Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun versus masina personala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 09:08:46    Titlul subiectului: 139501

guest a scris:
Ultimul exemplu in Bucuresti, cu linia 86 in week-end dupa ora 21 troleul vine la 128 de minute ???

La troleibuze exista probleme mari cu lipsa personalului suficient, adica nu are cine sa le conduca. De aceea CUP'ul este prost.

guest a scris:
Asa ca eu ma intreb cum promoveaza oficialitatile din Bucuresti transportul in comun in dauna masinii personale ?

Stai putin, dar cine a zis ca se intentioneaza asa ceva? Chiar e greu de observat ca RATB'ul cauta prin toate mijloacele sa descurajeze folosirea de catre public a propriilor servicii? Nu e deloc ciudat, desi aparent este. Sa nu uitam ca pe vremea comunsitilor, transportul public a fost tinut intentionat in stare de subdimensionare si precaritate tehnica, ani de zile.

Astfel, adaptandu-se la situatie, ITB'ul facea tot posibilul ca sa se scape de cat mai multi clienti, pentru ca nu puteau fi serviti toti si important era doar sa ajunga clasa muncitoare cumva la lucru. De aceea nu se publicau modificarile de linii si nu se afisau corect in statii programele. Se pastra o tacere strategica, in speranta ca multi vor renunta la transportul in comun, mergand pe jos. La fel e si acum, mentalitatile nu s-au schimbat prea mult in aceasta privinta. De ce sa-si faca cineva batai de cap? Le creste salariul daca se agita mai mult?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Apr/2017
Mesaje: 6218
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2011 20:54:01    Titlul subiectului: 141237

Totusi eu am o mirare, pretul carburantilor creste intr-un ritm galopant, dar traficul este tot acelasi, aceleasi blocaje, aceeasi nebunie. Am crezut la un moment dat ca o parte din oameni o sa mai renunte la masini si o sa mearga inspre metrou sau RATB dar se pare ca m-am inselat. Sa vedem ce o sa se intample cand motorina si benzina va ajunge undeva pe la 7 RON/litru.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 03:56:33    Titlul subiectului: 141256

Parerea mea este ca Bucurestiul, in ciuda celor 1000 de stele, este o cauza pierduta in materie de transport in comun. Pur si simplu, nu exista in randul factorilor de decizie nici interes pentru imbunatatirea lui. In general, in orasele romanesti, s-a ajuns la situatia de azi ca urmare a cresterii accentuate a populatiei oraselor mari, combinata pe de o parte, cu tembelismul edililor pentru care si caruta cu cai este un mare mister tehnologic si pe de alta, cu dorinta chiar a regiilor de transport de a scapa de cat mai multi calatori cu putinta, un reflex idiot ramas din perioada comunista, si perpetuat de anumiti directori si sefuleti care considera regia de transport tarlaua proprie.

Transportul public din Bucuresti, si in general din Romania, nu va iesi din mocirla actuala cu citeva spoieli ieftine ("ieftine" nu in sensul de pret), echivalente cu o frectie la piciorul de lemn. E nevoie de o interventie ferma care trebuie pusa in aplicare fara concesiuni. Fara un plan de transport public (care pentru Bucuresti chiar exista, dar nu l-a pus nimeni in practica la peste 15 ani de la elaborarea lui), cu o retea bine pusa la punct care sa ofere legaturi pe care sa te poti baza intre punctele cu flux mare de calatori, traficul auto va creste pina cand orasul se va bloca total, asa cum au atentionat si specialistii care au elaborat studiul JICA.

Ideea de baza este ca transportul in comun pur si simplu nu este o solutie atractiva in momentul de fata. Eu cred ca multi ar prefera sa mearga cu transportul in comun, daca ar avea parte de conditii civilizate de calatorie, ceea ce nu e cazul. De exemplu, ce s-ar intampla daca toti cei care au acces cat de cat facil la rutele de transport public si-ar lasa masinile acasa si ar merge cu RATB + metrou la lucru? Ar face fata Metrorex'ul si RATB'ul la acest influx de calatori cu parcul existent? Raspunsul il stim cu totii, deci eu cred ca aici e cheia problemei.

Asa ca lumea va continua sa mearga cu masina proprie, pentru ca nu toti sunt masochisti sa accepte conditiile de transport de tip BDSM oferite de RATB/Metrorex.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 11:44:02    Titlul subiectului: 141267

Aș dori să punctez câteva aspecte:
1) Dacă numărul de mașini care se plimbă prin București scade, cu același număr de vehicule poți să transporți mai mulți călători, deoarece crește viteza de circulație și eventual poți să ai mai multe ture;
2) Nu înțeleg de ce poliția nu-i vânzează pe cei care stânjenesc circulația vehiculelor R.A.T.B. Ar curge amenzile fără număr, fără număr, așa că și-ar rotunji veniturile;
3) Bucureștenii sunt sado-maoschiști. Văd că nu mai au pe unde să circule, văd că nu mai au pe unde să parcheze, dar cu toate astea nu-și mișcă fundul din mașină. Da, sunt și oameni care CHIAR au nevoie de mașină și îi înleleg, dar restul?
4) Așa, cum s-a mai zis, R.A.T.B. are mentalitate comunsită. Vai, Domane, cum să fie între Unirii și P-ța Charles du Gaulle, în afară de linia expres 783 și o altă linie de autobuz paralelă cu linia de metrou? Dacă 381 care iese din Pasajul Unirii are destui călători care călătoresc pe porțiunea Sf. Gheorghe - P-ța Victoriei (pe toată această porțiune sau pe anumite segmente), de ce nu ar avea călători un 231 P-ța Unirii - P-ța Victoriei - P-ța Charles du Gaulle - Arcul de Triumf - Băneasa (care să aibă stație și la "Scala")? Îi afectează statutul lui 783? Puțin îmi pasă. Eu sunt călătorul, băi șmechere! Ai înțeles? Plus că consideră un fapt normal numărul mare de transbordări. Cine are chef să tot schimbe și să tot aștepte în stație când e frig de crapă pietrele, plouă torențial sau bate un vânt de îți intră praful peste tot?
5) Mentalitatea "vehicule vechi = vehicule proaste", "vehicule noi = vehicule bune". Ai, nu mai spune! Nu toate vehiculele vechi sunt proaste, și chiar dacă unele nu sunt chiar așa de bune (a nu se înțelege rable) le păstrezi până ai unele noi ca să poți crește parcul circulant și să oferi condiții bune de călătorie! Oare nu s-o face o dată Criț Criță ca să intre cu mașina într-un stâlp și să crape? (el, nu stâlpul).
6) Trasee aiurea-n tramvai (unele dintre trasee nu toate) și programe de circulație făcute în bătaie de joc. Cum în Cart. Roșu, care nu are într-adevăr prea mulți locuitori, dar care e parte componentă a Bucureștilui să vină autobuzul o dată la 40-50 de minute? Evil or Very Mad La fel și cu 682 în week-end.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 02/Iun/2016
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2011 19:26:40    Titlul subiectului: 141778

