|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 17:56:06 Titlul subiectului: Considerații generale despre tramvai ca mijloc de transport |
10260 |
|
Si eu sunt de acord cu transportul electric, in masura in care nu impiedica miscarea celorlalti participanti la trafic. O banda pentru transport in comun sau turisme cu minim 3 pasageri, cateva troleibuze articulate si rezolvam prblema.
Voi v-ati trezit vreodata in zgomot de tramvai (pe sina incastrata in dale de beton e inevitabil)? Ca nu mai zic de vibratiile trimise in cladirile din jur. Metroul e foarte bun, troleibuzul e bun, Tramvaiul nu e bun.
Tramvaiul nu e progres, e un regres la vremurile cand nu erau autobuze mari (deh, motor diesel rapid am avut abia prin 40), sau nu erau troleibuze. Tramvaiul a fost inventat de siemens pe 1860 parca, asa ca nu poate fi un progres, fata de un autobuz inventat prin 1920.
Ca tramvaiele sunt scumpe sper ca nu ma contrazice nimeni, nu?
In facultatea mea exista la master o specializare de control al traficului, unde tramvaiele se studiaza separat. Cand un tramvai face stanga la o intersectie e dezastru. Un troleu sau autobuz se mai inteleg cu restul participantilor la trafic, dar un tramvai nu. Ele sunt bune, dar numai daca nu se intersesteaza prea mult cu traseul vehiculelor cu pneuri. Cum Primaria Bucurestiului nu prea are bani de tramvaie noi sau de investitii in calea de rulare (ca tramvaie noi pe sine vechi degeaba), mai bine canalizeaza banii disponibili in alte forme de transport
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 17:59:50 Titlul subiectului: |
10261 |
|
Constructiv, tramvaiul e un vehicul simplu. Dar construirea caii de rulare nu e asa simpla, insa e foarte durabila daca e facuta cu cap si la fel intretinuta. La tramvai nu ai:mecanism de directie, poluare etc.
De ce in alte tari scot autobuzele pentru a baga tramvaie? De ce in alte tari tramvaiul merge pe strazi de gen BUZESTI sau Dr Felix si nu incurca pe nimeni? Dau eu raspunsul: Civilizatia. Acolo nu toata lumea merge la servici cu masina si, in plus, nu prea se urca cu masina pe liniile de tramvai. La noi a te duci cu RATB la servici si sa nu intarzii e o performanta. Daca tramvaiul era depasit asa de tare tehnologic ca mijloc de transport, se mai produceau azi tramvaie ultimul tip, care zici ca sunt sageata albastra?
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Ian 2006 13:32:47 Titlul subiectului: |
10335 |
|
Ce te face sa crezi ca tramvaiul e un regres? Daca infrastructura e facuta ca lumea si intretinuta dupa instructiunile tehnice aferente, nu ar mai exista trancaneala de care vorbesti tu. Cauta pe net sistemele de realizare a infrastructurii SEDRA si ai sa vezi ca in marile orase din Europa de Vest si Centrala sunt modernizate caile de rulare: PRAGA, COTTBUS, HALLE, LEIPZIG, OSLO, SCHWERIN (sisteme SEDRA). Au linii cu caracter istoric pe care cicula vagoane de epoca restaurate. Pai la noi se vrea modernizare ieftina si proasta prin eliminarea tramvaielor ( imi pare rau ptr brasoveni! ). Exemplu: in Iasi, pe traseul 11 circula si tramvaie si maxi-taxi. Daca plec din rond Dacia spre Tatarasi ajung mai repede si mai in siguranta cu tramvaiul decat cu cashcarabeta. Tramvaiul are statiile lui, pe cand maxi taxi opreste la fiecare scara de bloc. Si inca ceva, sa nu uit: pe 11 circula in general vagoane Tatra De curand a fost schimbata o parte din linia din Dacia si crede-ma ca maxi taxi ramane mult in urma tramvaiului. Deci in ceea ce priveste viteza, siguranta calatorilor si confortul prefer tramvaiul.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 01 Ian 2006 16:51:41 Titlul subiectului: |
10366 |
|
Am găsit o statistică, de pe site-ul www.ratb.ro
Calatorii (milioane)
