|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 26 Oct 2005 14:31:58 Titlul subiectului: Autobuze ROMAN & ELCAR Igero |
366 |
|
Dorian Igescu vrea sa urce Romania in autobuzul sau
Dorian Igescu, un fost inginer al societatii „Rocar“, nu si-a gasit linistea pana nu a creat autobuzul viselor sale, dupa un concept propriu, cu fonduri private. Si-a facut firma si a investit in primul vehicul de transport interurban economiile facute in perioada in care a lucrat ca director tehnic la cea mai mare fabrica de autobuze din Chile. Adica in jur de 100.000 de euro. Are un partener chilian, care a finantat firma, un spatiu inchiriat la Roman Brasov si energie cat sa schimbe tot parcul national de autobuze.
Inginerul Igescu este un personaj pitoresc, devorat de pasiunea pentru automobile. Destinul acestuia s-a impletit dintotdeauna cu pasiunea. Dupa ce, la 12 ani, parintii l-au convins cu greu ca este prea devreme pentru a strange maruntisul cu care urma sa cumpere tabla si piese „de la Predoleanu“, a ajuns un inginer respectat, cu brevete de inventii si inovatii. Dar si concurent pe cursele de masini de Formula 3 desfasurate in tarile fostului bloc comunist. Ba chiar constructor de masini pentru competitiile EASTER si vicecampion, in 1988, cu un monopost cu o caroserie de sticla, prima de acest gen. Pe unde a trecut, a lasat in urma autobuze cu amprenta Igescu: la Rocar, in 1991, a fost unul dintre pionierii care au lucrat la modelul R 207. Anii de cautari si teste l-au impins si in proiecte mai sofisticate, multe dintre ele ramase la stadiul de macheta sau prototip functional. In 1995, la Grivita, a dezvoltat prototipul „Grivbus“, un concept de microbuz avansat pentru acea vreme in Romania. In ianuarie 2000 a semnat un contract cu „Metalpar“, societate din Santiago de Chile care detine o cota de piata de 75% pe piata autobuzelor din tara sud-americana. Acolo a coordonat cateva proiecte de autobuze noi si a elaborat strategii de dezvoltare. S-a intors la Bucuresti in august 2003, cu un singur gand: sa puna pe roti o afacere cu autobuze create in Romania, pe munca si ideile sale.
Primul model a costat 100.000 de euro
„M-am specializat in mai multe tari din Europa si America de Sud si, timp de trei ani, am fost directorul tehnic al fabricii de autobuze din Santiago de Chile. Dupa aceasta perioada am tinut sa vin acasa pentru ca mi-am dat seama ca pot avea propria firma. Am ajuns la Bucuresti, m-am apucat de lucru, am facut primul model si de aici a inceput totul“, povesteste Dorian Igescu. A facut primul model acasa: a cumparat piesele si le-a asamblat intr-un garaj modest, de 100 de metri patrati, cu teama ca nu-l poate scoate pe usile inguste. Trei oameni au lucrat noua luni la primul autobuz, investitia fiind de circa 100.000 de euro. „Am pus la bataie toate castigurile realizate in perioada cat am fost director in America de Sud si am primit un sprijin si de la prieteni. Am investit tot ce am avut si am realizat modelul Igero“, povesteste Igescu. Al doilea autobuz a fost realizat in doar sase luni. Chiar daca lansarea noilor modele s-a facut chiar langa sediul RATB, cei care se ocupa de transportul bucurestenilor nu l-au bagat in seama.
