Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tutoriale despre construcția machetelor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 19:12:07    Titlul subiectului: 33799

Incepe sa se contureze interiorul AEG-ului. Placile din polistiren extrudat pentru tavan fals, cu textura de lemn le-am folosit pentru a crea profilele bancilor. Sipcile acestora sunt facute din suvite de furnir lipite cu banda dublu adeziva, de profile. Polistirenul a fost taiat la cutit. Wink
Iata si aspecte de ansamblu ale interiorului. Scuze pentru rezolutia mica, dar astea sunt regulile. Rolling Eyes



DSC09173.JPG
 Descriere:
Profile obtinute din polistiren extrudat.
 Mărime fișier:  45.43 kb
 Vizualizat:  de 30849 ori

DSC09173.JPG



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.49 kb
 Vizualizat:  de 30848 ori

1.JPG



dsc09169_999.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.44 kb
 Vizualizat:  de 29255 ori

dsc09169_999.jpg



dsc09170_148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.54 kb
 Vizualizat:  de 29255 ori

dsc09170_148.jpg



dsc09171_489.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.04 kb
 Vizualizat:  de 29255 ori

dsc09171_489.jpg




Ultima modificare efectuată TATRA la Mar 19 Sep 2006 19:20:05, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Sep 2006 21:13:53    Titlul subiectului: 34044

Ar mai fi pantograful... incearcati metoda cu care lucrez eu. Iata pantograful T4D-ului #1107.


pantograf asimetric.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.66 kb
 Vizualizat:  de 30919 ori

pantograf asimetric.JPG




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Vin 22 Sep 2006 21:22:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 21:24:04    Titlul subiectului: 282882 34662

Am finalizat trucul AEG-ului. Vopsit in negru, bandajele cu alb, arata de parca ar fi iesit de pe poarta sectiei de revizie. Wink
M-am gandit sa fac machete functionale, chiar m-am gandit si la un strung de mecanica fina pentru osii si nu numai. Din pacate unul din cei mai mari "dusmani" , ca sa-i zic asa, este timpul. Un al doilea aspect ar fi pretul accesoriilor pentru crearea unei diorame, la care se adauga si taxele postale, pentru ca, dupa cum am spus-o mai sus, in Iasi nu gasesc nimic care sa ma ajute sa incep asa o lucrare, nici macar 1 mm de linie. Spatiu as gasi, nu ar fi o problema si vointa este din plin! Asa ca ma rezum la ceea ce gasesc si incerc pe cat posibil sa imit realitatea cat mai detaliat, functie de scara la care lucrez.
AEG-ul la care am inceput lucrul (scara 1:20) va fi mult mai detaliat fata de primul, facut la 1:50.
Un strung "de bazar" pentru mecanica fina e cam 6 milioane lei vechi, care deocamdata nu ma incurca in buzunar. Nu zic, daca as avea disponibili ceva bani as investi cu mare placere in ustensile pentru modelism si accesorii dar, asta e situatia....



DSC09195.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.3 kb
 Vizualizat:  de 30681 ori

DSC09195.JPG



dsc09198_185.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.1 kb
 Vizualizat:  de 29260 ori

dsc09198_185.jpg



dsc09199_206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.68 kb
 Vizualizat:  de 29267 ori

dsc09199_206.jpg



dsc09200_103.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.63 kb
 Vizualizat:  de 29267 ori

dsc09200_103.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 03 Oct 2006 23:25:12    Titlul subiectului: 34835

Daca nu aveti nimic impotriva as veni si eu cu cateva sugestii:
-In primul rand eu as face boghiurile din metal prelucrat la strung. Dupa parerea mea este mult mai realist asa.
-Apoi as incerca o motorizare a modelelor folosind cardane, ca la modelismul feroviar (Daca e cineva interesat pot face poze la sistemul de transmisie al machetelor de locomotive...scara H0)
-De ce nu incercati crearea unei diorame complexe? nu numai pe module, ci a unui traseu mai complex, cu macazuri, statii, depouri si bucle de intoarcere. Pentru realizarea unei diorame eu as reduce scara putin. Eventual si digitalizarea dioramei...asta ar fi ceva cu totul special!
-Ati putea incerca trecerea la niste materiale mai rezistente pentru corpul machetei, cartonul deteriorandu-se usor. Eu as alege plasticul. Puteti folosi plasticul de la jardiniere care, in lipsa de minifreza, se poate taia cu cutterul.
-Pentru vopsitul machetelor as indica un airbrush (chiar si cel mai ieftin model) rezultatele fiind mult superioare oricarui alt tip de vopsire.
Machete voastre sunt superbe insa sunt de parere ca pentru a realiza ceva bun si de durata iti trebuie ustensilele adecvate si materiale bune.
Eu personal nu am nici o macheta home made insa sunt modelist feroviar la scara H0, avand cateva machete, si impreuna cu cativa prieteni vom realiza machete ale locomotivelor si vagoanelor romanesti...la H0 (1:87) bineinteles.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 360
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 09:20:15    Titlul subiectului: 34848

