Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Evenimente/Accidente/Incidente implicand vehicule transport
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 21:54:36    Titlul subiectului: Evenimente/Accidente/Incidente implicand vehicule transport 11996

Galatiul, fiind oras cu traditie in domeniul tramvaielor, de-alungul timpului s-au petrecut o serie de accidente.
Sa incep cu cele cunoscute de mine si care sunt foarte cunoscute, devenite celebre printre galateni...
--Anii 60-70-80. Serie de accidente pe panta de pe Str. Basarabiei, in care pierdeau franele o serie de tramvaie ITB V56 si care se rasturnau in vale, cand ajungeau la macazele si incrucisarile din vecinatatea Baii-Comunale. Bilant: morti si raniti.
--Anii 70. Un tramvai Tatra (altii afirmau ca de fapt ITB V56), a deraiat in plina viteza, pe viaductul de la Gara CFR (str.Basarabiei) si s-a prabusit in gol de la aprox. 20m direct pe calea ferata. Bilant: vatmanul mort.
--1980. In zona Complexului "FLORA" de pe str. Gh.Assachi, in zona Stadion OTELUL si a fostului cinema "Doina" o mama cu o fetita mica taiate de tramvai in timp ce incercau sa traverseze linia de tramvai, escaladand gardul/balustrada de protectie. Acesta e cel mai trist accident. Bilant:2 morti, mama si fetita...
--Anul 1984 (aprox.) un handbalist calcat de tramvai pe B-dul Siderurgistilor, in timp ce si acesta a traversat liniile de tramvai cu escaladarea gardutului de protectie. Bilant: un mort.
--Anii 1985-1987 O serie de acidente mortale cu victime calcate de tramvai pe B-dul 1 Dec 1918, zona Masnitza, si azi locul de oprire se cheama ,,LA CRUCE". Motivul...se subantelege...
--Anul 1986 (am fost martor...) un actual coleg de servici, in varsta de 56 ani, a fost prins intre vagoanele unui tramvai Timis-2, in fata Lic.Nr 9 in apropierea Viaductului de la Combinat si i-au fost retezate 3 falange de la piciorul stang de primele roti ale remorcii a doua...
--Anul 1992. Un fost coleg de clasa s-a aruncat in fata tramvaiului in apropierea capatului de la "COMAT" unde intorc tramvaiele: 1,36,40,44. Bilant: un mort.
--Anul 1996. In timpul reparatiilor capitale (care se fac odata la 10 ani) la Viaductul de la Combinat, un muncitor neatent, in timp ce lucra la calea de rulare a tramvaielor a fost calcat de un Timis-2, desi tramvaiul avea viteza f. mica (se lucra la linie). Bilant: un mort.
--Anul 1988. Un tanar in varsta de 28 ani (aprox.) a murit calcat de tramvai in zona ,,Hale-Micro-39".
**************************
Si sunt inca multe accidente care poate nu le cunosc....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 22:05:55    Titlul subiectului: 11999

Iata si un tramvai care a deraiat f. urat in martie anul trecut. A deraiat, a rulat cca. 6 m pe pamant cu primul boghiu, a rupt gardul de protectie dintre linii, a trecut pe sensul celalalt, iar botul a depasit si liniile de pe sensul amintit, ajungand aproape pe sensul rutier de pe partea cealalta a liniilor...
Bilant: calatori speriati si cateva zagarieturi la tramvai.
Poza 2: Vagonul KT-4D circula, nu a avut decat 2 zgarieturi si o fasie de tabla desprinsa, desprinsa, nu rupta, si care s-a putut fixa la loc.
Poza 3 e facuta de mine in septembrie 2005, deci e la strada si arata ca nou!
Motivul deraierii a fost viteza. Vedeti? Vatmanul a vrut sa faca un bine calatorilor, sa ajunga la timp la destinatie. Dar din cauza unui defect la calea de rulare (iesirea din gabaritul ecartamentului a unuia din capetele rupte ale shinei...) chiar in momentul trecerii. Nu pot sa spun ce viteza avea, ca nu am vazut faza si ma abtin din declaratii.
Dar s-a dovedit ca la asemenea deraiere urata - sa treci de pe un sens pe celalalt cu un tramvai KT-4D, cu viteza, si peste sine tip Vignole&Stevens (tip CFR), fara ca acesta sa se rastoarne - e o dovada ca aceste tramvaie se comporta f. bine in situatii limita. Sa nu mai spun ca in situatia lui un alt tramvai ar fi avut fata botzita rau de tot, ori el saracul a avut doar o fasie de tabla desprinsa (un brau micut deasupra partii vopsite in negru, se si vede in imagine) din nituri, si 2 zgarieturi. Azi nu se mai vede nimic din acel accident. Sa nu mai spun ca intre linii este un gard de protectie pe care l-a pus la pamant pe o distanta de 2 metri...



tramvai deraiat la Doua-Babe.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.77 kb
 Vizualizat:  de 24811 ori

tramvai deraiat la Doua-Babe.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30 kb
 Vizualizat:  de 23167 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.97 kb
 Vizualizat:  de 23164 ori

3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Vizitator







MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 22:14:14    Titlul subiectului: 12001

Eu am mai auzit de un accident langa Piata Centrala (sau Mare, pe unde circulă tramvaiul 7) ca in 1968 a vut loc un accident cu un ITB v5*.Stii ceva de acel accident? Cei din Galati mi-au zis ca a fost foarte grav.
Sus
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 21:49:13    Titlul subiectului: 12169

Da stiu de el,....dar mi-a fost oarecum mila sa-l enumar.
Asadar: In 1967 a avut loc un groaznic accident de tramvai. Un ITB V-56 a deraiat foarte urat, a rulat o oarecare distanta pe macadam, iar calatorii, impacientandu-se si intrand in panica, au incercat sa iasa pe geamuri, fie spargandu-le, fie prin cele deschise. Numai ca partea pe care si-au ales-o sa sara si sa se salveze a fost total gresita! Exact pe acea parte s-a rasturnat si tramvaiul, si multi calatori au fost decapitati, striviti si taiati de tramvai. Vagonul era simplu, fara remorca si arhiplin. Cei in varsta stiu de acest accident, a fost un carnagiu...Groaznic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 09:49:28    Titlul subiectului: 14872