Tipul de vehicul Trim. I. 2004 Trim. I. 2005 Diferenta(%)
Tramvaie 111 118 6.31
Troleibuze 24 26 8.33
Autobuze 111 118 6.31
TOTAL 246 262 6.50
Numar mediu zilnic de calatorii (mil)
Tipul de vehicul Trim. I. 2004 Trim. I. 2005 Diferenta(%)
Tramvaie 1.49 1.58 6.04
Troleibuze 0.33 0.35 6.06
Autobuze 1.49 1.58 6.04
TOTAL 3.31 3.51 6.04
Și ține cont că rețeaua de tramvai e mai redusă ca cea de autobuz:
Lungimea traseelor de transport în comun (km cale dubla)
Tipul de vehicul Trim. I. 2004 Trim. I. 2005 Diferenta(%)
Tramvaie 313 281 -10.22
Troleibuze 152 152 0.00
Autobuze 1528 1658 8.51
TOTAL 1993 2091 4.92
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Ian 2006 17:20:55 Titlul subiectului: |
10370 |
|
Adica tramvaiele transporta la fel de multi calatori ca autobuzele, dar pe distante mai scurte si in aglomeratie mai mare. Interesant...Cine are de ales intre un tramvai si un bus pentru aceiasi destinatie ce credeti voi ca alege (eu unul aleg metroul dar asta e altceva).
Oricum nu stiu exact cum a facut RATB acele statistici, avand in vedere numarul de blatisiti si pe cei cu abonamente care schimba 3 vehicule pentru o calatorie.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 18 Dec 2007 13:38:44 Titlul subiectului: |
85863 |
|
Incerc sa va prezint formula de calcul al cifrei de control pentru numerele de parc folosite la tramvaiele din orasele Berlin si Dresden.
Sa vedem un numar de parc.
244 031-3
Este un vagon motor remorcat simbolizat TB4D-MS (din luna aceasta in gestiunea regiei din Craiova )
Dupa cum vedeti numarul de parc se poate delimita in trei parti. Primul grup de 3 cifre al doilea grup de 3 cifre si numarul de control delimitata printr=o liniuta orzontala.
Adunati cifrele ce compun acest cod de la stanga la dreapta primul numar luam ca atare, cifra a doua inainte de a aduna inmultin cu 5 a treia cu 7. Din al doilea grup prima cifra se inmulteste cu 8 a doua cu 4 si a treia cu 2. Deci in cazul nostru. La rezultat i se mai adunca 5
2+(4*5)+(4*7)+(0*+(3*4)+(2*1)+5=69
Rezultatul obtinut se rotunjeste in sus pana la urmatoarea cifra decimala,
in cazul nostru este 70 si se imparte la 10. Adica aveam cifra 7. Din rezultatul primit prima data (69) se scade numarul primit ultima data care in prealabil este inmultit cu 9 adica
69-(7*9)= 6
Cifra de control se obtine scazand din 9 cifra rezultata din ultima formula, adica 9-6 = 3
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Apr 2008 23:52:55 Titlul subiectului: Re: Considerații generale despre tramvai ca mijloc de transp |
92208 |
|
Kaleun a scris: | Tramvaiul nu e progres, e un regres la vremurile cand nu erau autobuze mari (deh, motor diesel rapid am avut abia prin 40), sau nu erau troleibuze. | Pai daca mergem pe acest rationament, insemna ca Franta, Spania si alte tari din Europa de Vest unde tramvaiul revine in forta, regreseaza si se indreapta cu pasi repezi inspre Evul Mediu
Lasand gluma la o parte, vreau sa va dau un exemplu clasic din Bucuresti, si anume Bulevardul Barbu Vacarescu. Din cauza unor lucrari la infrastructura, pentru o perioada tramvaiul 5 este suspendat, in locul lui circuland autobuzul 605. Un progres intr-adevar
Durata semicursei a "scazut simtitor" de la 30-50 de minute la mai mult de o ora. Fara tramvaie care incurcau soferii, pe Bulevardul Barbu Vacarescu traficul se desfasoara in conditii mult mai bune, asa cum se vede si din poze
Va rog sa imi spuneti ce progrese se vad pe Barbu Vacarescu, de cand nu mai circula tramvaiele? Pozele le-am realizat la ora 13 si 30 (care nu este considerata ora de varf), in zona Pasajului Baneasa, unde nu sunt lucrari la carosabil care ar afecta circualtia, deci intr-un cuvand conditii "normale de trafic". Deci, tramvaiul e un regres?
