Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalități despre transportul în comun din Craiova
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 01:42:20    Titlul subiectului: Generalități despre transportul în comun din Craiova 10479

Vagonul ITB 4013 a fost pe la Craiova, exista si o poza pe forumul vechi. La ce l-or fi dus acolo este un mare mister. Este ciudat ca EP, desi a produs tramvaie pentru ITB inca din 1954, nu a a produs si pentru Craiova. O parte din V3A din Bucuresti au fost modernizate acolo, dar Craiova NU a avut VxA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 13:00:39    Titlul subiectului: 10513

Un posibil raspuns am aflat de la un coleg de servici care este originar din Craiova.
Omul mi-a spus ca a fost adus pentru un experiment. Au vrut sa-l modernizeze...dar a fost un esec. Dupa aceasta, acel vagon a zacut in depou ca ,,vagon asistenta tehnica" pentru o foarte scurta perioada de timp.
Oricum la strada nu a iesit niciodata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 00:06:20    Titlul subiectului: 77777777 24353

Biletul cu 2 calatorii s-a făcut 24.000 luat de la chioșc și 25.000 luat de la șofer/vatman.
În Craiova există 3 linii de tramvai:
100. Peco - Electroputere
101. Daewoo- Electroputere-Peco-CLF (nu circul sâmbăta și duminica)
102. Daewoo-Electroputere-Peco.-CLF. Termo. Ișalnița (porțiune de după CLF se consideră preorășenească, deci e 1,80 lei (1,85 dacă e luat din tramvai) biletul, față de 1,20 (1,25) pt. oraș).
100 circula cel mai bine , 6-10 minute, iar 102 venea o dată la ... 60 de minute (2 tramvaie pe traseu).
Traseul 102 durează exact 60 min pe semicursă, iar 100 durează exact 30 min. pe semicursă. Probabil că 101 este de 45 min pe semicursă.
Am vizitat azi pentru prima oară Craiova. Prima impresia a fost detul de porastă (1,2 lei/1 călătorie, nu existau abonamente pe o zi, în fața gării era plin de dube). Am mers până la tramvaie, de unde m-am îmbarcat într-un Duewag pe linia 100. Se vedea clar că nu era Duewag original (modelul original e tip M, prezent la Brașov), ci Duewag tip E1 produs în Austria. Ușile făceau mult zgomot la închidere și deschidere și se mișcau greu (față de original unde se deschid/închid rapid și silențios), boghiul 2 troncănea de te făcea să crezi că V2A cântă la harfă pe lângă Duewag tip E1. Totuși, interiorul arăta frumos. Deasemenea, Duewagurile au validatoare electronice IDENTICE cu cele din Brașov...dar, bineînțeles, NEFUNCȚIONALE (așa au venit din Olanda). Numărul Duewag-ului era #654 (a fost tramvai de Crăciun în 2005).

La Electroputere am avut prima întâlnire de gradul III: un Timiș 2, #016. L-am urmărit până la celălalt capăt al liniei 100, Peco:

M-am reîntors cu el la Electroputere, fotografiindu-i și interiorul:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 00:08:46    Titlul subiectului: 24354

Cum tocmai trecuse tramvaiul de Ișalnița, m-am reîntors cu Timișul la Peco... am așteptat vreo 40 de minute 102-ul. Între timp, am tras și ceva poze:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 00:16:02    Titlul subiectului: 88888888 24358

Odată venit 102-ul spre Daewoo, l-am luat într-acolo (traversând iarăși orașul), apoi am venit cu el până la Ișalnița. La Ișalnița am dat de modelul vechi de stații. Oricum, zonele industriale ale Craiovei sunt relativ MOARTE...nici măcar în cursul săptămânii u se mai circulă ca pe vremuri...mi-aduc aminte de o poză de acum mulți ani, cu ceva Timiș la Ișalnița... păi acum de-abia dacă mai merg 10 oameni la fiecare tură până acolo!
Pe tot tronsonul Peco-CLF-Ișalnița sunt panouri de stații vechi, probabil de când s-a inaugurat tramvaiul (1987). Pe ele abia dacă se mai distinge ceva:

