Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Iași
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 17 Mai 2006 23:06:15    Titlul subiectului: 23122

1. Tramvaiul are peste 100 de ani vechime. E legal să îl scoată??
2. Teoretic, tramvaiul ar trebui suplinit de autobuze articulate și chiar biarticulate
3. Ar trebui convinsă regia ca, dacă se hotărăște scoaterea tramvaiului, să fie aduse autobuze articulate și chiar biarticulate. Atenție!! Autobuzele articulate și biarticulate să nu fie puse decât pe liniile de tramvai și, eventual, pe liniile al căror traseu nu trece pe străzi înguste. În rest, autobuze standard și chiar midibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 08/Oct/2018
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 17 Mai 2006 23:11:30    Titlul subiectului: 23124

Tot ce conteaza este sa se gaseasca solutii optime de a repara liniile. De exemplu, decat sa inlocuiasca unele linii care totusi nu-s uzate asa tare, s-ar putea f bine mari ecartamentul, folosint aceleasi shine. Cum s-a procedat la Galati. S-ar mari oarecum stabilitatea.Teoretic, ca si aceasta operatiune e costisitoare: alte boghiuri,alte macaze etc.
O alta solutie ar fi repararea pe bucati. Acolo unde e uzata mai tare, inlocuita, sudata, poate chiar ,,carpita". Dar nu sa scoti tramvaiul. Nu-s iesean, dar ma doare inima ca orasul asta are traditie in domeniul tramvaielor. Ori primarul de acoo urmeaza exemplul Chisinaului??????
Ce fac oamenii aia de pe tramvaie???? Ce se alege de locurile lor de munca???? Se vor aduce tot atatea autobuze cat sa treaca toti vatmanii de pe tramvaie pe autobuze???? Sa fim seriosi! Aici mira-ma-s sa nu fie ceva putred, sa bage dube in locul tramvaielor sau troleibuzelor. Pacat de asemenea propunere de a desfiinta tramvaiul de acolo...E de neacceptat, chiar asa de decazuta e mentalitatea unor edili????? Ce nu pot sa repar STRIC, DARAM, DEMOLEZ, DESFIINTEZ???
Foarte bine ar putea reintroduce troleibuze. Deci s-ar relua transportul in comun cu troleibuzul. Ar fi o solutie, zic eu. Dar nu sa bagi o gramada de autobuze si alea articulate. Ce afacere au facut???? Sunt mai lungi decat un biet TATRA !!!! Si acele autobuze fiind in numar mare, crezi ca nu s-ar aglomera orasul???? Eu nu cred. Acuma sa nu se inteleaga ca sunt impotriva autobuzelor, Doamne fereste!!! Dar nu desfiintarea transportului electric in favoarea lor. Si mai ales in favoarea unei marci de autobuze...( prietenii stiu de ce si despre ce e vb Sad) care autobuze, totusi, cat de nepoluante ar fi, atata timp cat folosesc ardere interna cu combustibili petrolieri....NO COMMENT !!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 14:36:49    Titlul subiectului: 000000 23148

1. Ce ar fi dacă tramvaiul s-ar înlocui cu... troleibuze (preponderent articulate)? Nu cred că ar strica niște Skode TR 22, deși un Vanhool AG 300 T ar fi mai potrivit. Motivul: roțile axei C, fiind orientabile, ia mai bine curba decât un troleibuz rticulat cu roțile axei C fixe. Cât ar costa montarea unei rețele de troleibuz comparativ cu reparația căii de rulare a tramvaielor? Să nu uităm că UE recomandă transport electric. Primarul va trebui să înțeleagă, mai devreme sau mai târziu, că nu poate să facă tot ce îl taie capul;
-Vrea MAZ 103? Foarte bine, dar să aducă suficiente asemenea autobuze.
-Vrea să desființeze tramvaiul, motivând costurile mari de reparații a liniei? Să o facă, dar să le înlocuiască cu troleibuze de capacitate comparabilă cu cea a tramvaielor desfințate. Eu aș opta pentru Vanhool AG 300 T și, eventual, pentru câteva Vanhool AGG 300 T
2. Nu știu în ce măsură ecartamentul de 1 m este avantajos pentru Iași. În occident au fost orașe unde s-a trecut de la ecartamentul de 1 m la cel normal, de 1,435 m. Poate schimbarea ecartamentului va salva tramvaiul ieșean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 14:52:36    Titlul subiectului: 23150