Alt accident de tramvai petrecut in Galati (articol publicat in Viata Libera si Ev. Zilei):
19.06.2004
In Piata Energiei din Galati, doua tramvaie au intrat in coliziune, simbata seara, in accident fiind ranite sase persoane, iar un barbat cu identitate necunoscuta a murit. Inspectia Muncii, Parchetul si politia au declansat o ancheta pentru a stabili imprejurarile in care a avut loc tragicul eveniment.
Galatenii care se aflau simbata, in jurul orei 22.00, in zona Pietei Energiei au privit cu stupoare cum un tramvai fara pasageri, in care nu era nici macar vatmanul, s-a izbit de un alt tramvai aflat in fata, pe aceeasi linie, provocind un dezastru. Potrivit informatiilor furnizate de inspector Cristina Stoian, purtator de cuvint al inspectoratului galatean de politie, Constantin Poiana (35 de ani), vatman al tramvaiului cu numarul 84, a coborit si s-a dus in spatele mijlocului de transport deoarece avea o defectiune la una din roti. Tramvaiul a pornit singur, mergind pe liniile de pe strazile Traian Vuia si Henri Coanda. In zona Piata Energiei, la intersectia cu magistrala Sidex, tramvaiul in care nu se afla nimeni a intrat in coliziune puternica cu un alt tramvai care se afla pe aceeasi linie, in fata, vatmanul acestuia intentionind sa schimbe macazul. Mai multe persoane au fost ranite si au intrat in stare de soc, tramvaiul lovit transportind, la momentul respectiv, calatori. Salvarea a sosit imediat, iar surse din cadrul Serviciului galatean de Ambulanta ne-au declarat ca a fost acordat ajutor de urgenta pentru sase persoane care fusesera ranite de cioburi.
Este o nenorocire ceea ce s-a intimplat.
Potrivit informatiilor furnizate de purtatorul de cuvint al politiei, o persoana cu virsta cuprinsa intre 60 si 65 de ani a decedat in urma acestui accident. Barbatul a murit deoarece calatorea chiar in spatele tramvaiului si a fost lovit in plin. Victima a decedat, se pare, din cauza multiplelor leziuni interne. Eugen Iordache, directorul general al Transurb, societatea care administreaza mijloacele de transport in comun din Galati, a declarat: Este o nenorocire ceea ce s-a intimplat simbata seara. Se face acum o ancheta care va stabili exact ce s-a petrecut. Constantin Poiana, vatman pe tramvaiul care a provocat accidentul, este un om deosebit, care nu a mai avut nici un fel de incident. Este un angajat model, dar asta nu il va absolvi de vina. El este acum in stare de soc. Ceea ce am putut afla este ca a coborit din tramvai pentru ca avea o defectiune. In timp ce lucra la una din roti, el a vazut pe cineva fugind din cabina si imediat tramvaiul a pornit singur. Este posibil ca vreun rauvoitor, care a vrut sa fure din cabina mijlocului de transport, sa fi tras maneta. Spun asta pentru ca maneta a fost gasita pe pozitia 4 si este imposibil ca vatmanul sa o fi lasat asa

P.S. Tramvaiul 84 a fost reparat si circula si astazi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 11:18:50    Titlul subiectului: 15462

Ca sa fac o notificare.
Tramvaiul care a rulat singur fara vatman si care a provocat accidentul este tip ,,Duwag-L"
Iar vagonul lovit este KT4-D.
Din pacate nu cunosc numarul celui lovit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Sep/2017
Mesaje: 682
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 13:49:19    Titlul subiectului: 15472

Am descoperit si eu acest articol acum jumatate de an si era o poza al unui KT4D cred ca 54 (reclama Beyler). Ma gandesc ca poza a fost facuta doar asa pentru ilustratie si nu este efectiv tramvaiul busit in spate.
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Sep/2017
Mesaje: 682
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 13:56:25    Titlul subiectului: 15473

Duminică, 29 Iunie 2003 Gazeta Dunarii
Căzută sub roțile unui tramvai, o fetiță de 8 ani din Galați s-a ales doar cu capul spart și cu șase degete strivite, deși martorii se așteptau ca fetița să fi fost zdrobită.
Luminița B., o fetiță de opt ani, a scăpat de moarte ca prin urechile acului, după ce a alunecat ieri după amiază sub un tramvai în mers, în zona Micro 40. Oamenii aflați în apropiere se așteptau la un deznodământ tragic, dar copila a avut un noroc chior. O vânzătoare de la un chioșc din zonă a spus că a văzut trei fetițe alergând pe linia de tramvai. 'Una dintre ele s-a ferit să intre în fața unui tramvai care se ducea spre magazinul General și a nimerit în fața tramvaiului care venea din sens opus. Vatmanița nu a mai putut să oprească și a lovit copilul în plin', a mai zis vânzătoarea. Luminița a fost scoasă de sub tramvai de către un pasager și un martor ocular. 'Am văzut că nu se mișca nimeni să scoată copilul, așa că i-am zis unui pasager din tramvai să mă ajute. Amândoi am scos fetița pe brațe. Nu-și pierduse cunoștința, dar spunea că o doare rău genunchiul. Am oprit un taxi, dar șoferul spunea că are client. Până la urmă l-am convins și a dus-o la spital', a declarat Ștefan Cojocaru, unul dintre cei doi bărbați care au scos-o pe Luminița de sub tramvai.
Deși fetița ar fi putut să fie moartă, nu s-a ales decât cu capul spart și cu degetele de la picioare strivite. Medicii care au examinat-o au declarat că are mari șanse de refacere. 'În urma accidentului, medicii au confirmat că victima a suferit un politraumatism prin accident rutier, traumatism craniocerebral acut cu plagă fronto-parietală și sindrom de strivire antepicior degetele 1-3 bilateral.
Din datele inițiale ale anchetei Poliției Rutiere reiese că fetița se afla pe trecerea de pietoni în momentul în care tramvaiul a lovit-o', a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ, inspector Cristina Stoian. În funcție de numărul zilelor de spitalizare și de decizia părinților, Elisabeta Lăzărescu, vatmanița care a accidentat copilul, ar putea răspunde în fața legii pentru comiterea infracțiunii de vătămare.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 18:55:36    Titlul subiectului: 15520

Ce fituica si aceasta publicatie... Nu le-ar fi rusine sa publice asa minciuna? In primul rand, ca sa stie toata lumea: acest accident s-a produs din vina numai și numai a fetiței! Nicidecum a vatmanitei...
Fetita se juca impreuna cu alt copil exact in zona unde nu au ce cauta copiii, pe langa sinele de tramvai, care linie de tramvai e de tip "Vignole&Stevens" si montata in scuar, despartita de gard viu (boscheti). Iar accidentul nu s-a produs pe trecerea de pietoni, ci taman in alt loc. Fetita a nimerit sub tramvai numai din neatentia ei! Sa ma ierte Dumnezeu, ca nu am voie sa judec, dar asta-i adevarul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 15:35:30    Titlul subiectului: 89212

In 2007 un tramvai nou din Rotterdam a deraiat cu partea din spate iesind de pe sina exact la intersectia Prelungirii Brailei cu Strada Frunzei. Pacat ca nu am putut filma sau macar poza!
_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Noi 2008 01:24:27    Titlul subiectului: 100798

In cursul zilei de 08.11.2008, la capatul traseului 31 corespunzator cartierului Micro 19 a avut loc un accident de circulatie produs - din cate sustin martorii - datorita neatentiei unui sofer de maxi-taxi. Cauzele: doua masini distruse. Se spune ca maxi-taxi-ul a parasit statia din Micro 19 si a patrus pe Bulevardul Otelarilor fara ca soferul sa se asigure. Aici motivele tin de subiectivitatea martorilor: probabil soferul dadea rest pentru un bilet sau se grabea sa adune calatorii din statiile special amenajate sau a crezut ca poate trece prin fata unui Seat care circula regulamentar... In urma incidentului, microbuzul a ajuns in scuarul dintre sensurile de circulatie iar Seat-ul a fost avariat in proportie de 40%.
Din nou inclin sa cred ca daca macar s-ar reduce numarul de microbuze si daca nu ar mai exista concurenta departajata doar de cateva minute cat si goana dupa bani, astfel de accidente nu ar mai avea loc. Din cate am fost informat, multi dintre soferii de maxi-taxi lucreaza toata ziua (fara schimb de tura) si prezinta semne de oboseala cat si lipsa de concentratie in anumite imprejurari. Stresul generat de trafic cat si atentia distributiva (incadrare in trafic, vorbit la telefon sau fumat, incasat banuti de la calatori cat si numararea si predarea restului pentru plata calatoriei) pot distrage atentia de la sofat. O secunda de neatentie poate fi fatala... sambata, aceasta secunda a produs "doar" un accident cumplit.



