Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tutoriale despre construcția machetelor
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 18:55:48    Titlul subiectului: Tutoriale despre construcția machetelor 11272

Iata schitele mele folosite la confectionare machetelor. Toate machetele sunt confectionate din carton, inclusiv boturile de Tatra - nu sunt din metal. La capitolul culori folosesc in mare parte autocolantul, in special Oracal (produs in Germania), si binenteles vopsele: partea superioara a carcasei, pantografe, boghiuri si cuple. Reclamele le fac in Corel, functie de macheta, si le scot la un centru de multiplicari pe hartie autocolant. Pantografele sunt realizate din sarma.
1. Releveul facut unui vagon Tatra T4R in depoul de la gara.
2. Schita ITB
3. Schita GT 5
4. Schita vagon epoca Iasi #1 - 1898
5. Schita GT 4
Trebuie sa fie ceva realist din toate punctele de vedere: estetic in primul rand, apoi tehnic pe plan real, ca asa gasim tot felul de chinezarii la toate tonetele.
Studiati putin tipurile de articulatii existente la tramvaie...
6. Iata cam cum arata o schita a unui vagon de epoca (vagonul motor) din Praga...cotele sunt puse la ochi, comparand vagonul asta cu o Tatra T3, deoarece nu am gasiit planurile originale.



DSC01695.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.39 kb
 Vizualizat:  de 35885 ori

DSC01695.JPG



2-dsc01694_111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.52 kb
 Vizualizat:  de 32178 ori

2-dsc01694_111.jpg



3-dsc01697_432.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.08 kb
 Vizualizat:  de 32184 ori

3-dsc01697_432.jpg



4-dsc01698_831.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.58 kb
 Vizualizat:  de 32184 ori

4-dsc01698_831.jpg



5-dsc01699_202.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.82 kb
 Vizualizat:  de 32184 ori

5-dsc01699_202.jpg



dsc07535_119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.21 kb
 Vizualizat:  de 32163 ori

dsc07535_119.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 15:58:50    Titlul subiectului: 0000000 12440

Tatra, de ce sa realizezi boghiuri din nasturi? Poti sa vorbesti cu un strungar sa-ti faca osii ca oamenii. Dace vrei ceva simplu poti sa alegi in loc de metal, chiar plastic, dar sa faci rotile si boghiul cat mai aproape de realitate.
Io la ITB-V56 o sa fac osiile din inox. Le fac dintr-un bolt enorm-cilindru cu diametru de 30 si inaltime h=35. Cotele sunt in cm.
Pentru actionarea pantografului sau al usilor se pot folosi motorase de la vibratoarele telefoanelor mobile (telefoane sh, vechi ca-s mai ieftine...)
Daca e sa fac o macheta ca oamenii, asemanatoare cu realitatea, apoi nu fac anumite elemente/accesorii/detalii din mai stiu eu ce improvizatii! Le fac cu mijloace proprii. In cel mai rau caz cumpar un trenulet de jucarie dar care sa aibe roti cu buze de bandaj frumos conturate, nu ca rotile de la carutza lui bunicu de la tzara! Sa fim seriosi.
Dar avand posibilitate, lucrand in metalurgie, rotile, trucul, sasiul etc. le execut din metal 100%!
Pana si suspensiile le fac tot din arcuri in foi. Foi pe care le fac din arcul spiralat care se afla la ceasurile de perete si care au rolul de a ,,intoarce ceasul" cu cheita!
Deci orice detaliu il apropii de realitate cat de cat!
Daca reusesc sa fac ITB-ul V5x, ma apuc sa fac Locomotiva electrica 060-EA (A.S.E.A.-Suedia) produsa de Electroputere !!!
Dar sa revin la tramvai. Osiile vor fi montate pe truc in cutii de osie si alea facute la strung, iar in cutii de osie voi monta rulmenti minusculi de la aspirator. Deci osiile vor fi montate neaparat pe rulmenti.
Iar pantograf extensibil si functional care sa arate perfect, il puteti face din schitze de umbrela. De la o umbrela defecta ai puteti lua spitele cu articulatie si le prelucrati in asa fel incat sa va iasa pantograf simetric (tip Tatra) sau asimetric (tip Timis, VxA etc).
Modelarea caroseriei din PVC, se face foarte usor, daca se incalzeste pana la un anumit punct critic apoi se poate curba si modela dupa forma dorita. Usile de acces/obloanele usilor se vor executa din tabla neaparat (daca se vor a fi functionabile). Pentru ca se pot imbina foarte usor indoind tabla in jurul unei bucati de sarma si astfel se obtine articulatia obloanelor de la usile de acces.
Actionarea lor se poate face prin fixarea capatului unei sfori rezistente (luata de la scala de la radio,,Gloria-4") de o parte a usii (2obloane din dreapta), se trece peste scripetele motorasului de actionare de 2 ori apoi celalalt capat se fixeaza pe celelalte 2 obloane a celeilalte parti a usii!
Printr-un sens de rotatie se deschid usile, iar prin inversarea sensului se inchid. Bineinteles ca trebuie sa se faca niste lucrari de ghidare si culisare usoara a usilor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2006 21:46:30    Titlul subiectului: 12941

