Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun versus masina personala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2006 17:23:49    Titlul subiectului: 66061

Imi amintesc cum a inceput parcarea pe prima banda a strazilor, la inceputul anilor '80, inclusiv o discutie cu cineva care cand ne invita la el, venea cu masina si ne lua din Romana in Pantelimon (deci: legatura intre aceste zone era si atunci proasta). Persoana respectiva, intrebata daca e voie sa parcheze acolo unde (si acum) isi parcheaza masina, a spus ca nu are loc in alta parte.
Deci, inca de atunci iesea in evitenta planul urbanistic tembel, dublat tot de atunci de o disfunctionalitate a ITB'ului.
Tot mergand in acelasi loc, dar de data asta cu ITB, imi amintesc ca am stat 30 minute la Perla asteptand tramvaiul. Cand a venit, nu ne-am putut urca.
Asa ca inceputul folosirii masinii personale dateaza de atunci, cand ITB fie nu facea fata, fie lipsurile mari impiedicau transportul sa functioneze cum trebuie.
Din motive politice, regimul de atunci s'a departat de Moscova, dar si de ideea la fel de comunista in care se construiau locuinte acolo. Daca erau asa mari spatiile intre blocuri, ma indoiesc ca astazi am fi vazut masini parcate pe prima banda.
Asa cum am mai spus, am tot mers cu RATB in ultima perioada si nu ma deranjeaza, exceptand faptul ca tot trebuie sa folosesc o masina pana la un capat de autobuz. Dar daca multi ar renunta la masini, nici macar RATB+dubluri maxi-taxi nu ar face fata. Din pacate, primarii viseaza cai verzi pe pereti si asta de 12 ani, in loc sa fi facut ceva pentru oras.
Iar mai la periferie sau in asa-numitele suburbii, ma indoiesc ca renunta cineva la masina pentru preorasenesti care vin la 30-90 minute. Atunci cand vom vedea metrou basesc Piata Unirii-Bragadiru sau Ghencea-Otopeni cu trenuri echivalente a 2xV3A ar mai fi de discutat.
Da, articulatele sunt bune, dar nu se descurca prin oras. Din pacate, asta e.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2006 18:23:18    Titlul subiectului: 37655

Eu folosesc foarte rar RATB-ul.. de cateva ori pe an, in rest masina personala..
Zilele astea am avut masina in mici reparatii si a trebuit ca de la service sa iau ceva pana acasa..Am incercat sa ma sui i prima masina la favorit, nu am avit sanse(268), apoi in troleu(91).. pana la urma am luat a 3-a masina, un 168 care parea mai liber..sincer m-am dat seama ca merita masina personala pentru deplasari.. aglomerat, trebuie sa fi atent la geanta si buzunare, sa incerci sa te ti de ceva intr-o pozitie imposibila.. mai ale ca hainele groase in aglomeratie nu te ajuta..
Nu vad ca ratb0ul sa ma faca prea curand sa renunt la masina personala, chiar si cu modernizarea parcului.. in Merc. noi parca nu am aer, chiar daca e rece afara.. in restul e la fel de frig ca afara.
In cele articulate macar ai loc sa te mai misti de la un capat la altul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2006 21:05:13    Titlul subiectului: 66066

Eu cred că ar fi bine să se facă benzile speciale acolo unde este posibil - pe unde sunt 3 benzi de exemplu, una să fie a RATB. În centru, la ore de vârf, deja se circulă (mai mult se stă de fapt) pe distanțe mari în coloană, dacă ne luăm toți mașină ce rezolvăm? Pe unde mai mergem?
Dacă s-ar face benzi speciale pentru RATB, autobuzele ar putea să vină la intervalele din orar și probabil n-ar mai fi așa aglomerate. Acum degeaba bagă mai multe autobuze pe traseu, ele stau blocate în trafic prin centru sau alte zone. E de ajuns să vezi dimineață câte autobuze sunt blocate pe Știrbei Vodă pe prima bandă (care se mișcă cel mai încet) ca să-ți dai seama de ce a trebuit să aștepți 3 autobuze ca să te poți sui.
Videanu ziea ceva de aceste benzi pentru la anul, dar mi-e teamă că nu va avea curajul să le introducă așa aproape de alegeri. Pentru că se vor supăra mulți... că deh, românul e fudul... cum adică, și-a luat mașină și să meargă cu RATBu? Vai, ce rușine... Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2006 23:36:04    Titlul subiectului: 37701

Tehnic este imposibil pe strazile mici ca Stirbey Voda. Iar daca se doreste, se va face doar cu banda 1 eliberata de masini parcate. Altfel nu va merge.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 13 Noi 2006 14:13:31    Titlul subiectului: ththrh 66132

