Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Incidente/accidente/nereguli privind tramvaiele
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 18:19:18    Titlul subiectului: 000000 23617

Am asistat de multe ori la manevra de repunere pe linie a tramvaielor deraiate
Iata cum se proceda la Timis-2:
Tramvaiul, daca era deraiat numai cu un boghiu de la primul vagon, se faceau manevre inainte-inapoi concomitent cu aceasta, masina de interventii avea legata de ea o shufa iar celalalt capat al shufei era legat de longeron, astfel incat, prin incordarea shufei, sa traga boghiul cat mai ,,paralel" cu axa caii! Nu prea tare, pentru a nu deforma sau deteriora boghiul sau componentele acestuia. Asta tinea si de ingeniozitatea, promptidudinea, profesionalismul si coordonarea intre manevrantul tramvaiului si a celui de pe masina de interventii plus, plus, al treilea intermediar care supraveghea atent fiecare miscare.
Buna!! Cand Boghiul ajungea cu rotile deraiate aproape ,,paralel" cu axa caii, se monta acea placa de deraiere. ATENTIE! Placa de deraiere nu se monteaza pe linii tip CFR-Vignole& Stevens!! numai pe sinele care au canal ptr.buza bandajului. Ok,...Cum spuneam se monta placa de deraiere, astfel incat portiunea unghiului deschis sa cuprinda precum o ,,palnie" buza bandajului. Mai bine zis, in asa fel incat buza bandajului sa se afle bine incadrata intre laturile orientative ale placii. Prin manevrarea cu grija si atentie a tramvaiului, prima roata deraiata aflata pe directia de mers a miscarii de repunere pe linie incaleca acea placa de deraiere, placa fiind la randul ei fixata pe sina prin intermediul unei proeminente avand dimensiunile si cotele aproximativ egale cu cotele santului/canalului buzei de bandaj ale shinei de rulare. Deci fiind fixata, placa orienta roata tramvaiului prin acele aripioare care formeaza un unghi cu varful orientat numai catre canalul buzei de bandaj ale sinei. Astfel era pusa pe linie prima axa. Urma a doua care de regula nu necesita repunerea placii de deraiere, deoarece la prima sudura a shinei sau cu ajutorul pietrtelor de McAdam, se repunea automat pe sine. Bineinteles, poate interveni si o eventuala incrucisare de linie sau un macaz, depinde de situatii!!!
Iata vederea de sus a placii de deraiere!
Legenda
1- Placa de deraiere
2-Sina de rulare
3-Canalul sinei pentru buza bandajului
4-Proieminente orientative pentru buza bandajului ale rotii catre canalul sinei de rulare



fără titlu.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.38 kb
 Vizualizat:  de 11745 ori

fără titlu.GIF



fără titlu.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.81 kb
 Vizualizat:  de 11743 ori

fără titlu.GIF


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 18:35:14    Titlul subiectului: 23618

Si in sfarsit un profil al terasamentului unei portiuni de cale de rulare la tramvaie cu placa de deraiere si detalii.
*****************
Legenda:
1-Sina de rulare
2-Suruburi de prindere a sinei si clemelor de fixare a sinelor pe traverse
3-Traversa din beton-armat
4-Piatra cubica tip McAdam
5-Sectiune prin placa de deraiere/profil
6-Uzura a pietrei de McAdam datorata depasirii in dimensiune a cotei partii aderente a sinei de rulare.
7-Uzura a pietrei de McAdam datorata patinei de franare electromagnetica



Fara titlu 2.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  7.12 kb
 Vizualizat:  de 11741 ori

Fara titlu 2.GIF



_________________
,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2018
Mesaje: 110
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2006 18:30:10    Titlul subiectului: 24224

