Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Controlul si masurile luate contra calatorilor fraudulosi
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 320
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 15 Noi 2007 10:31:26    Titlul subiectului: Controlul si masurile luate contra calatorilor fraudulosi 84803

La Londra, daca esti depistat ca faci blatul, iti pun si poza pe pereti!


TFL.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.61 kb
 Vizualizat:  de 13915 ori

TFL.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 18 Dec 2008 15:54:33    Titlul subiectului: 102683

Vad ca in topicul asta nu s-a postat deloc... exista un altul in care putem discuta de control,controlori,amenzi etc.?
In Tg-Jiu valoarea unui bilet eliberat in mijlocul de transport e de 20 ron. Ceea ce nu mi se pare mult,ci de bun simt. In alte orase cum sta treaba?
Si mai am cateva intrebari:
1. In ce oras frecventa si activitatea controlorilor e cea mai ridicata?
2. Dar cea mai scazuta?
3. Care e valoarea unei amenzi in fiecare oras?
4. Circulati des in ilegalitate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 10:34:38    Titlul subiectului: 103510

La Arad, amenda poate sa fie peste 50 RON(55 RON daca imi amintesc bine). In sfarsit, frecventa controlorilor nu este una dintre cele mai ridicate, acestia preferand sa frecventeze doar anumite zone.(?) Spre exemplu, de foarte multi ani de cand calatoresc cu transportul in comun din Arad, am prins o singura data control pe voinicilor sau venind inspre magazinul Billa, intre statiile Maranata ~ Mag. Billa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 12:55:33    Titlul subiectului: 103759

Povestea cu controlul e foarte simpla. Din cateva amenzi drastice pe zi (10-15 amenzi) se poate face un plan si o gramada de bani la buget. Deasemenea, daca nu se afla in practica, as instaura ideea de procent din amenzi care sa revina controlorilor, motivandu-i.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 566
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 13:04:04    Titlul subiectului: 103922

Eu sunt din Galati dar,m-am plimbat cu mijloacele de transport in comun si in alte orase cum ar fi:Cluj-Napoca,Constanta si mai putin in Bucuresti si am observat lipsa cu desavarsire a controlorilor.In Constanta si Galati de ex.am observat ca ei si-au ales 2 trasee pe care controleaza:in Galati aceste tresee sunt 11 si 102,iar in Constanta 40 si 100.Bine,exceptii sunt dar,pe aceste trasee trebuie sa te astepti la un control,pe cand pe celelalte trasee poti sa mergi lejer fara bilet,in special pe cele de periferie unde nu cred ca ai sa vezi vreodata control.Un ex.de trasee ar fi in Galati 10 sau 34 si in Constanta 48 sau 5.Poate exista si pe alte trasee in afara de cele care le-am dat exemplu dar,personal nu am intalnit nici unul in multi ani de circulat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 15:23:26    Titlul subiectului: 103928

Fiindca sunt de loc din Braila, am sa vorbesc despre controlorii din acest oras.

In primul rand, controlorii nu se mai urca in autobuz sau in tramvai intr-o statie oarecare si coboara la a doua sau la a treia decat in foarte rare cazuri. Mai nou acum, papagalii de la controlul Braicar (o sa vedeti mai tarziu de ce sunt niste papagali) sunt foarte comozi si se multumesc sa stea la colivie (dispeceratul Braicar din Hipodrom de la capatul lui 14, vizavi de scoala 3) sau sa-si mute colivia cu ei, parcand-o apoi in locuri "strategice" (sunt folosite microbuzele Braicarului care inainte faceau liniile lui 1 barat si 3).

In ambele situatii, cand le vine lor si cand ti-e tie lumea mai draga (de obicei cand te grabesti undeva), autobuzele si tramvaiele sunt oprite pe loc, in dreptul coliviei (dispecerat in cazul tramvaielor si microbuz in cazul autobuzelor), papagalii isi fac rondul prin vehicul apoi se retrag cu coada intre picioare, nemultumiti ca nu au prins pe nimeni...