Prefer sa merg cu masina personala din simplul motiv ca imi place. Stiu ca unii or sa sara cinci metri in sus, dar asta e. Daca am libertatea sa imi cumpar masina personala si sa o exploatez, de ce sa nu o fac?
Stiu ca transportul in comun ar merge mai bine daca am fi mai putini pe drum, dar ganditi-va ca si noi am circula mai bine daca nu am mai acorda prioritate unui autobuz care iese din statie si nu am mai incetini ca sa nu ne rupem masinile cand trecem peste liniile de tramvai. Atunci, hai sa descurajam transportul in comun, nu? Pai, nu. Hai sa lasam natura (umana sau nu) sa se autoregleze. Daca intr-adevar ar fi atat de bine sa mergi cu RATB-ul si asa de nasol cu masina, toti am lasa masinile pe dreapta. Uite, sunt eu mai ciudat. Nu imi place sa imi rup hainele de pe mine in aglomeratie, sa ma ploua in statie, imi place sa deschid geamul exact atat cat vreau eu, sa pornesc sau sa opresc aerul conditionat si caldura asa cum vreau, sa fumez daca vreau si sa ascult ce muzica vreau exact la volumul la care vreau. Nu in ultimul rand, imi place sa miros odorizantul de la oglinda, si nu subtiorile unor oameni care se intorc de la munca. Asa ca incercati putina prudenta, nu sariti repede cu descurajatu' si platitu' in plus. Platim deja destule taxe...

_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2017
Mesaje: 242
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 00:08:55    Titlul subiectului: 141781

Si mie mi-ar placea sa deschid fereastra la serviciu si sa respir aer curat. Mi-ar placea sa pot sa merg pe trotuare. Mi-ar placea ca toate strazile care se "modernizeaza" sa mai aiba un loc pentru spatiu verde, nu sa se toarne asfalt peste tot pentru ca orice retardat sa-si lase masina acolo. Mi-ar placea sa nu fie atat zgomot.

Mi-ar placea sa mai existe oameni, nu marionete, care sa corecteze devierile naturii umane (sau mai bine zis animalice). Ma refer la primari aici.

Si sincer, mi-ar placea (cu toate ca asta m-ar afecta si pe mine) sa se puna niste taxe mult mai mari pentru achizitionare masini, benzina, asigurari. Pentru ca se pare ca doar de partea financiara tin cont unii.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 02/Iun/2016
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 01:07:42    Titlul subiectului: 141782

Imi plac masinile, aproape orice forma ar avea si, surpriza, domeniul auto e deja impozitat mai mult decat viciile. 70% din pretul combustibililor sunt taxe si accize. Tu nu vezi ca din banii aia se fac tot felul de idiotenii? Da, si mie mi-ar placea sa fie aer curat, dar nenorocirea e ca nu masinile sunt de vina ca Bucurestiul este un oras care sta pe loc de 20 de ani. Comunitatile trebuie sa tina pasul cu cetatenii care le compun, si nu cetatenii trebuie sa se opreasca din evolutie ca sa nu ramana primariile in urma, altfel ne intoarcem la tatuca Stalin.
Deja suntem suprataxati si nu doar pentru masini, nu cred ca e nevoie sa apara fel de fel de indivizi cu idei noi pentru taxe si interdictii. Ce mai urmeaza, sa refacem circurile foamei si sa daramam peretii dintre apartamente si sa locuim claie peste gramada in hale, pentru ca ar fi mai usor de incalzit si s-ar consuma mai putina energie? Stiu ca societatea in care traim e construita pe multe conceptii gresite, dar eu nu cred ca e cazul sa ajungem la butoiul lui Diogene.

_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2011 13:16:37    Titlul subiectului: 142830

As fi tare curios cati dintre gladiatorii de pe-aici folosesc transportul in comun exclusiv, sau merg pe jos! Ca orice exagerare, nici o extrema, dar nici cealalta nu este buna. Nu il inteleg pe cel care nu s-ar da jos din masina nici sa mearga pana la piata, dar nici nu il cred pe cel care zice ca el merge exclusiv pe jos sau cu transportul in comun, orice ar fi. Nu i se poate lua omului placerea condusului, placerea masinii, confortul, mai ales pe distante lungi sau pentru diverse activitati importante. Intr-adevar, poate in Romania, pretul trenului este inca atit de scazut incat, daca vrei sa faci o economie, poti merge taras grapis pana la destinatie. Dar pe-afara, treaba nu sta chiar asa. In tarile mai dezvoltate, singurul serviciu de transport public care intr-adevar este cu mult mai rentabil, este cel de cale ferata de foarte mare viteza. Adica: intr-adevar daca ai treaba si vrei sa mergi de la Roma la Milano, iei Sageata care te duce acolo in 3h si nu faci 700km pe autostrada. Dar ce te faci de exemplu in Anglia (tara cu cel mai are pret la calatoria cu trenul/km) unde platesti pentru 100km, 80 de lire in 2 persoane. Pai as fi absolut nebun, sa iau trenul si sa nu inchiriez o masina, nu? Despre transportul public local, in general, el este un serviciu care iti foloseste in principal la mersul la munca, la evitarea traficului, a ideii de parcare. Ca pret in schimb, nici o mare diferenta intre acesta si mersul cu masina. Revin la cazul Romaniei, unde pretul calatoriei e sub derizoriu. Nu este nici asta corect.
Si colac peste pupaza nu cred nici in revolutionarii incalzirii globale, care altceva decat sa te pisalogeasca la cap cu fa aia si ailalta, nu fac nimic. Nu rezolva poluarea industriala, concomitent cu problema cererii cat mai crescute, nu rezolva problema poluarii oceanelor, a taierilor de paduri, a realelor probleme de mediu. Nu cred, si nu voi crede niciodata ca masinile, cel putin la tehnologia actuala, sunt cauza principala a poluarii. Nu cred nici ca asa-zisul transport pe fire, dar pe roti este solutia, atit timp cat pana la energia cu adevarat curata mai este mult timp. Nu inseamna ca il exclud, pur si simplu nu cred in talibanismul (vorba cuiva de pe-aci) iubitorilor (ma rog!!) de troleibuze. Daca este asa, oameni buni, transformati-va masinile personale in troleibuze, sau cel putin in masini electrice si dati un real exemplu societatii. De asemenea, nu cred in faptul ca serviciul de calitate de transport public are vreo mare legatura cu mijlocul folosit. Poate numai atunci cand acela are o valoare istorica... si poate nici atunci. Omul vrea sa aiba posibilitatea sa se miste, atit! Serviciu bun poti presta si cu autobuz si cu troleibuz si cu tramvai si cu amfibuz si cu supraetajat si cu gondola etc. De ce sa nu avem o combinatie armonioasa intre toate acestea? Sau de ce sa nu alegem ce e mai la indemana sau mai usor in a implementa? De ce sa nu ne uitam putin spre inainte si sa cercetam sa inovam?
Parerile de mai sus imi apartin, si sunt ale unui simplu client aproape permanent de transport public, cu multa experienta in calatorie. Am fugit, ca ma asteapta bicicleta jos, sa o duc acasa, sa iau masina si sa plec Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2011 20:14:39    Titlul subiectului: 142841

