Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din cea de-a doua serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Setra S 431 DT



Data înscrierii: 27/Mai/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2010
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 19:54:29    Titlul subiectului: 111465

Dragii mei, fisiitul care se aude la fiecare 10 secunde in mers si continuu in stationare provine de la regulatorul instalatiei de aer comprimat care refuleaza surplusul de aer din instalatie ce depaseste 10 bar. El este situat in partea inferioara a autobuzului pe partea stinga chiar inaintea puntii spate, acolo aflindu-se toata distributia sistemului pneumatic al sistemului de frinare si alimentare cu aer. Teoretic el are un filtru, un amortizor de zgomot, dar unele autobuze nu il mai au acel filtru. Cu respect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costel_Vijeliosu



Data înscrierii: 16/Apr/2008
Ultima vizita: 29/Iun/2012
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 31 Mai 2009 21:44:03    Titlul subiectului: citaro 2 111787

Oameni buni... acel zgomot care se aude in timp ce motorul este turat este de la o rola de la unul dintre cele trei alternatoare .Ceva mai des <cade> rola de la A/C. Acea rola se shimba foarte repede 10-15 min. dar dureaza 10 zile trmiterea actelor la Evo-Bus. Asta am patit eu la autobuz .Setra ce parere ai ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Setra S 431 DT



Data înscrierii: 27/Mai/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2010
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2009 22:25:22    Titlul subiectului: 111980

Da intr-adevar aceasta poate fi una din cauze este vorba despre rulmentii de la cuplajul electromagnetic de la compresorul de aer conditionat.Ai dreptate Costel inlocuirea dureaza cca 10 min dar este vb despre birocratia care sta in spate,dar mai bine sa nu vb despre hirtii.Cu respect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 05 Iun 2009 16:13:50    Titlul subiectului: Al 850-lea Citaro 112012

Autobuzul 4949 la Parcul Tineretului, pe 313.


citaro 850.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.87 kb
 Vizualizat:  de 18007 ori

citaro 850.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramvaiul



Data înscrierii: 16/Oct/2008
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 80
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Iun 2009 20:33:36    Titlul subiectului: 112213

Ati observat ca autobuzele Citaro 2 incepand cam cu 4950 au garniturile de etansare dintre usi mai plate decat la celelalte autobuze Citaro? Mie mi se pare ca este o etanseitate mai slaba, deoarece cauciucurile normale au santurile de impreunare mai proeminente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2009 20:58:06    Titlul subiectului: 112263

Incepand cu #4950 mai sunt modificari si la manerele din salon precum si becurile (sau ledurile) care lumineaza numarul de inmatriculare din spatele autobuzului- sunt de culoare alba-fata de celelalte Citaro 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Feb 2010 14:38:29    Titlul subiectului: 124105

Ati mai vazut la vreun Mercedes Citaro ca la primul rand de scaune de la usa 2 de pe partea stanga a autobuzului, sa existe cotiera? Question
Singura masina la care am vazut asa ceva este 4954.



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.84 kb
 Vizualizat:  de 16098 ori

untitled.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 08:02:20    Titlul subiectului: 130209

In ultima saptamana soferii autobuzelor Mercedes Citaro II cu care am circulat tot anuntau de zor calatorii sa inchida geamurile daca vor aer conditionat. Este oarecum o premiera fata de ultimii ani, de cand aceste autobuze circula in Bucuresti.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 1784
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 08:51:20    Titlul subiectului: 130212

@radudaniel23. Sunt la multe autobuze, dar sunt lasate jos si nu se observa. Acum mult timp am observat si eu, tot asa, intamplator, era ridicata in sus. De atunci tot m-am mai uitat la ele si le-am "descoperit" dar multa lume nu stie. E mai bine sa nu stie.
Treaba cu aerul conditionat e corecta. E stupid sa mergi cu geamul deschis & cu aer conditionat. Instalatia vad ca face fata intre multumitor si foarte bine. Cred ca depinde de niste parametri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 440
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 16:04:26    Titlul subiectului: Autobuze "Mercedes-Citaro" din prima serie 138090

Sunt cele mai moderne autobuze urbane, care circula la ora actuala in Romania.
Caracteristici tehnice: motor diesel supraalimentat tip "OM-457-HLa", cu 6 cilindri in linie, 11.967 cmc, 220 cp, pompa de injectie electronica, cutie de viteze automata (cu 6+1 trepte), sistem de frana cu circuit dublu si frana cu disc, sisteme electronice (ABS, ESP, Retarder), servofrana, servodirectie, suspensii hidropneumatice independente tip "ZF-RL-75-EC", dotari pentru pasageri: monitoare LCD, camere video de supraveghere si aer conditionat (insa nu toate).
Autobuz low-floor, adaptat normelor de poluare "Euro-4'.
Capacitate de transport: 89 pasageri.
Deocamdata, in Romania, acest tip de autobuz nu circula decat in Bucuresti.

