Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun versus masina personala
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 10:48:46    Titlul subiectului: 22222 58802

Nu stiu de unde pana unde trebuie interzise masinile proprietate personala pentru ca "iarna nu'i ca vara", vorba prezidentului care in calitate de primar nu am observat ca ar fi facut ceva pentru rezolvarea acestor probleme, ca dealtfel nici predecesorii sai, proveniti cam din aceeasi sfera politica, daca pot sa-i spun asa.
Daca municipalitatea nu a facut nimic de 14 ani pentru rezolvarea acestei probleme, nu are acum dreptul sa interzica masinile.
In nici un caz nu-mi sacrific minimul de confort oferit de automobil pentru o duba si un autobuz supraaglomerat, in care miroase urat si urla manelele.
Pleaca omul cu 30 minute inainte ca sa prinda acelasi tramvai si ma intalnesc cu el in statie dupa ce nu s'a putut urca in nici unul din cele 4-5 care au trecut in intervalul asta ?
Ce ofera "RATB-ul sau metroul" ca sa-mi las masina acasa, cand am la dispozitie doar DUBA pe 75% din drum si pe urma niste mijloace de transport in care nu ai loc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 1723
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 11:55:04    Titlul subiectului: 58831

Tom a scris:
Pleaca omul cu 30 minute inainte ca sa prinda acelasi tramvai si ma intalnesc cu el in statie dupa ce nu s'a putut urca in nici unul din cele 4-5 care au trecut in intervalul asta ?
Unul din motivele pentru care se intampla acest lucru sunt tocmai iubitele tale masini - traficul mult prea incarcat face ca acelasi traseu care se face pe drum liber la 15min sa se faca in 30min, deci frecventa injumatatita, capacitate injumatatita la transportul public.
Tom a scris:
Ce ofera "RATB-ul sau metroul" ca sa-mi las masina acasa, cand am la dispozitie doar DUBA pe 75% din drum si pe urma niste mijloace de transport in care nu ai loc?
Nu stiu unde stai tu dar mi-e greu sa-mi imaginez itinerare din Bucuresti care sa fie acoperite de RATB sau metrou doar 25%
Tom a scris:
In nici un caz nu-mi sacrific minimul de confort oferit de automobil pentru o duba si un autobuz supraaglomerat, in care miroase urat si urla manelele.
Asa cu manelele e o (scuza-ma) prostie. Nu zic ca nu s-o intampla DELOC dar in nici un caz nu poti avea pretentia ca este o regula.
Esti un mare fan al masinii. Foarte bine. Dar problema este ca sunt prea multi astfel de fani ai masinii personale intr-un oras cu strazi prea mici, deci este un dezechilbru intre cerere (numarul de masini ce vor sa se plimbe pe strazi) si oferta (capacitatea strazilor) iar acest lucru afecteaza si pe cei ce NU au sau nu folosesc masini si merg cu transportul in comun. Solutia? Scumpirea 'ofertei', deci costuri mai mari pentru cei ce vor sa-si foloseasca masina. Trei idei imi vin in cap: 'Congestion Charge' stil Londra sau Singapore, linii segregate de tramvai sau benzi separate ptr transportul in comun auto si respectiv taxe de parcare in oras de sa te usture. Prima si a treia sunt scumpiri directe, a doua indirecta - va lasa sa va sufocati intre voi in trafic (cei cu masini private, adica) FARA a incurca transportul in comun. In plus abia astept sa creasca RCA, Casco si benzina.

Nicaieri in lume motorizarea privata nu e o solutie pentru marile orase. Nici in Europa, nici in America sau Asia.

