Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de tramvai din România

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 01:07:30    Titlul subiectului: Infrastructura de tramvai din România 5227

Iata topul meu (1 cea mai buna retea, 5 cea mai proasta) pentru orasele din Romania unde am fost in ultimii doi ani cu tramvaiul (cu exceptia Bucurestiului unde altii stiu mai bine).
1. Timisoara - lucrari de refacere de anvergura, mai exista tronsoane vechi (care actualmente sunt circulate si nu ichise ca fiind in prelungirea unui tronson in refacere) in Freidorf (stare oribila), tronsonul de la AEM la P-ta Traian si la P-ta 700 (stare bunicica - cu exceptia unui tronson de 400 m de la fabrica de Bere care a fost refacut prin 95-96), B-dul Cetatii (stare buna). Restul e refcut de o firma germana, foarte bine un f. mare confort al rularii (inclusiv cu masina Laughing - n-o rupi in sine).
2. Oradea - Se schimba mult, tehnologia in unele zone nu e chiar de vis, dar se misca ceva.
3, 4. Ex-aequo Resita si Arad, in stare mediocra (unele linii bune chiar in Arad).
si "castigatorul" topului nostru este... Crying or Very sad
5. Cluj - Oras foarte drag mie, dar care nu a mai vazut investitii in linii din 1986, de cand s-a construit tramvaiul...Sper ca va vedea curand...
Aradul are un sens giratoriu pentru tramvaie (Boul Rosu - P-ta Romana), si Timisoara (Gen. Gh. Domasneanu)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 19:26:58    Titlul subiectului: 00000 12650

In Halle infrastructura si calea de rulare sunt realizate cu sisteme Sedra care sunt cu mult inaintea celor folosite la noi. Sa vezi acolo sisteme de amortizare a vibratiilor, de prindere a sinelor, macaze si alte nazdravanii. Pai?! pe asa infrastructura cu sa se mai distruga vagoanele? Cred ca nici V*A nu ar mai zdrangani.
Urmatoarele orase din Europa au infrastructura realizata oe sisteme SEDRA:Dresden, Gothenburg, Kassel, Manheim, Magdeburg, Munhen, Berlin, Cottbus, Halle, Leipzig, Ludwigshafen, Oslo, Praga, Schwerin, Saint Petersburg, Ulm, Berna, Bremen, Chemnitz, Frankfurt, Liberec, Saarbrucken, Strasbourg, Stuttgart si Wurzburg. Poate mai sunt, atatea sunt trecute in pliantul Sedra pe care il am. Majoritatea vagoanelor second-hand aduse in tara provin din cateva din orasele de mai sus. Cum "traiau" tramvaiele acolo si cum ajung sa arate dupa 1-2 ani de folosinta in Romania????
Imagine a unui santier "SEDRA".



Sedra.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.63 kb
 Vizualizat:  de 21176 ori

Sedra.JPG



dsc01949_158.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.07 kb
 Vizualizat:  de 20325 ori

dsc01949_158.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Ian/2023
Mesaje: 39
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 11:57:44    Titlul subiectului: 12732

TATRA a scris:
Urmatoarele orase din Europa au infrastructura realizata oe sisteme SEDRA:
Daca ai fi fost un membru mai vechi al forumului ai fi vazut imaginile postate pe vechiul forum referitoare la subiectul acesta. E drept ca e un singur oras din Romania in care s-au reconstruit linii dupa acest sistem, orasul in cauza e Timisoara, iar tramvaiele de aici circula pe astfel de linii incepand cu 1996. Nu stiu daca numele sistemului e acelasi, insa sistemul in sine e identic. Oricum, cu siguranta in Praga nu toate liniile de tramvai sunt realizate dupa acest sistem, eventual anumite portiuni.
Desi nu imi place sa postez de mai multe ori acelasi lucru, avand in vedere ca nu crezi, voi posta din nou o imagine de detaliu a sinei cu acele elemente izolatoare fixate pe ea. Sper ca imaginea sa fie edificatoare pentru tine.



si_lt_04_m_837.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.53 kb
 Vizualizat:  de 20309 ori

si_lt_04_m_837.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 20:42:55    Titlul subiectului: 12800

Imaginea vorbeste. Nu am crezut ca s-a facut asa ceva in tara. Ideea este ca nu am vazut in Iasi asa ceva si nici nu am auzit ca in tara sa se foloseasca acest sistem.
Felicitari celor care au proiectat si realizat acest tronson din Timisoara! Sunt de aceeasi parere cu Radub, ca linia dintre Dacia si Alexandru in cativa ani se va deforma. Ceva asemanator s-a facut pe unele tronsoane de linie din Iasi, dar departe de asa ceva. S-a montat un covor de cauciuc de vreo 7-8 mm grosime intre sine si traverse. Ca sistem de amortizarea a vibratiilor intre sina si asfalt s-au folosit sipci de lemn pe care s-a turnat smoala. Nu stiu cum s-a procedat in Timisoara dar cred ca s-a fololsit ceva asemanator ca in Iasi. Tu stii mai bine. In ceea ce priveste infrastructura din Praga: in pliantul de care am facut rost doar sunt prezentate imagini si sunt enumerate orasele ce au folosit acest sistem, nu si procentajul in care s-a schimbat infrastructura veche.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kidu
Vizitator






MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 23:18:45    Titlul subiectului: 12841

In Arad, pe strada Cocorilor care a fost refacuta de la 0 cu tot cu sina de tramvai s-a folosit un sistem oarecum asemanator, dar tampoanele de cauciuc, sunt doar sub sina din metru in metru, si nu invelesc sina. Probabil, un alt exemplu de compromis. Oricum sina este foarte buna, este cel mai bun tronson din Arad, impreuna cu sectorul din zona industriala de vest, care insa foloseste sina de CF.
Sus
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 23:46:17    Titlul subiectului: 12842

Daca tot s-a pus problema, iata etapele inlocuirii caii de rulare pe portiunea Zimbru-Columnei, in Iasi. Lucrarea s-a realizat in 2005. Nu comentez metoda folosita, insa in mod cert in cativa ani vom avea sina ondulata pe acest tronson.





