Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun versus masina personala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Apr 2007 11:34:06    Titlul subiectului: 78188

Din cauza unora cu o asemenea mentalitate nu se reuseste deblocarea traficului in Bucuresti; tramvaiul are cea mai amre capaciotate de transport dintr mijloacele de suprafat (excluzind trenurile suburbane); cit despre faptul ca ocupa o banda pe care ar circula autoturisme, tocmai asta e si ideea, daca sint mai putine benzi pentru autoturisme, poate se vor gindi mai mult desteptii care merg cu ele doar ca sa se vada ca "s-au aranjat, nu maifolosesc transportul public", inainte de a se urca in autotursim; ca sa nu punem la socoteala ca pe lungimea unui tramvai pot intra citeva sute de calatori, fata de maxim 10 daca ar merge cu autotirsime proprii; postul anterori e o noua confirmare ca fluidizarea trebuie facuta in primul rind cu bita, nu cu apelul la bun simt, ca asta nu prea exista in bucuresti; altfel mai bine am desfiinta transportul public, pe motiv ca ocupa spatiu aiurea si incurca circulatia autoturismelor prorpii (e evident ca pe spatiul unui autobuz, troleibuz sau tramvai vor incapea mai multe autoturisme, cu o capacitate de transport infinit mai mare, dupa mintea unora); stiu ca pentru unii e greu sa accepte sa se dezlipeasca de scaunul din autoturism, dar trebuie ajutati , si aici este rolul primariei, prin creearea de linii de trsmvai complet separate, de culoare pentru autobuze si troleibuze, prin reducerea corespunzatoare a numarului de benzi destinate autoturismelor; ideea ca strazile sint inguste si de aceea se circula greu e fals, cauza principala este numarul mare de snobi care prefera autoturismul propriu si apoi injura ca e traficul aglomerat;
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Apr 2007 14:43:19    Titlul subiectului: 78189

fantt a scris:
Din cauza unora cu o asemenea mentalitate nu se reuseste deblocarea traficului in Bucuresti
Inca de pe vremea cand nici macar nu aveam carnet de conducere, iar masinile erau de 2 ori mai putine decat acum, nu s'a facut nimic pentru fluidizarea traficului. Asa ca daca atunci n'au largit strada (de exemplu zona Buzesti, unde masinile merg pe linia de tramvai pentru ca in mare parte e singura banda de circulatie), acum pe acolo a rasarit godzilla din colt, s'au trasat bine cele doua benzi cate una pe sens pe unde e troleibuzul si gata. Iar pe vremea aceea mergeam cu EP cu 2 remorci.
Citat:
cit despre faptul ca ocupa o banda pe care ar circula autoturisme, tocmai asta e si ideea, daca sint mai putine benzi pentru autoturisme, poate se vor gindi mai mult desteptii care merg cu ele
Ideea e ca tramvaiul sa aiba linia lui, nu s'o asezi cu satisfactie pe o banda de circulatie. Iar daca ai inchis o banda, apuca-te si fa strazile din jur sa poata merge pe acolo cine nu mai poate pe linia de tramvai, nu ca in zona metroului basesc, unde pe 1 km nu ai unde sa faci stanga spre centru.
Citat:
ca sa nu punem la socoteala ca pe lungimea unui tramvai pot intra citeva sute de calatori, fata de maxim 10 daca ar merge cu autotirsime proprii
Parerea mea e ca mai mult de 200 intr'un V3A nu incap in conditii civilizate, iar intre doua extreme o alegi pe cea favorabila. N'am vazut decat in zile de sarbatoare sau cum e astazi un metrou basesc ne-aglomerat, adica toate scaunele + inca de 4-5 ori pe atat in picioare, asta minimum.
Citat:
postul anterori e o noua confirmare ca fluidizarea trebuie facuta in primul rind cu bita, nu cu apelul la bun simt, ca asta nu prea exista in bucuresti
Postul anterior, probabil, si postul anterior acestuia arata ca opinia contrara se combate cu bata, iar oponentul se apara cu sabia, ca doar suntem in Bucuresti, nu ? Adica ma obliga cineva sa ma urc intr'un tramvai supraaglomerat, eventual cu laptop sau cu documente de serviciu ca sa se frece betivanul de mine si altul sa-mi bage mana in buzunar? Oferiti voi conditii mai bune si renunt cu bucurie la parcat masina pe unde se nimereste, cand pot foarte bine sa merg cu clasa I marca RATB.
Citat:
altfel mai bine am desfiinta transportul public, pe motiv ca ocupa spatiu aiurea si incurca circulatia autoturismelor prorpii
Dintr'o extrema in alta.
Citat:
stiu ca pentru unii e greu sa accepte sa se dezlipeasca de scaunul din autoturism
In masura unui scaun de autobuz ne-lipicios, m-am despartit de scaunul masinii, cu exceptia unor zile ca aceasta, cand n'am riscat la programul de sambata al RATB.
Citat:
prin reducerea corespunzatoare a numarului de benzi destinate autoturismelor; ideea ca strazile sint inguste si de aceea se circula greu e fals
Dar de ce reducerea si nu crearea unei benzi suplimentare, daca una a fost ocupata de tramvai ? Adica de ce sa acceptam inghesuiala asta balcano-ceausista, cand putem accepta si tramvaiul, si masina, fiecare pe banda lui ? Dar probabil ca mentalitatea asta e a cuiva care se lauda ca merge cu transportul in comun lasandu-si acasa masina pe prima banda a unui bulevard si mai mult, facand scandal daca cineva parcheaza acolo (vai ce mult imi plac personajele astea care s'au facut stapani pe strada).
Citat:
cauza principala este numarul mare de snobi care prefera autoturismul propriu si apoi injura ca e traficul aglomerat;
Cauza principala e ca nu toata lumea accepta sa mearga in conditiile oferite in prezent de RATB, atat ca nivel de confort, cat si nivel de aglomerare si calitatea persoanei. Daca, sa spunem ca in taxi, ca sa nu spun masina personala, nu urc decat eu + pe cine vreau eu sa iau in masina, in autobuz se urca oricine isi permite, din pacate si cei care nu-si permit, adica nu valideaza sau nu au documente de calatorie valide, dar au gura mare si de alcool mirositoare.
Sunt snob ca am masina ? Fata de cine ? N'am un tanc 4x4 sa privesc lumea de sus. Si daca as avea, pe cine sa privesc ? Nu soferii de masini luxoase, ci turistii straini cu rucsac in spate priveau nedumeriti sau poate amuzati multimea de oameni dintr'o statie bucuresteana acum cateva zile. Aceeasi multime care m-a facut sa urc de abia in al 3'lea autobuz, neavand loc de ea in primele doua.
Dar desigur ca aici tot masinile sunt de vina.
Revenind la ce am spus la inceput, inca de atunci nu puteam folosi o linie de autobuz pentru ca era prea aglomerata, asa ca luam troleibuzul si tramvaiul ca sa ajung tot acolo. Deci, ori intarziam, ori ma trezeam mai devreme, ceea ce afecteaza performantele Evil or Very Mad
Iar dupa ce te intorci acasa dupa o minunata calatorie printre betivi si ghiolbani care se cred in padure, pot spune intr'adevar ca am avut o zi buna. Asa ca aleg inca transportul in comun din comoditate, din motive de parcare si pentru ca prind loc in autobuz, mergand pana la capat cu el.
V-ati plans ca maxi-taxi dubleaza autobuzele. Acum ca nu le mai dubleaza sau nu ca inainte, unde s'au dus calatorii din ele ? Pe luna, poate. Daca nu masina particulara, macar "sobolani albi", dar omologati, nu dube de marfa, asa cum sunt si in tarile orientale, dintre care Romania inca face parte, fiind dealtfel singura dintre ele membra U.E.
Cu impozitarea suplimentara a msainilor de capacitate mare:Pe ce criterii sa le impoziteze ? Exista automobile obisnuite care consuma tot atat, si oricum sunt incluse o gramada de taxe in pretul benzinei. Sa nu incepem cu extremele. Nu masinile 4x4 sunt problema, ci infrastructura lasata balta, pentru ca acum sa se apuce serios de treaba pentru ca banii europeni vin si trebuie cheltuiti pentru ce vin.
Fiecare spatiu de pe strada ocupat de o masina venita la godzilla de pe trotuar ar trebui sa fie un sut in fundul administratiei locale, din '92 pana acum.
Daca unele centre comerciale si-au facut parcari, godzillele de afaceri nu au parcari suficiente pentru numarul de masini care le viziteaza. Dar haideti sa construim in continuare godzille pentru ca avem nevoie de cladiri de birouri. Ce conteaza unde parcheaza masinile ? Doar nu poti lucra la BLABLABUSINESSCENTER si sa vii cu autobuzul. Ati vazut vreo persoana in costum elegant prin mijloace de transport?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 25 Apr 2007 20:58:32    Titlul subiectului: 78497