Eu sunt de parerea ca in Bucuresti solutia este tramvaiul cu cale separata de rulare. Oricate pasaje denivelate am face, oricate strapungeri, in capitala nu se poate circula in conditii decente cu un milion de masini pe strazi, deoarece strazile orasului nu sunt concepute pentru atatea autovehicule.
Singurul mijloc de transport in comun de suprafata care are cat de cat sanse sanse sa circule decent in capitala ar fi tramvaiul cu cale separata de rulare.
In ultimele doua poze se poate observa cat de bine se descurca "inlocuitoarele" tramvaileor pe Barbu Vacarescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.95 kb |
Vizualizat: |
de 16934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.83 kb |
Vizualizat: |
de 16934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.33 kb |
Vizualizat: |
de 16934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.13 kb |
Vizualizat: |
de 16934 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 19 Apr 2008 11:32:59, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 16:14:11 Titlul subiectului: |
92232 |
|
Lucrul care ramane straniu este altul: cat de rau trebuie sa fie ca sa se inteleaga ca unele lucruri isi au rostul lor.
Cine crede ca doar cu autostrazi si bulevarde largi se vor rezolva problemele de transport in Romania se inseala serios. E adevarat, nu facem decat sa repetam exact aceleasi greseli pe care le-au facut si capitalistii din vest prin 60-70. La un moment dat insa va fi evident ca fara transport public rapid in orase si in afara lor nu se va face nimic.
Pana atunci vor mai trece insa multi ani de circ inutil si asa-zise imbunatatiri de moment.
|
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Lun 21 Apr 2008 18:55:43 Titlul subiectului: |
92315 |
|
Am fost la Nisa, in Franta. Am nimerit in perioada cind faceau probe la tramvaiul care urma sa fie introdus.
E un semn rau, un regres, nu?
|
|
Sus |
|
|
Gygyman6
Data înscrierii: 24/Aug/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2009 Mesaje: 68 Locație: Timisoara
|
Trimis: Joi 11 Dec 2008 21:30:18 Titlul subiectului: |
102409 |
|
Progresul asta a lovit Constanta partea rea e ca o solutie asa radicala poate fi aprobata, nici acuma nu pot sa inteleg cum poate asa ceva sa se intample e ridicol. Parte rea e ca progresele astea sunt facute de "baieti destepti" care castiga de pe spinarea acestor progrese.
_________________ JJJ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 07:17:45 Titlul subiectului: Il mut la alt topic |
144816 |
|
weeping eye la topicul Pasajul suprateran Basarab a scris: | La noi tramvaiul e o mare belea, cred ca ar trebui urmat exemplul Brasovului |
Si ce mari realizari a avut Brasovul cu scoaterea tramvaiului ? Nu prea le vad. Inainte sa tragem concluzii pripite referitoare la viteza tramvaielor pe podul Basarab, ar trebui sa facem cateva zeci de calatorii in ambele sensuri si abia apoi sa tragem niste concluzii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Mie 22 Iun 2011 13:23:28, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Iun 2011 10:46:42 Titlul subiectului: |
144841 |
|
Podul Basarab este doar bomboana de pe coliva! Viteza medie mica se respecta cu strictete si pe alte linii. In conditiile in care fabricarea si repararea tramvaielor se face intr-un cotet, nu poti avea pretentii la rezultate de top! Si nici liniile nu sunt ce ar trebui. Iar concluziile mele se bazeaza pe observatii facute de cativa anisori (zeci de anisori) buni!