Sa stii ca m-am gandit si la lucrul asta, dar la scara la care lucrez eu trebuie sa gasesc un strungar de mecanica fina, sau unul foarte bun. Acum na, ce sa zic o sa incerc si asta, nu stiu cat o sa ma coste, dar sper ca nu prea mult. Detaliile boghiului le fac eu din alte materiale, iar daca reusesc sa-mi fac osii metalice sau din plastic cred ca voi schimba boghiurile la toate machetele. Smile
Daca am promis ca voi scrie procedura de realizare a machetelor mele asa voi face. Inainte de toate vreau sa adaug faptul ca, la primul loc de munca in proiectare pe care l-am avut mi-am dus toate machetele de tramvaie. Acolo lucrau arhitecti cu nume sonore care mi-au evaluat o macheta de Tatra T4 intre 2,5 si 3 milioane de lei vechi. Dar sa revenim la subiect, confectionarea machetelor: in primul rand ai nevoie de un plan cotat dupa care sa trasezi pe materialul din care executi macheta (carton, plastic, placaj lemn). Trebuie sa ai vederea de sus a vagonului cat si vederile laterale, din fata si din spate, si eventual ceva fotografii ale modelului real ptr redarea cat mai amanuntita a detaliilor. Trebuie stiut ce inseamna sa micsorezi la o anumita scara cotele reale ale vagonului (ale mele sunt micsorate de 50 de ori fata de realitate=> scara 1:50). Materiale folosite: ptr realizarea "peretilor" folosesc carton de 1,5-2 mm grosime; geamurile si usile sunt confectionate din carcase de CD-uri, iar cele de la cabina Tatrelor din folie. Scaunele si cupola vagonului sunt tot din carton. Pantograful e facut din betisoare de plastic si sarma (am avut pantografe functionale, dar am renuntat ptr ca se rupeau la imbinari). Rotile sunt din...nasturi, iar celelalte detalii ale boghiurilor sunt din margele, sarma,etc...In ceea ce priveste coloristica machetelor folosesc autocolantul (in special ORACAL, e nemtesc) si vopseaua, in special la pantografe, boghiuri si cuple. La taiat materialele folosesc cutterul si foarfecele, iar detaliile pretentioase sunt lucrate si cu penseta. Very Happy Nu stiu daca e de-ajuns ce am scris, ca, daca ar fi sa descriu fiecare pas pe care-l fac la crearea "jucariilor", as scrie un roman intreg, asa ca un punct de pornire il aveti. Daca doriti sa va apucati si aveti nelamuriri la executia machetelor spuneti-mi. Smile
Am inceput lucrul la un tandem de 3 Tatre T4D, culori specifice HAVAG -rosu cu brau gri: 2 vagoane motor si o remorca.
Imagini cu materiale taiate ce urmeaza sa le lipesc zilele viitoare.
Tandemul va fi format din vagoanele: #1127 - primul vagon, #1107 - al doilea si remorca #174. Stiu ca in Germania nu au mers in formula asta, din cate poze am vazut, dar am ales numerele astea de parc. Cel putin pe #1107 l-am vazut tot timpul in fata tandemului, dar na, la mine va fi la mijloc.
Am inceput sa "ridic" vagoanele. Voi lucra in paralel la toate.
Astazi mi-am cumparat LED-uri ptr toate cele 3 vagone si am inceput lucrul la instalatia electrica a primului vagon (#1127). Fiecare vagon va avea 4 LED-uri galbene stralucitoare la interior (diametrul de 5 mm), 2 LED-uri galben mat ca faruri (cu exceptia remorcii), 2 LED-uri dreptunghiulare galbene si 2 dreptunghiulare rosii in spate. Toate LED-urile vor fi legate in serie la un transformator.