2893 - accident maxi - taxi avariat (08.11.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.15 kb
 Vizualizat:  de 23419 ori

2893 - accident maxi - taxi avariat (08.11.2008).jpg



2897 - accident maxi-taxi avariat (08.11.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.25 kb
 Vizualizat:  de 23419 ori

2897 - accident maxi-taxi avariat (08.11.2008).jpg



2894 - accident Seat avariat (08.11.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.29 kb
 Vizualizat:  de 23419 ori

2894 - accident Seat avariat (08.11.2008).jpg



2896 - accident Seat avariat (08.11.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.7 kb
 Vizualizat:  de 23419 ori

2896 - accident Seat avariat (08.11.2008).jpg



2898 - Seat avariat (08.11.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.21 kb
 Vizualizat:  de 23419 ori

2898 - Seat avariat (08.11.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6423
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Noi 2008 10:29:54    Titlul subiectului: 100804

Amiralul Byrd a scris:
Aici motivele tin de subiectivitatea martorilor: probabil soferul dadea rest pentru un bilet

Din pacate acest aspect repezinta o mare problema in cazul micorbuzelor, soferii fac trei lucruri deodata, numara banii, dau rest si uneori bilete in timp ce microbuzul se afla in mers. Desi un sofer bun trebuie sa aiba atentie distributiva intrebarea este cat de atent poate sa fie la drum in conditiile in care face si alte lucruri deodata. Ar trebui ca microbuzul sa stea pe loc cat timp soferul da bilete si restul la bani si abia pe urma sa plece din statie, dar probabil nu le convine, ar creste durata unei semicurse.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Noi 2008 11:56:37    Titlul subiectului: 100805

In mod normal soferul ar trebui sa aiba un ajutor, adica o persoana care incaseaza banutii pentru bilete si elibereaza aceste bilete impreuna cu restul (acolo unde este cazul). Am intalnit si astfel de situatii, insa foarte rar. In reulamentul lor de circulatie nu se prevede un astfel de ajutor si nici soferii nu prea apeleaza la "omul in plus", principala motivatie fiind aceea ca si ajutorul trebuie platit iar incasarile s-ar diminua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2009 22:43:20    Titlul subiectului: 105333

In cursul acestei seri (01.02.2009), un grav accident de circulatie a avut loc in statia de maxi-taxi de langa intersectia bulevardului Otelarilor cu strada Brailei. Conform informatiilor oferite de martori, un sofer de maxi-taxi a "dat" cu microbuzul peste un calator si speriat de fapta comisa a fugit de la fata locului, cu tot cu masina.
Se pare ca am ajuns sa traim si sa ne comportam ca-n jungla; nu ne mai asumam responsabilitatea si lasam pe altii sa plateasca pentru fapte de care nu se fac vinovati... In ultima vreme, desi "par utile", microbuzele stanjenesc tot mai mult traficul pe arterele principale (in statiile din Centru, Agentia de Voiaj - Trei Star, CEC - Palatul Telefoanelor si Tiglina II - Barladeanu) iar impertinenta de care unii soferi dau dovada nu face decat sa ne intareasca convingerea ca la Galati, in ceea ce priveste transportul privat de persoane, contraza banul si nu confortul.
Mai jos, o poza pe care am realizat-o la locul accidentului:



3480 - Cand nu ne pasa... (01.02.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.35 kb
 Vizualizat:  de 22343 ori

3480 - Cand nu ne pasa... (01.02.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 23:52:21    Titlul subiectului: 109690

Azi 16 aprilie un Maz a accidentat (posibil mortal) o persoana exact pe strada ce desparte Spitalul de Copii de Stadionul Otelul.Am trecut prin zona pe la ora 14:30 si cei de la SMURD resuscitau victima sau ii acorda ingrijiri medicale.Maz-ul avea parbrizul spart si infundat, semn ca impactul a fost foarte puternic.Nu am reusit sa retin numarul de parc al autobuzului pentru ca eram grabit si ocupat cu treburile mele.Sper ca victima care a traversat neregulamentar strada (exact in fata portii de acces in Peluza Nord a stadionului Otelul , nu este nici o trecere de pietoni) sa nu fie ranita grav asa cum mi sa parut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2009 08:58:52    Titlul subiectului: 109744

Nu am putut edita mesajul anterior.A aparit stirea in ziar, mai exact Viata Libera Galati.

Ora 14,10

„Gălățeanul Neculai Dumitru, de 42 ani, posesor al permisului de conducere categoriile CE,DE, din anul 1997, șofer pe autobuz, își conducea corect mașina de transport în comun GL 71 PMG pe strada Gheorghe Asache. În fața Spitalului de œSfântul Ioanœ, în fața autobuzului a apărut Cătălin-Ionuț Rusu, de 22 ani, care încerca să traverseze prin loc nepermis și fără să se asigure”.

„Tânărul a fost violent lovit de autobuz, el rămânând inert pe șosea. În acest moment este în comă de gradul 7 și este internat cu diagnosticul de traumatism cranio-cerebral grav, sângerare din urechea stângă, fractură la baza craniului la Spitalul de Urgență din Galați. Șoferul a fost condus la Spitalul Județean Galați, unde i s-a recoltat probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei”, spune comisarul Cojocaru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2009 15:18:52    Titlul subiectului: 111953

In urma unei discutii avute cu putin timp in urma, am aflat despre un incident care a cam "zguduit" orasul Galati in a doua jumatate a anilor '80. Unul dintre autobuzele articulate ale I.J.T.L.-ului s-a rupt de la articulatie cauzand ranirea si decesul unor calatori aflati in remorca. Din cate mi s-a spus, acel incident oribil a tinut pentru cateva zile paginile cotidianului local. Isi mai aminteste cineva cu exactitate ceea ce s-a intamplat si care era acest autobuz buclucas? Poate cg2005 sau bonekamp pot oferi putin ajutor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 05 Iun 2009 17:32:02    Titlul subiectului: 112019