@tyco:
-boghiurile nu prea cred ca se pot face la strung, poate rotile... costurile insa ar fi de poveste.
-motorizarea costa foarte mult (de la 50$ in sus un motor) plus ca la scari mici (HO) trebuie montat in interiorul tramvaiului ceea ce complica lucrurile si mai mult.
-vopsirea cu aerograful costa si ea. cel mai ieftin aerograf nou (in Bucuresti) e vreo 250 de lei + piese de schimb + vopsea dedicata, ca nu merge sa bagi orice zeama in el, + compresor... ehe, plange buzunaru' Smile
-plasticul nu e asa usor de gasit, iar cel de jardiniere, castroane de salata, burlane de ploaie sau alte artefacte domestice nu prea e ce trebuie, ori nu se indoaie, ori nu se lipeste, etc.
-cand faci o macheta de la zero sa nu'ti inchipui ca in 3 zile e gata, arata ca'n povesti si o sa iei si vreun premiu pentru ea. eu am facut de'a lungul timpului zeci de incercari, mai mult sau mai putin finalizate, pentru a prinde esenta, daca intelegi ce vreau sa spun. iar o macheta statica, din punct de vedere estetic nu e cu nimic mai prejos decat una functionala, ba chiar superioara ca detalii si dimensiuni. ca exemplu banal, latimea benzii de rulare a unei roti de vagon scara 1/87 este de 2mm, ce corespunde in realitate la nu mai putin de 174mm. vreau sa vad si eu vagonul ala cu roti late de 174mm Smile
-eu sunt cel mai carcotas de pe forumul asta cand vine vorba de machete. dar sunt cu mine Wink
Bafta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 13:48:54    Titlul subiectului: 34871

Eu ma refeream in cazul in care exista deja un atelier. Clubul modelistilor din Arad detine un atelier destul de bine dotat. Prin inventarul lui aflandu-se 4 Strunguri (de la strung de precizie la strung de marime), o freza, un airbrush Revell, un airbrush pentru masini Wink si multe altele. Intalnirile noastre au fost prezentate pe railwayfan insa pentru ca nu functioneaza serverul lor va voi arata cateva poze.
Airbrushurile:

Compresorul pentru airbrush

Freza demontata:

Strunguri:


Dupa parerea mea asa ar trebui sa arate un atelier de modelism...pacat ca nu este atelierul meu ci al unui prieten Sad
Oricum felicitarile mele lui TATRA si metrouusor pentru modelel facute. Ati demonstrat ca se pot face machete foarte frumoase fara prea multe ustensile profesionale si folosind materiale usor de gasit.
De noi probabil veti auzi pe railwayfan la modelism feroviar, pentru ca ne vom concentra asupra locomotivelor si vagoanelor H0. Avem in plan insa o macheta de "sageata verde" pe care o voi prezenta si aici.
Daca aveti alte intrebari sau nelamuriri va rog sa ma contactati pe privat
-Se pot realiza osiile iar apoi montarea lor pe boghiuri...m-am exprimat gresit in primul mesaj Embarassed
-Un motor de la o masinuta de jucarie cu tot cu transmisie este destul pentru a face o macheta mobila.
-Cel mai ieftin airbrush revell costa 68,60RON, si se poate folosi orice tip de vopsea intr-un airbrush cu conditia sa fie destul de diluata. bineinteles ca daca vrei rezultate superioare va trebuii sa scoti mai multi bani din buzunar. La nevoie compresorul poate fi home made dintr-un motor vechi de frigider si alte componente(trebuie sa caut un link catre un articol despre cum sa realizezi un astfel de compresor home made)
-Cum am mai spus un prieten aproape a terminat o locomotiva romaneasca LE3400 din jardiniere. Din pacate nu are aparat foto digital, insa se poate face si din jardiniere.
-nu am spus ca va fi gata in 3 zile. Din grupul Modelistilor Aradeni eu sunt cel mai putin experimentat insa unul dintre noi, cel cu atelierul, face machete de avioane -functionale- de peste 6 ani, avand destula experienta in domeniu. Insa daca cineva are sfaturi legate de procedeul de lucru, materiale sau orice altceva pentru machete de trenuri/tramvaie mobile la scara H0 suntem deschisi sugestiilor.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2020
Mesaje: 82
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 15:57:45    Titlul subiectului: 34888

