Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun versus masina personala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2007 21:45:56    Titlul subiectului: Perfect adevarat 86149

quiksilver a scris:
Concluzia mea este ca singurul mijloc de transport care "bate" clar in unele situatii masina personala ca timp mai mic de parcurs este tramvaiul, cel putin in orasele din vestul Romaniei.
Dar nu si in Bucuresti, unde singura linie de tramvai aflata la nivel european (ca mod de construire) este 41. Ma refer la intreaga linie si nu numai la anumite portiuni, asa cum este cazul liniilor 8, 25, 32, 47 etc. si cum, din pacate, nu este cazul liniilor 21 si 34.
Sa speram ca greseala comisa pe aceste doua linii nu se va repeta si pe linia 5, acolo unde exista toate sansele sa se amenajeze ca si 41 - si, cu acel prilej, speram ca va disparea linia de pe str. Tunari si va fi mutata pe alt traseu mai rentabil (de exemplu Stefan cel Mare-Mosilor, daca tot au montat acolo in rond aparate de cale), fiindca nu cred ca se va pune vreodata problema largirii strazii Tunari, asa cum se va intampla pe Buzesti. Apropo: mergeti si fotografiati cladire cu cladire segmentul vechi al strazii Buzesti, cel care va disparea, deoarece unele cladiri tocmai au fost scoase de pe lista monumentelor istorice, ca sa poata fi demolate.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Aug/2019
Mesaje: 8025
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2007 23:30:44    Titlul subiectului: 86162

Tom a scris:
Nu prea e asa. Du-te la Iasi in cursul saptamanii. Chiar dela gara vei vedea ce aglomeratie este.
Am fost acum doua luni fix in mijlocul saptamanii (octombrie). Era o zona mai aglomerata la gara, dar nici pe departe ce este in Bucuresti la Gara de Nord. In schimb am vazut ambuteiaje in Roman sau Piatra Neamt!
Tom a scris:
Orasul nu este asa de dens, pentru ca inca nu si-au luat masini toti care isi pot lua de cand cu leasingul. Mai este inca loc de aglomerat.
Ma refeream la suprafata orasului, in raport cu numarul de locuitori, nu in raport cu numarul de masini.
Tom a scris:
iar Mazul sta printre masini ca 336 in cartierul Militari. Avantajul e ca la Iasi inca mai poti merge pe jos, sunt distantele mai mici.
Aici te contrazic. Am circulat destul de mult cu autobuzul si nu am vazut niciodata autobuze blocate in trafic ca in Bucuresti. Oare sa se fi inrautatit situatia in Iasi asa de rau in doua luni de la ultima mea vizita acolo ?
Cu mersul pe jos sunt de acord, distantele sunt mai mici, exista si multe scurtaturi.

Si ca o incheiere, in Bucuresti, de la Piata Gemeni pana la Gara de Nord intre orele 13 si 19, cu RATB-ul faci intre 40 de minute si o ora, iar pe jos 40 de minute...

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Aug/2019
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2007 00:50:46    Titlul subiectului: 86167

Probabil ai avut noroc.
Lucrez la RATP, in zona Garii, si zilnic am parte de cosmarul traficului de acolo. Cel putin dupa ora 13 e dezastru. Joia trecuta tramvaiul in care eram in jurul orei 15:15 a stat blocat cca. 10 minute, imediat dupa statie.
Zilnic la orele de varf (dimineata si la pranz) stam cu autobuzele de pe 41 si 28 blocate in zona Podu Ros, fiind uneori nevoie de mai bine de 20 de minute pentru iesirea din intersectie. S-a mai rezolvat putin dupa rezervarea unei benzi pe fiecare sens pentru mijloacele de transport.
Am dat doar doua exemple, insa sunt multe zone in oras in care poti gasi acelasi dezastru in fiecare zi.
Cam de doi-trei ani situatia se inrautateste pe an ce trece. Suntem foarte aproape de ce se intampla in Bucuresti.