Singurul autobuz care ar fi putut fi implicat in asa ceva este 5529; imi amintesc ca a fost o surpare pe BD. Brailei, in dreptul statiei de la Potcoava de Aur, insa in prima jumatate a anilor '80 (posibil 1983). Se auzea pe atunci ca un autobuz articulat, plin cu pasageri, s-ar fi rupt de la mijloc. Cred ca a fost 5529, deoarece nu l-am mai vazut dupa 1983. Groapa care aparuse in urma surparii era destul de mare si adanca,s-a lucrat acolo vreme de cateva saptamani pt. a fi acoperita.
In a doua jumatate a anilor '80, singurul autobuz diparut prematur a fost 2675, dar n-am auzit nimic de vreun accident, iar presa, in a doua jumatatea anilor '80 nu prea mai relata nimic de accidente in care mureau oameni: sa ne amintim de accidentul navei "Mogosoaia", in care au murit 239 de oameni iar presa a scris doar 3 randuri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 05 Iun 2009 22:52:38    Titlul subiectului: 112052

Eu stiam de un troleu care prin 1994 s-a rupt la urcare pe Prel. Brailei dar fara victime.
_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6423
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Aug 2009 17:38:34    Titlul subiectului: 115901

A avut loc un alt accident in care a fost implicat un microbuz in apropiere de Galati, 11 persoane fiind ranite dar in afara oricarui pericol. Se pare ca este vorba despre un microbuz cu nuntasi, care nu a avut autorizatia sa transporte calatori. Articolul se gaseste aici
Citat:
Alt accident cu microbuz: 11 persoane au fost spitalizate după o cursă ilegală
În microbuzul implicat în accidentul din localitatea gălățeană Foltești se aflau 15 persoane, dintre care 11 au necesitat transportarea la spital, toate fiind în afara pericolului. Potrivit primelor cercetări, accidentul s-ar fi produs în urma unei explozii la o roată. Cursa era ilegală, șoferul neavând foaie de parcurs pentru transportul nuntașilor.La Spitalul Clinic Județean de Urgență "Sf. Ap. Andrei" din Galați au ajuns 11 victime ale accidentului. Cinci dintre acestea, care au suferit traumatisme de piramidă nazală, traumatisme la membrele inferioare și traumatisme toracice, au trecut și prin camera de stabilizare a Unității de Primiri Urgențe și necesită între trei și șapte zile de internare în secțiile de chirurgie toracică și ortopedie. O altă victimă, o femeie, a fost internată în Secția de neurochirurgie. În total 11 dintre cei 15 ocupanți ai microbuzului au primit îngrijiri medicale, printre aceștia aflându-se și șoferul microbuzului.
Șeful Serviciului Poliției Rutiere Galați, Mitică Petcu, a declarat că șoferul le-a spus polițiștilor rutieri că aducea 14 persoane de la o nuntă din Galați către Măstăcani când a auzit o bufnitură, bănuind că s-a produs o explozie la una dintre anvelope. A pierdut controlul volanului, a intrat pe contrasens și a lovit un autoturism Renault în care se aflau două persoane, după care microbuzul a intrat în șanț.
Cadrele medicale spun că cei doi ocupanți ai autoturismului Renault nu au pățit aproape nimic, iar cei 11 pasageri din microbuz care au necesitat îngrijiri medicale nu prezintă risc vital.
La câteva minute după accident, la fața locului au venit mai multe ambulanțe și SMURD-ul.
Șoferul automobilului avariat a spus că microbuzul a venit direct spre el și nu își poate explica motivul pentru că drumul era liber. Amândouă mașinile au ajuns în șantul de pe marginea drumului.
Microbuzul implicat în accidentul de la Foltești era al operatorului privat Sherr, care efectuează transport în comun în municipiul Galați. Mașina nu aparținea societății, ci șoferului, care își concesionase autovehiculul respectivului operator. Administratorul Sherr, Teodoru Dobrițoiu, a declarat corespondentului NewsIn că șoferul a plecat cu mașina în afara localității fără știrea sa.
"A plecat fără ca eu să știu. Nu are foaie de drum pentru transportul nuntașilor pentru că, după ce s-a întâmplat la Scânteia, în județul Iași, nu le-am mai permis șoferilor să plece cu mașinile în afara municipiului Galați. Am înțeles totușui că este vorba de membri ai familiei lui", a declarat Teodoru Dobrițoiu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2009 08:58:52    Titlul subiectului: 115922

Multe microbuze sunt sub orice stare, au pneuri uzate (ma cam indoiesc ca asta sa fie motivul, din surse neoficiale am auzit ca soferul a adormit la volan!) si omul avar de bani uita sa mai investeasca acolo unde trebuie. Daca s-ar fi intamplat in plin centrul Galati-ului, cu 20-25 de oameni la bord (fiindca de obicei cam atatia intra la ingramadeala) ?! Oricat de multe evenimente triste s-ar intampla, noi nu ne invatam minte niciodata!

Mai jos un alt articol despre acest accident relatat mult mai pe larg de "Monitorul de Galati", editia din 24.08.2009. Stau si ma gandesc: daca acei nuntasi ar fi apelat la un autobuz de la autogara sau macar un midibuz Turquoise - care ar fi fost mult mai indicat - s-ar mai fi intamplat o asemenea catastrofa? Ma intreb asa fiindca - dupa cum spuneam si-n postarea de mai sus - multe maxi-taxi au licentele luate "la misto" iar siguranta calatorilor este minima in astfel de conditii, pe cand cei de la autogara nu-si permit astfel de erori cand vine vorba de transport persoane.

"Bilanț de cursă ilegală: 18 răniți și 11 internați

18 persoane, din care 16 dintr-un microbuz plin cu nuntași, au fost rănite și șapte ambulanțe au adus 11 oameni la spital pentru internare, după ce microbuzul s-a răsturnat la Foltești, ieri dimineață, în urma unei explozii la un cauciuc sau a oboselii șoferului. Microbuzul a intrat pe contrasens, a lovit un Renault, iar apoi s-a răsturnat. Atât ARR Galați cât și firma coproprietară a microbuzului spun că această cursă a microbuzului e ilegală. Societatea care era coproprietara mașinii îl va da pe acesta în judecată, deoarece periclitează licența firmei. Din cauza numărului mare de răniți Radiologia din Urgență a fost aproape blocată.

16 nuntași, unul fiind chiar șoferul, au plecat duminică dimineața din Galați spre casele lor din județ, ultima oprire fiind Târgu Bujor. Îi ducea un alt nuntaș, un bărbat de 36 de ani, aflat la volanul unui microbuz ce este închiriat unui transportator gălățean pentru o rută orășenească. �La Foltești microbuzul a intrat pe contrasens, a lovit un Renault, care a ajuns în șanț. Microbuzul și-a continuat drumul încă 10 metri, a lovit un podeț și s-a răsturnat în șanț. Accidentul a avut loc la ora 7,13 duminică dimineață. Din fericire nu s-a înregistrat niciun deces dar există un mare număr de victime�, a declarat scms. Ștefan Gohoreanu, de la IPJ Galați. Cornel Neagu, bărbatul aflat la volanul microbuzului, are până acum la activ patru amenzi date de polițiștii de la rutieră.