Schimabrea ecartamentului ar costa ceva mai mult decât reabilitarea linie ca acum la care se adaugă modificarea boghiurilor tramvaielor...și nu cred că o să investească mii de euro în GT4-uri luate cu 500 de euro bucata și Tatre luate cu 1500 euro bucata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 16:30:11    Titlul subiectului: 23155

In privinta tramvaielor... In timp ce domnul primar se da de ceasul mortii sa scape de ele, alti oameni, de data aceasta cu capul pe umeri, doresc sa ajute regia. HEAG Darmstadt a trimis o oferta pentru 10 tramvaie (7 articulate de tip ST10, produse in 1976 si 3 dublu articulate de tip ST11, produse in 1982).
Reamintesc ca in 1998 am primit de la HEAG Darmstadt 16 tramvaie de tip ST7 si ST8. Din pacate, doua vagoane (#114 si #115) stau nefolosite de mai bine de un an din cauza lipsei pieselor de schimb, insa sosesc in curand piese si pentru ele. Vagoanele ST7 si ST8 se comporta excelent in Iasi. Le puteti vedea la http://iasi.stfp.net/?ttx=Ts.
Configuratia geografica a Iasiului impune folosirea tramvaiului ca forma cea mai dezvoltata de transport.
Reteaua de tramvai si cea de troleibuz au fost suficient de bine gandite si distribuite, astfel incat sa se completeze reciproc. Ce nu a putut fi acoperit cu troleibuz din varii motive (ce tin de particularitatile unor strazi si de lipsa de fonduri pentru noi investitii) a ramas sa fie deservit de autobuz. Posibilitati tehnice de extindere a retelei de troleibuz si de reducere a ponderii transportului auto exista inca. Dar tramvaiul sta foarte bine acolo unde a fost introdus, asupra sa nu trebuie intervenit in mod negativ.
Ecartamentul metric nu reprezinta absolut deloc o problema in prezent pentru RATP in exploatarea tramvaielor (ma refer strict la exploatarea vagoanelor actuale si a majoritatii celor din trecut; singurele probleme au fost legate de vagoanele Timis 2, improprii pentru exploatare pe 1000 mm din cauza conceptiei proaste a boghiurilor). In Stuttgart s-a trecut la ecartamentul normal din cauza inlocuirii tramvaiului clasic cu Stadtahn (in decembrie 2007 se va renunta definitiv la tramvaiul clasic), dar este un exemplu izolat. Nu se poate vorbi despre o tendinta actuala de trecere de la ecartamentul de 1000 mm (destul de raspandit in orasele din Europa de Vest) la cel de 1435 mm.
Legat de ST10 si ST11... Nu e neaparat sa ne raportam la denumirile date de catre Duewag vagoanelor produse de catre aceasta firma. ST10 (6 axe) si ST11 (8 axe), ca si ST12 (varianta imbunatatita a lui ST11) au fost produse de catre Waggon-Union Berlin (fosta DWM, firma care a produs si vagoanele ST7 si ST8, aflate in exploatare in Iasi si Darmstadt). Aceste vagoane au fost produse special pentru Darmstadt, in numar destul de mic.


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Mar 23 Mai 2006 19:59:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 21:27:42    Titlul subiectului: 23171

