Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ungaria, Budapesta: Tramvaiele BKV si infrastructura lor
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 21 Noi 2005 18:30:25    Titlul subiectului: 55856

Budapesta are o gramada de tramvaie vechi in stare excelenta. Putem compara UV'urile lor cu EP'urile din Bucuresti (interesant: EP este remorca UV'ului !). La fel si vagoanele Ganz articulate. Celelalte din seria 15xx cred ca sunt 2'nd hand din Germania.
De asemenea, au si ei un fel de Bucur, in 2? exemplare din care doar unul circula. Arata cam ciudat si are de altfel si o porecla pe masura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 766
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 19:03:13    Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta 18427

BUDAPESTA: A sosit cel mai lung vagon de tramvai din lume
Azi, marti 14 martie 2006 orele 3:55 AM a sosit incarcat in vagoane speciale de cale ferata prima garnitura de SIEMENS Combino varianta exclusiva fabricata pentru Budapesta. Aceasta varianta este pionierul celui mai lung tramvai din lume avand 54 m. Inainte varianta mai scurta al acestui model din Basel (Elvetia) si modelul NGT12DD al Bombardier din Dresden tineau acest record cu cu cei 45m.
Inca in ziua respectiva desi inca nefuntionala a fost prezentata locuitorilor Budapestei prin parcurgerea unui tur mare de la depoul unde a fost tras initial din gara in drum spre depoul de resedinta, fiind remorcat.

La remorcarea acestei "Omide Uriase" cum a fost deja poreclit de catre presa din Budapesta a fost efectuata de catre o garnitura tandem Ganz ICS #1419+1418, care are in jur de 50 m lungime, astfel s-a creat un tren de tramvaie de peste 100m.
Locul fotografiei este pe HungĂĄria körĂșt, iesirea de sub pasajul subteran de CF.

Foto: Hamster (Varga Ákos)
Dupa cum se vede doar la intrarea in depoul (care de acum incolo ii va fi locul de apartenenta) s-au adunat multi curiosi si fani

Prezentarea pentru conferinta de presa s-a facut tot azi dupa-masa. La televizor s-a anuntat ca si data oficiala de prezentare petraseu 1 Aprilie 2006 locul fiind Moszkva tér (locul arhicunoscut de emigrantii care doresc sa caute un loc de munca la negru). Ma bate gandul sa ma duc, (cam 2 milioane si ceva m-ar costa).
Acest vagon este asa-zisa mostra care pana in 1 aprilie va face botezul de foc fiind pus in circulatie pe primii 50.000 km fara calatori insa la incarcatura maxima, pasagerii fiind substituiti cu saci de nisip. Costul de achiziteie al unui asemenea vagon a fost de aproape 3.800.000 Euro. Se vor mai aduce inca 39 de tramvaie.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 766
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 23:11:38    Titlul subiectului: 18550

Prezentarea de mai jos a fost tradusa din limba maghiara textul original si pozele fiind preluate de pe siteul www.hampage.hu editat de Hamster.

Acest tramvai fata de cele fabricate inainte prezinta o serie de inovatii:
- nu mai este fabricat din profile de aluminiu nituite, ci din profile de otel sudate (pentru a evita neplacerile legate de slabirea caroseriei).



- tramvaiul modular este din parti de egala lunigme nu din parti lungi-scute-lungi ca pana acum.



- este fabricat la SGP (Simmering-Graz-Pauker) in Viena, hmmm, bucurestenii cred ca simt un pic de nostalgie (vezi tramvaiele tip Simmering).

Boghiurile sunt si ele mai speciale. Rotile sunt toate independente neavand ax, fiecare motor angreneaza doar o singura roata.
Dupa cum se vede discurile de frana la boghiurile purtatoare (poza2) sunt plasate in exteriorul rotii




_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2018
Mesaje: 667
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 20:40:50    Titlul subiectului: temp 29668

Am discutat destul de mult și despre capitala Ungariei, Budapesta.