Nuntașii răniți au luat cu asalt Urgența Județeanului

Șapte salvări, cinci ale Serviciului Județean de Ambulanță și două ale SMURD Galați au acordat asistență celor 18 persoane rănite. �Două dintre victime prezentau leziuni mai grave, fracturi de oase, fracturi de piramidă nazală, restul având alte leziuni dar mai puțin grave�, a precizat dr. Mihai Polinschi, de la Serviciul Județean de Ambulanță Galați. Până la urmă un alt rănit din accident a cerut mai târziu să vină la spital. �Inițial la locul accidentului persoana în cauză nu a dorit să vină la spital dar apoi s-a răzgândit, este adus de o ambulanță și va fi preluat de un echipaj SMURD care a plecat în întâmpinare. Până acum aveam 18 victime din care 11 internate�, a precizat coordonatorul UPU SMURD Galați, dr. Angel Trifan.

�Am încercat să îl evit, cred că adormise la volan�

Asta spunea Constantin Hârțanu, în vârstă de 50 de ani, conducătorul auto al Renaultului care a fost lovit de microbuz. �Eu l-am văzut că tot face stânga, tot am tras de volan dreapta să îl evit. Noroc că am reușit să intru în șanț și ne-a lovit în lateral că dacă ne lua din față se suia pe noi și praf eram acum�, mai spunea șoferul Renaultului, încă șocat de ce i s-a întâmplat.

�I-a făcut explozie cauciucul�

�Nu știu exact ce s-a întâmplat, dar am auzit că i-a explodat un cauciuc. Nu avea el viteză. Am înțeles că l-a plătit mirele să ne aducă pe noi la casele noastre. Nici nu îmi vine să cred că am scăpat�, spunea Sica Leahu, una dintre nuntașele imobilizată acum într-un scaun cu rotile, așteptând să i se facă radiografiile. Și șoferul microbuzului spune la fel. �Mi-a făcut explozie cauciucul. Cel de pe stânga față parcă. Am tras de volan dar am ajuns în șanț, în fața dispensarului�, povestește Cornel Neagu. Bărbatul are un picior în ghips dar șirul necazurilor lui nu se termină aici.

Cursa era ilegală

O spune atât ARR Galați cât și patronul firmei care avea în coproprietate cu șoferul microbuzul. �Din primele cercetări reiese că e o cursă ilegală. Șoferul, prieten cu nașul am înțeles, a fost de acord să ducă o parte din nuntași acasă. Mașina nu îi aparține, ci este coproprietar și are contract cu firma respectivă, deci nu putea lua mașina când dorea. Dar nu avea voie să facă această cursă�, a precizat Benone Mihailciuc, de la ARR Galați. ARR Galați va verifica și firma căreia îi e închiriată mașina. Teodoru Dobrițoiu, patronul firmei de transport persoane căreia îi era închiriată mașina și, totodată, coproprietar al acesteia confirmă varianta ARR. Mai mult el este decis să îl dea pe Neagu în judecată deoarece pericilitează licența firmei de transport plecând cu mașina fără a anunța.
"

Aceelasi accident este dezbatut pe larg si de cotidianul "Viata Libera", editia din 24.08.2009:

"La un pas de tragedie
Accident cu 11 răniți la Foltești


Duminică, ora 7,00. 15 nuntași, plus șoferul, se întorceau de la Galați acasă, la Fârțănești. Conducătorul auto al microbuzului Volkswagen care îi ducea participase, pare-se, și el la petrecere. Ajuns în Foltești, după un zgomot asurzitor, Volkswagen-ul intră în tangaj, ajunge pe contrasens și aici se izbește de laterala stângă a unui Renault care circula regulamentar pe banda lui.

11 răniți sunt transportați de urgență la spital, iar SMURD-ul se teme de o nouă tragedie, după cea petrecută la Iași în urmă cu doar nouă zile, și în care 11 oameni au murit pe loc și încă 3 în spital, după ce microbuzul le-a fost pulverizat de tren.

Șoferul de pe micobuz – și el nuntaș?

Microbuzul Volkswagen GL 06 WUO „licențiat în cadrul firmei Sherr, era condus de coproprietarul mașinii, Cornel Neagu, de 35 de ani, participant și el la nunta de la Galați, după cum ne confirmă și polițiștii din Foltești.

Impactul se pare că s-ar datora unui pneu explodat pe partea stângă, a șoferului, dar când ajungem la fața locului constatăm că Volkswagen-ului îi lipsesc ambele pneuri (față-spate) de pe partea șoferului. Mașina – maxi-taxi, după cum confirmă chiar pancarta cu „Micro 19 – Spitalul Județean – Barieră” de pe geamul lateral dreapta - stă sprijinită într-o rână, cu banchetele adunate buluc înăuntrul său. Aproape se poate simți panica care i-a cuprins, doar cu câteva ore mai devreme, pe călătorii nefericiți care fuseseră la un pas de moarte.

Și dintre care 11 au ajuns în spital. „Dintre cei 11, doar două persoane au răni ceva mai grave”, declară Ștefan Gohoreanu, purtătorul de cuvânt al Poliției Galați.

În Renault nu era decât șoferul

„Nu a văzut mai nimeni ce-a fost, că e duminică și era prea dimineață să fie cineva pe stradă”, zic oamenii adunați în continuare la fața locului. Ieri, la ora 10, polițiștii dirijau încă traficul, până la scoaterea mașinilor zdrobite de pe carosabil.

„Într-adevăr, microbuzul venea de la o nuntă din Galați, șoferul fusese și el printre participanți, și se ducea la Fârțănești. Încă nu este cunoscută viteza cu care se deplasa microbuzul, cert este că a intrat pe contrasens, unde a lovit autoturismul Renault care se deplasa regulamentar pe carosabil. Toate cele 11 victime au fost transportate la spital – majoritatea având răni ușoare -, nefiind înregistrat nici un deces. În Renault nu se afla decât șoferul”, spun oamenii legii rămași la fața locului pentru dirijarea traficului.

Plângere penală

„După evenimentul de la Iași, eu am dat o dispoziție ca nicio mașină să nu mai efectueze transport în județ. Șoferul microbuzului a nesocotit această dispoziție și a făcut transport de persoane. Mă voi adresa organelor competente împotriva sa cu plângere penală, asta pentru că nu a respectat regulile impuse de către societate și pune, în acest fel, în pericol cele 250 de locuri de muncă de la societatea Sherr”, a afirmat Teodoru Dobrițoiu, managerul societății Sherr, care avea licență pentru microbuzul respectiv.

Cursă ilegală

Pentru transportul de persoane la Fârțănești nu a fost făcută nicio foaie de drum, șoferul efectuând, în consecință, o cursă ilegală – situație identică cu evenimentul de la Scânteia, Iași, de pe 14 august -, lucru care va fi însă confirmat doar în urma expertizelor făcute de specialiști.

De asemenea, tot expertiza va stabili dacă vinovată pentru accident a fost viteza prea mare cu care se deplasa microbuzul, sau faptul că șoferul acestuia ar fi adormit la volan (după cum bănuia conducătorul auto de pe Renault, la spital), sau o explozie la unul dintre pneurile microbuzului.

Șoferii și poveștile lor

Deocamdată este cunoscut doar faptul că Hețanu Constantin, șoferul gălățean al Renault-ului CT 07 DWT, circula corect pe banda sa, când a fost acroșat de Volkswagen. Cercetările urmează să arate cu certitudine dacă șoferul Volkswagenului se numărase printre nuntași sau dacă doar îi așteptase pe aceștia să termine petrecerea.