In al doilea rand, acesti mamaligari care consuma banii nostri de pomana, speculeaza orice situatie si fac aproape orice e posibil ca sa te "prinda" in fapt. Am avut doua situatii in care am fost incoltit de acesti papagali pe nedrept, pe motivul ca ori biletul era vechi si deja compostat intr-o calatorie anterioara, ori nu as fi compostat biletul cum trebuie (in fapt compostorul era defect, infundat cu hartie ori monezi, sau defectat in mod intentionat si nu gaurea cum trebuie biletul. Acum vechile compostoare care capsau biletele sunt inlocuite treptat cu validatoare care inscriptioneaza biletele). Bineinteles ca n-am scos din buzunar 21 de lei amenda sa le-o dau lor pomana si am scapat de ei fugind, in momentul in care m-au invitat sa cobor cu ei la urmatoarea (era pe vremea cand inca nu descoperisera ca ale lor colivii pot fi si mobile si faceau controlul urcandu-se la o statie oarecare si coborand la urmatoarea).

Am avut onoarea de a asista odata, prin vara lui 2007, la o descindere a acelorasi papagali intr-un tramvai al liniei 21. De aceasta data, papagalii erau insotiti si de gorilele firmei de paza si protectie (probabil de frica sa nu si-o ia pe coaja din cauza corectitudinii lor). Se urca in tramvai la statia Romarta Veche, isi fac rondul si se opresc asupra unui batran cu nepotica lui, pe acelasi motiv, chipurile biletul nu era compostat cum trebuie. Va spun ca in momentul acela, batranul a fost incoltit iar una din gorile i-a pus mana in gat (antebratul) iar cu cealalta i-a imobilizat una din maini batranului la spate, de parca ar fi fost vreun interlop urmarit international, si striga la batran: ce faci dom'le vrei sa dai in mine?! (batranul era uscat si slab si abia ii ajungea animalului cu fruntea la umar...). Alt incident a avut drept actori aceeasi papagali de la control si o eleva de liceu, de aceasta data in tramvaiul liniei 22, la piata mare. Din cauza ca fata nu a avut cu ce sa se legitimeze, i s-a retinut carnetul de cec, pe motiv ca era singurul act prin care se putea "legitima". Daca i-a fost inapoiat ulterior carnetul, nu mai stiu.

Plus de asta, mai exista obiceiul printre papagali ca, daca exista in tramvai ori autobuz in momentul controlului vreun individ sau mai multi dupa moda ras in cap, tras la fatza, tatuat si cu spatele cat un spate de tramvai Tatra, sa se faca ca nu-i vede, sa treaca mai departe si sa intrebe persoana urmatoare de bilet sau abonament... Asta e corectitudine?!?!?... Evil or Very Mad Isi meritau din plin cafteala pe care si-o luau inainte muierile de la control, inainte de a se inarma cu gorile-bodyguard, care au mintea invers proportionala cu marimea burtii... Si cica sunt sportivi, dom'le... Daca i-ai fi luat la fuga, ar fi murit si s-ar fi sufocat dupa primii 10 metri...

Sa se faca asa cum este in Ploiesti (conducatorul vehiculului are si drept de control) sau cum este in occident, calatorii se urca in vehicul prin fata, isi procura bilet de la conducatorul vehiculului care il si valideaza in acelasi timp in fata ta si sa fie pusi la matura acesti papagali care se dau drept controlori onesti... Impotriva lor nu se initiaza petitii dar impotriva celor de pe maxi-taxi se initiaza... Ma rog, fiecare cu interesul lui si cu ce ii este mai usor sa lupte... Evil or Very Mad

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 00:07:45    Titlul subiectului: 104533

Acum cateva zile m-a prins si pe mine cu biletul necompostat. Am vazut cand a urcat controloarea (politista) care era in cabina soferului insa cand am incercat sa compostez... surpriza,compostoarele erau blocate. Eu eram cu un prieten si ne vazusera ca nu am facut biletele asa ca s-au gandit sa ne aranjeze. In fine,am refuzat sa aratam buletinele sau sa dam datele personale. Am negat ca ne-am urcat la statia care spusese ea si am afirmat cu tarie ca am incercat sa compostam insa aparatele nu functionau. Deci ce vina aveam? Twisted Evil
Politista isi pierduse rabdarea,scosese telefonu sa sune nu stiu unde etc asa ca m-am cam aprins si cand a oprit troleibuzul intr-o statie am trecut pe langa ea si am coborat! Era chiar enervanta!

Voi ati mai patit asa ceva cu compostoarele,sa le opreasca in momentul cand incepe controlul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 07:21:25    Titlul subiectului: 104538

ce fel de compostoare ?? cele clasice cu 9 gauri ??? sau altele mai moderne ??