DSC02000.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.82 kb
 Vizualizat:  de 33348 ori

DSC02000.JPG



2dsc02001_231.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.31 kb
 Vizualizat:  de 32190 ori

2dsc02001_231.jpg



3dsc02058_146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.41 kb
 Vizualizat:  de 32196 ori

3dsc02058_146.jpg



4dsc02114_853.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.86 kb
 Vizualizat:  de 32196 ori

4dsc02114_853.jpg



5dsc02115_378.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.78 kb
 Vizualizat:  de 32196 ori

5dsc02115_378.jpg



6dsc02116_602.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.06 kb
 Vizualizat:  de 32196 ori

6dsc02116_602.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2006 17:23:02    Titlul subiectului: 15024

1. Am reusit sa termin primul vagon din tandemul de 3. L-am terminat pe #1127. Chiar azi i-am dat ultimele retusuri. Sper sa va placa! Very Happy
2. #1107, care spre surprinderea mea circula in Arad Smile
3. Macheta lui #1107 terminata...deci mai am remorca si gata! Very Happy
Intradevar vagoanele Tatra T4x sunt preferatele mele. Nu m-am simtit prea bine cand am auzit ca vor scoate Tatrele treptat din Iasi, dar apoi mi-am revenit Very Happy , dl.Gherca, directorul RATP Iasi, a declarat ca vor fi achizitionate ceva vagoane Tatra anul acesta. Se incadreaza perfect in cadrul urban al orasului si nu as vedea Iasul fara ele.
Mi-am trait copilaria cu aceste tramvaie, in special pe traseul 9, si cateodata chiuleam de la scoala ptr 3-4 ore de plimbare cu Tatra.
La noi in Iasi inca circula Tatre T4R aduse intre 1978 si 1980, la fel si in celelalte orase, ce au acest tip de tramvaie. Tatra T4D au fost aduse incepand cu 1998 si arata destul de bine si acum. Machetele de sus sunt ale modelului T4D (sunt si in Arad) iar remorca ce trebuie sa o termin este B4D.
Pentru cei care doresc machete, ptr orice vagon, la scara 1:50, ii anunt ca pretul unei machete este in jurul a 1 milion de lei vechi.



DSC02713.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.97 kb
 Vizualizat:  de 33246 ori

DSC02713.JPG



2dsc02714_117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.49 kb
 Vizualizat:  de 32189 ori

2dsc02714_117.jpg



3dsc03366_185.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.15 kb
 Vizualizat:  de 32189 ori

3dsc03366_185.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 00:46:19    Titlul subiectului: *Tutoriale despre construcția machetelor 16380