Marea problema a orasului, ca si a altor orase romanesti este ca sunt supraaglomerate ca densitate. Daca orasul nu ar avea neaparat strazi mai late, dar ar fi mai intins si densitatea ar fi mai mica, un numar mai mic de oameni ar pleca in acelasi timp si din acelasi loc in aceeasi directie. Un alt numar la fel de mic ar pleca in aceeasi directie, dar de mai departe. Strazile ar fi poate tot pline, dar nu s'ar ingramadi toti odata.
La fel si mijloacele de transport. Chiar daca ar fi aglomerate, in fiecare statie s'ar urca un numar mai mic de persoane.
Asta ar fi cu siguranta mai bine. Ar fi poate tot aglomerat, dar o aglomeratie mai fluenta. Parerea mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2007 23:48:19    Titlul subiectului: 79614

O zi obisnuita pe bulevardul Dacia (intre Piata Gemeni si Eminescu) Laughing
Mijloacele de transport in comun, ca de obicei in sistem "trenulet", dupa cum se vede in poza 2.



Captured 2007-6-1 00038.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.06 kb
 Vizualizat:  de 8181 ori

Captured 2007-6-1 00038.JPG



Captured 2007-6-1 00040.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.24 kb
 Vizualizat:  de 8181 ori

Captured 2007-6-1 00040.JPG



Captured 2007-6-1 00041.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.98 kb
 Vizualizat:  de 8181 ori

Captured 2007-6-1 00041.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Dec 2007 23:23:08    Titlul subiectului: Transportul in comun versus masina personala 85764

Bucuresti: La 18:15 stația de tramvai 41 de la Metrou Crângași, sensul spre Ghencea era plină de lume, inclusiv pe linie, semn că nu mai trecuse nimic pe acolo de cel puțin 10 minute. Coada de oameni se întindea pe scări în jos, la metrou, așa cum se întâmplă în multe zile. După câteva minute a venit #122 și văzându-l ce plin e, am luat-o pe jos.

20 de minute am făcut până la pasajul Lujerului, și acel 41 a fost singurul de pe linie în acea direcție. Soția, care era la Lujerului în momentul în care #122 era la Crângași, a stat să-l aștepte, dar nici măcar la Lujerului, unde se mai golește, nu s-a putut urca în el. Așa că am găsit-o degerată de frig în stația arhiplină, după 20 de minute de așteptare în frig.

Am luat-o pe jos spre Drumul Taberei.

Înțeleg că a fost blocat podul Grant. Probabil intersecția de la Turda/Mihalache e iar de vină. Totuși, în condițiile în care în RATB se circulă tot mai des ca în maxi-taxi și chiar mai rău, deși sunt fidel abonat al RATB-ului, mă întreb și eu cum văd că încep să se întrebe mulți pe bloguri: de ce mai plătim abonament/bilet dacă condițiile de transport sunt sub orice critică?

