|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 19:54:15 Titlul subiectului: 6388 |
91561 |
|
Si fiindca tot am discutat despre afisajul traseelor in mesajul anterior, in cazul FRC-ului (spre deosebire de FPV), acesta nu a creat probleme. Poza a foat realizata la capatul traseului 102 din cartierul Micro 19. Principalele statii prezentate in "format digital" sunt: Micro 19 (capat de linie)- Tiglina I - Potcoava de Aur - Parfumul Teilor - Parc C.F.R. (capat de linie):
In interiorul DAB-urilor, curelele de sustinere pentru pasageri se afla amplasate - datorita distantei dintre podea si barele de sustinere orizontale - inaintea celei de-a doua usi, in zona banchetelor rabatabile. Poza postata mai jos a fost realizata in interiorul DAB-ului cu numarul de parc DWO:
Sa vedem acum si o poza cu interiorul DAB-ului DWO, realizata in cursul serii de sambata (05.04.2008). Am sesizat deja aparitia semnelor de grafitti pe spatarele scaunelor si pe panourile protectoare. DWO nu este singurul aflat in aceasta situatie.
Iata o poza "de interior" realizata in DAB-ul cu numarul de parc FPU, in cursul acestei dupa-amieze (06.04.2008):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.65 kb |
Vizualizat: |
de 15294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.06 kb |
Vizualizat: |
de 15092 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.59 kb |
Vizualizat: |
de 15090 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
250.89 kb |
Vizualizat: |
de 15088 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 20:45:12 Titlul subiectului: 6388 |
91569 |
|
DWP apartine primului lot de DAB-uri adus la Galati si a fost fotografiat in cursul acestei zile (06.04.2008) la capatul de linie al traseului 102. DWP-ul este uneori utilizat si pe Cursele Conventie care isi au punctul de plecare din zona stadionului Dunarea. Mentionez ca, majoritatea DAB-urilor care efectueaza la anumite ore Cursele Conventie, au punctul de plecare din zona stadionului mentionat mai sus; celelalte puncte de plecare pentru Curse sunt in continuare suplinite de autobuzele ROCAR si de midibuze.
In ultima poza a fost surprins DAB-ul FPZ aflat la capatul de linie al traseului 102 din cartierul Micro 19. FPZ a fost, pentru o scurta perioada de timp, unul dintre DAB-urile care a rulat pe forma prelungita (experimentala) a traseului 102: Micro 19 - Bariera Traian. Poza a fost realizata in cursul zilei de joi (03.04.2008):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
260.93 kb |
Vizualizat: |
de 15287 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.49 kb |
Vizualizat: |
de 15287 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.3 kb |
Vizualizat: |
de 15088 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 07 Apr 2008 01:17:36 Titlul subiectului: |
91586 |
|
Am observat că luneta are dimensiuni extrem de reduse. Motorul este, cumva, dispus transversal, ca la Agora și Citelis ?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 07 Apr 2008 20:16:15 Titlul subiectului: |
91618 |
|
Da, motorul este dispus transversal. Am avut ocazia sa remarc inca din primele zile de functionare al DAB-urilor in orasul Galati acest aspect. La interior, ultimul rand de banchete este "saltat" pe o treapta suplementara fata de nivelul podelei, corespunzator celei de-a treia usi. Nivelul de amplasament stabilit de ultimul rand de scaune se mentine pe ambele laterale pana in zona usii a doua, lasand un culoar destul de ingust pentru pasageri.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 08 Apr 2008 15:39:51 Titlul subiectului: |
91642 |
|
1. Este cel puțin interesantă soluția aleasă a celor de la DAB: podea complet coborâtă pe primele două treimi iar ultima treime fiind ,de fapt, un plan înclinat cu o pantă destul de pronunțată, cele 4 trepte însumând o înălțime echivalentă cu cea a 3 trepte de Ikarus 260; înălțimea podelei în dreptul ușii a III-a o văd ca fiind în jur de 0,9m, cam ca la Rocar și la Ikarus 260. Asta arată că blocul motor este
-fie ca și la Scania Omnicity (transversal, dar înclinat)
-fie ca și la unul din modelele de Mercedes O 530 (transversal, dar orizontal)
2. Din câte văd în poze, validatoarele sunt de tip electronic. Așa au venit din Danemarca sau sunt montate de cei de la Transurb? Cum se descurcă?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 09 Apr 2008 22:25:51 Titlul subiectului: |
91695 |
|
Dupa cum s-a afirmat deja, la Galati ruleaza - pana acum - doua loturi de DAB-uri. Reiau aceasta observatie in urmatorul scop: DAB-urile din primul lot nu au podea inclinata intre a doua si a treia usa; dupa cea de-a doua usa exista o treapta care realizeaza diferenta dintre cele doua suprafete. DAB-urile din cel de-al doilea lot au podeaua inclinata. Drept urmare, acestea nu au au necesitat treapta de nivel in interior.
