Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 01:07:30 Titlul subiectului: Infrastructura de tramvai din România |
5227 |
|
Iata topul meu (1 cea mai buna retea, 5 cea mai proasta) pentru orasele din Romania unde am fost in ultimii doi ani cu tramvaiul (cu exceptia Bucurestiului unde altii stiu mai bine).
1. Timisoara - lucrari de refacere de anvergura, mai exista tronsoane vechi (care actualmente sunt circulate si nu ichise ca fiind in prelungirea unui tronson in refacere) in Freidorf (stare oribila), tronsonul de la AEM la P-ta Traian si la P-ta 700 (stare bunicica - cu exceptia unui tronson de 400 m de la fabrica de Bere care a fost refacut prin 95-96), B-dul Cetatii (stare buna). Restul e refcut de o firma germana, foarte bine un f. mare confort al rularii (inclusiv cu masina - n-o rupi in sine).
2. Oradea - Se schimba mult, tehnologia in unele zone nu e chiar de vis, dar se misca ceva.
3, 4. Ex-aequo Resita si Arad, in stare mediocra (unele linii bune chiar in Arad).
si "castigatorul" topului nostru este...
5. Cluj - Oras foarte drag mie, dar care nu a mai vazut investitii in linii din 1986, de cand s-a construit tramvaiul...Sper ca va vedea curand...
Aradul are un sens giratoriu pentru tramvaie (Boul Rosu - P-ta Romana), si Timisoara (Gen. Gh. Domasneanu)
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 19:26:58 Titlul subiectului: 00000 |
12650 |
|
In Halle infrastructura si calea de rulare sunt realizate cu sisteme Sedra care sunt cu mult inaintea celor folosite la noi. Sa vezi acolo sisteme de amortizare a vibratiilor, de prindere a sinelor, macaze si alte nazdravanii. Pai?! pe asa infrastructura cu sa se mai distruga vagoanele? Cred ca nici V*A nu ar mai zdrangani.
Urmatoarele orase din Europa au infrastructura realizata oe sisteme SEDRA:Dresden, Gothenburg, Kassel, Manheim, Magdeburg, Munhen, Berlin, Cottbus, Halle, Leipzig, Ludwigshafen, Oslo, Praga, Schwerin, Saint Petersburg, Ulm, Berna, Bremen, Chemnitz, Frankfurt, Liberec, Saarbrucken, Strasbourg, Stuttgart si Wurzburg. Poate mai sunt, atatea sunt trecute in pliantul Sedra pe care il am. Majoritatea vagoanelor second-hand aduse in tara provin din cateva din orasele de mai sus. Cum "traiau" tramvaiele acolo si cum ajung sa arate dupa 1-2 ani de folosinta in Romania????
Imagine a unui santier "SEDRA".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.63 kb |
Vizualizat: |
de 21426 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.07 kb |
Vizualizat: |
de 20575 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 17 Ian 2006 11:57:44 Titlul subiectului: |
12732 |
|
TATRA a scris: | Urmatoarele orase din Europa au infrastructura realizata oe sisteme SEDRA: | Daca ai fi fost un membru mai vechi al forumului ai fi vazut imaginile postate pe vechiul forum referitoare la subiectul acesta. E drept ca e un singur oras din Romania in care s-au reconstruit linii dupa acest sistem, orasul in cauza e Timisoara, iar tramvaiele de aici circula pe astfel de linii incepand cu 1996. Nu stiu daca numele sistemului e acelasi, insa sistemul in sine e identic. Oricum, cu siguranta in Praga nu toate liniile de tramvai sunt realizate dupa acest sistem, eventual anumite portiuni.
Desi nu imi place sa postez de mai multe ori acelasi lucru, avand in vedere ca nu crezi, voi posta din nou o imagine de detaliu a sinei cu acele elemente izolatoare fixate pe ea. Sper ca imaginea sa fie edificatoare pentru tine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.53 kb |
Vizualizat: |
de 20559 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Ian 2006 20:42:55 Titlul subiectului: |
12800 |
|
Imaginea vorbeste. Nu am crezut ca s-a facut asa ceva in tara. Ideea este ca nu am vazut in Iasi asa ceva si nici nu am auzit ca in tara sa se foloseasca acest sistem.
Felicitari celor care au proiectat si realizat acest tronson din Timisoara! Sunt de aceeasi parere cu Radub, ca linia dintre Dacia si Alexandru in cativa ani se va deforma. Ceva asemanator s-a facut pe unele tronsoane de linie din Iasi, dar departe de asa ceva. S-a montat un covor de cauciuc de vreo 7-8 mm grosime intre sine si traverse. Ca sistem de amortizarea a vibratiilor intre sina si asfalt s-au folosit sipci de lemn pe care s-a turnat smoala. Nu stiu cum s-a procedat in Timisoara dar cred ca s-a fololsit ceva asemanator ca in Iasi. Tu stii mai bine. In ceea ce priveste infrastructura din Praga: in pliantul de care am facut rost doar sunt prezentate imagini si sunt enumerate orasele ce au folosit acest sistem, nu si procentajul in care s-a schimbat infrastructura veche.
|
|
Sus |
|
|
Kidu Vizitator
|
Trimis: Mar 17 Ian 2006 23:18:45 Titlul subiectului: |
12841 |
|
In Arad, pe strada Cocorilor care a fost refacuta de la 0 cu tot cu sina de tramvai s-a folosit un sistem oarecum asemanator, dar tampoanele de cauciuc, sunt doar sub sina din metru in metru, si nu invelesc sina. Probabil, un alt exemplu de compromis. Oricum sina este foarte buna, este cel mai bun tronson din Arad, impreuna cu sectorul din zona industriala de vest, care insa foloseste sina de CF.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Ian 2006 23:46:17 Titlul subiectului: |
12842 |
|
Daca tot s-a pus problema, iata etapele inlocuirii caii de rulare pe portiunea Zimbru-Columnei, in Iasi. Lucrarea s-a realizat in 2005. Nu comentez metoda folosita, insa in mod cert in cativa ani vom avea sina ondulata pe acest tronson.