Un motor electric Faulhaber de mici dimensiuni (lungime 1,2cm, diametru 7mm) costa cam 45,- Eur; un motor normal, fabricat in China, de forma rectangulara cu 2,5cm lungime, 1 cm inaltime si 1,8cm latime costa 3 sau 4 Euro!
Cum voi lucrati la scari mari, nu cred ca un asemenea motor este problema!
La noi, cei care lucram pe scara N (1:160) colegi din Germania folosesc motoare de vibrator de telefon mobil, de dimensiunile celui Faulhaber numit mai sus... numai ca sunt de 7 ori mai ieftine! de ce? cine spune? ca sunt fabricate tot in... China Wink
Eu am motorizat autobuze pe 1/160 dupa Faller Car System cu un asemenea motor de la un Siemens C35i scos din uz... fara probleme!



bus3 copier.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  269.45 kb
 Vizualizat:  de 30497 ori

bus3 copier.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 11:27:35    Titlul subiectului: 252 44320

Un nou GT4 a intrat la "dublat". #313 - ex #475 Stuttgart. Vagonul va purta numai nr. #475 din Stuttgart, plus reclamele aferente lui.


DSC01727.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.54 kb
 Vizualizat:  de 29495 ori

DSC01727.JPG



DSC01728.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.32 kb
 Vizualizat:  de 29495 ori

DSC01728.JPG



DSC01729.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.55 kb
 Vizualizat:  de 29494 ori

DSC01729.JPG



00dsc01730_110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.59 kb
 Vizualizat:  de 29258 ori

00dsc01730_110.jpg



00dsc01731_133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.04 kb
 Vizualizat:  de 29258 ori

00dsc01731_133.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 13:23:36    Titlul subiectului: *Tutorial - Constructia de boghiuri 44326

Voi face un scurt tutorial pentru cei care vor sa faca boghiuri functionale. Tutorialul este facut pe scara G - 1:32 dar poate fi usor adaptat si pentru alte scari.
Materiale necesare - coltar aluminiu, teava aluminiu cu diametrul de 6mm, linie aluminiu cu latime de peste 1-2 cm, saibe cu gaura de diametrul de 7mm (prin care va intra osia facuta cu teava de 6mm). Monede de 1000 lei vechi sau saibe cu diametrul de 23mm. Monede de 5 bani noi sau saibe cu diametrul de maxim 17mm.
Din pacate nu garantez ca va iese din prima, eu am facut vreo 5 tipuri de boghiu pana sa ajung la sistemul acesta. Iar pana sa invat sa il fac cat de cat bine am facut vreo 5 boghiuri ratate.
Pasul 1
Se fac rotile care vor forma osiile. Acestea se fac prin lipirea a cate 2 saibe sau monede de 5 bani noi cu diametrul de max 17 mm pe o moneda de 1000 lei vechi sau saibe cu diametrul de 23mm. (Foto 1)
Pasul 2
Din teava de aluminiu cu diametrul de 6mm se taie bucati lungi de 39-41mm care apoi se pilesc pana se obtin capete fine (lungimea segmentului ajungand la 37-38mm) pe care sa vina lipite rotile. (Foto 2)Atentie: in prima faza se lipeste doar o roata pe acest segment celalalt capat ramanand fara roata pentru a fi introdus in suportul pe care il voi face in urmtorul pas.
Pasul 3
Construim suportul pentru osie. Acesta este format din coltar de aluminiu de lungime 34-35mm cu 2 saibe cu gaura de diametrul 7mm (prin care va intra osia facuta cu teava de 6mm) lipite in capete.
Pasul 4
Introducem ansamblul facut in Pasul 2 in suportul pentru osie facut in Pasul 3 , lipim cu atentie si cealalta roata in capatul segmentului din Pasul 2. Zic cu atentie pentru ca am mai patit sa scap prea mult Super Glue si sa lipesc si suportul de osie obtinand ceva fix. Gata, avem primul ansamblu de osie, il facem pe al doilea si trecem la pasul 5, ce a fost greu a trecut.
Pasul 5
Dupa ce avem ambele osii finalizate le vom fixa cu o bucata de linie de aluminiu lata de minim 20mm, deoarece pe aceasta se va face prinderea de vagon. Lungimea liniei va fi de 46mm iar capetele acesteia vor fi la marginea exterioara a suportului cu osia.
Pasul 6
Prinderea osiei de vagon o fac cu mufe de cablu TV care asigura o anumita flexibilitate si rotatia boghiului. Acesta va fi montat in functie de necesitate , cu testare fara lipire si scurtarea mufei de cablu.
ATENTIE: La lipire recomand atentie pentru a nu se scurge Super Glue pe partea rotativa a mufei care va duce la blocarea rotatiei si compromiterea ansamblului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2007 22:19:43    Titlul subiectului: 44523

