Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Sep 2006 19:12:07 Titlul subiectului: |
33799 |
|
Incepe sa se contureze interiorul AEG-ului. Placile din polistiren extrudat pentru tavan fals, cu textura de lemn le-am folosit pentru a crea profilele bancilor. Sipcile acestora sunt facute din suvite de furnir lipite cu banda dublu adeziva, de profile. Polistirenul a fost taiat la cutit.
Iata si aspecte de ansamblu ale interiorului. Scuze pentru rezolutia mica, dar astea sunt regulile.
Descriere: |
Profile obtinute din polistiren extrudat. |
|
Mărime fișier: |
45.43 kb |
Vizualizat: |
de 37390 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.49 kb |
Vizualizat: |
de 37389 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.44 kb |
Vizualizat: |
de 35796 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.54 kb |
Vizualizat: |
de 35796 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.04 kb |
Vizualizat: |
de 35796 ori |
|
Ultima modificare efectuată TATRA la Mar 19 Sep 2006 19:20:05, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 22 Sep 2006 21:13:53 Titlul subiectului: |
34044 |
|
Ar mai fi pantograful... incearcati metoda cu care lucrez eu. Iata pantograful T4D-ului #1107.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.66 kb |
Vizualizat: |
de 37460 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Vin 22 Sep 2006 21:22:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Sep 2006 21:24:04 Titlul subiectului: 282882 |
34662 |
|
Am finalizat trucul AEG-ului. Vopsit in negru, bandajele cu alb, arata de parca ar fi iesit de pe poarta sectiei de revizie.
M-am gandit sa fac machete functionale, chiar m-am gandit si la un strung de mecanica fina pentru osii si nu numai. Din pacate unul din cei mai mari "dusmani" , ca sa-i zic asa, este timpul. Un al doilea aspect ar fi pretul accesoriilor pentru crearea unei diorame, la care se adauga si taxele postale, pentru ca, dupa cum am spus-o mai sus, in Iasi nu gasesc nimic care sa ma ajute sa incep asa o lucrare, nici macar 1 mm de linie. Spatiu as gasi, nu ar fi o problema si vointa este din plin! Asa ca ma rezum la ceea ce gasesc si incerc pe cat posibil sa imit realitatea cat mai detaliat, functie de scara la care lucrez.
AEG-ul la care am inceput lucrul (scara 1:20) va fi mult mai detaliat fata de primul, facut la 1:50.
Un strung "de bazar" pentru mecanica fina e cam 6 milioane lei vechi, care deocamdata nu ma incurca in buzunar. Nu zic, daca as avea disponibili ceva bani as investi cu mare placere in ustensile pentru modelism si accesorii dar, asta e situatia....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.3 kb |
Vizualizat: |
de 37222 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.1 kb |
Vizualizat: |
de 35801 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.68 kb |
Vizualizat: |
de 35808 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.63 kb |
Vizualizat: |
de 35808 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 03 Oct 2006 23:25:12 Titlul subiectului: |
34835 |
|
Daca nu aveti nimic impotriva as veni si eu cu cateva sugestii:
-In primul rand eu as face boghiurile din metal prelucrat la strung. Dupa parerea mea este mult mai realist asa.
-Apoi as incerca o motorizare a modelelor folosind cardane, ca la modelismul feroviar (Daca e cineva interesat pot face poze la sistemul de transmisie al machetelor de locomotive...scara H0)
-De ce nu incercati crearea unei diorame complexe? nu numai pe module, ci a unui traseu mai complex, cu macazuri, statii, depouri si bucle de intoarcere. Pentru realizarea unei diorame eu as reduce scara putin. Eventual si digitalizarea dioramei...asta ar fi ceva cu totul special!
-Ati putea incerca trecerea la niste materiale mai rezistente pentru corpul machetei, cartonul deteriorandu-se usor. Eu as alege plasticul. Puteti folosi plasticul de la jardiniere care, in lipsa de minifreza, se poate taia cu cutterul.