Exemplu: Soseaua Nicolina, catre Podu Ros (sursa: forum.cs.tuiasi.ro).



74751997kg9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.68 kb
 Vizualizat:  de 10258 ori

74751997kg9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 26/Feb/2019
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2007 09:10:07    Titlul subiectului: 86168

Alta zona cu blocaje incredibile este cea dintre Fundatie si Universitate. O fi doar o singura statie, dar sufera groaznic din cauza unui fenomen "interesant": studentimea care traverseaza pe trecerea de pietoni in flux continuu. N-ar fi rau sa existe semafoare acolo cu perioade de 1 minut masini, 20 secunde pietoni. Bietele autobuze MAZ sint nevoite sa mearga exact in regimul in care vibreaza cel mai tare: 2-5 km/h. O statie care in mod normal se acopera in circa 3 minute ajunge sa fie parcursa in 15 minute. Nu o fi grav, dar cind ai un curs care incepe in 5 minute e cam aiurea sa vezi universitatea si sa-ti trebuiasca inca 10 minute sa ajungi la ea, cind daca ai fi pe jos ai ajunge imediat. Si nici nu se deschid usile intre statii. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mirciulina



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2009
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 15:57:22    Titlul subiectului: Re: Perfect adevarat 86224

PSC a scris:
In Bucuresti singura linie de tramvai aflata la nivel european (ca mod de construire) este 41. Ma refer la intreaga linie si nu numai la anumite portiuni, asa cum este cazul liniilor 8, 25, 32, 47 etc. si cum, din pacate, nu este cazul liniilor 21 si 34.
Te rog sa gandesti inainte de a iti exprima opinii de astea ferme... Nu vad daca esti din Bucuresti - daca esti probabil ca nu ai nici un fel de idee cu ceea ce se intimpla in acea zona...
Nu imi permit sa comentez mai pe larg ( desi prin meseria pe care o am , cu siguranta as putea sa o fac ) utilitatea sistemului propriu de circulatie a tramvaiului - parerile sint impartite : 41 ok , ghencea - 13 septembrie o porcarie sinistra...
ideea este ca iesirea pe dn2 din Colentina este o zona care genereaza un trafic infernal - atat datorita traficului atras de riverani , cat si cel generat de Complexul Comercial Europa + cei ce vin in Capitala + cei care ies din capitala... Raportul vehicule- ocupanti / calatori tramvai este in toate sondajele de trafic mult supraunitar... deci nu se justifica cale proprie tramvai... Pe linga asta existenta cladirilor tip P si P+1 in imediata vecinatate a arterei rutiere - face ca largirile soselei sa nu poata fi posibile din simplul motiv ca suma necesara ar fi abracadabranta in raport cu ceea ce se doreste ca realizare.... In sfarsit - ar mai fi si altele - dar ma opresc...
Linia lui 5 va ramane pe strada Tunari - pentru a usura accesul spre centrul Orasului ... Str Tunari insa se va inchide la primavara , pentru ca sistemul de circulatie al tramvaiului sa se execute simultan cu cel auto - astfel scurtandu-se mult durata de executie.
Pe de alta parte - nu stiu daca schema de trasee RATB a fost facuta de asa natura incat sa asigure rentabilitate - deci din fricire cetatenii riverani str Tunari si Aleccu Russo vor putea si in viitor sa foloseasca tramvaiul pentru a se deplasa. Tu vezi vreo utilitate in largirea strazii Tunari?? Cum ai face lucrul asta presupunind sa ai gasi vreuna? Ce beneficii ar genera asta?
De unde concluzionezi tu ca linia 41 ar fi la nivel european ( ca mod de construire cel putin ) . Ai vazut cumva cum se construieste undeva in Europa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 22:43:45    Titlul subiectului: 86237