Pentru ca nu putea sa-si transforme garajul in fabrica de autobuze, a cautat o locatie in apropiere. „Am incercat RATB-ul, au fost si alte propuneri, dar nu ma avantajau. Pentru ca am colaborat o lunga perioada cu cei de la Roman Brasov, am avut o oferta si din partea lor. Nu grozava, dar ceva mai putin rea, vizavi de ceea ce doream eu“, spune patronul societatii El Car. A incheiat un parteneriat cu Roman si asa a creat urmatoarele autobuze. „Chiar daca voi produce in curtea unor societati cum sunt Roman Brasov sau Mercedes, El Car va fi o societate romaneasca, a mea. Ne vom pastra identitatea. As putea sa ma descurc mult mai bine daca as vinde o parte din independenta la care tin atat. Dar nu o vand. Am acceptat, in schimbul locatiei si al unei parti din investitie, sa realizez pentru Roman o parte din autobuzele pe care ei le-au expus la TIB. Dar ele raman opera EL Car“, precizeaza omul de afaceri.
Interes din strainatate
Dupa lansarea primului model au aparut mai multe oferte, dar majoritatea presupuneau renuntarea la idee sau intrarea proiectului in patrimoniul altei firme. N-a fost interesat sa vanda. S-a simtit insa incurajat de promisiunile viceprimarului Razvan Murgeanu care, dupa ce a vazut autobuzele, a zis ca Primaria Capitalei ar putea cumpara doua bucati. A urmat o discutie cu primarul general, insa reprezentantii RATB au ramas neinduplecati. Daca autoritatile romane par sa nu fi vazut operele inginerului Igescu, sprijinul a venit din afara tarii. Viceministrul afacerilor externe al Republicii Chile, Cristian Baros, aflat intr-o vizita oficiala in Romania si ambasadorul acestei tari la Bucuresti, Manuel Enrique Hinojosa Munoz, l-au vizitat pe inginerul roman, interesati fiind de costuri si de posibilitatea exportului autobuzelor „Igero“ pe piata sud-americana.
O companie israeliana s-a aratat interesata sa finanteze si chiar sa preia tot ce presupunea producerea autobuzului romanesc. „Suntem la inceput, inca nu am setat un mod de lucru cu bancile. M-au contactat mai multe societati din afara granitelor, dar nici una din tara. Daca nu ar exista interese, piata ar putea «inghiti» usor circa 500 de autobuze de acest tip“, spune Dorian Igescu.
Pana acum, in asteptarea ofertei, au fost construite doar cinci autobuze, trei interurbane si doua urbane. Pretul pentru cele urbane pleaca de la 65.000 de euro, autobuzul fiind dotat cu sistem de motorizare Euro lll. Modelul are 55 de locuri, din care 22 pe scaune, poate atinge o viteza maxima de 80 de km/h si are o autonomie de circa 800 de kilometri. Pretul autobuzelor interurbane porneste de la 75.000 de euro. Modelul consuma 14-15 litri/100 km - jumatate din cat consuma un autobuz din aceeasi clasa, importat -, are o caroserie autoportanta si poate fi dotat full option. „Motoarele pentru Igero nu sunt produse in tara. Aici nu se produc motoare care sa functioneze bine in Romania. Folosim motoare Cummins si MAN, dar masinile sunt facute in asa fel incat sa accepte orice tip de motor doreste clientul“, precizeaza creatorul celor doua modele.
Operatiunea Autobuzul ar putea avea happy-end
Este un business constructia de autobuze? Cu siguranta, daca ar fi cerere. Experienta lui Dorian Igescu arata ca, in conditiile in care indutria autohtona de profil a disparut, reprezentantii administratiei locale din Bucuresti si din tara nu sunt prea interesati de un parteneriat cu un constructor roman. Chiar daca ar putea cumpara de la acesta cu 30% mai ieftin decat din import. De mentionat ca „Igero“ a trecut cu bine testele Registrului Auto Roman si primele modele au fost deja inmatriculate. Mai interesati de autobuzele „made in Romania“ par strainii, care pun insa conditii pe care Igescu nu vrea sa le accepte. „Un autobuz ca al meu, in Spania, se vinde si cu 140.000 de euro. Asta este pretul gamei cu podea coborata, aer conditionat si accesorii de top“, afirma patronul societatii El Car.
