Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/Incidente implicand vehicule de transport local
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 14 Feb 2015 01:04:38    Titlul subiectului: 177293

http://specialarad.ro/tramvai-evacuat-in-fata-catedralei-ortodoxe-foto/

T4D-ul 1115 a avut o problema si a lasat calatorii in mijlocul celei mai importante intersectii din oras. De acest vagon se trage vartos, practic are doi titulari si cand sunt ambii la lucru face serviciu doua schimburi pe linia 6. Asta desi zilnic raman una doua tatre solo neutilizate. Pe de alta parte "batrana Tatra" e mai noua decat toate duwagurile de la depoul UTA, si daca 1115 inca nu a trecut printr-o reparatie serioasa, altele precum 1129, 1179 sau 1180 arata foarte bine si merg asemenea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2015 01:24:06    Titlul subiectului: 177786

Sper ca totul este in regula cu acest vagon si cu OEG 301 acum!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2015 19:55:37    Titlul subiectului: 177800

1115 circula bine-mersi si problema aspectului exterior a fost "rezolvata" temporar cu reclama: "noi dam culoare", prezenta si pe 1085, 1179, 33 (de Micalaca), 108, 012. 301 e exact in aceeasi stare, probabil isi asteapta casarea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2015 23:09:09    Titlul subiectului: 178254

^Mersi pentru raspuns! Oh nu, alt vagon care probabil urmeaza sa sfarseasca? Crying or Very sad Oare nu se gaseste si o alta cale pentru 301 cumva, piese impumutate de la 302 (...daca 302 oricum nu mai exista)? Si oare ce se va intampla cu remorca sa, 311? Crying or Very sad Intreb doar, chiar daca sunt momente atat de triste in care mai bine as ramane neinformata...

Sper totusi ca lucrurile sa nu stea asa, aceste vagoane sa nu sfarseasca! Tineti-ne la curent, va rog!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2015 19:26:07    Titlul subiectului: 178349

302 nu mai există de mult, pentru repararea lui 301 ar trebui alta carcasa, sau cel putin alta jumatate-fata de vagon. CTP a facut pana acum un 2 in 1 cu vagoanele 271 si 279, numai ca ultimul nu a circulat niciodata, fiind adus numai pentru piese. Eu ma gandeam ca ar putea face o schema din asta cu 1752, adica sa-i inlocuiasca partea spate cu un segment de pe 1754 sau 1756. Dar nu cred ca se mai complica, dat fiind faptul ca intre timp au venit tramvaiele noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2015 21:35:41    Titlul subiectului: 178501

http://specialarad.ro/tramvai-sarit-de-pe-sine-la-podgoria-vezi-video-cu-momentul-fixarii-vagonului-pe-linie/

Incident astazi in cea mai aglomerata intersectie din oras cu vagonul B4D 213 deraind intr-o curba destul de stransa. Din nou jurnalistii fac greseala obisnuita: cu exceptia vagoanelor Imperio (si poate a celor M8S), aceste tatre sunt mai noi decat restul parcului. Vagonul probabil a mai trecut azi pe acolo si la fel in alte zile, cine stie, poate vatmanul a smucit tramvaiul ca sa treaca pe verde prin intersectie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2015 22:30:01    Titlul subiectului: 178505

Dincolo de prostia "jurnalistei" si de ciudatenia incidentului, de ce nu au decuplat cele doua vagoane pana la repunerea remorcii pe sine, astfel incat sa elibereze intersectia?
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2015 16:45:09    Titlul subiectului: 178509

Nu puteau sa le decupleze pentru ca in acea curba, sensul Centru-Micalaca, in urma modernizarii facute acum cativa ani nu mai exista refugiu in mijlocul intersectiei (exista unul mic si pe sensul opus, iar pe sensurile Vlaicu - Micalaca sunt mai lungi decat inainte). Deci nu aveau unde sa "parcheze" vagonul motor 903 pana la repunerea remorcii pe sine. Daca il duceau mai departe in stație ar fi blocat circulatia tramvaielor pe sensul Vlaicu-Micalaca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2015 23:44:45    Titlul subiectului: 178523

Mda, m-am uitat acum pe fotografiile recente si am vazut ca linia dinspre Centru spre Micalaca e complet in afara insulei.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
smilex



