Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tutoriale despre construcția machetelor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2008 13:13:06    Titlul subiectului: 90621

Pai placajul aviatic de 1 e cam scump iar accesul la un CNC si mai si... Cartonul e de preferat din nenumarate motive, cu singurul dezavantaj ca nu se preteaza la calote sferice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AndyNed



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2021
Mesaje: 39
Locație: Piatra Neamt; Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Apr 2008 19:54:19    Titlul subiectului: 91651

Am gasit la Diverta in Mall dosare de plastic colorat, 0.5 mm, rezistent, se taie usor cu cutter-ul sau stante facute din tabla pentru decuparea ferestrelor. Mult mai bun decat banalul carton Wink .
Ramele ferestrelor se pot ranforsa cu betisoare de bambus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 10:47:40    Titlul subiectului: 97019

Sabloane pentru vagoanele Tatra T4R si T4D pentru scarile 1:50 si 1:87 (HO).
1. TATRA T4R + T4D scara 1:50 - print pe format A3
http://www.esnips.com/doc/e6feddfd-05a9-4062-a143-fa8b8684a7e8/TATRA-1-50
2. TATRA T4R + T4D scara 1:87 (HO) - print pe format A4.
http://www.esnips.com/doc/b6da4829-47dc-4888-83e1-c47850e7e582/TATRA-1-87

Le puteti scoate la imprimanta pe hartie autocolanta si apoi le lipiti pe carton si decupati. Spor la treaba!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 00:45:50    Titlul subiectului: 107703

@oleco2007 (si nu numai)
Intrucat esti unul din putinii modelisti care s'au incumetat sa se "lupte" cu PVC-ul expandat (Komatex, Forex, etc.) indraznesc sa'ti dau cateva sfaturi mai mult sau mai putin folositoare.
Materialul mai sus mentionat este o aparitie relativ noua pe piata si se gasesc putine descrieri despre prelucrarea si utilizarea lui in modelism.
Eu l'am descoperit absolut intamplator, si din diverse motive pe care nu le mai enumar aici, m'am hotarat sa il testez pe toate partile.
Prima proba a fost prelucrarea la cald, repectiv incalzirea in apa fiarta sau deasupra flacarii. Se indoaie bine, nu curge si nici nu se deformeaza aiurea ca polistirenul sau ABS-ul, dar nu se poate trage in fire subtiri (despre asta voi vorbi mai tarziu).
A urmat lipirea. Eu unul nu suport adezivii instant pe baza de cianoacrilat, gen "Picatura", "SuperGlue" sau cu alte denumiri comerciale, in primul rand din cauza alergiei si apoi din principiu. Din fericire, exista alternative, incepand cu adezivii pentru instalatii sanitare si terminand cu cei de uz casnic, care dau rezultate mult mai bune decat cei instant. In primul rand nu sunt atat de toxici, au intarire un pic mai lenta lasand posibilitatea ajustarilor ulterioare si dau o lipitura relativ elastica (in functie de tipul folosit). Aplicarea e mai problematica din cauza ca se livreaza la tuburi sau cutii mari si e aproape intotdeauna necesar sa se lucreze cu o seringa cu ac retezat, de altfel usor de confectionat.
La partea de prelucrare mecanica este materialul ideal. Se taie foarte usor, se zgarie, graveaza, slefuieste, sculpteaza fara nici un fel de problema. E bine sa se evite indoiturile la 90 de grade pentru ca se tensioneaza si face niste crapaturi urate, fara sa se rupa. Inainte de trasarea desenului piesei e bine ca placa sa fie slefuita (matuita) cu smirghel auto de granulatie destul de fina (300 - 600) pentru a permite creionului sa lase ceva urme. Daca desenul e complicat se trece peste trasaj cu un ac, apoi cu un creion colorat si se slefuieste superficial asa incat pigmentul sa ramana in santul creeat de ac.
Taierea placilor intre 1-3 mm se poate face cu cutterul prin treceri succesive fara a apasa prea tare pentru a evita aparitia "macazelor", iar de la 4mm in sus se recomanda un traforaj. Eu am taiat la cutter si placi de 10mm, dar a fost o exceptie, plus ca e foarte periculos. Pentru taieturi mici sau curbe este indispensabil un cutter de designer, de buna calitate, cu prinderea lamelor individuale in mandrina, de preferat cat mai scurte (ca referinta OLFA AK-1, dar exista si mai bune). La capitolul siguranta nu se face economie. In acelasi spirit am lipit sub rigla de lucru o fasie de banda izolatoare (din PVC) pentru a diminua efectul de alunecare.
Compatibilitatea PVC-ului si a adezivilor sai cu alte materiale e destul de buna, repectiv: hartie, carton, lemn, panza precum si folii transparente (dn PVC). Partial cauciuc si metal, care trebuiesc "inasprite" cu smirgel de granulatie mare. Nu se lipeste cu alte materiale plastice, decat cu cianoacrilat sau rasini epoxidice. Chituire nu am incercat, din ce am citit pe ici pe colo, doar epoxi. Am scris mai sus ca voi reveni cu o mica divagatie asupra firelor, sau profilelor rotunde. Ei bine, izolatia firelor electrice, cu sectiune plina sau manunchi, este din PVC, ceea ce le face mai mult decat agreabile la lipit, in special la detalii unde nu se pot da gauri in piese.
Asa cum am mai postat pe aici, nu am terminat nici o macheta pana acum, din diverse motive, am doar niste caricaturi cu titlul savant de "proba tehnologica" (cele mai multe au ajuns pe mana copiilor Smile) carora nu m'am mai obosit sa le fac si poze. Totusi, daca se anunta ceva discutii constructive, promit sa ma mobilizez.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 08:35:12    Titlul subiectului: 107709