Recunosc că folosesc exclusiv mașina personală pentru a mă deplasa la muncă, dar asta pentru că locul de muncă se află în afara localității în care locuiesc (Brașov) și bineînțeles transportul local și suburban de aici (scuzați expresia) este muci. Nu aș avea cum altfel să ajung la muncă. În schimb dacă mă deplasez prin oraș, cu toate că încerc să evit acest lucru din cauza poluării, o fac pe jos.

Cu toate astea aș dori ca data avansată de UE cu privire la o decizie pe această temă, relatată de Gândul, să se devanseze cu muuuuult...

Pentru cei cu idei de genul „mă dau cu mașina că așa-mi place mie”: v-ați gândit vreodată că prin asta obligați pe foarte mulți să inhaleze foarte multe gaze nocive emise de voi? Sau comoditatea personală este pe deasupra stării de sănătate a altora?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Apr/2017
Mesaje: 6218
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Apr 2011 12:01:41    Titlul subiectului: 142856

Ionescu a scris:
As fi tare curios cati dintre gladiatorii de pe-aici folosesc transportul in comun exclusiv, sau merg pe jos!
Eu sunt unul dintr ei.
Ionescu a scris:
Intr-adevar, poate in Romania, pretul trenului este inca atit de scazut incat, daca vrei sa faci o economie, poti merge taras grapis pana la destinatie.
Rugamintea mea este ca in preajma Sfintelor Sarbatori pascale sa lasam ipocrizia la o parte. Nu esti tu in masura sa iti dai cu parerea despre tarifele din Romania, care ai un salariu la nivel de Europa de Vest. Traieste matale pe plaiurile mioritice cu un salariu de 200-300 euro/luna si pe urma mai discutam despre preturile prea mari la transport...
Ionescu a scris:
Dar pe-afara, treaba nu sta chiar asa. In tarile mai dezvoltate, singurul serviciu de transport public care intr-adevar este cu mult mai rentabil, este cel de cale ferata de foarte mare viteza.
Fals inca o data. De ce francezii investesc iar in tramvaie ? De prosti ce sunt ? De ce nemtii sau austriecii investesc in tramvaie ? Numai de dragul de a avea tramvaie ? De talibani ce sunt ? Hai sa fim seriosi...
Ionescu a scris:
Revin la cazul Romaniei, unde pretul calatoriei e sub derizoriu. Nu este nici asta corect.
Aceeasi rugaminte, sa lasam ipocrizia la o parte... Nu inteleg pe cei care isi dau cu parerea despre transportul public de la noi, dar stau in Anglia si vin in tara din an in paste si se cred mari experti in transportul in comun din Bucuresti si alte orase, dar nu se lovesc de realitatea zilnica. Cui ii place sa conduca, ok, sa conduca, nu ii rapeste nimeni placerea dar sa stea...2 ore in trafic, in timp ce mijloacele de transport in comun sa aiba banda 1 rezervata, sau sina separata de trafic in cazul tramvaielor. Asa se intampla in Budapesta de exemplu.
Ionescu a scris:
Daca este asa, oameni buni, transformati-va masinile personale in troleibuze
Referitor la acest subiect. Eu nu sunt un extremist al troleibuzelor ca altii, dar pun si eu o intrebare. Sa ne uitam la Bulgaria, Ucraina sau Moldova de peste Prut. Ei cum de si-au pastrat retelele de troleibuz (cu unele exceptii). De prosti ce sunt ? Care este argumentul logic ? La noi in multe orase troleibuzul a disparut din cauza rentabilitatii (motivul oficial). Pai, Ucraina de exemplu o duce mai bine ca Romania ? Si acolo culmea mai gasim in Harkov, DAC-uri romanesti, pe care ei le pretuiesc mai mult decat noi (vezi aici la topicul aferent de la subforumul Troleibuze).

Referitor la viziunea autoritatilor locale in legatura cu transportul in comun, as spune un banc la final: "-De ce primarul Radu Mazare a desfiintat transportul electric si pus palmieri in Constanta ? Simplu...maimutele cu BMW-uri erau deja acolo" Very Happy

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Apr 2011 21:27:17    Titlul subiectului: 142868

Nu o sa raspund provocarlor de ma sus atit timp cat parctic sunt fix aceleasi raspunsuri. A fost o parere de client si, mai mult, de platitor de taxe si impozite acasa, si de contribuitor la bugetul romanesc si pe alocuri, local.
Mai mult, am scris si eu despre realitatea zilnica in locurile in care am petrecut-o. E dreptul meu la opinie, chiar daca castig meritat si prin lupta de 6-7 ori 300 pe luna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 308
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 13:44:15    Titlul subiectului: 142950

Ionescu a scris:
Despre transportul public local, in general, el este un serviciu care iti foloseste in principal la mersul la munca, la evitarea traficului, a ideii de parcare. Ca pret in schimb, nici o mare diferenta intre acesta si mersul cu masina. Revin la cazul Romaniei, unde pretul calatoriei e sub derizoriu. Nu este nici asta corect.
Complet de acord. As fi curios insa, in metropolele vestice pe unde mai umbli, pensionarii au gratuitate pe toate mijloacele de transport de suprafata? Ca prin Paris, de exemplu, am inteles ca numai in anumite conditii primesc gratuitate si in rest primesc reduceri sau platesc abonament normal.
Cat priveste incalzirea globala si poluarea auto.... transportul rutier in totalitate inseamna sub 5% din emissiile globale de CO2. Deci sa se mute cu cautarea de solutii in alte parti.
Ai dreptate si cu rentabilitatea transportului in comun. Francezii si nemtii trc la tramvaie pentru ca-si permit (subventie de la primarie), nu pentru ca si-ar amortiza rapid investitia (la 1,7 euro biletul, minus cheltuielile in cat timp amortizezi un tramvai de 2 milioane de euro)?
Caile ferate in schimb sunt private.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Apr/2017
Mesaje: 6218
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 19:22:34    Titlul subiectului: 142962

