|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 15 Noi 2007 10:31:26 Titlul subiectului: Controlul si masurile luate contra calatorilor fraudulosi |
84803 |
|
La Londra, daca esti depistat ca faci blatul, iti pun si poza pe pereti!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.61 kb |
Vizualizat: |
de 28345 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 18 Dec 2008 15:54:33 Titlul subiectului: |
102683 |
|
Vad ca in topicul asta nu s-a postat deloc... exista un altul in care putem discuta de control,controlori,amenzi etc.?
In Tg-Jiu valoarea unui bilet eliberat in mijlocul de transport e de 20 ron. Ceea ce nu mi se pare mult,ci de bun simt. In alte orase cum sta treaba?
Si mai am cateva intrebari:
1. In ce oras frecventa si activitatea controlorilor e cea mai ridicata?
2. Dar cea mai scazuta?
3. Care e valoarea unei amenzi in fiecare oras?
4. Circulati des in ilegalitate?
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 02 Ian 2009 10:34:38 Titlul subiectului: |
103510 |
|
La Arad, amenda poate sa fie peste 50 RON(55 RON daca imi amintesc bine). In sfarsit, frecventa controlorilor nu este una dintre cele mai ridicate, acestia preferand sa frecventeze doar anumite zone.(?) Spre exemplu, de foarte multi ani de cand calatoresc cu transportul in comun din Arad, am prins o singura data control pe voinicilor sau venind inspre magazinul Billa, intre statiile Maranata ~ Mag. Billa.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 06 Ian 2009 12:55:33 Titlul subiectului: |
103759 |
|
Povestea cu controlul e foarte simpla. Din cateva amenzi drastice pe zi (10-15 amenzi) se poate face un plan si o gramada de bani la buget. Deasemenea, daca nu se afla in practica, as instaura ideea de procent din amenzi care sa revina controlorilor, motivandu-i.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 09 Ian 2009 13:04:04 Titlul subiectului: |
103922 |
|
Eu sunt din Galati dar,m-am plimbat cu mijloacele de transport in comun si in alte orase cum ar fi:Cluj-Napoca,Constanta si mai putin in Bucuresti si am observat lipsa cu desavarsire a controlorilor.In Constanta si Galati de ex.am observat ca ei si-au ales 2 trasee pe care controleaza:in Galati aceste tresee sunt 11 si 102,iar in Constanta 40 si 100.Bine,exceptii sunt dar,pe aceste trasee trebuie sa te astepti la un control,pe cand pe celelalte trasee poti sa mergi lejer fara bilet,in special pe cele de periferie unde nu cred ca ai sa vezi vreodata control.Un ex.de trasee ar fi in Galati 10 sau 34 si in Constanta 48 sau 5.Poate exista si pe alte trasee in afara de cele care le-am dat exemplu dar,personal nu am intalnit nici unul in multi ani de circulat.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 09 Ian 2009 15:23:26 Titlul subiectului: |
103928 |
|
Fiindca sunt de loc din Braila, am sa vorbesc despre controlorii din acest oras.
In primul rand, controlorii nu se mai urca in autobuz sau in tramvai intr-o statie oarecare si coboara la a doua sau la a treia decat in foarte rare cazuri. Mai nou acum, papagalii de la controlul Braicar (o sa vedeti mai tarziu de ce sunt niste papagali) sunt foarte comozi si se multumesc sa stea la colivie (dispeceratul Braicar din Hipodrom de la capatul lui 14, vizavi de scoala 3) sau sa-si mute colivia cu ei, parcand-o apoi in locuri "strategice" (sunt folosite microbuzele Braicarului care inainte faceau liniile lui 1 barat si 3).
In ambele situatii, cand le vine lor si cand ti-e tie lumea mai draga (de obicei cand te grabesti undeva), autobuzele si tramvaiele sunt oprite pe loc, in dreptul coliviei (dispecerat in cazul tramvaielor si microbuz in cazul autobuzelor), papagalii isi fac rondul prin vehicul apoi se retrag cu coada intre picioare, nemultumiti ca nu au prins pe nimeni...