OAB a scris:
1. Ce ar fi dacă tramvaiul s-ar înlocui cu... troleibuze (preponderent articulate)? ... Cât ar costa montarea unei rețele de troleibuz comparativ cu reparația căii de rulare a tramvaielor? Să nu uităm că UE recomandă transport electric. Primarul va trebui să înțeleagă, mai devreme sau mai târziu, că nu poate să facă tot ce îl taie capul; ...
-Vrea să desființeze tramvaiul, motivând costurile mari de reparații a liniei? Să o facă, dar să le înlocuiască cu troleibuze de capacitate comparabilă cu cea a tramvaielor desfințate.
1a. Ce ar fi sa nu ?
1b. De unde troleibuze ?
1c. Primarul nu va intelege decat daca ar incepe o ancheta, ceea ce este putin probabil. Poate cu vreun comisar european sau ceva.
OAB a scris:
-Vrea MAZ 103? Foarte bine, dar să aducă suficiente asemenea autobuze.
La 100 mazuri de proasta calitate, s'ar fi putut lua 120 DAF'uri sau vreo 80-90 troleibuze.
OAB a scris:
2. Nu știu în ce măsură ecartamentul de 1 m este avantajos pentru Iași. În occident au fost orașe unde s-a trecut de la ecartamentul de 1 m la cel normal, de 1,44 m. Poate schimbarea ecartamentului va salva tramvaiul ieșean.
Ai idee cam cat costa operatiunea ? La Stuttgart sau Galati s'a schimbat si tipul de tramvai odata cu ecartamentul, iar Sofia isi permite luxul sa aiba ambele ecartamente. Singurul mod eficient de schimbare a ecartamentului este introducerea de retele separate (ex. Galati sau Sofia) si apoi inchiderea uneia (eventual refacerea ei pe ecartament normal).
Ca sa schimbi ecartamentul iti trebuie:
1. Un depou pe noul ecartament
2. Vehicule pe noul ecartament
3. Linii pe noul ecartament sau duble.
4. Bani pentru punctele 1...3.
5. La punctul 4, adaos pentru comisionul celor care iau decizia.
6. Daca nu sunt banii de la pct. 4, se va lua comisionul si se vor aduce alte mazuri. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 19 Mai 2006 11:39:29    Titlul subiectului: 23216

Da...am citit in fuga cateva articole despre ce se vrea sa se faca cu tramvaiele in Iasi. E o mare dobitocie! Trebuie toti sa inteleaga ca o reabilitare seriaosa a caii de rulare de tramvai ar insemna costuri reduse de intretinere a tramvaielor, vagoanele actuale se vor pastra mai bine si cele ce vor veni, la fel. Costurile de intretinere ptr autobuze vor fi aceleasi, deja sunt probleme cu MAZ-urile, care sunt o mare teapa ptr regie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Mai 2006 14:46:28    Titlul subiectului: 23232

Cineva spunea mai sus ca publicul calaotr nu ar trebui sa fie nepasator; am citit comentariile la articolul din ziar, publicul nu e chiar nepasator, din pacate e prost de a binelea., cred ca 80 % din comentarii erau ceva de genul :bine ca se renunta la tramvaie, ca se va fluidiza traficul printr-o banda in plus:, sau "sa se aduca autobuze MAZ"; asa ca nivelul de cultura si civilizatie al publicului din Romania in momentul de fata nu cred ca merita luat in seama; din pacate , pentru administratia locala nici macar asta nu conteaza, ci doar comisionul care va iesi din eventuiala vinzare a fierului si din cumpararea MAZ-urilor, fara sa aiba vreo remuscare fata de raul pe care il fac ignorantului public calator; multe orase din vest care si-au desfiintat tramvaiele au cheltuit in ultimii 10 ani sute de milioane de euro sa le reintroduca, administratiile locale au facut campanioi de convingere a publicului, inclusiv prin organizarea de deplasari in orase unde sint tramvaiie (comerciantii din Rennes daca imi amintesc bine au beneficiat de asa ceva, pentru a fi convinsi ca introducerea tramvaielor nu va insemna scaderea vinzarilor magazinelor de pe strazile respective, ci din contr),organizarea de dezbateri, si alte actiuni; la noi este exact pe dos, cind europa civilizata a inteles greseala de acum 40-50 de ani si face eforturi sa o repare, noi vrem sa o repetetam din interseul meschi al unor primari pentru care pe primul loc e comisionul si cu ajutorul manipularii unui public ignorant, care crede ca daca a reusit sa isi ia o prilita de dacie e musai sa mearga cu ea la servici sa il vada tot orasul ce smecher e
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 08/Oct/2018
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Mai 2006 19:00:04    Titlul subiectului: 23245