Inca ceva: Eu am masina personala, care merge chiar foarte bine. O folosesc cand merg la Metro sa-mi fac aprovizionarea lunara sau cand merg prin cine stie ce munti izolati unde n-ai transport in comun. Dar in oras, nu. Deci nu vorbesc din perspectiva vulpii care zice ca strugurii sunt acri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 12:43:26    Titlul subiectului: 58832

stfp a scris:
Unul din motivele pentru care se intampla acest lucru sunt tocmai iubitele tale masini - traficul mult prea incarcat face ca acelasi traseu care se face pe drum liber la 15min sa se faca in 30min, deci frecventa injumatatita, capacitate injumatatita la transportul public.
Nu-mi face nici o placere sa merg cu masina. Cand aveam posibilitatea de a merge cu RATB in orice directie (chiar daca nu eram punctual), lasam masina si cateva luni in parcare. Acum nu mai am decat posibilitatea de a merge cu "iubita mea masina", la fel ca si altii.
stfp a scris:
Asa cu manelel e o (scuza-ma) prostie. Nu zic ca nu s-o intampla DELOC dar in nici un caz nu poti avea pretentia ca este o regula.
Eu sunt Alladin, Alladin, Alladin, hai fetito... ma opresc aici. De atunci n'am mai mers cu autobuzele respective.
stfp a scris:
Esti un mare fan al masinii. Foarte bine. Dar problema este ca sunt prea multi astfel de fani ai masinii personale intr-un oras cu strazi prea mici, deci este un dezechilbru intre cerere (numarul de masini ce vor sa se plimbe pe strazi) si oferta (capacitatea strazilor) iar acest lucru afecteaza si pe cei ce NU au sau nu folosesc masini si merg cu transportul in comun. Solutia? Scumpirea 'ofertei', deci costuri mai mari pentru cei ce vor sa-si foloseasca masina. Trei idei imi vin in cap: 'Congestion Charge' stil Londra sau Singapore, linii segregate de tramvai sau benzi separate ptr transportul in comun auto si respectiv taxe de parcare in oras de sa te usture. Prima si a treia sunt scumpiri directe, a doua indirecta - va lasa sa va sufocati intre voi in trafic (cei cu masini private, adica) FARA a incurca transportul in comun. In plus abia astept sa creasca RCA, Casco si benzina.
Observ o satisfactie ascunsa in a-mi spune treaba asta. Si poate ca as putea avea si eu o satisfactie sa spun: si care e problema ? Dar cu cat platesc mai mult, cu cat am pretentii mai mari, si s'ar putea ca pana la urma tot cei care nu folosesc masina sa scoata din buzunar taxe din care alesii lor iubiti vor plati despagubiri pentru masinile stricate in gropile pe care nu le repara.
Iar daca creste benzina (si motorina), sa vedeti atunci si cresterea preturilor la produse alimentare si de stricta necesitate, iar apoi si a transportului in comun.
Am spus-o si o repet: as vrea sa nu mai folosesc masina si sa merg cu transportul in comun sau chiar pe jos, dar nu am de ales. Plus ca mi se pare ignoranta sa acuzi posesorii de automobile pentru incompetentaadministratiei Bucurestiului de cel putin 15 ani incoace. Dar nici o problema, votam iar peste 2 ani si ne inghesuim in dube si autobuze aglomerate, asteptandu-i pe fraierii din masini care dau in gropi sa ni se alature, spre bucuria hotilor de buzunare.
Iar ca sa fiu magarush, ca sa nu zic magar, daca tot ai dat exemplul Singapore, poate nu stii ca acolo au inceput sa desfiinteze cimitirele ca sa rezolve problemele locative. Asa un exemplu pentru Bucuresti. Probabil ca, in loc de parcuri care au fost transformate in "centre de afaceri", ne vom plimba ca zombii prin cimitire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 12:46:45    Titlul subiectului: 58833

Problema e greșit pusă. Foarte mulți oameni nu au înțeles că "iarna nu e ca vara" și au mers pe zăpadă cu pneuri de vară uzate, și nu vorbesc numai de posesori de Dacii vechi. Bucureștiul e plin de rampe și de pante, și să ne mai mirăm că podul Grant sau pasajul Lujerului au fost blocate tocmai din cauza acestor oameni? Credeți-mă, nu e nevoie de mai mult de câteva mii de astfel de inconștienți, răspândiți prin tot Bucureștiul, pentru a paraliza circulația!