Iată și capătul de la Termocentrală:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 00:17:48    Titlul subiectului: 24360

O dată urcat din nou în Duewag, am surpirns un Duewqag, un Timiș și un autobuz Dac la bucla de la Peco:



Dintre Timis-uri am mers doar cu #016, refăcut la Electroputere. Avea uși PNEUMATICE, care se acționau toate din aceeași comandă, ce în mod norml servea...patinelor de frână (date jos de pe Timișuri și unele Duewaguri).
Calea de rulare a tramvaiului este jalnică (dar nu chiar ca la Brașov). Până și porțiunile tip CF din zona Oltcit și Ișalnița sunt sub orice critică (recunos că la Ișalnița când am văzut dinții de fierăstrău pe care goneam în disperare, mi s-a făcut puțin frică).
Firele sunt rupte și cârpite peste tot...aproape pe fiecare consolă se îmbină 2 bucăți de fir, iar la macazul de la PECO, ce separă bucla de continuarea spre CLF și Ișalnița pentru 101 și 102 sunt vreo 8 prinderi cu șurub ale firului în decurs de 50cm fir...
Remorcile, aât de Timiș cât și de Tatra sunt moarte de ani buni. Totodată, cred că multe Timișuri au dispărut în toamna anului trecut, odată cu venirea Duewagurilor și Rathgeber-urilor. Un motiv în plus de a înclina spre această ipoteză e că 99% din autobuzele Dac și Ikarus 260 au scaune de... Timiș!
Remorcile de Timiș s-au tăiat, la fel și remorcile B4D. Mai sunt vreo 2 B4D și 2-3 remorci de Timiș 2 descompletate în depou. Se taie uimitor de repede. Acum câteva luni mai erau vreo 6 remorci Timiș și cam tot atâtea B4D.
Situația tramvaiului în Craiova este destul de bună. Se dorește achiziționarea a încă 10 vagoane articulate 2nd-hand (le-am propus pe cele din Brașov) care să substituie T4D-urile (sunt 4 pt. tăiat) și KT4D-urile(se vor tăia 5 sau 6) + o parte din Timișuri, deși s-ar dori renunțarea și la Timișuri în viitorul apropiat.
Se consideră că intervalul actual de 7 minute între 2 tramvaie la orele de vârf NU este suficient!
Concluzia: NU SUNT ȘANSE ca Craiova să rămână fără tramvaie. Nu toate orașele sunt conduse de Scripcari Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 18:11:50    Titlul subiectului: 999999999 24561

Si inca ceva: Remorci de Timis-2 si de Tatra B-4D am vazut ultima oara in vara anului 2003, an care a coincis cu inlocuirea stalpilor de pe Calea-Bucuresti si totodata inlocuirea reflectoarelor ,,ELBA" de la iluminat public cu cele ,,LUXTEN".
Un lucru este sigur: s-a facut cea mai mare greseala de a se introduce tramvai la Craiova prin centrul orasului pe o strada foarte circulata.In primul rand Gara trebuia luata in calcul din prima! Acolo neaparat se impunea tramvai, cu bifurcatie in cele doua directii: spre Vest (Combinat Doljchim, cart.Brazda lui Novac apoi pe calea Severinului (N.Titulescu) catre iesirea spre Combinat.
Si in sfarsit o alta directie, catre Est (bdul Decebal, Sarari, Calea-Bucuresti si mai departe actualul traseu catre Electroputere si Uzinele Daewoo, foste Oltcit). Iar in centru sa se fi pastrat acest frumos Bulevard-Calea.Bucuresti- si eventual nu strica o linie de troleibuz.

Detin si proiectul liniei propus in anul 1975
Nu pot sa reproduc acest document,dar fac o schema. Iat-o.
Legenda numerelor de pe harta:
1---Cartier ,,Craiovita-Noua"
2---Cartier,,Brazda luiNovac" (Cimitir ,,Sineasca")
3---Gara C.F.R.
4---Piata-Centrala
5---Cartier,,Sarari"
6---Uzinele ,,Electroputere"
7---Fabrica de margarina,,Topway"
8---Catre Uzinele,,DAEWOO" (fosta ,,Oltcit")

Este o linie care are bucle de intoarcere pe parcursul ei. Iata si linia detaliata.