Cheia pt. un trafic sufocat este transportul in comun! Si nu transport in comun gen muzeul satului, ci trebuie date conditii ca intr-o masina normala. Trebuie sa fie reapida si comoda, si ieftina (vezi Tg. Mures, unde pretul biletului e 1,5 RON, maxi taxi, si astepti in statie 20 de minute, + se scumpesc iar biletele Evil or Very Mad ). Deci, revenind la subiect: degeaba se plang ca e trafic mare, pana cand lumea prefera daciile vechi si Oltciturile care iau foc in intersectii. Sincer, si eu as cumpara un Oltcit cu 10 mil, numai sa nu stau 20 de minute in statie, sa apara un maxi-taxi, la care oricum nu ai cum sa incapi, dar mai incerci, pt. ca esti inghetat, dai banii, si bilet nu primesti. Voi ce ati alege?
Unii prefera sa strabata orasul cu Dacia veche, in loc sa urce intr-un mijloc de transport in comun. Pana cand asa va fi, nici un oras nu ca scapa de aglomeratiile trafic! Pur si simplu oamenii trebuie sa realizeze cumva, ca autobuzul este mai ieftin, mai rapid si mai sigur...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 13 Noi 2006 15:56:43    Titlul subiectului: 66134

Transportul in comun nu poate oferi fiecarui individ conditii de masina personala, e nefezabil! Nicaieri nu se intampla asta...el trebuie sa ofere conditii decente de transport si atit! Altfel ar costa si foarte foarte scump!
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 17:15:35    Titlul subiectului: htrhrhr 38236

La Bucuresti se comite greseala monumentala care dovedeste ca am ramas la mentalitatea pe care o avea Occidentul in anii 50 - 60 - 70 : se sacrifica totul zeului Automobil. Largim carosabilul in detrimentul trotuarelor, a spatiilor verzi si a transportului in comun. Dealtfel, se refuza utilizarea autobuzelor si troleibuzelor articulate ca sa nu incurce traficul masinilor personale. Politica Parisului (ca sa citez numai un exemplu de oras unde viata este agreabila) este exact contrara: totul pentru pietoni, ciclisti si transport in comun, minimumul necesar pt masina particulara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2006 11:43:51    Titlul subiectului: trjrtr 67791

Cum sa fie autobuzele cauza blocajului, cand pentru fiecare autobuz ai 100 de tursime si camioane care se lupta pentru spatiu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2006 11:59:17    Titlul subiectului: 67792

einstein1984 a scris:
... si camioane ...
In sfarsit cineva care nu mai arunca toata vina pe masinile mici. De exemplu, masinile de gunoi care blocheaza strazile mici, dar si o banda din strazile mai mari, la ore de varf. Si nu in ultimul rand, masini mai mari, dar nu automobile, care blocheaza traficul pe motiv ca au ceva de livrat nu stiu unde. Acestia chiar ca sunt clientii cei mai fideli ai benzii a 2'a de pe strazi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 16:36:33    Titlul subiectului: 6u6u56 77842

S-ar putea rezolva problema traficului daca toti soferii ar respecta regulile de circulatie si nu ar incerca sa se bage in fata, sau sa taie fata celuilalt, daca intelegeti la ce ma refer. Si mai este problema celor care parcheaza unde ii taie capul. Inteleg ca este o mare problema cu parcarile in orasul nostru "drag" dar totusi unii dau dovada de nesimtire crasa cand parcheaza chiar si pe banda a doua (B-dul Dacia de exemplu) fara se le mai pese de ceilalti.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Daf686



Data înscrierii: 19/Dec/2006
Ultima vizita: 27/Iul/2014
Mesaje: 173
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 17:45:13    Titlul subiectului: 77844

Eu as face 1 banda pentru RATB (autobuze, troleibuze) pe care sa nu se bage nici o masina. Si care s-ar baga pe aceea banda sa fie amendat cu 10.000 lei noi. Sa vedeti ce bine o sa fie cu aceea banda. Peste tot sa fie aceea banda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 20:28:22    Titlul subiectului: 77849

Citat:
Si care s-ar baga pe aceea banda sa fie amendat cu 10.000 lei noi.Sa vedeti ce bine o sa fie cu aceea banda.Peste tot sa fie aceea banda.
Adica 100.000.000 lei vechi sau 3300$ nu conteaza de cand. Adica o masina 2'nd hand. Nu stiu daca atat ar costa repararea gropilor si baltilor pe o suprafata egala cu cea ocupata de o masina, dar oricum si daca ar costa mai ieftin tot nu s'ar face. Iar partea cu aceea banda, poate banda aceea, peste tot, adica s'o vedem si pe strazile cu o banda de dus si una de intors, adica sa nu mai mearga nimeni pe acolo, decat RATB (dar si maxitaxi !!!).
In primul rand, pentru descongestionarea traficului ar trebui facut un studiu, care dupa ce a fost platit si terminat, sa fie imediat pus in practica, nu ca precedentul. Iar godzilele de sticla sa aiba locuri de parcare suficienta, in caz contrar sa plateasca ele amenda aia de 10000RONi, nu Xulescu care are treaba prin zona sau sta pe strada aia. E inadmisibil sa construiesti monstrul de sticla si sa ocupi trotuarul + in drepul vecinilor cu parcarea. Eventual, sa mai pui un retardat cu fata de king kong care nu stie decat: "nu aveti voie sa parcati aici, e parcarea firmei" -- pe strada, langa trotuar, adica. De abia ii astept pe trotuarul meu, cu pusca intr'o mana si cu Constitutia si Evanghelia dupa Iovan in cealalta, prietenii stiu de ce.
Daca se vrea descongestionarea traficului, trebuie facuta descongestionarea orasului, iar cu godzille pe strazi de 7m si cu bolovani langa trotuar pentru parcarea firmei Godzilla SRL, nu sunt sanse in acest sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 23:03:14    Titlul subiectului: 77856