Cat costa (cu tot cu TVA si toate taxele) un "Mercedes-Citaro" full-echipat (din a doua serie)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 440
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 16:39:40    Titlul subiectului: Autobuze "Mercedes-Citaro" din prima serie 138099

Ma scuzi. Cat costa (cu tot cu TVA si toate taxele) un "Mercedes-Citaro" full-echipat (din a doua serie)?
La RATB, daca deja au 1000 de Mercedes-Citaro, cate ar mai trebui ca intreg parcul de autobuze al RATB sa fie format numai din "Mercedes-Citaro"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 16:49:59    Titlul subiectului: 138101

Un Mercedes Citaro O530 Euro4 costa, cu echiparea care o are RATB-ul, cam 220.000Euro, iar unul Euro 3 cu echiparea RATB-ului 180.000Euro.
Astea sun preturile cu care a cumparat RATB-ul. Despre taxe nu stiu care este suma lor.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Aug 2011 11:51:00    Titlul subiectului: 147720

Nu mai mersesem de mult cu un Citaro, insa s-a ivit o ocazie sa merg pana la Piata Presei cu un 105, prilej de a mai examina un pic evolutia starii lor, ca unul care, necirculand prea des cu ele, observ mai usor anumite probleme.
Am fost surprins neplacut de starea de degradare a covorului de uzura ("linoleu"-lui) amplasat intr-un astfel de Citaro din seria a doua... Shocked
La De Simon nu am vazut asa ceva decat tarziu, in ultimele lor luni de functionare, dar la Citaro sa se manifeste atat de prematur?!? Rolling Eyes



4xxx-105-P1390967.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.07 kb
 Vizualizat:  de 13678 ori

4xxx-105-P1390967.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
diesel_power



Data înscrierii: 16/Sep/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2016
Mesaje: 53
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Aug 2011 21:04:19    Titlul subiectului: 147763

Sigur era Citaro seria a2a ? Geamul acela despartitor din poza stiam ca e doar la Citaro 1.

Probabil acel linoleum de proasta calitate face parte din politica de reducere a costurilor de la Mercedes. Oricum e inlocuibil, nu e ceva grav.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 19 Aug 2011 09:21:56    Titlul subiectului: 147775

Nu e ceva grav, evident, insa o firma care se respecta nu neglijeaza nici aceste "detalii" care-i strica imaginea.
Banuiesc ca nu ti-ar place sa circuli cu un autobuz jupuit doar pe principiul ca nu e ceva grav...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2015
Mesaje: 152
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Aug 2011 02:55:17    Titlul subiectului: 147786

Pentru cei care circulati "mai des" cu Citaro prin Bucuresti va aduc la cunostinta un lucru foarte important: la usa 1, ambele serii de Citaro (Euro3 si Euro4) au acel geam. Geamul nu mai este la usile 2 si 3. Poza este facuta de pe scaunul de la usa 1 (se vede ca este doar un loc acolo si in partea dreapta se poate observa acea "cutie", valabila la ambele tipuri). Da, intr-adevar la cateva vehicule de la Alexandria am vazut aceasta situatie neplacuta (mai ales ca au doar circa 2-3 ani de cand sunt in circulatie. Catalin banuiesc ca a vazut acest lucru intr-o masina din seria #46xx.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 119
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Aug 2011 09:23:09    Titlul subiectului: 147923

Foarte multe dintre autobuzele Mercedes din Bucuresti au diverse probleme (scaune desprinse, panouri exterioare in diverse nuante de alb, miros de motorina in interior la usa 1 mai ales la prima serie, diverse zgomote care se aud in interior, barele de la usi instabile, fum negru la accelerare) de neacceptat pentru niste autobuze construite dupa 2005.

Cred ca mai sunt DAF-uri in stare mai buna decat Mercedes-urile astea.

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2011 03:03:29    Titlul subiectului: 151396

andrei11 a scris:
@radudaniel23. Sunt la multe autobuze, dar sunt lasate jos si nu se observa. Acum mult timp am observat si eu, tot asa, intamplator, era ridicata in sus. De atunci tot m-am mai uitat la ele si le-am "descoperit" dar multa lume nu stie. E mai bine sa nu stie.