Pentru cei interesați, pe siteul BKV există niște filmulețe cu construirea tramvaielor, prezentarea acestore precum și o reclamă. Tot aici găsiți filmulețe cu modernizarea metroului. http://www.bkv.hu/video/index.html

Combino
http://www.bkv.hu/combino/index.html

Are deja un site dedicat, de unde se poate descărca un screen-saver și există chiar și un joc.
Scopul jocului: să protejezi călătorii din noul tramvai. Când vezi că ceva nu este în regulă, ții clickul pe el, până când bara de jos se umple. Nu uita să prezinți biletul la controlor Laughing (tot cu click Very Happy )

Iar aici se poate vota pentru noile garnituri de metrou din Budapesta: http://www.mavinformatika.hu/game/quiz/metro.php?mid=144c01f83bc078
Mare scandal cu tramvaiele Combino! Se pare ca BKV-ul nu a optat pentru aer conditionat in salon, acesta exista doar pentru vatman.
Acum o sa se apuce de instalarea aparatelor in tramvaie...

Un tramvai Combino (fara AC) a costat 820 000 000 Ft, adica 10 578 000 RON (105 780 000 000 ROL), adica 2 858 918 €. Deci o suma uriasa. In total au fost cumparate 40 de bucati.
Momentan toate sunt retrase din circulatie, si asta nu din cauza instalarii AC, ci pt. in fiecare zi se defecteaza unul In plus, stalpii de sustinere a cablului de alimentare au inceput sa cedeze (datorita greutatii cablului nou), asa ca pana la remedierea acestor probleme, ele vor fi retrase din circulatie. Verificarea tramvaielor se va face pe cheltuiala Siemens, iar schimbarea stalpilor pe cheltuiala primariei din Budapesta!
Desigur s-a facut un mare scandal, cine este vinovat. Un partid da vina pe alta, iar calatorii circula cu tramvaie Ganz de 40-50 de ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2018
Mesaje: 667
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2006 14:27:25    Titlul subiectului: 31479

Acolo anual se cumpara 20-40 de troleibuze. Oricum, frecventa pe linia 4 este 2 minute, iara tramvaiele vechi nu mai fac fata fluxului de calatori, de aceea a fost nevoie de tramvaiele combino de 52 de metri. Si astea deja circulau arhipline, de aceea se defectau usile!
Cele 40 de tramvaie vor fi puse doar 2 linii (cel putin asa spune proiectul). Trolibuzele nu ar putea face, nici daca ar veni cate 3...
Mare furtuna ieri, 20 august 2006 in Budapesta. Furtuna a inceput aproape simultan cu focurile de artificii organizate cu prilejul zilei Sf. Stefan, zi nationala in Ungaria. Furtuna de puterea unui uragan a smuls copaci, a inundat strazi, a rupt firele retelei de tramvai, troleibuz si cale ferata. Acoperisul autogarii din Nepliget a fost smulsa si ea. Pe Dunare mai multe ambarcatiuni au fost rasturnate sau ciocnite. Au fost inregistrati sute de raninti si 4 morti si 2 disparuti in Dunare.
Trenurile au fost paralizate din cauza scurtcircuitarii cablurilor, 16 linii de tramvai si 6 linii de troleibuz au fost suspendate, in locul lor circula autobuze. BKV-ul a anuntat un prejudiciu de mail multe zeci de milioana de forinti.
Desi furtuna a fost anuntata din timp (inca la 16 Institutul Nationa de Meteorologie a dat un avertisment), organizatorii au continuat programul.
Poze: Hír TV, index.hu
Autogara:


Linie de troleibuz:


Tramvai fara fire:

Tramvaie paralizate:

Troleibuz lovit de copac:

Multe persoane s-au adapostit in statie de metrou:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2018
Mesaje: 1090
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2006 17:25:08    Titlul subiectului: 31496

Budapesta a mai fost afectata serios de inundatii in 2002. Pe situl Hamster exista informatii despre tramvaiele din Budapesta, inclusiv episodul 2002. Daca v'ati speriat de sit, exista si pagina in engleza Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 16:09:33    Titlul subiectului: 33907