Data înscrierii: 27/Feb/2008
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 74
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 08:53:36    Titlul subiectului: 178675

Salut.
Asta nu e ciudata, e chiar comica.
Circulatia era dirijata de un militian, care a facut semn, prea tarziu, vatmanului sa opreasca, astfel incat primul vagon a oprit peste trecerea pietonala si o mica portiune de carosabil. Militianul a solicitat vatmanului sa mearga cativa metri inapoi, iar vatmanul s-a conformat, permisul este painea lui. Ceea ce nu se stia este insa faptul ca intre timp un alt vagon din spate facuse macazul automat spre directia Gara, iar la manevrarea spre inapoi ultimul boghiu al remorcii a depasit acul macazului. Asa se face ca atunci cand vagonul a repornit spre Micalaca, ultimul boghiu s-a hotarat s-o ia spre Gara. Consecintele au fost cele cunoscute. Deraierea a fost remediata in 5 minute (T4D/R se repun pe linie extrem de usor), mult mai dificila a fost deplasarea macaralei la locul respectiv, coada auto de la Podgoria era pe la UTA.
Mi-au povestit baietii despre disperarea militenilor, au meritat-o din plin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 10:55:53    Titlul subiectului: 178676

Deci:

1. in timp ce remorca se afla cu boghiul 2 inaintea macazului si boghiul 1 dupa macaz, vagonul din spate a schimbat macazul? In acest caz, macazul nu este dotat cu elemente de siguranta pentru evitarea unor astfel de incidente?

sau

2. dupa ce remorca trecuse initial complet peste macaz catre Micalaca, vagonul din spate a schimbat macazul, remorca a venit cu spatele, a trecut cu boghiul 2 peste ace, acestea s-au pozitionat corespunzator, dar au revenit apoi automat pe pozitia spre Gara (in acest caz, din nou e o problema de siguranta, pentru ca, odata miscate de roti cand vagonul da cu spatele, acele ar trebui tinute de sistem blocate pe noua pozitie)?

Din prezentarea ta, smilex, nu rezulta 100% clar in care dintre situatii s-a aflat remorca.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 13:09:35    Titlul subiectului: 178679

Cred ca e vorba de scenariul 2. Macazurile noi montate pe proiectul berd pot fi actionate doar dupa ce ultimul boghiu al vagonului din fata a trecut de ele. Probabil ca la manevra inapoi macazul nu si-a "resetat" pozitia spre Micalaca din soft si a revenit la pozitia inainte imediat ce a trecut boghiul spate al vagonului 213. Poate e si greseala vatmanului ca nu s-a asigurat sau greseala superiorilor lui ca nu le-au facut un instructaj pentru cazuri din astea. Probabil ca macazul, daca nu era defect, putea fi programat sa ramana si pe directia Micalaca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 13:35:00    Titlul subiectului: 178680

Stiti daca s-au montat si senzori de masa (plus senzori de scurtcircuit, pentru a diferentia prezenta unui tramvai pe zona de siguranta de a altui tip de masa) inaintea macazului si dupa acesta, ca unul dintre elementele de siguranta? De fapt, extind intrebarea: cum a fost gandita partea de siguranta pentru schimbatoarele de cale montate la recentele reabilitari?
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 16:40:15    Titlul subiectului: 178685

Nu stiu sigur dar banuiesc ca nu sunt doar senzori de masa deoarece daca un tramvai se afla intre patina de schimbare de pe firul de contact si macaz, tramviul din spate nu poate schimba macazul. Mai departe, imediat ce tramvaiul a trecut de limba macazului, acesta cred ca poate fi schimbat. Acolo unde s-a petrecut deraierea tatrei, intre macaz si trecerea de pietoni pe sensul spre Micalaca incap tramvaiele mai scurte gen tatra solo ori gt4/gt6. Dar daca acolo opreste un gt4 de exemplu, tramvaiul din spate poate schimba macazul spre gara insa nu poate trece mai departe pentru ca nu are loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2015 22:53:38    Titlul subiectului: 179429

