in mod explicit, aceasta fiind trecuta la alte probleme ale activitatii curente, ordinea de zi a sedintei fiind suplimentata in conformitate cu legea nr.215/2001"

De ce au trecut-o la "alte probleme" in loc s-o anunte explicit, pentru ca Trans Bus-ul doar nu isi face orare in interesul propriu, ci trebuie facute (si) in interesul calatorilor.

5. Incalcarea legilor rutiere

Desi legislatia prevede ca transportatorii au obligatia "sa imbarce /debarce calatori numai in statiile special amenajate, prevazute in programul de circulatie" si ca "persoanele transportate sunt imbarcate sau debarcate in puncte fixe prestabilite, denumite statii sau autogari, dupa caz", aceste prevederi nu se respecta in foarte multe cazuri, microbuzele opresc aproape oriunde daca le faci cu mana (se poate verifica si filma), in profund dispret fata de reglementarile legale, oprind in locuri unde nu sunt statii amenajate, dar in ciuda sesizarilor facute problema persista.

A devenit o practica a soferilor si o obisnuinta a calatorilor ca microbuzele sa opreasca ilegal in zona Autogarii Sud, de exemplu, cunoscuta si ca "Piata Saraca". Mai mult, soferii de microbuze afiseaza pe parbriz, fara retinere, niste afise ce "informeaza" strident calatorii despre "Piata Saraca", pentru a-i determina sa foloseasca microbuzele, facand concurenta neloiala autobuzelor care nu opresc acolo, nefiind statie amenajata.

Opririle la cerere, pe langa faptul ca sunt ilegale, nefiind statii amenajete in acele locatii, se constituie intr-o concurenta neloiala facuta Trans Bus pentru ca multi calatori aleg sa calatoreasca cu maxi-taxi doar pentru ca opreste aproape oriunde, in profund dispret fata de lege.

Pentru reglementarea situatiei, s-a solicitat atat Primariei cat si Trans Bus sa ia masura amenajarii unei statii oficiale in zona "Piata Saraca", ca sa poata opri si autobuzele acolo, insa pana in prezent propunerea a fost ignorata.

Mai mult, in urma cu cateva luni se infiintase o statie extrem de utila in zona comerciala Carrefour/XXL/Kaufland, care deservea si Autogara Nord, fiind de un real folos in special pentru persoanele in varsta, scurtand semnificativ distanta de la statie pana la autogara.

Surprinzator, dupa doar cateva saptamani statia a fost desfiintata, astfel ca in prezent calatorii aleg din nou maxi-taxi-urile de pe linia 2(M) sau 5(M) care opresc, la cerere, chiar inainte sau dupa sensul giratoriu de la magazinul XXL.

6. Garaje si parcari

Conform legislatiei si conform si cerintelelor din acel proiectul de Regulament de transport din Buzau, rezulta ca printre documentele ce trebuiau prezentate pentru participarea la licitatie se afla si "dovada detinerii de spatii de parcare pentru autovehiculele cu care participa la licitatie"

Multe astfel de microbuze sunt "parcate" pe unde le-a venit mai comod soferilor, "parcate" de multe ori chiar in statiile de autobuz sau pe marginea strazilor si bulevardelor. Oare verifica cineva daca locurile de parcare din documente exista efectiv pe teren sau daca nu cumva un spatiu de 2 locuri figureaza ca garaj pentru 5 masini s.a.m.d.?

7. Evaziunea fiscala si alte ilegalitati

Soferii de maxi-taxi "uita" de multe ori sa mai elibereze bilete sau elibereaza bilete de calatorie fara serie si numar, motiv pentru care a fost sesizata Politia Buzau, biletele incriminate fiind predate in original Politiei Buzau.

In raspunsul scris, cei de la IPJ Buzau au facut niste precizari destul de ciudate, anume, ca "A fost o greseala de tiparire, dar numai in ceea ce priveste biletele, matcile acestora fiind inseriate in ordine, nefiind gasite altele fara serie sau denumirea operatorului de transport."

