Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Franta, Paris
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Vest
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 13:10:26    Titlul subiectului: Franta, Paris 55698

Locuind de 20 de ani de zile la Paris, cunosc indeajuns de bine regiunea sa si transporturile de aici. Nu este nici un haos de nici un fel in transportul in comun, privat ori ba.
In suburbiile unde au fost "incidente", transportul in comun a fost deviat, scurtat, suprimat seara, ori suprimat toata ziua, dar TEMPORAR. Masura a fost luata pt siguranta calatorilor, soferilor si a vehiculelor.
Autoritatea organizatoare a transporturilor in comun din regiunea pariziana creeaza trasee si face apel de oferte pentru deservirea lor. Operatorul care castiga un traseu sau un grup de trasee este obligat sa respecte caietul de sarcini (respectarea orarelor, folosirea autobuzelor cu podea joasa, etc). Daca se constateaza "lipsuri", se anuleaza concesiunea.
Drept care companiile private de autobuze din regiunea pariziana nu fac ce le taie capul, ca la noi pe tarlalele din jurul Bucurestilor. Tin sa semnalez ca operatorii privati apartin mai toti unuia dintre holdingurile franceze (Keolis, Connex, Transdev) sau straine (Arriba, Car Postal), drept care au mijloace financiare foarte mari, precum si experienta cu duiumul.
Fiindca tot am abordat subiectul : un bilet de tranpsort in commun ("ticket T") sau un abonament este valabil pe TOATE mijloacele de transport in comun : metrou, autobuz RATP sau de companie privata, IN TOATA REGIUNEA (in functie de zona tarifara, pt abonamente)
http://busparisiens.free.fr/index.php?op=edito
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 20:52:33    Titlul subiectului: Troleibuze in Franta 4061

Troleibuze in Franta.
Sa incepem cu trecutul : pana la mijlocul anilor '60, RATP a exploatat o mica retea de troleibuze, in regiunea pariziana.

Trebuie precizat ca, pe o raza de 10 km in jurul Parisului, suburbiile sint foarte dens urbanizate (blocuri turn, case cu gradina, centre comerciale, tot ce vreti). Daca nu ar fi autostrada de centura in jurul capitalei, nu si-ar da nimeni seama ca a trecut din Paris in vre-o suburbie. Pe atunci ca si astazi, autobuzele pariziene erau numerotate 20-96, iar tot ce era suburban (Paris - suburbii si suburbii - suburbii) se numerota de la 100 la 399.

Pagina prezinta reteaua de troleibuze in perioada dintre sfarsitul razboiului si sfarsitul troleibuzelor. Au fost inlocuite de autobuze, evident, ca astea macar produc gaz toxic in loc sa consume electricitate prosteste Wink

http://www.amtuir.org/dossiers/trolley_france/liste_alpha_tb/paris/texte_tb_pa.htm#pa_2

De mentionat ca inainte de razboi, erau tramvaie in Paris si regiunea sa. Au fost desfiintate in anii 30, ca sa faca loc automobilelor, iar traseele au fost preluate de autobuze. Traiasca poluarea Twisted Evil !

Sint deja 2 linii de tramvai in suburbiile pariziene.
T1 Noisy le Sec - St-Denis
T2 Issy - La DĂ©fense.

Ambele linii vor fi prelungite zdravan. Alte linii sint in proiect :
T3 in Paris propriu-zis (aceasta linie va face turul orasului pe bulevardele Maresalilor).
T4 Villejuif - Juvisy (sau mai departe).

Tramvaiul din Paris intra-muros (T3) preia tronsonul cel mai aglomerat al unei linii de autobuz articulat. Fluxul de calatori este prea mare pt autobuze (ar trebui articulate cu frecvente de 2', deci o poluare infernala) si prea mic pt metrou. Deci, tramvaiul este singura solutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
wyk



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2007
Mesaje: 8
Locație: (Canada)

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 23:31:29    Titlul subiectului: Bus en Ile-de-France 12828

Venez de toute l'Ile de France pour que nous parlions ensemble des bus.
Soyons nombreux sur Bus en Ile de France et visiteurs inscrivez-vous.

http://bus-idf.aceboard.fr/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 15:45:21    Titlul subiectului: *Franta, Paris : Autobuzele 13181

http://bus-idf.aceboard.fr/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 11:00:38    Titlul subiectului: Tramvai Alstom Citadis pentru Paris 22900

Tramvai Alstom Citadis pentru Paris

Prima linie de tramvai din Paris intra-muros va fi inaugurata la sfarsitul anului. Este primul tronson dintr-o linie circulara care va face turul orasului pe bulevardele periferice.

Luna aceasta, primele rame au circulat in probe pe portiunile operationale ale tronsonului respectiv.