Din cate am remarcat, motorul este amplasat transversal in pozitie orizontala. Referior la validatoare (capsatoare): acestea nu sunt de tip electronic si au fost amplasate de Transurb. Tipul de capsator remarcat in pozele postate anterior este frecvent intrebuintat la echiparea mijloacelor de transport din Galati.
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 10 Apr 2008 21:24:29 Titlul subiectului: |
91725 |
|
Am patit o chestie foarte interesanta azi. Eram in DAB-ul DWI (ma urcasem la Spitalul Judetean) si am avut parte de o calatorie deosebita pentru ca din 10 in 10 metri autobuzul dadea cu sasiul de pamant.
Se pare ca la primele ore ale diminetii, traseul 102 este foarte aglomerat si sistemul de ridicare si coborare al garzii la sol de care dispun DAB-urile nu mai face fata, asa ca masina se lasa in jos de tot. Ce mai, a fost de toata pomina, pana in Tiglina I autobuzul ruland cu 20-30 de kilometri pe ora. Sa nu zic ca eram chiar in fata si simteam la maxim fiecare busitura Oricum, din una in alta ajungem aproape de Potcoava de Aur si aici se rupe firul. Soferul nervos se opreste face semn la un alt DAB ce venea din spate (DWM) care opreste in fata lui. Si cu catel cu purcel ne inghesuim in DWM. Si prin inghesuiala inteleg "sardines style".
De remarcat este faptul ca desi soferul de pe DWI a cerut golirea autobuzului sub pretextul retragerii la garaj, cand am coborat din DWM la Modern am vazut DWI-ul venind din spate si oprind in aceeasi statie pt a lua calatori.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 10 Apr 2008 21:48:56 Titlul subiectului: |
91730 |
|
Un alt incident, petrecut in urma cu aproximativ doua saptamani a avut ca protagonist DAB-ul DWO. Incidentul s-a petrecut la plecarea din statia din Centru: dupa cativa metri parcursi, cutia de viteze a "refuzat" sa mai functioneze. Si in acest caz, "hiba" a fost repede solutionata (calatorii nu au coborat din autobuz) iar DWO a revenit dupa cateva minute pe traseu.
Incidentele prezentate de mine si de raven84 sunt doar doua exemple din multitudinea de "capricii" ridicate de autobuzele daneze. Aceste incidente se produc fie din cauza nefunctionarii corespunzatoare ale unor sisteme, fie din cauza gradului mai lent de acomodare al soferilor cu sistemul complex de manevrare si intretinere al mijlocului de transport respectiv.
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 11 Apr 2008 06:22:12 Titlul subiectului: |
91740 |
|
Oricat as vrea, nu pot sa fiu de acord cu tine Amirale. Chestiunea nu este de acomodare propriuzisa pentru ca cei mai multi soferi sunt angajati cu experienta ai Transurb. Problema pare sa vina din partea conditiilor specifice pentru care a fost construit autobuzul dar si din cauza unui anumit grad de uzura inerent vehiculelor second hand.
Probabil ca la primul RK sau RC, oricare vine mai intai. sistemele de boborare si ridicare a garzii de la sol vor fi anulate pentru ca pe de o parte Galatenii nu stiu sa calatoreasca decat inghesuiti la maxim iar Transurb-ul nu intelege ca solutia unor autobuze non articulate nu este deloc buna pentru orele de varf. Pentru ca autobuzul vine la ora stabilita dar nu poate prelua corespunzator tot fluxul de calatori existent.