Pana cand nu vor exista primele comenzi ferme, nu se poate lucra inca pe flux. „Cand voi avea propria fabrica, voi sti ce sa fac pentru a fi eficient“, spune Dorian Igescu. In asteptarea acelui moment insa, foloseste in continuare angajatii de la Roman Brasov, isi dramuieste banii si cauta o locatie buna sau un parteneriat pentru a-si pune pe o fundatie solida afacerea la care a visat de cand era copil. Cu atat mai mult cu cat alinierea la normele Uniunii Europene obliga Ro-mania sa inlocuiasca aproape in intregime parcul actual, aproximativ 7.000 de autobuze urmand a fi schimbate in urmatorii trei ani.
George Stoica
http://www.sfin.ro/articol_2775/dorian_igescu_vrea_sa_urce_romania_in_autobuzul_sau.html
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 10 Noi 2005 00:25:46 Titlul subiectului: |
1838 |
|
Anul acesta la TIB au fost prezentate 2 autobuze urbane 100% romanesti:
Roman 17.280 HOCLL (autobuz standard de 12m si capacitate de 99 pasageri din care 35 pe scaune) si ELCAR IGERO (autobuz mediu de 8.5m ce poate transporta 55 pasageri din care 22 pe scaune).Autobuzele dispun de podea joasa doar in zona de mijloc unde a fost amenajat un loc special pentru persoanele aflate in scaune cu rotile.
Pozele sunt in ordinea urmatoare: ELCAR IGERO interurban
ELCAR IGERO urban 8.5m
ROMAN 17.280 HOCLL urban 12m
Sursa pozelor: http://www.cargomagazin.com sectiunea Postere Cargo
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.62 kb |
Vizualizat: |
de 52377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.15 kb |
Vizualizat: |
de 52377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.41 kb |
Vizualizat: |
de 52377 ori |
|
Ultima modificare efectuată alin la Mie 23 Noi 2005 21:21:50, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 10 Noi 2005 01:15:24 Titlul subiectului: 888888888 |
1842 |
|
Romanul mare aduce al El Car... cred că la origine e tot Elcar. Fața mi se pare puțin cam rotundă... și ușile din față și spate poate că ar trbui să fie uși duble (ca cea din mijloc). În rest, mi se par Ok. Când o să vedem unul în circulație?
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 10 Noi 2005 01:53:40 Titlul subiectului: |
1850 |
|
Intr-adevar Romanul este dezvoltat pe baza lui ELCAR.
Iar in legatura cu aparitia lui totul depinde de licitatiile de achizitie ale regiilor autonome de transport public din tara.
Sa speram ca va avea succes. Oricum pretul lui este in jur de 85000 EUR
mult mai mic decat pretul unui MAZ.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Noi 2005 14:33:31 Titlul subiectului: |
1907 |
|
la varianta urbana cel putin, e total aiurea usa simpla din spate (aia din fata o mai trecem cu vederea, ca si la alte modele cu usa dubla soferii deschid in general doar una din usi)
|
|
Sus |
|
|
7158
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mar/2006 Mesaje: 16
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 19:56:49 Titlul subiectului: |
3058 |
|
Cred ca arata mai bine Roman-ul cu parbrizul mai patratos (in partea de sus, jos arata bine rotunjit).
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 20:19:26 Titlul subiectului: |
3065 |
|
Roman 17.280: Nu-mi place botul rotund (la fel la celelalte modele), usile ar trebui dublate (pentru aglomeratie) iar spatiul pt usi largit, iar forma geamurilor in diagonala, primul de sus pana-n pamant iar ultimul micut si "cocotat", nu prea arata bine.
Din departare botul rotunjit pare fata unui metrou usor cum am vazut in alte tari in poze.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 22:12:33 Titlul subiectului: |
3096 |
|
Exact de aceeasi parere sunt si eu. Unghiul geamurilor este prea mare. Ideea e buna, numai ca unghiul este prea mare. Parbrizul este prea rotunjit sus, iar usa din spate ar trebui dublata. La ROMAN in schimb imi plac foarte mult farurile! Bravo! Punct in minus este amplasarea scaunelor dupa sofer. Si la ROMAN si la ELCAR aceste scaune sunt puse invers mersului.