Multumesc mult pentru sfaturi! Very Happy

Eu incalzeam komatexul sufland are cald (cu gura) si nu stiam ca se poate incalzi la flacara sau cu apa calda. Acum... stiu... Laughing

Am constatat ca Forex-ul este mai usor modelabil decat komatexul (si asta dintr-o greseala). Am indoit fara sa vreau o bucata de Forex si asa a ramas, pe cand komatexul... revenea la forma initiala daca nu incercam de mai multe ori succesiv sa-l indoi.

In schimb komatexul are un avantaj: are folie protectoare (pe care fac schitele cu un pix) si dupa aceea inlatur folia.

Cel mai bine "ma inteleg" cu komatexul de 1 mm deoarece se taie relativ usor si se indoaie foarte bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 11:44:16    Titlul subiectului: 107716

Deci nu mi s'a parut ca Forex-ul e un pic mai moale decat Komatex-ul Smile. Din pacate nu exista mai subtire de 1mm si de multe ori e nevoie de ceva mai fin. Sub un 1mm e Komadur, dar, asa cum spune si numele, e foarte tare si pretentios la taiat, lama se "inneaca" in el si are tendinta de a fugi in lateral.
La incalzirea la flacara nu trebuie sa apropii materialul foarte tare pentru ca se umfla pe margini, de aceea uneori prefer incalzirea in apa fiarta pentru ca temperatura e relativ constanta. Cam pisca la degete, dar e suportabil Smile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 12:36:45    Titlul subiectului: 107723

Ok, am sa incerc cu apa calda Razz
Mi s-a parut mai moale Forexul decat Komatexul dar poate doar... mi s-a parut Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 16:26:03    Titlul subiectului: 107793

http://www.bricomax.ro/Suflanta_aer_cald_1800W_Skil_SK_8003-467-pd.ashx

nu-i mai practic cu asa ceva?