Am fost in Bucuresti si am vazut aceasta linie. Faptul ca este separata de strada si tramvaiul se plimba linistit pe acolo si ca s-a pus ceva iarba ca sa apara mai "ochioasa" nu inseamna ca este la standarde europene. Ca aspect e OK, dar ca nivel calitativ ma indoiesc ca s-ar compara cu cea din Viena. Totusi ce diferenta exista intre un V3A de pe 12 si unul de pe 41, in afara de schema de culoare, faruri, etc..??? Sunt cumva mai bune???
Acelasi lucru l-as putea spune si despre segmentul de linie dintre cartierele Alexandu cel Bun si Dacia din Iasi, ca este realizata dupa standarde europeane, daca m-as lua dupa aspect, dar stiu ca nu ajunge nici la jumatatea nivelului calitativ din Halle sau Darmstadt.

Oricum, in urmatorii 10 ani tramvaiul va fi vazut ca o piedica impotriva fluidizarii traficului. Fals! Foarte multa lume gandeste asa si vom ajunge si noi in situatia Parisului, cand vom fi obligati sa renuntam la doua benzi ale unei strazi pentru a face loc tramvaielor.
Eu unul, sunt pentru tramvai cu cale de rulare separata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 00:46:50    Titlul subiectului: N-ai dreptate 86248

Din intamplare sau nu, am vazut cum sunt liniile de tramvai prin Germania si Austria; de asemenea, am participat indirect la construirea liniei 41 si, ca atare, sustin ca linia e singura la nivel european din Bucuresti. Din pacate, materialele folosite si lipsa GPS-ului o degradeaza continuu, dar chiar si asa, e cea mai rapida linie de tramvai din tara. Subliniez: de tramvai, si nu de metrou usor, asa cum a fost denumita. 41 nu s-a dorit niciodata a fi metrou usor, ci tramvai rapid. Sintagma "metrou usor" a fost doar pentru publicitate.
Pe de alta parte, cum facea Ceausescu de gasea toti banii necesari si largea toate strazile? Doamne fereste, acum o sa gasesc raspunsuri cum ca as fi un nostalgic, un comunist - nimic mai fals. Bine ca am scapat de vremurile alea. Insa actualii edili nu sunt capabili de nimic, decat de luat comisioane si de pus borduri. Asa cum au gasit - cica! - solutii pentru largirea strazii Buzesti, reusind sa declaseze cladiri si sa le scoata de pe lista monumentelor istorice, tot asa s-ar fi gasit si o solutie pentru str. Tunari, unde nu exista cladiri cu rangul de monument istoric. Aduceti-va aminte ca pe Tunari tramvaiul a fost pus in 1986, cand a fost scos troleibuzul 88 - si ca, pana atunci, strada a fost pietruita.
Daca ar fi dupa mine, as pune tramvaiele pe langa bodura, unde s-ar putea realiza mult mai simplu zona proprie a liniilor (calatorii care asteapta in statii ar fi 100% feriti de traficul auto), iar pe mijloc traficul auto, inclusiv troleibuzele. In felul asta, s-ar evita din oficiu parcarea pe prima banda, s-ar ingusta trotuarele - oricum, suntem obisnuiti cu aglomeratia din masinile RATB, ce nevoie avem de trotuare cat doua benzi de circulatie? - si s-ar putea crea zone prioritare in intersectii pentru tramvaie. Poate va intrebati cum ar face tramvaiul un viraj la dreapta? Foarte simplu, prin bretea de acces. Dar la stanga? La fel de simplu: in momentul plecarii din statie, pantograful trece peste un contact care comuta toate semafoarele pe culoarea rosie, avand astfel intersectia libera, la discretie. La iesirea din viraj, pantograful trece pe un contact similar care readuce semaforul la culoarea verde.
Apoi, toate autobuzele le-as muta spre periferie, fiindca pot fi vehicule mai rapide decat troleibuzele si ar avea unde sa mearga in regimul optim de consum. Iar in centru, care si asa e super poluat, as lasa numai transportul electric. N-ar fi rea nici ideea interzicerii traficului auto pe anumite strazi din centru, cu exceptia troleibuzelor. Parcarile: subterane si supraterane, cu maximum doua nivele in jos si inca doua in sus, din cauza solului nisipos.
Dar pentru asta, trebuie organizate licitatii, fiindca asa e la noi: nu conteaza ca in Europa sunt doua-trei firme de constructii de drumuri "pe felie", noi trebuie sa aplicam criteriul pretului cel mai mic si astfel sa-i aducem pe Lena Construcoes si pe Euroconstruct. Oare asa se procedeaza si in Viena, Munchen, Frankfurt etc.?A, si inca ceva: inlocuirea tuturor trecerilor de pietoni cu pasarele, iar in centru cu pasaje subterane cu scari rulante. Si desfiintarea tuturor trecerilor de pietoni aflate la mijlocul unor artere - de exemplu, cum a ramas cea de pe Colentina, din dreptul fostei intreprinderi Suveica si care acum, pe timp de noapte, e un pericol major pentru pietoni, mai ales daca e ceata, fiindca soferii n-au timp sa-i vada, mai ales daca nu cunosc zona.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mirciulina