OFF-TOPIC : In Ploiesti compostoarele cu stampila se puteau opri de la sofer prin apasarea unui buton. Cand pleca autobul din statie dupa ce composta toata lumea biletul soferul oprea compostoarele stiind ca la urmatoarea statie e "razie". Astfel daca vedeai pe geam ca la prima e "razie" si incercai sa faci bietul luai o mare tzeapa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 14:28:04    Titlul subiectului: 104563

In Tg-Jiu avem compostoare cu stampila,imprima pe ele data,ora si inca o serie... Sunt exact ca cele din Constanta parca.
Stiu ca se pot opri,doar asa am patit eu... bagam biletu si mi-l scotea afara! Aiurea treba... aici controlorii mai stau si la sofer in cabina si se mai urca pe la semafoare cand autobuzele/troleibuzele opresc.

PS in ce orase mai sunt astfel de compostoare? Imi poate da cineva mai multe detalii despre cum functioneaza (ca am unele nelamuriri)? Aici banuiesc ca sunt offtopic asa ca nu intreb... exista deci vreun topic dedicat unde as putea sa postez?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Mie 21 Ian 2009 22:10:46    Titlul subiectului: 104713

Si la Arad s-au instalat pe unele dintre tramvaie compostoare cu stampila. Cred ca indica data, ora si numarul respectivului vagon al carui apartine compostorul. In orice caz, nu as putea oferi mai multa informatie decat cea de baza pe care cu toti o stim despre felul in care functioneaza, insa nu am avut niciodata o problema similara cu cea mentionata mai in sus. Totusi, nu mi s-a intamplat numai odata sa incerc sa compostez biletul si sa nu functioneze compostoarele "clasice". Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Dec 2009 14:04:11    Titlul subiectului: 5885 121260

Parerile despre controlori sunt impartite, iar exagerari sunt de ambele parti.

Am asistat personal la o scena in care un individ i-a tras un pumn unui controlor si l-a pus la podea chiar in autobuz. Acest lucru s'a intamplat insa dupa ce controlorii s'au manifestat foarte violent cu o fata care nici nu a mai apucat sa valideze biletul la urcare. Toti cei implicati au mers la politie si nu stiu cum s'a rezolvat mai departe.

Mai recent ati vazut ce s'a intamplat la Iasi, cand niste indivizi au amenintat controlorii cu un pistol.

Pentru ca in general controlorii sunt niste oameni care isi fac meseria si sunt agresati de cetateni cu ghiul si manele in telefon, ceea ce urmeaza este legat de ce a patit un controlor la Braila dupa ce a prins o individa fara bilet, iar gagiul acesteia a trecut la actiune in stilul caracteristic.

Va invit sa vedeti -> aici <- varianta ruseasca a ce patesc posesorii de ghiul si vanzatorii de alba-neagra in Rusia. Sunt scene inclusiv din mijloace de transport in comun, iar unii indivizi au si cutite, ca unii ca ei prin Romania. Haoleu, filmul e cam dur, sa mor eu.

Imaginile sunt luate de pe internet, iar singura mea legatura cu filmul si cu continutul sau se cheama motor de cautare. Personal, eu nu sustin, dar nici nu condamn asemenea actiuni, dar daca sunt utile sau nu, intrebati-l pe controlorul dela Braila sau pe vatmanul din Bucuresti care a avut o discutie cu niste cetateni prea favorizati, la capatul acum defunctei linii 29, iar in urma discutiei a ramas si el fara un ochi. La rusi, e ochi pentru ochi, unde primul este la plural Twisted Evil
давай!

Iata si varianta mai pasnica, tot ruseasca, din filmul Брат (Fratele). De data asta e chiar controlorul in tramvai, iar defavorizatii si discriminatii cu portofele pline de bani nu au bilet. Merita vazut, ca si intregul film.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 14:09:45    Titlul subiectului: 168172

Se pare ca minunea controlului permanent pe liniile expres spre Aeroportul Otopeni, a luat sfarsit. Nu l-am mai vazut pe acel controlor la capat de linie care te invita sa ii prezinti card-ul, pe care el ti-l valida si care apoi patrula pe tot traseul masinii prin autobuz, verificandu-i pe toti. Cu toate acestea, masura a produs un efect pozitiv. De frica, mai mult sau mai putin, cam 95% din calatorii care se urca in aceste masini valideaza cardul de transport. Totusi, am inteles ca pe traseu se mai urca controlul si mai verifica ce si cum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 14:31:23    Titlul subiectului: 168175

