Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 21:17:24 Titlul subiectului: |
90134 |
|
Se pare ca cele 4 vagoane Be8/8 aflate in Basel nu vor mai ajunge inapoi la Berna, ci vor pleca direct spre Iasi. Incarcarile vor avea loc pe 14 si 15 aprilie.
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Mar 2008 21:30:26 Titlul subiectului: |
90482 |
|
Mai circula vreun GT5? Stiam ca erau pe traseul 5 dar parca nu am mai vazut in ultima vreme nici unul.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 22 Mar 2008 22:06:59 Titlul subiectului: |
90495 |
|
Circula, insa dupa ultimele modificari aparute in structura parcului de la S2 sunt cazuri in care unele vagoane au ramas fara vatmani, care au trecut fie pe GT4, fie pe ST-uri.
Le poti vedea la strada in numar mai mare in cursul saptamanii.
Vagonul 370 este in RC.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Mar 2008 21:59:41 Titlul subiectului: |
90926 |
|
ST11 8212 -> Iasi 279.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 22:59:46 Titlul subiectului: |
92518 |
|
Sectia 2 e din nou la Gara?! Nu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.03 kb |
Vizualizat: |
de 29357 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.78 kb |
Vizualizat: |
de 29357 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 23:08:54 Titlul subiectului: |
92519 |
|
Ca tot veni vorba: Darmstädter sau Stuttgarter?
Darmstädter proaspat iesit de la RC. Arata excelent.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.44 kb |
Vizualizat: |
de 29352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.59 kb |
Vizualizat: |
de 29352 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
floooooooorin
Data înscrierii: 23/Ian/2008 Ultima vizita: 08/Mar/2012 Mesaje: 18 Locație: Cernavoda
|
Trimis: Dum 12 Oct 2008 10:56:51 Titlul subiectului: |
99473 |
|
<<Bombardier>> vrea sa vina la Iasi cu tramvaie ?
Am citit un text, pe o pagina de net, in legatura cu aceasta. Este adevarat?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 12 Oct 2008 18:57:08 Titlul subiectului: |
99487 |
|
In contextul unor anuntate achizitii de tramvaie noi in diverse orase din tara, e firesc ca Bombardier sa doreasca sa-si vanda produsele si in Romania. Exista deja cateva orase in care achizitiile de tramvaie noi sunt probabile in urmatorii ani, un altul in care lucrarile de reabilitare a caii de rulare, ce vor incepe in curand, vor crea premisele pentru utilizarea materialului rulant modern, un altul care doreste sa isi reabiliteze calea de rulare. De asemenea, raman o serie de orase in care, desi nu se anunta inca investitii importante pentru modernizarea infrastructurii, probabil nu se va renunta la tramvai. Deci, conditii exista pentru ca Bombardier - si alti producatori - sa-si doreasca sa intre serios in Romania pentru a livra tramvaie.
Pentru ca Bombardier sa poata aduce tramvaie la Iasi, ar trebui sa castige o licitatie. Care inca nu a fost organizata si pentru care nu exista inca un caiet de sarcini. Dar, pana la momentul anuntatei (de catre municipalitate) achizitii de tramvaie noi, cred ca mai sunt de facut cativa pasi, astfel incat sa fie posibila si intretinerea corespunzatoare a vagoanelor, nu doar exploatarea lor...
Pana atunci, Bombardier poate, insa, sa-si prezinte oferta, asa cum altii au facut deja. Studierea, d.p.d.v. tehnic, a ofertelor inca de acum va ajuta, cu siguranta, operatorii de transport public sa-si faca o idee despre ceea ce doresc sa cumpere (ma refer la caracteristicile produsului).
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Apr 2010 18:32:28 Titlul subiectului: Ce ce tip de tramvaie SH au mai ramas de achizitionat |
125788 |
|
Dupa cum stim rezerva de GT4 s-a terminat si GT8 sunt cam putine, asadar vine intrebarea:ce tip de tramvaie SH mai sunt disponibile spre achizitionare (pentru ecartament 1000mm) la Iasi?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Apr 2010 22:18:59 Titlul subiectului: |
125793 |
|
Problemele se cam pun altfel de-acum: sursele se imputineaza, au aparut clienti noi, dispusi sa dea chiar si sume foarte mari in disperare de cauza (vezi orasele poloneze), preturile au crescut si cresc.