E un moft asa zisa trecere de la un ecartament la altul. Si la noi la Galati ar fi ramas vechiul ecartament de 1000 mm daca in 1970 nu se aduceau Tatre T3-R. Iar ITB- V5x-urileurile se comportau de minune pe acest ecartament.
In primul rand cheltuiala mare de reabilitare a ecartamentului nu ar fi decat la calea de rulare. Boghiurile raman tot acelea care sunt pe 1000mm.Aici ma refer la tramvaiele TATRA T4? , Timis-2 si Vx-A. Boghiurile lor sunt standard.Osiile sunt adaptate si concepute special pentru acest tip de ecartament metric cum este in Iasi. Cum am spus mai demult la alte topicuri,..dovada la ce spuneam.De exemplu la tramvaiele Tatra T4-?, din Iasi, rotile se afla dispuse in spatele cadrului boghiului datorita ecartamentului mic.La orasele pe ecartament de 1435mm, rotile se afla dispuse in fata cadrului.Dar cadrul respectiv boghiul este standard.Deci nu este boghiu care are dimensiuni / cote variabile de la un ecartament la altul.La fel si la Tramvaiele Timis-2 sau Vx-A. Nu stiu acum in cazul celorlalte tipuri de tramvaie din Iasi aduse la mana a doua cum este boghiul.Dar la tramvaiele mentionate mai sus cadrul este cotat standard. Acum nu stiu in ce masura pot fi modificate in atelierele proprii osiile acestor tramvaie.Ma refer aici la vagoanele motor.La remorci nu se pune problema oricum,este mai simplu de realizat.
Aici asi avea o propunere, si daca ar fi de acord ambele regii de o colaborare,...ar fi foarte bine. Deci despre ce propunere este vorba...
Ma gandeam,... ca regia de transport din Galati-TRANSURB-sa,...sa vanda/doneze,etc. ( in limita stocului disponibil si al posibilitatilor!) RATP-Iasi , osii tipizate pentru ecartament normal.Ar fi binevenita o colaborare intre aceste regii,un ajutor reciproc.Nu neaparat sa donam sau sa vindem osiile ci poate la schimb cu alte piese sau sub-ansamble. Si Iasul nu trebuie sa inceapa din prima cu reabilitarea tuturor liniilor sau traseelor existente.Ci experimental reabilitand un tronson. Apoi sa se vada ce,cum,in ce fel si de ce,...se comporta tramvaiele pe ecartament normal. Si apoi in masura posibilitatilor sa se reabiliteze treptat,treptat toate liniile din Iasi. Acum stiu,...poate multi o sa rada de mine referitor la aceasta parere a mea.Dar nu e decat o simpla PARERE. Depinde acum de oamenii regiilor.Dar pe de alta parte sunt foarte constient de faptul ca sunt mici,...foarte mici sanse de a se pune in aplicare acest lucru.Desi eu asi fi incantat de ideea de Ajutor reciproc intre regiile din tara, daca vrem si se vrea mentinerea transportului electric. Asa mergand pe principiul,...fiecare cu ,,ograda lui",...nu stiu cat si cum o sa mai dureze transportul cu tramvaiele sau troleibuzele intr-o tara care e condusa de niste neaveniti si grupuri de interese cum este Romania. Astept si parerile Dvs vis-a-vis de propunerea mea.
********************
Pentru Tom:
Diferenta dintre Galati si Sofia e : la Galati liniile de ecartament ingust( 1000mm) se intersectau cu cele standard(1435mm). Dar nu mergeau in aceeasi directie.Ori la Sofia sunt trasee pe care circula in aceeasi directie atat tramvaie pe ecartament de 1000mm, cat si cele pe 1435mm.Deci intercalata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 19 Mai 2006 19:54:01    Titlul subiectului: 23248

fantt a scris:
cineva spunea mai sus ca publicul calaotr nu ar trebui sa fie nepasator; am citit comentariile la articolul din ziar, publicul nu e chiar nepasator, din pacate e prost de a binelea., cred ca 80 % din comentarii erau ceva de genul :bine ca se renunta la tramvaie, ca se va fluidiza traficul printr-o banda in plus:, sau "sa se aduca autobuze MAZ"
Fiecare tara, oras, judet, comuna &c are conducatorii pe care si-i merita. Pacat de Iasi, un oras istoric ajuns la mana unor grupuri de interese votate de altii cam multi, vorba lui Lapusneanu.
fantt a scris:
... asa ca nivelul de cultura si civilizatie al publicului din Romania in momentul de fata nu cred ca merita luat in seama; din pacate , pentru administratia locala nici macar asta nu conteaza
Democratie telenovelica: fraierii voteaza, conducatorii votati de fraieri isi fac de cap.
fantt a scris:
... multe orase din vest care si-au desfiintat tramvaiele au cheltuit in ultimii 10 ani sute de milioane de euro sa le reintroduca...
Sper sa nu se ajunga aici. Nu spun ca V3A sau Tatrele sunt nemaipomenite, dar nici ca dupa o pauza sa ne trezim cu rîmele alea extraterestre de prin orasele franceze.
fantt a scris:
...noi vrem sa o repetetam din interseul meschi al unor primari pentru care pe primul loc e comisionul si cu ajutorul manipularii unui public ignorant, care crede ca daca a reusit sa isi ia o prilita de dacie e musai sa mearga cu ea la servici sa il vada tot orasul ce smecher e
Stai linistit, nu parlita de dacie e problema, ci smecherii cu masini luate in leasing de taticu', care fac figuri prin oras, dar nu au curajul sa depaseasca nici regulamentar o masina de politie care le iese in cale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 20 Mai 2006 17:27:01    Titlul subiectului: 23297