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2009
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 15:02:44    Titlul subiectului: 86278

in sfarsit recunosc ca in multe lucruri ai dreptate - tu privesti lucrurile insa probabil din perspectiva ing CF, eu din cea a drumarului...
stim foarte bine cum facea "tovarasul" de rezolva problema largirilor, si eu am fost demolat pentru o utilitate nationala si acum pe locul fostei mele case este un teren viran absolut comparabil cu peisajul lunar....
- cred ca sti pretul demolarii catorva cosmelii insalubre de pe Berzei... probabil 3/4 din ei sint spagi si taxe de smecher, dar ma indoiesc ca orasul ar putea suporta mai multe demolari (ma refer ca suprafete de teren expropriat). pentru neavizati cca 7-8 cladiri = 40 mil euro.
Si eu am umblat destul prin Europa si am vazut diverse posibilitati ... Totusi pe acolo- in multe locuri tramvaiul serbeaza centenare - cu linii dezvoltate ramificate adanc in oras nu ca la noi ... nu mai spun ca orasele germane sau austriece au fost atat de bombardate incat putem spune ca reconstructia lor a tinut cont si de caile de transort existente.... La noi a fost invers - marea majoritate a fost realizata prin ulitele vechi - numai cateva au fost create prin heirupismul tovarasesc - fara insa a avea o infrastructura viabila comparabila cu cea vestica....
La ora actuala, ca solutie tehnica - calea de rulare de pe Colentina se apropie de ceea ce se realizeaza in vest ca infrastructura, cu rezistente admisibile la nivelul straturilor superioare celor realizate la CF ... sint curios insa sa vad cum se va comporta sistemul tramvai- drum ...
Despre parcari si subtraversari pietonale - ai 100 la 100 dreptate - dar gandeste-te ca de ex. o parcare are o rata de amortizare a investitiei mica - ori la noi de aia pune lumea asfalt si borduri - fiindca profitul este mai mare ( sigur profitul este evident diminuat cu diverse spagi si taxe - adresate smecherasilor)...
- despre trecerea de la Suveica - iti pot arata faxurile venite de la primarie - faxuri continind cererile administratiilor de proprietari din zona - deci primaria a solicitat mentinerea ei ( si a multor alte lucruri deja existente , precum si a altora provenite tot din solicitarile cetatenilor riverani)... e vorba deci de ceea ce doreste publicul - nu te poti juca cu el... desigur - acea trecere este proiectata sa arate ca cea de la bucur - cu odihna mediana si indicatoare luminoase de avertizare... Se va realiza clar asa - numai ca exact acolo va incepe rampa noului pasaj Colentina - Doamna Ghica - si cred ca de asta nu a fost inca facut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 22:22:03    Titlul subiectului: Pai, daca e asa... 86305