Trebuie precizat ca, de citiva ani incoace, firma Tomson personalizeaza desginul tramvaielor Citadis in funtie de cererile operatorilor de transport. Aspectul viitorului tramvai de centura parizian a fost ales prin vot, de o comisie municipala, pe baza a mai multor proiecte...

http://forum.aceboard.net/5699-1615-42442-0-Nouvelles-Photos.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 21:28:03    Titlul subiectului: 22920

hmm.. design care deja a devenit clasic (cu semi-boghiuri - trucuri)...

acuma, din cate am vazut poze din interior la tipul asta de tramvaie (cu trucuri si sectiuni care se sprijina pe aritculatii), Alstom sta cel mai prost la spatiul interior: in dreptul rotilor sunt niste mari cutii care ingusteaza f mult culoarul... bombardier am vazut ca sta mai bine la capitolul asta...

uite si prezentarea producatorului + niste poze: exterior + interior

aici

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Dec 2006 13:35:00    Titlul subiectului: In Paris vor circula din nou tramvaie 41510

In Paris vor circula din nou tramvaie
http://www.tramway.paris.fr/home-tramway.asp
Noul tramvai parizian, care va intra in serviciu in decembrie 2006, a efectuat prima sa calatorie prin sudul capitalei Frantei, la aproape 70 de ani de cand a disparut de pe strazile Parisului, relateaza Mediafax. Spatios si silentios, garnitura de tramvai care a efectuat calatoria de proba l-a avut la bord pe primarul socialist al Parisului, Bertrand Delanoe. Primarul capitalei franceze a sustinut inca de la inceput proiectul reintroducerii tramvaiului, chiar daca acesta nu a fost agreat de parizieni de teama ca lucrarile la linii ar putea perturba traficul. Atunci cand va incepe sa circule in mod regulat, in decembrie 2006, tramvaiul electric parizian va fi cel mai utilizat din Europa si va deservi cel putin 100.000 de calatori zilnic. Costul proiectului a fost evaluat la suma de 200 de milioane de euro. Ideea introducerii unei noi rute de tramvai, denumita T3, a aparut atunci cand orasul Paris si-a depus candidatura pentru a gazdui Jocurile Olimpice din 2012. Proiectul a fost lansat mai ales pentru ca autoritatile doreau sa le ofere turistilor un tur al orasului cu tramvaiul.

Tipul de garnitura de tramvai ales sa circule in metropola franceza are 49 de metri lungime, 304 locuri, dintre care 78 de scaune, si este dotat cu cele mai recente descoperiri ale tehnicii. Tramvaiul a disparut de pe strazile din Paris in 1937, din cauza succesului inregistrat de metrou, a cresterii utilizarii autobuzelor de catre calatori si, nu in ultimul rand, din cauza cresterii traficului rutier. Prima linie de tramvai a fost inaugurata la Paris in 1854. In perioada sa de glorie, in anii t20, tramvaiul parizian acoperea un traseu cu o lungime totala de 700 de kilometri, parcurgand Parisul si imprejurimile capitalei franceze si transportand peste 700 de milioane de calatori pe an. Tramvaiul a reaparut in suburbiile pariziene in 1992, unde exista in prezent rutele T1 si T2. (D.M.)
Sursa: Ziua
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 17 Dec 2006 18:29:42    Titlul subiectului: 41527

49m și 304 locuri.
Iar în București, 27m (V3A) și 300 locuri, iar la Ploiești 320m pe același V3A. Se vede diferența dintre densitatea "europeană" și cea "românească"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
gabrielle



Data înscrierii: 25/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Ian/2007
Mesaje: 4

MesajTrimis: Lun 18 Dec 2006 13:19:39    Titlul subiectului: Dupa o pauza de 69 de ani, tramvaiul isi face reaparitia 41563

Tramvaiele s-au intors pe strazile Parisului dupa o pauza de 69 de ani, odata cu inaugurarea unei noi linii cu o lungime de opt kilometri care va face legatura cu suburbiile sudice ale Parisului, informeaza AFP, citata de Rompres si ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro.

Proiectul T3 a costat 312 milioane euro iar vagoanele de ultima generatie sunt produse de grupul francez Alstom, aceiasi firma care a construit garniturile de tren de mare viteza TGV. Echipate cu un sistem silentios, noua linie de tramvai ar urma sa transporte zilnic aproximativ 100.000 de persoane, adica dublu coparativ cu linia de autobuze pe care a înlocuit-o.

Primarul socialist al Parisului, Bertrand Delanoe, a inaugurat noua linie de tramvai ce va putea fi utilizata în mod gratuit la sfârsitul acestei saptamâni. Dupa acea, un bilet va costa tot atat cat o calatorie cu autobuzul. La ceremonia de inaugurare au participat si primarii din Beirut, Londra, Montreal, Barcelona si Stockholm.

