|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 18:55:48 Titlul subiectului: Tutoriale despre construcția machetelor |
11272 |
|
Iata schitele mele folosite la confectionare machetelor. Toate machetele sunt confectionate din carton, inclusiv boturile de Tatra - nu sunt din metal. La capitolul culori folosesc in mare parte autocolantul, in special Oracal (produs in Germania), si binenteles vopsele: partea superioara a carcasei, pantografe, boghiuri si cuple. Reclamele le fac in Corel, functie de macheta, si le scot la un centru de multiplicari pe hartie autocolant. Pantografele sunt realizate din sarma.
1. Releveul facut unui vagon Tatra T4R in depoul de la gara.
2. Schita ITB
3. Schita GT 5
4. Schita vagon epoca Iasi #1 - 1898
5. Schita GT 4
Trebuie sa fie ceva realist din toate punctele de vedere: estetic in primul rand, apoi tehnic pe plan real, ca asa gasim tot felul de chinezarii la toate tonetele.
Studiati putin tipurile de articulatii existente la tramvaie...
6. Iata cam cum arata o schita a unui vagon de epoca (vagonul motor) din Praga...cotele sunt puse la ochi, comparand vagonul asta cu o Tatra T3, deoarece nu am gasiit planurile originale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.39 kb |
Vizualizat: |
de 36235 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.52 kb |
Vizualizat: |
de 32528 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.08 kb |
Vizualizat: |
de 32534 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.58 kb |
Vizualizat: |
de 32534 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.82 kb |
Vizualizat: |
de 32534 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.21 kb |
Vizualizat: |
de 32513 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 15 Ian 2006 15:58:50 Titlul subiectului: 0000000 |
12440 |
|
Tatra, de ce sa realizezi boghiuri din nasturi? Poti sa vorbesti cu un strungar sa-ti faca osii ca oamenii. Dace vrei ceva simplu poti sa alegi in loc de metal, chiar plastic, dar sa faci rotile si boghiul cat mai aproape de realitate.
Io la ITB-V56 o sa fac osiile din inox. Le fac dintr-un bolt enorm-cilindru cu diametru de 30 si inaltime h=35. Cotele sunt in cm.
Pentru actionarea pantografului sau al usilor se pot folosi motorase de la vibratoarele telefoanelor mobile (telefoane sh, vechi ca-s mai ieftine...)
Daca e sa fac o macheta ca oamenii, asemanatoare cu realitatea, apoi nu fac anumite elemente/accesorii/detalii din mai stiu eu ce improvizatii! Le fac cu mijloace proprii. In cel mai rau caz cumpar un trenulet de jucarie dar care sa aibe roti cu buze de bandaj frumos conturate, nu ca rotile de la carutza lui bunicu de la tzara! Sa fim seriosi.
Dar avand posibilitate, lucrand in metalurgie, rotile, trucul, sasiul etc. le execut din metal 100%!
Pana si suspensiile le fac tot din arcuri in foi. Foi pe care le fac din arcul spiralat care se afla la ceasurile de perete si care au rolul de a ,,intoarce ceasul" cu cheita!
Deci orice detaliu il apropii de realitate cat de cat!
Daca reusesc sa fac ITB-ul V5x, ma apuc sa fac Locomotiva electrica 060-EA (A.S.E.A.-Suedia) produsa de Electroputere !!!
Dar sa revin la tramvai. Osiile vor fi montate pe truc in cutii de osie si alea facute la strung, iar in cutii de osie voi monta rulmenti minusculi de la aspirator. Deci osiile vor fi montate neaparat pe rulmenti.
Iar pantograf extensibil si functional care sa arate perfect, il puteti face din schitze de umbrela. De la o umbrela defecta ai puteti lua spitele cu articulatie si le prelucrati in asa fel incat sa va iasa pantograf simetric (tip Tatra) sau asimetric (tip Timis, VxA etc).
Modelarea caroseriei din PVC, se face foarte usor, daca se incalzeste pana la un anumit punct critic apoi se poate curba si modela dupa forma dorita. Usile de acces/obloanele usilor se vor executa din tabla neaparat (daca se vor a fi functionabile). Pentru ca se pot imbina foarte usor indoind tabla in jurul unei bucati de sarma si astfel se obtine articulatia obloanelor de la usile de acces.