Urmand rationamentele voastre (trunchiate), hai fratilor sa desfintam transportul in comun din Romania ca si asa nu e bun de nimic si sa mergem toti cu masina personala. Ca vad ca spre asta bate rationamentul vostru... As putea spune clasic romanesc, a ajuns o rusine sa mergi cu transportul in comun. Voi priviti doar partea financiara ! Dar intreb eu, ce capacitate are un tramvai Siemens Combino de exemplu ? Dar nu cred ca va puteti gandi mai departe de cifra 5 (numarul de locuri dintr-o masina).
De ce credeti ca este promovat transportul in comun intr-o tara civilizata (nu este cazul nostru) cu locuitori civilizati (nu este cazul nostru nici in viitorii 100 de ani) ? Doar de dragul subventiilor ? De ce se promoveaza mijloacele de transport de mare capacitate fie ele tramvaie, autobuze articulate sau dublu articulate, troleibuze articulate, sistemul light-rail (acolo unde se poate) ? Dar vad ca nu ati spus nici un cuvintel despre Viena, care dupa parerea mea ar trebui sa fie un model pentru transportul in comun din Europa. De asemenea nu ati spus nici un cuvintel despre Bogota si al sau sistem de transport bazat pe autobuze de mare capacitate, cu cale separata de trafic, pe partea stanga a bulevardelor. A fost un documentar si pe Discovery pe tema asta. Sau poate va uitati doar la emisiunile cu masini Very Happy

Revenind la titlul topicului, intotdeauna voi alege transportul in comun, mai ales intr-un oras cu peste un milion de masini, care nu are decat putin peste o suta de mii de locuri de parcare.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 08:06:59    Titlul subiectului: 142989

Nu vreau sa contrazic pe vreunul din ante-vorbitorii mei, dar vreau sa adaug ceva, fiindca tot s-a vorbit de "libertatea" de a conduce si "placerea" sau "neplacerea" de a calatori dupa caz, fie cu transportul public, fie cu masina personala. Problema este ca in orase precum Bucurestiul, supraaglomerat si cu densitate enorma, nu putem da satisfactie fiecarui cetatean sa aleaga "ce ii place" fiindca pur si simplu fiindca strazile nu au capacitatea de preluare suficienta pentru a da posibilitatea fiecaruia sa calatoreasca cu ce vrea si nici nu avem bani sa dezvoltam transportul public peste tot unde e nevoie. Cu alte cuvinte, e nevoie sa facem niste compromisuri.

Scopul infrastructurii de transport este asigurarea mobilitatii populatiei, nu a indivizilor. Adica este vorba de eficienta globala, nu individuala. Si eu am masina, si imi place sa o folosesc. Dar stiu ca balanta inclina in favoarea transportului individual numai in tarile subdezvoltate si inapoiate, asa cum e Romania. Nu putem largi toate strazile si face metrou peste tot unde ar trebui din simplu motiv ca nu exista bani pentru asa ceva. Nici n-ar fi posibil fiindca nu poti demola jumatate de Bucuresti ca sa largesti in toate locurile unde ar fi necesar. Deci aceasta "democratie" de care se vorbeste e o democratie prost –inteleasa, fiindca in toata lumea interesul public este prioritar fata de interesul individual.

In transportul urban si peri-urban, aceasta libertate de a da fiecaruia posibilitatea sa calatoresca "cu ce ii place" e valabila doar intr-un singur caz: anume daca ritmul de dezvoltare a infrastructurii (rutiere, de transport public sau ambele) este mai mare decat ritmul de crestere a cererii de transport. Aceasta conditie in prezent mai este indeplinita partial doar in zone precum America de Nord, Australia etc. unde zonele metropolitane ale oraselor mari au fost gandite in general pe "orizontala" iar infrastructura rutiera (autostrazi) a avut loc sa se dezvolte mai repede decat a crescut cererea de transport. Si astfel toata lumea e fericita. Iata de ce in multe orase mari americane de exemplu transportul public, mai ales in zonele suburbane, e prost sau ineficient sau pur si simplu inexistent, fiindca nu e neaparat nevoie de el. Incet-incet, si acolo incepe sa se schimbe "placa" pe masura ce ritmul de urbanizare se accelereaza.

Dar in orasele europene, care traditional sunt "compacte" si au o in general o densitate urbana mare, conditia de mai sus nu mai e indeplinita de mult, decat in cel mult in unele zone periferice, iata de ce in acest caz balanta inclina (sau mai bine zis in cazul oraselor romanesti, in special Bucurestiul, ar trebui sa incline) spre transportul public.

E limpede ca transportul public nu poate fi niciodata mai confortabil decat cel privat, dar beneficiile primului fata de al 2'lea sunt evidente intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul. Dar atat timp cat serviciile de transport public vor continua sa fie o BATAIE DE JOC la adresa publicului calator, orice idee de incurajare a acestuia in detrimentul masinii personale ramane o mare aberatie. Si de 20 de ani nu vad pe nimeni sa "ia taurul de coarne" in aceasta problema.

In Occident, utilizarea transportului public e o chestiune de eficienta. Acolo transportul de suprafata merge bine, metroul vine la 2-3-4 minute la orele de varf, in tramvai nu e plin de seminte si probabil conexiunile la transport sunt foarte bune. Stii sigur ca trenul/autobuzul/metroul vine la ora la care trebuie. In Romania nu stii daca autobuzul ajunge in statie cand trebuie si nici nu stii ca odata ajuns te poti urca in el. Iar cand te urci, mirosi transpiratia nespalatului de langa tine si auzi manelele urland din telefoanele unor cetateni discriminati si nu numai (nu vreau sa generalizez, dar stim cu totii ca aceste aspecte sunt reale si deranjante).

S-a discutat si despre rentabilitatea transportului public si s-a spus ca ar trebui sa alegem ce e mai la indemana sau mai usor de implementat. Problema asta e foarte nuantata, in sensul ca transportul public, peste tot in lumea civilizata, nu este direct profitabil, fiind subventionat. Profitul sau exista insa, fiind intr-o salvare a comunitatilor de la alte cheltuieli mult mai mari si disfunctionalitati mult mai grave. Desi bugetele oraselor romanesti se duc in proportie de o treime si chiar mai mult pe asfaltari si "modernizari" de drumuri, situatia traficului se inrautateste continuu. Pe de alta parte, s-a dovedit ca, acolo unde transportul public functioneaza eficient, societatea are numai de castigat, pana la ultimul membru al ei, inclusiv acei impatimiti ai autoturismului propriu si atotsuficient.