un tutorial despre constructia modelelor e greu de facut, fie si succint.
asa, ca idee, in primul rand ai nevoie de un plan de constructie sau vederile in epura ale vehiculului. daca ai posibilitatea sa faci si masuratori pe viu, cu atat mai bine, ca sa nu mai spun de niste fotografii de detaliu. dupa studierea cu atentie a materialelor documentare iti alegi o scara de constructie, standard feroviar ( http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Model_railroad_scales ) sau oricare alta, importante sunt proportiile. pasul urmator decide tipul machetei: functionala, statica sau decorativa (imi permit sa citez modelele facute de TATRA la sectiunea asta Smile ). alegerea asta e importanta pentru ca in functie de ea proiectezi subansamblele si alegi materialele potrivite pentru macheta. pentru prima incercare evident ca recomand o macheta statica, la o scara cat mai comoda (1:64 sa zicem, sau 1:50, in fine, ceva care nu depaseste un pachet de tigari). nici nu consumi mult material, se face relativ repede, nu cere detalii extensive, in fond e o schita care de multe ori poate ramane nefinisata si poate servi ca material didactic pentru urmatoarele incercari (din ce in ce mai reusite Smile )
Materiale:
-cel mai ieftin si usor de prelucrat este cartonul, care se gaseste in diferite sorturi, grosimi, texturi si culori. (ca exemplu, la primele mele incercari am folosit carton de la cartusele de tigari. era gata colorat, destul de rigid si nu se exfolia la curbare)
-pentru geamuri este foarte buna folia transparenta elastica (se gaseste la papetariile mai pricopsite)
-adezivul e o alegere personala si tine de temperamentul fiecaruia. poate fi "instant glue" sau "super glue", lipeste repede dar e rigid si nu suporta corectii. si e foarte toxic (cianoacrilat). prenadezul (Moment, Bison etc) este foarte elastic, se lipeste relativ repede dar nu se absoarbe in carton si dupa o vreme macheta se poate dezmembra. si el e toxic si inflamabil. aracetul face priza greu, nu lipeste plastic sau metal, este semielastic dar patrunde in carton si rigidizeaza foarte bine constructia si nici nu lasa urme in jurul lipiturii. nu e toxic si nici inflamabil.
-materialele auxiliare sunt baghete de lemn sau plastic, rotunde sau patrate, sarme, scobitori, placaj, furnir si o gramada de alte prostii pe care de obicei nu le avem sau le'am aruncat saptamana trecuta.
Unelte:
-in primul rand un cutter. fara el nu se poate sau se poate dar greu de tot ( cine reuseste sa'mi spuna si mie Smile ). cu cat e mai bun, cu atat mai bine. cele mai bune sunt cele cu camasa de inox si surub de prindere, mult mai stabile decat cele cu clicuri.
-rigle, echere, raportor, compas, rigla metalica pentru taiat cu cutterul.
-o bucata de linoleu pe care sa tai. nu uzeaza lama, cartonul nu aluneca in toate partile si nici nu face "sine" pe care cutterul o va lua in cele mai delicate momente.
-restul le descoperi singur. de exemplu un pix cu mina consumata, foarte, foarte bun pentru biguit. biguirea este operatiunea de indoire a cartonului. trasezi o linie pe muchia respectiva si vei avea o indoitura fara valuri. sau preducelele, pentru gauri sub 5mm diametru.
Pentru moment atat, dar putem discuta oricand pe tema asta.
Spor la treaba!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Mar 2006 22:52:02    Titlul subiectului: 17940

La inceput este mai greu apoi te perfectionezi...iti insusesti noi tehnici, te acomodezi si apoi iti creezi o paleta de materiale cu care lucrezi.
Machete functionale sper sa reusesc cat de curand sa construiesc.
Un sfat ptr Metrouusor: cand tai cu cutter-ul, incearca sa folosesti o rigla sau un echer ptr a taia drept golurile vagonului.
Iata "sculele" folosite la machetele mele:



Copy of z2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.71 kb
 Vizualizat:  de 32899 ori

Copy of z2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 20:49:56    Titlul subiectului: 00000 19304

1. M-am apucat in sfarsit si de B4D-ul #174. Azi i-am facut instalatia electrica. Nu stiu cand il voi termina. Sper ca nu va dura mult! Cool
2. Cam asa arata #174 dupa aproape 3 ore. Azi i-am facut botul, spatele si partea electrica.
3. Din #174, B4D-ul a devenit #208 Rolling Eyes , nu stiu de ce dar asa mi-a venit. Am terminat, in sfarsit tandemul #1127, #1107 si #208.
4. Rotile deocamdata le fac din nasturi Rolling Eyes
Iata cam cum arata boghiurile de Tatra inainte de a fi vopsite, sunt cele de pe B4D-ul #208 (Halle).