Citez de pe unul dintre ele (nu e al meu, stați liniștiți):
Citat:
Deci, intreb, de ce dracu' as da banii aia pe o bucatica de hartie care sa-mi permita, in mod legal si corect civic, sa fiu pipaita de grobieni, sa fiu calcata in picioare de pustani smecheri, sa fiu injurata de mosi scandalagii, sa fiu maltratata de babe posesoare de umbrele ascutite si neprietenoase??!! Pai ar trebui sa am "privilegiile" astea GRATIS! Nu sa mai si platesc pentru ele!!!
[...]
Iesi de la serviciu, te bucuri de ninsoare pentru 5 minute, dupa care te infurii si incepi sa injuri ca te stropesc masinile si-ti intra apa peste tot si te dor degetele pentru ca nu ti-ai luat manusi, si apoi astepti ca vita in frig dooj' de minute sa vina autobuzul. 20!!! Vine. Si e atat de plin incat n-ai loc sa urci. Mai astepti 10 minute, injurand fiecare fulg de zapada care-ti patrunde in spatiul dintre fular si gat. Vine altul. Te urci laolalta cu sute de oameni-vite, inghesuindu-va si injurandu-va in gand sau cu voce tare. Un mos te impinge si striga sa mergi mai in fata, ca mai e loc. Stati ca niste sardine tampite. Dumniezooooo!!!!

BLESTEMEEEE!!! Daca ma prindeti vreodata ca platesc pentru cacatul asta, dati-mi doua perechi de palme din partea mea! Va rog!


Pentru cei care nu sunt încă convinși de reacțiile ce le trezesc transportul în comun, căutați pe bloguri (inclusiv vestiții Zoso, Piticu, etc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Vin 14 Dec 2007 23:41:11    Titlul subiectului: 85767

Mda... ce pot sa spun: uluitor. E ceva ce se intampla in mod obisnuit cam pe oriunde: aglomeratie si intarzieri. 10 minute e chiar putin daca ne gandim bine. 20 de minute de stat in frig, unde e antrenamentul din anii '80: fara caldura in case si lumina pe strazi? Situatia este proasta pe ansamblu in Bucuresti dar trebuie oare sa ne lamentam atat doar ca sa avem o ocupatie? Dar nu strica sa punem iarasi jar pe foc si sa dam un "copy-paste", nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Dec 2007 17:02:25    Titlul subiectului: 85802

Nu, nu ne lamentăm. Constatăm. Și suntem tot mai mulți cei care vom iniția o mișcare anti-RATB. Și imediat cum facem rost de bani ne băgăm picioarele în transportul public. Decât să stăm blocați în trafic înghesuiți în RATB sau metrou, prefer să stau în trafic în mașina proprietate personală în condiții incomparabil mai bune. Nostalgicii n-au decât să circule mai departe cu transportul în comun și să critice de dragul criticii.

Până acum n-am văzut nici unul pe site-ul ăsta sau Transira să spună "da, domne, se circulă ca dracu". E plin forumul de oameni fericiți sau care circulă cu bus-ul o dată pe lună dar se dau experți!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Dec 2007 17:18:41    Titlul subiectului: 85803

Sa nu promovam totusi si pe forumul asta mersul cu masina personala, asa cum se intampla in cealalta parte.
Accidentele sau incidentele in care sunt implicate mijloacele de transport in comun se intampla din cauza multor soferi "frustrati" care au uitat cum era in perioada in care mergeau cu RATB-ul, iar acum satui sa astepte 10 semafoare in intersectia dintre strada Turda/Brasov si B-dul Ion Mihalache de exemplu se baga in fata tramvaiului, provocand accidente/incidente, blocaje, etc....
Offtopic: decat sa pierd doua ore din viata pe zi, fiind blocat in trafic, voi merge pe jos, sau cu bicileta, etc.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Dum 16 Dec 2007 22:30:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Lun 17 Dec 2007 23:02:09    Titlul subiectului: 85844

ratbmetrou a scris:
Nu, nu ne lamentăm. Constatăm.
Consider ca lucrurile mentionate erau mult mai importante decat subiecte pentru persoane sensibile gen "e frig in vehiculul x si consider ca e strigator la cer ca nu primim unul nou". Ideea era, vor fi vehicule noi in curand, nu e nici o problema, deocamdata mai important cred ca este daca vine sau nu acel vehicul si cat de bine merge.
ratbmetrou a scris:
Și suntem tot mai mulți cei care vom iniția o mișcare anti-RATB.
Aici e marea problema. De ce sa initiam o astfel de actiune? Pentru ca suntem incapabili sa ii invinuim pe cei de la Primarie pentru proasta organizare, pe limitatii de la circulatie care nu dau amenzi si lucreaza prost, pe idiotii de soferi care se dau mari smecheri?
Nu, multumesc, prefer RATB asa cum este el acum.
ratbmetrou a scris:
Decât să stăm blocați în trafic înghesuiți în RATB sau metrou, prefer să stau în trafic în mașina proprietate personală în condiții incomparabil mai bune.
Unii prefera sa dea de 5 ori mai multi bani pe o masina crezand ca vor merge de 5 ori mai repede sau mai bine. Se vor convinge ca nu merita cand vor mai avea inca 100 de "colegi soferi" in trafic blocati ca si ei. Drum bun sau stat placut! In curand in Bucuresti se va circula si mai prost.
Sa ne luam toti masini si sa le parcam pe banda a doua sau pe unde ne taie capul, chiar si in parc. Merita sa ne batem joc de tot ce e in jur ca asa vrem, nu? Cum sa nu imi iau masina daca nu am pe unde sa o parchez? Sa nu fiu tare, sa rada colegii de mine ca vin cu ITB-ul?
ratbmetrou a scris:
Până acum n-am văzut nici unul pe site-ul ăsta sau Transira să spună "da, domne, se circulă ca dracu". E plin forumul de oameni fericiți sau care circulă cu bus-ul o dată pe lună dar se dau experți!
Imi pare rau, dar pe de alta parte poate sunt si foarte multi cu masini (majoritatea nici nu sunt interesati de transport) sunt mult prea snobi sau plini de ei sa recunoasca ca masina nu e nimic altceva decat un amarat de "fier" care costa o gramada sa il intretii, care consuma si polueaza din plin, si care tine doar cativa ani. Dar pentru multi romani e un semn de progres pe calea sociala si un motiv de mandrie. Treaba lor. Va veni peste putin ani un moment in care lucrurile vor merge suficient de rau ca sa le mai dea de gandit si celor ignoranti care se afla la volanul masinii personale. Felicitari celor care folosesc masina doar cand e necesar si care ii respecta pe ceilalti si natura!
ratbmetrou a scris:
Nostalgicii n-au decât să circule mai departe cu transportul în comun și să critice de dragul criticii.
Nu e vorba de nostalgie cat de practica. In cat timp ajung din A in B, cum e mai eficient? Cati nervi am? Destule sunt situatiile in care altceva decat masina personala merita sa fie luata in calcul.
Parca vad ca peste vreo 20-30 de ani o sa vina unii cu o viziune ca cea expusa de ratbmetrou sa se planga ca nu mai au masina cu care intorceau atatea priviri, ca nu mai duduie, scoate fum si zgomote asa de placut pentru ca poate evoluam si ajungem la mijloace de transport personal electrice, mult mai eficiente si cu 0 POLUARE!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2007 00:57:41    Titlul subiectului: 85851