-Pentru vopsitul machetelor as indica un airbrush (chiar si cel mai ieftin model) rezultatele fiind mult superioare oricarui alt tip de vopsire.
Machete voastre sunt superbe insa sunt de parere ca pentru a realiza ceva bun si de durata iti trebuie ustensilele adecvate si materiale bune.
Eu personal nu am nici o macheta home made insa sunt modelist feroviar la scara H0, avand cateva machete, si impreuna cu cativa prieteni vom realiza machete ale locomotivelor si vagoanelor romanesti...la H0 (1:87) bineinteles.
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 09:20:15 Titlul subiectului: |
34848 |
|
@tyco:
-boghiurile nu prea cred ca se pot face la strung, poate rotile... costurile insa ar fi de poveste.
-motorizarea costa foarte mult (de la 50$ in sus un motor) plus ca la scari mici (HO) trebuie montat in interiorul tramvaiului ceea ce complica lucrurile si mai mult.
-vopsirea cu aerograful costa si ea. cel mai ieftin aerograf nou (in Bucuresti) e vreo 250 de lei + piese de schimb + vopsea dedicata, ca nu merge sa bagi orice zeama in el, + compresor... ehe, plange buzunaru'
-plasticul nu e asa usor de gasit, iar cel de jardiniere, castroane de salata, burlane de ploaie sau alte artefacte domestice nu prea e ce trebuie, ori nu se indoaie, ori nu se lipeste, etc.
-cand faci o macheta de la zero sa nu'ti inchipui ca in 3 zile e gata, arata ca'n povesti si o sa iei si vreun premiu pentru ea. eu am facut de'a lungul timpului zeci de incercari, mai mult sau mai putin finalizate, pentru a prinde esenta, daca intelegi ce vreau sa spun. iar o macheta statica, din punct de vedere estetic nu e cu nimic mai prejos decat una functionala, ba chiar superioara ca detalii si dimensiuni. ca exemplu banal, latimea benzii de rulare a unei roti de vagon scara 1/87 este de 2mm, ce corespunde in realitate la nu mai putin de 174mm. vreau sa vad si eu vagonul ala cu roti late de 174mm
-eu sunt cel mai carcotas de pe forumul asta cand vine vorba de machete. dar sunt cu mine
Bafta!
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 13:48:54 Titlul subiectului: |
34871 |
|
Eu ma refeream in cazul in care exista deja un atelier. Clubul modelistilor din Arad detine un atelier destul de bine dotat. Prin inventarul lui aflandu-se 4 Strunguri (de la strung de precizie la strung de marime), o freza, un airbrush Revell, un airbrush pentru masini si multe altele. Intalnirile noastre au fost prezentate pe railwayfan insa pentru ca nu functioneaza serverul lor va voi arata cateva poze.
Airbrushurile:
Compresorul pentru airbrush
Freza demontata:
Strunguri:
Dupa parerea mea asa ar trebui sa arate un atelier de modelism...pacat ca nu este atelierul meu ci al unui prieten
Oricum felicitarile mele lui TATRA si metrouusor pentru modelel facute. Ati demonstrat ca se pot face machete foarte frumoase fara prea multe ustensile profesionale si folosind materiale usor de gasit.
De noi probabil veti auzi pe railwayfan la modelism feroviar, pentru ca ne vom concentra asupra locomotivelor si vagoanelor H0. Avem in plan insa o macheta de "sageata verde" pe care o voi prezenta si aici.
Daca aveti alte intrebari sau nelamuriri va rog sa ma contactati pe privat
-Se pot realiza osiile iar apoi montarea lor pe boghiuri...m-am exprimat gresit in primul mesaj
-Un motor de la o masinuta de jucarie cu tot cu transmisie este destul pentru a face o macheta mobila.