Din punctul meu de vedere, acest autobuz, #4954, este singurul care are cotiera pe primul rand de scaune de pe partea stanga de la a doua usa.
Doresc sa stiu care alt autobuz, fie ca e din prima serie, fie din a doua, mai are asa ceva?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2013 15:05:10    Titlul subiectului: 163625

Nu stiu daca au observat si altii, dar mie mi se pare ca multe dintre Citaro-urile atat din prima serie cat si din a doua au devenit foarte zgomotoase. Motorul, care la inceput abia se auzea, acum e foarte galagios la unele masini, uneori cu un sunet ca de turbina. Inteleg ca au trecut anii si peste ele, mai ales cele din prima serie, care au 7 ani, dar si cele din a doua serie manifesta simptome asemanatoare. In plus, ceea ce nu auzeam la inceput e "pufnitura" foarte puternica a compresorului cand elimina aerul (vis-a-vis de mine s-a mutat statia dinaintea statiei Razoare si am ocazia sa le aud mult mai frecvent). Poate e ceva normal sau poate e lipsa unei intretineri corespunzatoare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2014 23:53:08    Titlul subiectului: 173243

In ultimul timp, cad la datorie din ce in ce mai multe CItaro, fie din aceasta serie, fie din prima. Nu sunt autobuze proaste, dar lipsa intretinerii corespunzatoare precum si lipsa pieselor de schimb isi face simtita prezenta.


IMG, 3 iunie 036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.95 kb
 Vizualizat:  de 8233 ori

IMG, 3 iunie 036.jpg



IMG, 3 iunie 038.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.35 kb
 Vizualizat:  de 8233 ori

IMG, 3 iunie 038.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2017
Mesaje: 417
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mie 10 Dec 2014 22:56:51    Titlul subiectului: 175954

Prin 2011 am vazut (singura data) un Citaro 2 pe linia 133, care avea numarul de parc ... 6308!
Nu este o greseala, fiindca am retinut exact cifrele. Eram surprins de existenta acestui numar pe Citaro, stiind ca acestea se opresc la 6299.
Tot in 2011 am vazut un alt astfel de autobuz numerotat 63xx.
S-au produs niste erori de numerotare (ca la unele Citaro 1, care aveau numere 46xx cand au fost aduse) sau exista mai mult de 1000 de "stele" in Bucuresti?

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan Costin



Data înscrierii: 20/Mar/2014
Ultima vizita: 08/Mar/2015
Mesaje: 40
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 07:32:12    Titlul subiectului: 177170

Câte mașini mai aveți active ?

Întreb de curiozitate, am văzut cât de "bune" sunt. Laughing

_________________
Cioara își laudă puiul !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 09:14:20    Titlul subiectului: 177172

Deci, haideti sa nu incurcam borcanele. Din punct de vedere tehnic, autobuzele Mercedes Citaro sunt foarte bune. Eu niciodata nu am contestat acest aspect. Dar, la acest tip de autobuze trebuie facuta o mentenanta, trebuie sa asiguri piese de schimb. Problema cu aceste autobuze nu este, ca ele nu sunt bune dpdv tehnic, problema este ca nu se face mentenanta corespunzatoare.
Ca sa spui ca un autobuz nu este bun dpdv tehnic, trebuie sa vii si cu niste argumente tehnice si la obiect ca sa demonstrezi ceea ce ai spus in postarea anterioara. In caz contrar dicutiile sunt la nivel de "Nea Gheorghe de pe ulita.......".

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan Costin



Data înscrierii: 20/Mar/2014
Ultima vizita: 08/Mar/2015
Mesaje: 40
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 19:06:28    Titlul subiectului: 177179

Am întrebat de curiozitate pentru a fi lămurit în legătură cu mentenanța lor ! Wink
_________________
Cioara își laudă puiul !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
uwe_w2604



Data înscrierii: 01/Mai/2015
Ultima vizita: 01/Mai/2015
Mesaje: 1

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2015 15:50:02    Titlul subiectului: RATB Citaro 4399 - 4446 178897

Hello from Germany,

I hope its allright for you when I write in english.

IŽm a newcomer here, 49 years old and my hobby is to collect busse, especially data like VIN or chassis numbers.

Last week I found a list of the 1000 Mercedes Citaro at Bukarest, including the VIN ( Fabr. No) numbers. Here is the link to the russian page:
http://fotobus.msk.ru/list.php?did=14765

Now I have a problem with the buses 4399 - 4446:

The VIN or Fabr. No. I have already on german Citaro buses.

I got the information, all 1000 buses of RATB are baught new, but for 4399 - 4446 the list says: Build in 2006, but the VIN numbers 310058x till 310063x are build 2002 I think.

Does anybody have the VIN or chassis numbers of 4399 - 4446 not from the russian list? I need them for comparison.
Maybe somebody can notify a few VIN-numbers from the Type-Plate near the front door.

Thanks for helping.

Greetings - Uwe -
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community