In al doilea rand, acesti mamaligari care consuma banii nostri de pomana, speculeaza orice situatie si fac aproape orice e posibil ca sa te "prinda" in fapt. Am avut doua situatii in care am fost incoltit de acesti papagali pe nedrept, pe motivul ca ori biletul era vechi si deja compostat intr-o calatorie anterioara, ori nu as fi compostat biletul cum trebuie (in fapt compostorul era defect, infundat cu hartie ori monezi, sau defectat in mod intentionat si nu gaurea cum trebuie biletul. Acum vechile compostoare care capsau biletele sunt inlocuite treptat cu validatoare care inscriptioneaza biletele). Bineinteles ca n-am scos din buzunar 21 de lei amenda sa le-o dau lor pomana si am scapat de ei fugind, in momentul in care m-au invitat sa cobor cu ei la urmatoarea (era pe vremea cand inca nu descoperisera ca ale lor colivii pot fi si mobile si faceau controlul urcandu-se la o statie oarecare si coborand la urmatoarea).
Am avut onoarea de a asista odata, prin vara lui 2007, la o descindere a acelorasi papagali intr-un tramvai al liniei 21. De aceasta data, papagalii erau insotiti si de gorilele firmei de paza si protectie (probabil de frica sa nu si-o ia pe coaja din cauza corectitudinii lor). Se urca in tramvai la statia Romarta Veche, isi fac rondul si se opresc asupra unui batran cu nepotica lui, pe acelasi motiv, chipurile biletul nu era compostat cum trebuie. Va spun ca in momentul acela, batranul a fost incoltit iar una din gorile i-a pus mana in gat (antebratul) iar cu cealalta i-a imobilizat una din maini batranului la spate, de parca ar fi fost vreun interlop urmarit international, si striga la batran: ce faci dom'le vrei sa dai in mine?! (batranul era uscat si slab si abia ii ajungea animalului cu fruntea la umar...). Alt incident a avut drept actori aceeasi papagali de la control si o eleva de liceu, de aceasta data in tramvaiul liniei 22, la piata mare. Din cauza ca fata nu a avut cu ce sa se legitimeze, i s-a retinut carnetul de cec, pe motiv ca era singurul act prin care se putea "legitima". Daca i-a fost inapoiat ulterior carnetul, nu mai stiu.
Plus de asta, mai exista obiceiul printre papagali ca, daca exista in tramvai ori autobuz in momentul controlului vreun individ sau mai multi dupa moda ras in cap, tras la fatza, tatuat si cu spatele cat un spate de tramvai Tatra, sa se faca ca nu-i vede, sa treaca mai departe si sa intrebe persoana urmatoare de bilet sau abonament... Asta e corectitudine?!?!?... Isi meritau din plin cafteala pe care si-o luau inainte muierile de la control, inainte de a se inarma cu gorile-bodyguard, care au mintea invers proportionala cu marimea burtii... Si cica sunt sportivi, dom'le... Daca i-ai fi luat la fuga, ar fi murit si s-ar fi sufocat dupa primii 10 metri...
Sa se faca asa cum este in Ploiesti (conducatorul vehiculului are si drept de control) sau cum este in occident, calatorii se urca in vehicul prin fata, isi procura bilet de la conducatorul vehiculului care il si valideaza in acelasi timp in fata ta si sa fie pusi la matura acesti papagali care se dau drept controlori onesti... Impotriva lor nu se initiaza petitii dar impotriva celor de pe maxi-taxi se initiaza... Ma rog, fiecare cu interesul lui si cu ce ii este mai usor sa lupte...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 00:07:45 Titlul subiectului: |
104533 |
|
Acum cateva zile m-a prins si pe mine cu biletul necompostat. Am vazut cand a urcat controloarea (politista) care era in cabina soferului insa cand am incercat sa compostez... surpriza,compostoarele erau blocate. Eu eram cu un prieten si ne vazusera ca nu am facut biletele asa ca s-au gandit sa ne aranjeze. In fine,am refuzat sa aratam buletinele sau sa dam datele personale. Am negat ca ne-am urcat la statia care spusese ea si am afirmat cu tarie ca am incercat sa compostam insa aparatele nu functionau. Deci ce vina aveam?
Politista isi pierduse rabdarea,scosese telefonu sa sune nu stiu unde etc asa ca m-am cam aprins si cand a oprit troleibuzul intr-o statie am trecut pe langa ea si am coborat! Era chiar enervanta!
Voi ati mai patit asa ceva cu compostoarele,sa le opreasca in momentul cand incepe controlul?
|
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 07:21:25 Titlul subiectului: |
104538 |
|
ce fel de compostoare ?? cele clasice cu 9 gauri ??? sau altele mai moderne ??