-Cel mai ieftin airbrush revell costa 68,60RON, si se poate folosi orice tip de vopsea intr-un airbrush cu conditia sa fie destul de diluata. bineinteles ca daca vrei rezultate superioare va trebuii sa scoti mai multi bani din buzunar. La nevoie compresorul poate fi home made dintr-un motor vechi de frigider si alte componente(trebuie sa caut un link catre un articol despre cum sa realizezi un astfel de compresor home made)
-Cum am mai spus un prieten aproape a terminat o locomotiva romaneasca LE3400 din jardiniere. Din pacate nu are aparat foto digital, insa se poate face si din jardiniere.
-nu am spus ca va fi gata in 3 zile. Din grupul Modelistilor Aradeni eu sunt cel mai putin experimentat insa unul dintre noi, cel cu atelierul, face machete de avioane -functionale- de peste 6 ani, avand destula experienta in domeniu. Insa daca cineva are sfaturi legate de procedeul de lucru, materiale sau orice altceva pentru machete de trenuri/tramvaie mobile la scara H0 suntem deschisi sugestiilor.
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 15:57:45 Titlul subiectului: |
34888 |
|
Un motor electric Faulhaber de mici dimensiuni (lungime 1,2cm, diametru 7mm) costa cam 45,- Eur; un motor normal, fabricat in China, de forma rectangulara cu 2,5cm lungime, 1 cm inaltime si 1,8cm latime costa 3 sau 4 Euro!
Cum voi lucrati la scari mari, nu cred ca un asemenea motor este problema!
La noi, cei care lucram pe scara N (1:160) colegi din Germania folosesc motoare de vibrator de telefon mobil, de dimensiunile celui Faulhaber numit mai sus... numai ca sunt de 7 ori mai ieftine! de ce? cine spune? ca sunt fabricate tot in... China
Eu am motorizat autobuze pe 1/160 dupa Faller Car System cu un asemenea motor de la un Siemens C35i scos din uz... fara probleme!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
269.45 kb |
Vizualizat: |
de 37038 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Ian 2007 11:27:35 Titlul subiectului: 252 |
44320 |
|
Un nou GT4 a intrat la "dublat". #313 - ex #475 Stuttgart. Vagonul va purta numai nr. #475 din Stuttgart, plus reclamele aferente lui.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.54 kb |
Vizualizat: |
de 36036 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.32 kb |
Vizualizat: |
de 36036 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.55 kb |
Vizualizat: |
de 36035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.59 kb |
Vizualizat: |
de 35799 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.04 kb |
Vizualizat: |
de 35799 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Ian 2007 13:23:36 Titlul subiectului: *Tutorial - Constructia de boghiuri |
44326 |
|
Voi face un scurt tutorial pentru cei care vor sa faca boghiuri functionale. Tutorialul este facut pe scara G - 1:32 dar poate fi usor adaptat si pentru alte scari.
Materiale necesare - coltar aluminiu, teava aluminiu cu diametrul de 6mm, linie aluminiu cu latime de peste 1-2 cm, saibe cu gaura de diametrul de 7mm (prin care va intra osia facuta cu teava de 6mm). Monede de 1000 lei vechi sau saibe cu diametrul de 23mm. Monede de 5 bani noi sau saibe cu diametrul de maxim 17mm.
Din pacate nu garantez ca va iese din prima, eu am facut vreo 5 tipuri de boghiu pana sa ajung la sistemul acesta. Iar pana sa invat sa il fac cat de cat bine am facut vreo 5 boghiuri ratate.
Pasul 1
Se fac rotile care vor forma osiile. Acestea se fac prin lipirea a cate 2 saibe sau monede de 5 bani noi cu diametrul de max 17 mm pe o moneda de 1000 lei vechi sau saibe cu diametrul de 23mm. (Foto 1)
Pasul 2
Din teava de aluminiu cu diametrul de 6mm se taie bucati lungi de 39-41mm care apoi se pilesc pana se obtin capete fine (lungimea segmentului ajungand la 37-38mm) pe care sa vina lipite rotile. (Foto 2)Atentie: in prima faza se lipeste doar o roata pe acest segment celalalt capat ramanand fara roata pentru a fi introdus in suportul pe care il voi face in urmtorul pas.