Proiectul noii linii de tramvai a debutat în vara lui 2003 fiind cel mai important santier din capitala Frantei, dupa constructia bulevardului periferic în anul 1973. Proiectul a întampinat si critici având în vedere costurile mai mari de 300 milioane euro, dar a fost sustinut vehement de primarul Bertrand Delanoe având în vedere ca acest mijloc de transport este mai rapid decât autobuzul si mai ieftin de construit decat metroul.

Aproximativ 63 la suta din locuitorii Parisului sunt în favoarea proiectului, considerat drept un mijloc de a îmbunatatii deplasarea în capitala Frantei. Istoria tramvaielor din Paris dateaza din anul 1855, când vechile vagoane erau trase de cai.

La apogeu, în anul 1925, Parisul avea o retea de tramvaie cu 122 de linii care acopereau o lungime de 1.000 de kilometri. La acea data aproximativ 2.500 de tramvaie transportau 730 de milioane de calatori pe an. Devansat de autobuz, ulterior de metrou si automobil, ultimul tramvai parizian s-a oprit pe data de 15 martie 1937.

sursa: http://www.smartfinancial.ro/smart/Afaceri+%26+Investitii/Dupa+o+pauza+de+69+de+ani%2C+tramvaiul+isi+face+reaparitia+pe+strazile+Parisului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Sep/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2007 14:09:50    Titlul subiectului: 78344

Renault, Irisbus si Man.
Cele cu 3 rinduri de usi sunt foarte rare (am vazut numai vreo 5buc timp de 4 zile) ...si vor veni la Iasi cat de curind.
Mai sunt si foarte multe articulate



Copy of DSC04948.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.22 kb
 Vizualizat:  de 15779 ori

Copy of DSC04948.JPG



Copy of DSC05170.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.65 kb
 Vizualizat:  de 15778 ori

Copy of DSC05170.JPG



Copy of DSC05882.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.78 kb
 Vizualizat:  de 15777 ori

Copy of DSC05882.JPG



copy_of_dsc05390_117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.99 kb
 Vizualizat:  de 15695 ori

copy_of_dsc05390_117.jpg



copy_of_dsc05342_109.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.09 kb
 Vizualizat:  de 15694 ori

copy_of_dsc05342_109.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 29/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Joi 19 Apr 2007 11:54:21    Titlul subiectului: 78402

Sunt si Mercedes Citaro.

Pozele nu-mi apartin, fiind la Paris cu o persoana extrem de stresanta si grabita (sa faca tot felul de lucruri plictisitoare), n-am avut timp sa pozez autobuzele RATP. Acum regret. Sad
mariooo, intr-adevar, si eu am vazut numai cateva cu trei usi in circa 10 zile si toate erau articulate.

Prima data cand am vazut doua usi am strambat din nas Mad , dar dupa cateva calatorii cu ele, vazand ca sunt destul de libere si cum toata lumea urca prin fata si coboara prin spate, m-am convins ca mentalitatea si reteaua de transport subteran (metrou + RER) face toata diferenta. Ia sa bage cu doua usi la noi. Rutele sunt supraaglomerate pentru ca metroul e insuficient dezvoltat, si mentalitatea unora ar amplifica "dezastrul".

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2007 17:07:10    Titlul subiectului: Paris (Franta) 79120

Am petrecut cateva zile la Paris saptamana trecuta; va redau mai jos impresiile mele despre transportul in comun de acolo, pe care l-am folosit intens. Pentru a usura intelegerea o sa incerc si niste analogii cu situatia din Bucuresti; imi cer scuze majoritatii utilizatorilor care sunt non-bucuresteni si care poate nu cunosc locurile de aici dar asa pot ilustra mai bine situatia de acolo.

Regiunea pariziana (numita Ile-de-France) se compune din orasul propriu-zis care contine circa 2 milioane de locuitori si comunele/oraselele din jur ('banlieue') care au 8-9 milioane impreuna. Comunele mai apropiate de oras sunt practic lipite si nu-ti dai seama ca treci dintr-una in alta decat de la indicatoarele rutiere de iesire/intrare in localitate; cele mai departate pot fi si separate de campuri. Multi dintre locuitorii din aceste comune lucreaza in Parisul propriu-zis si fac zilnic naveta.

Sistemul lor de transport are 3 nivele clar delimitate (RER, metrou, autobuz) si unul intermediar (tramvai). Ele ar fi, in ordine:

-- RER: Reseau Expres Regional. Sunt trenuri analoage personalelor de la noi care conecteaza periferiile intre ele si subtraverseaza orasul dintr-un capat in altul PE SUB reteaua de metrou; in periferie statiile sunt mai dese iar in oras mai rare. Exista 5 astfel de linii, majoritatea cu mai multe derivatii prin periferii; 4 traverseaza orasul de la un cap la altul iar una se opreste in centru. Trenurile circula la intervale mici in orele de varf (chiar si 5-7 minute) iar de sarabatori orarul se reduce pana la un tren la 30 de minute. Fiecare linie are relativ putine statii in Paris; cam o statie de RER la 3-5 statii de metrou obisnuit (sunt unele segmente care se dubleaza). Majoritatea statiilor de RER ofera corespondente cu metroul normal.