OFF-TOPIC : In Ploiesti compostoarele cu stampila se puteau opri de la sofer prin apasarea unui buton. Cand pleca autobul din statie dupa ce composta toata lumea biletul soferul oprea compostoarele stiind ca la urmatoarea statie e "razie". Astfel daca vedeai pe geam ca la prima e "razie" si incercai sa faci bietul luai o mare tzeapa...
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 14:28:04 Titlul subiectului: |
104563 |
|
In Tg-Jiu avem compostoare cu stampila,imprima pe ele data,ora si inca o serie... Sunt exact ca cele din Constanta parca.
Stiu ca se pot opri,doar asa am patit eu... bagam biletu si mi-l scotea afara! Aiurea treba... aici controlorii mai stau si la sofer in cabina si se mai urca pe la semafoare cand autobuzele/troleibuzele opresc.
PS in ce orase mai sunt astfel de compostoare? Imi poate da cineva mai multe detalii despre cum functioneaza (ca am unele nelamuriri)? Aici banuiesc ca sunt offtopic asa ca nu intreb... exista deci vreun topic dedicat unde as putea sa postez?
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Mie 21 Ian 2009 22:10:46 Titlul subiectului: |
104713 |
|
Si la Arad s-au instalat pe unele dintre tramvaie compostoare cu stampila. Cred ca indica data, ora si numarul respectivului vagon al carui apartine compostorul. In orice caz, nu as putea oferi mai multa informatie decat cea de baza pe care cu toti o stim despre felul in care functioneaza, insa nu am avut niciodata o problema similara cu cea mentionata mai in sus. Totusi, nu mi s-a intamplat numai odata sa incerc sa compostez biletul si sa nu functioneze compostoarele "clasice".
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 15 Dec 2009 14:04:11 Titlul subiectului: 5885 |
121260 |
|
Parerile despre controlori sunt impartite, iar exagerari sunt de ambele parti.
Am asistat personal la o scena in care un individ i-a tras un pumn unui controlor si l-a pus la podea chiar in autobuz. Acest lucru s'a intamplat insa dupa ce controlorii s'au manifestat foarte violent cu o fata care nici nu a mai apucat sa valideze biletul la urcare. Toti cei implicati au mers la politie si nu stiu cum s'a rezolvat mai departe.
Mai recent ati vazut ce s'a intamplat la Iasi, cand niste indivizi au amenintat controlorii cu un pistol.
Pentru ca in general controlorii sunt niste oameni care isi fac meseria si sunt agresati de cetateni cu ghiul si manele in telefon, ceea ce urmeaza este legat de ce a patit un controlor la Braila dupa ce a prins o individa fara bilet, iar gagiul acesteia a trecut la actiune in stilul caracteristic.
Va invit sa vedeti -> aici <- varianta ruseasca a ce patesc posesorii de ghiul si vanzatorii de alba-neagra in Rusia. Sunt scene inclusiv din mijloace de transport in comun, iar unii indivizi au si cutite, ca unii ca ei prin Romania. Haoleu, filmul e cam dur, sa mor eu.
Imaginile sunt luate de pe internet, iar singura mea legatura cu filmul si cu continutul sau se cheama motor de cautare. Personal, eu nu sustin, dar nici nu condamn asemenea actiuni, dar daca sunt utile sau nu, intrebati-l pe controlorul dela Braila sau pe vatmanul din Bucuresti care a avut o discutie cu niste cetateni prea favorizati, la capatul acum defunctei linii 29, iar in urma discutiei a ramas si el fara un ochi. La rusi, e ochi pentru ochi, unde primul este la plural
давай!