Frumos...dar nu e mai simplu sa cumperi boghiul gata facut? Scapi de ore bune de munca si in plus ai garantia ca va functiona muuulte ore de rulare. Mai ales daca lucrezi la G se pot gasi subansamble prin Germania(boghiuri, motoar, cardan, volante etc). Chiar daca ampatamentul sau diametrul osiilor nu va fi chiar exact la o asa scara mare se poate usor modifica, cu putin efort. Eu la H0m l-am lasat asa cum era fiindca nu am rotite destul de mici pt angrenajele din interiorul boghiului.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Feb 2007 23:20:13    Titlul subiectului: 75880

Sa vedem cum merge munca la vagon #475. Nu cred ca va gata prea curand, dar sper sa reusesc sa-l prezint in varianta finala tot aici.


DSC02399.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.95 kb
 Vizualizat:  de 29451 ori

DSC02399.JPG



DSC02400.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.21 kb
 Vizualizat:  de 29450 ori

DSC02400.JPG



DSC02401.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.77 kb
 Vizualizat:  de 29449 ori

DSC02401.JPG



DSC02402.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.47 kb
 Vizualizat:  de 29448 ori

DSC02402.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2007 08:35:56    Titlul subiectului: 000000 75970

Incearcati sa faceti pantografele dupa modelul prezentat de mine. Incearcati sa va apropiati mai mult de ceea ce este real.
Faceti releveul unui pantograf si realizati-l la scara!
Spor la treaba!



DSC05113.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.64 kb
 Vizualizat:  de 29884 ori

DSC05113.JPG



DSC00064.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.49 kb
 Vizualizat:  de 29883 ori

DSC00064.JPG



DSC00069.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.03 kb
 Vizualizat:  de 29882 ori

DSC00069.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 22:42:44    Titlul subiectului: 77058

TUTORIAL PANTOGRAFE
Voi prezenta grafic modul in care realizez pantografele asimetrice, la Tatre si nu numai. Pantografele, la fel ca si restul vagonului, sunt lucrate la scara, cu o oarecare marja de eroare.
In caz de nelamuriri nu ezitati sa intrebati! Wink
Va rog vizitati:
http://www.esnips.com/web/IASITRAMS
http://www.esnips.com/web/TATRA
http://www.esnips.com/web/scalemodelbuildings
http://www.esnips.com/web/GT5Strassenbahn
http://www.esnips.com/web/GelenktriebwagenGT4
http://www.esnips.com/web/littletrams
Cartonul folosit de mine este cel de la componentele de calculatoare, in special. Cutite de modelism gasesti in Metro.



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.11 kb
 Vizualizat:  de 29744 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.7 kb
 Vizualizat:  de 29743 ori

2.JPG



3.JPG
 Descriere:
Produsul final!
 Mărime fișier:  37.01 kb
 Vizualizat:  de 29742 ori

3.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Aug 2007 22:41:45    Titlul subiectului: 99999999 81798

Lucrez in paralel la doua machete: Tatra T4D #267 si ST8 #106, cu ajutorul prietenei mele!!! Very Happy


DSC06838.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.5 kb
 Vizualizat:  de 29751 ori

DSC06838.JPG



DSC06839.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.12 kb
 Vizualizat:  de 29750 ori

DSC06839.JPG



DSC06840.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.63 kb
 Vizualizat:  de 29749 ori

DSC06840.JPG



DSC06841.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.85 kb
 Vizualizat:  de 29748 ori

DSC06841.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Aug 2007 22:44:51    Titlul subiectului: 81799

#106


DSC06842.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.49 kb
 Vizualizat:  de 29747 ori

DSC06842.JPG



DSC06843.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.92 kb
 Vizualizat:  de 29746 ori

DSC06843.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai158



Data înscrierii: 23/Aug/2007
Ultima vizita: 29/Noi/2011
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Aug 2007 08:13:52    Titlul subiectului: 5555555 81944

Am si eu in lucru un Rocar 6494 (nu s-a produs si nici nu se va produce)
P.S.Pozele sunt facute cu telefonul mobil.