Momentan asta este...DAB-urile, care vreme de mai mult de 10 ani au fost folosite in conditii de decenta si bun simt vor fi exploatate la maxim pana vor muri unul cate unul sau pana cand managementul Transurb va adapta serviciile de transport calatori la necesitatile Galatiului
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 11 Apr 2008 07:50:47 Titlul subiectului: |
91742 |
|
Da, majoritatea soferilor au experienta insa asta nu inseamna ca daca ai condus un DAC (ROCAR) timp de mai bine de 25 ani vei sti sa conduci si un DAB. Haide sa recunoastem ca din punct de vedere al dotarilor si al gradului de complexitate, DAB-urile sunt net superioare autobuzelor romanesti. Transurb-ul a efectuat instructajul pentru soferii desemnati sa conduca DAB-urile insa o parte dintre ei se adapteaza mai greu. Uite si un exemplu care s-a desfasurat la capatul de linie din Micro 19, corespunzator traseului 102: unul dintre soferii care lucreaza pe DAB-uri s-a straduit pret de cateva minute sa deschida succesiv elementii primei usi. Dupa mai multa truda, a revenit la bord bombanind "Da, fir'ar, asta e, am uitat...", a apasat nu stiu ce buton si la prima incercare a reusit sa activeze succesiv elementii usii respective.
In rest, sunt de acord cu punctele de vedere pe care le-ai enuntat. Solutia utilizarii unor autobuze articulate ar fi fost ideala pentru Transurb insa acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat. Motivatiile ar fi:
-portiuni de traseu care cuprind strazi inguste pe care un articulat s-ar descurca foarte greu;
-traficul infernal de la orele de varf.
Desigur ca DAB-urile nu vor rezista prea mult la Galati; nebunia orelor de varf le vor determina sa cedeze intr-un timp de functionare sub cel estimat de specialisti la achizitia S.H.
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2008 21:38:32 Titlul subiectului: |
91835 |
|
Personal,ma gandesc cu groaza la temperatura DAB-urilor in intervalul lunar Mai-Septembrie.Spre exemplu,acum vreo cateva zile au fost 28grade si am calatorit cu un DAB din Tiglina 1 pana la Studenti.Vreau sa va spun ca nu numai era extrem de cald,dar era si un aer sufocant si datoria lipsei de geamuri rabatabile din interior.Cele doua geamuri dispuse in exterior deasupra nu fac fata mai deloc.Ce parere aveti despre acest punct de vedere,si as avea o intrebare:in Copenhaga cum s-au descurcat calatorii cu temperatura din interior pe timp de vara,pentru ca aceste autobuze mi se par perfecte pt.anotimpul rece.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2008 22:49:53 Titlul subiectului: |
91841 |
|
DAB-urile au fost concepute pentru un transport civilizat. Din cate am inteles, acestea sunt dotate cu sistem de aer conditionat, cu "iesiri" in plafon, deasupra scaunelor pasagerilor. Nu stiu daca acest sistem va fi pus in functiune vara sau se va aplica metoda traditionala: "calatoria cu usile deschise".
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 13 Apr 2008 23:27:59 Titlul subiectului: |
91906 |
|
Citat: | Nu stiu daca acest sistem va fi pus in functiune vara sau se va aplica metoda traditionala: "calatoria cu usile deschise". | 1. Soluția pornirii aerului condiționat: da, cu condiția ca diferența de temperatură dintre cea exterioară și cea din interiorul autobuzului să fie de maxim 7 grade. În niciun caz să nu se aplice soluția 20 grade în interior, când afară sunt 30-33. Se asigură îmbolnăvirea aparatului respirator
2. Soluția ușilor deschise în timpul mersului. Dacă autobuzele DAB pornesc cu ușile deschise, înseamnă că s-a umblat la sistemul de siguranță care, în mod normal, nu ar trebui să permită așa ceva. Bun, nu cred că e mare lucru să meșterești ceva la contactele ușilor astfel încât ușa deschisă să nu blocheze plecarea. Însă, dacă, doamne ferește, un pasager cade din autobuz în timpul mersului, cine face pușcărie?