Referitor la topic, cu vreo doua luni in urma cei de la Realitatea Tv au facut o serie de experimente interesante.

http://www.realitatea.net/index.php?domeniu=2&stire=102736
Motocicleta versus automobil
Citat:
Care este mijlocul de transport cu care te poți deplasa cel mai bine prin Capitală?
Aceasta este o întrebare la care majoritatea bucureștenilor caută un răspuns. Echipa Realitatea Tv a încercat să afle acest lucru, printr-o cursă între o mașină și o motocicletă.

A fost ales un traseu din Capitală parcurs zilnic de mii de șoferi - Piața Sudului - Piața Presei Libere. Ora de plecare a fost 7:50. Pe motocicletă se află Cătălin Fartaeș, iar la volanul mașinii Cristian Zărescu.

După doar câteva minute a fost evident că motocicleta se descurcă mult mai ușor printre sutele de mașini care așteaptă la semafoare. După 30 de minute Cătălin ajunge la Piața Presei Libere, în timp ce Cristi nu a parcurs nici jumătate din drum.

După alte 45 de minute Cristi ajunge la Arcul de Triumf. Practic a parcurs cea mai grea parte din traseu. Reușește să ajungă la Piața Presei Libere după alte 10 minute, în total o oră și 25 de minute
Maratonist versus sofer
http://www.realitatea.net/index.php?domeniu=2&stire=108671
Citat:
Experiment Realitatea TV: Cursă Piața Sudului - Casa Presei. Câștigă șoferul sau maratonistul?

Realitatea TV a realizat, vineri dimineață, un experiment. Cine ajunge mai repede de la Piața Sudului, la Casa Presei: un șofer sau un maratonist. Ne-au ajutat un coleg de la Evenimentul Zilei, Emilian Isăilă, antrenat bine în ale alergatului, și reporterul nostru, Alina Manolache, care și-a încercat norocul cu mașina.

Cine credeți că a câștigat? Maratonistul a parcurs traseul în 55 de minunte, iar șoferul a făcut o oră și 10 minute.
Taxi versus Tramvai
http://www.realitatea.net/index.php?domeniu=2&stire=114362
Citat:
Experiment Realitatea TV: Taxi sau tramvai?

Drumul spre serviciu este in București un adevărat chin. Și asta indiferent dacă alegeți taxiul, mașina personala sau mijloacele de transport în comun.

Reporterii noștri au ieșit pe teren pentru a vedea care este situația. Au plecat pe același traseu cu taxiul și cu tramvaiul, cu destinația Casa Presei libere. Traseul parcurs a fost Ghencea-Casa Presei Libere. Pentru că timpul însemnă bani, șoferii de taxi mai uită de litera legii.

Cea de-a doua variantă de deplasare la servciu a fost: tramvaiul. Mai ieftin și mai rapid, dar aglomerat și prea expus temperaturilor de afară.

Pe traseul Ghencea - Casa Presei Libere, tramvaiul a bătut clar taxiul: a făcut 31 de minute și biletul costă 1 leu și 10 bani. Cu taxiul situația este dezolantă: o cursa de o oră și 5 minute costa 29 de lei.
Si a mai fost un al patrulea experiment, nu l-am gasit pe site, dar l-am vazut la stiri. Un reporter s-a deplasat cu automobilul de la Dristor pana la Piata Presei Libere, iar alt reporter s-a deplasat cu metroul de la Dristor pana la Aviatorilor si de acolo cu autobuzul pana la Piata Presei Libere. Al doilea reporter, a ajuns cu aproximativ o jumatate de ora mai repede, chiar daca cum el a spus aglomeratia in metrou a fost infernala.
Desi experimentele au fost destul de empirice se poate observa ca in actualele conditii de trafic din capitala, mersul cu masina personala mananca mai mult timp decat celelalte variante cum ar fi mersul pe jos, mersul cu metroul si uneori chiar mersul cu RATB-ul (tramvaiul 41 cu cale separata de rulare in acest caz).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Mar 18 Dec 2007 13:24:02, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2007 12:18:41    Titlul subiectului: 85861

ratbmetrou a scris:
Și imediat cum facem rost de bani ne băgăm picioarele în transportul public.