La mine în bloc am un taximetrist, când e rost de zăpadă, am show în parcare: o persoană turează motorul în gol - că nu are aderență pe roți, alta împinge loganu' din spate, poate-poate trece de zona alunecoasă! Omul ăsta se duce ulterior în trafic și nu mai poate porni de la semafor, ținând pe loc o coloană de 1km în spate. Cool, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 15:34:23    Titlul subiectului: 0000 58844

Scumpirea RCA, casco și a motorinei/benzinei ar afecta și transportul în comun, în special cel pe bază de autobuze. Ideea e alta: oamenii sunt PREA COMOZI și preferă să meargă cu mașinile proprii prin oraș. Hai, înțeleg să te duci la Metro sau în alte orașe cu mașina personală, dar să te deplasezi cu mașina numai în interiorul orașului e bătaie de joc. În primul rând față de ceilallți oameni care folosesc transportul în comun. În al 2lea rând, pentru cei care sunt doar în trecere/se duc în alte orașe, deoarece se formează coloane și blocaje. În al 3lea rând față de mediu... o mașină care stă o oră la un semafor cu motorul pornit poluează cât un autobuz care face un traseu. Ăsta e motivul pentru care după ora 16:00 în P-ța. Unirii NU SE POATE RESPIRA! TOT AERUL ESTE PLIN DE GAZE DE EȘAPAMENT! Și în ultimul rând, este bătaie de joc față de el însuși! Că ajunge să parcurgă în 60 de minute un traseu pe care un tramvai, de exemplu, l-ar parcurge în 40 de minute (vezi linia 41... cu mașina personală de la Ghencea la P-ța. Presei faci în jur de 50 de minute (presupunând că nu stai de mai mult de 2 ori la nici un semafor). Cu tramvaiul faci maxim 35 de minute).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 15:57:23    Titlul subiectului: 58845

Dr2005 a scris:
Ideea e alta: oamenii sunt PREA COMOZI și preferă să meargă cu mașinile proprii prin oraș... dar să te deplasezi cu mașina numai în interiorul orașului e bătaie de joc. În primul rând față de ceilallți oameni care folosesc transportul în comun. În al 2lea rând, pentru cei care sunt doar în trecere/se duc în alte orașe, deoarece se formează coloane și blocaje. În al 3lea rând față de mediu... o mașină care stă o oră la un semafor cu motorul pornit poluează cât un autobuz care face un traseu. Ăsta e motivul pentru care după ora 16:00 în P-ța. Unirii NU SE POATE RESPIRA! TOT AERUL ESTE PLIN DE GAZE DE EȘAPAMENT! Și în ultimul rând, estebătaie de joc față de el însuși!
Dr2005, iti mai amintesti cumva cate mijloace de transport nepoluante circulau pe Magheru in 1985? In 1990, nimeni nu s'a grabit sa reintroduca troleibuzele prin centru, cand inca nu incepusera sa se inmulteasca masinile. Nici parcari nu s'au construit. Este bataie de joc ca acesti indivizi, aflati de 15 ani la conducerea Capitalei, nu au facut nimic pentru fluidizarea traficului. Dar voi injurati-i pe automobilisti, pentru ca nu vor sa faca jocul videanului, basescului, lisului, ciorbei si halaicului si sa stea cuminti si inghesuiti pe scara autobuzului. Ca sa aiba ce povesti olandezul, intr'un nou episod din "Amintiri din Bucuresti 2006".
Divide et impera este solutia perpetuarii acestor indivizi la conducerea Capitalei. Sa se certe automobilistii cu calatorii RATB+DUBE, iar gropile, gunoaiele, intunericul si mizeria sa se faca mai mari, iar parcurile tot mai mici, pentru ca tot vorbim de poluare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2006 22:18:58    Titlul subiectului: 58911