Tramvaiele BKV: pentru început, un tramvai mai rar întâlnit; este vorba de o ramă UV, bidirecțională, cu "remorcă intercalată") formată din
-vagon motor
-vagon remorcă
-vagon motor, acesta dinurmă rulând cu pantograful coborât:

Anii fabricației: 1939-1954
Familia de tramvaie UV, formată din
-UV
-MUV
fabricate între 1948 și 1965:

Tandem Ganz biarticulat. Pe Bulevardul Elisabeta e plin de astfel de "trenuri":
KCSV7, contemporane cu Ganz-urile biarticulate: 1967-1978:

Tandem de Tatre:

fabricate între 1980 și 1984
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2018
Mesaje: 1090
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 23:10:46    Titlul subiectului: 33941

OAB a scris:
Tramvaiele BKV: pentru început, un tramvai mai rar întâlnit; este vorba de o ramă UV, bidirecțională, cu "remorcă intercalată") formată din
-vagon motor+vagon remorcă+vagon motor, acesta dinurmă rulând cu pantograful coborât
Un tramvai mai rar intalnit ? De ce oare ? Asa circulau ele: UV+[EP+]UV. La ei, EP e remorca. Pantograful vagonului motor care mergea cu spatele este coborat.
OAB a scris:
Familia de tramvaie UV, formată din
-UV, MUV, fabricate între 1948 și 1965
  • UV1, 1956-57 (3200-3249)
  • UV2, 1957-58 (3250-3349): modificari la partea electrica
  • UV3, 1959-61 (3350-3474): interior modificat
  • UV5, 1962-65 (3800-3899): o singura cabina si usi duble la mijloc.
  • "UV4", anii 70 (3799=3235+3258): vagon articulat format din doua UV, separate din nou datorita nefiabilitatii constructiei
  • Stramosul UV = TM (3600-3675?, 3700, 3701, 3710, 3711): vagoanele 3710 si 3711 aveau caroserie de aluminiu si usa din mijloc in stilul celor de V56 (ITB).
Vagoane MUV (modernizate): 3404, 3409..3411, 3423, 3426, 3427, 3429..3432, 3440, 3441, 3443, 3444, 3446, 3449, 3454, 3456 si 3461. Vagoane de scoala: 7660..7663 ex 3400..3403.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 23:53:10    Titlul subiectului: 33945

Citat:
UV+[EP+]UV
Cred că mai degrabă se poate compara cu EP+V12+EP, cu mențiunea că
-sunt mai lungi.
-sunt considerabil mai silențioase
Remorca (mai bine zis vagonul intercalat, deoarece nu e remorcat, ci tras și împins în același timp) e pe un truc cu 2 axe care nu pare rigid. Să nu fi văzut eu bine sau, într-adevăr, e un truc semirigid, care permite o anumită mișcare a acestuia față de șasiu??

Am citit pe un forum că, în Budapesta, uneori, tramvaiele nu întorc, ci rebrusează. Poate careva să confirme sau să infirme afirmația de mai sus? Din cauza timpului scurt cât am stat acolo (12-14 septembrie) nu am apucat să văd multe aspecte, atenția mea concentrându-se și asupra topografiei orașului. Totuși, nu am putut să nu remarc faptul că toate tramvaiele sunt bidirecționale. Ca urmare, termenul de "față" și "spate" nu sunt cele mai potrivite. Sau există un "sens preferențial"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 14:15:08    Titlul subiectului: 33966