Harta tramvai craiova 1975.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.53 kb
 Vizualizat:  de 23302 ori

Harta tramvai craiova 1975.GIF



craiova_trasee-2_718.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.21 kb
 Vizualizat:  de 20683 ori

craiova_trasee-2_718.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 18:21:03    Titlul subiectului: 24562

Tramvaiul e singurul mijloc de transport care respectă la secundă programul...Bulevardul pe care îl străbate mi se pare destul de îngrijit (ronduri de flori între cele 2 sensuri de mers). Linia de Oltcit e aproape moartă... merge gol tramvaiul (de aia vine 1 dată pe oră 102-ul, iar 101 nu circulă în week-end, chiar dacă e afișat pe stații). La Ișalnița mai merge lumea, dar nu pentru Termocentrală, ci pentru localitate. Oricum, linia proastă îi determină pe majoritatea să apeleze la autobuze (tot ale RATCv). Dube/autobuze preorășenești particulare nu am văzut, însă în oraș sunt dube ale Fraților Bacriz, care au concesionat câteva trasee ale RATCv-ului. E interesant că atât dubele Frtaților, cât și cele ale RATCv arată la fel, numai că pe cele ale Primăriei era tricolorul și pe cele ale fraților scria Frații Bacriz. În rest erau identice, chiar și reclamele erau la fel!
Sergabi28 a scris:
Detin si proiectul liniei propus in anul 1975
Ce bine Smile În proiect se prevedea cumva ca linia de tramvai să fie prelungită de la Electroputere și peste pod? Deoarece acolo e o linie care vine de pe pod și se unește cu restul rețelei (care vine de sub pod pe o bretea de acces). Numai că această linie se sfârșește pe la jumătatea podului și nu are fir, iar după ce ea se termină, nu pare să fi fost vreodată tramvai (,,insula" dintre sensurile de mers are chiar și copăcei și e mai lată). Totuși, această bucată de linie se unește cu restul rețelei printr-un macaz abslut normal, care nu face decât să încurce tramvaiele.
Deci se prevedea o linie pe la Gară...dar, totuși, ce e cu linia de pe podul de la Electroputere?
De precizat că după Peco uremează bucla CLF apoi capătul final al liniei, Termo Ișalnița.
Tramvaiul 102 străbate absolut toată rețeaua (Daewoo-Termo), dar intervalul de succedare e de 30 min n zuile lucrătoare și 60 min în zile nelucrătoare.
Cel mai folosit tramvai (și cel mai scurt) e 100 . Electroputere-Peco, care în zile nelucrătoare vine la 6-10 minute (verificat personal).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 18:06:06    Titlul subiectului: 00000000000 25240

In Craiova nu exista tramvaie Duewag. Cele numite de Dragoș "DuewagE1" sunt produse de catre SGP (Simmering-Graz-Pauker AG)
Una e sa te referi la licenta de fabricatie si alta e sa te referi la numele unui produs. Nu stiu unde ai gasit specificatia Duewag E1 (de exemplu), insa cartile de specialitate austriece denumesc vagoanele simplu: E, E1, E2, E6, etc. Iar daca site-urile cu pricina dau E1, E2, E6 drept E, e crunt, intrucat cele 4 sunt tipuri diferite. Atentie, nu doar SGP a produs vagoanele E, E1 si E2 sub licenta Duewag, ci si Lohnerwerke GmbH (ulterior Bombardier-Rotax GmbH)! Vagoanele E6 au fost produse de catre Bombardier-Rotax GmbH. Vagoanele E (doar 2, pentru piese de schimb) si E1 (10 bucati - 9 au ajuns in Craiova si unul a fost casat in urma unui accident) aduse in Rotterdam din Viena au fost produse de catre SGP..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1073
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Noi 2006 14:35:42    Titlul subiectului: 37801