Nu stiu de ce va plingeti atit de aglomeratie; mergeti in orase mai civilizate sa vedeti cum e; spre exemplu in Paris dimineata e super aglomerat in metrou/rer, si cu toate astea lumea nu se gindeste sa renunte la genul asta de transport pentru masina proprie; asta e o chestie ce tine mai mult de prostia romanilor: daca are masina, de ce sa nu fie smecher sa mearga cu ea la servici? Si in acelasi timp are pretentia sa ajunga repede, strazile sa fie libere, de parca nu e orasul plin de oameni care gindesc asa si sint comozi; asa ca in asemenea conditii cea mai buna solutie pentru a renunta la asemenea practici cred ca sint niste taxe suplimentare, atita timp cit nu se poate face nimic altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2006 23:50:17    Titlul subiectului: 58912

Unele intersectii pot fii modificate ca sa se adapteze numarului mai mare de masini... insa majoritatea nu... orice ai dori sa faci sau sa construiesti in Bucuresti, traficul se va aglomera de la an la an... pana cand se va scumpi benzina atat de mult incat sa nu mai fie rentabil sa mergi in fiecare zi cu masina personala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 05 Mar 2006 13:28:58    Titlul subiectului: 58922

Manimal a scris:
...pana cand se va scumpi benzina atat de mult incat sa nu mai fie rentabil sa mergi in fiecare zi cu masina personala
A fost o dezbatere similară acum 8-10 ani, când s-a început alinierea prețurilor la carburanți la cele europene și se pare că oamenii chiar preferă să plătească acești bani - în loc să facă economii "subvenționând" RATB-ul. Hai să îți fac și un calcul să vezi că nu e vorba de averi:
(a) drumul mediu acasă-servici-acasă în București: 20km
(b) consumul de "București" al unei mașini tipice pe benzină cu motor de 1.4-1.6 - aprox 11%
(c) numărul de zile lucrătoare pe lună: să zicem 22
(d) prețul benzinei: echivalentul a aprox 1 euro
Deci:
20km * 22 zile = 440 km / lună
440 km * 11/100 ~= (aproximativ egal) 50 litri
50 litri de benzină < === > cheltuială lunară de 50 de euro, adică maxim 2 milioane lei
La un salariu din care poți să întreții acea mașină, adică 15-20 milioane pe lună, alea 2 milioane reprezintă foarte puțin. Un astfel de om va scoate și 3 milioane, poate și 4. De ce? Fiindcă ține la confortul lui, iar singura alternativă - în multe cazuri - e doar un autobuz arhiplin care stă la aceleași stopuri, autobuz "precedat" și "urmat" uneori de un pic de alergătură prin frig, ploaie, zăpadă sau căldură sufocantă.

Însă, dacă alternativa ar fi o rețea coerentă de trenuri urbane sau de metrouri (așa, ca în Viena, Frankfurt a.M. - orașe în care am fost și în care am stat chiar și câte o săptămână), acest om care folosește zilnic mașina ar putea fi convins să le folosească Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Apr 2006 21:07:12    Titlul subiectului: mas 59518

Eu sunt deja unul din cei care prefera RATB-ul in detrimentul masinii personale, din cauza costurilor mai mari ale autoturismului. Dar uneori regret amarnic ca mi-am luat Daciuta cu mine, decat sa ma imping cu toate ipochimenele in autobuze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 02 Apr 2006 22:17:36    Titlul subiectului: 59519

Vezi că sunt maşini foarte economice, care consumă motorină cu pipeta ( Laughing heh, wishful thinking), pe ai căror proprietari chiar nu ai cum să îi convingi să nu le folosească zilnic în Bucureşti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 23:30:52    Titlul subiectului: 59565

Rationamentul cu salariul de 15-20 de milioane care iti permite lejer sa mergi cu masina la servici e fals; nu asta e motivul pentru care romanii folosesc masina sa stea la coada la semafor, ci dorinta de a se da smecheri; eu unul prefer sa merg cu tramvaiul decit sa merg cu masina si sa ma plictisesc la semafoare, trebuind in plus sa mai fiu si atent tot timpul la multimea de prosti din Bucuresti care nu stiu cum a luat carnetul, dar pe cinstite in nici un caz; asa ca eu zic ca singura solutie este o poltica ferma a primariei de a descuraja traficul cu masina personala, inclusiv prin creearea de culoare speciale pentru transportul in colun, chiar cu pretul limitarii benziilor de circulatie pentru autoturisme, si mai multe linii de tramvai in sit propriu: pina la urma, in acest fel vor fi coninsi si o parte din cei care merg cu masina la servici din fudulie, pentru ca in realitate fac aproape tot atita timp cit cu transportul in comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 23:53:02    Titlul subiectului: 59567