Actionarea lor se poate face prin fixarea capatului unei sfori rezistente (luata de la scala de la radio,,Gloria-4") de o parte a usii (2obloane din dreapta), se trece peste scripetele motorasului de actionare de 2 ori apoi celalalt capat se fixeaza pe celelalte 2 obloane a celeilalte parti a usii!
Printr-un sens de rotatie se deschid usile, iar prin inversarea sensului se inchid. Bineinteles ca trebuie sa se faca niste lucrari de ghidare si culisare usoara a usilor!
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Ian 2006 21:46:30 Titlul subiectului: |
12941 |
|
Sa stii ca m-am gandit si la lucrul asta, dar la scara la care lucrez eu trebuie sa gasesc un strungar de mecanica fina, sau unul foarte bun. Acum na, ce sa zic o sa incerc si asta, nu stiu cat o sa ma coste, dar sper ca nu prea mult. Detaliile boghiului le fac eu din alte materiale, iar daca reusesc sa-mi fac osii metalice sau din plastic cred ca voi schimba boghiurile la toate machetele.
Daca am promis ca voi scrie procedura de realizare a machetelor mele asa voi face. Inainte de toate vreau sa adaug faptul ca, la primul loc de munca in proiectare pe care l-am avut mi-am dus toate machetele de tramvaie. Acolo lucrau arhitecti cu nume sonore care mi-au evaluat o macheta de Tatra T4 intre 2,5 si 3 milioane de lei vechi. Dar sa revenim la subiect, confectionarea machetelor: in primul rand ai nevoie de un plan cotat dupa care sa trasezi pe materialul din care executi macheta (carton, plastic, placaj lemn). Trebuie sa ai vederea de sus a vagonului cat si vederile laterale, din fata si din spate, si eventual ceva fotografii ale modelului real ptr redarea cat mai amanuntita a detaliilor. Trebuie stiut ce inseamna sa micsorezi la o anumita scara cotele reale ale vagonului (ale mele sunt micsorate de 50 de ori fata de realitate=> scara 1:50). Materiale folosite: ptr realizarea "peretilor" folosesc carton de 1,5-2 mm grosime; geamurile si usile sunt confectionate din carcase de CD-uri, iar cele de la cabina Tatrelor din folie. Scaunele si cupola vagonului sunt tot din carton. Pantograful e facut din betisoare de plastic si sarma (am avut pantografe functionale, dar am renuntat ptr ca se rupeau la imbinari). Rotile sunt din...nasturi, iar celelalte detalii ale boghiurilor sunt din margele, sarma,etc...In ceea ce priveste coloristica machetelor folosesc autocolantul (in special ORACAL, e nemtesc) si vopseaua, in special la pantografe, boghiuri si cuple. La taiat materialele folosesc cutterul si foarfecele, iar detaliile pretentioase sunt lucrate si cu penseta. Nu stiu daca e de-ajuns ce am scris, ca, daca ar fi sa descriu fiecare pas pe care-l fac la crearea "jucariilor", as scrie un roman intreg, asa ca un punct de pornire il aveti. Daca doriti sa va apucati si aveti nelamuriri la executia machetelor spuneti-mi.
Am inceput lucrul la un tandem de 3 Tatre T4D, culori specifice HAVAG -rosu cu brau gri: 2 vagoane motor si o remorca.
Imagini cu materiale taiate ce urmeaza sa le lipesc zilele viitoare.
Tandemul va fi format din vagoanele: #1127 - primul vagon, #1107 - al doilea si remorca #174. Stiu ca in Germania nu au mers in formula asta, din cate poze am vazut, dar am ales numerele astea de parc. Cel putin pe #1107 l-am vazut tot timpul in fata tandemului, dar na, la mine va fi la mijloc.
Am inceput sa "ridic" vagoanele. Voi lucra in paralel la toate.
Astazi mi-am cumparat LED-uri ptr toate cele 3 vagone si am inceput lucrul la instalatia electrica a primului vagon (#1127). Fiecare vagon va avea 4 LED-uri galbene stralucitoare la interior (diametrul de 5 mm), 2 LED-uri galben mat ca faruri (cu exceptia remorcii), 2 LED-uri dreptunghiulare galbene si 2 dreptunghiulare rosii in spate. Toate LED-urile vor fi legate in serie la un transformator.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.82 kb |
Vizualizat: |
de 33698 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.31 kb |
Vizualizat: |
de 32540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.41 kb |
Vizualizat: |
de 32546 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.86 kb |
Vizualizat: |
de 32546 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.78 kb |
Vizualizat: |
de 32546 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.06 kb |
Vizualizat: |
de 32546 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Feb 2006 17:23:02 Titlul subiectului: |
15024 |
|
1. Am reusit sa termin primul vagon din tandemul de 3. L-am terminat pe #1127. Chiar azi i-am dat ultimele retusuri. Sper sa va placa!