O solutie pentru sistematizare ar fi metroul. Pana se construiesc noi tronsoane insa mai trece timp. Cred ca solutia nu tine numai de autoritati ci de fiecare bucurestean in parte. Ar trebui sa avem mai multa constiinta civica...
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 23:16:06    Titlul subiectului: 77857

de curind am venit dintr- o noua excursie prin vestul Europei, si mi_am intarit convingerea ca problema princpala in traficul bucurestean o reprezinta cei care merg cu masina la servici, o singura persoana de obicei in masina, si apoi se pling ca este aglomerat; pai cum sa nu fie cind acesti oameni prefera sa ocupe loc cit o treime de autobuz pentru o singura persoana? Si in plus de asta multi nici macar nu mai respeca vreo regula de circulatie, singura speranta fiind un sistem video de supraveghere care sa trilia amenzi pe banda rulanta si automat, fara a conta proprietarul masinii; in orase mari din vest nu am vazut nici pe departe aglomeratia din Bucuresti, iar acolo unde exista macar o banda de mers pentru masini, nu am vazut sa mearga cineva pe linia de tramvai, ca la noi; dar la noi se pare ca nu e nimeni dispus sa rupa pisica si sa taie in carne vie, toti gindinud-se pe termen scurt, si nu la interesele e termen lung ale orasului; daca ar aplica citeva masuri simple, cred ca s-ar descuraja substantial si asta in fapte, nu in vorbe, utilizarea automobilului propriu pentru a merge la servici: ridicarea imediata a celor care parcheaza aiurea, pe motiv ca el acolo are treaba si ii este lene sa mai mearga 2-300 de metri pe jos de la parcare, insotita de o amenda usturatoare,; de asemenea, amenzi usturatoare pentru cei care merg pe linia de tramvai daca exista cel putin o banda pe sens; cresterea nr de mijloace de transport pe toata durata zilei pe unele linii; acordarea de reduceri la abonamente pentru intreaga familie pe 1-2 ani entru cei care fac dovada ca renunta la deplasarea la servici cu masina prorpie in favoarea transportului in comun, in loc sa se iroseasca banii pentru subventionarea pensionarilor, care nu au motive sa umple toata ziua mijloacele de transport;amendarea drastica a celor care parcheaza aiurea in loc sa foloseasca o parcare cu plata;pe termen mai lung, dezvoltarea retelei de metrou si a celei de tramvai in sit propriu, in special spre comunele din jurul Bucurestiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 00:00:57    Titlul subiectului: 77863

fantt a scris:
de curind am venit dintr- o noua excursie prin vestul Europei, si ...
Cate gropi ai vazut pe strazi ? Cate trotuare blocate de masini de orice, utilaje sau mormane de gunoi sau materiale de constructii ? Cate trotuare cu balti si cate jeturi de apa din balcoane ai vazut ?
Citat:
toti gindinud-se pe termen scurt, si nu la interesele e termen lung ale orasului
Eu ma gandesc pe termen lung si scurt la interesele mele si a celor care imi servesc mie interesele. Orasului ii platesc impozite pentru: casa, masina + salariu + profit + parcare &c. Din acesti bani pe care ii platesc nu am decat pretentia sa am serviciile de calitate, la calitatea pe care o platesc. Deci pe mine personal ma doare in coada pisicii de mai sus de interesele orasului pe care il doare la randul sau, in totalitate si ca fiecare individ in parte, in acelasi loc, de interesele mele. Dar interesul meu nu coincide cu al aceluia care m-ar vrea intr'un autobuz aglomerat ca sa-mi bage mana in buzunar. Daca urmare a interesului orasului pentru banii pe care ii dau pe taxe si impozite el imi creaza conditiile unui transport civilizat, voi folosi acest transport civilizat pe toata durata si directiile pentru care imi serveste. Deocamdata, el imi serveste, pentru ca il folosesc, dar de unde nu-mi mai serveste, sunt nevoit sa folosesc masina.
Citat:
amenzi usturatoare pentru cei care merg pe linia de tramvai daca exista cel putin o banda pe sens
Intre amenda sau variante si stricarea masinii in gropi videne, fara variante la reparatii, prefer prima varianta.
Citat:
cresterea nr de mijloace de transport pe toata durata zilei pe unele linii
Asta se face dupa criterii tehnico-economice. RATB calculeaza cate mijloace de transport trebuie. Cresterea lor fara masuri de imbunatatire a traficului nu face decat sa aglomereze strada, fara ca regia de transport sa castige prea mult. Altfel, ar risca sa faca aglomeratie mai mare, dar in autobuze s'ar merge lejer si asa ar renunta oamenii la masina. Totusi, este un motiv pentru care asta nu se poate face. Care este motivul, intrebati-i pe cei care fac traseele si calculeaza necesarul de vehicule. Vad ca linia 41, oricat de calculata ar fi, tot aglomerata e.
Citat:
amendarea drastica a celor care parcheaza aiurea
Asta s'a tot repetat, ca o placa stricata. In toata lumea se platesc amenzi de parcare.
Citat:
pe termen mai lung, dezvoltarea retelei de metrou
Daca se face in stilul Podul Constanta, mai bine... Metroul trebuie construit in subteran, nu in stilul 1986, cu Magheru blocat, ca si jumatate din oras. Londra a facut tot posibilul in asta si a reusit, si acolo ca si in Bucuresti sunt probleme cu solul. Dar acolo cetateanul conteaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 08:26:19    Titlul subiectului: 77864