fantt a scris:
Rationamentul cu salariul de 15-20 de milioane care iti permite lejer sa mergi cu masina la servici e fals
De ce ?
fantt a scris:
... nu asta e motivul pentru care romanii folosesc masina sa stea la coada la semafor, ci dorinta de a se da smecheri
M-am cam plictisit sa "ma dau smecher". O fac de prea mult timp. Vreau ceva nou. Are RATB vreo oferta buna ?
fantt a scris:
...eu unul prefer sa merg cu tramvaiul decit sa merg cu masina si sa ma plictisesc la semafoare, trebuind in plus sa mai fiu si atent tot timpul la multimea de prosti din bucuresti care nu stiu cum a luat carnetul, dar pe cinstite in nici un caz
Mmda, aici ai dreptate, desi te plictisesti si sa stai in autobuz la semafoare sau in trafic.
fantt a scris:
...asa ca eu zic ca singura solutie este o poltica ferma a primariei de a descuraja traficul cu masina personala, inclusiv prin creearea de culoare speciale pentru transportul in colun, chiar cu pretul limitarii benziilor de circulatie pentru autoturisme, si mai multe linii de tramvai in sit propriu
Singura solutie este un transport civilizat, primul pas sunt vehicule noi si confortabile si un plan de transport mai bun. Ideile astea cu "descurajatul traficului cu masina personala" mi se par exagerate. Nu descurajezi prin restrictii, ci prin oferta de ceva mai avantajos. Daca nu, ne intoarcem la cei 15-20 milioane sau mai multi.
fantt a scris:
...pina la urma, in acest fel vor fi coninsi si o parte din cei care merg cu masina la servici din fudulie, pentru ca in realitate fac aproape tot atita timp cit cu transportul in comun
Tot atata timp, dar nu tot la fel. Dar in fine, poate pentru unii BUG Mafia avea dreptate:
B.U.G.Mafia a scris:
Nu conteaza ca-ti ciordesc portofelul.
Asa cum e, iubeste-ti cartierul.
Se referea oare la intamplari din aglomeratia RATB ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 10:12:33    Titlul subiectului: 59569

În cazul meu, deși am cam 26 km dus-întors, deci peste media calculată, consum maxim 7 la sută motorină, adică vreo 134 de lei pe lună, 6,5 pe zi. Am de mers Tineretului - Băneasa, îmi ia 25-30 minute, la orice oră, pe un traseu îmbîrligat, dar am numai 7 semafoare pe acest traseu. Deci nu ajung mai greu decît cu RATB, nu stau la semafoare să mă plictisesc (prefer chiar să fac mai mulți km sau chiar mai multe minute, dar să merg, decît să stau într-o coadă), și mă costă subțire (deși dublu față de metrou + tramvai). Cu toate astea mereu mi-am pus problema că nu mă atrage nicicum RATB-ul să-i folosesc serviciile. Pentru că m-ar interesa să citesc un ziar pînă la serviciu, în loc să conduc. Și de asta merg din cînd în cînd cu metroul. Problema este că apoi trebuie să iau mașina 112 sau tramvaiul 5, ambele sosind extrem de rar, și avînd și stațiile în locuri diferite. Așa că merg 15 minute pe jos.