Intr-o analogie cu Bucurestiul sa zicem ca ar exista doua astfel de linii: Peris - Gradistea (nord-sud) respectiv Videle - Lehliu (est-vest). Sa zicem ca prima ar folosi infrastructura CFR existenta intre Peris si Podul Grant, respectiv Gara Progesu si Gradistea, dar ar beneficia de un tunel nou construit, pe sub reteaua de metrou a orasului, intre Gara de Nord si CFR Progresul. Statiile ar fi ceva de genul: Peris, Peris Sud, Darza, Buftea Nord, Buftea, Buciumeni, Chitila Nord, Chitila, Depou, ..., Basarab Halta (aici ar intra sub pamant) - Gara de Nord (gara subterana) - Piata Unirii - Eroii Revolutiei - CFR Progresu (din nou gara subterana) - Jilava Nord - Jilava samd pana la Gradistea. Am mai indesit putin garile in partea de periferie (pentru a drena mai bine locuitorii de acolo) dar in Bucurestiul propriu-zis nu ar fi decat cateva statii, toate subterane: Gara de Nord, Unirii, Eroii Revolutiei; toate ar fi corespondente cu metroul obisnuit. La fel si pe axa est-vest: Ar fi statiile normale (ceva mai indesite cu halte noi) de la Videle pana la Carrefour Militari (sa zicem) apoi tunel nou-construit sub metrou cu statii la Pacii, Eroilor, Unirii, Dristor, Policolor si apoi ar iesi la suprafata pe vechea linie de CF: Pasarea, ... pana la Lehliu.

O parte din liniile de RER sunt operate de RATP, o parte de SNCF.

-- Metroul. Fata de cel bucurestean diferentele ar fi: 14 linii (unele cu ramuri; in total cred ca ar fi 19-20 daca si ramurile ar fi socotite); cam jumatate pe sine iar cealalata jumatate pe roti de cauciuc pe un ghidaj de beton; distanta mult mai mica decat la noi intre statii (abia ai plecat din statia X si incepe sa decelereze pentru statia X+1); urcare/coborare mai rapida a calatorilor in statii; acoperire foarte buna a tuturor cartierelor orasului; multe linii ies din orasul propriu-zis pana in comunele invecinate.

Primele 7 linii au fost construite (cel putin portiunile lor centrale) inainte de 1914; sistemul de metrou a fost relativ putin extins incepand cu anii '60-'70; de curand (ultimii 10 ani) s-a facut doar o singura linie noua, linia 14, ce nu are conducator si este operata automat; in ultimii ~30 de ani doar s-au extins putin unele linii spre periferie, prioritate acordandu-se RER-ului.

Frecventele sunt foarte bune; 2-3 minute la orele de varf respectiv 6-8 minute de sarbatori.

-- Tramvaiele. Sunt nivelul intermediar intre metrou si autobuz; sunt o aparitie relativ noua in oras. Exista 4 linii si toate fac legaturi periferie-periferie (cam ca 41 din Bucuresti - fara a merge spre centru) si apar in locurile unde nu exista un flux suficient pentru metrou dar prea mare pentru autobuze. 3 din aceste linii sunt in comunele din imediata apropiere a orasului (analogia de la noi ar fi ceva de genul: Otopeni - Voluntari) si una in oras dar la cateva sute de metri doar de limita sa (analogia la noi ar fi o linie Bucurestii Noi - Giulesti - Militari - Dr. Taberei care sa se mentina pe la limita orasului dar in oras). Toate pe care le-am vazut eu au sit propriu; ele apar atat pe hartile care contin metroul/RER-ul cat si pe hartile cu autobuzele. Contributia lor este de poate sub 1% din totalul calatorilor transportati.

-- Autobuzele. In orasul propriu-zis opereaza doar RATP; in comunele din jur sunt si alti operatori. In oras sunt doar vreo 50 de linii, cu indicative de 2 cifre pornind de la 20; intre oras si periferie respectiv periferie-periferie sunt linii cu numere de 3 cifre, intre 100 si 4-500.

In toate statiile sunt trecute harta liniilor ce trec pe acolo cu toate statiile de pe traseele respective, primul/ultimul autobuz si fie cadenta de trecere (un bus la 10 minute intre 6-9, 15min intre 9-13 samd) fie chiar orele de trecere daca sunt doar 10-20 de curse pe zi.