Ai exact gindirea de care spuneam, ceva de genul: eu vreau sa merg cu masina la servici, ma doare undeva de poluare, aglomeratie si blocajele pe acre le creeaza aceatsa mentalitate, de costurile mai mari si de timpul pierdut inutil pentru ca multi gindesc ca mine; iar impotriva acestei mentalitati, nu cred ca apelul ala argumente logice si de bun simt are vreun efect, singurra solutie este bita (in sens figurativ, adica aplicarea unor masuri care sa atinga buzunarul celro care gindesc asa in asemenea masura incit sa ii determine sa isi schimbe mentalitatea(; nu cred ca in Vest exista mentalitatea de a merge cu trasnsportul in comun la servici doar din motive de bun simt sau poluare, principalul motiv cred ca este cel financiar (costuri mai mari pentru combustibil, costuri mari pentru parcare in timpul zilei, amenzi mari pentru incalcarea regulilor de circulatie); dar acolo oamenii cred ca muncesc mai serios pentru bani si ii cheltuie mai cu masura nu ca la noi (am destui prieteni care gindesc la modul: cistig 1000 de euro, mai bine dau 100 pe benzina da ma duc cu masina la servici, iar pe de alta parte se pling ca sae circula din ce in ce mai greu si le ia tot mai milt sa ajunga la servici), si nu le convine sa ii arunce aiurea pe combustibil cind au alte variante mai ieftine; in fine discutia asta seamana cu cea referitoare la ce a fost intii, oul sau gaina; eu personal, desi am masina si imi permit sa vin cu ea la servici, prefer transportul in comun din motive ecologice in rpiumul rind; din pacate la nivelul Primariei nu are nimeni curaj sa faca ceva si sa ia o decizie politica *ca pina la urma de asta e vorba, sa isi asume cineva la nivel politic anumite masuri); cit despre RATB, atita timp cit primul criteriu de numire a conducerii va fi cel politic (normal ar fi ca acesta sa fie de la al doilea in sus), e clar ca nu ne putem astepta de la mari realizari din partea lor: spre exemplu noul card activ, sustin ca trebuie validat de toti pentru a-si da seama de gradul de incarcare al mijloacelor de trasnport; dar pentru asta e suficient sa intrebe soferii cit stau sa inchida usile ca sa plece din statii;
Si in final, se pare ca mai sint si altii care sustin transportul public
http://www.romanialibera.ro/a90617/trafic-haotic.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 11:42:47    Titlul subiectului: 77882