E un lucru bun. Metoda ar trebui aplicata pe toate liniile in Bucuresti. Cum, nu exista personal suficient ca sa pui control pe toate liniile o data, ar trebui facut (in viziunea mea) un feld e grafic, o perioada sa fie control permanent pe niste linii, apoi pe altele si tot asa.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 14:36:19    Titlul subiectului: 168177

Da, intr-adevar am aflat si eu ca numarul de controlori este absolut infim, fata de cerinta. Poate ca introducerea unor sisteme de tip occidental de acces in vehicule pe o singura usa pe unde in mod obligatoriu sa validezi tichetul de calatorie, ar fi solutia. Ar fi greu la inceput, dar orice inceput este dificil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 19:53:56    Titlul subiectului: 168188

Se incearca, experimental, la Ploiesti.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 22:11:10    Titlul subiectului: 168191

Am făcut o socoteală privind cheltuielile necesare dacă s-ar angaja controlori pe toate mijloacele de transport din Capitală. Dacă fiecare ar fi plătit cu 2.000 de lei/lună, (circa 3.000 de lei brut), într-un an înseamnă circa 36.000 lei. Presupunând că toate cele 2.000 de vehicule RATB ar circula simultan (ceea ce nu se întâmplă niciodată), ar fi necesari cam 72 milioane de lei pe an.
În 2012 Primăria a acordat subvenții de 500 milioane lei doar către RATB. Dacă s-ar reduce subvențiile la jumătate, prin creșterea tarifelor și suspendarea gratuității pensionarilor (aceștia urmând să plătească 50 % din prețul biletului), ar rezulta o economie de 250 milioane lei, suficient cât să permită angajarea celor 2.000 de controlori (deși, după opinia mea, 1.500 ar fi suficienți).
Cum vi se pare ideea?

_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 22:16:43    Titlul subiectului: 168192

Ideea e buna, dar nu ar trebui sa creasca tariful calatoriei, daca incasarile s-ar dubla (prin reducerea numarului de blatisti). De fapt, marea intrebare este cam cat la suta din calatori sunt blatisti ? Nu am nici o statistica la indemana, asa ca deocamdata nu pot face decat presupuneri.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2013 00:13:35    Titlul subiectului: 168197

Ideea e buna, o singura obiectie. Daca unui lector universitar ii dai 1300 lei si unu imedic specialist neurolog 1600, de ce sa ii dai unuia care nu face mare lucru in final 2000? Nu ar fi suficient 1200 plus ceva procent din incasari?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2013 18:08:19    Titlul subiectului: 168225

Aveți dreptate, dar am luat în calcul o sumă maximă, fiindcă nu știu care sunt acum salariile la RATB. Eu n-aș zice că nu vor face mare lucru, cel mai important e că vor menține ordinea în vehicule, vor crește încasările și nu vor mai permite accesul boschetarilor și aurolaciilor. La nevoie ar putea apela și la ajutorul poliției locale.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 14/Oct/2018
Mesaje: 108
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2013 20:13:40    Titlul subiectului: 168227

Si ce te faci cu "porumbeii" care ar sari cu tot cu neam sa ii calce in picioare pe controlori?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2013 22:38:21    Titlul subiectului: 168228

Eu as miza pe o solutie mixta:
- urcare pe usa fata si prezentare/validare bilet sub supravegherea soferului, metoda pretabila pe liniile utile dar slab utilizate; fara crestearea cheltuielilor s-ar putea rentabiliza unele linii sau s-ar putea lua decizia desfiintarii lor pe o baza reala. Adica sa nu mai desfiinteze linii utilizate, dar pe care se face blatul.
- sistem cu sofer + taxator pe liniile mai aglomerate, taxatorul/controlorul ar urma sa verifice fiecare calator nou urcat.
- controale "agresive" si insistente intre statii pe liniile cu "probleme", toti calatorii verificati, blatistii la duba. Trebuie sa existe controlorii la urcare in prima si/sau a doua statie dupa "filtru", ca sa fie impiedicati sa urce "smecherii" care afla de control, coboara, merg pe jos o statie pana trec de
"filtru" si apoi urca iar; trebuie impiedicati prin controlul la urcare in prima si/sau a doua statie de dupa "filtru"; evident, o statie mai merg pe jos, dar 2-3 ar fi suficient sa-i descurajeze.