Pai si cine nu va lasa? Eu am masina personala si circul cu RATB-ul. Ca dracu', intr'adevar, dar ma misc, asa cum se misca toata lumea care nu are masina personala, sau are si merge cu ea doar la cumparaturi si in weekend/concediu.

ratbmetrou a scris:
cum văd că încep să se întrebe mulți pe bloguri

De ce ai senzatia ca un blog da pulsul natiunii?

In alta ordine de idei, desi cred ca am mai scris pe undeva, prefer transportul public vehiculului din motive foarte obiective. In primul rand confortul psihic - nu mai trebuie sa feresc masina de toti chiorii si frustratii. E ieftin, atat de ieftin incat la venitul meu mi se pare gratis. Nu trebuie sa caut loc de parcare, sa tin minte pe unde sunt sensurile unice, sa stau prins 1/2 de ora pe o straduta intre un tractor de la ADP si masina de gunoi, si ele blocate la randul lor de alte masini care nu au loc de alte masini, s.a.m.d. Si mai tine si de spirit civic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mirciulina



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2009
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Dec 2007 00:02:15    Titlul subiectului: 85876

Incearca tu sa ajungi cu RATB din Margeanului - Rahova - pina la Dinamo si gandeste-te ca la prima ora ai o sedinta...apoi mai vorbim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 19 Dec 2007 11:09:59    Titlul subiectului: 85881

Am spus eu ca e obligatoriu ca toata lumea sa mearga cu tramvaiul? Sau avatarul meu se vede "Ceausescu" pe alte calculatoare? Daca nu se poate, nu se poate, asta e, ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca multa lume merge cu masina numai ca sa se afle in treaba. Cunosc o multime de oameni care vin la birou cu masina 3 (trei) statii si apoi se vaita o zi intreaga cat de aglomerat e si cum s'au certat cu nustiucine care a parcat pe "locul LOR" (acel loc apartinand unui imobil de locuinte de langa birou), ca au stat la plecare 5 minute in ploaie ca i'a blocat unu' de la Electrica, ApaNova, Romtelecom, si tot asa. Eu merg 8 statii pe jos zilnic, 4 la dus, 4 la intors, 2 de la Valea Argesului pana la Bujoreni, tramvaiul 25, tramvaiul 32, 2 de la Unirea pana la Sf. Vineri - Mosilor, timp mediu 55min. Colegilor mei li se pare inacceptabil efortul, drept pentru care prefera 90min cu masina + dezavantajele de mai sus. Culmea ipocriziei e ca vreo doi sunt o rasa ciudata de ecologisti-vegetarieni-ortodocsi si predica neincetat despre viata activa, reducerea poluarii, meniu vegetarian si alte binefaceri. Doamne ajuta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Dec 2007 11:15:52    Titlul subiectului: 85883

mirciulina a scris:
Incearca tu sa ajungi cu RATB din Margeanului - Rahova - pina la Dinamo si gandeste-te ca la prima ora ai o sedinta...apoi mai vorbim.
Care este timpul mediu care il parcurgeti cu RATB-ul intre zonele mai sus amintite, si care este timpul parcurs cu masina ?

Mersul cu RATB-ul/metroul sau mersul cu masina au avantejele si dezavantajele sale. Totusi, din punct de vedere al timpilor parcursi, metroul este pe primul loc (sau combinatia metrou+RATB). Singurul sau neajuns este ca nu acopera tot Bucurestiul. Referitor la aglomeratia din metrou, mai tineti minte scenele aratate mai demult la televizor cu aglomeratia din metrourile japoneze (Tokio) ? Tin minte ca erau niste japonezi cu manusi albe, care ii impingeau pe calatori in vagoane, acestia fiind aglomerati mai rau decat sardelele. Ma intreb daca japonezii s-au plans de acest lucru pe forumurile de profil, sau doreau sa ajunga mai repede la serviciu ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 19 Dec 2007 22:37:01    Titlul subiectului: 85907

Sincer, mi se par cel putin ciudati cei care stau in Bucuresti, lucreaza tot in Bucuresti si prefera sa mearga cu autoturismul propriu zilnic.

In Bucuresti metroul vine la un interval acceptabil, avand ca dezavantaje aria de acoperire si inghesuiala. Insa e cel mai rapid mijloc, categoric. De asemenea, cred ca si RATB-ul s-ar descurca onorabil daca nu ar fi atatia inconstienti care prefera masina personala si blocheaza si vehiculele RATB-ului.

Situatia se schimba in cazul celor care stau in IF, de exemplu. Aici RATB-ul nu are scuza traficului mare care provoaca intarzieri. Pe de o parte unii pot zice ca liniile preorasenesti vin rar pentru ca sunt mai multi blatisti (ceea ce s-ar putea rezolva cu controale mai dese, facute serios). De fapt aici RATB pur si simplu ii lasa pe cei cu maxi taxi sa faca legea.

Si atunci, situatia se schimba, un pic. Daca de exemplu locuiesti in Popesti si lucrezi in Pipera, te saturi dupa o saptamana de asteptat RATB, iar de maxi taxi nu mai vorbesc. Te gandesti sa-ti iei o masina.

Un compromis ar fi utilizarea masinii proprii pana la cea mai apropiata statie de metrou. Insa apare o noua problema: unde o parchezi. Pe nimeni nu intereseaza problema aceasta.

Cea mai simpla rezolvare ar fi asigurarea unor intervale decente pe preorasenesti. Bineinteles ca nu se va intampla asta. Lumea isi va cumpara masini. Unii vor incerca sa le parcheze langa statiile de metrou (cat va fi posibil). Altii se vor duce pana la serviciu cu ele, sporind haosul deja existent.