De asemenea, de foarte multe ori calatorii lasa pe bord biletele utilizate iar soferii de maxi-taxi le revand, acest lucru putand fi observat cu usurinta pe baza verificarii seriilor biletelor primite.

Conditii de transport sunt execrabile de foarte multe ori, vehicule arhipline, murdare, lovite.

Legislatia prevede ca in salonul mijlocului de transport va fi asigurata informarea publicului calator prin mijloace vizuale si sonore cu privire la denumirea statiei care urmeaza si la legaturile cu alte mijloace de transport public local de persoane. Autobuzele Trans Bus dispun de mijloacele tehnice necesare pentru conformare, insa informarea calatorilor nu se face. In sistemul maxi-taxi, lesne de ghicit, nici atat!

Exista obligatia ca pe partile laterale ale mijlocului de transport sa fie inscriptionata denumirea executantului transportului. Doar cateva microbuze respecta, restul nu, la fel cum nici autobuzele Trans Bus nu poarta inscriptia firmei proprii.

Exista obligatia de asigurare a aspectul estetic corespunzator al mijlocului de transport. Unele microbuze arata jalnic, mancate de rugina, cu semnalizari sparte, fara bare, cu geamuri sparte inlocuite cu folie de platic.

Legea nr. 92/2007 prevede "administrarea eficienta a bunurilor apartinand sistemelor de transport proprietate a unitatilor administrativ-teritoriale" si "utilizarea eficienta a fondurilor publice in activitatea de administrare sau executare a serviciului de transport public local".

Autoritatile locale, prin intocmirea unor orare defavorabile sau prin nerespectarea celor existente de catre cei de la maxi-taxi, favorizeaza capusarea intensiva a propriei societati de transport, Trans Bus, de catre privati, producandu-se evidente pierderi.

De asemenea, avand in vedere ca municipalitatea a investit sume mari in achizitionarea de autobuze pentru Trans Bus, ar trebui sa se ingrijeasca sa creeze conditii optime pentru recuperarea investitiei, ceea ce nu se face.

Legea mai prevede, de asemenea, "sustinerea dezvoltarii economice a localitatilor prin realizarea unei infrastructuri de transport moderne". Maxi-taxi poate fi denumit in orice fel, dar numai modern nu... e specific localitatilor inapoiate, subdezvolate...

Reglementarile legale cer "corelarea capacitatii mijloacelor de transport de persoane cu fluxurile de calatori existente" si "asigurarea continuitatii serviciilor de transport prin programele de transport sau de functionare, dupa caz, corelate cu fluxurile de calatori sau de marfuri existente" si prevad ca autoritatile au dreptul "sa actualizeze programele de transport public de persoane prin curse regulate, in conformitate cu cerintele de transport;

In mare parte a timpului, atat microbuzele, cat si autobzele, circula aproape goale, in tandem; daca s-ar lua masuri ca orarele Trans Bus si ale privatilor sa fie concepute complementar, de asa natura incat cu minim 10 minute in fata unui autobuz sa nu circule microbuz pe linia-clona, aceasta masura ar conduce la corelarea capacitatii de transport oferite cu necesarul, la eficientizarea activitatii Trans Bus, dar si la reducerea aglomeratiei si poluarii in oras.

De asemenea, legea mai cere "atribuirea serviciilor de transport public local operatorilor de transport rutier si transportatorilor autorizati, in functie de nivelul efortului investitional al acestora realizat in mijloacele de transport si in infrastructura de transport".

Insa in sistemul maxi-taxi investitiile sunt minime: abia cateva microbuze noi, restul fiind vechi si uzate.

Un aspect foarte grav este neaplicarea la Buzau a Legii 448/2006, care prevede ca "autoritatile administratiei publice locale au obligatia ca pana la 31 decembrie 2010 sa ia masuri pentru adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie. Acest lucru nu s-a facut, niciunul dintre cele 105 microbuze nu a fost adaptat.