Din fericire, in ultimii 3 ani am facut cateva miscari foarte bune in privinta achizitiilor, ceea ce ne pune destul de bine la adapost pentru urmatorii ani.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 13 Apr 2010 22:55:47 Titlul subiectului: |
125795 |
|
Se pune in discutie chestiunea ca, in viitorul mai mult sau mai putin departat, Iasiul sa treaca si el la ecartamentul normal de 1435mm, date fiind aceste probleme? Adica sursele de achizitie de tramvaie din ce in ce mai putine. Pentru ca daca raspunsul ar fi da, atunci ce rost ar mai fi avut lucrarile de modernizare a caii de rulare, cheltuielile pentru asta, timpul etc. Si Galatiul a fost pe 1000mm si a trecut pe 1435mm prin anii '70.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Apr 2010 00:02:09 Titlul subiectului: |
125801 |
|
Sursele se imputineaza atat pentru 1000, cat si pentru 1435. Solutia "second-hand" a acordat timpul necesar iesirii din starea de avarie. La Iasi si Arad s-a inteles acest lucru si au inceput investitiile pentru modernizare. Urmeaza si alte orase. E iluzoriu sa traiesti mai mult decat trebuie cu impresia ca solutia "second-hand" merge la infinit, fara sa-ti bati capul.
Astfel de achizitii vor mai fi, pentru ca nu ai cum sa faci trecerea repede, insa abordarea va fi alta de la an la an (chiar si in privinta intretinerii acestor vehicule, nu doar a celor noi).
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Apr 2010 15:02:44 Titlul subiectului: |
125809 |
|
Din cate citisem in urma cu vreo 2 luni, la viitoarea fabrica de tramvaie de la Arad se vor putea construi tramvaie atat pe 1000 mm cat si pe 1435 mm, bani sa fie pt achizitionarea lor.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Apr 2010 18:30:38 Titlul subiectului: Tramvaie din Innsbruck? |
125857 |
|
Pe la inceputul anului 2009 aparuse stirea unei licitatii ce prevedea vanzarea de tramvaie de catre societatea de transport din orasul austriac Innsbruck, RATP a mentionat ca va participa la o viitoare licitatie daca bugetul le va permite, insa nu s-a mai auzit nimic...ce s-a intamplat cu tramvaiele respective(despre ce tip era vorba?) le-a cumparat cineva?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Apr 2010 17:02:44 Titlul subiectului: Tatra -Halle? |
125899 |
|
Tipul de tramvai GT6 ar fi fezabil pentru Iasi?
Care este ''rezerva'' de tramvaie disponibila la ora actuala?
Cam cat costa un tramvai GT6 s.h.?
In conditiile disparitiei posibilitatii de achizitie a GT4, poate reveni tramvaiul Tatra in discutii? Cam care ar fi parcul actual de Tatra T4 ''in viata''la HAVAG Halle?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Apr 2010 18:17:11 Titlul subiectului: |
125901 |
|
Probabil ca vagoanele clasice GT6 nu difera prea mult de ale noastre ST7 si ST8 - nu vad motive pentru care nu s-ar fi descurcat onorabil la Iasi.
Preturile depind de o multime de parametri, chiar subiectivi. De exemplu, cei care "cantaresc" vagoanele GT4 aduse recent de la Augsburg prin prisma celor 250 de euro dati pe fiecare vagon folosesc aceasta unitate de masura in necunostinta de cauza. Poti foarte bine sa gasesti fix acelasi tip de vagon cu 250 de euro intr-un loc si cu cateva mii in alt oras.
Tatrele din Halle nu sunt inca disponibile. In cazul in care o achizitie va fi oportuna atunci cand vor fi disponibile si vor fi si fonduri pentru achizitie, nu vad de ce nu ar intra in discutie varianta T4D-C (asta judecand simplist, pentru ca in realitate exista o serie de dificultati - fara legatura cu fiabilitatea vagoanelor). Oricum, prea multe nu mai au in comun cu Tatrele clasice din care provin. Singura chestie la care ma astept e ca HAVAG le va da cu un pret destul de mare (spun asta gandindu-ma si la vecinii lor din Leipzig). Vom mai vedea ce va fi peste cativa ani...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mai 2010 07:53:47 Titlul subiectului: |
126598 |
|
Un film excelent cu tramvaie din Halle in 1997: http://www.youtube.com/watch?v=U7pt2aJdKNs. Le vedem si pe ale noastre T4D-uri 201 (R.I.P.) si 266 (R.I.P.) cu un an inainte de venirea la Iasi, dar si GT4 124 si 129.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 21:16:29 Titlul subiectului: Tramvaie ecartament 1435 mm adaptare pentru 1000 mm |
126791 |
|
Dat fiind faptul ca numarul vagoanelor de ecartament 1000 mm s-a "subtiat" considerabil,si cel putin in urmatorii 3-5 ani o trecere la ecartament 1435 mm la Iasi nu se "vede la orizont'' ,o solutie ar putea fi achizitia de tramvaie (noi sau SH) pe ecartament 1435 mm si modificarea boghiurilor pentru a fi utilizate pe ecartament metric?