O pana de curent foarte serioasa (cred ca asta a fost problema) a oprit circulatia tramvaielor in cartierul Micalaca, pe ambele laturi, timp de vreo doua ore (cam intre 17 si 19). Fenomenul a fost foarte curios: cate trei sau patru vagoane s-au strans in statiile Maximilian si Maranata, deci la intrarea in cele doua "micalaci" iar altele s-au oprit in statii de pe parcurs - pe unde le-a prins momentul x. Saracii oameni au stat cu zecile de minute, unii dintre ei, pana cineva din CTP s-a gandit sa trimita un bus cu indicativul 18. Printre ei si calatori pentru linia 11, cursa de ora 18 facuta de obicei de M8S 1003 care cred ca a sarit peste cursa, calatorii fiind probabil dusi cu ceva autobuz. Dispecerii sau cine se ocupa din CTP de astfel de crize au lasat cateva vagoane sa se stranga in "dop", redirectionand doar cateva de linia 18b, pe care problema le-a prins in alte zone ale traseului. Oricum vreo 3-4 ore circulatia a fost data peste cap si numai bine atunci a inceput si ploaia. E clar ca in seara asta s-au mai pierdut cativa calatori...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2015 08:49:49    Titlul subiectului: 180086

http://specialarad.ro/un-autocar-s-a-izbit-de-un-tramvai-pe-calea-timisoarei-vatmanul-a-ramas-blocat-foto/

Gasiti foto in link. In accident a fost implicat vagonul T4D 1120 cu remorca 199. Din poze reiese ca vagonul nu e foarte afectat, sau cel putin nu e asa de afectat precum a fost 1126. Ar fi pacat sa nu-l repare, mie imi place cuplul respectiv pentru ca ambele vagoane au boghiuri din acelea diferite fata de cele obisnuite.

http://www.arq.ro/tramvai-contra-autocar-pe-calea-timisorii

Un alt set de poze care demonstreaza rezistenta de tanc a tatrelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2015 16:00:45    Titlul subiectului: 182049

Tramvai deraiat în Micălaca! Circulația este blocată

Știri Arad. În urmă cu aproximativ 30 de minute, în zona Micălaca, zona 300, vizavi de Maranata, a deraiat un tramvai. Mașinile de intervenție ale Companiei de Transport au acționat promt, acestea aflându-se și acum la fața locului, pentru a redemedia situația. Astfel, mai mult ca sigur, blocajul tramvaielor în Micălaca nu durează mult.

Poze in articol:

http://specialarad.ro/tramvai-deraiat-in-micalaca-circulatia-este-blocata/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2015 19:19:22    Titlul subiectului: 182113

Dupa ce la interval de cateva zile s-au intamplat doua busituri tramvai cu tramvai, fara pagube prea mari, (gt8 1855 in spatele lui m8s 1006, respectiv gt 4 011 in gt8 1864), azi pe la ora 13.45 s-a intamplat accidentul de mai jos. Un bolid cu volan pe dreapta, un viraj la stanga pe interzis, masina si vagonul 02 avariate grav. Nu stiu daca il vor mai face pe 02 pentru ca are aceleasi simptome ca si 301: carcasa deformata. Deh, a lovit cu Audi A 6 cu volan pe dreapta si numere de Valcea. Rolling Eyes

Ca sa va dati seama cat de spectaculos a fost accidentul: masina si tramvaiul au pornit de la semafor in aceeasi directie iar la un moment dat soferul a virat stanga, tramvaiul a izbit masina cu partea din fata sau poate usor lateral dreapta, masina a fost proiectata in stalpul de sustinere dintre cele doua fire, stalpul s-a tinut tare si a prins masina intre el si tramvai, vagonul fiind impins de pe sine pana pe drum! Doar soferul a fost ranit, dar calatorii din tramvai cred ca au tras o sperietura zdravana. Circulatia tramvaielor s/a reluat dupa trei ore si ceva, 02 fiind impins spre unul din depouri de GT 6 nr. 107. Cateva tramvaie au ramas blocate pe intre UTA si Fat Frumos, majoritatea cu vatmani de schimbul 1 care au ramas cateva ore dupa program. S-a creat un mic haos in circulatie, tramvaiele au intors in depoul UTA sau in Capitan Ignat fiind indrumate de un om postat la macazul de langa stadion, iar peste toate a si fost ora schimbului de ture cu tot cu vagoane, cum se face la noi. Intre UTA si Fortuna/Gai au fost introduse autobuze.