Urmeaza turnarea covorului asfaltic pe intreaga suprafata a bulevardului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 12:25:52    Titlul subiectului: 21590

Pe vremuri tramvaiele nu erau așa zgomotoase pt. că nu se folosea sietmul tâmpit cu șina înglobată în placă de beton Evil or Very Mad
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 15:17:06    Titlul subiectului: 21601

Intr-adevar sistemul respectiv e o idiotenie, nu este fiabil, apar foarte repede denivelari si serpuiri ale sinei, plus ca este foarte zgomotos, sa speram ca toate liniile care se repara acum si in viitor vor fi pe sistem cu traverse.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Mai 2008 21:51:52    Titlul subiectului: 93344

Un top al infrastructurii, in orasele din tara pe care le-am vizitat.
Cea mai buna infrastructura:
De departe Timisoara

Cea mai proasta infrastructura:
1. Constanta
2. Braila
3. Cluj

Si in Bucuresti exista in continuare portiuni cu infrastructura foarte proasta, cred ca pe primul loc ar fi trosonul de pe Bulevardul Chisinau (linia 36). In unele zone longrinele sunt degradate pana la armatura.
Ar mai fi strada Viitorului (linia 16).
Pana anul trecut a fost si Sos. Pantelimon, intre Electroaparataj si Cimitirul Armenesc, dar longrinele vechi au fost inlocuite cu unele noi.

Care sunt avantajele si dezavantajele sistemului "green-track" (Bulevardul Timisoara din Bucuresti, linia 25) ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Joi 19 Iun 2008 13:48:58    Titlul subiectului: 94763

Cine ma ajuta si pe mine cu un raspuns si anume: Este adevarat ca in al doilea razboi mondial in timp ce românii erau aliatii Germaniei au "furat" tramvaiul din Odessa?
Eu unul stiu ca din contra sovieticii foloseau astfel de practici mai ales in Germania si nu numai de unde au luat cale ferata, tramvaie, chiar si fabrici intregi.
Va intreb deoarece ma tot contrazic pe un site aradean cu un individ care sustine ca in Arad s-a adus tramvai de la Odessa, insa pe mine ma surpride chestia asta deoarece in Arad este ecartament metric iar in Odessa ecartament sovietic (1524 mm). Eu nu cred asa ceva si nici nu am auzit vreodata ca in Arad sa fi fost vorba de asa ceva, astept totusi niste raspunsuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionascu-robert



Data înscrierii: 29/Mar/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2009
Mesaje: 20
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 18 Iul 2008 20:47:27    Titlul subiectului: 95990

De ce s-a preferat in unele orase din Romania linia de 1000mm? Nu era mai bine daca eram toti pe 1435mm?Ca pana la urma tot atata line au folosit
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stef



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 04/Oct/2015
Mesaje: 24
Locație: Deva

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 11:15:17    Titlul subiectului: 108012

Stie careva daca, in afara de Lujerului, mai exista pasaje subterane pentru tramvai prin Romania?
Cel mai tare ar fi daca ar exista vreo zona si cu statii subterane, dar cred ca ar fi totusi prea SF pentru conditiile de la noi Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 12:04:33    Titlul subiectului: 108018

In Bucuresti, inainte sa se construiasca tronsonul de metrou dintre Gara de Nord si Dristor II, tramvaiul mergea in pasajele Obor (unde avea si statie subterana) si Muncii. Dupa construirea metroului, tramvaiul megrea la suprafata, inconjurand pasajele, in prezent dupa modernizarea caii de rulare de pe B-dul Stefan cel Mare si Mihai Bravu, la Obor, tramvaiul merge deasupra pasajului (vezi subforumul Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri , topicul "Modernizarea liniei 34", in special pagina 10 http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2041&start=225).

Tot in Bucuresti pasaje subterane, unde circula si tramvaiul mai sunt:
-Pasajul Marasesti (modernizat anul trecut)
-Pasajul Victoria (dat in folosinta in 1989).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2009 12:21:18    Titlul subiectului: 108407

stef a scris:
Stie careva daca, in afara de Lujerului, mai exista pasaje subterane pentru tramvai prin Romania?

La Resita exista pasaj subteran si pentru tramvai, din pacate zilele-i sunt numarate Crying or Very sad

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stef



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 04/Oct/2015
Mesaje: 24
Locație: Deva

MesajTrimis: Joi 26 Mar 2009 15:36:02    Titlul subiectului: 108523

E vorba cumva de pasajul Mociur? Am cautat pe wikimapia dar n-am reusit sa-l localizez. Probabil e in zona de cotitura a soselei, unde nu sunt blocuri.
E trist ce se intampla cu reteaua de tramvai din Resita...plus ca Brasov, Constanta si posibil Resita pot stabili un precedent periculos...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community