fantt a scris:
Ai exact gindirea de care spuneam, ceva de genul : eu vreau sa merg cu masina la servici
Fals, nu mai merg cu masina la serviciu de multa vreme, pentru ca n'am unde s'o parchez acolo sau nu sunt sigur ca am unde, iar la ora la care plec e prea aglomerat. Dar intr'adevar, de la un capat de linie ma ia o masina, pentru ca intr'adevar am o mentalitate de a nu astepta sferturi de ora la preorasenesti si de a sta in autobuz cu unii care miros mai a alcool si a nespalat decat cei de pe liniile urbane.
Citat:
ma doare undeva de poluare, aglomeratie si blocajele pe acre le creeaza aceatsa mentalitate, de costurile mai mari si de timpul pierdut inutil pentru ca multi gindesc ca mine;
Nu cred ca ma doare undeva mai mult decat il doare undeva pe videan & the gang de cum arunca banii proveniti inclusiv din taxele pe care le platim noi.
Citat:
iar impotriva acestei mentalitati, nu cred ca apelul ala argumente logice si de bun simt are vreun efect, singurra solutie este bita (in sens figurativ...)... costuri mari..., amenzi mari...
Da, vorba unui om politic: "incalc legea si platesc".
Citat:
cistig 1000 de euro, mai bine dau 100 pe benzina da ma duc cu masina la servici
Un drum dus-intors cu taxiul m-ar costa 13-14€/zi. In 20-21 zile lucratoare sau mai mult, ar insemna cam 280 pana la 300€ cel mult, adica o treime din salariu. S'ar reduce la jumatate daca fie as lua taxiul doar la intoarcere, pentru a evita contactul macar vizual cu "prietene" si cu soferi pe masura lor, sau daca as lua taxiul de acolo de unde autobuzul nu ma mai poate duce, decat in varianta Borat in metrou (pentru cine a vazut filmul). Deci mi-ar conveni sa dau 150-200€ dintr'o mie pe un abonament RATB + taxi pe restul distantei. Deocamdata imi permit abonamentul RATB + taxi de 2-3 ori pe saptamana.
Citat:
eu personal, desi am masina si imi permit sa vin cu ea la servici, prefer transportul in comun din motive ecologice in priumul rind
Chiar sa credem asta? Dar poate ca asa e, dar in Romania asta te face excentric, dar cum doar oamenii bogati sunt excentrci, majoritatea te pot crede nebun (scuze, nu doresc sa te jignesc). Nimanui nu-i pasa decat de propria persoana si in primul rand de propriul stomac. In vest, isi permit luxul de a gandi ecologic. In Romania, nu.
Citat:
din pacate la nivelul Primariei nu are nimeni curaj sa faca ceva si sa ia o decizie politica *ca pina la urma de asta e vorba, sa isi asume cineva la nivel politic anumite masuri)
Atat timp cat nu isi asuma raspunderea pentru dezastru celor 12 ani de primarie GAGA si vor arunca vina tot pe ceilalti sau pe epoca de aur si atat timp cat vor mai permite godzille si strazi de 4m cu blocuri pe ele, cum sa puna amenzi mai mari si altele ca ele? Daca ei nu fac nimic cu ce au in curtea lor, adica autorizatiile generoase pe care le acorda mafiei imobiliare, de ce ar face ceva pentru traficul pe care indirect autorizatiile lor il stranguleaza? Cum au permis godzilla aia de langa spitalul Polizu in loc sa regandeasca intersectia aceea unde se incurca masinile si tramvaiele in permanenta? Iar de acesti primari preistorici cu godzilele si masurile lor de doi lei nu-mi pasa, intr'adevar si nu dau doi bani pe ei si cu atat mai putin votul meu. Iar daca nu-mi ofera transport civilizat, sa nu astepte sa ma urc cu buzunarul in mana cuiva printr'un autobuz aglomerat doar de dragul ecologiei, pentru ca ecologia astazi inseamna copacii din curtea vilelor lor.
Citat:
cit despre RATB, atita timp cit primul criteriu de numire a conducerii va fi cel politic
Totusi, RATB a manifestat o anumita deschidere fata de noi, iar la nivel tehnic se lucreaza destul de bine. Coco vine insa tot de sus, din sfera politica.
Citat:
noul card activ, sustin ca trebuie validat de toti pentru a-si da seama de gradul de incarcare al mijloacelor de trasnport
Twisted Evil Very Happy Razz Succes la validat in metroul basesc la 8:00 sau la 18:00 si in jurul acestor ore. La numarul de validari se poate spune ca ele circula goale. Doar daca portofelul trecut dela proprietar la hot trece pe langa validator si piuie Razz
Repet inca odata: nu tin sa-mi stric nervii mergand cu masina prin aglomeratii videne. As vrea sa cobor din autobuz la maximum 3-500m de serviciu si macar tot atat de casa, tinand cont si de aglomeratia de maidanezi. Iar cu masina personala am mers de vreo 10 ori anul acesta si aproape ca s'a dus un sfert din el. Si sa nu credeti ca mi-am consumat puncte Thank you contra punctelor din codul rutier si/sau ca ultimele au fost victorioase. Pur si simplu imi este mai comod cu transportul in comun. Dar decat mersul cu "prietene, iti rup usa", dupa anumita ora, daca nu folosesc masina, prefer taxiul. Poate RATB va face si niste curse Business-Class, iar atunci chiar ca nu voi mai folosi masina personala si sa vedeti ce curat va fi aerul capitalei. Pardon, am uitat, mai sunt vreo 2500000 oameni care au alta parere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 13:03:14    Titlul subiectului: 77886