In concluzie... cu toate ca sustin ca transportul in comun in defavaorea autoturismului, sa fiu sincer, in curand voi folosi masina proprie din Popesti pana la statia de metrou Aparatorii Patriei. Insa, mi s-ar parea aberant sa folosesc masina pana in Pipera. Solutia asta o adopt din cauza bataii de joc a RATB-ului (pt mine maxi-taxi nu exista).

Cunosc insa colegi care stau in zona P-ta Resita si lucreaza in Pipera. Prefera sa vina cu autoturismul propriu si s afaca si 2h pe drum la dus, 2h la intors in loc sa foloseasca 76 (care vine super ok) pana la P-ta Sudului si de acolo metroul. Ce sa mai zici de asemenea oameni?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 20 Dec 2007 11:48:17    Titlul subiectului: Depinde de situatie - dar tot masina personala e de baza 85914

Sunt situatii in care e mult mai usor de ajuns cu masina, in Bucuresti, din A in B, decat cu RATB, si mult mai usor de ajuns cu RATB din C in D, decat cu masina. Exemple:
1. Locuiesc in Colentina si lucrez in Floreasca. Pe jos fac 30 minute; cu masina, cam 20, dar nu se justifica nici uzura masinii, nici consumul, distanta fiind mult prea mica. In schimb, cu RATB fac 50 minute in zi "normala" - cu copiii la scoala si in afara perioadelor de concedii - si 40 minute in zile "speciale" - sarbatori, concedii, vacante.
Deci, din Floreasca in Colentina, se recomanda mersul pe jos, e sanatos si ecologic, chiar daca ai mancat fasole inainte. Laughing
2. Colentina-Sebastian. Ca sa ajungi de colo-colo, mai ales acum, cand inca nu circula 21, desi de azi trebuia sa circule, trebuie sa mergi astfel: troleibuz 66 pana la Universitate, pe jos pana la Sf. Vineri, 385 pana la Sebastian. Timpul de mers este de peste 60 minute. In schimb, cu masina se fac 20 minute in weekend si 40 minute in timpul saptamanii. Deci, pe acest traseu se recomanda masina personala.
3. Baneasa-Piata Sudului (BIG Berceni). Aici, evident, metroul e solutia recomandata, traseul se parcurge in 35-40 minute. Cu tramvaiul 34 se faceau, inainte, 45 minute (luandu-l de la Dinamo), acum inca nu circula. Cu 131 si 381, la inghesuiala de acum, se fac lejer 60 minute.
4. Judetul Ilfov-Bucuresti. Aici se recomanda motocicleta sau scuterul.

Prin urmare, nu trebuie sa ne luam dupa bloguri, nu trebuie sa hulim RATB, dar nici nu trebuie sa lasam acasa masina personala. Eu si toti ceilalti care avem masini si care platim pentru ele din banii nostri nu vom putea fi niciodata convinsi sa nu mergem cu masina prin Bucuresti. Niciodata. Sunt gata sa ma lupt cu toti ecologistii pentru masina mea. O sa le arat zecile de mii de utilaje de constructii, unele chiar langa blocul meu, care intr-o ora polueaza cat poluez eu intr-o saptamana cu masina mea. O sa-i pun sa-si faca cumparaturile de sarbatori de la Cora/Carrefour/Metro/Selgros/Ikea etc. si apoi sa care sacosele prin vehiculele RATB. O sa le recomand sa mearga ecologic, pe jos, prin noroaiele si santurile ramase de la lucrarile neterminate, prin ploaie si frig, sa cada nitel pe gheata de pe trotuare, sa calce intr-o ramasita de la bichon-ul maltez al cine stie carei "doamne" si sa se lase stropiti de apa din balta formata in statia de autobuz si pe care soferul n-o poate ocoli... Si, in cele din urma, o sa le propun sa circule cu vehiculele RATB pe liniile 21, 102, 117, 139 si sa se lase la voia aurolacilor, boschetarilor si a sutilor, sau sa se lupte cu ei; iar pe celelalte linii sa le faca pe plac tuturor pensionarilor. Si cu conditia sa nu se planga de mirosuri in timpul verii.

Voi fi de acord, in ansamblu si ca idee, sa renunt la masina in favoarea transportului la comun daca si numai daca:
- reteaua de transport se va extinde de 3-4 ori fata de cat e acum;
- vor fi refacute vechile magistrale de transport (axa nord-sud de troleibuze pe Magheru, axa est-vest de tramvaie prin Piata Unirii, inelul de tramvaie, un nou inel de troleibuz si altele);
- pensionarii nu vor mai avea gratuitate (doar elevii si studentii care nu sunt angajati);
- vor fi aduse intr-adevar vehicule de mare capacitate de transport (cu precadere tramvaie si troleibuze) si se va renunta la actualele Mercedesuri Citaro;
- vor fi create sensuri unice;
- vor fi create locuri de parcare intr-adevar pazite (si nu unul sau doi insi intr-o parcare de 100 masini);
- se vor largi soselele si ingusta trotuarele, eventual demolate cateva blocuri daca e nevoie (si-asa arata ca naiba);
- primarului general ii va pasa de orasul pe care-l are in grija si nu de firma nevesti-sii;
- conducerile societatilor care executa lucrari vor face puscarie pentru punerea in pericol a traficului si a pietonilor din cauza santierelor (asa se intampla in Londra).

Ehe... mai sunt multe de facut in capitala asta turco-chinezo-arabo-rroma numita Bucuresti.