Daca publicul doreste asta, atunci sa facem pe plac publicului, adica majoritatii locuitorilor. Foarte frumos. Numai ca, in cazul asta, n-ar mai trebui sa ne miram ca Bucurestiul nu are o infrastructura viabila si competenta, precum in celelalte capitale europene.
Am observat multi nostalgici dupa epoca in care Bucurestiul era numit Micul Paris, dar, din ce-am putut eu vedea prin acele poze, pietonii circulau cam peste tot, "printre masini, printre tramvaie" (vorba cantecului "Actorul", versuri Adrian Paunescu, interpret Vasile Seicaru). Inca de pe atunci, Cal. Victoriei era sufocata de masini, se statea in coloana cam cum se sta azi - iar traficul nu era cel de azi, insa strada da... Ca o precizare off topic: chiar si acum, Cal. Victoriei, artera importanta dintr-o capitala europeana, are canalizarea mai sus decat subsolurile unor cladiri, astfel ca, la intervale regulate, acele subsoluri se umplu de dejectii.
Daca propuneam oficial amenajarea trecerii de pietoni de la Suveica pe pasarela, cu siguranta ca-mi sareau in cap acele asociatii de proprietari de care spuneai. Iata, deci, inca o metoda de descurajare a traficului individual pe Colentina, prin limitarea vitezei la 50 km/h si prin mentinerea acelei "zebre", precum si a celei de la Kaufland si a altora. Totusi, Colentina trebuia sa aiba regim de circulatie auto expres, fiindca e ditamai drumul national si european in acelasi timp, adica DN 2, E 60 si E 85.
Foarte bine, vom ocoli prin Pantelimon, unde nu sunt asa multe treceri de pietoni si unde viteza maxima e 60 km/h. Sau pe Petricani, unde, desi viteza e tot 50 km/h, multi mergem cu 70-80.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 04 Ian 2008 15:14:57    Titlul subiectului: 86523

Asa era in Arad, s-a facut centura de ocolire, la inceput era lejer sa mergi pe acolo, acum e blocaj total datorita trecerii peste 3 linii de tren, Arad-Curtici, Arad-Oradea si Arad-Deva. Daca acum 2-3 ani faceai 10' sa ocolesti pe centura, acum de la o ora in sus.
Prin oras se circula greu si din cauza lucrarilor, nu mai sti cum e bine sa mergi cu autoturisul sau cu transportul in comun Evil or Very Mad

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Aug/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2008 22:11:42    Titlul subiectului: 89597

De o luna si jumatate am renuntat la RATB. Nu e ceva cu care sa ma laud - dar din modul in care ne trateaza RATB, adica autobuze pentru Ilfov (preoresenesti adica) mai mult in bataie de joc, aceasta e singura solutie. Pacat.

Liniile preorasenesti le-am inlocuit cu masina personala. Astfel, Popesti-Pipera se parcurge in 50 de min, maxim o ora (masina + metrou).
Bineinteles ca daca ar fi sa folosesc doar masina probabil as face 2h. Plus ca sunt incepator, deci as fi foarte stresat in trafic...

Interesante insa intrebarile colegilor: de ce nu vii cu masina pana la serviciu? Se pare ca sufera (o parte din ei) de o boala: nu mai suporta transportul in comun Smile.

Ideea este ca nu-mi plac intervalele de succedare - pe linii inca neafectate de trafic asa mult.

Si de fapt era doar un mesaj scris iar degeaba, ca oricum nimeni din cei care ar trebui sa-l citeasca nu-l vor citi. Adica, oricat de mult ai vedea avantajele transportului in comun, la un moment dat te saturi si-ti iei masina. Unde ajungem daca ne luam (aproape) toti masini. Oricum, nu ajungem la un lucru bun, asta se vede la fiecare pas in Bucuresti.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 05 Mar 2008 19:09:01    Titlul subiectului: 89636

Este adevarat ca transportul preorasenesc oferit de RATB sta foarte prost: intervale orare nerespectate si acoperire proasta a traseului. Curios insa, lucrurile au stat totusi ceva mai bine pana sa se dea "liber" operatorilor privati. Este real faptul ca RATB nu isi acoperea cheltuielile pentru aceste linii dar si asa este aberant faptul ca se mai pot face curse "fictive" ce sunt totusi platite.

