Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Mai 2009 18:54:29 Titlul subiectului: |
111465 |
|
Dragii mei, fisiitul care se aude la fiecare 10 secunde in mers si continuu in stationare provine de la regulatorul instalatiei de aer comprimat care refuleaza surplusul de aer din instalatie ce depaseste 10 bar. El este situat in partea inferioara a autobuzului pe partea stinga chiar inaintea puntii spate, acolo aflindu-se toata distributia sistemului pneumatic al sistemului de frinare si alimentare cu aer. Teoretic el are un filtru, un amortizor de zgomot, dar unele autobuze nu il mai au acel filtru. Cu respect.
|
|
Sus |
|
|
costel_Vijeliosu
Data înscrierii: 16/Apr/2008 Ultima vizita: 29/Iun/2012 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 31 Mai 2009 20:44:03 Titlul subiectului: citaro 2 |
111787 |
|
Oameni buni... acel zgomot care se aude in timp ce motorul este turat este de la o rola de la unul dintre cele trei alternatoare .Ceva mai des <cade> rola de la A/C. Acea rola se shimba foarte repede 10-15 min. dar dureaza 10 zile trmiterea actelor la Evo-Bus. Asta am patit eu la autobuz .Setra ce parere ai ?
|
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Iun 2009 21:25:22 Titlul subiectului: |
111980 |
|
Da intr-adevar aceasta poate fi una din cauze este vorba despre rulmentii de la cuplajul electromagnetic de la compresorul de aer conditionat.Ai dreptate Costel inlocuirea dureaza cca 10 min dar este vb despre birocratia care sta in spate,dar mai bine sa nu vb despre hirtii.Cu respect.
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 15:13:50 Titlul subiectului: Al 850-lea Citaro |
112012 |
|
Autobuzul 4949 la Parcul Tineretului, pe 313.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.87 kb |
Vizualizat: |
de 33983 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramvaiul
Data înscrierii: 16/Oct/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Iun 2009 19:33:36 Titlul subiectului: |
112213 |
|
Ati observat ca autobuzele Citaro 2 incepand cam cu 4950 au garniturile de etansare dintre usi mai plate decat la celelalte autobuze Citaro? Mie mi se pare ca este o etanseitate mai slaba, deoarece cauciucurile normale au santurile de impreunare mai proeminente.
|
|
Sus |
|
|
kristake74
Data înscrierii: 12/Ian/2008 Ultima vizita: 08/Feb/2010 Mesaje: 50 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 10 Iun 2009 19:58:06 Titlul subiectului: |
112263 |
|
Incepand cu #4950 mai sunt modificari si la manerele din salon precum si becurile (sau ledurile) care lumineaza numarul de inmatriculare din spatele autobuzului- sunt de culoare alba-fata de celelalte Citaro 2.
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Feb 2010 13:38:29 Titlul subiectului: |
124105 |
|
Ati mai vazut la vreun Mercedes Citaro ca la primul rand de scaune de la usa 2 de pe partea stanga a autobuzului, sa existe cotiera?
Singura masina la care am vazut asa ceva este 4954.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.84 kb |
Vizualizat: |
de 32074 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Iul 2010 07:02:20 Titlul subiectului: |
130209 |
|
In ultima saptamana soferii autobuzelor Mercedes Citaro II cu care am circulat tot anuntau de zor calatorii sa inchida geamurile daca vor aer conditionat. Este oarecum o premiera fata de ultimii ani, de cand aceste autobuze circula in Bucuresti.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Iul 2010 07:51:20 Titlul subiectului: |
130212 |
|
@radudaniel23. Sunt la multe autobuze, dar sunt lasate jos si nu se observa. Acum mult timp am observat si eu, tot asa, intamplator, era ridicata in sus. De atunci tot m-am mai uitat la ele si le-am "descoperit" dar multa lume nu stie. E mai bine sa nu stie.
Treaba cu aerul conditionat e corecta. E stupid sa mergi cu geamul deschis & cu aer conditionat. Instalatia vad ca face fata intre multumitor si foarte bine. Cred ca depinde de niste parametri.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 15:04:26 Titlul subiectului: Autobuze "Mercedes-Citaro" din prima serie |
138090 |
|
Sunt cele mai moderne autobuze urbane, care circula la ora actuala in Romania.