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 18:23:36    Titlul subiectului: 107801

Sau feonul.
Orice ar fi, totul este sa pot face o treaba buna si sa indoi komatexul asa cum doresc.
Multumesc pentru varianta ta! Wink Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2009 22:53:25    Titlul subiectului: 110254

In sfarsit m'am mobilizat sa fac poze, dupa mai bine de 6 luni, incercarii de DAC 117. Materialul folosit este Komatex de 1mm, scara de lucru 1:48. Dimensiunile aproximative ale machetei: lungime 345mm, latime 50mm, inaltime 55mm.
Din diverse motive nu am continuat constructia si nici nu il voi finaliza, a fost doar o acomodare cu materialul si abordarea etapelor. E facut la repezeala, in doua zile.



117_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  198.54 kb
 Vizualizat:  de 22641 ori

117_a.jpg



117_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.88 kb
 Vizualizat:  de 22641 ori

117_b.jpg



117_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.93 kb
 Vizualizat:  de 22641 ori

117_c.jpg




Ultima modificare efectuată de către Acier la Mie 29 Apr 2009 23:21:02, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2009 23:01:03    Titlul subiectului: 110255

E chiar reusit si ar fi pacat sa nu fie finalizat.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2009 23:07:34    Titlul subiectului: 110256

Asta e macheta de care imi spuneai? Razz
Arata bine, continua sa lucrezi la ea Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 09:42:05    Titlul subiectului: 110266

Va multumesc mult pentru aprecieri, dar nu are rost sa il finisez. In primul rand nu i'am trasat din start detalii gen panouri, trape, clapete si apoi a fost un bun prilej de a'mi face o parere asupra constructiei, in general. E plin de greseli, e taiat stramb, nu e curatat, slefuit, etc., si e lipit atat de tare incat nu mai poate fi desfacut pentru vopsirea interiorului. Apropos de rezistenta Komatex-ului, ala mic avea 3 ani si jumatate cand s'a suit pe autobuz de bucurie... n'au fost pagube! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 13:10:45    Titlul subiectului: 110273

Foarte reusit DAC-ul, Acier, pacat ca nu va fi terminat, dar daca asta a fost decizia, asta e.
Burduful de la articulatie este rigid, asa-i? Oricum arata foarte realist.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cseh_17



Data înscrierii: 20/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Apr/2013
Mesaje: 84
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 13:16:51    Titlul subiectului: 110274

Din cate am vazut eu, burduful e din elastic, deci teoretic nu-i musai s fie rigid... Wink
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 15:47:11    Titlul subiectului: 110278

Asa cum ati vazut, burduful e facut din celebrul "elastic de chiloti" Smile.
Ideea a fost de a folosi ceva cat mai de'a gata si sa aiba un aspect cat mai realist, desi asta e foarte discutabil. E cam rigid si caut o cale sa'l mai imblanzesc cumva, fie prin fierbere fie prin dizolvarea cauciucului din tesatura cu un solvent, neofalina, thinner. Nu am incercat, dar o sa postez rezultatele, bune sau rele.
Atasez mai jos si doua schite explicative pentru intrebari primite in MP.
Taierea colturilor interioare cu raza foarte mica cu ajutorul cutterului este foarte dificila si chiar in caz de reusita rezultatele sunt departe de fericire. Sfatul pe care l'am primit si eu la vremea mea este ilustrat mai jos. Rama geamului se va calcula la centrele cercurilor de racord - linia continua albastra, apoi se dau gauri cu un burghiu adecvat, respectiv raza sa va fi adaosul care aduce fereastra la cotele reale - linia punctata verde. Cu cutterul se decupeaza pe tangentele exterioare ale gaurilor si in final se slefuiesc marginile.
Indoirea placilor pe distante lungi (de ex. tavanul autobuzului) se face foarte comod prin fălțuire.
1 - cu un varf de andrea rotunjit, o mina de pix consumata, se traseaza o linie apasata. 2 - se intoarce placa cu linia pe dos. 3 - se aseaza placa intre doua bucati de lemn asa fel incat linia sa se afle la margine si tinand'o presata, se apasa progresiv pe cea ramasa in afara, fara a forta.



colturi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.45 kb
 Vizualizat:  de 22576 ori

colturi.jpg



falt.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.33 kb
 Vizualizat:  de 22576 ori

falt.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 14 Mai 2009 22:38:30    Titlul subiectului: 110935