Probabil ca ideea este de a se castiga timp si de a reduce pe moment cheltuielile regiei. Se stie ca atunci cand se va trece la punerea in aplicare a zonei metropolitane va fi nevoie de un transport adevarat si de infrastructura rutiera bine intretinuta. Presupun ca atunci cand se va intampla asta se vor introduce autobuze Citaro si pe liniile preorasenesti, va exista monitorizarea traficului si cursele vor fi cu adevarat reale (cum se intampla deja, culmea, in alte orase din tara).

Legat de o ruta precum Popesti - Pipera ea s-ar putea parcurge in doar 30-35 de minute cel mult daca ar fi realizata legatura rutiera centru Popesti - depou IMGB. Din pacate unii edili nu se gandesc inca la oportunitati care deja exista si la dezvoltarea cu minime investitii a unor zone. Popesti a crescut mult in ultimii ani si este un nod destul de important pe ruta Bucuresti - Oltenita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Aug/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2008 11:50:20    Titlul subiectului: 89797

Ai remarcat foarte bine 2 lucruri: inainte de microbuze RATB mergea mult mai bine, chiar si pe preorasenesti. De cand mi-am luat masina am zis ca nu-mi mai fac nervi pt fiecare aberatie pe care o vad (legata de 414, 402, 434).
Mergand sambata cu bicicleta, am fost depasit de doua autobuze, unul pe 402 si unul pe 414. Cum sa-i zic? Nesimtire? Dupa ce ca e un singur autobuz pe traseu in weekend (pe fiecare linie), iar in anumite intervale (11-14) chiar nici unul, mai merg si legati... ma abtin de a mai comenta.

Inca ceva, poate ca se incadra mai bine la reclamatii. Am mers acum 4 saptamani la capatul liniei 402, intr-o duminica, sa fac cateva manevre cu masina (sa ma obisnuiesc cu ea). Un Ikarus tocmai pleca in cursa, insa altceva era anormal: la capat mai stationau inca doua Dafuri, care n-aveau ce cauta in afara autobazei la acea ora, iar pe langa ele misunau soferii de la microbuze, opriti tot pe acolo. Poate da cineva o explicatie plauzibila in afara de furtul de motorina? Am stat cam o ora, timp in care s-a intors Ikarusul.

Legat de drumuri, e anormal ca de la intrarea in Bucuresti pana la centura sa nu mai existe un drum asfaltat care sa lege sos Oltenitei de sos Berceni. Si intr-adevar, ar fi foarte util un drum Centru Popesti - IMGB. Dar cei din primarie sunt ocupati cu scoaterea de profit din vanzarea pamanturilor. Probabil ca vor aparea case pana aproape de IMGB, inghesuite cat mai mult, cu o strada pe care de abia incap 2 Dacii. Atunci va fi tarziu: nu putem largi strazile, s-au construit vile etc. Niste incompetenti, pusi numai pe furat.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 13:57:20    Titlul subiectului: 89861

Nu sunt de acord cu cei care spun ca masina personala este foarte utila in Bucuresti, poate daca ei ar fi mai intelegatori si ar lasa masina in parcarea din fata blocului si ar circula cu transportul public nu ar mai fi asa aglomeratie nici macar la orele de varf, iar referitor la cele afirmate de catre pmp, totusi in Popesti-Leordeni frecventa autobuzelor RATB este buna si cunosc foarte bine acest aspect, faptul ca microbuzele care circula sub indicativul 244 sunt o bataie de joc cred ca ar trebui ca cetatenii din Popesti-Leordeni sa-i ceara socoteala domnului primar caruia ii apartin microbuzele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Aug/2019
Mesaje: 8025
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 16:02:44    Titlul subiectului: 89864

Pentru Popesti Leordeni si celelalte localitati din jurul Bucurestiului o solutie ar fi trenurile suburbane. Din pacate mai este mult pana la realizarea acestui proiect.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 16:32:11    Titlul subiectului: Aleg RATB-ul si/sau Metrorex-ul! 89868

Eu, daca as avea nevoie sa aleg dintre transportul in comun sau masina personala, as alege mereu transportul in comun, de suprafata sau subteran!