Pe multe strazi exista benzi speciale pentru autobuze si taxiuri. In general circulatia in Paris nu e foarte aglomerata, tarifele uriase la parcare si probabil alte taxe facand ca relativ putina lume sa se dea cu masina.


Ultima modificare efectuată de către stfp la Mar 22 Mai 2007 17:28:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2007 17:19:45    Titlul subiectului: 79122

Tarifarea este unica pentru toate mijloacele de transport - RER, metrou, tramvai, bus RATP, bus non-RATP. Pentru toate mijloacele in afara de RER se plateste un bilet care costa 1.40 EUR la bucata sau 10.90 EUR la 10 bucati.

Pentru RER exista o impartire pe zone concentrice; Parisul propriu-zis este zona 1, inelul urmator 2 si asa mai departe pana la zona 8. Revenind la analogia cu Bucurestiul orasul ar fi zona 1; inelul ce ar cuprinde Chitila, Otopeni, Jilava, Pasarea ar fi zona 2; cel cu Buftea ar fi zona 3 samd. Tarifele la bilete pe RER sunt in functie de numarul de zone parcurse; daca ramai in centrul orasului (deci doar zona 1) platesti cu bilet normal de autobuz/metrou; daca mergi spre zona 2 te costa o suma, spre zona 3 o suma si mai mare samd; aceste bilete se cumpara de la casele de bilete din statii spunand pana unde mergi (sau direct zona de destinatie daca o stii).

In ceea ce priveste abonamentele ele merg si ele pe ideea de zone; ele exista sub diverse denumiri in versiunile de 1 zi, 7 zile (neaparat luni-duminica), 1 luna (neaparat calendaristica) si 1 an pentru orice combinatie de zone (1-2, 1-3, 1-4 ... 1-8 dar si sa zicem 4-6; aceasta ultima varianta, fara centru, ar face sens sa zicem pentru cine sta in Otopeni si lucreaza in Buftea).

Tarifele sunt piperate dar merita; pentru exemplificare un abonament saptamanal pentru zonele de la 1 pana la 5 (un inel cu raza cam de 25 km in jurul centrului Parisului) costa 31 EUR iar unul pentru zonele 1 si 2 (doar centrul si periferia imediat invecinata) este 16 EUR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2007 17:27:15    Titlul subiectului: 79125

Sistemul functioneaza foarte bine datorita acestei delimitari clare a rolurilor: Distantele mari se acopera cu RER-ul, cele medii cu metroul iar cele mici cu autobuzul.

In analogia cu Bucurestiul sa zicem ca stau intr-o casa in Buftea si lucrez la o firma in Piata Galati, zisa si Gemenii, in Bucuresti. Cand merg la/de la munca fac asa: merg pe jos sau cu masina personala pana la gara Buftea Sud de RER; de acolo iau trenul RER (stiu orarele asa ca stiu sa ajung la Buftea Sud cu 2-3 minute inainte de tren; daca pe drum ma intalnesc cu Badea Gheorghe la o vorba nu-i bai; mai am alt tren peste 7 minute) pana la Gara de Nord (care e gara subterana, sub metrou); acolo urc un pic pana in etajul metroului, iau trenul de metrou doua statii pana la Stefan cel Mare; acolo ies la suprafata si fie merg pe jos fie iau autobuzul care ar tine locul tramvaiului 5 si care ma lasa fix unde lucrez. Asta cu un singur abonament.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2007 17:40:36    Titlul subiectului: 79126

Accesul la RER si metrou se face prin niste turnicheti mai elaborati decat cei de la metroul bucurestean; cu toate astea se practica in mod curent ca mai multi oameni sa intra/iasa in acelasi timp pe un bilet sau, in cazul calatorilor fraudulosi singuri, sa sara imediat dupa cineva care a platit biletul (m-a speriat putin la inceput cand m-am trezit cu cineva in spinare).

Pe RER cred ca platitorii erau cam 80%; pe metrou ceva mai mult, poate intre 90 si 95%.

In autobuze toata lumea se urca pe usa 1; coborarea se face fie pe usa 2 (recomandat) fie pe usa 1; majoritatea busurilor nearticulate au doar 2 usi. Cand urci fie validezi biletul (bagi intr-un mic compostor care citeste/scrie ceva informatii de pe banda magnetica si tipareste pe bilet linia/ora samd), fie validezi cardul contactless apropiindu-l de un cititor fie arati soferului abonamentul de hartie. Totusi mai sunt unii care urca pe usa 2 cand coboara altii in statie.