Caracteristici tehnice: motor diesel supraalimentat tip "OM-457-HLa", cu 6 cilindri in linie, 11.967 cmc, 220 cp, pompa de injectie electronica, cutie de viteze automata (cu 6+1 trepte), sistem de frana cu circuit dublu si frana cu disc, sisteme electronice (ABS, ESP, Retarder), servofrana, servodirectie, suspensii hidropneumatice independente tip "ZF-RL-75-EC", dotari pentru pasageri: monitoare LCD, camere video de supraveghere si aer conditionat (insa nu toate).
Autobuz low-floor, adaptat normelor de poluare "Euro-4'.
Capacitate de transport: 89 pasageri.
Deocamdata, in Romania, acest tip de autobuz nu circula decat in Bucuresti.
Cat costa (cu tot cu TVA si toate taxele) un "Mercedes-Citaro" full-echipat (din a doua serie)?
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 15:39:40 Titlul subiectului: Autobuze "Mercedes-Citaro" din prima serie |
138099 |
|
Ma scuzi. Cat costa (cu tot cu TVA si toate taxele) un "Mercedes-Citaro" full-echipat (din a doua serie)?
La RATB, daca deja au 1000 de Mercedes-Citaro, cate ar mai trebui ca intreg parcul de autobuze al RATB sa fie format numai din "Mercedes-Citaro"?
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 15:49:59 Titlul subiectului: |
138101 |
|
Un Mercedes Citaro O530 Euro4 costa, cu echiparea care o are RATB-ul, cam 220.000Euro, iar unul Euro 3 cu echiparea RATB-ului 180.000Euro.
Astea sun preturile cu care a cumparat RATB-ul. Despre taxe nu stiu care este suma lor.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Aug 2011 20:04:19 Titlul subiectului: |
147763 |
|
Sigur era Citaro seria a2a ? Geamul acela despartitor din poza stiam ca e doar la Citaro 1.
Probabil acel linoleum de proasta calitate face parte din politica de reducere a costurilor de la Mercedes. Oricum e inlocuibil, nu e ceva grav.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 19 Aug 2011 08:21:56 Titlul subiectului: |
147775 |
|
Nu e ceva grav, evident, insa o firma care se respecta nu neglijeaza nici aceste "detalii" care-i strica imaginea.
Banuiesc ca nu ti-ar place sa circuli cu un autobuz jupuit doar pe principiul ca nu e ceva grav...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Sâm 20 Aug 2011 01:55:17 Titlul subiectului: |
147786 |
|
Pentru cei care circulati "mai des" cu Citaro prin Bucuresti va aduc la cunostinta un lucru foarte important: la usa 1, ambele serii de Citaro (Euro3 si Euro4) au acel geam. Geamul nu mai este la usile 2 si 3. Poza este facuta de pe scaunul de la usa 1 (se vede ca este doar un loc acolo si in partea dreapta se poate observa acea "cutie", valabila la ambele tipuri). Da, intr-adevar la cateva vehicule de la Alexandria am vazut aceasta situatie neplacuta (mai ales ca au doar circa 2-3 ani de cand sunt in circulatie. Catalin banuiesc ca a vazut acest lucru intr-o masina din seria #46xx.
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Aug 2011 08:23:09 Titlul subiectului: |
147923 |
|
Foarte multe dintre autobuzele Mercedes din Bucuresti au diverse probleme (scaune desprinse, panouri exterioare in diverse nuante de alb, miros de motorina in interior la usa 1 mai ales la prima serie, diverse zgomote care se aud in interior, barele de la usi instabile, fum negru la accelerare) de neacceptat pentru niste autobuze construite dupa 2005.
Cred ca mai sunt DAF-uri in stare mai buna decat Mercedes-urile astea.
_________________ 611 |
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Dec 2011 02:03:29 Titlul subiectului: |
151396 |
|
andrei11 a scris: | @radudaniel23. Sunt la multe autobuze, dar sunt lasate jos si nu se observa. Acum mult timp am observat si eu, tot asa, intamplator, era ridicata in sus. De atunci tot m-am mai uitat la ele si le-am "descoperit" dar multa lume nu stie. E mai bine sa nu stie. |
Din punctul meu de vedere, acest autobuz, #4954, este singurul care are cotiera pe primul rand de scaune de pe partea stanga de la a doua usa.