E bine ca nu exista unanimitate de pareri; eu totusi ramin la ideea ca primaria e principala vinovata de haosul din Bucuresti, in primul rind pontru ca nu vrea/nu poate din incompetenta in primul rind si apoi din lipsa curajului de a-si asuma niste decizii, sa ia niste masuri, care sa reduca traficul auto; pentru ca daca se asteapta la intelegerea si bunul simt al conducatorilor auto, schimbarile vor fi in mai rau; eu ma uit la mine la servici, unde orice nou angajat viseaza sa isi o masina, nu conteaza cit de amarita e, doar sa vina cu ea la servici, ca sa arate si el ca a dat de ceva bani si nu poate sa mai mearga cu RATB-ul; cit despre cum e prin alte orase, am prins si pe acolo scene cu "iti rup usa", dar cu toate astea nu se renunta la transportul public; la noi domina acum mentalitatea ca numai fraierii au ajuns sa mearga cu RATB/metrou, daca ai macar o pirlita de masina e musai sa mergi cu ea la servici si sa injuri pe altii ca se circula greu; si un alt aspect care ma socheaza in Bucuresti referitor la aglomeratie este ca strazile noastre sint tot timpul pline de masini, la orice ora; in multe orase din Vest am vazut strazi aproape pustii intre 9-16, semn ca acolo lumea mai si munceste, nu ca la noi unde se plimba toata ziua prin oras sub diverse pretexte; ca o concluzie, degeaba ne agitam noi pe aici daca cei din primarie sint indolenti/incompetenti/nepasatori si nu fac nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 13:54:57    Titlul subiectului: 77887

Dar de ce sa reduca traficul ? Asta nu inteleg. Sa-l fluentizeze si sa ofere alternative. De ce crezi ca oricine vrea sa scape de RATB si sa vina cu pardon de expresie: cazanul, la serviciu? Pentru ca probabil ca RATB nu poate oferi conditii decente, de aceea omul prefera sa scoata un ban in plus si sa mearga cu altceva. Avand in vedere ca nu am intotdeauna nevoie de masina, prefer RATB, iar pentru alte cazuri taxiul. Dar daca folosesc frecvent RATB in oras, in schimb in afara lui nici nu ma gandesc. Nu neaparat de RATB, cat de calatori. Si asa in oras, daca imi uit acasa fata de "prietene" se uita unii la mine ca la alieni.
Iar in vest, strazile, dar si trotuarele sunt pustii. Asta e diferenta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2007 11:53:52    Titlul subiectului: 0000 78141