Ideea este că acum RATB este un mijloc de deplasare al celor care nu au posibilitatea de aa vea sau întreține un auto personal. El ar trebui să ajungă de fapt o alternativă pentru cei care au mașină și posibilități. Numai că el nu face față acum, darămite dacă ar mai atrage și alți pasageri. Și nu voi repeta a 5-a oară ce ar trebui făcut. Pe scurt: regîndirea, de la zero, a traseelor, tramvaie cu cale separată de traficul rutier, vehicule mai multe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 10:53:10    Titlul subiectului: 59573

Să construiască cât mai multe linii de metrou! La metrou nu plouă și nici nu ninge, și metroul nu ia stopuri (decât RAR).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mar/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 11:10:34    Titlul subiectului: 59574

Pasagerul a scris:
Ideea este că acum RATB este un mijloc de deplasare al celor care nu au posibilitatea de aa vea sau întreține un auto personal. El ar trebui să ajungă de fapt o alternativă pentru cei care au mașină și posibilități. Numai că el nu face față acum, darămite dacă ar mai atrage și alți pasageri. Și nu voi repeta a 5-a oară ce ar trebui făcut. Pe scurt: regîndirea, de la zero, a traseelor, tramvaie cu cale separată de traficul rutier, vehicule mai multe.
Da si nu. Cazul meu concret: stau pe Ion Mihalache la Popisteanu, am masina dar o folosesc foarte rar sa ma duc la serviciu. Pana anul trecut lucram in P-ta Romana si desi aveam loc de parcare la serviciu(avantaj enorm in zona aia) ma duceam cu 300 care dimineata merge relativ bine si nu e nici foarte aglomerat; cei care-l aglomereaza sunt cei din Militari, Crangasi, etc. care vin in centru cu 41 si 300 in loc de 178, 336, 61. Ca timp, diferenta de max 5 min in favoarea masinii cu dezavantajul condusului.
Acum lucrez la Obor, ma duc cu metroul de la Chibrit(1 Mai); merg pe jos cam 10 min la dus si 10 la intors si in metrou merg lejer, pe ruta Basarab-1 Mai stau intotdeauna jos. Totul la 20 RON pe luna cu care as putea lua 6,.. l de benzina cu care as merge max 5 zile (1 sapt). Diferenta de vreo 10 min la schimb cu pretul de 4-5 ori mai mare si stresul condusului prin Bucuresti. Nu merita.
Masina merita daca o folosesc 2-4 persoane in zone fara transport public sau cu frecventa foarte mica a acestuia. In plus abonamentele RATB si metrou sunt foarte ieftine (am impresia ca sunt cele mai ieftine din tara); cand se va face unificarea lor cred ca se va rationaliza un pic transportul in oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 11:17:28    Titlul subiectului: 59575

Tu ești un caz fericit. Eu mă refeream la marea majoritate a pasagerilor RATB. Cred că maxim 2% din pasagerii RATB aleg cu bună știință transportul în comun deși au mașină, bani de benzină și loc de parcare. La metrou procentul este mai mare. Asta am vrut să zic. Să ajungă mulți să prefere transportul în comun mașinilor personale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mar/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 11:39:34    Titlul subiectului: 59577

Pasagerul a scris:
Tu ești un caz fericit. Eu mă refeream la marea majoritate a pasagerilor RATB. Cred că maxim 2% din pasagerii RATB aleg cu bună știință transportul în comun deși au mașină, bani de benzină și loc de parcare. La metrou procentul este mai mare. Asta am vrut să zic. Să ajungă mulți să prefere transportul în comun mașinilor personale.
Stii ce e interesant la RATB? Sunt rute care au frecventa buna cum ar fi 131, 331, 301 si capacitate acceptabila(rar am vazut aglomeratie mare pe aici), altele cu frecventa acceptabila dar aglomerate(300,226) si altele care merg rar si nu foarte pline. Cred ca se impune ajustarea parcului in functie de trafic. Asteptam vehicule noi. Si nu cred ca se vor casa cele vechi decat cam 1vechi/2 noi ca e criza mare.
O alta chestie interesanta e de ce nu se foloseau masinile personale atat de mult in anii 80-90 ca azi. Ca masini erau destule si atunci si benzina nu era problema in Bucuresti; in anii 80 puteai cumpara 40-50 l lunar cu cozi rezonabile fata de cele la mancare iar in anii 90 nu mai erau restrictii decat de pret; dar nu cred ca a fost vreodata benzina sensibil mai scumpa decat acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 23:42:17    Titlul subiectului: 59626