Pe vremea cand timisurile erau "cam" la fel, tramvaiul 008 era vopsit in bleu, dar schema de culoare era identica cu cea din Timisoara, exceptand evident culoarea in sine. In rest, aceeasi banda alba delimitata de bordura neagra sub ferestre. Am remarcat acest tramvai fiind in trecere cu masina pe acolo (prin 1989 sau 1990). Restul tramvaielor erau galbene, galben inchis sau portocalii, dar tot aceeasi schema. Ulterior au inceput modificarile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 22:18:37    Titlul subiectului: 39968

În prezent, în Craiova mai circulă doar 5 tramvaie Timiș, toate fiind modernizate la Ep.
Numerele lor sunt: #13, #16, #22, #23, #46. #10,#11 și nemodernizatul din poza de pe site-ul lui Metrouușor (#43) au fost tăiate.
Vagoane T4D mai există doar #116 și #125, restul fiin căsăpite.
KT4D-urile și Rathgeberurile circulă toate. Rathgeberul #666 (cel fără remorcă) este în lucru pentru montarea boghiurilor.
KT4D #106 este chopperizat (așa am rezolvat enigma:de ce nu are probleme?). Restul KT4D-urilor circulă, dar doar în caz de urgență, deoarece mai mereu rămân blocate și încurcă traficul. Rathgeberurile cu boghiu pe 3 osii deraiază f. des... zilnic.
SGP E1 merg fără nicio problemă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 21:35:29    Titlul subiectului: 3333333333 78843

Vagoane T4D mai existau doar #116 și #125 pentru ca erau singurele in stare functionala dar in ianuarie 2006 #115, #116, #121 au fost retrase si #123 a fost casat tot in ianuarie 2006 iar in 2007 a fost randul #125 sa fie retras; in prezent aparitia pe strada a unui vagon T4D ar fii o minune.
La Electroputre Craiova au fost doar modernizate Timis-urile, ele au fost fabricate la Timisoara, la Electrometal Timisoara.
In multe orase sunt grafitti pe tramvaie, chiar si in Craiova este unul (#666), dar acesta a fost revopsit Sad



3-dsc00160_990.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.84 kb
 Vizualizat:  de 20692 ori

3-dsc00160_990.jpg



4-dsc00164_601.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.46 kb
 Vizualizat:  de 20692 ori

4-dsc00164_601.jpg



5-dsc00155_854.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.74 kb
 Vizualizat:  de 20693 ori

5-dsc00155_854.jpg



3-dsc00175_107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.64 kb
 Vizualizat:  de 20689 ori

3-dsc00175_107.jpg



0666dep002mc6_835.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.77 kb
 Vizualizat:  de 20682 ori

0666dep002mc6_835.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1073
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 12:13:44    Titlul subiectului: 78859

Atunci cand un tramvai este destinat acestui scop, adica sunt lasati copiii / tinerii sa-l picteze, poate iesi ceva frumos. Dar atunci cand este pictat sub presiunea timpului asteptand semnalul de imprastiere, poate iesi urat. Unele combinatii de culori fac ca tramvaiul sa arate chiar ca dupa un incendiu.
Dupa cum se observa, tramvaiul asa a venit, pentru ca e pictat de sus pana jos. Pictorii de ocazie nu se pot urca pana in partea de sus si nu risca sa se pozitioneze in zone de unde pot fugi mai greu in caz de pericol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 13:08:12    Titlul subiectului: 78862