Deja s-a ajuns prea departe cu "problema" ecartamentului de 1000 mm. Vad ca nici nemtii si nici slovacii, care au astfel de ecartament, nu renunta la el in favoarea celui de 1435 mm, asa-zis-ul ecartament normal. Gasesc, si am mai spus-o, ca ecartamentul de 1000 mm, avand o infrastructura buna, nu prezinta absolut nici un inconvenient fata de cel de 1435; si inca un aspect: finetea unui vagon care ruleaza pe 1000 mm fata de unul de pe 1435. Daca e sa se faca ceva in privinta ecartamentului, o ideea buna ar fi, si cred ca au mai zis-o si altii, sa se adauge a treia sina, pentru a putea folosi vagoane si pe 1000 si pe 1435, dar intervin si aici o groaza de costuri. Nu vad nici rostul acestei operatiuni, atat timp cat inca avem de unde aduce vagoane la mana a doua, eventual vagoane noi pe 1000 mm.
Problema esentiala in Iasi o reprezinta starea extraordinar de proasta a peste 75 % din linia de tramvai existenta si afacerile din care ies comisioane serioase "iubitilor" nostri edili. Parcul de vagoane din Iasi este destul de bun. O investitie majora in calea de rulare a tramvaielor ar duce implicit la o viteza de transport mai mare, siguranta sporita a calatorilor si participantilor la trafic, reducerea costurilor de intretinere a parcului de vehicule electrice, reducerea cheltuielilor pentru cei care inlocuiesc in fiecare primavara si vara asfaltul dintre si de langa sinele de tramvai, confort in transportul cu tramvaiul (lucru ce va duce la cresterea incasarilor RATP-ului), achizitionarea de tramvaie performante.
Cu toate ca reabilitarea infrastructurii va face din Iasi un adevarat santier, daca planul de bataie este gandit bine si se doreste a face treaba buna, cam in maxim 4-5 ani s-ar putea schimba toata calea de rulare din Iasi, inclusiv tronsonul Podu Ros - CUG 2. Se poate lucra in zi si noapte, pe schimburi la acest proiect. Probleme de incurcare a traficului ar apare in zonele unde linia tramvaiului nu este separata de carosabil, in rest se poate lucra linistit (Tesatura - Tutora; Padurii - Tatarasi; eventual Tatarasi N - Metalurgie); O portiune care ar da batai de cap ar fi Tesatura - Pasaj Nicolina -Podul de Piatra - Gara - Canta, asa-zisa sosea de centura a iesilor. Laughing Laughing Laughing In rest nu vad un blocaj asa mare ar traficului, cauzat de lucrarile de reabilitare.
O intrebare: oare 150 de tramvaie scot tot atat fum cat 150 de MAZ-uri???
Uite-asa a vrea sa vad Iasul la inceputul primaverii lui 2007.



dsc05823_268.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.99 kb
 Vizualizat:  de 8935 ori

dsc05823_268.jpg




Ultima modificare efectuată TATRA la Dum 21 Mai 2006 08:13:07, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Mai 2006 07:21:31    Titlul subiectului: 0000000 23479