Legat de interioirul autobuzului ROMAN. Sunt prea multe trepte, chiar foarte multe. Nu vreau sa fiu rautacios, dar MAZ-urcile stau mai bine la acest punct. Atat la ROMAN cat si la IGERO urban am observat materiale folosite la transformarea maxi-taxiurlor (corpuri de iluminat, podea, placajele, etc.). Scaunele in schimb par a fi confortabile si de calitate!
Totusi ma bucura faptul ca exista intetnia de fabricare de autobuze in Romania, dar trebuie luate in considerare si tendintele internationale, si anume usurarea de urcare si coborare a calatorilor.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:24:42 Titlul subiectului: Un fizic avantajos ? |
3249 |
|
Majoritatea participantilor de pe forum cunosc deja firma si ambitiile unui fost inginer de la Rocar. Iata situl sau oficial :
http://www.igero.ro/
Prototipurie Roman si Igero sunt destul de asemanatoare, normal, fiindca Igero si-a fabricat vehiculele la uzinele Roman ! Probabil ca s-au inteles pt ca Roman sa foloseasca designul Igero pt viitoarele sale autobuze.
----------------------------------------------------------------------------
Este clar ca usile cu un singur batant in fata si in spate sint un handicap pentru ElCar-Roman. Nu este clar de ce a fost aleasa aceasta optiune : nu mai era loc de usi cu doi batanti ? De ce, autobuzul are sau nu 12m ? Si daca are 12m, se pot pune usi duble, nu ?
Aspectul fatadei este foarte original, si ma tem ca extravaganta ii va purta prejudiciu. Un design mai clasic ar avea efect mai bun asupra eventualilor cumparatori.
Faptul ca partea laterala urca din fata pana in spate este datorat fara indoiala faptului ca podeaua urca dupa usa din mijloc (trebuie loc pt rezervoare, motor, etc). Deci, scaunele sint mai ridicate, si geamurile le acompaniaza.
Uitandu-ma mai bine la Roman, am remarcat ca si volanul este foarte mare, cat o roata de car. Asa-ceva nu se mai face de la sfarsitul anilor 70 in tarile civilizate...
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:42:49 Titlul subiectului: |
3256 |
|
Subscriu la punctu de vedere al lui Andrei. Fata e prea... nu stiu cum, nu merge! Trebuia un design mai clasic in fata... dupa mine, in rest e foarte ok.
Bravo Steagu Rosu! Chiar daca mutra futurista a autobuzului nu prea merge, totusi, ca design si proprietati, este un salt mare! Intr-adevar uzina creste si cred ca se va dezvolta ok. Bravo lor si la cat mai mult export si productie.
Vreau in romania sa ma plimb vu lucruri romanesti. Imi face placere asa ceva.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:46:05 Titlul subiectului: |
3257 |
|
Mie mi se par cam gretoase datorita formei lor exagerat de rotunjite, mai ales parbrizul ma inspaimanta...
Usile fata si spate sunt mult prea inguste pentru traficul actual, cel putin din Bucuresti...
E o incercare totusi, dar mult prea futurista. O forma mai simpla, gen Autodromo mi s-ar parea mult mai simpatica si apropiata...