Impact groaznic între un tramvai și un Audi

Nerespectarea regulilor rutiere a dus la provocarea unui grav accident de circulație în municipiu, în zona Lebăda, chiar în fața magazinului Kaufland. Un șofer care ori a fost teribilist, ori nu știe semnificația semnelor de circulație, a reușit să ajungă în stare gravă la spital după ce a fost lovit din plin de un tramvai care circula regulamentar. Incidentul a avut loc duminică, în jurul orei 14:00. Potrivit martorilor, dar și vatmanului tramvaiului, atât mijlocul de transport în comun, cât și autoturismul se deplasau dinspre Fortuna spre UTA. La intersecția de la Kaufland s-a produs nenorocirea. „Am intrat în intersecție pe culoarea verde a semaforului. Pe banda de circulație au plecat vreo cinci autoturisme spre UTA, iar a șasea a virat stânga în fața mea. Nu am mai avut timp de reacție, nu am mai avut ce să fac”, a spus, vizibil afectat, vatmanul. Povestea lui este întărită și de martori. Oricum, un lucru este sigur: chiar lângă semafor există montat un semn mare de circulație care indică faptul că este interzis virajul la stânga. Ce a făcut șoferul cu numere de Vâlcea? Bineînțeles că a virat la stânga. Odată ajuns pe liniile de tramvai, autoturismul Audi a fost spulberat.
S-au adunat ca la urs
Ce s-a întâmplat mai departe nu este greu de anticipat: tramvaiul a deraiat și a ajuns departe pe șosea, ocupând o bandă și jumătate din sensul de mers Fortuna-UTA. Autoturismul implicat în accident a fost învârtit în urma impactului, lovitura primită transformând-o într-o epavă, în fier vechi. Șoferul a fost rănit grav, fiind preluat de un echipaj SMURD și transportat la Spitalul Județean Arad. Se pare că alți răniți nu au mai fost. Nefericitul eveniment a adunat zeci de arădeni care au avut o opțiune cel puțin ciudată: să își petreacă amiaza de duminică în mijlocul străzii, fotografiind zeci de minute tramvaiul și mașina. Mai mult de atât, polițiștii au trebuit „să se lupte” cu acei gură-cască pentru a putea face măsurătorile. În plus, fotografii de ocazie se expuneau non-stop pericolului, traversând șoseaua dintr-o parte în alta pentru a prinde cel mai bun cadru.
Ore de blocaj
Accidentul petrecut duminică la amiază a dus la ore întregi de blocaje în trafic. Tramvaiele nu au mai circulat pe niciun sens, iar autoturismele au circulat pe câte o bandă pe fiecare sens de mers. Traficul dinspre UTA spre Fortuna a avut cel mai mult de suferit.


http://www.aradon.ro/tramvai-pe-sosea-in-vlaicu-in-urma-unui-accident/1582542
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2015 20:00:38    Titlul subiectului: 182114

quiksilver a scris:
Audi A 6 cu volan pe dreapta si numere de Valcea

Prima parte exprima perfect ce e de exprimat (si eu consider povestea asta cu masinile sh cu volan pe dreapta aduse in Romania drept o culme a ghiorlaniei, ca nu cred ca s-au terminat rablele de prin alte tari din Europa si n-au mai ramas decat starpiturile din Regat). Insa... Ce relevanta au numerele de Valcea?! Un ghertoi din Arad, din Timisoara, Oradea sau Cluj nu putea sa faca fix la fel?! Cu siguranta sunt multi de astia si in partile acelea de tara. Asta e o mare problema a noastra, a romanilor: ne etichetam la gramada unii dintr-o zona a tarii pe altii din alta/alte zona/zone, in loc sa fim uniti ca natie si sa ne ridicam cu totii impreuna. Pe tine te-am privit mereu ca pe un om echilibrat, ce trece dincolo de stereotipuri, si vreau sa cred ca nu m-am inselat. Sper sa nu-mi iei mesajul in nume de rau (si nici nu doresc un raspuns, pentru ca mesajul l-am postat ca o intrebare retorica)!