De ce?

1. Am numai 14 ani, dar nu din cauza varstei, ci din cauza ca, daca mergi cu masina, inseamna ca poluezi orasul in care locuiesti. Eu, fiind bucurestean, nu vreau ca acest oras sa fie poluat si mai rau. Deci, voi, cei care merg zilnic cu transportul in comun, sunteti ecologisti si ecologiste! Wink

2. Daca as avea o masina, inseamna ca trebuie sa am si un buget mai mare. Benzina/motorina, intretinerea, reparatii (in caz de accident), etc, in timp ce daca alegi sa mergi cu transportul in comun trebuie sa platesti doar abonamentul (in cazul meu, cu tarif redus). Daca as avea masina, am teama ca masina mea va putea ramane intacta pentru o perioada de un an, daca vedem noi cat de frustrati sunt soferii/soferitele bucuresteni/bucurestene Confused, iar apoi voi cheltui toata averea la benzinariile, daca vedem cate blocaje gasim in Capitala... Twisted Evil

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Aug/2019
Mesaje: 8025
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2008 19:56:11    Titlul subiectului: 91617

Dupa Summitul NATO si dupa haosul de pe strazi de azi, cred ca in cazul Bucurestiului si a marilor orase solutia nu este promovarea mersului cu masina personala. Dar:

-metroul bucurestean nu acopera in totalitate capitala, de 17 ani nu prea s-a mai construit nimic.
-noile autobuze/troleibuze achizitionate par mai degraba concepute pentru un flux mediu de calatori.
-de acord cu userul pmp, transportul preorasenesc in cazul Bucurestiului si nu numai, este la nivel de evul mediu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 27 Sep 2008 10:51:49    Titlul subiectului: 98848

Arhitectul a scris:
Eu prefer deplasarea mixta in functie de situatii si conditii de trafic. Transport in comun sau masina persoanala.



Pot spune doar ca este exact ceea ce urma sa raspund si eu la acest subiect cu o mica prezicare( ca tot veni vorba despre aglomeratie pe pagina anterioara): Acesta este un avantaj principal pentru mine care diferenteaza masina personala de transportul in comun(de unde locuiesc eu desigur): Aglomeratia! Eu sunt o persoana claustrofoba care nu suporta spatiile restranse si implicit spatiile restranse aglomerate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Gygyman6



Data înscrierii: 24/Aug/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2009
Mesaje: 68
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 15 Oct 2008 18:07:52    Titlul subiectului: 99610

Pai multi isi cumpara masini numai din spiritu de individualist, si si ca sa se deie mari ca au bani sau din alte motive, dar poate ca cel mai important motive e ca firmele de transport public nu atrag calatorii, deoarece stiu ca unii nus permit masina si nau de ales. Solutii ar fi multe da eu zic ca un buna ar fi sa fie pentru un oras, sa zicem Bucuresti ca e destul de mare si permite, mai multe firme de trasport in comun, da nu ma refer la microbuze sau numai autobuze. Ma refer si la tramvaie etrou, poate si monorail. In Tokyo is din cate imi amintesc 5 sau 8 companii de metrou fiecare cu linii separate. Desigur asa ceva inca e un vis pentru noi doar stim cate interese sunt, concurenta este un fel de drac pentru alesi si stiu ca cineva nou venit care investeste sis respecta calatorii ar putea rasturna o regie dintr-un oras. Pana o sa avem noi asa ceva o sa se umple drumurile de masini personale iar nepotii nostrii o sa vada mijloace de transport in comun doar la muzeu la Discovery in documnetare care arata ce tampenii or facut romanii.
_________________
JJJ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Oct 2008 12:29:03    Titlul subiectului: 99668