S-a mai spus si ca vesticii introduc tramvaiul pentru ca isi "permit" (ca si cum transportul electric ar fi un lux) si pentru ca e subventionat de stat. Realitatea e ca transportul electric cu tramvaie si troleibuze obliga lumea sa tina cont de prezenta sa si isi castiga mai repede o clientela stabila,datorita infrastructurii stabile, generatoare de dezvoltare durabila, prietenoasa ca interfata tocmai datorita acestei stabilitati si previzibilitati. Dar in acelasi timp constituirea unei retele de transport electric obliga edilii la responsabilitate in deciziile urbanistice si la lasarea specialistilor sa-si spuna cuvantul. Cine sa faca asemenea planuri in Romania stiut fiind ca rezultatele se vad dupa mai mult de 4 ani (adica in viitorul mandat) si s-ar putea ca altul sa culeaga roadele?
guest a scris:
Referitor la acest subiect. Eu nu sunt un extremist al troleibuzelor ca altii, dar pun si eu o intrebare. Sa ne uitam la Bulgaria, Ucraina sau Moldova de peste Prut. Ei cum de si-au pastrat retelele de troleibuz (cu unele exceptii). De prosti ce sunt ? Care este argumentul logic ? La noi in multe orase troleibuzul a disparut din cauza rentabilitatii (motivul oficial). Pai, Ucraina de exemplu o duce mai bine ca Romania ?
Motivatia e dubla:

1. Sovieticii nu cred ca au umplut imperiul de tramvaie si troleibuze de dragul ecologiei si a dezvoltarii durabile, ci mai curand pentru ca aveau nevoie de combustibil mai mult pentru alte "jocuri si activitati". Cei care ati apucat anii '70 – '80 observati ca extinderea destul de rapida a transportului electric chiar si in Romania a fost urmata de restrictionarea carburantilor, asta ca sa nu ne facem iluzii ca pe atunci iubea cineva tramvaiele si troleibuzele in Romania.

2. In Romania si alte tari foste socialiste, economia subterana a jucat si pe vremea comunistilor un rol important. Spre deosebire de asa-zisul capitalism in care traim astazi, comunismul a stiut sa negocieze foarte abil cu acest aspect grav, care pana la urma submineaza economia nationala. Daca recunosti ca nu poti opri in nici un fel furtul de motorina, atunci incearca sa limitezi fenomenul. Cum? Promovand transportul electric, mai ales daca dispui de o infrastructura care produce curent electric ieftin. Asta e toata filozofia.
Kaleun a scris:
As fi curios insa, in metropolele vestice pe unde mai umbli, pensionarii au gratuitate pe toate mijloacele de transport de suprafata? Ca prin Paris, de exemplu, am inteles ca numai in anumite conditii primesc gratuitate si in rest primesc reduceri sau platesc abonament normal.
Dar v-ati intrebat ce s-ar intampla daca pensionarii din Bucuresti de exemplu nu ar avea gratuitate? Pai cei care au mers o viata intreaga fara bilet, tot asa ar merge si in continuare. Iar cei care sunt corecti, si-ar fi ajustat pofta de a calatori la strictul necesar, ceea ce este absolut normal in toata lumea civilizata. Din fondurile economisite, nealocand asa-zisa subventie pentru pensionari s-ar putea face multe: separarea transportului public de traficul general, vehicule noi, sisteme moderne de urmarire a traficului etc. Ca urmare, RATB-ul ar mai atractiv pentru bucuresteni si ar face incasari din ce in ce mai mari. Dar v-ati intrebat vreodata: daca facem civilizatie, castigam automat voturile celor civilizati? Nu este mai sigur sa ne bazam pe votul (SIGUR!) al pensionarului care merge gratis cu autobuzul?

Pe de alta parte, cred ca e clar pentru toata lumea de ce nu vrea nimeni sa se stie exact numarul real al celor care beneficiaza de subventie. Pai daca s-ar intampla asta, atunci cum si-ar "subventiona" RATB'ul propria neperformanta, din moment ce subventia asa-zisa "pentru pensionari" acopera si furtul de orice fel din RATB, risipa etc? Au gasit o metoda prin care sa fure, sub pretextul ca ii ajuta pe pensionari. Cu alte cuvinte, politica de rahat a PMB si RATB consta din subventii si ochi inchisi fraudei, in loc de investitii. Scarbos.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 02/Iun/2016
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2011 12:21:12    Titlul subiectului: 143448

Departe de mine gandul ca transportul in comun e inutil. Eu am spus ce prefer eu. Si eu folosesc din cand in cand transportul in comun, dar prefer masina personala din motivele pe care le-am mentionat mai sus. Nu se exclud unul pe altul, treaba nu e simpla deloc. In SUA in oraselele mai mici nici nu exista transport in comun si daca nu ai masina esti mancat. Nu e bine nici asa. Dar e imposibil ca pentru a parcurge o distanta de cativa kilometri, timpul sa varieze intre 30 de minute si o ora si jumatate. Plus de asta de ce sa descurajam ceva cand putem sa incurajam contrariul? Benzina a trecut de 6 lei pe litru, asigurarea e si ea destul de mare, impozitele pe vehicule tot asa, nu vi se pare ca suntem taxati destul de mult? Deja un plin ma costa cat jumatate de salariu minim pe economie. Nu e destul? Nu vreau sa ma aprind aiurea, dar colegilor de forum care spun ca trebuie descurajat transportul cu masina personala pot sa le raspund doar cu calcule matematice. Parcurg pe luna cu masina cam 1000 de km pe luna. La un consum de 10l/100Km asta inseamna cam 100 de litri pe luna. 600RON. Masina mea consuma mai mult, dar nu se pune. Impozitul este in jur de 200RON/An, asta inseamna aproape 17 RON pe luna, iar asigurarea este aproape 600RON/An ceea ce inseamna 50 RON/Luna. Daca adunam, o masina cu un consum normal, exploatata in regim normal zilnic te costa 667RON pe luna. Daca nu casau aproape toate RdS-urile si DAF-urile si existau destule masini pe drum cat sa vina cat de cat, era convenabil sa mergi cu RATB-ul, asa platesc atat cat ma costa si merg in conditii civilizate, "o tai" pe stradute ca sa evit traficul si asta e.
Dar vorbim vorbe, pentru ca problema e pusa gresit. Sunt complementare, nu se exclud ci se completeaza.

_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 03:50:04    Titlul subiectului: 144758

adrian rosca in alt topic a scris:
Anticipez ca o sa fie extrem de greu de convins onor conducatorii auto sa-si mute masinile de acolo, pentru simplul motiv ca n-au unde sa si le duca, majoritatea celor care isi parcheaza masinile fiind locatarii din blocurile ce marginesc mareata sosea Titulescu. Daca ii mai punem la socoteala pe cei ce lucreaza la magazinele de la parterul blocurilor, pe cei care isi duc/iau copii la scoala 3 sau pur si simplu fac cumparaturi la Mega Image, o sa fie un fel de razboi de gherila intre politia rutiera, hingherii de masini si soferi.