-șoferul, că a plecat cu ușile deschise
-cel care dă drumul autobuzuluui pe traseu, șoferul motivând că, dacă nu deschide ușile, se sufocă pasagerii, dat fiind faptul că, în spatele autobuzului, temperatura poate depăși 38 grade
3. În mod normal, cel puțin jumătate din ferestrele de pe partea opusă ușilor ar trebui înlocuite cu unele rabatabile. Eu, personal, o văd ca pe o soluție de bun simț; mult mai eficientă decât aer condiționat sau plecare cu uși deschise
4. Nu înțeleg de ce Transurb peferă DAB-ul, care e destul de rar (doar Turda știu că are așa ceva) în locul Renault 312, care sunt destul de multe în țară. E drept că tapițeria din R 312 nu se ridică la nivelul celei din DAB, dar în Renault 312 vara nu te coci și iarna nu îngheți.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Apr 2008 21:34:28 Titlul subiectului: |
92002 |
|
Am tot discutat despre sistemul de aerisire/ventilatie al autobuzelor DAB... ei bine, ceea ce am omis sa anunt este faptul ca, autobuzele daneze au un singur geam cu deschidere, si anume cel de dinaintea celei de-a doua usi. Bine si inteles ca nu este suficient pentru aerisirea intregului salon.
Metoda de "a calatori cu usile deschise" s-a aplicat de multe ori la autobuzele ROCAR, care, spre deosebire de DAB-uri aveau multe geamuri cu deschidere. Desigur, mereu au existat riscuri. Majoritatea soferilor nu aplica aceasta "metoda" decat atunci cand nu exista oameni in zona usii respective si pentru o distanta relativ scurta.
Vesti si despre DAB-ul DWH: Defectiunea acestuia nu a fost nici pana acum remediata. Am inteles ca intr-o viitoare sedinta se va discuta daca acest DAB va fi refacut sau va ajunge donor pentru celelalte autobuze daneze. Opiniile se inclina mai mult spre cel de-al doilea caz...
Referitor la modul de activare electronica al traseelor pentru DAB-uri... Iata o metoda "traditionala", adoptata de soferii DAB-ului DWJ: in locul afisajului electronic s-a revenit la amplasarea placutelor cu numerele de trasee, asa cum se procedeaza in cazul ROCAR-urilor. Dupa cum se observa din pozele postate mai jos, placutele sunt amplasate in partea din dreapta jos a parbrizului (pozitia raportata la sensul de rulare) si in partea inferioara a primului geam, in spatele banchetei duble, amplasate longitudinal in salon. Afisajul electronic corespunzator descrierii traseului a fost acoperit de sigla Transurb-ului. LA fel s-a procedat si in cazul afisajului lateral.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.63 kb |
Vizualizat: |
de 15199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.67 kb |
Vizualizat: |
de 15199 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Apr 2008 21:43:39 Titlul subiectului: |
92003 |
|
Am remarcat o noua reclama amplasata pe DAB-ul FPV, care, se pare ca a fost "extinsa" si pe geamurile existente pe lateralele acestuia. Materialul cu care au fost "invelite" geamurile nu asigura vizibilitatea salonului din exterior. Desigur, gradul de luminozitate in salon a scazut simtitor insa calatorii pot privi in exteriorul autobuzului prin textura materialului acoperitor. Un astfel de material a fost intrebuintat si pentru alte reclame, afisate de-alungul timpului pe autobuze precum MKB, TGP sau midibuze precum EEL sau XDN.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
265.19 kb |
Vizualizat: |
de 15196 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.53 kb |
Vizualizat: |
de 15196 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 14 Mai 2008 21:57:28 Titlul subiectului: |
93399 |
|
Ma surprinde modul in care gradul de uzura al autobuzelor DAB se face tot mai simtit: ieri seara (13.05.2008) am constat ca unul dintre panourile inferioare ale unuia dintre elementii celei de a treia usi a DAB-ului DWP fusese desprins. In cursul acestei seri, am constatat o defectiune tot la unul dintre elementii celei de-a treia usi apartinand DAB-ului DWL. Elementul in cauza era inactiv iar urcarea/coborarea se realiza cu oarecare dificultate. In plus, in salonul DWL-ului, o parte din banchete au spatarele desprinse, altele au fost supuse "tratamentului" cu grafitti iar capacul dreptunghiular din zona celei de-a doua usi ramasese fara stratul protector de mocheta.