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 23 Noi 2005 20:49:46 Titlul subiectului: |
3586 |
|
Azi 23 noiembrie 2005 la Aula Universitara din Brasov s-a deschis o expozitie(tine pana pe 25.XI.2005) . Aici participa si cei de la Roman cu noua gama de autocamioane si cu cele 3 bus-uri. Cu aceasta ocazie am putut intalni reprezentanti de la Roman SA cu care am discutat despre Roman 17.280 HOCLL. Acestia mi-au spus ca modelul prezentat este un prototip si ca odata cu intrarea lui in productia de serie va suferi anumite modificari in functie de preferintele clientilor. Modelul Roman 17.280 are podea joasa in partea de mijloc de la usa a 2-ua pana la puntea fata , 35 locuri pe scaune ( 99 in total) , aer conditionat de tip clima cu capacitate de incalzire/racire mare, afisaj electronic pe baza de LED-uri, casetofon + 8 boxe in salon , motor MAN 280 CP ,EURO 3 , 6 cilindri 6.871 cmc , frana de motor EVB , frana integral pneumatica pe disc-etrier, ABS,ASR . La capitolul performante : autobuzul atinge 80 km/h,poate ataca o rampa de max. 30% si poate functiona in regim de temperatura de la -30 la +45 grade Celsius. Cand stationeaza garda la sol se micsoreaza iar cand pleaca de pe loc aceasta se mareste .
Versiunea prezentata mai sus va avea in scurt timp un frate tot de 12m dar cu toate usile duble , punte joasa pe toata suprafata bus-ului ,motor MAN de 280 CP EURO 4 si cutie de viteze automata ZF cu 6 trepte.
Pozele cu cele 3 bus-uri le gasesti la adresa http://transportbrasov.trei.ro/prototip.htm
Bus-urile sunt garate intr-o hala de la Roman SA unde n-ai acces.
Bus-ul expus va fi folosit pentru omologarea de tip .
In scurt timp va aparea un al 2-lea tip de bus Roman 17.280 cu podea joasa in intregime , cu toate usile duble ,cutie de viteze automata si anvelope mai mici (de 275 in loc de 305 in prezent).
Bus-urile expuse cum am spus si mai sus sunt niste prototipuri care vor suferi modificari.
|
|
Sus |
|
|
Silviu D TM Vizitator
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 13:08:29 Titlul subiectului: |
3683 |
|
E anacronic sa incerci sa intri pe piata cu un autobuz urban ce are cutie de viteza mecanica. Subiectul a mai fost discutat pe forum, dar se pare ca cei de la Roman nu il frecventeaza. Efortul facut de cei de la Roman e remarcabil, insa din pacate solutiile petru care s-a optat nu sunt neaparat cele mai moderne. Probabil ca principalul atu e pretul de vanzare.
Partea de afisaj in fata si spate nu este legata estetic de suprafata vitrata (parbriz si luneta). Sistemul de prindere al afizajului este rudimentar (o bara ce strabate spatiul interior de la un capat la altul, lasand sa se vada - in partea din spate cel putin - cablul de alimentare. Nici din exterior, dar nici din interior afisajul nu are o suprafata bine delimitata, asa cum ar trebui sa existe la un astfel de vehicol al anilor 2000. Din punct de vedere al materialelor alese, combinatia este mult mai reusita comparativ cu Maz-ul.
Corpurile de iluminat nu sunt conform tendintelor actuale. In genere se folosesc corpuri de iluminat incastrate in tavan si nu aplicate. Sistemul de prindere al barilor de sustinere in partea superioara nu are de asemenea o solutie prea buna, la modelele constructorilor consacrati suruburile nefiind la vedere. De asemenea la interior se putea monta un afisaj care sa indice informatii despre traseu...
Ca si apect general exterior, linia dinamica a suprafetei vitrate nu e neaparat o noutate. Modelul de autocar B12 600 al firmei Volvo are o linie asemanatoare. Nu spun aici ca cei de la Roman ar fi copiat aceasta linie, si apreciez ideea lor, dar:
1. o astfel de linie este specifica unui autobuz interurban;
2. in genere marii producatori au optat pentru sistemele de lucru modulare, cu elemente repetitive, de aici rezultand o importanta scadere a pretului de productie. De exemplu de foloseste un numar mic de geamuri, majoritatea avand aceleasi dimensiuni, si putand fi mai usor inlocuite. La modelul de fata o astfel de inlocuire presupune comandarea unui anumit geam, realizat intr-o serie mai mica;
3. acest tip de linie nu poate avea continuitate in varianta cererii pentru un model de autobuz articulat. Chiar daca in momentul de fata nu exista cerere in aceasta directie, trebuie luata in calcul si aceasta varianta.