Pasul 3
Construim suportul pentru osie. Acesta este format din coltar de aluminiu de lungime 34-35mm cu 2 saibe cu gaura de diametrul 7mm (prin care va intra osia facuta cu teava de 6mm) lipite in capete.
Pasul 4
Introducem ansamblul facut in Pasul 2 in suportul pentru osie facut in Pasul 3 , lipim cu atentie si cealalta roata in capatul segmentului din Pasul 2. Zic cu atentie pentru ca am mai patit sa scap prea mult Super Glue si sa lipesc si suportul de osie obtinand ceva fix. Gata, avem primul ansamblu de osie, il facem pe al doilea si trecem la pasul 5, ce a fost greu a trecut.
Pasul 5
Dupa ce avem ambele osii finalizate le vom fixa cu o bucata de linie de aluminiu lata de minim 20mm, deoarece pe aceasta se va face prinderea de vagon. Lungimea liniei va fi de 46mm iar capetele acesteia vor fi la marginea exterioara a suportului cu osia.
Pasul 6
Prinderea osiei de vagon o fac cu mufe de cablu TV care asigura o anumita flexibilitate si rotatia boghiului. Acesta va fi montat in functie de necesitate , cu testare fara lipire si scurtarea mufei de cablu.
ATENTIE: La lipire recomand atentie pentru a nu se scurge Super Glue pe partea rotativa a mufei care va duce la blocarea rotatiei si compromiterea ansamblului.
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 23 Ian 2007 22:19:43 Titlul subiectului: |
44523 |
|
Frumos...dar nu e mai simplu sa cumperi boghiul gata facut? Scapi de ore bune de munca si in plus ai garantia ca va functiona muuulte ore de rulare. Mai ales daca lucrezi la G se pot gasi subansamble prin Germania(boghiuri, motoar, cardan, volante etc). Chiar daca ampatamentul sau diametrul osiilor nu va fi chiar exact la o asa scara mare se poate usor modifica, cu putin efort. Eu la H0m l-am lasat asa cum era fiindca nu am rotite destul de mici pt angrenajele din interiorul boghiului.
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Feb 2007 23:20:13 Titlul subiectului: |
75880 |
|
Sa vedem cum merge munca la vagon #475. Nu cred ca va gata prea curand, dar sper sa reusesc sa-l prezint in varianta finala tot aici.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.95 kb |
Vizualizat: |
de 35992 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.21 kb |
Vizualizat: |
de 35991 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.77 kb |
Vizualizat: |
de 35990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.47 kb |
Vizualizat: |
de 35989 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Feb 2007 08:35:56 Titlul subiectului: 000000 |
75970 |
|
Incearcati sa faceti pantografele dupa modelul prezentat de mine. Incearcati sa va apropiati mai mult de ceea ce este real.
Faceti releveul unui pantograf si realizati-l la scara!
Spor la treaba!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.64 kb |
Vizualizat: |
de 36425 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.49 kb |
Vizualizat: |
de 36424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.03 kb |
Vizualizat: |
de 36423 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Aug 2007 22:41:45 Titlul subiectului: 99999999 |
81798 |
|
Lucrez in paralel la doua machete: Tatra T4D #267 si ST8 #106, cu ajutorul prietenei mele!!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.5 kb |
Vizualizat: |
de 36292 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.12 kb |
Vizualizat: |
de 36291 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.63 kb |
Vizualizat: |
de 36290 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.85 kb |
Vizualizat: |
de 36289 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Aug 2007 22:44:51 Titlul subiectului: |
81799 |
|
#106
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.49 kb |
Vizualizat: |
de 36288 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.92 kb |
Vizualizat: |
de 36287 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihai158
Data înscrierii: 23/Aug/2007 Ultima vizita: 29/Noi/2011 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Aug 2007 08:13:52 Titlul subiectului: 5555555 |
81944 |
|
Am si eu in lucru un Rocar 6494 (nu s-a produs si nici nu se va produce)