Am sesizat, la mai multe DAB-uri, functionarea asincrona a elementilor usilor de acces cat si sistemul de iluminare interioara, partial functional. Din punct de vedere tehnic, aceste autobuze se descurca multumitor insa, in cazul in care nu se acorda o atentie sporita modului in care sunt intretinute dispozitivele si elementele de interior, riscam sa calatorim cu epave. Desigur ca majoritatea vinei revine calatorilor care nu inteleg ce inseamna calatoria cu mijloacele de transport intr-o maniera civilizata.
Mai jos, o poza realizata in cursul acestei seri in interiorul DAB-ului DWL:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
592.21 kb |
Vizualizat: |
de 15079 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 15 Mai 2008 11:17:19 Titlul subiectului: |
93409 |
|
Amiralul Byrd a scris: | Am sesizat, la mai multe DAB-uri, functionarea asincrona a elementilor usilor de acces. | Poate nu inteleg eu bine la ce te referi, dar functionarea asincrona a celor 2 canaturi ale unei usi (acei "elementi" se cheama canaturi) este starea normala de functionare a usilor!
Chiar se fac (sau ar trebui sa se faca) reglaje astfel incat primul canat, raportat la sensul de mers al vehiculului sa fie un pic "intarziat", asta pentru ca atunci cand se inchid usile, sa se inchida complet segmentul din spate, fata de sensul de mers, pentru ca apoi canatul "din fata" sa vina si sa "acopere" partial, cu garnitura sa de cauciuc, garnitura de cauciuc a canatului din spate.
Cel putin asa erau reglate toate autobuzele DAC/Rocar.
La asta te refereai? Sau la altceva?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 15 Mai 2008 14:15:13 Titlul subiectului: |
93421 |
|
Da, intr-un fel la asta ma refeream insa, daca ar fi sa intram in detalii ar insemna ca elementul (canatul) care are garnitura cu proeminenta spre interior sa se inchida primul iar cel cu proeminenta in exterior sa se inchida ultimul. In acest mod s-ar realiza etansaneitatea normala. In cazul DAB-urilor, cand am spus despre "functionarea asincrona" m-am referit ca acest mod de actionare al usilor fie se realizeaza in sens contrar (adica elementul (canatul) cu garnitura cu proeminenta exterioara se inchide primul) fie se realizeaza cu intarziere:
-unul dintre elementi este actionat lent pe cand celalalt este actionat repede, brutal;
-de la transmiterea comenzii de inchidere/deschidere a usilor si pana cand mecanismul propriu-zis intra in functiune trec cateva secunde.
Fac o scurta paranteza referitoare la DAC-uri: sa ne amintim ca o parte dintre acestea nu aveau canaturi cu garnituri cu proeminente interioare/exterioare; imi amintesc de mai multe autobuze ale caror garnituri aveau profil circular iar etansaneitatea se obtinea prin presarea acestora (pentru cei care isi amintesc, unul dintre exemple a fost autobuzul articulat cu numarul de parc 8135).
In concluzie, "functionarea asincrona" de care am amintit se refera la abaterea rezultata din modul in care usile ar trebui sa functioneze si modul in care acestea functioneaza in prezent.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 16 Mai 2008 22:14:18 Titlul subiectului: |
93484 |
|
Continui prezentarea DAB-urilor functie de gradul de uzura, in mare parte influentat de pasageri: in cursul acestei seri am calatorit cu DAB-ul DWM si pot afirma faptul ca partea din spate (banchete + elemente) este deja excesiv deteriorata. Ultimele banchete de dinaintea celei transversale, de 6 locuri, au fost mazgalite, portiunea de material textil a scaunului din partea stanga a fost rupta, la fel si imbracamintea tetierelor. Urmatorul rand de scaune este si el dstrus, dar intr-un grad mai redus: primul scaun are spatarul umflat (probabil placajul inferior este rupt) iar materialul protector este descusut in unele portiuni. Pe geamuri si panourile protectoare au aparut tot felul de desene care strica aspectul ingrijit al mijlocului de transport. Pacat. Ma asteptam ca aceste autobuze sa fie pretuite mai mult.