Nu sunt de acord cu aceste ,,mazgaleli" facute in bataie de joc pe mijloacele de transport! Mai ales ca unele vehicule sunt ,,mazgalite" dupa ce acestea au fost revopsite. Pentru cei ce nu sunt de acord cu mine, au idee cat costa vopsitul unui tramvai de exemplu? Iata niste criterii de calcul, cine are minte, sa judece:
- tinand cont ca un litru de vopsea costa in medie 180.000 ROL, iar pentru un vagon de tramvai sunt necesari cam 20 litri, socotiti...
-costul chitului, lacurilor, smaltului antiradiatii si al smaltului final...
-curentul electric folosit la ecapare/sablare/honuire/rectificare/slefuire/etc.
-apa folosita pentru spalare
-lacuri intaritoare, smalt antiradiatii, smalt-final
-energia electrica pentru uscare fortata (rezistente electrice ale cuptorului, ventilatoarele etc.)
-plata salariatilor care se ocupa cu operatiunile de vopsire, rectificare, finisare, slefuire, honuire, sablare, tinichigerie, sudura, mecanica, electrica (aia trebuie sa monteze si sa lege la retea toate instalatiile aferente acestor operatiuni!)...
Daca veti face niste calcule estimative, veti vedea ca aceste operatiuni au un cost foarte mare, e vorba de minim cateva zeci de milioane (revizii, reparatii curente), sau de cateva sute de milioane (RK-uri), care nu pot fi trecute asa simplu cu vederea. E vorba de bani multi, bani ai nostri, ai calatorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 23:02:02    Titlul subiectului: 5555555 78893

Se pare că ,,artiștii amatori" au cruțat geamurile vagonului. Interesant este că #666 chiar a circulat așa în Craiova! Si era cu grafitti si pe partea cealalta, dar din pacate nu am putut gasi nici o poza ca cealalta parte Sad ; Partea amuzanta e ca dupa ce l-au vopsit au pus pe el o reclama la pompe funerare Smile) si nici nu ma mir avand in vadere ca are #666 Evil or Very Mad Twisted Evil

Am vazut cateva tramvaie KT4D in probe zilele trecute dar am crezut ca au fost doar revopsite (pentru ca nu aveau reclame si vopseaua "stralucea") si au lucrat la partea mecanica. Nu cred ca au fost tramvaie noi deoarece aveau numere de tramvaie retrase in depou pentru a fi taiate sau casate ex:#101; #103; #104; #108...
Mai am facut si eu cateva poze.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.74 kb
 Vizualizat:  de 20609 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.25 kb
 Vizualizat:  de 20607 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.48 kb
 Vizualizat:  de 20607 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.56 kb
 Vizualizat:  de 20608 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.96 kb
 Vizualizat:  de 20608 ori

5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 23:03:33    Titlul subiectului: 78894

KT4D este un model de tramvai destul de bun, mai putin cand il adaptezi pentru 750V si-l alimentezi la minim 825V (ca la Craiova).
Asa se exeoplica de ce #106 nu a avut probleme majore... chopperul regleaza tensiunea la cat e nevoie (implicit ia din retea cat are nevoie), deci a actionat ca o rezistenta asupra excesului de tensiune.
Cred ca mai degraba au fost reparate cele existente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2007 21:17:25    Titlul subiectului: 44444444 79007

Tramvaiul din poza de mai jos de ce marca este?


DSC00207.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.78 kb
 Vizualizat:  de 21333 ori

DSC00207.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2007 22:40:33    Titlul subiectului: 79012

Este un Duewag tip L, iată si alte poze facute de mine unuia din Bucuresti http://transportbucuresti.trei.ro/tramvai/Tw_DuewagL.htm
La cele din Bucuresti, ca avem mai multe, din pacate toate la McDee... erau vremuri cand lucrau pentru RATB aceste vagoane + remorcile lor. Acum... se mai pastreaza doar 2 boghiuri, ambele motoare.
La Galati mai circula acest model.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 537
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2007 23:07:11    Titlul subiectului: 666666 79013

La Rathgeber nu se folosesc si remorcile?
_________________
30 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2017! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 00:01:23    Titlul subiectului: 79017

Sunt 7 vagoane motor si 4 remorci...
#665-#667 au venit modificate sa nu poata purta remorca.
In plus, folosirea remorcilor este extrem de periculoasa pe linia 100 (pirncipala line de transport), deoarece statia ,,Pod Electroputere - COB,URC" este amplasata (inca din 1987) in curba la stanga si a provocat nenumarate accidente (unele foarte grave) cu remorcile de Timis (oameni cazuti sub tramvai, busituri, tramvaie care veneau din spate si nu le vedeau pe cele din fata etc.). La SGP E1 se deschid doar usile din sectiunea A.
Cu toate astea, nu inteleg de ce nu se muta statia in linie dreapta, sub pod (in acest fel ar putea opri si 101 si 102 acolo).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 11:45:23    Titlul subiectului: 79025

Nu stiu nici eu de ce nu au facut statia sub pod sau in alta parte...in orice caz si tramvaie de la 101 si 102 opresc si ele prin zona si cateodata chiar langa de statia lui 100. Mai explicita este poza de mai jos.