Sectiunea 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.37 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sectiunea 1.jpg



Sectiunea 1 2 .jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.02 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sectiunea 1 2 .jpg



Sectiunea 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.57 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sectiunea 2.jpg



Sectiunea 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.39 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sectiunea 4.jpg



Sectiunea 4 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.87 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sectiunea 4 2.jpg



Sectiunea 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.82 kb
 Vizualizat:  de 29725 ori

Sectiunea 5.jpg



Pantograf.jpg
 Descriere:
Facut din bete de chibrit
 Mărime fișier:  77.4 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Pantograf.jpg



Pantograf 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.07 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Pantograf 2.jpg



Boghiu.jpg
 Descriere:
Din carton si bete de chibrit
 Mărime fișier:  98.53 kb
 Vizualizat:  de 29725 ori

Boghiu.jpg



Sistem de prindere.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.36 kb
 Vizualizat:  de 29724 ori

Sistem de prindere.jpg



_________________
iubesc ratbul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 06:49:47    Titlul subiectului: 33333 82466

Iata o un plan cotat si vederi ale KT4D-ului plus date tehnice:
http://www.tram-plauen.de/Wagenpark/Typ-KT4D.htm
Pe acest site gasesti vederile din fata si spate ale vagonul. Incercati sa lucrati la scara dupa cotele de pe desene. In caz ca sunt nelamuriri legate de lucrul la scara nu ezitati sa intrebati.



Zeichnung-KT4D (Medium).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52 kb
 Vizualizat:  de 29607 ori

Zeichnung-KT4D (Medium).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Oct 2007 22:19:07    Titlul subiectului: 000000 83326

Mai aduc un T4R in peisaj: 240, pe fostul traseu 4, actualul 13 (COPOU - TATARASI - METALURGIE - BAZA 3 - BUCSINESCU - COPOU).


DSC07201.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.05 kb
 Vizualizat:  de 29544 ori

DSC07201.JPG



DSC07202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.36 kb
 Vizualizat:  de 29543 ori

DSC07202.JPG



DSC07204.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.87 kb
 Vizualizat:  de 29542 ori

DSC07204.JPG



DSC07205.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.8 kb
 Vizualizat:  de 29541 ori

DSC07205.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2007 12:29:59    Titlul subiectului: 5555 85103

Am un Mercedez roziu spre rosu la scara 1:87, deocamdata e inmatriculat DB dar as dori sa-l inmatriculez CTP, daca stie cineva unde gasesc o serigrafiere, autobusul fiind exact ca cel cu numarul de parc 106 de la CTP Arad
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ovidiu93



Data înscrierii: 22/Feb/2008
Ultima vizita: 30/Aug/2008
Mesaje: 6
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2008 22:17:14    Titlul subiectului: Modeling pentru incepatori 88986

Sunt incepator la construirea machetelor de tramvaie si nu stiu de unde sa incep.
Ce materiale si unelte sunt necesare pentru a construi o macheta care sa reziste Rolling Eyes . Eu personal am mai construit alte machete din lego dar nu am pornit niciodata de la zero si ma cam incurca transmisia (pe care nu stiu cum sa o construiesc) Confused . Niste imagini cu niste piese facute de la zero ar fi perfecte si poate vreo 2 schite cu niste transmisii.
In pozele de la tutorial in care tramvaiul e alimentat de la pantograf, curentul electric avea ca sursa baterii sau o priza?
Bateriile ar avea suficienta putere pentru a propulsa un tramvai care este alimentat de la sine?
Poate cine sa posteze niste imagini cu sine create manual?Doar pentru a avea o idee din ce si cum sa le fac.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 360
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 01:41:14    Titlul subiectului: 89000