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2015 20:13:32    Titlul subiectului: 182116

Revenind la subiect, CTP sa trimita tramvaiul la Iasi pentru reparatii, ca, la cum arata, pare a fi fleac pe langa nenumaratele cazuri de tramvaie GT 4 de aici refacute dupa ce au fost grav mutilate... Glumesc, desigur, insa CTP n-ar trebui sa renunte atat de usor la vagoane ce nu-s imposibil de reparat...
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2015 23:03:03    Titlul subiectului: 182121

Recunosc ca m-a luat valul putin, primul meu gand a fost ceva de genul: "sigur, pff, in Valcea n-are tramvaie si nu stie el ce e cu astea". Imi cer scuze daca am jignit pe cineva. Embarassed Off topic: Din spusele unui coleg de munca, masinile cu volan pe dreapta sunt mai ieftine cu sute, pana la mii de euro decat aceleasi modele cu volan pe stanga. De aici si indiferenta unora fata de aceste pericole publice pe soselele din tara noastra.

Initial am crezut ca masina era pe sensul celalalt, si ca tramvaiul i-a venit din fata. Dupa ce am citit in doua locuri, in presa, faptul ca masina era pe acelasi sens cu tramvaiul, mi-am dat seama de gravitatea si inexplicabilul accidentului. Teoretic ar fi trebuit sa fie langa tramvai cand a pornit de la semafor, sa fi pornit cumva in acelasi timp. Vatmanul spune ca mai erau masini in fata lui care au pornit spre UTA, iar cel care a provocat accidentul a virat in fata lui la stanga.

Nu stiu ce sa zic despre vagon, sper sa il repare, dar precedentele ar spune ca mai degraba nu va fi reparat. Fratele sau, 04, a fost lovit in spate de alt tramvai si a fost casat, fara ca sa-i fie deformata carcasa (doar a fost distrusa partea din spate care putea fi inlocuita). Tin minte o explicatie de pe atunci, in genul: "a fost afectata structura de rezistenta". 02 a suferit un soc destul de puternic, eu zic ca e putin deformat si nu e suficienta o simpla chituire sau adaugire de tabla. Ar mai fi si daunele de sub podea pentru ca deraierea boghiului 1 s-a produs pe o portiune de linie asemeni terasamentului de cale ferata, deci roata a cazut de pe linie pe pietris, iar apoi a sectionat bordura ca sa ajunga pe asfalt. Probabil ca daca ii vor face ceva, atunci va fi la anul, dupa aprobarea bugetului.

Altfel am mai scris ca la nevoia de trafic avem vagoane destule, fara a forta prea multe la doua schimburi pe zi (sub 10, incluzand cateva, chiar si toate uneori, vagoane Imperio). La Micalaca mai sunt trei vagoane retrase acum cativa ani, dar si vreo 4 cupluri din care circula maxim 2 pe zi. Vagonul 407 (din cuplul 407-627) a fost reabilitat recent, arata foarte bine, si deocamdata circula singur. Eu zic ca e posibil ca remorca 627 sa fie de asemenea modernizata si activata ca vagon solo.

P.S. M-am uitat mai inapoi la momentele celorlalte tamponari. 301 e in acelasi stadiu: nici reparat, nici descompletat, cel putin din exterior nu se vede ca s-ar fi luat ceva de pe el. Asta desi 303-313 si 304-314 abia se taraie si nu stiu cat o vor mai duce...04 ar fi fost gata in cateva zile, daca era vorba doar de reparatia partii din spate. 109 la fel, nu arata a dauna totala.