Consilierul local Constantin Axinia, director la Regionala CF Călători Iași, consideră că transportul cu tramvaie nu trebuie desființat. Ca specialist în domeniul transportului electric, d-sa spune însă că se impun investiții importante: "Investițiile în infrastructură trebuie făcute pentru a dura 30 de ani, dar în același timp ar trebui și tramvaie noi, pe lîngă autobuzele care, iată, scot bani" (Evenimentul - 24 mai 2006)
Iata ca mai sunt si oameni care stiu ce inseamna transportul electric pentru un oras ca Iasul. Felicitarile mele. In ceea ce-l priveste pe dl. Nichita: ar trebuia sa ia exemplu de la dl. Axinia si sa asculte foarte bine ce are acest om de spus, cat si pe altii care ii impart aceleasi opinii, si sa nu ii asculte pe MAZ-uitori.
---------------------------------------------------------
O rezolvare de viitor ar fi un Metrou, asta ar duce la dezvotarea Iasului, dar pana acolo mai este.
Ce sa zic, iata una din opiniile exprimate pe http://www.domnuleprimar.ro/index.php?module=sesdetail&ids=6348&message=ok
Metrou in Iasi? Daca domnul Alexandru se refera la metrou subteran, inseamna ca are imaginatia bogata. Daca se gandeste la metrou aerian, ceea ce, dupa mine, este exclus, are exista o posibilitate, dar extrem de redusa.


Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mie 24 Mai 2006 07:27:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 08:16:12    Titlul subiectului: 23656

Referitor la afirmatia ca se va reea o noua banda de rulare si se va fluidiza traficul daca dispar tramvaiele, mi se pare un mare neadevar, pentru ca sokutia nu va tine decit pe termen scurt; si asta se vede din experienta occidenttala, care a gindit la fel acum 50 de ani cind au scos masiv tramvaiele, insa dupa 10 ani cel mult erau in aceeasi situatie; insa ei au invatat din greseli, si acum problema se pune exact invers; spre exemplu in Paris, la linia 3 de tramvai, (care va circula in Paris intramuros, nu in suburbii ca celelalte 2), ce se construieste acum, s-a renuntat fara regrete la o banda de circulatie in favoarea tramvaiaului, considerindu-se in urma studiilor ca oricum traficul auto individual va scadea prin introducerea tramvaiului cu cel putin 25 %; deci la altii mai destepti si cu mai multa experienta , se procedeaza exact invers decit vor sa faca comisionarii nostri; de aceea cred ca toata afacerea nu are ca scop decit umplerea buzunarelor din banii publici, si nicidecum cresterea calitatii transportului in comun, asa cum pretidn cei care au lansat dezbateerea; iar uneori e bine sa nu tii cont de parerea opiniei publice, care nu are toate datele sau nu e competenta sa ia o anumita decizie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 11:02:06    Titlul subiectului: 23671

Perfect adevărat: și în Bucuredști s-au scos pe anumite artere în anii '80 tramvaiele, și acum circulația numai flunetă nu e! Evil or Very Mad
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 16:34:04    Titlul subiectului: is-tw 25231

La Iasi sunt 9 vagoane Be4/4, iar la Sibiu 4 (e mult de discutat in privinta producatorilor - intrucat sunt diferiti, desi denumirea vagonului e aceeasi si aspectul asemanator, dar nu identic - insa nu e locul aici). Te asigur ca cele din Iasi sunt foarte bine ingrijite in cadrul RATP si indeaproape monitorizate de catre cei care le-au donat. Remorcile (3 ramase din 4 aduse la Sibiu si 9 la Iasi) se numesc B4 (aceeasi discutie legata de producatori; chiar si la Iasi remorcile provin de la doi producatori). Be4/4+B4 din Sibiu au venit din Geneva, iar Be4/4+B4 din Iasi au fost aduse din Berna.
Ani de fabricatie: Be4/4 din Iasi - 1960, 1961, Be4/4 din Sibiu - 1951, 1952, B4 din Iasi - 1951, 1961, B4 din Sibiu - 1951.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 00:13:45    Titlul subiectului: 000000 26683