Mai jos, trei poze realizate in cursul acestei seri in incinta DAB-ului DWM:
POZA 1: Aspect interior DWM;
POZA 2: Banchete distruse;
POZA 3: Panou afectat de grafitti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
773.33 kb |
Vizualizat: |
de 15001 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
694.06 kb |
Vizualizat: |
de 15001 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
735.55 kb |
Vizualizat: |
de 15001 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cg2005
Data înscrierii: 18/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2013 Mesaje: 97 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Mai 2008 06:37:15 Titlul subiectului: |
93487 |
|
Imi pare rau sa vad ca aceste autobuze (care la sosire aratau cu mult peste tot ceea ce a avut vreodata Transurb-ul) ajung sa fie distruse!
Din pacate asta e gradul de civilizatie al unei parti a galatenilor!
Pur si simplu se pare ca ne meritam soarta: probabil ca alegerea MAZ-urilor a fost una inspirata. Din cate stiu, acele autobuze au banchete din plastic, asa ca nu vor mai avea ce tapiterie sa rupa!
Pe de o parte, toata lumea se plange ca Transurb-ul nu asigura confortul necesar calatorilor; din pacate, nu meritam mai mult. Pentru mare parte din marlanii care populeaza acest oras, se pare ca nu e necesar un confort mai mare! Pacat!
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 25 Mai 2008 13:07:40 Titlul subiectului: |
93764 |
|
In primul lot de DAB-uri am sesizat ca unul dintre autobuzele daneze componente prezinta o alta "organizare" interioara fata de celelate 9: este vorba de DAB-ul cu numarul de parc DWI, care din cate m-am interesat, este cel mai vechi autobuz din primul lot trimis. Culoarul ingust, existent intre a treia si a doua usa prezinta doua trepte (la celelalte autobuze din primul lot exista doar o treapta iar la cele din al doilea lot podeaua coboara dinspre posteriorul mijlocului de transport spre cea de-a doua usa fara a necesita vreo treapta) iar banchetele nu au spatarul invelit cu huse: din pozele postate mai jos se pot observa spatarele metalice, de culoare gri-deschis, "marcate" deja de grafitti:
Poza 1: Interiorul DAB-ului DWI: vedere de ansamblu;
Poza 2: Banchetele posterioare marcate de grafitti;
Poza 3: Vedere de ansamblu banchete amplasate in partea stanga a sensului de mers.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
778.26 kb |
Vizualizat: |
de 14835 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
709.83 kb |
Vizualizat: |
de 14835 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
755.44 kb |
Vizualizat: |
de 14835 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 02 Iun 2008 14:12:37 Titlul subiectului: |
94085 |
|
In ultima perioada de timp am sesizat imbunatatiri in ceea ce priveste dotarea DAB-urilor: daca in primele zile in care au fost trimise pe traseul 102, doar DAB-ul DWL avea ecran digital amplasat in spatele cabinei, iata ca in ultima vreme, atat FPY cat si DWN si-au re-instalat ecranele digitale. Ma asteptam sa vad pe aceste ecrane promovarea campaniei electorale insa oamenii "cu idei" nu au mers atat de departe. In plus, se pot asculta diferite tipuri de muzica la difuzoarele din salon: in interiorul DWL-ului ruleaza muzica clasica, in interiorul lui FPY am audiat jazz, (...). Din pacate, sistemul de aer conditionat nu este inca functional.
Mai jos, doua poze din interiorul DAB-ului cu numarul de parc FPY:
Poza 1: Interior FPY, vedere generala;
Poza 2: Dispozitiv de iluminare suplementara interioara cu butoanele aferente(2 becuri pentru ocupantii banchetei duble), dispozitiv de aerisire (2 suflante pentru ambii ocupanti), dispozitiv de reglaj pentru aerisire pe baza de butoane. Langa elementul mixt se poate observa unul dintre difuzoarele sistemului audio cu care este prevazut FPY-ul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
906.96 kb |
Vizualizat: |
de 14747 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
789.86 kb |
Vizualizat: |
de 14747 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 02 Iun 2008 14:23:36 Titlul subiectului: |
94086 |
|
Din punct de vedere al constructiei interioare, DAB-ul FRA prezinta, ca si in cazul lui DWI, podea cu doua trepte de trecere intre a treia si a doua usa. Banuiesc ca si FRA-ul apartine unui lot mai vechi. Spre deosebire de DWI, acest DAB beneficiaza de banchete cu spatar mochetat si pe partea posterioara. Celelalte elemente sunt similare cu ale celorlalte DAB-uri din cel de-al doilea lot achizitionat de Transurb. Din punct de vedere tehnic, FRA se comporta excelent.