In primul rand, nici o macheta nu se alimenteaza direct de la priza, ci numai prin intermediul unui transformator.
Rezistenta unei machete este relativa, in functie de mediul in care va fi expusa (la copii mici si curiosi nu rezista nimic) si materialele de constructie. Ca idee, cartonul e de departe cel mai versatil material si va rezista chiar si in cazul unei machete functionale (cu contragreutatile aferente adaugate).
Transmisia depinde de multi factori: modelul de tramvai ales, scara de lucru, marimea motorului disponibil, materiale si tehnologii (ex: ai un strung de mecanica fina?) si tot asa. La tramvaiele de tip vechi, fara boghiuri, poti adapta exact transmisia originala, respective pinioane cuplate direct, luate de la jucarii stricate sau mini-casetofoane. N'am incercat niciodata dar am vazut roti dintate de toate marimile la un magazin de piese electronice si asa mi'a venit ideea. Alta varianta, mai putin eleganta, ar fi transmisia pe curea, directa sau la 90 de grade.
La boghiuri e mult mai complicat, fie cu angrenaj melc, fie roti dintate la 45 de grade, ambele repere fiind indisponibile pe piata romaneasca, fara a mai socoti un motor de o marime rezonabila.
Totusi, inainte de a face o macheta functionala ar fi bine sa incerci una statica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 08:00:46    Titlul subiectului: 89001

De acord cu Acier. Uita-te atent la fiecare sectiune a Modelismului si ai date suficiente pentru pentru a incepe o macheta: planuri de vagoane, tutorial de pantografe, materiale folosite, etc... Te sfatuiesc sa incepi cu replici ale unor vagoane cu o forma mai "patratoasa" (VxA sau vagoane de epoca, aceastea din urma necesitand o detaliere mai puternica la truc si cutiile de rezistente de deasupra). Machetele mele sunt lucrate la scara 1:50. Exemplu: un vagon Tatra are 14 m lungime in realitate, iar pe macheta va avea 28 cm, practic lungimea reala o inmultesti cu 2. Nu ezita sa intrebi daca ai nelamuriri.

Aici ai imagini cu platforme de tramvai. Sinele sunt realizate din fasii de plastic de 3 mm latime si 5 mm inaltime, deci profil de 3 x 5 mm, taiate din coli de plastic. Acestea sunt lipite pe traverse de aluminiu sau lemn, ori direct pe placa suport, apoi vopsite cu gri pe partea de contact cu rotile vagoanelor.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=6416

Spor la treaba!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ovidiu93



Data înscrierii: 22/Feb/2008
Ultima vizita: 30/Aug/2008
Mesaje: 6
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 20:32:28    Titlul subiectului: 89032

Acele sine nu se vad bine. Sunt multe poze cu trenuri si cladiri dar sinele nu se vad bine.

Cred ca mi-am dat seama din ce sa fac modelele. Am de cand eram mic cateva seturi de trenulete la scara N. Pot sa realizez cate un boghiu de la fiecare vagon si am si motorizarea electrica asigurata. Tot ce mai ramane e sa fac caroseria tramvaielor pe care cred ca o voi face din cutii de pasta de dinti (voi incepe cu Timisurile). Deocamdata sunt sigur cand voi incepe proiectul dar cand voi incepe sa il realizez va voi arata cateva poze pentru a putea corecta unele probleme daca vor aparea. Very Happy

Poate cineva sa posteze niste imagini cu transmisii?

Cateva sfaturi ar fi binevenite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 24 Feb 2008 08:09:26    Titlul subiectului: 89040

Ovidiu93 a scris:
Acele sine nu se vad bine.Sunt multe poze cu trenuri si cladiri dar sinele nu se vad bine.
Pozele sunt cu tramvaie si platformele aferente acestora si cred ca-ti pot da seama imediat cu se realizeaza sinele, mai ales ca ti-am zis mai sus procedeul. Oricum pun o fotografie mai detaliata si o schita de mana.


DSC08829.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.44 kb
 Vizualizat:  de 29245 ori

DSC08829.JPG



DSC08832.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.29 kb
 Vizualizat:  de 29244 ori

DSC08832.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AndyNed



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 31/Dec/2018
Mesaje: 38
Locație: Piatra Neamt; Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2008 12:31:09    Titlul subiectului: 90618

De ce nu incercati sa realizati panourile laterale din placaj aviatic de 1 mm, cu ferestrele decupate la traforaj sau daca este posibil cu CNC-ul dupa planurile din AutoCad. La fel si podeaua dar din placaj de 3. Acoperisul din balsa de 5 mm slefuit pentru a da a cea curbura la colturi. Cat despre restul detaliilor se pot gasi si alte metode...acum nu stiu daca este rentabil ca pret si ca timp.

Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep la tramvaie dar privind machetele domnului Tatra si circuland aproape zilnic cu modelele reale, am ramas placut impresionat. Chiar ma bate gandul sa ma apuc si eu de o garnitura.
Mult succes in continuare. Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community