Doar foarte putine linii din Budapesta intorc in bucla (de genul celor care intorc in jurul unui cvartal sau linii cu bucle mari)... vagoanele sunt bidirectionale si permit si deschiderea usilor pe partea stanga.. de exemplu linia 1/1A din Budapesta are destule statii cu "peron central"
Alte retele vechi si mari care au folosit tramvaie (exclusiv) bidirectionale de la inceputurile lor, mai am cunostinta sa existe in Melbourne (Australia), New Orleans (desi nu este chiar mare) (SUA)
OAB a scris:
Ca urmare, termenul de "față" și "spate" nu sunt cele mai potrivite. Sau există un "sens preferențial"?
Vagoanele UV si Tatra (T5C5) au o singura cabina si merg doar cuplate cate 2 (UV+UV sau T5+T5), 2.5 (UV+EP+UV) sau 3 (T5+T5+T5).. deci ar avea sens sa zici fata sau spatele vagonului, iar cand e vorba despre garnitura ar merge sa spui fata/spate cu acelasi ca despre un metrou Wink
O descriere a sosirii tramvaiului in Budapesta...
http://hampage.hu/trams/combino0/e_index.html

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2018
Mesaje: 1090
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 14:49:07    Titlul subiectului: 33971

bercenicity a scris:
Alte retele vechi si mari care au folosit tramvaie (exclusiv) bidirectionale de la inceputurile lor, mai am cunostinta sa existe in Melbourne (Australia), New Orleans (desi nu este chiar mare) (SUA)
Si majoritatea oraselor din Ungaria unde este tramvai, plus in Germania orasel Essen si Mülheim (cu retea interconectata).
bercenicity a scris:
vagoanele UV si Tatra (T5C5) au o singura cabina si merg doar cuplate cate 2 (UV+UV sau T5+T5), 2.5 (UV+EP+UV) sau 3 (T5+T5+T5)...
Conform sitului Hamster, vagoanele UV, exceptand UV5 aveau cabina in ambele capete, ulterior modificandu-se si eliminandu-se o cabina. Atat UV (cu o cabina sau doua), cat si T5C5 mergeau fie cate doua (in acest caz literalmente spate'n spate), fie cate trei (un fel de "unul cu fata si doua spate'n'spate"). UV mai mergeau si cu o remorca intre ele. Repet, remorcile se numeau EP, dar n'au nicio legatura cu ElectroPutere. Este interesant cum se cupleaza T5C5 cate 3, in conditiile in care unul este intors invers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 11:52:57    Titlul subiectului: 77025

Acum câteva tramvaie...
La ei circulă frecvent trenuri de tramvaie de tipul fostelor 2xV3A ale noastre... Remarcați forma cuplelor tramvaielor...



1301-19566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.54 kb
 Vizualizat:  de 20512 ori

1301-19566.jpg



1316-19567.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.02 kb
 Vizualizat:  de 20512 ori

1316-19567.jpg



1450-19568.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.15 kb
 Vizualizat:  de 20512 ori

1450-19568.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 11:53:41    Titlul subiectului: 77026

Și alte 3 poze:


1455-19569.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.26 kb
 Vizualizat:  de 17592 ori

1455-19569.jpg



1468-19570.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.18 kb
 Vizualizat:  de 17592 ori

1468-19570.jpg



1479-19572.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.96 kb
 Vizualizat:  de 17592 ori

1479-19572.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 14:59:27    Titlul subiectului: 77042

Iată acum 2 poze cu o linie de tramvai desființată, din fața Gării Budapest Keleti. Se pare că și pe la ei se mai desființează linii și nimeni nu se obosește să le mai scoată sau să le acopere...
Apoi 2 poze de rețea, una cu o intersecție tramvai/troleibuz, și un a cu rețeaua de la un capăt de linie tot din apropierea Gării Keleti.



LINII-19560.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.11 kb
 Vizualizat:  de 17571 ori

LINII-19560.jpg



LINII-19561.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.02 kb
 Vizualizat:  de 17571 ori

LINII-19561.jpg



RETEA-19562.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.76 kb
 Vizualizat:  de 17571 ori

RETEA-19562.jpg



RETEA-19564.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.6 kb
 Vizualizat:  de 17571 ori

RETEA-19564.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 14:21:54    Titlul subiectului: 103670

Szabadság híd (Liberty Bridge) a fost redat circulatiei tramvaielor in data de 20 decembrie 2008, dupa o perioada de cca. un an si jumatate de lucrari de renovare. Anul acesta va intra in renovare Margit híd (Margaret Bridge), insa nu va fi intrerupta circulatia tramvaielor.