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 21:43:45 Titlul subiectului: |
126792 |
|
De spui ca "s-a subtiat" numarul vagoanelor pe ecartament metric? Uita-te putin la numarul oraselor din vest care au achizitionat vagoane noi pe 1000 mm. Subiectul a mai fost abordat si nu cred ca ar fi o solutie buna trecrea pe ecartament de 1435.
La achizitionarea unui tramvai nou, comanda se va face pentru ecartament metric. Ideea e sa pui in circulatie cat mai repede noile tramvaie achizitionate si nu sa-ti dai batai de cap cu modificarea boghiurilor.
Am mai auzit urmatoare idee, ca Iasul ar fi trebuit sa preia tramvaie din Constanta si sa faca modificari boghiurilor. Care-ar fi castigul RATP din toata treaba asta? Dar daca vagoanele noi ar trebui modificate? In primul rand tehnologia folosita depaseste cu mult pregatirea personalului care intretine in momentul de fata parcul existent. Au avut probleme mari cu cele doua ST 11 (283 si 284) pana le-au pus la punct....
In concluzie: ecartamentul de 1000 mm nu este dezavantos orasului nostru, deci nu vad binevenita si salvatoare trecerea pe 1435 mm.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 22:16:24 Titlul subiectului: |
126798 |
|
-Nici eu nu sunt un adept al schimbarii ecartamentului,din moment ce investitiile in calea de rulare au fost facute si mai ales data fiind traditia ecartamentului metric in orasul nostru.
-Legat de micsorarea numarului de vagoane produse pentru ecartament metric, ma refeream mai ales la vagoanele SH (poate sunt cam pesimist dar pentru urmatorii ani nu vad "la orizont" o investitie in vagoane noi la Iasi) !?
-Temerea mea legata de acesta schimbare a ecartamentului are ca semnal de ingrijorare,as putea zice, si faptul ca in aparitiile la televiziunile locale unii parlamentari "de Iasi" arunca cu "praf in ochi" in legatura cu beneficiile trecerii la ecartament 1435mm !!(... si cine stie ce se va intampla dupa 2012?) !
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iun 2010 14:44:32 Titlul subiectului: Be 8/8 |
128772 |
|
Evenimentul a scris: | Mâine sosesc zece tramvaie second hand din Elveția
Șine noi, vagoane vechi.
Chiar dacă municipalitatea a demarat un vast program de reabilitare a căii de rulare a transportului electric, pe șinele de tramvai complet schimbate vor continua să circule tramvaie second hand
În următoarele zile vor sosi la Iași zece tramvaie donate de Guvernul elvețian. Fabricate în 1970, vagoanele au fost modernizate în 1990 și, potrivit reprezentanților RATP, se pretează perfect pentru transportul public din Iași. „Ne așteptam ca aceste vagoane să sosească ceva mai târziu, la începutul lunii iulie, însă lucrurile s-au mișcat mai repede decât ne-am fi închipuit. Duminică, tramvaiele se aflau la Deva, așa că miercuri vor sosi la Iași. Sunt vagoane de tipul Be8/8, articulate, pentru care nu vom plăti nici un euro, elvețienii obligându-se să suporte toate costurile, inclusiv cele legate de transportul tramvaielor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Cele zece vagoane fac parte din programul „Donație de tramvaie”, încheiat între Guvernul elvețian și RATP. „Ajutorul oferit de elvețieni este substanțial. Nu trebuie uitat faptul că pe lângă cele douăsprezece tramvaie donate anterior regiei, aceștia au alocat fonduri pentru un laborator PRAM, pentru modernizarea unei hale unde sunt rectificate bandajele tramvaielor și pentru amenajarea unei stații de vopsitorie”, a mai precizat oficialul RATP. (Tudor Damaschin)