Urmeaza turnarea covorului asfaltic pe intreaga suprafata a bulevardului.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 12:25:52 Titlul subiectului: |
21590 |
|
Pe vremuri tramvaiele nu erau așa zgomotoase pt. că nu se folosea sietmul tâmpit cu șina înglobată în placă de beton
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 15:17:06 Titlul subiectului: |
21601 |
|
Intr-adevar sistemul respectiv e o idiotenie, nu este fiabil, apar foarte repede denivelari si serpuiri ale sinei, plus ca este foarte zgomotos, sa speram ca toate liniile care se repara acum si in viitor vor fi pe sistem cu traverse.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 13 Mai 2008 21:51:52 Titlul subiectului: |
93344 |
|
Un top al infrastructurii, in orasele din tara pe care le-am vizitat.
Cea mai buna infrastructura:
De departe Timisoara
Cea mai proasta infrastructura:
1. Constanta
2. Braila
3. Cluj
Si in Bucuresti exista in continuare portiuni cu infrastructura foarte proasta, cred ca pe primul loc ar fi trosonul de pe Bulevardul Chisinau (linia 36). In unele zone longrinele sunt degradate pana la armatura.
Ar mai fi strada Viitorului (linia 16).
Pana anul trecut a fost si Sos. Pantelimon, intre Electroaparataj si Cimitirul Armenesc, dar longrinele vechi au fost inlocuite cu unele noi.
Care sunt avantajele si dezavantajele sistemului "green-track" (Bulevardul Timisoara din Bucuresti, linia 25) ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Joi 19 Iun 2008 13:48:58 Titlul subiectului: |
94763 |
|
Cine ma ajuta si pe mine cu un raspuns si anume: Este adevarat ca in al doilea razboi mondial in timp ce românii erau aliatii Germaniei au "furat" tramvaiul din Odessa?
Eu unul stiu ca din contra sovieticii foloseau astfel de practici mai ales in Germania si nu numai de unde au luat cale ferata, tramvaie, chiar si fabrici intregi.
Va intreb deoarece ma tot contrazic pe un site aradean cu un individ care sustine ca in Arad s-a adus tramvai de la Odessa, insa pe mine ma surpride chestia asta deoarece in Arad este ecartament metric iar in Odessa ecartament sovietic (1524 mm). Eu nu cred asa ceva si nici nu am auzit vreodata ca in Arad sa fi fost vorba de asa ceva, astept totusi niste raspunsuri.
|
|
Sus |
|
|
ionascu-robert
Data înscrierii: 29/Mar/2008 Ultima vizita: 15/Aug/2009 Mesaje: 20 Locație: Craiova
|
Trimis: Vin 18 Iul 2008 20:47:27 Titlul subiectului: |
95990 |
|
De ce s-a preferat in unele orase din Romania linia de 1000mm? Nu era mai bine daca eram toti pe 1435mm?Ca pana la urma tot atata line au folosit
|
|
Sus |
|
|
stef
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 04/Oct/2015 Mesaje: 24 Locație: Deva
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 11:15:17 Titlul subiectului: |
108012 |
|
Stie careva daca, in afara de Lujerului, mai exista pasaje subterane pentru tramvai prin Romania?
Cel mai tare ar fi daca ar exista vreo zona si cu statii subterane, dar cred ca ar fi totusi prea SF pentru conditiile de la noi
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 12:04:33 Titlul subiectului: |
108018 |
|
In Bucuresti, inainte sa se construiasca tronsonul de metrou dintre Gara de Nord si Dristor II, tramvaiul mergea in pasajele Obor (unde avea si statie subterana) si Muncii. Dupa construirea metroului, tramvaiul megrea la suprafata, inconjurand pasajele, in prezent dupa modernizarea caii de rulare de pe B-dul Stefan cel Mare si Mihai Bravu, la Obor, tramvaiul merge deasupra pasajului (vezi subforumul Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri , topicul "Modernizarea liniei 34", in special pagina 10 http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2041&start=225).
Tot in Bucuresti pasaje subterane, unde circula si tramvaiul mai sunt:
-Pasajul Marasesti (modernizat anul trecut)
-Pasajul Victoria (dat in folosinta in 1989).
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 24 Mar 2009 12:21:18 Titlul subiectului: |
108407 |
|
stef a scris: | Stie careva daca, in afara de Lujerului, mai exista pasaje subterane pentru tramvai prin Romania? |
La Resita exista pasaj subteran si pentru tramvai, din pacate zilele-i sunt numarate
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
stef
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 04/Oct/2015 Mesaje: 24 Locație: Deva
|
Trimis: Joi 26 Mar 2009 15:36:02 Titlul subiectului: |
108523 |
|
E vorba cumva de pasajul Mociur? Am cautat pe wikimapia dar n-am reusit sa-l localizez. Probabil e in zona de cotitura a soselei, unde nu sunt blocuri.
E trist ce se intampla cu reteaua de tramvai din Resita...plus ca Brasov, Constanta si posibil Resita pot stabili un precedent periculos...
|
|
Sus |
|
|
|