Sa va spun acum cum se puneau timisurile inapoi pe sina in Resita. OK, deraia tramvaiul cu prima axa. Veneau baietii de la PRESCOM cu macaraua, pe care nu am mai vazut sa o mai aiba, si cu autoutilitara pentru lucru la firul de contact (doar de ochii lumii ca avea girofare). Bagau baietii o teava cu profil dreptunghiular prin spatele axei 1, pe sub tramvai, care avea 2 urechi unde se prindeau 2 carlige. De fiecare carlig se prindea capatul unui cablu, care apoi era agatat de macara. Macaraua tragea in sus, ridica tramvaiul si baietii de jos il coordonau pana il lasa jos pe sine Smile. Ce nu stiu eu ce este si pentru ce e folosit, este un carucior in care intra rotile unei axe si se pune pe sine. Multe tramvaie mergeau asa spre depou uneori, si de curand am vazut la un GT8. Aveau bandajul fisurat? Erau rotile blocate? Ce se intamplase?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2018
Mesaje: 110
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2006 19:12:25    Titlul subiectului: 1111111 24225

Acum sa va povestesc 2 incidente. Prin 92, cand Timisurile erau foarte deteriorate in Resita (circulau fara faruri, doar cu gaurile din caroserie, stopurile si semnalizarile erau lux, geamurile lipseau si ele la multe vagoane cu desavarsire, un vagon era ruginit in proportie de ~ 80% si circula), taica-miu era intr-un vagon motor cand s-a auzit o bubuitura, interesant, a fulgerat in pantograf. La scurt timp au coborat toti calatorii si vagonul a luat foc. Nu stiu in ce proportie a ars, dar nu l-am vazut printre vagoanele Timis care au stat ani de zile parasite in depou.
Alta intamplare ar fi cand au aparut victime in urma unei greseli umane. Pe podul "Intim" caile de rulare ale tramvaiului (sesurile opuse) sunt despartite de niste stalpi. Tramvaiul trece pe langa acesti stalpi la circa 40-50 cm, merge cu 5 km/h. Un Timis 2, portocaliu cu alb cu reclama la o firma "Chemar si Prescom" urca acel pod cand a trebuit sa puna o frana mai brusca. Vagonul a sarit de pe sine, s-a lovit de stalp si s-a rasturnat pe strada. Au fost mai multi raniti si un mort. Nu stiu mai multe detalii, imi cer scuze. Si acum este o coronita de flori pe acel stalp. Vagonul a fost parasit si inlocuit cu altul. Vagonul nu avea frane si cel care trebuia sa-i dea voie sa iasa din depou in acea zi nu a stiut probabil cine a verificat si ce in dimineata respectiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 22:48:54    Titlul subiectului: 24347

Acel carucior se pune si la noi in Galati (in ultimii ani nu am mai vazut tramvaie deraind...) in urmatoarele situatii: boghiu descentrat (in urma loviturilor/izbiturilor ale acestuia de bordura, refugiu, traverse, piatra McAdam etc.), osii fisurate sau rupte, buze de bandaj fisurate, tocite sau rupte, bandaj fisurat, obade depresate, rulmenti sparti, arbore cardanic rupt, fisurat sau blocat, angrenajul de la transmisie cu coroana rotilor dintate uzata, sparta, blocata, calare a rotii, ruperea podului (pendulului oscilant) oscilant adica a grinzii pe care se sprijina placa pe rulment pe cele 2 suspensii secundare, ruperea lonjeronului sau fisurarea acestuia, uzarea dislocarea sau descentrarea suspensiilor( atat primara cat si cea secundara) in general suspensia primara e cel mai periculos daca se deterioreaza, blocarea placii pe rulment (rulmentul axial care confera mobilitate a boghiului in raport cu sasiul vagonului), ruperea pivotului central( acel dorn fixat pe sasiu si care se intrepatrunde in partea interioara a placii pe rulment), incovoierea boghiului sau lonjeronului acestuia sau a altor grinzi care fac parte integranta din structura de rezistenta a boghiului si, in sfarsit, cazuri f rare de incovoiere exagerata a sasiului, in asa fel incat ,,parabola" acelei incovoieri atinge sina de rulare daca acesta (vagonul) se afla pe propriile boghiuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Ian/2018
Mesaje: 965
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 09:54:43    Titlul subiectului: 24390