P.S.Pozele sunt facute cu telefonul mobil.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.37 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.02 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.57 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.39 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.87 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.82 kb |
Vizualizat: |
de 36266 ori |
|
Descriere: |
Facut din bete de chibrit |
|
Mărime fișier: |
77.4 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.07 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
Descriere: |
Din carton si bete de chibrit |
|
Mărime fișier: |
98.53 kb |
Vizualizat: |
de 36266 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.36 kb |
Vizualizat: |
de 36265 ori |
|
_________________ iubesc ratbul |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Sep 2007 06:49:47 Titlul subiectului: 33333 |
82466 |
|
Iata o un plan cotat si vederi ale KT4D-ului plus date tehnice:
http://www.tram-plauen.de/Wagenpark/Typ-KT4D.htm
Pe acest site gasesti vederile din fata si spate ale vagonul. Incercati sa lucrati la scara dupa cotele de pe desene. In caz ca sunt nelamuriri legate de lucrul la scara nu ezitati sa intrebati.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52 kb |
Vizualizat: |
de 36148 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Oct 2007 22:19:07 Titlul subiectului: 000000 |
83326 |
|
Mai aduc un T4R in peisaj: 240, pe fostul traseu 4, actualul 13 (COPOU - TATARASI - METALURGIE - BAZA 3 - BUCSINESCU - COPOU).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.05 kb |
Vizualizat: |
de 36085 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.36 kb |
Vizualizat: |
de 36084 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.87 kb |
Vizualizat: |
de 36083 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.8 kb |
Vizualizat: |
de 36082 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 29 Noi 2007 12:29:59 Titlul subiectului: 5555 |
85103 |
|
Am un Mercedez roziu spre rosu la scara 1:87, deocamdata e inmatriculat DB dar as dori sa-l inmatriculez CTP, daca stie cineva unde gasesc o serigrafiere, autobusul fiind exact ca cel cu numarul de parc 106 de la CTP Arad
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
Ovidiu93
Data înscrierii: 22/Feb/2008 Ultima vizita: 30/Aug/2008 Mesaje: 6 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 22 Feb 2008 22:17:14 Titlul subiectului: Modeling pentru incepatori |
88986 |
|
Sunt incepator la construirea machetelor de tramvaie si nu stiu de unde sa incep.
Ce materiale si unelte sunt necesare pentru a construi o macheta care sa reziste . Eu personal am mai construit alte machete din lego dar nu am pornit niciodata de la zero si ma cam incurca transmisia (pe care nu stiu cum sa o construiesc) . Niste imagini cu niste piese facute de la zero ar fi perfecte si poate vreo 2 schite cu niste transmisii.
In pozele de la tutorial in care tramvaiul e alimentat de la pantograf, curentul electric avea ca sursa baterii sau o priza?
Bateriile ar avea suficienta putere pentru a propulsa un tramvai care este alimentat de la sine?
Poate cine sa posteze niste imagini cu sine create manual?Doar pentru a avea o idee din ce si cum sa le fac.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2008 01:41:14 Titlul subiectului: |
89000 |
|
In primul rand, nici o macheta nu se alimenteaza direct de la priza, ci numai prin intermediul unui transformator.
Rezistenta unei machete este relativa, in functie de mediul in care va fi expusa (la copii mici si curiosi nu rezista nimic) si materialele de constructie. Ca idee, cartonul e de departe cel mai versatil material si va rezista chiar si in cazul unei machete functionale (cu contragreutatile aferente adaugate).
Transmisia depinde de multi factori: modelul de tramvai ales, scara de lucru, marimea motorului disponibil, materiale si tehnologii (ex: ai un strung de mecanica fina?) si tot asa. La tramvaiele de tip vechi, fara boghiuri, poti adapta exact transmisia originala, respective pinioane cuplate direct, luate de la jucarii stricate sau mini-casetofoane. N'am incercat niciodata dar am vazut roti dintate de toate marimile la un magazin de piese electronice si asa mi'a venit ideea. Alta varianta, mai putin eleganta, ar fi transmisia pe curea, directa sau la 90 de grade.