Eu zic că un transport decent înseamnă pasageri pe scaune, maxim 10 în picioare. Cam așa am circulat (cu excepția metroului) prin orașele europene. 50% plin e deja înghesuială (sau te referi la 50% din lourile de pe scaune?).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 02:26:17    Titlul subiectului: 59636

50% plin inseamna din punctul meu de vedere " pe scaune" si vreo 20 de insi in picioare. Adica in total vreo 45 de insi,,numar ce lasa destul spatiu unei persoane sa se plimbe pe culoar daca vrea. Iar daca 50% din totalul masinii inseamna inghesuiala, atunci 100 de insi (cam cat e normat un UD, DAF, etc. ) sa aiba cam ce ar fi?...Sardele in sos propriu (transpiratie)... Nu mai zic ca romanii nostri sar (probabil) si de cifra asta in hei-rup-urile alea la urcare care fac calatorii foita de cascaval.
PS.50% din totalul masinii sa fie la noi maximul - cred ca ar insemna mers in pierdere la greu pentru RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 11:09:08    Titlul subiectului: 00000 59644

Pai inseamna ca linia 102 deja e linie la standarde europene, calatori pe scaune si maxim 10-20 persoane in picioare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 14:09:59    Titlul subiectului: 59657

ciordescu a scris:
Pai inseamna ca linia 102 deja e linie la standarde europene, calatori pe scaune si maxim 10-20 persoane in picioare...
Și încă vreo 60 pe lângă ăia 20 care stau în picioare. 102 între Apărătorii Patriei și Poșta Titan e plin până la refuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 17:11:24    Titlul subiectului: 59664

Dr2005 a scris:
Și încă vreo 60 pe lângă ăia 20 care stau în picioare. 102 între Apărătorii Patriei și Poșta Titan e plin până la refuz.
Pardon, dimineata venind dinspre sos. Girgiului, la Aparatorii Patriei se mai elibereaza (legatura la metrou), iar la spit. Sf. Ioan se mai elibereaza o data (Liceul de Metrologie + spitalul)...
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 17:25:31    Titlul subiectului: 59666

bercenicity a scris:
Dr2005 a scris:
Și încă vreo 60 pe lângă ăia 20 care stau în picioare. 102 între Apărătorii Patriei și Poșta Titan e plin până la refuz.
Pardon, dimineata venind dinspre sos. Girgiului, la Aparatorii Patriei se mai elibereaza (legatura la metrou), iar la spit. Sf. Ioan se mai elibereaza o data (Liceul de Metrologie + spitalul)...
Și după-amiază se umple la loc Very Happy Eu doar după-amiază am mers cu 102, deoarece toți șoferii pe care îi cunosc sunt ăn tura de după-amiază.
Iar benzile pentru autobuze peste tot pe unde există/au existat sunt acoperite de mașini parcate, inclusiv pe Ștefan cel Mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 05 Aug 2006 00:21:28    Titlul subiectului: jtyyjyjyj 30095