Iata si varianta mai pasnica, tot ruseasca, din filmul Брат (Fratele). De data asta e chiar controlorul in tramvai, iar defavorizatii si discriminatii cu portofele pline de bani nu au bilet. Merita vazut, ca si intregul film.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 14:09:45 Titlul subiectului: |
168172 |
|
Se pare ca minunea controlului permanent pe liniile expres spre Aeroportul Otopeni, a luat sfarsit. Nu l-am mai vazut pe acel controlor la capat de linie care te invita sa ii prezinti card-ul, pe care el ti-l valida si care apoi patrula pe tot traseul masinii prin autobuz, verificandu-i pe toti. Cu toate acestea, masura a produs un efect pozitiv. De frica, mai mult sau mai putin, cam 95% din calatorii care se urca in aceste masini valideaza cardul de transport. Totusi, am inteles ca pe traseu se mai urca controlul si mai verifica ce si cum.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 14:31:23 Titlul subiectului: |
168175 |
|
E un lucru bun. Metoda ar trebui aplicata pe toate liniile in Bucuresti. Cum, nu exista personal suficient ca sa pui control pe toate liniile o data, ar trebui facut (in viziunea mea) un feld e grafic, o perioada sa fie control permanent pe niste linii, apoi pe altele si tot asa.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 14:36:19 Titlul subiectului: |
168177 |
|
Da, intr-adevar am aflat si eu ca numarul de controlori este absolut infim, fata de cerinta. Poate ca introducerea unor sisteme de tip occidental de acces in vehicule pe o singura usa pe unde in mod obligatoriu sa validezi tichetul de calatorie, ar fi solutia. Ar fi greu la inceput, dar orice inceput este dificil.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 19:53:56 Titlul subiectului: |
168188 |
|
Se incearca, experimental, la Ploiesti.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 22:11:10 Titlul subiectului: |
168191 |
|
Am făcut o socoteală privind cheltuielile necesare dacă s-ar angaja controlori pe toate mijloacele de transport din Capitală. Dacă fiecare ar fi plătit cu 2.000 de lei/lună, (circa 3.000 de lei brut), într-un an înseamnă circa 36.000 lei. Presupunând că toate cele 2.000 de vehicule RATB ar circula simultan (ceea ce nu se întâmplă niciodată), ar fi necesari cam 72 milioane de lei pe an.
În 2012 Primăria a acordat subvenții de 500 milioane lei doar către RATB. Dacă s-ar reduce subvențiile la jumătate, prin creșterea tarifelor și suspendarea gratuității pensionarilor (aceștia urmând să plătească 50 % din prețul biletului), ar rezulta o economie de 250 milioane lei, suficient cât să permită angajarea celor 2.000 de controlori (deși, după opinia mea, 1.500 ar fi suficienți).
Cum vi se pare ideea?
_________________ Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097 |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 22:16:43 Titlul subiectului: |
168192 |
|
Ideea e buna, dar nu ar trebui sa creasca tariful calatoriei, daca incasarile s-ar dubla (prin reducerea numarului de blatisti). De fapt, marea intrebare este cam cat la suta din calatori sunt blatisti ? Nu am nici o statistica la indemana, asa ca deocamdata nu pot face decat presupuneri.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2013 00:13:35 Titlul subiectului: |
168197 |
|
Ideea e buna, o singura obiectie. Daca unui lector universitar ii dai 1300 lei si unu imedic specialist neurolog 1600, de ce sa ii dai unuia care nu face mare lucru in final 2000? Nu ar fi suficient 1200 plus ceva procent din incasari?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2013 18:08:19 Titlul subiectului: |
168225 |
|
Aveți dreptate, dar am luat în calcul o sumă maximă, fiindcă nu știu care sunt acum salariile la RATB. Eu n-aș zice că nu vor face mare lucru, cel mai important e că vor menține ordinea în vehicule, vor crește încasările și nu vor mai permite accesul boschetarilor și aurolaciilor. La nevoie ar putea apela și la ajutorul poliției locale.
_________________ Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097 |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2013 20:13:40 Titlul subiectului: |
168227 |
|
Si ce te faci cu "porumbeii" care ar sari cu tot cu neam sa ii calce in picioare pe controlori?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 19 Oct 2013 22:38:21 Titlul subiectului: |
168228 |
|
Eu as miza pe o solutie mixta:
- urcare pe usa fata si prezentare/validare bilet sub supravegherea soferului, metoda pretabila pe liniile utile dar slab utilizate; fara crestearea cheltuielilor s-ar putea rentabiliza unele linii sau s-ar putea lua decizia desfiintarii lor pe o baza reala. Adica sa nu mai desfiinteze linii utilizate, dar pe care se face blatul.
- sistem cu sofer + taxator pe liniile mai aglomerate, taxatorul/controlorul ar urma sa verifice fiecare calator nou urcat.
- controale "agresive" si insistente intre statii pe liniile cu "probleme", toti calatorii verificati, blatistii la duba. Trebuie sa existe controlorii la urcare in prima si/sau a doua statie dupa "filtru", ca sa fie impiedicati sa urce "smecherii" care afla de control, coboara, merg pe jos o statie pana trec de
"filtru" si apoi urca iar; trebuie impiedicati prin controlul la urcare in prima si/sau a doua statie de dupa "filtru"; evident, o statie mai merg pe jos, dar 2-3 ar fi suficient sa-i descurajeze.