Fabricate în 1970, vagoanele au fost modernizate în 1990 și, potrivit reprezentanților RATP, se pretează perfect pentru transportul public din Iași. |
http://www.evenimentul.ro/articol/ine-noi-vagoane-vechi.html
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Iun 2010 21:25:54 Titlul subiectului: grerg |
128862 |
|
Buna Ziua Iasi a scris: | Inca 10 tramvaie second-hand ajung la Iasi
Miercuri, 23 Iunie 2010
Ion MUSET
Cele 10 tramvaie second-hand au ajuns noaptea trecuta la Iasi. Dupa o calatorie de o saptamana cu trenul, vagoanele donate Regiei Autonome de Transport Public (RATP) de catre Guvernul elvetian au ajuns in gara Socola. Acestea vor fi descarcate in urmatoarele zile in zona Metalurgie. "Vagoanele erau astazi (ieri-n.r.) pe la Campulung Moldovenesc si vor ajunge la noapte la Iasi. Este vorba de 10 vagoane second-hand de tip Be 8/8 care fac parte din programul «Donatie de tramvaie» incheiat cu Guvernul elvetian. Daca ajung in noaptea asta (ieri noapte-n.r.) la Iasi, atunci miercuri si joi vom intrerupe circulatia pe timpul noptii pe bulevardul Metalurgiei in zona liniilor CFR de la CET. Descarcarea se va face cu o macara dupa orele 20.00. In acest caz, tramvaiul 13 va fi prelungit pana in Dancu, iar tramvaiul 1 in Baza 3. Pe relatia Baza 3 - Tatarasi Nord vom pune la dispozitie autobuze", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Fabricate in 1970 si modernizate dupa 1990, tramvaiele au o capacitate de 130 de locuri si au fost aduse gratuit la Iasi. Transportul feroviar a fost achitat de catre elvetieni si a fost asigurat de catre firma FerTrans. Este a treia donatie de tramvaie a elvetienilor din Berna. Pana acum, acestia au livrat regiei iesene 13 vagoane de tip Be 8/8. Daca 10 vagoane au ajuns la Iasi, atunci unul va pleca astazi din depourile RATP. Este vorba de al 14-lea vagon restaurat la Iasi de Compartimentul de Restaurari Tramvaie al RATP. Acesta va fi transportat la Salzburg, Austria. "Este un vagon fabricat in 1932, destinat transportului calatorilor pe un traseu montan, cat si pentru transportul bustenilor. Are 30 de locuri si circula pe un ecartament de 760 de milimetri. Este acoperit numai cu plasa de sarma pentru eventualele caderi de pietre", a declarat Dorian Geba, seful Compartimentului de Restaurari Tramvaie din cadrul RATP. |
http://www.bzi.ro/inca-10-tramvaie-second-hand-ajung-la-iasi-175677
|
|
Sus |
|
|
bruninho
Data înscrierii: 07/Ian/2011 Ultima vizita: 15/Mar/2011 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Dec 2010 11:27:50 Titlul subiectului: |
138011 |
|
Vad ca multi spun despre Tatre ca erau ceva nemaivazut in Iasi in 1978, cand au ajuns la Iasi. Corect! Sunt curios, insa, ce ar fi spus atunci, in 1978, daca prin absurd, ar fi ajuns la Iasi un lot de GT4, care, chiar daca sunt fabricate din 1959, sunt niste tramvaie mult mai avansate decat Tatra. Cred ca iesenii ar fi crezut ca sunt O.Z.N.-uri!!!
Aceste tramvaie implicate in diverse accidente rutiere (gen 436) se mai pot repara si repune in functiune? Cum se repara, de exemplu caroseria deformata? Cam cate accidente se produc in medie, anual? Ar fi mai mare pacatul ca RATP sa cumpere, de exemplu, un lot de 20 tramvaie noi, iar dupa un an 5-10 dintre acestea sa fie avariate, iar unele dintre ele sa nu mai poata fi folosite decat pt piese (cum s-a intamplat cu acel tramvai de la Tesatura, parca, nou sosit de la Ausburg, in 2008).
De ce au fost scoase din circulatie ST7/8? Erau asa de tare uzate? Puteau fi folosite cateva, iar restul folosite ca piese de schimb. La fel si in cazul GT5.
|
|
Sus |
|
|
|