Am prins si un control in autobuz; la un cap mare de linie unde erau vreo 10 linii (deci si prezenta masiva RATP probabil) s-au postat 3 controlori cu scanner-e in usa 2 si au filtrat toti calatorii care au coborat; cei cu card contactless erau scanati rapid, cei cu bilete si abonamente de hartie le aratau; la sfarsit au ramas in autobuz vreo 3 tipi fara bilete (din vreo 40-50) care probabil s-au ales cu amenzi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2007 02:35:42    Titlul subiectului: 79162

Cateva aspecte nesurprinse de tine:
1. RER e operat cu trenuri in general vechi si destul de imputite. Imputite nu din vina lor ci din vina populatiei, evident. In orasele suburbii exterioare, garile de RER sunt destul de departe de zonele rezidentiale.
2. In orasele suburbii Sunt trasee de autobuze concesionate unor firme private, care si-au facut traseele cam dupa cum sa le iasa lor mai bine. Adica exista zone cu peste 1000 de locuitori care dupa orele 7 seara nu au transport. In we nu mai vorbesc... Ideea e ca in aceste suburbii daca nu ai masina sa ajungi pana la RER, faci sport la greu, pentru ca sunt asezate pe coline....
3. Metroul are galerii cam inghesuite (mai toate seamana cu Dristor 1) cu ventilatie aiurea si cu o putoare de nedescris...
4. Este scump de te indoaie...exact cum ai aratat si tu preturile... Oricum este mai ieftin decat masina... Pe scurt pe o luna pe 5 zone platesti 120E...
5. RER are intrervale bune intre anumite gari. Cu cat distanta creste cu atita se rareste.
6. Exista transport de noapte foarte bun. Acesta are doua puncte mari: montparnasse si chatelet, la acesta din urma gasindu-se si un dispecer de informatii. Tot din Chatelet se pot lua si linii preorasesnesti de noapte unde calatoria costa intre 2 si 7 euro. Transportul de noapte din Paris mi se pare intr-adevar excelent. Este plin mai tot timpul in general de tineret care munceste/se distreaza...
7. RATP are un site destul de fain, dar cam impopotonat. Are si o pagina care iti calculeaza itinerariul in functie de destinatie si punctul de plecare. E cam complicat dar merge... Personal cred ca site-ul 9292ov.nl este cel mai tare...E atit de simplu si de clar ca te face sa dai in lacrimi.
Pe STFP il contrazi intr-o singur aspect: traficul din Paris e destul de imbarligat si aglomerat...am condus o saptamina...si am iesit cu masina zgariata :d... Apropos in Paris nu exista masina nelovita... Daca esti nelovit inseamna ca e ceva in neregula cu tine....
8. Se doreste la ei in curind renuntarea completa la cartele actuale. In locul lor vor ramine niste cartele magnetice banuiesc, asemanatoare cu cele din Bucuresti.
9. Ca parc auto: Renault - foarte faine! As vrea sa vad aduse chiar si SH si in Bucuresti sau in provincie (unde am inteles ca sunt aduse deja). Apoi Mercedes Citaro cu 2 usi si MAN cred ca din acela ca la Bv...cred... acestea din urma sunt noi. Revenind la Renault, sincer mi-au placut foarte mult. Nu stiu cat sunt de vechi dar in general se mentin bine... mai putin vandalismul tipic care le-a facut cu geamuri zgariate si altele...
Sistemul de afisare la turela este interesant: In fatza sus, numarul traseului este lipit/carton/banda iar traseul este cu afisaj electronic. In lateral in general unul din trasee este lipit cu autocolant pe masina, insa sunt si niste suporti suplimentari unde se introduc tablii cu traseele curente... Acest afisaj lateral este exterior.
Inca o mentiune: la autobuze exista si trasee barate (gaselnita lor cred). RER este numerotat cu litere de la A la E. Metroul este M1-M14, iar tramvaiele sunt T1-T4.
Sistemul de afisare in statii este hazliu: sunt niste stalpi care au in capr o cutie prismatica trapezoidala cu baza mica in jos. Pe fetele laterale este afisat numele statiei alb pe albastru, iar pe baze sunt afisate liniile care opresc acolo... Daca statia are refugiu atunci, aceste lemente sunt trecute pe ramura superioara a refugiului. Au si GPS unele si sistem electronic pe pe ecran pe care scrie cu negru care este urmatorul autobuz in ce directie si cat mai are...
In suburbii, statiile sunt diferite, au traseele afisate impreuna cu programele complete din toate statiile... Cam greoi scris, dar merge. Aici tre precizat ca traseele au numere formate din cifre: xx.xx sau xx-xx sau xxxx Ex: 06.02, 06.03, 91-06.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2007 11:56:17    Titlul subiectului: 79167

Ionescu a scris:
traficul din Paris e destul de imbarligat si aglomerat...am condus o saptamina...si am iesit cu masina zgariata
Poate ca nu esti la curent cu ora de varf aici in Bucuresti! Nu zic ca nu o fi 'imbarligat' (stradute mici ce pot crea confuzie pentru cei neobisnuiti) dar niciodata, NICIODATA nu mi s-a intamplat sa stau cu autobuzul prins in trafic. Si asta nu numai pe strazile cu benzi speciale; si pe strazile obisnuite circulatia era fluenta.