Cum traseele maxi-taxi si cele de autobuz sunt considerate diferite de autoritatile locale, iar programul autobuzelor este mult mai restrans decat cel al microbuzelor, rezulta ca prin nerespectarea obligatiei legale, persoanele cu handicap sunt discriminate pe portiunile de traseu nedeservite de autobuze si in anumite intervale orare ele nu pot utiliza transportul public ca si restul cetatenilor!

De asemenea, aceeasi Lege 448/2006 prevede "adaptarea tuturor statiilor mijloacelor de transport in comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spatiilor de acces spre usa de intrare in mijlocul de transport". Nici vorba de un astfel de marcaj, cerut de lege, majoritatea statiilor sunt intr-o stare deplorabila, neacoperite, neamenajate.

Aceeasi Lege 448/2006 prevede "montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public". In autobuzele Transbus exista anumite dotari in acest sens, dar nu sunt folosite; maxi-taxi-urile nici macar nu dispun de dotarile solicitate.

De asemenea, Ordinul 972/2007 prevede ca mijlocul de transport trebuie sa aiba locuri rezervate pentru persoane cu handicap, batrani, femei insarcinate, persoane cu copii in brate". Doar autobuzele Trans Bus sunt total conforme, in microbuzele maxi-taxi, accesul personalor in scaun cu rotile este aproape imposibil.

Legislatia obliga transportatorii "sa nu imbarce calatori peste capacitatea maxima admisa a mijlocului de transport", numai ca prevederea asta e incalcata frecvent, la orele de varf, microbuzele fiind pur si simplu intesate cu calatori in picioare, desi aceste microbuze nu au prevazute, prin constructie, locuri in picioare, ci numai pe scaune!"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 17:52:35    Titlul subiectului: 148030

Twisted Evil Twisted Evil Se mai intampla, ce sa-i faci?!? Deci mai sunt 99 (din 105)... Twisted Evil

Mai merita remarcata formularea EXCELENTA a jurnalistei: "autovehicule folosite pentru transportul în comun de persoane"!

Remarcati diferenta intre "concepute pentru" sau "destinate ..." si "folosite pentru..." Mai pe sleau, cotete improvizate... Twisted Evil

Mai merita punctata posibila sursa a incendiului, scurt-circuitul la una dintre cotete, deci ... cand urcati in acele sicrie, va asumati riscul, caci nici macar nu ati putea iesi prea repede din ele din cauza aglomeratiei, a singurei usi de acces functionale, a culoarului extrem de ingust s.a.m.d.

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=43734&numar=3985&highlight=transport

"8 mașini, mistuite de flăcări în Simileasca

articol de: Mirela DUMITRU

Week-end-ul trecut a fost un week-end de foc la propriu. Într-o hală din cartierul Simileasca, folosită de o firmă de transport în comun a izbucnit la sfîrșitul săptămînii trecute un incendiu aprig.
Flăcările au distrus nu mai puțin de șase autovehicule folosite pentru transportul în comun de persoane
, dar și două autoturisme aflate în imediata apropiere. Pompierii au intervenit aproximativ 3 ore pentru lichidare incendiului. Conform estimărilor inițale, valoarea pagubelor depășește 6 miliarde de lei vechi, din păcate nici unul din autoturismele distruse de flăcări nu avea asigurare.
Se presupune că sursa incendiului ar fi un scurtcircut la una din mașini însă anchetatorii nu exclud nici varianta unui incendiu provocat, cercetările continuînd pentru stabilirea cauzelor acestuia."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 09 Sep 2011 12:05:50    Titlul subiectului: 148381

Un nou articol pe tema "pirateriei legale/mascate" facuta de maxi-taxi-sti la Buzau... din pacate, presa urla, smenul merge mai departe cu largul "concurs" al scursurilor politice... Evil or Very Mad

http://www.sansabuzoiana.ro/

"Goana după clienți

Șoferii microbuzelor tip maxi-taxi și-au făcut un obicei din a circula în funcție de un program stabilit după bunul plac. De cele mai multe ori, ei încalcă fără teamă regulile de circulație, pentru a depăși autobuzele Transbus. Cursele se transformă astfel în lupte aprige, pe principiul cine ajunge primul, ia toți clienții. Drept urmare, nu trebuie să ne mire că autobuzele sînt mai mereu goale, în timp ce microbuzele sînt înțesate de călători."