Foto: Szabadság híd, 2 august 2008, in timpul lucrarilor.



IMG_7809.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.65 kb
 Vizualizat:  de 17262 ori

IMG_7809.JPG



IMG_7831.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.41 kb
 Vizualizat:  de 17262 ori

IMG_7831.JPG



IMG_7799.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.62 kb
 Vizualizat:  de 17262 ori

IMG_7799.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 14:26:22    Titlul subiectului: 103672

Tramvaiele 47 si 49 au fost inlocuite cu autobuze (traseul 47-49V) pe tronsonul afectat:


IMG_7850.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.08 kb
 Vizualizat:  de 17261 ori

IMG_7850.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 14:32:11    Titlul subiectului: 103675

Pe 31 decembrie 2008, la cateva zile dupa redeschidere:


IMG_0050.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.46 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0050.JPG



IMG_0025.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.14 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0025.JPG



IMG_0021.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.88 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0021.JPG



IMG_0027.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.85 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0027.JPG



IMG_0033.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.34 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0033.JPG



IMG_0034.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.11 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0034.JPG



IMG_0038.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.09 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0038.JPG



IMG_0040.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.47 kb
 Vizualizat:  de 17258 ori

IMG_0040.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 16:55:14    Titlul subiectului: 103685

De ce lipsesc masinile de pe pod? S-a redeschis doar pentru tramvaie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 17:10:38    Titlul subiectului: 103687

Da, deocamdata doar pentru tramvaie. Masinile vor avea din nou acces pe pod abia la sfarsitul lunii mai (in capatul dinspre Pesta se lucreaza la constructia liniei 4 de metrou). Exista varianta ca in urmatorii ani, dupa finalizarea lucrarilor la magistrala 4 de metrou, Szabadság híd sa fie deschis exclusiv pentru tramvaie si pietoni.
Problema cea mare in privinta masinilor este ca timp de cateva luni va fi oprit traficul auto pe doua poduri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 766
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2009 23:05:32    Titlul subiectului: 105149

Liniile care circula pe acest tronson din poza de mai sus sunt 47, 49 (trec podul), linia 41 merge pe malul Dunarii (partea dreapta adica pe partea Buda). Aceste trei linii au fost ultimele trei deservite de UV. In iulie 2007 a inceput inlocuirea UV-urilor mai intai pe linia 41 mai apoi peste o saptamana pe 49. Linia 47 a fost ultima pe care au circulat UV-urile inca o luna ultima zi fiind chiar de ziua Ungariei 20 august. ceea ce a coincis si cu inchiderea circulatiei pe podul din poza. Acest tronson de la Pod până la capătul liniei de la Deák Ferenc tér este pitoresc in inima Budapestei (km 0) cu cladiri vechi. Dupa parerea mea in acest cadru tramvaiele Ganz ICS cu formele lor moderniste (ideologia anilor 70) nu se potrivesc, dar probabil la fel au fost contrapareri si prin anii 50 cand tramvaiele "Stuka" si UV-urile au inlocuit tramvaiele de epoca.
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Vin 30 Ian 2009 00:09:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2009 23:50:39    Titlul subiectului: 105157

Ce traseu avea, inainte de inchiderea podului, tramvaiul 41? Eu l-am gasit in vara lui 2008 circuland intre Kamaraerdei Ifjúsági Park si Batthyány tér. Dupa 20 decembrie, din cauza lucrarilor de pe malul Dunarii, linia 19 a fost suspendata, iar 41 a fost modificata, tramvaiele circuland intre Kamaraerdei Ifjúsági Park si Moszkva tér (intre Batthyány tér si Szent Gellért tér tramvaiele liniilor 19 si 41 au fost inlocuite cu autobuze, traseul purtand, desigur, indicativul 19-41V).
Lista completa si harta traseelor actuale de tramvai (cu toate modificarile pana pe 30 aprilie 2009) se gasesc la http://www.bkv.hu/english/home/BP-metro-dec20-tol-ENG.pdf.