Transportul în comun, o afacere perdantă pentru stat
de Simona SIMIONESCU
Călători înghesuiți în autobuze, încă de la primele ore ale dimineții, căldură sufocantă, nervi - acesta este un tablou care se repetă, zilnic, în marile orașe din țară. În linii mari, condițiile de transport în comun sunt cam aceleași peste tot, însă prețurile abonamentelor suferă adevărate salturi de la un municipiu la altul, în funcție de nivelul subvenției acordate de către consiliile locale. Constănțenii, spre exemplu, plătesc dublu față de bucureșteni pentru abonamentul lunar pe toate liniile, și nici clujenii nu stau prea bine la acest capitol. Vina o poartă, până la urmă, aleșii locali, singurii care pot hotărî dacă este necesară subvenționarea transportului în orașul pe care îl gospodăresc. Lipsa unei asemenea subvenții a făcut ca prețul unui abonament lunar pe toate liniile să se ridice la 78 RON la Cluj-Napoca și 80 RON la Constanța. Doar anumite categorii (elevi, studenți, donatori) beneficiază de reduceri, în timp ce gratuitățile se acordă, printre altele, pensionarilor, persoanelor cu dizabilități ori revoluționarilor. Bucureștenii pot fi considerați norocoși, dacă se ține cont de faptul că transportul public de călători este subvenționat anul acesta în proporție de 60% din totalul veniturilor din activitatea de bază. Așa se explică de ce abonamentul lunar în Capitală costă între 40 și 54 RON. Cei mai ghinioniști sunt însă locuitorii orașelor mici și mijlocii, în care practic nu mai există regii de transport de călători. "Înființarea unei regii de transport nu ar renta într-un oraș cu câteva mii de locuitori, după cum nici taximetrie nu prea se face ", ne-a declarat Ionel Chiriță, președintele Asociației Orașelor din România. În această categorie se înscrie Hârșova, oraș cu o populație de aproape 11.000, dar și Năvodari ori Târgu Neamț, cu peste 30.000 de locuitori. În asemenea comunități, transportul este asigurat de către operatorii privați.
Subvenție pe drumul de fier și după 2007
Dacă subvenționarea transportului urban nu se realizează la nivelul întregii țări, cel pe calea ferată beneficiază de ajutor din partea statului, așa cum se întâmplă de altfel și în alte țări europene. Cum transportul pe drumul de fier nu este o afacere rentabilă în România, veniturile realizate de către CFR Călători fiind sub nivelul costurilor de exploatare, diferența este exact subvenția acordată. Potrivit datelor comunicate de către reprezentanții Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT), subvenția alocată anul trecut operatorului a reprezentat 45% din cheltuielile de exploatare. "Practic, dacă s-ar ține cont de costurile reale de exploatare, o călătorie cu trenul ar trebui să coste dublu față de nivelul actual, însă puterea de cumpărare a românilor nu permite acest lucru", au explicat reprezentanții MTCT. Vestea bună este că transportul de călători pe calea ferată va fi subvenționat și în anii ce vor urma, posibil în aceeași măsură ca și până acum. și transportul cu metroul beneficiază de o subvenție, respectiv 55%, care se va menține și după 2007, dar nu la același nivel, potrivit directorului general al Metrorex, Liviu șoavă.
Adevarul, 5 august 2006
Opiniile cititorilor:
Simonica dragutza, in toata lumea transportul in comun este subventionat de primarii
de Gogu in data de 2006-08-04 13:17
Decat sa stai toata ziua pe messenger si sa te conversezi, mai bine te-ai fi documentat sa vezi ca in marea majoritate a oraselor lumii transportul in comun este subventionat de primarii. Nu poate fi profitabil un transport in comun subventionat.Si tu esti facuta reporter la banda rulanta? Nu ma mira deloc, esti varza!
de MiT in data de 2006-08-04 09:56
Transportul, inclusiv în comun, NU trebuie sa fie "rentabil" pentru stat, ci pentru calatori. Statul trebuie numai sa asigure functionalitatea si civilitatea, oricât ar costa.
Bravo MiT!!!
de RATB in data de 2006-08-04 13:15
eu nu stiu unde este mintea unui astfel de redactor ca d-ra Simona, zau. Pai, NU EXISTA nicaieri in lume (civilizata) asta transport in comun care SA FIE NESUBVENTIONAT. NU EXISTA!!! Si e firesc sa fie asa. Din directa exploatare a transportului in comun se pierd bani, in japonia (Tokio) peste 90%. Dar se cistiga enorm pe alta parte, ca de exemplu: mai putine auto, mai putin smog, mai putine locuri de parcare, mai putina aglomeratie pe sosele. UE favorizeaza .... transportul in comun, si asta dupa numerosi ani de confruntare cu problemele din transport...

D-ra Simona, inainte de a avea un asemenea ton mai bine ar studia pret de 30 min. problema si s-ar edifica. Da' vorba lu' Cristoiu: fătucele din presă...
Ori e prea evident ?.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community