Da, dar avem spatiu verde pe mijlocul bulevardului

Va rog frumos sa NU atentati la spatiile verzi de pe Titulescu, dintre sensurile rutiere si liniile de tramvai, si sa va doriti pieirea lor!!! Latimea unui spatiu verde de pe un sens, dintre fetele exterioare ale bordurilor - deci cu tot cu latimea bordurilor - nu este mai mare decat jumatate de banda de circulatie! O banda de circulatie ar trebui sa aiba 2.80 m latime ca sa incadreze macar un autobuz. Daca "defrisezi" copacii aia amarati, ce obtii?! Latesti strada cu vreo 1.50 m pe fiecare sens, numai bine pentru o pista de biciclete Twisted Evil !

Dupa ce ca Bucurestiul pierde de la an la an zeci de metri patrati de spatiu verde in favoarea teraselor de prost-gust si vilelor guzganilor, asta mai lipsea, p-asta n-o mai facusem: sa radem copacii ca sa latim strazile, ca nu mai avem loc cu masinile, dom'le! Cati metri patrati - ca de "hectare" nici nu indraznesc sa pomenesc - de spatiu verde au amenajat primarii bucuresteni postdecembristi?!?!

In loc sa incurajam transportul public in defavoarea masinilor personale, noi taman pe dos facem Twisted Evil ! Hai sa scoatem toate liniile de tramvai din Bucuresti si toate firele de troleu - ca asa cum a zis un mare edil de la Pont, ne incurca masinile - si "sa redam traficului auto inca o banda de circulatie"... Am mai zis-o aici pe forum de nenumarate ori: noi romanii ne-am invatat prost si am luat numai cutumele cele mai tampite din Vest - plimbatul cu masina -, nimic bun n-am luat! Onor conducatorii auto n-au decat sa-si vanda masinile daca n-au unde le tine, iar cei care vin la cumparaturi dinafara orasului ii poftesc sa-si lase masina "la poarta" urbei si sa ia metroul... Cu banii din vanzarea masinilor pot sa-si "faca stocul" de cartele de metrou si carduri RATB, si-asa e criza si s-au scumpit combustibilii, mai mergem si "la comun" ce sa faci... Calatoria cu metroul e infinit mai ieftina decat litrii de benzina arsi aiurea in trafic! Daca pe plozii de la scoala ii ia/duce mamica cu tramvaiul sau cu metroul, ii dor ochii si nu mai invata bine? Le afecteaza psihicul cei 700 V CC de pe reteaua electrica? Pe mine nu ma plimba mama la scoala cu masini straine - nici cu Dacia macar - si am terminat binemersi de ani buni scoala si cu note bune...

Va poftesc sa vizitati orasele din Ardeal, mai precis bd. Revolutiei 1989 din Timisoara sau bd. Revolutiei din Arad, sa vedeti ce inseamna un bulevard civilizat, cu tramvaie si spatiu verde intre linii si sensurile rutiere...

Sunt extrem de satisfacut ca Pasajul Basarab a fost proiectat doar cu doua benzi pe sens si, spre disperarea multora, are si tramvai pe mijloc, he he Very Happy .

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Mar 21 Iun 2011 19:53:06, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 10:34:17    Titlul subiectului: 144761

Pai atunci hai sa facem Titulescu artera pietonala si sa circule doar tramvaiul pe acolo Evil or Very Mad

Daca baietii au construit mastodontul hobanat si au adus traficul infernal pe Titulescu, atunci trebuie sa-si asume niste consecinte. Trotuarele nu au cum sa le micsoreze cum s-a intamplat la pasajul Muncii, iar cu masinile parcate pe prima banda vor fi ceva probleme, dupa cum am mentionat in mesajul anterior, asa ca? Urmam exemplul Buzesti si ne apucam de demolat?

Pana una alta traim in Bucurestiul anului 2011 si nu in nu stiu ce oras din Ardeal, Europa occidentala sau chiar Adjud. Si pana se va extinde metroul ca sa poti circula fara probleme dintr-o parte in alta a orasului vor mai trece cel putin 20-30 de ani. Iar chestia cu transportul in comun momentan nu este decat un slogan, din pacate. De exemplu, de la mine de acasa pana in centru fac mai mult de 45 de minute cu troleibuzul sau tramvaiul. Asa ca prefer masina. Daca mi s-ar oferi alta posibilitate, ar fi altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 12:48:37    Titlul subiectului: 144766

Pasajul este excelent, mastodont nemastodont e o lucrare mare si degajeaza traficul.

Dar iar incepeti cu ideile sa ne vindem masina? Ce urmeaza, sa traim in corturi si sa mancam numa frunze? Transportul este si privat si public, nu se poate numai de un singur fel. Extremismele nu sunt bune de nici un fel. Renuntati la copilarismele gen fire de troleu pana in holul blocului si tramvai pana in dormitor. As fi curios cati dintre voi si-au vandut masinile sau nu le mai folosesc absolut deloc. Pana la urma tine de dorinta fiecaruia. Parca am abolit un sistem care impunea binele, acum ce facem? Impunem alte soiuri de bine?
Imi place transportul public, il sustin, dar nu voi spune niciodata ca renunt la masina. Le folosesc impreuna! Este mereu necesar un echilibru, o stare stationara a lucrurilor spre care dorim sa tindem!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Apr/2017
Mesaje: 7984
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 13:55:17    Titlul subiectului: 144772

E corect, e dreptul fiecaruia, numai ca prin alte zari de dreptul asta se uzeaza cu mai mult discernamant, vizibil in cantitatea infinit mai mare de bun simt si spirit civic. Atunci cand viata ta privata influenteaza negativ viata unei comunitati, avem o problema...
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatilor!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 30/Apr/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 20:47:29    Titlul subiectului: 144876

Imi pare rau, oameni buni, dar gresiti fundamental Exclamation

Colegul radub are perfecta dreptate, fiecare dintre noi avem drepturi si libertati. DAR libertatea mea si drepturile mele nu inseamna anihilarea libertatilor si drepturilor celorlalti. Este un concept de baza al unui sistem democratic real - ceea ce, cu parere de rau, luati-va gandul, dar in Romania nu exista. Libertatea a fost prost inteleasa de romani de la bun inceput Exclamation Fac doar ce-mi place mie si am drepturile mele, doar ale mele, de restul fraierilor nu ma intereseaza. Nu se face asa ceva, domnilor! A trai intr-o comunitate implica renuntarea la anumite "placeri ale vietii" pentru binele intregii comunitati, nu lupta cu indarjire impotriva semenilor doar pentru propria persoana... Comunitatea este formata din mai multi indivizi, nu individul formeaza comunitatea...