Despre partea de acces, din ce am citit mai sus, se pare ca lucrurile se vor schimba. Cat despre partea lipsa cabinei soferului, cred ca ideala ar fi varianta (des folosita de altfel) de semicabina, adica un spatiu partial inchis dar in nici un caz o cusca (cu care multi dintre soferii romani sunt obisnuiti).
De remarcat si partea de parbriz, careia i se putea gasi o varianta conceptuala mai buna, in actuala parand, in partea superioara, rupt de restul caroseriei. De asemenea, la acest capitol se incrie si forma ciudata a lunetei.
|
|
Sus |
|
|
NOA Vizitator
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 20:14:13 Titlul subiectului: jmmjmjm |
4069 |
|
Va exista varianta de 17-18m (articulata)
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 00:04:42 Titlul subiectului: |
9620 |
|
Cred ca deciziile de achizitie a unui parc de vehicule nu au nici o legatura cu aspectul estetic al masinii, ci cu costurile de operare, economicitate, mentenanta s.a.m.d . Eu zic ca e mai frumos ca un MAZ sau MERC. Bine ca au folosit si un florar la design in loc de echer (un coleg de al meu chiar a proiectat un BUS care seamana bine cu Roman, insa e interurban).
Daca regiile romanesti de transport ar alege produse romanesti in dauna celor straine, ar fi un caz simplu de discriminare pozitiva (aplicata cu succes in SUA in diverse domenii). Eu as fi pus niste taxe vamale protectioniste pe importul de autobuze si ii linisteam pe toti
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 09:51:29 Titlul subiectului: |
9672 |
|
daca mi-as deschide o firma privata de transport, MAZ 203 este primul
model pentru care as opta. iar la bani mai putini MAZ 103. sunt incomparabile
cu acele glume de la Roman. Mii de trepte in interior, cutie manuala,
finisaje din topor...ce mai, made in romanistan.
Eu inteleg ca e bine sa fii patriot, dar nu prost incat sa iei asa ceva mai
ales ca in romania sunt bani putini si nu ne putem permite lucruri slabe calitativ.
Daca stam sa analizam situatia, e mult mai bun si Isuzu Turcoaz decat
caricaturile alea.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 11:05:59 Titlul subiectului: |
9689 |
|
Poate daca le-ati vedea in realitate si ati observa interiorul cu finisaje de calitate mult superioara lui Maz 103 cu siguranta parerea voastra ar fi alta. Aceste autobuze sunt lux pe langa vechile Dac si Roman, si pot sa spun ca nu s-a facut un pas inainte ba chiar doi in acest domeniu in Romania.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 16:53:37 Titlul subiectului: |
9714 |
|
Autobuzele nu sunt produse de serie mare, nu se produc pe stoc. Daca comanzi 500 de autobuze poti cere ce vrei pe acel autobuz (sau aproape orice, dar poti cere cutie automata fata de una manuala, clima, alta dispunere a scaunelor, etc). Prototipurile au cutii manuale si finisari mai slabe pentru ca sunt niste bani imobilizati, ele nu se vor vinde ci servesc la omologare de tip si demonstrarea tehnologiei.