Si eu cred ca, cel putin in acest moment si pentru o perioada de cel putin cateva luni de acum inainte, este mult mai rentabil sa angajezi taxatori/controlori fata de nivelul pierderilor produse de blatism si de vandalizarea vehiculelor, incepand de la aurolacii care mazgalesc vehiculele si pana la cei care "doar" put...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Oct 2013 12:26:50    Titlul subiectului: 168232

Filtre erau pe Calea Grivitei, controlori+politie+jandarmi. Erau in parcarea dintre Stoica Ludescu si Gara Basarab, opreau un troleu, era un fel de control fulger, dadeau jos cam jumatete din calatori, care erau fara bilet/abonamnet dupa care troleul isi continua drumul.
Mai sunt in prezent astfel de "razii" ? Eu nu am mai trecut de mult prin zona.
Oricum, cei de la RATB ar trebui sa faca un plan pe termen mediu. Astea sunt pierderile datorita blatismului, asta sunt N masuri care le vom lua ca sa reducem aceste pierderi.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Oct 2013 13:38:37    Titlul subiectului: 168237

Sau privatizarea serviciului.
Este clar ca unui privat nu o sa-i convina blatistii si o sa gaseasca metoda eficienta de prevenire a ilegalitatilor.
Controale de stat cu privire la numarul de calatori, sa se calculeze corect subventia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 20 Oct 2013 19:31:31    Titlul subiectului: 168245

guest a scris:
Filtre erau pe Calea Grivitei, controlori+politie+jandarmi. Erau in parcarea dintre Stoica Ludescu si Gara Basarab, opreau un troleu, era un fel de control fulger, dadeau jos cam jumatete din calatori, care erau fara bilet/abonamnet dupa care troleul isi continua drumul.
Tocmai de la controalele alea de pe Calea Grivitei mi-a venit ideea, prindeam foarte des acele filtre, insa aveau doua mari probleme:
- erau mereu in aceeasi zona, deci calatorii stiau unde-i zona cu "probleme", se uitau in zare si ... coborau cand vedeau autobuze si troleibuze RATB oprite intre statii + cirezi de oameni pe langa ele.
- a doua problema: calatorii fraudulosi coborau in statia dinainte, parcurgeau o statie pe jos si ... gata, se suiau din nou, tot pe blat...
D-aia insist ca in urmatoarea sau urmatoarele doua statii de DUPA filtru sa fie controlori care sa verifice cardul la urcare, astfel incat "smecherii" sa nu poata urca. Daca ar fi nevoiti sa parcurga pe jos nu doar o statie ca acum (jumatate inainte de filtru, jumatate dupa), ci 2-3-4 statii, atunci s-ar lasa de "sportul" asta si fie ar plati, fie ar gasi mijloace alternative de transport.
andrei11 a scris:
Sau privatizarea serviciului.
Este clar ca unui privat nu o sa-i convina blatistii si o sa gaseasca metoda eficienta de prevenire a ilegalitatilor.
Pur teoretic pare o idee buna, insa ma tem ca in tara smenurilor si blaturilor controlul privat va insemna disponibilizari de personal de la RATB si apoi eventual angajat pe salarii mizere la firmele "private" facute - fireste - de smecheri din sistemul sau in legatura cu sistemul RATB si/sau cu mafia politica, iar contravaloarea serviciilor decontate de RATB cred ca va fi mult mai mare decat plateste acum RATB-ul ca si cheltuieli cu controlorii, pe sistemul practicat cu firmele de paza, de salubrizare etc etc care capuseaza la greu diverse companii de stat...
Cred ca o solutie ar fi ceva legat de cointeresarea controlorilor, de genul salariul minim+procent, cu conditia sa nu existe reclamatii pentru abuzuri etc etc....

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BMC



Data înscrierii: 04/Noi/2013
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 34
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2013 23:11:33    Titlul subiectului: 169862

Nu mai stu unde am citit ca intr-un oras din Japonia, exista tirnicheti la usa in autobuz si se plateste la coborare. Eu cred ca sistemul ar fi cam asa: Urci pe la usa din fata si te asezi undeva in autobuz, cand e sa cobori, te duci la usa din spate, bagi moneda/monezile cat e pretul si turnichetul te lasa sa cobori. Nu platesti, esti captiv in autobuz si la capat surpriza, intra controlul si ii ia pe toti la rand la amendat. Si sistemul nu poate fi fentat fiindca turnichetii merg intr-un singur sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community