Ultima modificare efectuată de către quiksilver la Dum 18 Oct 2015 23:14:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2015 23:12:06    Titlul subiectului: 182123

Daca sasiul nu e hait, e rezonabil de greu de reparat (nu e simplu, dar nicidecum imposibil). In caz contrar, lucrurile se complica intrucatva, dar daca exista constiinta faptului ca va fi dificil de achizitonat alte tramvaie din Vest pe viitor, se poate face lucrarea. La Iasi am avut GT 4 haite infinit mai rau decat asta (unele cu probleme si cu sasiul), dar s-au rezolvat. Exceptand un accident crancen din 2006, cu 3 tramvaie grav avariate, cel care l-a provocat fiind imposibil de reparat, un singur GT 4 a mai fost sacrificat dupa un accident, pentru ca era nevoie de piese de schimb pentru altele (desi si ala putea fi reparat fara probleme).
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2015 12:00:16    Titlul subiectului: 182187

Tramvaiul lovit in Vlaicu va fi reparat

Singura veste bună legată de accidentul petrecut duminică la prânz în Vlaicu, unde un tramvai a sărit de pe linii după ce a lovit o mașină, este faptul că mijlocul de transport în comun poate fi reparat, nefiind vorba despre o daună totală. Potrivit declarațiilor Marianei Birău, directorul Companiei de Transport Arad, reparațiile vor fi plătite de asigurarea șoferului care s-a făcut vinovat de producerea accidentului. „Deși evaluarea pagubelor nu a fost finalizată, cel mai probabil vom repara tramvaiul implicat în accident. Avariile nu sunt atât de grave încât să putem spune că a fost vorba despre daună totală”, a declarat Mariana Birău.

În ceea ce privește șoferul vinovat de producerea accidentului, acesta are 26 de ani și este din Buzău. Ceea ce era evident, respectiv vina conducătorului auto, a fost confirmată și de către Inspectoratul de Poliție Județean Arad. „Din primele cercetări efectuate la fața locului s-a stabilit că un autoturism, în timp ce se deplasa pe Calea Aurel Vlaicu dinspre Fortuna spre UTA, ajungând în dreptul unui supermarket, nu a respectat semnificația indicatorului<Interzis>, intrând în coliziune cu un tramvai care se deplasa regulamentar pe același sens de mers. În urma impactului, conducătorul autoturismului a fost rănit ușor. Polițiștii continuă cercetările”, a anunțat Lorena Pârvulescu, purtătorul de cuvânt al Poliției. Șoferul a fost testat cu alcooltest, iar rezultatul a arătat că acesta nu consumase băuturi alcoolice. Vatmanul implicat în accident are 54 de ani și este din Arad.
Impact groaznic

Reamintim faptul că duminică, în jurul amiezii, a avut loc un accident în Vlaicu, fiind implicate un tramvai și un autoturism. Șoferul a ignorat un semn de circulație care interzicea virajul la stânga și a ajuns pe liniile de tramvai unde a fost lovit din plin de un vagon care circula regulamentar. În urma accidentului, tramvaiul a deraiat, sărind de pe linii și ajungând pe ambele benzi de circulație de pe sensul de mers Fortuna-UTA.



http://www.aradon.ro/tramvaiul-lovit-in-vlaicu-va-fi-reparat/1583318
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 957
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2016 16:39:07    Titlul subiectului: 183225

http://www.aradon.ro/tramvai-in-mijlocul-soselei-in-micalaca/1606360

Un tramvai a deraiat, iar un vagon a ajuns în mijlocul drumului, blocând circulația pe Calea Radnei.


Ne punem semne tot mai mari de întrebare privind siguranța arădenilor care aleg să călătorească în tramvaiele. După ce un tramvai a deraiat în luna octombrie pe Calea Aurel Vlaicu, ajungând în mijlocul drumului, duminică, 10 ianuarie, am asistat la un nou eveniment asemănător. Dacă, în primul caz, de vină a fost șoferul unei mașini care a sărit în fața mijlocului de transport în comun, de această dată vina pare că aparține în totalitate vatmanului. Duminică, la orele prânzului, șoferii care circulau pe Calea Radnei spre Selgros au fost martorii unui eveniment care se putea încheia tragic. Vagonul din spate al tramvaiului care circula pe linia 9 a deraiat, roțile au ajuns pe pământ, iar de acolo au rulat spre mijlocul șoselei. Tramvaiul a mai mers câțiva zeci de metri. Pe această distanță, partea din spate a ultimului vagon a rulat pe șosea, iar partea din față a acroșat un stâlp. Într-un final, și primul vagon a sărit de pe linii. O singură veste bună: nu a existat nicio persoană rănită. Însă imaginea lăsată de tramvaiul care a deraiat a fost sumbră: un vagon sărit de pe linii, un altul ajuns pe mijlocul șoselei, un stâlp agățat de unul dintre vagoane, suspendat în aer, o grămadă de cabluri și fire puse la pământ, o desfășurare de forțe cum rar am mai văzut, cu echipaje de Poliție, pompieri, lucrători ai Poliției Locale, mai multe echipaje ale Companiei de Transport Public, toate venite să remedieze situația.