2. #1107, care spre surprinderea mea circula in Arad
3. Macheta lui #1107 terminata...deci mai am remorca si gata!
Intradevar vagoanele Tatra T4x sunt preferatele mele. Nu m-am simtit prea bine cand am auzit ca vor scoate Tatrele treptat din Iasi, dar apoi mi-am revenit , dl.Gherca, directorul RATP Iasi, a declarat ca vor fi achizitionate ceva vagoane Tatra anul acesta. Se incadreaza perfect in cadrul urban al orasului si nu as vedea Iasul fara ele.
Mi-am trait copilaria cu aceste tramvaie, in special pe traseul 9, si cateodata chiuleam de la scoala ptr 3-4 ore de plimbare cu Tatra.
La noi in Iasi inca circula Tatre T4R aduse intre 1978 si 1980, la fel si in celelalte orase, ce au acest tip de tramvaie. Tatra T4D au fost aduse incepand cu 1998 si arata destul de bine si acum. Machetele de sus sunt ale modelului T4D (sunt si in Arad) iar remorca ce trebuie sa o termin este B4D.
Pentru cei care doresc machete, ptr orice vagon, la scara 1:50, ii anunt ca pretul unei machete este in jurul a 1 milion de lei vechi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.97 kb |
Vizualizat: |
de 33596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.49 kb |
Vizualizat: |
de 32539 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.15 kb |
Vizualizat: |
de 32539 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Dum 19 Feb 2006 00:46:19 Titlul subiectului: *Tutoriale despre construcția machetelor |
16380 |
|
un tutorial despre constructia modelelor e greu de facut, fie si succint.
asa, ca idee, in primul rand ai nevoie de un plan de constructie sau vederile in epura ale vehiculului. daca ai posibilitatea sa faci si masuratori pe viu, cu atat mai bine, ca sa nu mai spun de niste fotografii de detaliu. dupa studierea cu atentie a materialelor documentare iti alegi o scara de constructie, standard feroviar ( http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Model_railroad_scales ) sau oricare alta, importante sunt proportiile. pasul urmator decide tipul machetei: functionala, statica sau decorativa (imi permit sa citez modelele facute de TATRA la sectiunea asta ). alegerea asta e importanta pentru ca in functie de ea proiectezi subansamblele si alegi materialele potrivite pentru macheta. pentru prima incercare evident ca recomand o macheta statica, la o scara cat mai comoda (1:64 sa zicem, sau 1:50, in fine, ceva care nu depaseste un pachet de tigari). nici nu consumi mult material, se face relativ repede, nu cere detalii extensive, in fond e o schita care de multe ori poate ramane nefinisata si poate servi ca material didactic pentru urmatoarele incercari (din ce in ce mai reusite )
Materiale:
-cel mai ieftin si usor de prelucrat este cartonul, care se gaseste in diferite sorturi, grosimi, texturi si culori. (ca exemplu, la primele mele incercari am folosit carton de la cartusele de tigari. era gata colorat, destul de rigid si nu se exfolia la curbare)
-pentru geamuri este foarte buna folia transparenta elastica (se gaseste la papetariile mai pricopsite)
-adezivul e o alegere personala si tine de temperamentul fiecaruia. poate fi "instant glue" sau "super glue", lipeste repede dar e rigid si nu suporta corectii. si e foarte toxic (cianoacrilat). prenadezul (Moment, Bison etc) este foarte elastic, se lipeste relativ repede dar nu se absoarbe in carton si dupa o vreme macheta se poate dezmembra. si el e toxic si inflamabil. aracetul face priza greu, nu lipeste plastic sau metal, este semielastic dar patrunde in carton si rigidizeaza foarte bine constructia si nici nu lasa urme in jurul lipiturii. nu e toxic si nici inflamabil.
-materialele auxiliare sunt baghete de lemn sau plastic, rotunde sau patrate, sarme, scobitori, placaj, furnir si o gramada de alte prostii pe care de obicei nu le avem sau le'am aruncat saptamana trecuta.
Unelte:
-in primul rand un cutter. fara el nu se poate sau se poate dar greu de tot ( cine reuseste sa'mi spuna si mie ). cu cat e mai bun, cu atat mai bine. cele mai bune sunt cele cu camasa de inox si surub de prindere, mult mai stabile decat cele cu clicuri.