Putea fi mult mai rău

Accidentul de la Foltești nu a fost nici pe departe atât de grav pe cât ar fi putut fi! Dar același accident ar fi putut să nu aibă loc, dacă regulile stabilite de firma care deținea microbuzul Volkswagen ar fi fost respectate. Până una alta, 11 oameni se pot considera norocoși că trăiesc, deși pe șoferul microbuzului Volkswagen nu îl așteaptă zile tocmai ușoare, el urmând să răspundă întrebărilor Poliției Rutiere.

Cursă ilegală: Toate regulile au fost încălcate!

Șeful Autorității Rutiere Române Galați, Benone Miahailiuc, a explicat faptul că mașina implicată în accidentul de la Foltești fusese închiriată unei societăți de transport din Galați și că nu putea fi folosită decât cu acordul acestei firme. În plus, licența pe care mașina respectivă o deținea era pentru transport pe ruta Micro 19 - Bariera Traian și nu pentru trasee din județ.

"Deși era coproprietar al microbuzului de transport de persoane - eu nu înțeleg ce înseamnă acela coproprietar dar îi vom spune așa până se lămuresc lucrurile - Cornel Neagu nu avea voie să efectueze astfel de activități în zona respectivă. Microbuzul primise licență de transport printr-o societate din Galați pentru trasee din municipiu, mai precis pe ruta Micro 19 - Bariera Traian”.

„Practic mașina a fost închiriată societății și nu putea fi folosită decât cu acordul acestei firme. Vă dau un exemplu: este ca și cum ai închiria cuiva un apartament și apoi te duci să locuiești cu chiriașul spunându-i că tu ești proprietar și e apartamentul tău", a explicat Benone Miahailiuc.

Acesta a dat și câteva detalii în legătură cu normele legale care ar trebui respectate atunci când vorbim despre transport de persoane.

"Presupunând că aici este vorba despre o cursă ocazională, acest coproprietar al mașinii trebuia să facă o cerere la firmă și ulterior să se întocmească o foaie de drum, să se stabilească tarifele, etc. Nici unul dintre aceste lucruri nu s-a făcut, așa că această cursă este considerată ilegală", a declarat Benone Mihailiuc.

Șeful ARR Galați, care a completat spunând că documentele legate de cursa ocazională trebuiau să fie însoțite și de un contract de muncă al șoferului la firma de transport, iar acest contract nu există. Practic au fost încălcate, potrivit celor de la ARR, toate normele special prevăzute pentru transportul de persoane.

După bal, la spital, cu șase ambulanțe

La locul accidentului s-au deplasat, imediat, cinci echipaje ale SMURD și Serviciului Județean de Ambulanță Galați. Detalii despre intervenție ne-au oferit dr. Angel Trifan, coordonatorul serviciului UPU-SMURD Galați și dr. Mihai Polinschi, directorul serviciului Județean de Ambulanță.

„La ora 7.13 s-a solicitat ajutor prin numărul unic de urgență 112. SMURD a intervenit cu o mașină de medic, o ambulanță de tip B și una de tip C. La locul accidentului au intervenit și trei echipaje ale Serviciului Județean de Ambulanță. În microbuzul care se răsturnase într-un șanț în fața dispensarului din Foltești, se aflau 15 pasageri, plus șoferul. După triaj, 11 dintre aceștia au fost transportați la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Clinic de Urgență Galați”.

„În funcție de natura și complexitatea rănilor, unii dintre pacienți au fost internați în secțiile de Chirurgie, Ortopedie și Neurochirurgie, iar patru persoane au ajuns în secția de Terapie Intensivă. Totuși, viața nici unuia dintre pacienți nu a fost pusă în pericol din pricina rănilor, majoritatea fiind deja externați. Victimele au suferit, în principal, traumatisme toracice și craniene, traumatisme ale membrelor, contuzii, o fractură de piramidă nazală și alte traumatisme minore”, a precizat dr. Angel Trifan.

Victimele opt femei și trei bărbați – au vârste cuprinse între 19 și 67 de ani.

„Starea a doi dintre răniți era ceva mai gravă și au fost preluați de cele două ambulanțe SMURD. În cazul celorlalți răniți au intervenit trei echipaje ale Serviciul Județean de Ambulanță. Răniții suferiseră contuzii multiple, dar nici unul nu se afla în comă. Au fost transportați la Unitatea de Primiri Urgențe”, a declarat dr. Mihai Polinschi.

Patru victime la Terapie Intensivă

Din fericire, nici viața pacienților internați, ieri dimineață, în Secția de Terapie Intensivă nu era în pericol. Detalii ne-a oferit purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic de Urgență Galați, dr. Nicolae Bacalbașa, șeful secției de Terapie Intensivă.

„Pacienții de la Terapie Intensivă sunt cu toții răniți ușor, cu plăgi și traumatisme craniene, traumatisme la nivelul membrelor inferioare, superioare și la nivel toracic. Sunt sub explorare imagistică, astfel încât medicii să depisteze la timp eventualele sângerări care ar putea apărea și în cazul cărora ar fi nevoie de intervenții suplimentare”, a precizat, în cursul dimineții de ieri, dr. Bacalbașa.

„Și acum mai văd cum se întâmplă!”

Am vorbit ieri, la doar trei ore după accident, cu două dintre victime, internate în Secția de Neurochirurgie a Spitalului Clinic de Urgență Galați.

„Ne-ntorceam acasă, la Fârțănești, de la o nuntă care se ținuse la Galați, în Port. Și la un moment dat am auzit o bubuitură mare. M-am speriat, nici acum nu mi-a trecut bine. Nu pot să adorm deloc. Microbuzul s-a oprit acolo, în șanț, într-un podeț. Eu stăteam pe un scaun din partea stângă. Imediat m-am trezit pe dreapta, grămadă cu toți ceilalți. Altceva n-am văzut”.

„M-am lovit aici la cap și încă mă mai doare. O cumnată de-a mea este și ea internată. Totul în microbuz era liniștit înainte de accident, nimeni nu era agitat, mai era chiar și un loc liber, așa că nimeni nu stătea în picioare. Acum am rămas cu frica aia, văd mereu în fața ochilor cum s-a întâmplat”, ne spune Chița Vlasie (foto 6), de 59 de ani, internată în secția de Neurochirurgie a Spitalului Clinic de Urgență Galați. „Mi-am pus dosar de pensie, mamă, dar era să n-o apuc”.

Într-un salon alăturat e internată, într-adevăr, cumnata femeii, Costica Cucu, de 44 de ani. Nu poate vorbi prea bine și nici nu se poate ridica din cauză că a suferit traumatisme la nivelul nasului și gurii. Reușește, însă, să ne spună câteva vorbe.