Însă nimic nu a fost ușor. Poate că cea mai elocventă explicație a situației a oferit-o echipa de mecanici ai CTP care a venit prima la intervenție: toți cei trei oameni care s-au dat jos din mașină s-au luat cu mâinile de cap. La propriu.
Viteza a fost de vină

Deși riscăm să ne pronunțăm prematur, pentru că nu există, deocamdată, o variantă oficială, se pare că de vină ar fi fost chiar vatmanul. Martorii spun că acesta conducea cu viteză mare, iar condițiile meteo nu erau dintre cele mai bune: ploaie, linii ude, alunecoase. Tramvaiul ar fi sărit de pe linii din cauza vitezei. Dar noi riscăm să continuăm cu presupunerile. Și starea liniilor de tramvai ar fi avut o mare pondere în producerea incidentului. Pentru că, pe o mare porțiune, liniile erau aproape îngropate, se aflau sub nivelul solului.
Circulație blocată

Nici vehiculele și nici tramvaiele nu au mai putut circula în zonă. Echipaje ale Poliției Rutiere și Poliției Locale au deviat traficul pe străzile laterale Căii Radnei. Iar circulația au revenit la normal doar spre seară, după ce tramvaiul a fost repus pe linii, iar traficul s-a putut desfășura în siguranță.


Si uite asa, unul din cele mai bune cupluri de tatre din parcul aradean a suferit un accident posibil "fatal" pentru remorca 173, martora unei perioade cand la CTP se intamplau si lucruri frumoase: daca va mai amintiti, 173 a venit la Arad in schema clasica alb-rosie din Halle, fiind vopsita ulterior identic cu vagonul motor (inclusiv reclama!). In articol se vorbeste de viteza drept cauza a accidentului. Posibil ca e viteza in combinatie cu macazul de acolo (nu foarte vechi, bucla Vama a fost reabilitata de CTP acum 10-12 ani). Poate ca viteza a fost prea mare luand in calcul si gradul de incarcare scazut al trenului, fapt ce a determinat un balans mai puternic al remorcii.

Oricum, inca un accident care va "sapa" la imaginea tramvaielor. Cand vezi un vagon pe mijlocul drumului pe o strada unde circula TIR-uri (traficul de pe DN 7 trece pe acolo), te gandesti ce s-ar fi intamplat daca tramvaiul ar fi lovit si o masina sau TIR. Lucrarea de refacere e destul de complicata, un stalp de beton a fost rupt. Deraierea s-a produs in jur de 13.30, dar si peste doua ore vagoanele erau tot asa. Se asteapta probabil "avizul" unor "specialisti".

Pe 1174 il asteapta o cariera solo pentru o perioada, daca mai circula si el, in timp ce 173 trebuie sa se aleaga cel putin cu un alt "bot", lucrare ce a mai fost facuta de CTP si in cazul remorcii 149. In depou sta din 2010 remorca 174, identica cu 173, adica reabilitata de nemti (geamuri cu deschidere mai mica, usi cu membrane mai late, culoare alb-rosie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2016 17:49:12    Titlul subiectului: 183226

In mod evident, remorca a deraiat, si rotirea ei, combinata cu celelalte forte ce actionau asupra vagonului motor, posibil si cu un mic "ajutor" din partea macazului, au determinat smulgerea lui 1174 de pe sine. Se vede clar ca e hait cu fundul spre sensul celalalt si fata spre sosea, deci clar a fost smuls de miscarea remorcii inainte de orice. Oricum, spectaculos. E foarte posibil ca viteza sa fi fost prea mare pentru portiunea aia de linie, aflata in stare nu tocmai stralucita. Vad ca acolo e si o pista pentru biciclisti. A avut mare bafta vatmanul ala, la ce dileala a facut...
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 9 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community