E drept ca nu am fost foarte dimineata - pana in 9.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 29/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Mar 29 Mai 2007 00:52:20    Titlul subiectului: 79241

Legat de ce a scris Ionescu, mi-a venit in minte faza cu vulpea si strugurii. Laughing Nu zice nimeni ca in Paris e sistemul perfect de transport public. Nu exista asa ceva, dar...
Citat:
1. RER e operat cu trenuri in general vechi si destul de imputite. Imputite nu din vina lor ci din vina populatiei, evident.
RER este rapid, eficient, decent ca pret (pentru ei) si pentru un sistem de talia sa, dintr-o aglomerare urbana de peste 9 milioane, chiar mi se pare curat si destul de confortabil. Daca ale lor sunt jegoase, ale CFR-ului (pana la urma tot trenuri sunt) cum sunt?
Citat:
3. Metroul are galerii cam inghesuite (mai toate seamana cu Dristor 1) cu ventilatie aiurea si cu o putoare de nedescris...
Da! Metroul parizian pute la greu. Orice putoare intalnita pe la noi e parfum pe langa ce-ti violeaza nasul acolo. Mad Insa, as suporta mirosurile astea pentru un sistem de metrou ca al lor. Crying or Very sad
Citat:
4. Este scump de te indoaie...exact cum ai aratat si tu preturile... Oricum este mai ieftin decat masina... Pe scurt pe o luna pe 5 zone platesti 120E...
1) E scump pentru noi, nu pentru ei. Pentru ei e acceptabil.
2) Nu toti stau la distanta asa mare de Paris, deci platesc mai putin. Doar nu toti fac zilnic naveta din zonele 8 sau 5 in 1, nu?
Citat:
7. RATP are un site destul de fain, dar cam impopotonat.
Hmm... pana te obisnuiesti, da' dupa aia gasesti cam tot ce vrei pe site-ul lor. Si nu e vb. numai de RATP, ci si de Transilien, Noctilien, Optile, SNCF, STIF si orice alt site care te-ar putea interesa daca folosesti transportul public in Paris si Île-de-France.
Citat:
traficul din Paris e destul de imbarligat si aglomerat...am condus o saptamina...si am iesit cu masina zgariata :d... Apropos in Paris nu exista masina nelovita... Daca esti nelovit inseamna ca e ceva in neregula cu tine....
Iar e vorba de unghiul din care privesti problema. Da, e aglomerat la orele de varf, nu ai unde parca si sunt sanse mari sa-ti lovesti masina sau sa fi lovit usor. Oricum in Paris se parcheaza bara la bara. Ad literam, masinile se ating in cele mai multe cazuri. Dar pana la urma Parisul are 2.100.000 loc., iar aglomeratia urbana are cam 9 mil. loc., deci e explicabil. Ca bonus pt. toate astea primesti insa transport public eficient, infrastructura rutiera buna, un trafic mai bun decat in Bucuresti chiar si atunci cand acolo e considerat "infernal" si... pana la urma, e Parisul. As zice ca asta e un bonus in sine. Laughing In Bucuresti ai probleme mai mari, la doar 1,9 mil. loc. (asta oficial, ca as zicem cam 2,5-3 mil. in realitate).
Citat:
8. Se doreste la ei in curind renuntarea completa la cartele actuale. In locul lor vor ramine niste cartele magnetice banuiesc, asemanatoare cu cele din Bucuresti.
https://www.navigo.fr E cam acelasi lucru cu Activ de la noi, doar ca ai o retea mult mai diversificata si sistemul de validare mi se pare mai bine gandit.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 00:40:04    Titlul subiectului: 84578

Citat:
Metroul parizian pute la greu. Orice putoare intalnita pe la noi e parfum pe langa ce-ti violeaza nasul acolo. Mad Insa, as suporta mirosurile astea pentru un sistem de metrou ca al lor. Crying or Very sad
Mai oameni buni, din ce scrieti voi rezulta ca e un miros apocaliptic in metroul ala! Nu cred ca e chiar asa. Eu personal nu am remarcat decat un vag miros de cauciuc incins sau ceva similar la liniile care folosesc roti de cauciuc. Pe de alta parte si nevasta-mea mi-a zis ca si ei i s-a parut ca pute acolo.

Un panou ce afiseaza cate minute mai sunt pana la trecerea urmatorului autobuz prin statie; este trecut si cel de-al doilea. In mai 2007 am vazut in destul de multe refugii de autobuz astfel de panouri. Desi sistemul pare a fi gandit pentru pana la 5 linii toate panourile vazute aveau o singura linie, ca acesta; am vazut si refugii cu doua panouri unul langa altul, fiecare pentru o linie diferita.
Ionescu (in alt topic) a scris:
Deasemenea, ca tot s-a amintit de RER si Paris, se observa ca acesta nu circula in zonele centrale ale orasului si pe centuri/extremitati.
Imi pare rau dar nici vorba de asa ceva! Toate liniile de RER trec prin centru, unde au si statiile cele mai importante: RER A traverseaza orasul pe o axa est-vest, RER B si RER D traverseaza nord-sud, RER C pe malul Senei iar RER E are unul din capete in centru.