Si eu cred ca, cel putin in acest moment si pentru o perioada de cel putin cateva luni de acum inainte, este mult mai rentabil sa angajezi taxatori/controlori fata de nivelul pierderilor produse de blatism si de vandalizarea vehiculelor, incepand de la aurolacii care mazgalesc vehiculele si pana la cei care "doar" put...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Oct 2013 12:26:50 Titlul subiectului: |
168232 |
|
Filtre erau pe Calea Grivitei, controlori+politie+jandarmi. Erau in parcarea dintre Stoica Ludescu si Gara Basarab, opreau un troleu, era un fel de control fulger, dadeau jos cam jumatete din calatori, care erau fara bilet/abonamnet dupa care troleul isi continua drumul.
Mai sunt in prezent astfel de "razii" ? Eu nu am mai trecut de mult prin zona.
Oricum, cei de la RATB ar trebui sa faca un plan pe termen mediu. Astea sunt pierderile datorita blatismului, asta sunt N masuri care le vom lua ca sa reducem aceste pierderi.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Oct 2013 13:38:37 Titlul subiectului: |
168237 |
|
Sau privatizarea serviciului.
Este clar ca unui privat nu o sa-i convina blatistii si o sa gaseasca metoda eficienta de prevenire a ilegalitatilor.
Controale de stat cu privire la numarul de calatori, sa se calculeze corect subventia.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 20 Oct 2013 19:31:31 Titlul subiectului: |
168245 |
|
guest a scris: | Filtre erau pe Calea Grivitei, controlori+politie+jandarmi. Erau in parcarea dintre Stoica Ludescu si Gara Basarab, opreau un troleu, era un fel de control fulger, dadeau jos cam jumatete din calatori, care erau fara bilet/abonamnet dupa care troleul isi continua drumul. | Tocmai de la controalele alea de pe Calea Grivitei mi-a venit ideea, prindeam foarte des acele filtre, insa aveau doua mari probleme:
- erau mereu in aceeasi zona, deci calatorii stiau unde-i zona cu "probleme", se uitau in zare si ... coborau cand vedeau autobuze si troleibuze RATB oprite intre statii + cirezi de oameni pe langa ele.
- a doua problema: calatorii fraudulosi coborau in statia dinainte, parcurgeau o statie pe jos si ... gata, se suiau din nou, tot pe blat...
D-aia insist ca in urmatoarea sau urmatoarele doua statii de DUPA filtru sa fie controlori care sa verifice cardul la urcare, astfel incat "smecherii" sa nu poata urca. Daca ar fi nevoiti sa parcurga pe jos nu doar o statie ca acum (jumatate inainte de filtru, jumatate dupa), ci 2-3-4 statii, atunci s-ar lasa de "sportul" asta si fie ar plati, fie ar gasi mijloace alternative de transport. andrei11 a scris: | Sau privatizarea serviciului.
Este clar ca unui privat nu o sa-i convina blatistii si o sa gaseasca metoda eficienta de prevenire a ilegalitatilor. | Pur teoretic pare o idee buna, insa ma tem ca in tara smenurilor si blaturilor controlul privat va insemna disponibilizari de personal de la RATB si apoi eventual angajat pe salarii mizere la firmele "private" facute - fireste - de smecheri din sistemul sau in legatura cu sistemul RATB si/sau cu mafia politica, iar contravaloarea serviciilor decontate de RATB cred ca va fi mult mai mare decat plateste acum RATB-ul ca si cheltuieli cu controlorii, pe sistemul practicat cu firmele de paza, de salubrizare etc etc care capuseaza la greu diverse companii de stat...
Cred ca o solutie ar fi ceva legat de cointeresarea controlorilor, de genul salariul minim+procent, cu conditia sa nu existe reclamatii pentru abuzuri etc etc....
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
BMC
Data înscrierii: 04/Noi/2013 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 34 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 28 Dec 2013 23:11:33 Titlul subiectului: |
169862 |
|
Nu mai stu unde am citit ca intr-un oras din Japonia, exista tirnicheti la usa in autobuz si se plateste la coborare. Eu cred ca sistemul ar fi cam asa: Urci pe la usa din fata si te asezi undeva in autobuz, cand e sa cobori, te duci la usa din spate, bagi moneda/monezile cat e pretul si turnichetul te lasa sa cobori. Nu platesti, esti captiv in autobuz si la capat surpriza, intra controlul si ii ia pe toti la rand la amendat. Si sistemul nu poate fi fentat fiindca turnichetii merg intr-un singur sens.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|