Asa cum s'a mai spus, orasele Romaniei sunt supraaglomerate si in general ocupa o suprafata mult mai mica decat orase cu acelasi numar de locuitori din alte tari foste socialiste, ca sa nu mentionez vestul si chiar fosta URSS. Pentru cei care au vazut orase ex-Sovietice, vedeti acolo spatiul urias dintre blocuri. Chiar daca poate multe cladiri adapostesc cam acelasi numar de persoane ca in Romania, nici rusii nefiind experti in confortul persoanei, in schimb spatiile dintre blocuri si strazile sunt uriase. Daca Romania ar fi urmat planurile sovietice de urbanism, acum intre blocuri era plin de parcari, suficiente pentru cati isi luau masini, in timp ce benzile de circulatie ramaneau libere.
Aceleasi spatii ar fi permis inclusiv linii de tramvai cate doua pe sens pe unde era cazul, asa cum sunt in Polonia, Cehia si fosta RDG. Iar centrul istoric ar fi fost eliberat incurajand poporul sa se mute in noile locuinte, oprindu-se tembela impartire a unei foste vile in 7 apartamente cu bucatarie comuna. Iar in prezent, vilele vechi si-ar fi reluat stralucirea de altadata, fara indivizi care nu se dau plecati de acolo ca e centru, nu era neaparat mai liber centrul istoric, dar centrul cu godzille de sticla de afaceri si hiper-super-mega-giga-marketuri sa fie in partea noua a orasului. Din pacate obsesia tembela a lui Ceausescu cu centrul civic (dupa unii Casa Poporului ar avea o explicatie seismica a pozitionarii), ca si in alte orase unde s'au apucat sa faca blocuri ingramadite printre vechile case, toate acestea au facut praf infrastructura urbana existenta fara a se aduce vreo imbunatatire.
Iar capacul l-a pus ineficienta organizare a transportului in comun, care a determinat migratia masiva si cel putin momentan quasi-ireversibila catre automobil.
Foarte multe proiecte care se fac astazi pe banda rulanta (pasaj videan, metroaie basesti, pasaj la Otopeni si unde mai e, prelungiri de strazi spre centura sau alte artere, metrou in Drumul Taberei &c) ar fi trebuit facute demult, dar in anii trecuti prioritatile au fost crearea unei clase de super-bogati, pe langa o clasa a II'a de bogati, urmata dupa modelul feroviar, de vagonul de bagaje in care sta restul poporului.
Cat s'a realizat din studiul japonezilor privind traficul din Bucuresti ? Ce s'a facut in ani in care aglomeratia nu atinsese cotele de acum ? Asta in timp ce pe stradute pe care de abia incape autobuzul se ridica godzille de sticla, cu locuri de parcare doar pentru 1/3 din angajati, restul fiind invitati sa parcheze pe la vecini, sub atenta supraveghere a primatului inchis la culoare (nu la figura !) cu inscriptia "security".
Cam asta este capitala lui peste, asa-zisa capitala europeana. In timp ce viitorul candidat la primarie ridica garajele din spatele blocurilor pe motiv de estetica in sectorul pe care-l pastoreste, tot din motive estetice Catedrala catolica este acoperita de o monstruozitate de sticla, care creste intr'o zi cat altele intr'un an, iar alte intersectii stramte sunt obturate de masinile care parcheaza pe ambele sensuri pazite de "securisty" pentru alta godzilla langa care nici in statia troleibuzului nu mai ai loc.
Tare ma tem ca Romania derapeaza acum ca o masina, iar incercarile conducatorului auto de a vira cand spre Stanga cand spre Dreapta nu aduc masina pe drumul cel bun, ci doar mai aproape de unul dintre copacii de pe margine sau de prapastie.
Am vazut metroul basesc cum a redus timpul de deplasare al liniei 41, dar si cum ingramadeste masinile de pe 1km spre pasajul Lujerului, iar cu toate conditiile sale metroul basesc nu face fata calatorilor.
Am vazut podul Grant reparat din 3 in 3 ani, ca si autostrada, bulevardele, strazile si mai ales bordurile.
Am vazut cladiri daramate si am sperat ca strada se va largi, nu ca pe aceeasi suprafata cu casele vechi rasare dihania de sticla.
Vom vedea probabil pasajul videan cum va prelua din traficul dela Basarab, fara a rezolva insa prea mult aglomeratia dela Lujerului sau Razoare.
Vom vedea probabil si alte minuni ale primarilor, unele bune si altele rele, dar in timp ce un bine incepe acum si se face in 2-3 ani, raul se face incontinuu si nu dureaza mult realizarea lui, pentru a incepe altul.
Vom vedea probabil intr'un viitor mai indepartat cum vor muta si cimitirele pentru a face loc unor centre de afaceri, ingramadite si ele pe acolo.
Eu folosesc transportul in comun pentru deplasari in zonele centrale, dar nu e o solutie 100% avand in vedere ca ma deplasez si in zone in care transportul in comun nu e asigurat corespunzator. Iar peste toate acestea, calitatea calatorilor de pe linii inclusiv centrale pe care le folosesc ma face sa pun tot mai mult in discutie aceasta solutie, orice posibilitate mai mare de parcare putand rasturna balanta preferintelor in orice moment.
Am mers multa vreme cu autobuzul lasand masina luni intregi in parcare, dar atunci locuiam undeva unde aveam acces la transport in comun in multe directii. Iar pentru 2-3 statii de metrou pana la serviciu n'are rost sa iei masina, dar pentru niste kilometri buni fara legatura directa, cu tramvaie aglomerate si autobuze pline de betivi si manelofonisti, stressul condusului masinii este egal cu cel de calator cu RATB'ul. Asa ca preferi gazul de esapament dampfului de alcool, tusei calatorului din spate si zdranganelii mp3 a telefonului mobil.
Asa cum spuneam, ar fi o idee ca RATB sa infiinteze Business Class la mijloacele de transport, cu acces cu cartela Gold, dupa modelul Metro. Desi nu exclud ca si acolo sa rasune manele de pe telefoane cu abonament Gold. Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2007 17:32:59    Titlul subiectului: 78172

Din pacate la noi este INCA prea ieftin sa ai masina in marile orase. Din pacate nu cred ca au vreo sansa de functionare campaniile de genul 'tovarasi, hai sa folosim transportul in comun de dragul reducerii traficului'; transferul masina -> autobuz/tramvai/metrou se va face doar cand va fi foarte scump sa mergi cu masina sau cand vom depasi cliseul cultural in care cine merge cu masina e 'realizat' si cine merge cu tramvaiul e un looser.

Trecem si noi prin etapa in care au trecut sa zicem SUA prin anii 60-70 si Europa de Vest poate 10-15 ani mai tarziu: Epoca automobilului-rege. Numai ca occidentalii si-au dat seama ca nu e sustenabil pe termen lung asa ca dupa o cadere catastrofala in anii 70-80 transportul in comun, cel putin in orasele mari din SUA, este pe un trend cat se poate de ascendent.

Si americanul care merge la serviciu cu metroul: Multi ani am avut un sef american ce locuia undeva 'la tara' si lucra in Chicago. Tipul avea minim 10 milioane de dolari avere personala dar prefera sa mearga cu trenul la si de la serviciu. Ajungea la ora dorita, dimineata citea ziarele iar dupa-masa mai rasfoia documente de la birou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2007 19:28:36    Titlul subiectului: 78175