Voi chiar nu va ganditi ca, la fel ca voi, mai sunt si altii care gandesc exact la fel, doar pentru ei? Si ce rezulta? O jungla urbana in care fiecare sofer injura si claxoneaza alti 50 de soferi, la randul lui primeste "binecuvantari" de la acesti 50 de soferi, vatmanii si soferii RATB participa si ei la "concert", impreuna cu calatorii tramvaielor si troleelor, pietonii de pe trotuare au si ei "repertoriul" lor pentru soferii care parcheaza aiurea pe trotuar, unde le vine, la acest "repertoriu" adaugandu-se o alta "simfonie" a cate unui sofer care nu gaseste loc de parcare... Pe buna dreptate ca ne transformam cu totii in niste primate consumatoare de frunze, care duc o lupta de supravietuire in aceasta jungla urbana... Conchid ca voua, posesorilor de automobile personale, chiar va place sa injurati si sa fiti injurati, sa va pierdeti ore intregi in trafic si intersectii blocate si sa va faceti sange rau... Dar ce conteaza, aveti dreptul si libertatea de a avea masina personala... injuraturile si nervii vin ca bonus la pachet Laughing

Nimeni nu este "extremist" si nimeni nu a pretins tramvai in baie si troleu in dormitor. Sunt alti doritori pe forum care vor statii de metrou la fiecare colt de bloc, magistrale de metrou sub fiecare alee si straduta si statiile sa fie dotate cu lifturi pentru fiecare scara de bloc, la fiecare etaj Smile . Asta da exemplu de extremism... Smile Imi doresc doar un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct - indiferent prin ce este realizat, metrou, troleibuz, tramvai sau autobuz -, sub o singura autoritate - nu metroul sub Transporturi si RATB-ul sub Primarie -, cu un singur sistem de taxare, cu puncte de interconectare eficiente, cu trasee gandite si facute pe baza unor studii de specialitate, care sa lege eficient toate zonele urbei, astfel incat sa nu-ti mai acorde posibilitatea alegerii folosirii automobilului personal, ci doar a minunatelor membre inferioare, cu care sa te deplasezi intre statii si punctele de interes. Eu, in schimb, sunt curios de altceva: cati dintre cei care sustin sus si tare ca transportul cu masina personala este complementar celui in comun chiar isi lasa masina acasa si o folosesc doar cand au absoluta nevoie de ea - cu discernamant, asa cum zice colegul de mai sus -, in rest folosind transportul in comun? Nu e nevoie de raspuns, vad cu ochiul liber ca foarte putini spre nimeni... Sa-mi spuna cei care locuiesc in Europa Occidentala si pretind ca s-au cizelat si cunosc ce e ala "transport civilizat eficient", in ce oras au vazut circul si debandada din Bucuresti, ma refer la trafic, civilizatia soferilor, transportul in comun... Unde vad masini parcate aiurea, care stanjenesc tramvaiele, intersectii infundate de zeci de masini, injuraturi, etc. Eu n-am vazut asa ceva unde am fost... Si va rog sa nu mai dati ca exemple orasele si sistemul de transport suprateran american, pentru ca nu sunt exemple demne de urmat. Intreaga infrastructura americana de transport - in comun sau cu masina personala - a fost cladita si gandita doar pe baza exploatarii "aurului negru" si nimic mai mult. Pe americani nu-i doare gradul de poluare al oraselor, gradul de poluare al intreprinderilor lor, litrajul imens al masinilor pe care le produc, orice proiect international privind ecologia americanilor le este indiferent...Cand s-au vazut stramtorati de pretul crescand al petrolului si costul de exploatare, au pornit campanii de "democratizare" a tarilor cu zacaminte importante de petrol... Cate orase americane poseda sistem de transport in comun electric - exceptand metroul?

Nu, nu ne apucam de demolat - decat doar daca este nevoie - si nu ne apucam de taiat copacii, ci ne apucam de facut parcari in spatele blocurilor si in afara orasului (subterane, supraterane, pe mai multe nivele, cum or fi ele). Nu incurajam transportul cu masina personala, ci il descurajam in favoarea transportului in comun. Ce-ar fi fost daca fiecare dintre cei 300 de oameni care umplu un tramvai V3A ar fi avut masina personala? Daca reteaua de metrou sau de tramvai nu este suficient extinsa momentan, pasul pe care ar trebui sa-l facem fiecare este sa ne luam masina personala? Corect, daca ni s-ar fi oferit o alta varianta, ar fi fost altceva, dar romanului ii mai si place sa se resemneze, e foarte comod si delasator... E obisnuit sa aiba totul de-a gata, gratis, fara ca el sa faca ceva pentru, un efort... Gandire tipic romaneasca: suntem in Bucuresti, nu in Viena, Amsterdam sau Paris, hai sa-l facem sa arate ca atare, dupa chipul si asemanarea noastra si dupa gandirea noastra Laughing Retezam toti copacii si toate parcurile si turnam asfalt in loc, eventual trantim un mastodont de sticla, latim bulevardele la 4-5 benzi pe sens si dam liber la sute de masini, scoatem toate liniile de tramvai si le bagam prin pamant - ne incurca, mai presaram ici colo niste monstri de sticla intre monumente, chinuim vreo trei-patru magistrale de metrou, ca sa aiba tanti Floarea din blocul B53 din nu stiu ce cartier statie la scara si obtinem... voi ziceti ce...

Precum am zis, in loc sa luam ce trebuie si ce e frumos de afara, luam exact ce nu trebuie, ba mai mult, il mai si "adaptam nevoilor noastre", dupa sistemul nostru de valori: libertatea si dreptul meu mai presus de tot si toate...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iun 2011 08:35:47    Titlul subiectului: 144932

In lumea asta, la 90% din populatie putin le pasa ce scoate masina lor pe teava, cat timp celor care ar trebui sa le pese de calitatea vietii nu le pasa deloc si tolereaza taierea padurilor, distrugerea sistemelor de irigatii si altele, iar masurile asa-zis ecologice sunt de fapt masuri care sa favorizeze niste firme care importa masini sau alte produse cu un standard de mediu ceva mai ridicat, pe care le impun la preturi duble fata de tara de origine.

In toata lumea sunt aglomeratii in trafic la anumite ore, poate nu tot timpul ca in Romania sau alte republici bananere, dar faptul ca multi oameni depind de masina nu inseamna comoditate, ci necesitate. Sau poate pentru unii, un standard de viata mai ridicat. Nici o problema, acestia vor fi primii care isi vor lua masini nepoluante, cand mafia petrolului va disparea si se va da drumul pe scara larga la tehnologii nepoluante pentru transport.