La boghiuri e mult mai complicat, fie cu angrenaj melc, fie roti dintate la 45 de grade, ambele repere fiind indisponibile pe piata romaneasca, fara a mai socoti un motor de o marime rezonabila.
Totusi, inainte de a face o macheta functionala ar fi bine sa incerci una statica.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2008 08:00:46 Titlul subiectului: |
89001 |
|
De acord cu Acier. Uita-te atent la fiecare sectiune a Modelismului si ai date suficiente pentru pentru a incepe o macheta: planuri de vagoane, tutorial de pantografe, materiale folosite, etc... Te sfatuiesc sa incepi cu replici ale unor vagoane cu o forma mai "patratoasa" (VxA sau vagoane de epoca, aceastea din urma necesitand o detaliere mai puternica la truc si cutiile de rezistente de deasupra). Machetele mele sunt lucrate la scara 1:50. Exemplu: un vagon Tatra are 14 m lungime in realitate, iar pe macheta va avea 28 cm, practic lungimea reala o inmultesti cu 2. Nu ezita sa intrebi daca ai nelamuriri.
Aici ai imagini cu platforme de tramvai. Sinele sunt realizate din fasii de plastic de 3 mm latime si 5 mm inaltime, deci profil de 3 x 5 mm, taiate din coli de plastic. Acestea sunt lipite pe traverse de aluminiu sau lemn, ori direct pe placa suport, apoi vopsite cu gri pe partea de contact cu rotile vagoanelor.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=6416
Spor la treaba!
|
|
Sus |
|
|
Ovidiu93
Data înscrierii: 22/Feb/2008 Ultima vizita: 30/Aug/2008 Mesaje: 6 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2008 20:32:28 Titlul subiectului: |
89032 |
|
Acele sine nu se vad bine. Sunt multe poze cu trenuri si cladiri dar sinele nu se vad bine.
Cred ca mi-am dat seama din ce sa fac modelele. Am de cand eram mic cateva seturi de trenulete la scara N. Pot sa realizez cate un boghiu de la fiecare vagon si am si motorizarea electrica asigurata. Tot ce mai ramane e sa fac caroseria tramvaielor pe care cred ca o voi face din cutii de pasta de dinti (voi incepe cu Timisurile). Deocamdata sunt sigur cand voi incepe proiectul dar cand voi incepe sa il realizez va voi arata cateva poze pentru a putea corecta unele probleme daca vor aparea.
Poate cineva sa posteze niste imagini cu transmisii?
Cateva sfaturi ar fi binevenite.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Feb 2008 08:09:26 Titlul subiectului: |
89040 |
|
Ovidiu93 a scris: | Acele sine nu se vad bine.Sunt multe poze cu trenuri si cladiri dar sinele nu se vad bine. | Pozele sunt cu tramvaie si platformele aferente acestora si cred ca-ti pot da seama imediat cu se realizeaza sinele, mai ales ca ti-am zis mai sus procedeul. Oricum pun o fotografie mai detaliata si o schita de mana.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.44 kb |
Vizualizat: |
de 35786 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.29 kb |
Vizualizat: |
de 35785 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AndyNed
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Oct/2021 Mesaje: 39 Locație: Piatra Neamt; Iasi
|
Trimis: Lun 24 Mar 2008 12:31:09 Titlul subiectului: |
90618 |
|
De ce nu incercati sa realizati panourile laterale din placaj aviatic de 1 mm, cu ferestrele decupate la traforaj sau daca este posibil cu CNC-ul dupa planurile din AutoCad. La fel si podeaua dar din placaj de 3. Acoperisul din balsa de 5 mm slefuit pentru a da a cea curbura la colturi. Cat despre restul detaliilor se pot gasi si alte metode...acum nu stiu daca este rentabil ca pret si ca timp.
Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep la tramvaie dar privind machetele domnului Tatra si circuland aproape zilnic cu modelele reale, am ramas placut impresionat. Chiar ma bate gandul sa ma apuc si eu de o garnitura.
Mult succes in continuare.
|
|
Sus |
|
|
|