-rigle, echere, raportor, compas, rigla metalica pentru taiat cu cutterul.
-o bucata de linoleu pe care sa tai. nu uzeaza lama, cartonul nu aluneca in toate partile si nici nu face "sine" pe care cutterul o va lua in cele mai delicate momente.
-restul le descoperi singur. de exemplu un pix cu mina consumata, foarte, foarte bun pentru biguit. biguirea este operatiunea de indoire a cartonului. trasezi o linie pe muchia respectiva si vei avea o indoitura fara valuri. sau preducelele, pentru gauri sub 5mm diametru.
Pentru moment atat, dar putem discuta oricand pe tema asta.
Spor la treaba!
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Mar 2006 22:52:02 Titlul subiectului: |
17940 |
|
La inceput este mai greu apoi te perfectionezi...iti insusesti noi tehnici, te acomodezi si apoi iti creezi o paleta de materiale cu care lucrezi.
Machete functionale sper sa reusesc cat de curand sa construiesc.
Un sfat ptr Metrouusor: cand tai cu cutter-ul, incearca sa folosesti o rigla sau un echer ptr a taia drept golurile vagonului.
Iata "sculele" folosite la machetele mele:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.71 kb |
Vizualizat: |
de 33249 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 20:49:56 Titlul subiectului: 00000 |
19304 |
|
1. M-am apucat in sfarsit si de B4D-ul #174. Azi i-am facut instalatia electrica. Nu stiu cand il voi termina. Sper ca nu va dura mult!
2. Cam asa arata #174 dupa aproape 3 ore. Azi i-am facut botul, spatele si partea electrica.
3. Din #174, B4D-ul a devenit #208 , nu stiu de ce dar asa mi-a venit. Am terminat, in sfarsit tandemul #1127, #1107 si #208.
4. Rotile deocamdata le fac din nasturi
Iata cam cum arata boghiurile de Tatra inainte de a fi vopsite, sunt cele de pe B4D-ul #208 (Halle).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.25 kb |
Vizualizat: |
de 33333 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.06 kb |
Vizualizat: |
de 32521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.41 kb |
Vizualizat: |
de 32527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.1 kb |
Vizualizat: |
de 32527 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Sâm 01 Apr 2006 17:30:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 22 Apr 2006 12:57:40 Titlul subiectului: |
21138 |
|
Materiale care pot fi folosite la machete: carton, carcase de CD sau folie transparenta ptr geamuri, betisoare de plastic, autocolant, vopsea, tabla subtire (scoasa de pe baterii), cablu telefonic ptr suportii oglinzilor.
Ca elemente ptr realizarea detaliilor la boghiuri: piulite M3 sau M4, margele de diferite marimi si forme, capse de aluminiu. carton.
Adezivi: aracet ptr imbinari lemn - carton (am folosit la vagonul AEG #1), Moment sau Bison (la tub), Picatura sau Den Braven (ptr lipit material plastic sau metal).
La partea electrica: LED-uri, cablu telefonic si binenteles un transformator.
Distanta dintre osii este in general de 1900 mm, aproximativ 57 mm la scara 1:33. La interior incearca sa montezi ceva bare si eventual pe una din partile vagonului sa ii pui 2 randuri de scaune. Presupun ca vreti sa-i montati lumini si la faruri, triple, eventual semnalizatoare?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Apr 2006 14:53:58 Titlul subiectului: |
21142 |
|
Ce folosesc eu: carton, carcase de cd, autocolant, pasta corectoare, leduri, becuri de 3,8V pentru interior, teava de aluminiu cu diamentru de 8mm si monezi de 5 bani si 1000 lei pentru boghiuri, canal de cablu pentru sasiu, lipesc cu super glue, cablurile sunt de la un UTP.