Din pacate, asta nu se va intampla prea curand, fiindca Petrolul si Automobilul conduc in prezent lumea, nu respectul pentru om si natura. Pe plan local, acestea se diversifica in mii si mii de alte bisnitarii de tot soiul.
Kaustik a scris:
Si va rog sa nu mai dati ca exemple orasele si sistemul de transport suprateran american, pentru ca nu sunt exemple demne de urmat. Intreaga infrastructura americana de transport - in comun sau cu masina personala - a fost cladita si gandita doar pe baza exploatarii "aurului negru" si nimic mai mult.
Dezvoltarea urbana a oraselor americane a fost de asa natura incat transportul public in general este ineficient in suburbii, si asta in primul rand din cauza densitatii reduse. Nu e vorba daca e un sistem "demn de urmat" sau nu, e pur si simplu vorba de eficienta. Acolo e mai eficient asa.
Kaustik a scris:
Cate orase americane poseda sistem de transport in comun electric - exceptand metroul?
Din cate stiu eu, cam 25 - 30.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2011 13:53:36    Titlul subiectului: 147569

500E inchiriat masina, cu benzina cu tot, 2000km, cu drumuri la aeroport, cu opriri si autonomie completa, 2 persoane.
195E drumurile la aeroport + 88E trenul pentru drumurile la una din plimbari + 40 trenul pana in alt oras la vizitat + restrictii la ore + 40E transportul in zona + restrictii la alte ore, gen noapte, ziua, orare aiurea...+ Dumnezeu stie cat de platit pana la restul de 2000km.
Voi ce ati alege? Sa nu mintiti ca nu ati alege masina mica, ca nu va crede nimeni! Laughing
Da, imi iau masina mica, pentru ca fara ea nu se poate avea o viata normala nicaieri in lume Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Oct 2011 13:45:12    Titlul subiectului: 149216

De ce am senzatia, ca peste tot mai nou se pune problema gresit, in ceea ce priveste transportul? Transportul public este un serviciu prestat ca sa ii ajute pe cetateni sa ajunga cat mai multi deodata in conditii bune, intr-un anumit loc, nu?
Apoi se pune problema care sunt mijloacele mai bune mai rapide impreuna cu problemele de infrastructura si asa mai departe.
Despre mediu si poluare ar veni cam a treia prioritate. Se pare ca din nu stiu ce ratiuni, in nici un caz nobile la ora actuala, asta a devenit prima prioritate. Deci transportul public, nu mai e serviciu de transport, ci serviciu de mediu! Asa o fi corect?
Din pacate, serviciile de mediu nu isi fac treaba si nu trateaza cauzele poluarii reale, care vine din industrie si din cea mai mare crima: taierea continua, mafiota si necontrolata a padurilor din toata lumea Sad Asa ca nu ne ramine de facut decat sa tratam cum putem efectele, frecand intens piciorul de lemn.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 10:56:40    Titlul subiectului: transp vs masina 151524

fantt in alt topic a scris:
Se poate discuta legat de sanctionare eventual pentru cei care stau in zona (desi avand case, ar fi normals a parcheze in curte, in spatiu deshis sau in garaj)...cei care nu locuiesc acolo ar trebui sanctionati fara discutie, nu ii obliga nimeni sa vina cu masina daca nu sunt locuri de parcare in zona...asta cu sa se faca parcari pentru toti si oriunde e o idee tipic romaneasca, pe principiul ca daca mi-am luat masina statu trebuie sa imi asigure n-spe locuri de parcare oriunde am eu nevoie....degeaba facem strazi daca le folosim ca loc de parcare, daca primarii nostrii ar fi niste oameni pe care i-ar interesa sa faca ceva pentru oras, ar aplica sanctiuni dure pentru parcare ilegala

Foarte corect, cine spune ca trebuie sa fie locuri de parcare orisiunde ? Daca in Piata Iancului nu sunt, in Pantelimon se gasesc, sunt numai 2 km intre Iancului si Pantelimon. Daca vin de la Cluj cu masina distanta de la Iancului la Pantelimon e neglijabila. Daca stau in Militari si am treaba la Iancului iau metroul ca e mai rentabil !
Sau poftim, in Ferentari - iau un local pana la 119 apoi 104 si apoi pe jos o statie. Sa nu-mi spuneti acum ca toata lumea e handicapata si trebuie dusa cu masina pana-n sufragerie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2011 14:02:33    Titlul subiectului: 151533

Mi se pare ca in topicul asta are dreptate toata lumea, dar nimeni nu are dreptate.
Cei care au inventat transportul public sunt sigur ca l-au inventat cu gandul la cat de bine va fi pentru client, nu la cati bani poate el castiga din asta. RATB si celelalte regii si firme, firmulite si individuali din tara tot la asta se gandesc, cum sa sara in ajutor bietului om care trebuie sa se deplaseze. In nici uncaz nu se gandesc transportatorii astia cum sa faca ei bani, indiferent cat de sifonat sau intoxicat coboara pasagerul din vehiculul de transport in comun. Asa ca ne dam seama cu totii de ce astia dezvolta in mod corespunzator reteaua si dotarea tehnica.
Pe de alta parte, eu, cand merg cu masina unde am chef, nevoie, sau obligatie stau cheia langa broasca usii si ma gandesc de o mie de ori cate noxe scot pe goarna, nu cumva sa tuseasca vecinul meu care trece pe strada cu muzica din masina la un nivel depasind cu mult zgomotul unui MIG care decoleaza cu fortaj, si asta la ore tarzii din noapte.
Nu pot fi de acord cu nimeni. Recunosc ca merg la serviciu de preferinta pe jos, pentru ca o miscare de 20 min. nu poate prinde rau, dar daca distanta ar fi mai mare as contribui la bunastarea benzinarilor si garajistilor, mai degraba decat la cea a firmei de transport public, pentru ca pana la statia de masina merg pe jos 5min in alta directie decat scoala, astept (sau nu astept, daca am noroc sa nu se strice microbuzul) si apoi cobor la o distanta de cateva minute de scoala.
Pe de alta parte, omul nu merge numai la serviciu. Mai are si alte nevoi sau chefuri. Pai daca vreau sa merg la cineva care sta in Iancului, ca de asta era vorba mai sus, si sa-i aduc o juma' de porc de la rudele lui din provincie, ca tot vin in capitala, nu vin cu trenul cand am masina si dau statului atatia bani ca s-o am. Si nici nu vreau sa parchez in Pantelimon si sa duc jjumatea de porc in brate, in loc sa opresc in proximitatea destinatarului. Si, scuzati licenta, ii bag in ma-sa pe toti aia care fac reguli care ma dezavantajeaza.
In legatura cu pretul transportului in tara asta, ii aduc aminte concetateanului meu, dl Ionescu, faptul ca onor "criza" mi-a redus salariul in iunie 2010 pentru cel mult sase luni, dar nu s-a grabit sa reduca si preturile, ba dimpotriva.
Solutia e, pana la urma, nu sa alegem intre masina proprie si trannsportul in comun, ci intre mersul "cu jocul" la serviciu si statul acasa in timpul liber.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community