Pana atunci, insa... haideti la volan si nu la validator. Si sa ne respectam unii pe altii in trafic, fiindca soferi suntem cu totii, chiar daca avem Logan sau Hummer.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 20 Dec 2007 18:46:44    Titlul subiectului: Re: Depinde de situatie - dar tot masina personala e de baza 85919

PSC a scris:
Sunt situatii in care e mult mai usor de ajuns cu masina, in Bucuresti, din A in B, decat cu RATB, si mult mai usor de ajuns cu RATB din C in D, decat cu masina. Exemple:
2. Colentina-Sebastian. Ca sa ajungi de colo-colo, mai ales acum, cand inca nu circula 21, desi de azi trebuia sa circule, trebuie sa mergi astfel: troleibuz 66 pana la Universitate, pe jos pana la Sf. Vineri, 385 pana la Sebastian. Timpul de mers este de peste 60 minute. In schimb, cu masina se fac 20 minute in weekend si 40 minute in timpul saptamanii. Deci, pe acest traseu se recomanda masina personala.
Exemplele date sunt bune, si exprima destul de bine avantajul Metrorex sau RATB pe anumite trasee. Totusi, nu trebuie uitat ca si varianta Colentina-Sebastian se poate optimiza destul de mult daca vorbim de zona Obor: Metroul de la Obor pana la Piata Victoriei. Metroul de la Victoriei pana la Unirii, 32 de la Unirii pana la Sebastian. Cred ca ne incadram la 45 de minute. Sau varianta 2, inca netestata: tramvaiul 21+ tramvaiul 32, probabil tot 40 de minute. Cred ca ne incadram la 45 de minute. Asadar nu vad nici aici masina personala castigatoare. Traseul lui 385 este foarte ineficient, nici nu vad de ce trebuia luat in calcul.

Revenind la subiect, in afara situatii exceptionale (zona Baneasa-Otopeni) sau legaturi foarte prost realizate, Metrorex si RATB ofera solutii de tranzit care sunt aproape sau bat pe cele cu masina personala pentru intreaga calatorie. Din multe puncte de vedere inca sunt de parere ca alegerea masinii personale pentru calatorie reprezinta (daca se face des uz de ea) o comoditate si un motiv de a primi respect sau a afisa posibilitatile materiale mai degraba decat cel de utilitate.

Incrancenarea de a nu renunta la masina mi se pare obsesia si gandul negru al multora. Vor gasi oricate motive sa spuna ca masina este foarte buna. Totusi, nu se aduce niciodata in discutie problema oboselii, a inhalarii noxelor cand se sta pe loc intr-un pasaj subteran, cea a lipsei taxei de parcare in aproape toate locurile (daca ar costa corect, cred ca nu am mai discuta lafel), si nu in ultimul rand problemele lombare, articulare sau de vedere care pot aparea de la stress-ul repetitiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2007 16:38:52    Titlul subiectului: Re: Depinde de situatie - dar tot masina personala e de baza 85942

fider a scris:
Totusi, nu trebuie uitat ca si varianta Colentina-Sebastian se poate optimiza destul de mult daca vorbim de zona Obor: Metroul de la Obor pana la Piata Victoriei. Metroul de la Victoriei pana la Unirii, 32 de la Unirii pana la Sebastian. Cred ca ne incadram la 45 de minute. Sau varianta 2, inca netestata: tramvaiul 21+ tramvaiul 32, probabil tot 40 de minute. Cred ca ne incadram la 45 de minute. Asadar nu vad nici aici masina personala castigatoare. Traseul lui 385 este foarte ineficient, nici nu vad de ce trebuia luat in calcul.
Am luat in calcul traseul lui 385, fiindca la Lira (sau cum s-o mai numi acum) nu ajunge 32, iar cu masina se ajunge repede acolo pe traseul Universitate-pod Hasdeu-Marriott-13 Septembrie. Bineinteles ca 385 e ineficient, dar si tramvaiul (care nu stiu daca circula la momentul actual) e la fel de ineficient, din moment ce, la Progresului, paraseste speriat Cal. 13 Septembrie in stanga si in dreapta, in loc sa fie repus pe vechea directie, fiindca de vechiul traseu nu mai poate fi vorba: in continuare pe 13 Septembrie (si-asa scuarul ala pe mijloc nu-si are rostul), apoi P-ta Natiunile Unite, P-ta Unirii. Pentru mine, Sebastian inseamna zona Drumul Sarii, oricum am de mers si pe jos, fiindca str. Sebastian, la cat de lunga e, e deservita prost de RATB.

De fiecare data cand plecam din Militari (Veteranilor) dupa ora 23, trebuia sa iau taxiul, mai ales de cand 21 a intrat in "modernizare". Am aflat de ce: ultimul troleibuz 66 disparea de pe traseu exact la ora 23. Asta in conditiile in care 66 e cea mai grea linie de troleibuz din Bucuresti.
In momentul de fata nu cred ca mi-as mai permite sa iau taxiul pe o asa distanta, deoarece cursa m-ar costa calculata la tariful de stationare si nu la cel de mers. Soferii RATB au inventat o noua unitate de masura a vitezei in Bucuresti: ore/km. Laughing

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Arhitectul



Data înscrierii: 22/Iul/2007
Ultima vizita: 25/Mar/2015
Mesaje: 22
Locație: Lugoj

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2007 18:25:17    Titlul subiectului: 85947

Eu prefer deplasarea mixta in functie de situatii si conditii de trafic. Transport in comun sau masina persoanala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 22 Dec 2007 01:39:57    Titlul subiectului: 85975

Pentru aceasta discutie ar fi de urmarit evolutia traficului in orasul Iasi, un oras in care ideile unora impotriva automobilului inca mai puteau prinde acum 2-3 ani cu conditia unui transport in comun bine organizat. Din pacate, traficul de acolo se "bucurestenizeaza" continuu, acum fiind cam in faza Bucuresti '96, dar progreseaza exponential. Intr'un an, va mai lipsi doar videanul si pasajul Basarab, desi se fac si acolo pasarele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 00:47:05    Titlul subiectului: De acord 85991

Exact aceeasi situatie se intalneste si in Brasov. Intr-un interval de doar 4 ani (2003-2007), traficul in Brasov a devenit la fel cu cel din Bucuresti: aceleasi claxoane care saluta aparitia culorii verzi a semafoarelor, aceleai "taieri ale fetei" din partea taximetristilor, aceeasi batjocorire a transportului in comun prin eliminarea tramvaiului si a troleibuzelor.
_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 11:10:43    Titlul subiectului: 86003