La partile albe am folosit colant de usi, cu cutter le tai dar inca nu am indemanarea potrivita invat eu . Acum ma chinui sa fac boghiuri, pentru roti am ales moneda de 5 Bani lipita cu super glue de una de 1000 lei vechi dar inca nu stiu cum o sa le fac sa se roteasca
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 11 Mai 2006 22:29:23 Titlul subiectului: 00000 |
22809 |
|
Noua macheta de T4R: #211, actualul #238, vagonul de scoala din Iasi. Comanda speciala ptr doamna instructoare, sa speram ca-i va place!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.77 kb |
Vizualizat: |
de 33342 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.47 kb |
Vizualizat: |
de 32520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.69 kb |
Vizualizat: |
de 32526 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Iun 2006 22:34:31 Titlul subiectului: |
26159 |
|
Evolutie mica la #211
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.37 kb |
Vizualizat: |
de 33611 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.07 kb |
Vizualizat: |
de 33610 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.41 kb |
Vizualizat: |
de 33609 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42 kb |
Vizualizat: |
de 33608 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 17:50:20 Titlul subiectului: |
26946 |
|
Acoperisul este facut dintr-o fasie de carton duplex, iar pantograful din sarma de cupru si betisoare de plastic, dupa care l-am vopsit in rosu. Cand voi face acoperisul lui #211 voi posta fotografii cu modul de realizare al acestuia si al pantografului.
Dar sa vedem cum arata o parte din pantografele pe care le-am facut pana acum.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.7 kb |
Vizualizat: |
de 33510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.7 kb |
Vizualizat: |
de 33509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.34 kb |
Vizualizat: |
de 33508 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.49 kb |
Vizualizat: |
de 33507 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.52 kb |
Vizualizat: |
de 32520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.2 kb |
Vizualizat: |
de 32526 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 21:58:42 Titlul subiectului: |
26960 |
|
Nu vreau sa fiu chibit sau ceva, sunt foarte frumoase machetele. Jos palaria, eu nu cred ca as putea lucra la asa ceva. Insa, cred ca este o gresela. Vagonul T4D #1127 are si el pantograf din ala tip triunghi (ca la TImisuri). Cel putin in Arad, este prevazut cu un astfel de pantograf. Vagonul circula solo.
#1107 era tractat de #1046, pana cand #1046 a primit remorca B4d #215 De atunci, #1107 circula solo.
Vagoane cu pantograf "Tatra T4R style", sunt : #1121, 1124, 1123, 1180, 1165, 1185
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 22:10:47 Titlul subiectului: |
26961 |
|
Se mai schimba pantografele. In fotografiile din Halle l-am vazut cu ambele tipuri de pantografe. In Iasi avem T4R cu pantografe asimetrice de T4D (222, 258), si invers: T4D cu pantografe clasice de T4R(201, 267, 273, 271). Pantografele se invart pe la toate vagoanele, neexistand o regula pentru T4R si T4D.
OK...am gresit in privinta lui #1107, confundand-ul cu #1170. Imi cer scuze! #1127 si #1107 intradevar au circulat cu pantografe asimetrice. Machetele le-am facut asa, deoarece am vrut sa am 2 tipuri de pantografe. De fapt, pantograful lui #1107-macheta si al lui #1170 din Halle este pantograf de GT4 cu inaltatori.
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 11:13:27 Titlul subiectului: 000000 |
27158 |
|
Macheta mea de carton a ramas in stand-by. Eu fiind un tip mai lenes, caut sa simplific lucrurile. De aceea de cateva luni incoace caut o varianta de a produce machete multe in timp realtiv scurt. Voi incerca sa fac niste matrite in care sa pot turna ceva rasina si astfel sa obtin corpul unei machete in mai putin timp. Voi lucra la o scara scazuta (H0 cel mai probabil) datorita pretului putin cam ridicat al materialului. Acuma sunt in procesul de strans fonduri pentru ca pretul initial al materialelor este foarte ridicat (in jur de 200 E). Primul model va fi un Timis datorita formei simple (la topor), fiind mai simplu de realizat negativul (tot trebuie sa realizez manual o macheta). Dupa aceea voi trece la Tatre . Toate aceste negative si machete le voi face pentru a castiga experienta, eu doresc sa construiesc in final o "sageata verde" in cele mai mici detalii. Machetele vor fi mobile
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 13:52:29 Titlul subiectului: |
27168 |
|
Care este metoda de lipire a geamurilor ca sa nu se mai abureasca se la super-glue?
Imi spui si mie cum ai facut ale cu ce se cupleaza doua Tatre (sau mai multe) .
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 15 Iul 2006 11:32:56 Titlul subiectului: |
27539 |
|
La urmatoarele modele voi schimba lipiciul pentru ca super glue lasa urme albe pe geamuri si unde lipesc. Voi folosi ceva gen Prenadez, pun foarte putin bine uniformizat si tai geamurile astfel incat sa intre in gaura de carton. Mai pe scurt tai si lipesc fiecare gemulet.