Cateva fotografii cu tramvaie de pe 41 in vara lui 2008 (2 august):

1,2 - Szent Gellért tér
3 - Lánchíd (Chain Bridge)



IMG_7819.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.39 kb
 Vizualizat:  de 17068 ori

IMG_7819.JPG



IMG_7833.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.32 kb
 Vizualizat:  de 17068 ori

IMG_7833.JPG



IMG_7908.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.88 kb
 Vizualizat:  de 17068 ori

IMG_7908.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 766
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2009 00:25:28    Titlul subiectului: 105160

Pana in 2003 linia 41 avea un capat la Moricz Zsigmond korter. In 2003 aceasta bucla imensa si nod important de transport in comun a fost desfiintata si captaul liniei 41 a fost mutata la intersectia Fehervari ut cu strada Szabolcska Mihaly. In 2005 traseul era (statii) Batthany tér - Halász utca - Lánchíd - Szent Gellért tér - Móricz Zsigmond körtér - Bocskai út - Bártfay utca - Etele út - Andor utca - Albertfalva utca - Fonyód utca - Pék utca - Balatoni út - Kőérberek - Fülőke utca - Kamaraerdő

villamosok.hu/menet/menv41.html

Sectiunea in engleza cu poze si video ale lui Hamster cu ultimele saptamani si ultima zi ale UV-urilor pe 41.

http://hampage.hu/trams/41-es/e_index.html

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2018
Mesaje: 667
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2009 10:24:35    Titlul subiectului: 110438

Linia de tramvai 47 circula pe vechea ruta, insa semafoarele nu prea sunt sincronizate, astfel tramvaiele stau la rosu in fata statiei, fara nici un scop insa. Se estimeaza ca din aceasta cauza BKV-ul pierde anual 5,5 milioane de foritint (cc. 20 000 euro). Iata si videoul> http://index.hu/video/2009/05/01/villamos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
man0o



Data înscrierii: 20/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2014
Mesaje: 4
Locație: Budapest (Ungaria)

MesajTrimis: Mie 06 Mai 2009 20:45:55    Titlul subiectului: 110527

Bună! Sunt clujean de origine, dar de aproape doi ani stau la Budapesta. Încă de mic sunt fan înrăit al tramvaielor galbene, așa că aș dori să postez câte o poză și o descriere scurtă a tipurilor de tramvaie (și altele pe șine) din Budapesta. Îmi cer scuze pentru calitatea pozelor, majoritatea sunt făcute cu telefonul. Deci, le iau în ordine cronologică:


ICsJ4_Moszkva-ter1.JPG
 Descriere:
Tramvaiele Ganz-ICsJ4 sunt cele mai vechi de pe strĂŁzile din Budapesta. PoartĂŁ numerele de parc 1300-1400 Âși au fost fabricate Ăźntre anii 1967 Âși 1978. Înainte de achiziĂŸionarea tramvaielor Combino, acestea circulau cuplate pe linia 4-6, cea mai ag
 Mărime fișier:  240.84 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

ICsJ4_Moszkva-ter1.JPG



Interior_ICs.jpg
 Descriere:
Interiorul vagonului ICsJ4
 Mărime fișier:  367.42 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Interior_ICs.jpg



KCsV7_Abator1.jpg
 Descriere:
Tramvaiele Ganz-KCsV7 reprezintĂŁ varianta modernizatĂŁ a vagoanelor ICsJ4. Acestea poartĂŁ numerele de parc 13xx Âși la modernizarea din 1998 toate au fost dotate cu sisteme de informare vizuale Âși audio, de asemenea cu deschidere individualĂŁ a uÂșilor
 Mărime fișier:  462.7 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