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.04 kb
 Vizualizat:  de 12690 ori

untitled.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Apr/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 09 Sep 2011 12:50:01    Titlul subiectului: 148382

Semnale, semnale si iar semnale privitoare la potlogariile tranportului privat cu... cotete. Te-ai revoltat la articolele de presa privitoare la privatii din Galati, Cataline, dar la Buzau vad ca lucrurile stau mult mai prost... La noi, la Galati, avem doua tabere (pro maxi-taxi si versus maxi-taxi) si constat cu placere, pe zi ce trece, ca a doua tabara incepe sa devina tot mai numeroasa. In plus, autobuzele au mereu calatori iar analiza financiara a operatorului "de stat" iese pe plus in ultimele luni (adaugam aici, desigur, si masurile luate pentru gestionarea cat mai eficienta a combustibililor).
Din pacate, oricat de mult am da din coate (nu sunt singurul, ti-am mai zis, au fost si altii care au facut petitii si au cerut socoteli), legea noastra este "larga si tampita" - e si normal, doar a fost facuta de barosani pentru... barosani iar lucrurile se schimba foarte greu (poate doar c-o revolta locala). Nu stiu daca bilantul economic al Transbus-ului e pe plus... Probabil ca nu, avand in vedere "capusarea" iar banii alocati pentru acesta se duc... in gol fiindca nu-si indeplinesc scopul propriu-zis si nu aduc profit. In asemenea conditii, Buzaul risca sa ramana fara principalul operator de transport... Cei cu putere de decizie sunt deocamdata impasibili, iar cand se vor trezi, ma gandesc sa nu fie prea tarziu... Rolling Eyes

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2011 11:10:26    Titlul subiectului: 150233

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Va dorim ... "La mai mare !"

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=45437

"Maxi taxi "devalizat"

articol de: (F.Z.)

Marți, în jurul orei 11.30, un buzoian a sunat la "112" și a reclamat că un necunoscut a intrat în microbuzul pe care îl parcase pe o stradă din cartierul Micro 14 și a furat mai multe bunuri. Oamenii legii au dat de urma suspectului, un buzoian de 24 de ani, chiar în momentul în care acesta cobora din microbuz, avînd asupra lui un telefonul mobil și banii pe care îi furase. Tînărul le-a spus polițiștilor că a profitat de faptul că autovehiculul fusese lăsat descuiat de către conducătorul auto. Prejudiciul a fost recuperat, iar buzoianului i s-a întocmit dosar penal pentru furt calificat."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2011 15:01:46    Titlul subiectului: 150907

Un "ajutor" nesperat in lupta cu cosciugele rutiere ... Twisted Evil

http://www.adevarul.ro/locale/buzau/Buzau-_Ce_se_mai_fura_prin_judet-_Microbuze_de_transport_persoane_0_604139889.html#

"Buzău: Ce se mai fură prin județ? Microbuze de transport persoane

6 decembrie 2011

Autor: Iulian Bunilă

Un bărbat din comuna buzoiană Viperești s-a ales cu dosar penal pentru că a furat un microbuz din fața porții proprietarului. A mers cu el aproape 30 de kilometri și l-a abandonat pe raza comunei Berca, după ce l-a avariat destul de serios. Fapta fusese înregistrată în evidențe cu autor necunoscut.

În urma activităților desfășurate de polițiștii Compartimentului Combaterea Traficului și Furtului de Auto din cadrul Serviciului de Investigații Criminale al IPJ Buzău, a fost identificat un bărbat în vârstă de 40 de ani, din comuna Viperești, cu privire la care s-a stabilit că este principalul suspect în cazul unui furt de microbuz.