Am folosit si piese de la lego, barele din interior sunt din paie subtiri si aproape toate componentele aditionale (faruri, butoane, guri aerisire, stopuri etc) sunt din lego.
Ca material:
caroseria este 100% din carton, grosimi intre 2-4mm
- geamurile din carcase de CD si sticle de plastic (partea semicerc de la spatele vagoanelor Bucur)
- boghiurile din monede + saibe + bara de aluminiu
- culorile sunt date de colanti, marker negru (rame geamuri), pasta corectoare alba (bandaje roti), acuarele (pantograf)
- faruri, stopuri, semnalizatoare etc din plastic (de la lego in general)
- scaunele din carton acoperit cu colant si indoite
- barele din interior sunt din amestecatoare de coctailuri (se gasesc ieftin multe culori in hypermarketuri)
- pantograful din sarma
- becuri de 2,5V sau 3,6V
- burduful din hartie colorata la calculator (pentru urmatoarele modele caut sa schimb metoda)
- pentru partile de pe acoperis am folosit bucati de lego, carton invelit in colant etc.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Iul 2006 12:22:29 Titlul subiectului: |
27549 |
|
Mai demult am incercat sa fac un autobuz din LEGO. Evident, usile erau ca niste usi de casa, pentru ca piesele nu erau pentru asa ceva. Pentru ca in vremea respectiva nu aveam spatiu prea mare, a trebuit sa-l fac subiect de film de actiune in care la sfarsit se face praf (nu in sensul strict) si de acolo inapoi in cutie
Existau si LEGO din care puteai construi un tren. De tramvaie nu stiu. Autobuze, poate. Cred ca seria Technic oferea posibilitati in acest sens. Am mai avut un LEGO care avea inclusiv roti de masini (mai mari).
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Aug 2006 15:58:10 Titlul subiectului: |
31269 |
|
Intradevar arata bine. Ideea este ca sunt turnate. Munca depusa ar fi cea pentru realizarea dioramei, in rest... vagoanele le-au luat si le-ai pus pe linie. Nu zic ca nu mi-ar place un set de vreo cateva Tatre...dar nu ar avea acelasi farmec. Poate ca Metrouusor stie cel mai bine, el perfectionandu-si tehnica la ultima macheta. E o munca destul de grea, dar si placuta.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 17 Aug 2006 22:23:10 Titlul subiectului: |
31279 |
|
Tatra, subscriu intru totul la cele de mai sus. Scratchbuilding-ul e modelism adevarat, mereu tinzi spre mai bine (nota 10 pentru pantograf).
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Aug 2006 21:20:20 Titlul subiectului: 550 |
31353 |
|
Astazi am fost in depoul Dacia pentru a face un releveu amanuntit vagonului AEG #1, primul model de tramvai care a circulat in Iasi incepand cu 1900.
M-am apucat de lucru la macheta acestuia. Cum am spus, aceasta va fi realizata la scara 1:20, deoarece vreau sa redau cat mai detaliat caracteristicile acestui vagon. Binenteles ca urmatoarele machete vor fi la aceeasi scara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.65 kb |
Vizualizat: |
de 34546 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.55 kb |
Vizualizat: |
de 34545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.51 kb |
Vizualizat: |
de 34543 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.37 kb |
Vizualizat: |
de 34542 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 32527 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 17:12:34 Titlul subiectului: |
31727 |
|
Am inceput trucul AEG-ului si interiorul cupeului.
Materiale folosite: plastic, autocolant imitatie lemn, suvite de furnir, carton de diferite grosimi, banda dublu adeziva, cablu telefonic, roti de la o locomotiva veche. Adezivi: Bizon (tip Moment) - pentru carton- si DenBraven - pentru plastic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.09 kb |
Vizualizat: |
de 34498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.33 kb |
Vizualizat: |
de 34496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.15 kb |
Vizualizat: |
de 34495 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.44 kb |
Vizualizat: |
de 34494 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.1 kb |
Vizualizat: |
de 32530 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.54 kb |
Vizualizat: |
de 32530 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 17:33:45 Titlul subiectului: |
31733 |
|
ceva fin! sasiul e din plastic (stiren, PVC, ABS)? la ce scara se intampla chestiunea (din poze pare ceva @1:20 plus-minus 5)
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 20:00:23 Titlul subiectului: 000000 |
33523 |
|
Iata cum merge lucrul la 237 si 244Urac...nu stiu ce numar o sa ii pun
Constructia de boghiuri
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|