DSC04997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.25 kb
 Vizualizat:  de 32983 ori

DSC04997.JPG



2dsc04998_127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.06 kb
 Vizualizat:  de 32171 ori

2dsc04998_127.jpg



3dsc05085_140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.41 kb
 Vizualizat:  de 32177 ori

3dsc05085_140.jpg



4dsc05084_585.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.1 kb
 Vizualizat:  de 32177 ori

4dsc05084_585.jpg




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Sâm 01 Apr 2006 17:30:55, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 22 Apr 2006 12:57:40    Titlul subiectului: 21138

Materiale care pot fi folosite la machete: carton, carcase de CD sau folie transparenta ptr geamuri, betisoare de plastic, autocolant, vopsea, tabla subtire (scoasa de pe baterii), cablu telefonic ptr suportii oglinzilor.
Ca elemente ptr realizarea detaliilor la boghiuri: piulite M3 sau M4, margele de diferite marimi si forme, capse de aluminiu. carton.
Adezivi: aracet ptr imbinari lemn - carton (am folosit la vagonul AEG #1), Moment sau Bison (la tub), Picatura sau Den Braven (ptr lipit material plastic sau metal).
La partea electrica: LED-uri, cablu telefonic si binenteles un transformator.
Distanta dintre osii este in general de 1900 mm, aproximativ 57 mm la scara 1:33. La interior incearca sa montezi ceva bare si eventual pe una din partile vagonului sa ii pui 2 randuri de scaune. Presupun ca vreti sa-i montati lumini si la faruri, triple, eventual semnalizatoare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Apr 2006 14:53:58    Titlul subiectului: 21142

Ce folosesc eu: carton, carcase de cd, autocolant, pasta corectoare, leduri, becuri de 3,8V pentru interior, teava de aluminiu cu diamentru de 8mm si monezi de 5 bani si 1000 lei pentru boghiuri, canal de cablu pentru sasiu, lipesc cu super glue, cablurile sunt de la un UTP.
La partile albe am folosit colant de usi, cu cutter le tai dar inca nu am indemanarea potrivita invat eu Very Happy . Acum ma chinui sa fac boghiuri, pentru roti am ales moneda de 5 Bani lipita cu super glue de una de 1000 lei vechi dar inca nu stiu cum o sa le fac sa se roteasca Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 22:29:23    Titlul subiectului: 00000 22809

Noua macheta de T4R: #211, actualul #238, vagonul de scoala din Iasi. Comanda speciala ptr doamna instructoare, sa speram ca-i va place! Wink


DSC06136.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.77 kb
 Vizualizat:  de 32992 ori

DSC06136.JPG



2-dsc06138_180.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.47 kb
 Vizualizat:  de 32170 ori

2-dsc06138_180.jpg



3dsc06140_104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.69 kb
 Vizualizat:  de 32176 ori

3dsc06140_104.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2006 22:34:31    Titlul subiectului: 26159

Evolutie mica la #211


DSC07369.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.37 kb
 Vizualizat:  de 33261 ori

DSC07369.JPG



DSC07368.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.07 kb
 Vizualizat:  de 33260 ori

DSC07368.JPG



DSC07367.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.41 kb
 Vizualizat:  de 33259 ori

DSC07367.JPG



DSC07366.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42 kb
 Vizualizat:  de 33258 ori

DSC07366.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2006 17:50:20    Titlul subiectului: 26946

Acoperisul este facut dintr-o fasie de carton duplex, iar pantograful din sarma de cupru si betisoare de plastic, dupa care l-am vopsit in rosu. Cand voi face acoperisul lui #211 voi posta fotografii cu modul de realizare al acestuia si al pantografului.
Dar sa vedem cum arata o parte din pantografele pe care le-am facut pana acum.



212.JPG
 Descriere:
TATRA T4R #212
 Mărime fișier:  49.7 kb
 Vizualizat:  de 33160 ori

212.JPG



1107.JPG
 Descriere:
TATRA T4D #1107
 Mărime fișier:  32.7 kb
 Vizualizat:  de 33159 ori

1107.JPG



1127.JPG
 Descriere:
TATRA T4D #1127
 Mărime fișier:  34.34 kb
 Vizualizat:  de 33158 ori

1127.JPG



345.JPG
 Descriere:
TIMIS 2 #345
 Mărime fișier:  49.49 kb
 Vizualizat:  de 33157 ori

345.JPG



277_151.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.52 kb
 Vizualizat:  de 32170 ori

277_151.jpg



aeg_1_987.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.2 kb
 Vizualizat:  de 32176 ori

aeg_1_987.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2006 21:58:42    Titlul subiectului: 26960