Se pare ca dl. Nichita nu are de gand sa desfiinteze tramvaiul iesean, cel putin asa reiese din raspunsul dat de dumnealui, fie ca e scris de el sau nu:
Stimati domni,
Am primit foarte multe mesaje legate de existenta transportului electric in oras. Va asigur ca nu doresc desfiintarea acestui tip de transport, ci dimpotriva, am initiat un proiect de reabilitare a liniilor de tramvai, insumand o distanta de peste 30 de km, valoarea estimata fiind de peste 33 milioane euro.
Dupa cum stiti, parerile sunt impartite: unii cetateni cer ca transportul sa fie asigurat exclusiv cu autobuze, altii cer sa dezvoltam transportul electric. Particularitatile geografice ale orasului ne recomanda, insa, sa fim atenti la solutiile de transport, pentru a nu periclita buna sa functionare. Cei mai multi specialisti sustin transportul electric, la care se adauga si necesitatile de protejare a mediului, iar marile orase europene fac eforturi considerabile pentru a reintroduce tramvaiele. In prezent, in Iasi transportul cu tramvaiele se desfasoara pe 8 trasee, cu un numar mediu de 96 de unitati de tramnsport.
Va asigur ca nu avem in vedere varianta renuntarii la tramvaie, insa cautam solutii pentru fluidizarea circulatiei rutiere in perimetrul municipiului Iasi.
Cu stima,
Gheorghe Nichita

Speram la evolutia transportului electric iesean, atat tramvaie cat si troleibuze.
La strada cu voi!



DSC06195.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.58 kb
 Vizualizat:  de 10742 ori

DSC06195.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Iul 2006 14:46:52    Titlul subiectului: 26854

In aceasta saptamana o delegatie din partea RATP Iasi se afla la Darmstadt (Germania) pentru a negocia achizitionarea a 7 vagoane ST10 (fabricate in 1976) si a celor 6 vagoane ST11 (ultimele fiind dublu articulate, dotate cu chopper, fabricate in 1982).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2006 11:36:48    Titlul subiectului: 27159

Ziarul, 2006-07-07
MANELISTII, ALUNGATI DIN TRAMVAIE
Autor: (A.C.)
Primaria ieseana a decis sa interzica difuzarea manelelor in autobuzele, tramvaiele si maxi-taxiurile din oras, in urma plangerilor adresate de calatorii exasperati. Soferii care vor incalca decizia, vor primi amenzi de pana la 300 de milioane de lei.
NUNTA IN TRAMVAI
Autor: (A.C.)
Regia de Transport din Iasi a lansat o oferta mai putin obisnuita pentru cei care vor sa organizeze nunti, botezuri, cumetrii si, dupa caz, inmormantari si parastase. Pentru 500 RON pe ora, RATP inchiriaza un tramvai de epoca, complet restaurat, ce poate fi transformat intr-un loc inedit de petrecere.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 23:58:14    Titlul subiectului: 00000000 33366

Cotidianul regional Evenimentul, 15 septembrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"Tramvaie nemțești cu plata în rate
RATP ar putea cumpăra tramvaie nemțești cu plata în rate. Deși ideea pare amuzantă, șefii regiei s-au gîndit și chiar au propus partenerilor de discuții de la compania de transport public din Darmstadt ca prețul total la 10 tramvaie, 81.000 de euro, să fie achitat în cîteva tranșe lunare.
Tramvaiele sînt la mîna a doua, însă au fost fabricate în anii '80, iar în urmă cu cîțiva ani au fost modernizate, trei dintre ele avînd sisteme Chopper, care au rolul de a reduce consumul de energie electrică. "Pentru că prețul tramvaielor este cam mare, iar noi le vom achiziționa din surse proprii, le-am cerut celor de la Darmstadt fie să mai reducă din preț, fie să accepte să le plătim în rate", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul de investiții al RATP. Din cîte se pare, nemții au fost de acord cu acest sistem de plată, urmînd ca, în curînd, RATP și compania din Darmstadt să negocieze și termenii contractului. "Am putea să le plătim în cinci sau opt rate lunare, iar tramvaiele le vom primi în primăvara anului 2007", a completat dl Stoica. (C.N.)"
***
Reamintesc faptul ca este vorba despre 7 vagoane ST10 si 3 vagoane ST11 (dublu articulate, dotate cu chopper).
HEAG Darmstadt a ofertat doar vagoanele despre care am amintit. O delegatie RATP Iasi a fost la Darmstadt in aceasta vara pentru a demara negocierile. Remorcile sunt de tip SB9 si nu sunt realizate special pentru un anume tip de vagon motor. Deci, nu, nu vor ajunge si remorci SB9 la Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2006 00:55:08    Titlul subiectului: 33371

Dupa aproximativ un an si jumatate de absenta, in care nu a circulat din cauza lipsei pieselor de schimb, vagonul 115 (ST7) a revenit la strada in urma cu cca. doua luni.