Motorul si CV sunt MAN si ZF. Suspensiile si ele cred ca sunt straine, ca nu face nimeni in Romania perne de aer. Partile cele mai susceptibile la defectiuni sunt straine
La Roman se fac structura, acoperirea ei (caroseria) si puntile.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 17:15:20 Titlul subiectului: |
9717 |
|
Prototipurile inghit bani multi la fabricare deoarece sunt unicate.In general de la prototip se mai dezvolta diverse idei.Interesant aar fi sa lanseze o serie "0" .Oricum,cred ca pe comanda vor costa destul de mult.Si unde sa le produca Dorian Igescu? La el in curte? Cred ca ar costa un astfel de autobuz mai mult decat unul de serie mare.Plus ca fiind serie zero nu se vor face piese de schimb iar defectarea unui autobuz pe traseu nu e de dorit.Si nu inteleg o chestie: de ce anumite produse romanestti sunt mai scumpe ca unele straine,desi sunt inferioare calitativ? Pana una alta,ne multumim cu MAZ,care reprezinta o treapta de la DAC la mercedes.Cred ca produsele romanesti sunt scumpe datorita crizei in care se afla producatorii.Altfel nu imi explic.
Daca la calitate si fiabilitate sunt indoielnice de pomana sunt ieftine,daca vor genera costuri de intretinere mari.Ideal ar fi sa fabrice si troleibuze.In alea as avea mai multa incredere.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 17:36:27 Titlul subiectului: |
9721 |
|
Seria "0" a aparut deja , s-au produs 3 Igero extraurban si 2 Igero urban urmatorul pas este producerea intre 30-50 de bucati dupa care se doreste marirea fluxului de productie la cel putin 200 unitati pe an. Chiar si cei din presa de specialitate au spus ca aceste prototipuri sunt costisitoare dar odata cu marirea fluxului de productie preturile vor scadea mult. Intr-o emisiune la un post local de televiziune domnul Nicolae patronul Roman SA a declarat ca un Roman 17.280 HOCLL ar putea ajunge intre 85000eur si 100000 in functie de dotari. Produsele Igero costa intre 65000 EUR si 85000EUR, fata de alti competitori reprezinta o alternativa buna.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 30 Dec 2005 02:14:38 Titlul subiectului: |
9807 |
|
Roman Brașov a câștigat un contract cu Armata SUA pentru 750 de camioane. Unul dintre acționarii majoritari la Roman a declarat că la începutul lui 2006 se vor angaja peste 2000 de oameni pentru a face față comenzilor, deoarece ,,din 2006 avem comenzi și pentru autobuze". Să înțeleg că deja se produc autobuzele Roman și ElCar?
|
|
Sus |
|
|
weeping eye Vizitator
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 18:28:35 Titlul subiectului: |
15280 |
|
Acest Dorian Igescu merita toata stima si aprecierea! L-am cunoscut personal cind lucra la CI Grivita ('99-'00) si m-a impresionat!
m-am bucurat nespus de mult cind am auzit (in primavara 2005) de autobuzele lui! Sint moderne, in pas cu vremea!
Asa cum se poate deduce, studiind chiar superficial infatisarea celor 3 autobuze prezentate la TIB 2005 (IGERO urban si interurban si Roman urban de 12 m), ideea apartine unui singur proiectant!
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 19:44:51 Titlul subiectului: |
16636 |
|
Testele pentru omologarea autobuzului Roman 17.280 HOCLL au inceput de cateva saptamani bune. Astazi dimineata am surprins acest autobuz pe Bd. Garii la intersectia cu Str.Harmanului si Bd. Al. Vlahuta . Scaunele autobuzului au fost inlocuite cu saci mari plini cu nisip pentru a atinge greutatea maxima admisa. Mai jos aveti o poza cu acest autobuz iar in spatele lui veti putea observa o basculanta ce face parte din noua generatie de camioane Roman.
Efectuati click pt a mari poza!
Ultima modificare efectuată alin la Joi 23 Feb 2006 09:23:17, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 22:21:08 Titlul subiectului: |
16657 |
|
Nici mie nu imi place fata aia rotunda!
Dar autobuzul in sine e o idee buna.
Apropo de cutie automata vs. cuitie manuala. Nu prea cred ca cutia automata e inicata pentru autobuzele grele care urca sau coboara pante cu inclinatie mare (gen 10%).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|