In Arad mai deraiaza Timisurile si Tatrele t4r...deh, ceva obisnuit. Cool Din cate imi aduc eu aminte doar o macara este folosita. La multe vagoane se poate observa ca tabla este indoita in dreptul boghiurilor ( cam la mijloc), semn ca acel tramvai a fost ridicat candva de o macara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Apr/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2006 09:49:58    Titlul subiectului: 26919

Ce inseamna cand pune reteaua la masa?
La o Tatra demult, cand voia sa plece facea flama la roti si trosnea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Iul 2006 21:08:07    Titlul subiectului: 27110

E posibil sa se produca scantei la roti atunci cand sunt frunze cazute pe sine (toamna) sau praf, pamant etc! Deci cand nu se realizeaza contact electric perfect!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2006 07:17:46    Titlul subiectului: 27251

Scanteile se produc in momentul in care roata nu face contact perfect cu sina, lucru valabil si la pantografe (pantograf - retea, in special iarna), cu exceptia momentelor cand acesta trece peste separatorii de retea, atunci producandu-se scantei din cauza intreruperii temporare a curentului, fiind indicat sa se ridice piciorul de pe pedala de acceleratie.
Contactul imperfect intre roata si linie se realizeaza in special toamna, cand cad frunzele si cateodata cand sina este uda, fenomen ce se numeste simplu patinaj. Solutia este simpla, tragandu-se nisipul pentru curatarea rotilor si a sinei. Din cate stiu, in Bucuresti, nu mai aveti vagoanele dotate cu nisip pentru rezolvarea patinajului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2006 10:10:20    Titlul subiectului: 27264

Am vazut mai demult la Iasi T4R 222 cum a bubuit si s'a vazut o flama in partea din spate. Dupa cel putin 1 minut calatorii au coborat din el, iar vagonul a plecat totusi singur spre depou.
Altadata, am vazut in depou T4D 257 (disparut in prezent), care incerca sa plece si pocnea ceva sub el. Cei de acolo spuneau ca "da la masa".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2006 16:05:15    Titlul subiectului: 27299

Acceleratorul la KT4D e plasat în spate, el era cauza pentru care #093 din Ploiești tot făcea flamă dedesupt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 755
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2007 12:47:56    Titlul subiectului: 85862

Din cate am observat la Tatre, oricand ar accelera, la cateva secunde decupleaza un releu motoarele de sub sarcina de parca s-ar lua acceleratia, ori in cazul mai rau la apasarea pedalei de acceleratie se activeaza patinele pana la lasarea pedalei concomitent cu activarea patinelor se activeaza si clopotul tramvaiului.

Am fost martor ocular la ruperea axului cardanic la doua KT4D. Primul dupa ce si l-a pierdut pe drum si-a continuat cursa, noroc ca nu a spart cutia reductoare. Am ridicat axul, era cald si avea cam 8-10 kg. Am asteptam primul tramvai si i-am zis la vatman ca colegul sau din fata lui si-a pierdut "ceva". Al doilea incident s-a intamplat inainte sa se opreasca la un macaz, axul s-a infipt in asfalt a ridicat un pic vagonul si a aspart carcasa reductorului, uleiul din aceasta scurgandu-se si pe linie. Sa vedeti patinaj la tramvaiele ce urmau sa vina.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 755
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 16:47:08    Titlul subiectului: 90798

Un incident spectaculos, dar regratbil s-a produs la Budapesta in seara de 20 martie 2008.
Vagonul Tatra T5C5 #4147 circuland pe linia 56 a deraiat la o viteza de cca 40 km/h. Motivul deraierii? Un teanc de ziare pus de niste adolescenti, din distractie, pe calea de rulare.
Respectivii au avut curajul chiar sa asalteze tramvaiul si sa-l "decoreze" cu semnaturile lor. Culmea ca nici macar vatmanul nu le-a dat o corectie trecand pe langa tinerii faptasi.

http://bkvfigyelo.blog.hu/2008/03/21/kisiklott_egy_villamos_a_fehervari_uton?fullcommentlist

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community