Img_0674.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.23 kb
 Vizualizat:  de 10620 ori

Img_0674.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 21:59:22    Titlul subiectului: 39411

Tramvaiele au primit placute cu numere de inmatriculare. Nu au fost operate modificari asupra numerelor de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 25 Feb 2007 01:58:27    Titlul subiectului: 76609

Sincer sa fiu, la capitolul consum, as prefera scoaterea din circulatie a vagoanelor Be 4/4. O garnitura vagon motor + remorca consuma cat 4 vagoane Tatra. E adevarat ca Tatrele T4R sunt depasite din toate punctele de vedere, dar T4D-urile ar putea primi o revizie serioasa si scoase la strada. Cum au reusit sa le faca pe #266 si #269, asa ar putea sa arate si celelalte T4D-uri.
Be 4/4 ar mai avea de circulat cam 2 ani (conform contractului incheiat cu partea elvetiana), apoi sper sa le scoata.



DSC00689.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.91 kb
 Vizualizat:  de 10234 ori

DSC00689.JPG



DSC02071.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.62 kb
 Vizualizat:  de 10233 ori

DSC02071.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 13:14:24    Titlul subiectului: 76669

Tramvaiele Tatra sunt depasite din cauza conditiilor de exploatare. Totusi, nu se poate spune ca niste tramvaie venite in 1978..1980 in Iasi si 1968..1988 la Halle si de acolo la Iasi sa fie mai depasite de niste rable elvetiene de prin anii '50 (unele remorci sigur sunt de atunci).
Be'urile sunt apreciate de unii vatmani, dar personal prefer Tatra, Timis si V58, cu dotari moderne Smile
Din pacate, peste 5 ani, Be'urile vor arata ca Tatrele acum, dar poate pana atunci vor veni dela Halle vagoanele Tatra modernizate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 13:47:53    Titlul subiectului: 76674

Pai, la modul in care se facea transport cu tramvaiul acum 10 - 15 ani, normal ca Tatrele, si nu numai, au fost terminate, dar s-au dovedit a fi foarte rezistente. Alte vagoane care, in comparatie cu Tatrele sunt iarasi la pamant, sunt GT5-urile, fabricate in anii 50. Deci, in loc sa facem reparatii serioase unor vagoane fabricate intre 1978 si 1988 , vorba lui Trix, pastram GT5 si Be 4/4. Bun asa! Twisted Evil
O sa mai dureze pana vom primi Tatre modernizate din Halle. In primul rand, nemtii asteapta modernizarea caii de rulare din Iasi, apoi, dupa innoirea parcului lor de vagoane, ne vor trimite o parte din T4D-C-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 16:12:53    Titlul subiectului: 76706

Be-urile nu vor avea voie sa arate altfel decat macar rezonabil, intrucat prin programul SECO regia se obliga sa le pastreze in stare buna pe toata perioada de timp specificata in contract (10 ani). Starea lor este verificata periodic de catre partea elvetiana. Continuarea derularii programului de donatii si asistenta depinde de felul in care sunt intretinute si exploatate tramvaiele si celelalte utilaje aduse din Elvetia.
In privinta T4D-C, nu stiu care este sursa informatiei din mesajul de mai sus, insa daca va fi sa vina in Iasi acest tip de vagon, va veni pur si simplu. Nimeni nu a impus nimanui nimic deocamdata in aceasta privinta (asta e cert).
Privitor la GT5, macar aspectele legate de consumul de energie si capacitatea de transport a acestor vagoane ar trebui sa mai scada putin din subiectivism. Problema cea mare in cazul lor este lipsa pieselor de schimb. Mai sunt si alte aspecte, insa ma abtin sa le comentez.
Sunt si eu nostalgic dupa vremurile bune ale Tatrelor, fie ele T4R sau T4D, insa nu se mai poate defila cu ele in starea in care au ajuns (nu numai dpdv al aspectului exterior si interior). Iar aspectul economic (consumul de energie) nu mai poate fi neglijat, cu atat mai mult cu cat prin contractul cu BERD regia se obliga sa-si eficientizeze activitatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 2 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community