BS07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.14 kb
 Vizualizat:  de 21302 ori

BS07.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 13:29:04    Titlul subiectului: 79028

Opresc, desi nu au statie acolo, dar stiu ca majoritatea calatorilor acolo coboara, cu exceptia orelor cand se schimba turele pe la fabrici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 21:23:28    Titlul subiectului: 79034

Cateodata opresc pentru a le verifica cineva o foaie, nu stiu mai exact ce si cum Very Happy
Si mai opresc si sus la macaz pentru a-l scimba...dar la orele de varf sta o persoana si il schimba
In Craiova au aparut la unele tramvaie niste placute galbene pe care scrie: DJ CRAIOVA 00138 (exemplu la tramvaiul #108)
E vorba de numere de înmatriculare de la Primărie, cum sunt în majoritatea orașelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 23:28:07    Titlul subiectului: Tramvai de sărbători 81465

Unele tramvaie au fost folosite ca vagoane de sarbatori. Intai au fost Timisurile pe post de tramvaie de sarvatori, si acum in tramvaiele #23 si #46 se mai gasesc stelute si brazi (n-am poze cu el din interior)
-Apoi aparitia tramvaielor KT4D a schimbat "casa" lui Mos Craciun, tramvaiul #102 (am poza cu el)(pana in primavara lui 2007 a avut pe el stelute si braduleti si alte decoratiuni dar acestea au fost sterse)a fost tramvai de sarbatari pana la aparitia tram SGP E1
-Din nou s-a schimbat tramvaiul de sarbatori a fost randul # 654(am poza cu el) care inca mai este tramvai de sarbatori,dar nu se stie daca o s mai fie si in acest an... Very Happy



0102_dep_001_854.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.19 kb
 Vizualizat:  de 20644 ori

0102_dep_001_854.jpg



dsc07878_877.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.27 kb
 Vizualizat:  de 20638 ori

dsc07878_877.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 23:37:38    Titlul subiectului: Depoul de tramvaie 81469