Fapta a fost sesizată Poliției la o zi după comiterea infracțiunii, iar din cercetările efectuate de polițiști la fața locului a rezultat că microbuzul fusese lăsat descuiat pe stradă, pe raza comunei Cislău, în fața locuinței proprietarului, cu cheia de contact în torpedo.

Autovehiculul a fost găsit de polițiști a doua zi, pe raza comunei Berca, prezentând avarii.

În urma verificărilor efectuate în bazele de date, polițiștii au stabilit că suspectul, cunoscut cu trecut infracțional, nu posedă permis de conducere.

Împotriva lui a fost începută urmărirea penală pentru furt calificat și conducere fără permis, iar polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale continuă cercetările, în vederea documentării întregii lui activități infracționale."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2011 13:45:34    Titlul subiectului: 151143

Auzisem inca mai demult ca maxi-taxi-stii, speriati de pierderea masiva de calatori de pe linia 2/2M (intervenita dupa prelungirea traseului 2 al Transbus pana la Matesti), ar fi luat decizia de a introduce si ei abonamente lunare, inclusiv pentru elevi si studenti.

De mentionat ca liniile 2 de autobuz a Transbus si 2M de cotinete/maxi-taxi se suprapun 100%, asta desi legea cere ca operatorul de transport sa aiba exclusivitate pe traseul/traseele atribuite.
Pe vremurile "bune", traseul 2 mai circulase pana la Matesti, insa ulterior fusese "redus" la Pod Maracineni, din cauza concurentei acerbe - si de multe ori, asa cum stim cu totii, ilegala - facuta de "piratii legali" cu maxi-taxi-urile, asadar traseul fusese, "traditional", al Transbus si fusese abia ulterior acaparat de smenozauri.

De asemenea, merita precizat ca anterior prelungirii traseului 2 de autobuz pana la Matesti, cand dubagii erau singuri pe traseu, nu faceau abonamente ca, vorba aia, avand monopol pe traseu, trebuiau sa profite cat mai mult de pe spinarea calatorilor carati de cele mai multe ori vrac, ca vitele, claie peste gramada.

Iata ca acum am si confirmarea faptica, intr-adevar dubagii au lansat si ei abonamente, inclusiv pentru elevi.

Situatia este interesanta din mai multe puncte de vedere:
- pe traseul 2/2M circula simultan (!!!) mai multe firme de dube, asta in afara de Transbus.
Pentru a putea fi functional sistemul de abonamente, se pare ca s-a facut (si oficial!) un fel de "cartel" in care au fost incluse toate firmele de pe acest traseu, cu exceptia a una sau doua. Caricatura de abonament este astfel valabila pe toate dubele de pe linia 2M, cu exceptia (asa cum vedeti in poza 2) microbuzelor DOM rosu si WIO negru, trecute in mod explicit pe verso-ul abonamentului...
DOM rosu inseamna microbuzul rosu cu numarul BZ-xx-DOM, iar WIO negru inseamna microbuzul negru cu numarul BZ-xx-WIO.
Intre timp, cel putin unul din cele 2 microbuze s-a alaturat si el "cartelului".
- desigur, dubagii fiind, nu exista un spatiu unde sa fie inscrisa "Scoala", ci "Politia", astfel ca titularul are actul emis de Politia ... Scolii nr. 8 Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Deh, statul politienesc devine realitate... copiii trebuie sa se invete cu el de mici...

Mai exista pe undeva prin tara abonamente eliberate de dubagii de pe traseele urbane?