Nu vreau sa fiu chibit sau ceva, sunt foarte frumoase machetele. Very Happy Jos palaria, eu nu cred ca as putea lucra la asa ceva. Insa, cred ca este o gresela. Vagonul T4D #1127 are si el pantograf din ala tip triunghi (ca la TImisuri). Cel putin in Arad, este prevazut cu un astfel de pantograf. Vagonul circula solo.
#1107 era tractat de #1046, pana cand #1046 a primit remorca B4d #215 Very Happy De atunci, #1107 circula solo.
Vagoane cu pantograf "Tatra T4R style", sunt : #1121, 1124, 1123, 1180, 1165, 1185 Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2006 22:10:47    Titlul subiectului: 26961

Se mai schimba pantografele. In fotografiile din Halle l-am vazut cu ambele tipuri de pantografe. In Iasi avem T4R cu pantografe asimetrice de T4D (222, 258), si invers: T4D cu pantografe clasice de T4R(201, 267, 273, 271). Pantografele se invart pe la toate vagoanele, neexistand o regula pentru T4R si T4D.
OK...am gresit in privinta lui #1107, confundand-ul cu #1170. Imi cer scuze! #1127 si #1107 intradevar au circulat cu pantografe asimetrice. Machetele le-am facut asa, deoarece am vrut sa am 2 tipuri de pantografe. De fapt, pantograful lui #1107-macheta si al lui #1170 din Halle este pantograf de GT4 cu inaltatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Iul/2022
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2006 11:13:27    Titlul subiectului: 000000 27158

Macheta mea de carton a ramas in stand-by. Eu fiind un tip mai lenes, caut sa simplific lucrurile. De aceea de cateva luni incoace caut o varianta de a produce machete multe in timp realtiv scurt. Voi incerca sa fac niste matrite in care sa pot turna ceva rasina si astfel sa obtin corpul unei machete in mai putin timp. Voi lucra la o scara scazuta (H0 cel mai probabil) datorita pretului putin cam ridicat al materialului. Acuma sunt in procesul de strans fonduri pentru ca pretul initial al materialelor este foarte ridicat (in jur de 200 E). Primul model va fi un Timis datorita formei simple (la topor), fiind mai simplu de realizat negativul (tot trebuie sa realizez manual o macheta). Dupa aceea voi trece la Tatre Smile . Toate aceste negative si machete le voi face pentru a castiga experienta, eu doresc sa construiesc in final o "sageata verde" in cele mai mici detalii. Machetele vor fi mobile Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Ian/2021
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2006 13:52:29    Titlul subiectului: 27168

Care este metoda de lipire a geamurilor ca sa nu se mai abureasca se la super-glue? Question
Imi spui si mie cum ai facut ale cu ce se cupleaza doua Tatre (sau mai multe) Wink .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 11:32:56    Titlul subiectului: 27539

La urmatoarele modele voi schimba lipiciul pentru ca super glue lasa urme albe pe geamuri si unde lipesc. Voi folosi ceva gen Prenadez, pun foarte putin bine uniformizat si tai geamurile astfel incat sa intre in gaura de carton. Mai pe scurt tai si lipesc fiecare gemulet.
Am folosit si piese de la lego, barele din interior sunt din paie subtiri si aproape toate componentele aditionale (faruri, butoane, guri aerisire, stopuri etc) sunt din lego.
Ca material:
caroseria este 100% din carton, grosimi intre 2-4mm
- geamurile din carcase de CD si sticle de plastic (partea semicerc de la spatele vagoanelor Bucur)
- boghiurile din monede + saibe + bara de aluminiu
- culorile sunt date de colanti, marker negru (rame geamuri), pasta corectoare alba (bandaje roti), acuarele (pantograf)
- faruri, stopuri, semnalizatoare etc din plastic (de la lego in general)
- scaunele din carton acoperit cu colant si indoite
- barele din interior sunt din amestecatoare de coctailuri (se gasesc ieftin multe culori in hypermarketuri)
- pantograful din sarma
- becuri de 2,5V sau 3,6V
- burduful din hartie colorata la calculator (pentru urmatoarele modele caut sa schimb metoda)
- pentru partile de pe acoperis am folosit bucati de lego, carton invelit in colant etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 12:22:29    Titlul subiectului: 27549