Gandindu-ma la surse accesibile de plastic mi-a venit o idee (probabil proasta Wink ) si m-am gandit sa va intreb daca a incercat cineva plasticul din care sunt facute carcasele de DVD (de format mare, pentru ca cele mici folosite la CD-uri sunt mult prea rigide si se rup). Probabil nu pune probleme la taiere, in schimb nu stiu daca nu e prea flexibil, ducand la deformarea machetei. De asemenea ar mai fi bine de stiut daca se poate indoi fara sa revina la forma initiala, si daca se poate vopsi.
Daca nu a incercat nimeni, poate ca il voi testa eu cand voi avea timp.
Multumesc, si sper ca nu am zis o prostie foarte mare Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 08:39:26    Titlul subiectului: 110941

tomi_ms a scris:
De asemenea ar mai fi bine de stiut daca se poate indoi fara sa revina la forma initiala, si daca se poate vopsi.
Am folosit eu carcase d-alea de CD/DVD, insa materialul e nasol rau.

Daca vopsesti direct pe el, vopseaua se exfoliaza destul de usor si chiar daca nu e exfoliata, tot "sare" la orice atingere mai sanatoasa.

Am incercat sa dau mai intai cu acetona si tiner pe suprafata plasticului pentru ca apoi sa prinda mai bine vopseaua, dar rezultatul e destul de naspa: plasticul se valureste si, mai rau, cel transparent se matuieste, stricand toata treaba, ca eu vroiam sa fac din el lacasuri pentru a pune placute de indicare a rutei la un autobuz DAC.

De indoit la cald n-am incercat, dar cel putin partea aia transparenta e teribil de fragila si daca o indoi cat de putin se fac imediat "raze", fisuri d-alea superficiale pe unde apoi se rupe carcasa daca insisti.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 08:49:52    Titlul subiectului: 110942

Eu pentru "geamuri" folosesc folie pentru retroproiector.
Un top de 100 coli format A4, m-a costat 86 ron dar merita banii.
Se indoaie usor si nu crapa.
Stiu ca Marian Andrei si Tatra folosesc carcase transparente de la CD-uri pentru "geamuri" dar in cazul meu, n-am cu ce sa le tai si am optat pentru folie.

Pentru "pereti", folosesc komatex de 1 mm si astfel scap de caracasele de DVD sau CD
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 17:13:39    Titlul subiectului: 110959

Catalin Ghita a scris:
De indoit la cald n-am incercat, dar cel putin partea aia transparenta e teribil de fragila si daca o indoi cat de putin se fac imediat "raze", fisuri d-alea superficiale pe unde apoi se rupe carcasa daca insisti.
Vorbim despre doua lucruri diferite, dar probabil nu m-am exprimat eu destul de precis. Dar am specificat ca vorbesc despre carcasele de format mare (pentru filme, in care , daca o deschizi aproape ca intra o foaie A4 sub folie). Cele patrate, strict de marimea discului stiu ca sunt foarte fragile, am si zis acest lucru. Oricum multumesc pentru raspuns Smile

P.S. poza
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 19:46:58    Titlul subiectului: 110967

@tomi_ms
nu o sa mearga plasticul de la carcasele mari, este polietilena (PE) sau polipropilena (PP) si nu se poate lipi cu nimic.
aici http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_recycling poti vedea codificarea tipurilor de plastic uzuale. practic poti folosi doar PVC, PS, ABS sau acrilat (Plexiglas).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Iun 2009 13:32:56    Titlul subiectului: 112396

Iata sabloane pentru tramvaiele ST10 si ST 11 format PDF.
Pentru scara 1:50 se imprima pe format A3, iar pentru 1:87 pe format A4.
Adrese:
http://www.esnips.com/doc/7654a709-b88c-49ad-ac2f-8d4770f225bc/SABLON-ST-10-SCARA-1-LA-87

http://www.esnips.com/doc/3f5fd2f8-e014-4f87-9878-25a76e1ddfd7/SABLON-ST-11-SCARA-1-LA-50

http://www.esnips.com/doc/bd3aaa48-8025-46c5-9858-2c6a598cecc3/SABLON-ST-11-SCARA-1-LA-87

http://www.esnips.com/doc/4a3fc637-a981-424f-9e23-1ee351508068/SABLON-ST-10-SCARA-1-LA-50
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 19 Iun 2010 17:22:50    Titlul subiectului: 128625