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.33 kb
 Vizualizat:  de 15725 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2017
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mai 2008 12:35:51    Titlul subiectului: 93358

Corect, aveți aici și o hartă cu rețeaua RER.
Puteți să faceți o vizită pe site-ul http://www.ratp.fr/ ca să vă faceți o idee la ce nivel au ajuns. Din orașele vizitate de mine până acum, cred că Parisul are cea mai complexă și bine pusă la punct rețea de transport în comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 22:20:18    Titlul subiectului: 111031

Poate imi explica si mie cineva pe linia 10 a metroului parizian intre Javel Andre Citroen si Boulogne Jean Jaures este acolo o bucla ca sa zic asa. Acolo cum circula metrourile pe bucla aia? Si de ce statia Mirabeau care face parte din bucla aia are o platforma in statie unde trenul nu opreste avand doar un peron lateral. Platforma de care vorbesc este ca o rampa in statie ce pare a se dspartii de linia calalta cu peron....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 22:48:41    Titlul subiectului: 111032

Explicatia o gasim pe Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%c3%a9tro_Line_10

Wikipedia a scris:
The separated sections were once part of a loop that returned westgoing trains to Javel - André Citroën. After Porte d'Auteuil (last station on the westbound section) the trains turned round to Michel-Ange — Molitor (first station on the eastbound section). When the line was extended with Jean Jaurès and Boulogne the section was no longer operated as a loop.

The separated sections were once part of a loop that returned westgoing trains to Javel - André Citroën. After Porte d'Auteuil (last station on the westbound section) the trains turned round to Michel-Ange — Molitor (first station on the eastbound section). When the line was extended with Jean Jaurès and Boulogne the section was no longer operated as a loop.


Deci acea bucla era initial un terminus 'stil tramvai', adica o bucla in care metroul nu rebruseaza ci face un cerc complet; cand linia a fost ulterior extinsa, s-a rupt acea bucla dar s-au pastrat sectiunile separate in cele doua sensuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1066
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2009 02:27:16    Titlul subiectului: 111039

Metroul parizian are si el povestile si secretele lui.
Haxo si Molitor, doua statii care nu au fost deschise niciodata publicului - ele nu comunica deloc cu suprafata!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Haxo_(m%C3%A9tro_de_Paris)
http://jcpatat.nerim.net/paris/metro/molitor.html
http://w3.teaser.fr/~aquintanar/ratp-img.html statii cu zone inchise total sau partiel publicului din diverse motive
Statii in care nu mai opreste nici un tren, statii inchise cu mult timp in urma, imediat dupa razboi din diverse motive:
http://pridian.net/places/phantom.html
http://pridian.net/places/xrouge-arsenal.html
http://pridian.net/places/stmartin.html
http://www.absoluteastronomy.com/topics/Paris_Metro_Line_10

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2009 12:11:36    Titlul subiectului: 111043

Se pare ca acum am inteles...Multumesc mult de tot si intradevar statiile alea inchise sunt foarte interesante. Oricum reteaua de metrou din Paris e foarte dezvoltata si cateva statii in plus sau in minus nu afecteaza. Da o chestie foarte interesanta: Desi metroul a fost construit pe parcursul a aprox. 100 ani toate statiile au aceiasi infatisare in afara de cele de pe magistrala 14 si statiile Cite, Arts et Metiers, Louvre Rivoli si cele de suprafata....O chestie asemanatoare cu bucla aia e si pe magistrala 7b la Danube. Dar si statia Liege de pe M13 are un peron lateral iar la celalalt nu opreste trenul si acolo nu e bucla. De ce?? Metroul parizian ascunde foarte multe secrete daca le-am sti! Am vazut mai demult la TV o emisiune cu o linie de metrou din Paris total inchisa dar sincer nu mai stiu despre care este vorba...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2009 13:44:24    Titlul subiectului: 111047

Tot ma intreb ce greu trebuie sa fi fost constructia metroului parizian din mai multe motive:
1. Subtraversarea sau traversarea pe poduri metalice a Senei
2. Reteaua densa de catacombe din subteranele Parisului si a canalizarii + in unele locuri unde mai e si RER. Aceste zone trebuiau neaparat evitate.
3. Multitudinea de statii unde magistralele se intersecteaza cu mai multe magistrale ex.: Madeleine, Nation, Cite, Saint Lazare si multe altele
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Vest Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community