Poza 1: FRA - vedere interioara de ansamblu;
Poza 2: FRA - banchete posterioare (marcate de grafitti);
Poza 3: FRA - vedere posterioara & randul transversal de banchete:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
738.52 kb |
Vizualizat: |
de 14745 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
633.42 kb |
Vizualizat: |
de 14745 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
743.11 kb |
Vizualizat: |
de 14745 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 05 Iun 2008 10:32:21 Titlul subiectului: |
94162 |
|
In cursul calatoriei cu DAB-ul DWP am avut ocazia sa remarc utilizarea unui alt accesoriu din dotarea acestor autobuze daneze: trapa (profilul metalic) pentru asigurarea accesului persoanelor invalide.
Initial, in momentul in care mi-am inceput calatoria cu DWP-ul am sesizat in dreptul celei de-a doua usi o persoana invalida, amplasata intr-un carucior cu rotile. In statia in care aceasta persoana a dorit sa coboare, autobuzul s-a inclinat usor pe partea dreapta iar soferul a actionat (mecanic) platforma speciala, amplasata in interior, in fata celei de-a doua usi. Este prima data cand remarc acest aspect si asta deoarece doar DAB-urile si unele midibuze Cobra (6 la numar) sunt echipate cu astfel de dispozitive iar soferii care conduc aceste mijloace de transport (ma refer in special la Cobre) nu se prea implica in actionarea acestor dispozitive specifice atunci cand au in salon/urmeaza sa urce in salon o persoana cu hadicap locomotor.
La interior, DWP-ul pare sa fi trecut printr-un proces rapid de uzura... Scaunele sunt deja mazgalite (nu cred ca este DAB care sa nu aiba urme de grafitti pe placaje, geamuri si banchete), unele au spatarele rupte, invelitorile descusute iar materialul imburetat taiat si smuls.
Elementul celei de-a treia usi care ramasese fara capac protector a primit un profil metalic vopsit in culoarea galbena.
Din punct de vedere tehnic, DWP-ul continua sa se comporte ireprosabil.
Mai jos:
-poza 1: DWP-interiorul (vedere de ansamblu);
-poza 2: DWP-zona inferioara a celei de-a III-a usi. Se poate observa amplasarea profilului metalic, vopsit in galben, in locul elementului original;
-poza 3: DWP-placa specifica favorizarii accesului persoanelor invalide (zona celei de-a doua usi).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
561.61 kb |
Vizualizat: |
de 14687 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
474.55 kb |
Vizualizat: |
de 14687 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
475.44 kb |
Vizualizat: |
de 14687 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 05 Iun 2008 10:45:24 Titlul subiectului: |
94163 |
|
Un alt DAB care se comporta excelent din punct de vedere tehnic are numarul de parc DWR. Din pacate, in salonul acestuia se inregistreaza aceeleasi semne de vandalism ca si in celelalte autobuze ale Transurb-ului. Principalele "obiective" vizate sunt banchetele, panourile laterale si cele protectoare. Se pare ca si DWR-ul a necesitat schimbarea capacului interior al unuia dintre canatele celei de-a treia usi cu un profil metalic de culoare galbena. Ca in majoritatea DAB-urilor si DWR-ul a primit ecran digital amplasat in spatele cabinei soferului iar difuzoarele amplasate in panourile superioare redau partituri din muzica clasica.
Poza 1: DWR - interiorul;
Poza 2: DWR - a III-a usa;
Poza 3: DWR - banchetele posterioare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
555.66 kb |
Vizualizat: |
de 14684 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
529.64 kb |
Vizualizat: |
de 14684 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
525.04 kb |
Vizualizat: |
de 14684 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|