Poate cineva sa-mi dea sfaturi in legatura cu fixarea unui parbriz curbat pe macheta?
Parbrizul ar fi din folie pentru retroproiector sau din acel plastic folosit ca "geam" in cutiile de cosmetice.

La vara as vrea sa experimentez cu niste machete - adica pentru inceput una si apoi mai vad - dar aproape orice autobuz as alege (cu exceptia Rocar DeSimon sau 111UDF Laughing , dintre care acesta din urma cade ca optiune din lipsa de informatii), ma lovesc de acest obstacol, al parbrizului curbat. Cateva dintre modelele la care m-am gandit: Ikarus 256 sau 260, Roman 111 sau Rocar RDTM, Rocar 108 "Satelit" (aici iarasi e problema cu datele, dar cat de cat se pot deduce din poze). In locul meu, ca incepator in ale machetelor, ce ati alege? Am luat in calcul si autocare, pentru ca ofera mai mult spatiu pentru directie mobila si o eventuala motorizare decat modelele urbane, dar probabil renunt deocamdata la ideea motorizarii.

Botul curbat in sine nu e asa de mare problema, pentru ca oricum intentionez sa fac sasiul din placaj de lemn, si atunci pot sa "sculptez" partea frontala dintr-o bucata de lemn. Sau o pot face indoind plasticul din care e restul caroseriei. Dar parbrizul nu stiu cum sa-l prind, sa arate acceptabil atat din exterior cat si din interior, fara sa acopar macheta cu autocolant, pentru ca as prefera sa o vopsesc.

Va multumesc pentru ajutor. Sper ca de data asta sa si finalizez ce incep, sa nu raman doar cu teoria Very Happy .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Sâm 19 Iun 2010 18:51:03    Titlul subiectului: 128632

Depinde cum vrei sa curbezi geamul.

Daca vrei pe inaltime, este usor, dar daca vrei si latime si inaltime, este mai greu cu un plastic rigid. Un plastic moale iti permite sa curbezi in ambele directii. Atentie cu ce lipesti. Eu folosesc prenandez si lipire in puncte cu Picatura, dar nu direct din tub, ci punand pe varful unei scobitori cu varf ascutzit si aplicand din loc in loc
Pe scurt, intai depun Prenandez in locasul unde va veni marginea parbrizului, las sa se intareasca putin (cam 3-5 minute) si dupa ce am aplicat geamul, vin cu Picatura si lipesc in puncte de 5 mm, astfel incat, "doza" de solutie, se prelinge DOAR pe prenandezul depus inainte. Asa nu risc sa patez geamul.

SFAT: incearca sa faci niste probe pe materiale inainte sa te apuci de macheta si asa vezi si cum lucreaza substantele pentru lipit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 19 Iun 2010 19:44:55    Titlul subiectului: 128634

Sa luam ca exemplu geamul Ikarusului 260, se vede ca principala curbura e pe inaltime. Exemplu: http://ratb.stfp.net/Data/A/i/_C1-422:1.jpg Catre spate cred ca e mai mult inclinat decat curbat.
(Concret, as vrea sa readuc la viata in miniatura jucaria asta:
http://tgmures.stfp.net/DataH/X/a/_C34-Dk:1.jpg , ultimul Ikarus 260 de la noi din oras, si singurul pe care l-am vazut pe viu. Imi pare rau ca nu am o poza mai buna la indemana).

Deci sa fac un cadru ceva mai gros pentru geam si sa fac un sant(z) in el, in care sa lipesc geamul? M-am gandit si eu la asta, e un pic mai greu, dar nu imposibil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community