Tom a scris:
Pentru aceasta discutie ar fi de urmarit evolutia traficului in orasul Iasi, un oras in care ideile unora impotriva automobilului inca mai puteau prinde acum 2-3 ani cu conditia unui transport in comun bine organizat. Din pacate, traficul de acolo se "bucurestenizeaza" continuu, acum fiind cam in faza Bucuresti '96, dar progreseaza exponential


Sunt de acord. Cand am fost ultima oara acolo, am vazut multe masini, si probleme cu locurile de parcare. Dar vin si cu o mica completare. Dupa parerea mea Iasiul este mai aerisit decat Bucurestiul. Nu este un oras asa dens. Cel puti deocamdata. De fapt asta este o problema in Bucuresti, densitatea prea mare. Iar in ceea ce priveste transportul in comun, MAZ-urile iesene sunt mult mai rapide decat autobuzele din Bucuresti. Cam cum erau DAF-urile din Bucuresti in perioada '95-'98.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 16:14:51    Titlul subiectului: 86009

Nu prea e asa. Du-te la Iasi in cursul saptamanii. Chiar dela gara vei vedea ce aglomeratie este.
Orasul nu este asa de dens, pentru ca inca nu si-au luat masini toti care isi pot lua de cand cu leasingul. Mai este inca loc de aglomerat. Acolo, inca mai poti s'o iei pe linia de tramvai si sa mergi, nu sa stai ca pe celelalte benzi. Inca mai poti depasi pe contrasens masina ramasa in pana pe banda din mijloc. Si intr'adevar, inca mai poti respira aer curat acolo.
In tot acest timp, Nikita se joaca de-a Robin Hood prin ruinele gasite cand sapa la o mizerie de pasaj care se putea rezolva mai simplu cu niste semafoare, care oricum s'au pus acum. Tramvaiul nu mai merge pe acolo, troleibuz nu mai exista, iar mazul sta printre masini ca 336 in cartierul Militari. Avantajul e ca la Iasi inca mai poti merge pe jos, sunt distantele mai mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 929
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 23:05:10    Titlul subiectului: 86026

Încă nu am mașină, și nici permis așa că deocamdată R.A.T.B. all the way.
Înainte îmi doream mașină, dar la traficul care este și parcările care nu este cred că aș fi toată ziua plin de nervi (și așa mă enervez repede). Binențeles că și așteptatul în stații provoacă nervi. 69 și 85 se lasă așteptate mult timp uneori, chiar și la orele la care nu sunt blocaje de blocaje de blocaje. Evil or Very Mad
Mai trebuia să mai țină puțin timp "Saurer"-urile. Twisted Evil Plus că urăsc mentalitatea de înghesui deși poți să-l aștepți pe următoru' - io mă risc la aglomerație doar atunci când mă grăbesc sau mor de frig, în rest prefer să aștept unul mai liber...
Cu mașina aș umbla de luni până vineri atunci când aș avea multe cumpărături de cărat sau aș duce/aș lua un aparat de la reparat... în rest în week-end... asta dacă aș fi cât de cât bun... că dacă nu le-aș avea cu șofatul, mai bine bye bye condus înainte să omor pe cineva Twisted Evil
În caz că s-ar mai elibera din trafic, un alt lucru m-ar putea face să renunț cât de cât la transportul în comun în favoarea mașinii personale: noile autobuze și troleibuze care mi se par doar plastice ordinare
Mad

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 969
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 11:53:47    Titlul subiectului: 86078

Cred ca aglomeratia a crescut in ultimii ani si din cauza cresterii numarului populatiei in marile orase. In Bucuresti cel putin cred ca este dublu numarul real al locatarilor fata de cei cu "buletin de Bucuresti". Ma gandesc in primul rand la studenti, pentru ca multi probabil prind un job prin Bucuresti si se stabilesc acolo. Student fiind sau tanar fiind, nu prea merge treaba cu RATB-ul pt poluare. Cool Inca e mai cool cu masina.

Probleme de trafic sunt si in vest, in Arad si Timisoara.

Aradul, fiind oras de tranzit, se confrunta cu un aflux important de trafic din toate punctele cardinale, pe axele nord-sud si vest-est. Noroc cu soseua de centura, care este folosita de TIR-uri pentru ca in cazul masinilor mici mai bine o iei prin oras deoarece pe centura ai toate sansele sa prinzi 1, 2, sau 3 bariere si sa staaaaaai pana te plictisesti. Un exemplu bun ar fi dubla bariera de la CET, unde se despart sensurile spre Curtici (linia internationala, coridor european) si Oradea. De cand cu Desiro-uri pe Timisoara-Oradea, trenurile de Brad nu se mai pot "lipi" de cele de Oradea pana in Sintana, asa ca avem cateva trenuri in plus pt care se inchide barierea acolo.
Rezultatul este o aglomeratie mare in oras, insa din fericire transportul in comun nu prea are de suferit deoarece linia este in mare parte separata de sosea. Insa si in Arad se vede ca a crescut numarul calatorilor pe CTP insa numarul vagoanelor pe traseu a ramas acelasi. De suferit au probabil doar autobuzele 20 si 21, dar care circula destul de rar.

In Timisoara, traficul este mai mare iar de suferit au troleibuzele si autobuzele. Cea mai aglomerata artera este de departe Calea Aradului din cauza faptului ca Timisoara nu are inca sosea de centura. In rest, calea de rulare a tramvaielor este sau separata de sosea, sau se afla pe niste strazi fara un trafic auto prea mare.

Concluzia mea este ca singurul mijloc de transport care "bate" clar in unele situatii masina personala ca timp mai mic de parcurs este tramvaiul, cel putin in orasele din vestul Romaniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 3 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community