Depoul de tramvaie din Craiova este amplasat pe Bd. Dacia, în partea vestică a orasului. A fost deschis în 1987, o dată cu reteaua de tramvaie. De-alungul timpului, au existat următoarele tipuri de vagoane:
Timis 2 cu remorcă (unele au fost modernizate), livrate între 1987 si 1989
Tatra KT4D, aduse 2nd hand din Berlin în 1998
Tatra T4D cu remorci B4D, aduse 2nd hand din Leipzig în 2001
SGP E1, aduse 2nd hand în 2005 din Rotterdam, Olanda
Rathgeber M5.65 cu remorci m5.65, aduse 2nd hand din Munchen în 2005
Vagon utilitar 3VU, produs de Întrepriderea de Transport Bucuresti, livrat, probabil, în 1987 sau 1988
În 1993 a început procesul de modernizare a vagoanelor Timis 2, la Electroputere Craiova. Între 1993 si 1995 au fost modernizate 11 cupluri (vagon motor si remorca). Se pare însă că eficienta vagoanelor Timis 2 lăsa mult de dorit chiar si după modernizare (modernizare în urma cărora, printre altele, s-a mărit înăltimea podelei la 1m, iar compresorul automat a fost înlocuit cu unul manual), ceea ce a făcut ca în 1998 să fie aduse primele vagoane la mâna a 2a, Tatra KT4D din Berlin, Germania. Procesul de înlocuire a vagoanelor Timis 2 a continuat, în 2001 fiind aduse 16 cupluri T4D+B4D din Leipzig, iar în 2005 au sosit 11 tramvaie SGP E1 din Rotherdam si 6 Rathgeber M5.65 (din care 4 cu remorci m5.65) din Munchen. Astfel, numărul Timisurilor rămase în serviciu în prezent este de 11 vagoane motor modernizate si unul nemodernizat, acesta din urmă fiind folosit pentru deszăpezire; trebuie precizat că au fost livrate aprox. 50 de cupluri de vagoane Timis 2.
În anul 2003, ultimele rmorci B4D si Timis 2 au fost retrase. Un motiv semnificativ care a contribuit la retragerea lor a fost si reducerea activitatii în platformele industriale de la marginea orasului (Daewoo, Electroputere, Termocentrala Isalnita etc.), care sunt legate de Centru de linia de tramvai.
Nici situatia vagoanelor Tatra nu este prea ,,roză”. Se pare că ele prezintă probleme la motoare, dar si la frâna de stationare. S-a vehiculat ideea că problemele ar putea fi din cauza alimentării vagoanelor la tensiunea de 825V c.c. (ele fiind vagoane de... 600V, adaptate pentru...750V). La sfârsitul lui 2006, tensiunea a fost scăzută la 600V, numărul defectiunilor scăzând, însă câteva vagoane erau deja grav avariate la partea tehnică (motoare, acceleratoare etc.). Reducerea de tensiune a cauzat probleme si Timisurilor, vagoane pentru 750V, care au pierdut o parte din putere.
Vagoanele SGP E1 sunt, se pare, vagoanele care pun cele mai putine probleme în exploatare. De la aducerea lor nu s-au înregistrat incidente notabile.
Nu acelasi lucru îl putem spune despre Rathgeber. Desi, din punct de vedere al confortului călătorilor, sunt cu mult peste Tatre si Timis, prezenta boghiurilor cu 3 osii a pus seriose probleme. Mai adăugăm aici si că roata intermediară a boghiului are un diamentru mai redus decât celelelte 2, fiind nevoie de bandaje de mărimi diferite. Dar principala problemă nu o reprezintă dimensiunea bandajelor (depoul este prevăzut cu strung pentru schimbarea bandajelor), ci deraierile frecvente, cauzate de neadaptarea boghiului la calea de rulare din Craiova. De altfel, problema incompatibilitătii dintre boghiul cu 3 osii si sistemul de linie cu sina înglobată în dale de beton a fost întâlnită si la Bucuresti, unde boghiurile originale au fost înlocuite cu boghiuri V3A (si, implicit, motoare V3A). Pentru ase rezolva aceste probleme, se încearcă monatarea de boghiuri motoare Timis 2 sub vagoanul-motor #667.
Ca perspective de viitor, se au în vedere, printre altele:
cumpărarea a minim 10 tramvaie 2nd hand pentru că există o criză acută de vagoane
extinderea transportului în comun cu tramvaie pentru a asigura si legătura dintre Gară si Centru, o rută foarte solicitată
lucări pentru reabilitarea căii de rulare
În prezent, parcul inventar de tramvaie numără 42 de vagoane cu motor (inclusiv cele 2 utilitare) si 4 remorci.
Depoul este dotat, printre altele, cu:
-spălătorie
-hală vopsitorie
-instalatie pentru ridicarea vagoanelor de pe boghiuri
-strung pentru rectificat bandaje
-strung pentru înlocuit bandaje
-statie I.T.P. pentru tramvaie
Orasul Craiova poate fi vazut pe http://wikimapia.org .
Pentru ca depoul e intr'o zona unde nu exista zoom bun, iata zona garii centrale.
http://wikimapia.org/#y=44328814&x=23815956&z=18&l=0&m=a&v=2
O parte din text si poze au fost preluate de pe http://craiova.pluto.ro/Tramvaie/Depoul.htm, la fel și pentru harta și textul luat de pe site-ul RATCv-ului ( http://www.rat-craiova.ro/index.php ). Au fost preluate poze de pe site-ul lui Dragoș Anoaica (www.craiova.pluto.ro).
La Craiova au renuntat la remorcile vagoanelor Timis; vagoanele motor circula si astazi dar si acestea s-ar putea sa nu mai circule dupa achizitionarea noilor tramvaie care trebuie sa soseasca in timpul luni septembrie conform spuselor directorului Virgil Boboc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community