Doresc sa stiu care alt autobuz, fie ca e din prima serie, fie din a doua, mai are asa ceva?!
|
|
Sus |
|
|
demonseye
Data înscrierii: 15/Aug/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Mar 2013 14:05:10 Titlul subiectului: |
163625 |
|
Nu stiu daca au observat si altii, dar mie mi se pare ca multe dintre Citaro-urile atat din prima serie cat si din a doua au devenit foarte zgomotoase. Motorul, care la inceput abia se auzea, acum e foarte galagios la unele masini, uneori cu un sunet ca de turbina. Inteleg ca au trecut anii si peste ele, mai ales cele din prima serie, care au 7 ani, dar si cele din a doua serie manifesta simptome asemanatoare. In plus, ceea ce nu auzeam la inceput e "pufnitura" foarte puternica a compresorului cand elimina aerul (vis-a-vis de mine s-a mutat statia dinaintea statiei Razoare si am ocazia sa le aud mult mai frecvent). Poate e ceva normal sau poate e lipsa unei intretineri corespunzatoare?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Iun 2014 22:53:08 Titlul subiectului: |
173243 |
|
In ultimul timp, cad la datorie din ce in ce mai multe CItaro, fie din aceasta serie, fie din prima. Nu sunt autobuze proaste, dar lipsa intretinerii corespunzatoare precum si lipsa pieselor de schimb isi face simtita prezenta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.95 kb |
Vizualizat: |
de 24209 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.35 kb |
Vizualizat: |
de 24209 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 10 Dec 2014 21:56:51 Titlul subiectului: |
175954 |
|
Prin 2011 am vazut (singura data) un Citaro 2 pe linia 133, care avea numarul de parc ... 6308!
Nu este o greseala, fiindca am retinut exact cifrele. Eram surprins de existenta acestui numar pe Citaro, stiind ca acestea se opresc la 6299.
Tot in 2011 am vazut un alt astfel de autobuz numerotat 63xx.
S-au produs niste erori de numerotare (ca la unele Citaro 1, care aveau numere 46xx cand au fost aduse) sau exista mai mult de 1000 de "stele" in Bucuresti?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Bogdan Costin
Data înscrierii: 20/Mar/2014 Ultima vizita: 08/Mar/2015 Mesaje: 40 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 09 Feb 2015 06:32:12 Titlul subiectului: |
177170 |
|
Câte mașini mai aveți active ?
Întreb de curiozitate, am văzut cât de "bune" sunt.
_________________ Cioara își laudă puiul ! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Feb 2015 08:14:20 Titlul subiectului: |
177172 |
|
Deci, haideti sa nu incurcam borcanele. Din punct de vedere tehnic, autobuzele Mercedes Citaro sunt foarte bune. Eu niciodata nu am contestat acest aspect. Dar, la acest tip de autobuze trebuie facuta o mentenanta, trebuie sa asiguri piese de schimb. Problema cu aceste autobuze nu este, ca ele nu sunt bune dpdv tehnic, problema este ca nu se face mentenanta corespunzatoare.
Ca sa spui ca un autobuz nu este bun dpdv tehnic, trebuie sa vii si cu niste argumente tehnice si la obiect ca sa demonstrezi ceea ce ai spus in postarea anterioara. In caz contrar dicutiile sunt la nivel de "Nea Gheorghe de pe ulita.......".
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Bogdan Costin
Data înscrierii: 20/Mar/2014 Ultima vizita: 08/Mar/2015 Mesaje: 40 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 09 Feb 2015 18:06:28 Titlul subiectului: |
177179 |
|
Am întrebat de curiozitate pentru a fi lămurit în legătură cu mentenanța lor !
_________________ Cioara își laudă puiul ! |
|
Sus |
|
|
uwe_w2604
Data înscrierii: 01/Mai/2015 Ultima vizita: 01/Mai/2015 Mesaje: 1
|
Trimis: Vin 01 Mai 2015 14:50:02 Titlul subiectului: RATB Citaro 4399 - 4446 |
178897 |
|
Hello from Germany,
I hope its allright for you when I write in english.
IŽm a newcomer here, 49 years old and my hobby is to collect busse, especially data like VIN or chassis numbers.
Last week I found a list of the 1000 Mercedes Citaro at Bukarest, including the VIN ( Fabr. No) numbers. Here is the link to the russian page:
http://fotobus.msk.ru/list.php?did=14765
Now I have a problem with the buses 4399 - 4446:
The VIN or Fabr. No. I have already on german Citaro buses.
I got the information, all 1000 buses of RATB are baught new, but for 4399 - 4446 the list says: Build in 2006, but the VIN numbers 310058x till 310063x are build 2002 I think.
Does anybody have the VIN or chassis numbers of 4399 - 4446 not from the russian list? I need them for comparison.
Maybe somebody can notify a few VIN-numbers from the Type-Plate near the front door.
Thanks for helping.
Greetings - Uwe -
|
|
Sus |
|
|
|