Cat timp serviciile de transport public vor continua sa fie o bataie de joc la adresa calatorilor, treaba cu renuntarea la masina personala in favoarea transportului in comun e pur SF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Oct 2008 16:25:39    Titlul subiectului: 99723

Se pare ca aceasta discutie, pe un alt ton se poate regasi si pe alte forumuri, de exemplu Daciaclub:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=126750&hl=

Ce ma bucura acolo este ca sunt si oameni care sunt pro transport in comun. Totusi este un mare dezechilibru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Aug/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 10:28:44    Titlul subiectului: 102164

Intrucat am auzit diferite pareri (nu ma refer la cele de pe forum), cum ca largirea soselelor ar fi o solutie pentru fluidizarea traficului (mai exact: "ne putem descurca si cu masinile personale, daca s-ar face strazi mai late"), atasez poza urmatoare (primita pe mail, nu cunosc autorul...):


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.04 kb
 Vizualizat:  de 8511 ori

1.jpg



_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 17:09:34    Titlul subiectului: 102175

bogdanpopescu:

Citat:
daca mergi cu masina, inseamna ca poluezi orasul in care locuiesti. Eu, fiind bucurestean, nu vreau ca acest oras sa fie poluat si mai rau. Deci, voi, cei care merg zilnic cu transportul in comun, sunteti ecologisti si ecologiste! Wink


Si transportul in comun polueaza, ca tot din masini e alcatuit. Chiar si troleibuzele, tramvaiele si metrourile pouleaza, folosind curent electric, a carui producere polueaza la fel de mult (parca am mai citit o discutie de acest gen tot aici pe forum). Rolling Eyes

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Gygyman6



Data înscrierii: 24/Aug/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2009
Mesaje: 68
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 17:20:27    Titlul subiectului: 102178

Da deacord ca polueaza dar sursa de energie vine de la centrale electrice departe de oras in multe cazuri iar daca centra e ecologica nu ar mai fi polare decat de la autobuze ca si acestea la randul lor ar putea functiona cu ulei de alune sau ceva de genu pentru ca stim ca motorul diesel a fost facut sa functioneze cu acest lichid numai ca am uitat multi de acest lucru.
_________________
JJJ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paul_bv



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2009
Mesaje: 62
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 18:54:15    Titlul subiectului: 102180

herminedirt a scris:
Si transportul in comun polueaza, ca tot din masini e alcatuit. Chiar si troleibuzele, tramvaiele si metrourile pouleaza, folosind curent electric, a carui producere polueaza la fel de mult (parca am mai citit o discutie de acest gen tot aici pe forum). Rolling Eyes


Daca pana si transportul electric polueaza eu nu stiu ce sa mai zic. Curentul este produs din apa sau vant in majoritatea tarilor mai decente din Europa (probabil te gandesti la centralele nucleare). Cea mai buna solutie este sa renuntam la masinile personale si sa luam bicicleta. Iar daca se face un scurt calcul vei ajunge la concluzia ca intr-un autobuz in care se afla 60-70 persoane polueaza mult mai putin decat 60-70 de SUV-uri, masini de oameni saraci, asa cum sunt romanii.
Sincer va spun ca eu refuz sa folosesc masina personala (chiar daca as avea). Mi-am cumparat bicicleta, ce nu necesita o mare intretinere, mai fac si miscare. Dar din pacate, dupa mentalitatea romanului, acest mijloc de locomotie reprezinta "masina saracului". Tot noi suntem cei care gasim milioane de scuze (nu sunt conditii, ma murdaresc si etc.). Asta e din pacate Sad. Planeta noastra se stinge REPEDE, iar noi nu vom apuca vremurile in care se ne vedem nepotii daca nu se face ceva in legatura cu poluarea dusa la extrem... Putin cate putin s-ar putea face, dar suntem prea comozi si in fond suntem putini celora care le pasa de ceea ce se intampla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 4 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community