Mai demult am incercat sa fac un autobuz din LEGO. Evident, usile erau ca niste usi de casa, pentru ca piesele nu erau pentru asa ceva. Pentru ca in vremea respectiva nu aveam spatiu prea mare, a trebuit sa-l fac subiect de film de actiune in care la sfarsit se face praf (nu in sensul strict) si de acolo inapoi in cutie Smile
Existau si LEGO din care puteai construi un tren. De tramvaie nu stiu. Autobuze, poate. Cred ca seria Technic oferea posibilitati in acest sens. Am mai avut un LEGO care avea inclusiv roti de masini (mai mari).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 12:26:34    Titlul subiectului: bdfbfbfd 31261

Iata cateva tramvaie miniatura pe scara N (1:160) de tip KSW (model Kato) si GT6 Duewag (Arnold) din colectia personala:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9029&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9027&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9025&r=
De notat ca un GT6 la scara N face 9cm lungime iar KSW (fara remorca) cam 5! Smile
Pentru a intelege mai bine modul de constructie:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9353&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9355&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9351&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=9349&r=
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 15:58:10    Titlul subiectului: 31269

Intradevar arata bine. Ideea este ca sunt turnate. Munca depusa ar fi cea pentru realizarea dioramei, in rest... vagoanele le-au luat si le-ai pus pe linie. Nu zic ca nu mi-ar place un set de vreo cateva Tatre...dar nu ar avea acelasi farmec. Poate ca Metrouusor stie cel mai bine, el perfectionandu-si tehnica la ultima macheta. E o munca destul de grea, dar si placuta. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 22:23:10    Titlul subiectului: 31279

Tatra, subscriu intru totul la cele de mai sus. Scratchbuilding-ul e modelism adevarat, mereu tinzi spre mai bine (nota 10 pentru pantograf).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2006 21:20:20    Titlul subiectului: 550 31353

Astazi am fost in depoul Dacia pentru a face un releveu amanuntit vagonului AEG #1, primul model de tramvai care a circulat in Iasi incepand cu 1900.
M-am apucat de lucru la macheta acestuia. Cum am spus, aceasta va fi realizata la scara 1:20, deoarece vreau sa redau cat mai detaliat caracteristicile acestui vagon. Binenteles ca urmatoarele machete vor fi la aceeasi scara.



DSC08637.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.65 kb
 Vizualizat:  de 34196 ori

DSC08637.JPG



DSC08638.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.55 kb
 Vizualizat:  de 34195 ori

DSC08638.JPG



DSC08639.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.51 kb
 Vizualizat:  de 34193 ori

DSC08639.JPG



DSC08640.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.37 kb
 Vizualizat:  de 34192 ori

DSC08640.JPG



0dsc08641_231.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.79 kb
 Vizualizat:  de 32177 ori

0dsc08641_231.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 17:12:34    Titlul subiectului: 31727

Am inceput trucul AEG-ului si interiorul cupeului.
Materiale folosite: plastic, autocolant imitatie lemn, suvite de furnir, carton de diferite grosimi, banda dublu adeziva, cablu telefonic, roti de la o locomotiva veche. Adezivi: Bizon (tip Moment) - pentru carton- si DenBraven - pentru plastic.



DSC08643.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.09 kb
 Vizualizat:  de 34148 ori

DSC08643.JPG



DSC08644.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.33 kb
 Vizualizat:  de 34146 ori

DSC08644.JPG



DSC08645.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.15 kb
 Vizualizat:  de 34145 ori

DSC08645.JPG



DSC08646.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.44 kb
 Vizualizat:  de 34144 ori

DSC08646.JPG



00dsc08647_536.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.1 kb
 Vizualizat:  de 32180 ori

00dsc08647_536.jpg



00dsc08648_102.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.54 kb
 Vizualizat:  de 32180 ori

00dsc08648_102.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 17:33:45    Titlul subiectului: 31733

ceva fin! sasiul e din plastic (stiren, PVC, ABS)? la ce scara se intampla chestiunea (din poze pare ceva @1:20 plus-minus 5)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Sep 2006 20:00:23    Titlul subiectului: 000000 33523

Iata cum merge lucrul la 237 si 244Urac...nu stiu ce numar o sa ii pun Question

Constructia de boghiuri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community