Probabil ca "la tara" la el era "very safe" sa mergi pe strada fara sa te atace cainii vagabonzi si sa te stropeasca masinile prin gropile asfaltate de primari gaga, desi au si ei un partid democrat.
Si la fel de probabil ca la ei conexiunile la transport sunt foarte bune. Stii sigur ca trenul/autobuzul/metroul vine la ora x. In Romania nu stii daca autobuzul ajunge in statie cand trebuie si nici nu stii ca odata ajuns te poti urca in el. Iar cand te urci, iti sufla betivul in spate.
Iar treaba cu prea ieftin suna cam a amenintare. La fel cum "tovarasi, haideti sa mergem cu tramvaiul" nu se aplica nici prin vest, tot pentru ca nu au sanse de functionare. Iar criza a fost pentru ca OPEC a pus embargou la petrol, spart cu succes de Saddam Hussein, care a platit acum cu viata pentru a demonstra ca facerea de bine e ... stiti voi restul. Iar sovieticii nu cred ca au umplut imperiul de tramvaie si troleibuze pentru asta, ci mai curand pentru ca foloseau combustibil mai mult pentru alte jucarii.
Iar pe acelasi continent american cunosc persoane care merg zilnic 100km cu masina la serviciu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2007 20:22:22    Titlul subiectului: 78176

Normal ca o eventuala campanie pro transp. in comun s-ar putea face numai in conditiile in care chiar ar fi mai eficient sa folosesti transportul in comun. Altfel, ar fi doar o reclama mai altfel pentru companiile de transport public. Doar intr-o Romanie cu un transp. public eficient, cred ca s-ar preta o astfel de campanie.

Pentru Bucuresti, solutia poate ar fi tot "underground". Insa depinde de punctele de interes. Fabricile au tendinta de a se muta la periferie, pe cand mai central apar supermarketurile.Locuintele, deasemena, au tendinta de a se muta spre marginea oraselor sau spre suburbii. Asa ca, viitorul cred ca apartine si liniilor preorasenesti eficiente si asigurate de vehicule confortabile. ( cum exista de ex in Arad linia Ghioroc-Arad). Asadar, daca ar fi sa stai intr-o suburbie aflata la 5 km de oras, sa zicem, ideal ar fi sa ai un mijloc modern de transport care sa te duca eventual pana intr-un punct nodal din oras, de unde poti lua transportul urban, deasemena la inalte standarde de tehnica si civilizatie.

Ma rog, probabil deviez offtopic. Insa e cert ca dezvoltarea multor orase romanesti este complet lipsita de viziune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Apr 2007 21:37:35    Titlul subiectului: 78184

Dupa mine, una din solutiile eficiente de a promova transportul in comun sunt liniile de tramvai in site propriu (si de ce nu si de autobuz/troleibuz) cum este 41; nu ii inteleg deloc pe cei care se pling ca din cauza tramvaiului se creeaza blocaje, pentru ca oricum conform codului rutier nu au voie sa circule pe linia de tramvai; mie mi se pare un exemplu bun de civilizare fortata (pentru ca daca nu erau gardurile/bordurile in mod sigur nu s-ar fi respectat legea, exemplu elocvent este bulevardul Timisoara, intre Vasile Milea si Razoare, unde a ajuns sa se circule si pe linia de tramvai), si asa trebuie procedat si in continuare, cine are bani si nervi, OK, sa mearga cu masina, eventual sa mai plateasca o taxa suplimentara de poluare, daca nu vrea sa rida colegii de el ca vine cu transportul public; de asemenea ar trebui sa se termine odata cu separarea metrou/ratb, sa treaca si metroul in subordinea primariei si sa fie un singur titlu de transport valabil pe orice mijloc de transport
Acolo este destul de inalta sina, nu este la acelasi nivel cu solul, dar uite ca au reusit; ce nu face tzaranu de Bucuresti sa se dea smecher; daca nu se merge in continuare pe ideea separarii complete a caii de rulare de traficul auto, nu se va rezolva nimic in sensul fluidizarii tranpsortului public, pentru ca ne-am lamurit cum aplica Garcea codul rutier si cu (nu) se suspenda permisele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Apr 2007 10:10:53    Titlul subiectului: 78187

Tramvaiul creeaza blocaje pentru ca este un vehicul lung si greu, cu capacitate dinamica slaba. Daca are cale de rulare separata, el rapeste o banda din latimea drumului, banda pe care ar putea circula autoturisme, autobuze si troleibuze transportand mult mai multi pasageri decat tramvaiul. Cele mai mari blocaje se creeaza in intersectii unde tramvaiul schimba directia de mers prin viraje la stanga (la Electroparataj de exemplu, in fata la OMV, la 1 decembrie colt cu Liviu Rebreanu, adica Auchan sau la hala Traian), unde semforizarea trebuie sa permita virajul tramvaiului, treaba ce dureaza destul de mult, mai ales cand mai e si vreun autoturism oprit pe aproape de traiectoria acestuia.
Tramvaiul este un lijloc de transport economic (cica costul pe km ar fi mic, desi a indoielile mele in privinta asta, mai ales adaugand costul infrastructurii) si ecologic (zgomotul lui 23 pe Liviu Rebreanu iar ma face sa ma indoiesc de asta), dar nu este flexibil si nici adaptabil la conditiile de trafic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 2 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community