Am zis de Podul Basarab pentru ca ce am constatat este in totala contradictie nu numai cu sloganurile autoritatilor, ci si cu necesitatile orasului! Aici este ridicolul de care amintesti!
In tarile cu apa calda, tramvaiul este un mijloc de transport rapid, comod, economic. Are prioritate, i se respecta prioritatea, are linia izolata de trafic... ar fi multe de zis. La noi este greoi, lent, deloc confortabil si consumator. Este aruncat in mijlocul masinilor, nimeni nu se ingrijeste sa i se acorde prioritate... mai vrei si altele? Bine-inteles, tot din cauza noastra, nu a fierului! Dar daca nu suntem in stare sa-l folosim asa cum scrie la carte, ne aduce doar belele!
Si ca incheiere: uita-te la tramvaiele facute de Rade Koncar si uita-te la V3A-urile noastre, super-modernizate. Si pe urma gandeste-te ca in urma cu ceva ani buni, am fabricat locomotive cot la cot, folosind aceeasi licenta. Si fi atent: nu am zis Germania, Austria sau alta tara cu traditie in ale fiarelor!
Citat: | Si ce mari realizari a avut Brasovul cu scoaterea tramvaiului ? Nu prea le vad. |
Daca ai fost pe-acolo si ai facut cateva zeci de calatorii cu 101 de la un cap la altul, compara senzatiile cu cele pe care le vei avea in urma a cateva zeci de calatorii cu 8-ul, tot de la un cap la altul! Analizeaza in paralel viteza, vibratiile, zgomotul, incalzirea (pe timp rece). Eu sunt mai multumit de troleibuz, decat de tramvai. Cel putin pentru Brasov, linia de tramvai a fost o prostie, o ambitie a lu' Taticu pentru un oras fara traditie in asa ceva! Imi amintesc si acum prin '87 - '88 cum se tarau tramvaiele pe strazi, topite de caldura, cum coborau pantografele la intersectarea firelor de troleibuz... un cosmar! Pe urma au adus SH-urile, dar linia era varza! Deci, repet: noi nu stim sa folosim tramvaiul, n-am zis ca tramvaiul (in general) nu e bun!
_________________ Va pupa tata! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Iun 2011 20:01:00 Titlul subiectului: |
145180 |
|
weeping eye a scris: | Deci, repet: noi nu stim sa folosim tramvaiul, n-am zis ca tramvaiul (in general) nu e bun! | Si ... daca nu stim sa il folosim, sa il desfiintam ? Dar stim sa folosim vreun mijloc de transport in tara asta ? Stim sa folosim troleibuzele ? NU ... hai sa le desfiintam ? Stim sa folosim autobuzele ? NU ... hai sa le desfintam ? Stim sa folosim TARA asta ? NU ... hai sa stingem lumina
Oare cineva si-a pus problema referitoare la tramvaie: -Ok asta este situatia prezenta, hai sa vedem daca facem ceva ? Oare dumneavoastra v-ati pus vreodata problema asta, sa veniti cu o solutie concreta, ca tot va laudati ca ati circulat zeci de ani, si cunoasteti realitatile de pe teren ? Nu ... e mai simplu sa spunem sa se desfiinteze ceva. Tipic romanesc, gandire rudimentara. Nu am vazut nici unul sa se gandeasca in perspectiva, nu numai referitor la subiectul tramvaielor, ci in general ... Poate mai trebuie sa va plimbati cateva zeci de anisori ...
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|