„Da, eram în microbuz. Când s-a lovit, știți dumneavoastră cum e la accident, am venit toții grămadă și eu m-am lovit cu fața…”. Chiar dacă viața nu îi este în pericol, femeia geme de durere. Nu vrea, probabil, decât să se întremeze și să ajungă cât mai repede acasă, la familie.
"

Pozele postate mai jos apartin cotidianului "Viata Libera":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.58 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.84 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.62 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.78 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.13 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 07:46:36    Titlul subiectului: 116232

Suntem pe departe de a rezolva problema microbuzelor private, care, iata ca iar tintesc paginile ziarelor printr-un nou accident. Articolul postat mai jos apartine cotidianului local "Viata Libera", editia din 01.09.2009:

"Luni dimineață
13 navetiști gălățeano-brăileni cu ghinion


13 navetiști din Galați și Brăila se aflau într-un microbuz implicat luni dimineață într-un accident rutier în localitatea buzoiană Spătaru, soldat cu trei răniți.

Accidentul s-a produs după ce microbuzul a intrat pe Drumul European 85 fără să acorde prioritate, fiind lovit în partea stângă, de o mașină care se deplasa corect.

În urma impactului, au fost răniți ușor șoferul microbuzului și unul dintre navetiști, precum și soția șoferului mașinii implicate în accident.

Primele cercetări demonstrează că vinovat de producerea accidentului se face șoferul microbuzului, care nu a dat prioritate la intrarea pe DE 85. Microbuzul făcea parte dintr-un convoi de trei autovehicule care transportau muncitori din Galați și Brăila către un șantier din București.
"

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2009 09:46:55    Titlul subiectului: 116870

In articolul de mai jos, publicat de "Monitorul de Galati", editia din 15.09.2009, putem afla "cat costa" accidentul de la Foltesti (prezentat in postarile anterioare, in cadrul acestui topic)... Pacat ca despre starea victimelor sau rezultatele anchetei nu se spune mare lucru...

"51.500 lei - „prețul” accidentului cu 11 răniți de la Foltești

11 persoane au fost rănite pe 23 august, dimineața, pe raza localității Foltești, unde un microbuz, care a făcut o pană la una dintre roți a intrat într-un Renault și apoi s-a răsturnat pe jumătate într-un șanț. Nouă dintre cei 11 răniți, printre care și șoferul microbuzului, au ajuns la Spitalul de Urgență. Încă din ziua producerii accidentului inspectorii gălățeni din cadrul Autorității Rutiere Române au spus că acea cursă era ilegală. Dar ancheta derulată de centrul gălățean al Autorității Rutiere Române cu privire la acest accident încă nu se terminase iar urmările financiare pe care le-a avut de plătit operatorul firmei al cărui microbuz a fost implicat în accident abia erau la început.

„În prima fază, la producerea accidentului, operatorul de transport persoane a fost amendat pentru mai multe încălcări ale legislației cu 40.000 de lei, din care 25.000 de lei este amenda dată deoarece cursa făcută pe ruta Galați-Măstăcani era ocazională, șoferul nu avea documente de transport. Alți 5.000 de lei din amenda totală de 40.000 au fost dați aceleiași firme deoarece șoferul nu avea contract de muncă, iar 10.000 a reprezentat sancțiunea dată operatorului deoarece microbuzul efectua cursa fără a avea tahometru. Deci, în total, 40.000 de lei amendă pentru operator în prima fază. Apoi am făcut un control de fond la sediul firmei operatorului și după această verificare firma a mai fost amendată cu 8.500 de lei deoarece folosea și șoferi care nu aveau atestate profesionale pentru transportul de persoane. În ceea ce îl privește pe șoferul microbuzului, și acesta a fost amendat cu 3.000 de lei: 2.000 deoarece efectua transport persoane fără certificat de competență profesională și încă 1.000 deoarece nu a putut face dovada angajării la firma transportatoare”, a precizat Benone Mihailiuc, de la Autoritatea Rutieră Română, centrul Galați.

Adunând amenzile date operatorului de transport persoane și șoferului implicat în accidentul de la Foltești se ajunge la 51.500 de lei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 10:53:21    Titlul subiectului: 117925

Din nou un accident la Galati in care este implicat un maxi-taxi... Chiar daca esti atent la volan, ocupatiile multiple, specifice soferului de microbuz (incasare bani, numarare bani, predare rest, vorbit la telefon, fumat...) scad vizibil atentia si reactia acestuia in trafic. Iata de ce oameni nevinovati risca sa ajunga la spital.
Sursa: Monitorul de Galati, editia din 04.10.2009. Iata si link-ul: http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=4

"Un microbuz „grăbit” a intrat într-un Ford „nevinovat”

Impact la intersecția dintre strada prelungirea Brăilei cu Drumul Viilor, pe șoseaua de Centură a orașului. Un microbuz, la volanul căruia se afla un bărbat în vârstă de 50 de ani, a lovit în plin un Ford condus de o șoferiță de 24 de ani. „Șoferul microbuzului nu a respectat semnificația indicatorului și nu a acordat prioritate autoturismului Ford condus regulamentar. În urma impactului, șoferița care conducea mașina «nevinovată» a fost rănită”, a precizat cms. Viorel Cojocaru, de la Serviciul Județean al Poliției Rutiere Galați. Femeia a fost preluată de un echipaj SMURD. „A suferit un politraumatism în urma impactului, dar este stabilă și urmează să fie supusă investigațiilor după ce o vom transporta la spital”, a precizat dr. Angel Trifan, medic coordonator UPU-SMURD Spitalul de Urgență Galați. Șoferul microbuzului, din vina căruia s-a produs accidentul, susține că nici nu a văzut mașina femeii. „Ce să spun, neatenție?! Erau multe mașini la intersecție și în ea. Pur și simplu nu am văzut mașina decât atunci când nu mai puteam evita ciocnirea”, a spus Viorel Stanciu, șoferul microbuzului. Femeia accidentată a fost internată în secția Ortopedie a Spitalului Clinic de Urgență. Zona în care s-a produs accidentul era într-adevăr aglomerată, iar cercetările făcute de polițiștii de la Rutieră la fața locului au făcut ca circulația să se desfășoare cu greutate, traficul fiind fluidizat cu greu de agenții de la Circulație. Datorită incidentelor petrecute în zonă, aici va fi montat un sens giratoriu în cel mai scurt timp. În acest fel, polițiștii speră că în intersecția cu pricina traficul va fi mai ordonat și nu se vor putea petrece așa de des astfel de incidente."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 08:43:40    Titlul subiectului: 118345

Nu este vorba de Nicholas Cage in "Gone in 60 seconds" si nici de Vin Diesel in "The Fast and the Furious", ci de... soferul Ciprian Rumpel in horror-ul romanesc "Aventuri prin Covsna". Din articolul publicat in cotidianul local "Viata Libera", editia din 13.10.2009 puteti afla o prezentare "in linii mari" a ceea ce s-ar fi putut numi tragedie cu elevi excursionisti.
Din cauza faptului ca nu avea rovinieta achitata, soferul de maxi-taxi si-a pus la bataie toata experienta sa de profesionist pentru a scapa de masina de Politie. In maxi-taxi erau elevi care se intorceau dintr-o excursie la Moeciu si profesoara care organizase excursia.
Un atac de panica, un examen psihologic prost efectuat, o incercare stupida de a pacali Politia... si iata cum era sa avem parte de un nou episod ingrozitor in randul accidentelor cu maxi-taxi.
Mai jos gasiti si link-ul:
http://www.viata-libera.ro/articol-Un_microbuz_cu_elevi_fugarit_de_politie_2.html

"Urmărire ca-n filme
Un microbuz cu elevi, fugărit de poliție


* Șoferul nu a oprit la semnalul echipei de control formată din polițiști și reprezentanți ai ARR *

Elevii de la Colegiul „C. Negri” (Pedagogic) au avut parte de o excursie cu final neașteptat. După ce au petrecut un weekend plăcut la Moeciu, pe drumul spre întoarcere au trăit senzații tari, exact ca-n filmele polițiste.