AbonamentMaxiTaxi1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.38 kb
 Vizualizat:  de 11962 ori

AbonamentMaxiTaxi1.JPG



AbonamentMaxiTaxi2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.3 kb
 Vizualizat:  de 11962 ori

AbonamentMaxiTaxi2.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvan28



Data înscrierii: 07/Iun/2011
Ultima vizita: 24/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2012 15:49:58    Titlul subiectului: Re 152243

continuare de aici
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=10865


Inteleg ce spui tu, dar maxi-taxi nu o sa le scoata prea curand...
Pentru ca ele aduc bani frumosi la primarie, 6.000lei pe simestru. La 3 simestre inmultit cu cate dube sunt...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2012 16:06:03    Titlul subiectului: Re: Re 152244

Razvan28 a scris:
Pentru ca ele aduc bani frumosi la primarie, 6.000lei pe simestru. La 3 simestre inmultit cu cate dube sunt...
Gresit! Aduc 6.000 de lei si fac "gaura" de 10.000, sa zicem, astfel de "afaceri" paguboase pentru cetateni si bugetul local numai mafia locala poate face!

Mai explicit: ca sa poata plati 6.000 de lei redeventa, dubagiul trebuie sa aiba incasari mai mari de 6.000 de lei (ca doar nu face munca in folosul comunitatii!), 10.000 de lei, sa zicem, ca sa plateasca salariu si reparatii, taxe, impozite (astea DACA le plateste), plus - bineinteles - profit maricel, ca sa poata sa mai si "sponsorizeze" la o adica s.a.m.d.

In conditiile in care numarul de calatori nu justifica prezenta acestor dube infecte (sau cel putin nu in numar asa de mare), rareori fiind mai mult de 30-40 de calatori pe traseu si autobuzul vand capacitatea de 100 locuri, aceste dube nu fac decat sa circule in sistem pirateresc, mereu in fata autobuzelor, pentru a "fura" calatorii din statii din fata autobuzelor.
Si asta cu largul si dezinteresatul (prostii pot crede si asta!) "ajutor" al autoritatilor locale care nu impun afisarea orarelor in statii, pentru a mentine starea de deruta si lipsa de informare in randul calatorilor, deruta de care profita dubagii, care isi "ajusteaza" orarul de asa natura incat sa circule mereu in fata autobuzelor.

E o "afacere" numai buna pentru noi si bugetul local, in loc sa castigam noi si bugetul local 10.000 de lei, ne "bucuram" de doar 6.000 lei, primind in schimb o multime de "bucurii", precum conditii jalnice de transport, siguranta rutiera aproape inexistenta, soferi de maxi-taxi tembeli care ba merg prea incet, ba prea tare, care arata si se poarta in mare parte ca niste aurolaci cocalari, care opresc pe unde le trece prin cap s.a.m.d.
Da, pentru taranii urbani maxi-taxi poate parea mijloc de transport public! Iar la Buzau sunt cam 60% d-astia, daca ne gandim la rezultatul alegerilor precedente... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvan28



Data înscrierii: 07/Iun/2011
Ultima vizita: 24/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2012 17:47:50    Titlul subiectului: re 152247

Lipsa orarelor de autobuz din statii...
Cine sta sa calculeze o frecventa de ex de 27 minute pe linia 5 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2012 10:32:54    Titlul subiectului: 152265

Pai tocmai asta e ideea, ca nu trebuie sa stai sa calculezi, in statii trebuie sa scrie explicit ora si minutul pentru fiecare cursa, adica de forma 07:27 , 08:05 , 08:33 s.a.m.d., asa cum se face in orasele civilizate si unde nu exista interesul unora de a "proteja" mafia maxi-taxi...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2012 15:05:12    Titlul subiectului: 152271

Da' atunci cum se face ca chiar si in orasele in care nu exista maxi-taxi, astfel de orare sunt distruse? Asa ca nu puteti da vina pe mafia maxi-taxi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2012 15:19:11    Titlul subiectului: 152273

De ce oare platim din bani publici acei asa-zisi "politisti locali/comunitari"?!? Ca sa taie frunza la caini?!?
Ar trebui sa raspunda material pentru sectorul alocat, dispare sau se distruge ceva, plateste din buzunar "badigardul" redenumit "politist local" sau Politia Locala ca institutie.
Pai asa care e rostul, de ce-i platesc, ca sa se plimbe ca prostii prin oras si de fapt sa nu aiba nicio raspundere?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community