KCsV7_Abator1.jpg



Interior_KCsV7.jpg
 Descriere:
Interiorul vagonului KCsV7
 Mărime fișier:  369.6 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Interior_KCsV7.jpg



Tatra T5C5_Lehel-ter1.JPG
 Descriere:
PurtĂąnd numerele de parc 4000-4300, Tatra T5C5 (un tip special creat pentru Ungaria, fabricat Ăźntre 1980-1984) sunt tramvaiele dominante din Budapesta. DeÂși Ăźn sine sunt unidirecĂŸionale cu uÂși pe ambele pĂŁrĂŸi, ele au fost concepute pentru a circul
 Mărime fișier:  299.5 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Tatra T5C5_Lehel-ter1.JPG



Interior_Tatra T5C5.jpg
 Descriere:
Interiorul Tatra T5C5K
 Mărime fișier:  394.9 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Interior_Tatra T5C5.jpg



Tatra T5C5K_Varosmajor1.jpg
 Descriere:
În anii 2002-2003 80 de vagoane Tatra au fost modernizate. Acestea poartĂŁ denumirea T5C5K Âși beneficiazĂŁ de listeme de tracĂŸiune modernizatĂŁ, uÂși cu deschidere individualĂŁ Âși sisteme de informare audio-video.
 Mărime fișier:  400.12 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Tatra T5C5K_Varosmajor1.jpg



Interior_T5C5K.jpg
 Descriere:
Ineriorul vagonului T5C5K
 Mărime fișier:  326.96 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Interior_T5C5K.jpg



TW6000_Arkad-1564.JPG
 Descriere:
În 2001-2002 BKV a achiziĂŸionat 68 tramvaie folosite de tip TW6000 de la Hanovra. Fabricate Ăźn anii ÂŽ70, aceste vehicule au o trĂŁsĂŁturĂŁ neobiÂșnuitĂŁ: deoarece Ăźn Germania circulau pe linii de Stadtbahn, aceste vehicule sunt apte pentru oprirea Ăź
 Mărime fișier:  242.54 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

TW6000_Arkad-1564.JPG



Combino_Moszkva-ter2.JPG
 Descriere:
Cu cei 54 m lungime, tramvaiele Siemens Combino sunt cele mai lungi din lume. Dispun de podea joasĂŁ 100% (deÂși aranjamentul scaunelor nu e cel mai potrivit pentru linia aglomeratĂŁ), aer condiĂŸionat, uÂși cu deschidere individualĂŁ, sistem de informare
 Mărime fișier:  204.45 kb
 Vizualizat:  de 16456 ori

Combino_Moszkva-ter2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Mai/2018
Mesaje: 6736
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 15:28:08    Titlul subiectului: tw 116794

Preferatele mele, vilamos cum spun ungurii la tramvaie. Pentru inceput voi prezenta mai multe fotografii cu infrastrucutra de tramvai din Budapesta, voi continua cu poze cu vagoanele Ganz si apoi cateva poze cu statiile de la ei.
Infrastructura de tramvai de la ei este destul de variata. In apropiere de cladirea parlamentului, infrastructura este destul de veche, ca si la noi, longrine (pozele 1-2 si 6), spatiile dintre longirne fiind acoperite cu chit mastic (pozele 3-4). Acest tip de infrastructura l-am mai vazut si cu doua zile inainte undeva in apropiere de noul stadion, din autocar cand ne-au dus la intr-o deplasare la Debrecen.



Captured 2009-9-9 00057.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.37 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

Captured 2009-9-9 00057.JPG



Captured 2009-9-9 00077.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.93 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

Captured 2009-9-9 00077.JPG



Captured 2009-9-9 00114.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

Captured 2009-9-9 00114.JPG



Captured 2009-9-9 00115.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.42 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

Captured 2009-9-9 00115.JPG



Captured 2009-9-9 00121.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.88 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

Captured 2009-9-9 00121.JPG



Captured 2009-9-9 00077.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.93 kb
 Vizualizat:  de 16425 ori

Captured 2009-9-9 00077.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community