La vârsta lor (e vorba de 15 elevi din clasele a VI-a și a VIII-a), toți privesc fazele de urmăriri spectaculoase cu sufletul la gură, dar nu s-au așteptat să fie chiar ei protagoniștii unei scene reale. Viața bate filmul!

„Parcă devenise alt om…”

În județul Covasna, șoferului microbuzului cu număr GL 06 AUW i s-a făcut semn de către polițiști să oprească pentru un control de rutină al reprezentanților Autorității Rutiere Române (ARR).

În loc să tragă pe dreapta, Ciprian Rumpel a rupt-o cu mașina la fugă, într-o cursă nebunească pe serpentine. În urma lor, mașina poliției, semnale luminoase, avertismente prin portavoce. Șoferul nimic. Goană disperată ca și cum ar fi fost cine știe ce răufăcător.

„Profesoara care fusese cu elevii în excursie i-a cerut în repetate rânduri să oprească, sau măcar să încetinească, deoarece o parte dintre copiii începuse să țipe de spaimă. Cadrul didactic susține că se speriase îngrozitor și pentru că șoferul se schimbase la față, intrase în panică, parcă devenise alt om…”, ne povestește cel care instrumentează cazul, șeful de la ARR, filiala Galați, Benone Mihailiuc.

După 13 kilometri…

13 kilometri. Atât a durat urmărirea. Într-un sat, șoferul a intrat pe o uliță lăturalnică, a oprit microbuzul, sperând să scape de urmăritori. Însă „copoii” l-au mirosit imediat. „La vederea polițiștilor, șoferul și-a lăsat baltă mașina pe marginea drumului, cu tot cu excursioniști, și a luat-o la fugă. După câteva zeci de metri în să s-a întors…"

Rovinieta, bat-o vina!

Nu vă puteți imagina ce stupoare a fost pe capul polițiștilor și reprezentanților ARR când au constatat că șoferul avea totuși actele în regulă.

„Are licență de transport, are tot ce-i trebuie. Chiar și examenul psihologic îl avea actualizat din luna mai. Se pare că îi lipsea rovinieta. Pe fondul stresului, a făcut un șoc și nu a mai fost în stare să judece normal. Chiar nu știu ce s-a întâmplat”.

„Îi voi reține atestatul, până când i se va face o nouă verificare psihologică. Nu e în regulă modul în care a reacționat. Am discutat cu profesoara care mi-a spus în repetate rânduri că șoferul se schimbase la față și era de nerecunoscut”, a mai declarat Benone Mihailiuc.

„Viața copiilor a fost pusă în pericol”

Bineînțeles că ARR-ul a informat Inspectoratul Școlar Județean, iar povestea a ajuns și la urechile directoarei Colegiului „C. Negri”. unde profesoara Melentina Pohrib – inițiatoarea excursiei – este angajată la plata cu ora, fiind pensionară.

„Am așteptat luni copiii cu sufletul la gură. Le-am cerut să-mi spună ce s-a întâmplat. Am vorbit și cu doamna profesoară. Este regretabil. Viața copiilor a fost pusă în pericol. Bine că nu s-a întâmplat nicio nenorocire”.

„Din nefericire, doamna profesoară a făcut excursia fără să ceară aprobarea conducerii școlii și nici a ISJ-ului și a încălcat regulamentul. Așa ceva nu se face”, ne-a spus Ileana Șelaru, directoarea de la „Pedagogic”.

Inspectorul general Doruleț Resmeriță susține că o va sancționa pe profesoară și nu o va mai lăsa să predea: „Nu se fac excursii fără avizul nostru, tocmai pentru că există astfel de pericole” , declară șeful ISJ.

Firmă într-un apartament de bloc

Tot de la ARR am aflat că firma de transport Forestsid Internațional SRL are sediul într-un apartament de bloc, iar șoferul cu pricina, Ciprian Rumpel, este și administratorul ei.

Cu toate că am încercat să vorbim cu șoferul implicat în incident, nu am reușit să găsim un număr de telefon nici în registrele de la ARR.

Benone Mihailiuc susține că săptămâna aceasta se va derula o anchetă în urma căreia se vor lua niște măsuri: „Deocamdată, șoferul a fost amendat cu 15.000 de lei (7.000 dacă îi achită în 48 de ore), pentru că nu a oprit la semnalul poliției și echipei ARR”.

„Profesoara a achitat din buzunarul ei 1.000 de lei contravaloarea unei curse din Covasna la Galați. Am considerat că în starea în care era șoferul, nu ar fi fost cazul să riscăm să-i aducă tot el acasă. E un drum de 3-4 ore. Așa că i-am rugat pe colegii de la Covasna să ne pună un alt microbuz la dispoziție. Bine că s-a terminat cu bine și nu s-a întâmplat vreo nenorocire”, concluzionează șeful ARR Galați.

SMS-uri cu scuze

Din declarațiile directoarei colegiului, am înțeles că șoferul susține că nu-și explică nici el reacția sa. Mai mult decât atât, a trimis elevilor SMS-uri prin care le cerea scuze și iertare, conștient măcar în al doisprezecelea ceas de ceea ce ar fi putut să se întâmple.

Melentina Pohrib susține că, la insistențele elevilor, a făcut excursia mai devreme, înainte de obținerea avizelor, deoarece aceștia au insistat să meargă la Moeciu săptămâna trecută, cât încă nu se stricase vremea.

Mai multe nu a dorit să ne spună, vădit marcată de toată pățania. De altfel, profesoara de geografie este renumită pentru excursiile reușite pe care le-a organizat de-a lungul timpului.

Povestea pare desprinsă din teatrul absurdului. Totul părea să meargă ca pe roate și, deodată, lucrurile au scăpat de sub control, putând să se ajungă la consecințe foarte grave. Bine că finalul a fost fericit.


Poliția are reguli clare - Prețul lipsei de rovinietă

Când sunt opriți în trafic, șoferii trebuie să prezinte atât semnul pe care trebuie să îl aibă lipit pe parbriz, dar și chitanța cu care să facă dovadă că au plătit rovinieta. Dacă lipsește una dintre aceste dovezi, șoferul este sancționat contravențional.

Valoarea sancțiunilor care se aplică celor care sunt depistați că nu au plătit această taxa este stabilită în Ordonanța Guvernului 51/2004 și variază în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii.

Pentru un autoturism, amenda variază între 300 și 450 de lei, iar pentru mașinile cu masă totală maximă autorizată mai mare de 12 tone poate ajunge chiar și până la 7000 de lei noi."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community