Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 19 Dec 2007 14:32:25 Titlul subiectului: Autobuze cu combustibili neconventionali |
85893 |
|
Vehiculele pe motorina pot fi convertite la gaz sau pot merge si ceva gen etanol, care castiga din ce in ce mai mult teren.
Cred ca acesti combustibili vor fi folositi, inca se lucreaza mult... poate ca e greu inca sa patrunda pe piata dominata de fortele petroliere. Cine stie...
Dar vor ajunge pe scara larga. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 1359 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 19 Dec 2007 18:46:01 Titlul subiectului: |
85901 |
|
Metoda pomenita de Ionescu este una des folosita dar care nu este pe termen lung.Daca diferentele ar fi atat de mari nu cred ca s-ar mai renta tramvaiul nicaieri, troleibuzul si mai putin.In cel de-al 2 lea caz ar fi mai adevarat si implicit mai de inteles in orase precum Vaslui, Targoviste si nicdecum Constanta sau Brasov.Oricum politica dusa este rau influentata de interese(nu din cele mai "curate"). |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 20 Dec 2007 18:56:16 Titlul subiectului: |
85920 |
|
Etanolul si alti combustibili "asa-zisi "ecologici" sau "moderni" sunt in mare parte un bluf. S-a demonstrat deja in multe privinte ca ce iei pe mere dai pe pere: costul combustibilului este un aspect, dar intra si costurile totale ale intretinerii vehiculului si eficienta sa. Un aspect extrem de important este ca etanolul nu are acum cerere mare! Pretul este mai mic si pentru ca este scutit de la accize, taxe si in unele locuri este chiar subventionat. Prea usor se cred toate articolele scrise la comanda sau in mod inconstient. Realitatea este cu totul alta.
La momentul actual nu exista o solutie reala la problema masinilor cu ardere interna, ci doar solutii de moment: GPL sau alti combustibili care doar reduc poluarea sau pot creste eficienta. Nu exista solutii care sa radicalizeze si de care ar fi nevoie: scaderea la jumatate a numarului de Jouli / masa transportata / kilometru, indiferent de conditiile de exploatare, luand in calcul si autonomia si toxicitatea directa sau indirecta fata de mediu, si costul de productie si intretinere la cele mai mici valori. |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 20 Dec 2007 18:56:19 Titlul subiectului: |
85921 |
|
Atunci de ce nu sunt utilizate pe scară largă aceste tehnologii? Chiar etanol sau gaz sau motor Euro4... tot emană noxe!!
Orice motor cu ardere internă emană CO (monoxid e carbon). Indiferent ce arde (desigur, cantitatea de CO depinde de combustibilul folosit). La acest CO se adaugă și alte gaze rezultate din reacțiile de oxidare energică ce au loc (arderea propriu-zisă) în funcție de componența combustibilului.
Pe când curentul electric poți foarte frumos să-l produci în termocentrale, centrale eoliene, eventual centrale atomice (deși aici se pune problema reziduurilor radioactive rămase). |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 23 Dec 2007 02:23:25 Titlul subiectului: |
85994 |
|
Retea de trolee sau tramvai alimentata de la centrala eoliana... tare!
Termocentralele polueaza... deci nu e buna. Cu centrale nucleare ar merge...
Nu, solutia vehiculeleor electrice va deveni mult mai viabila si poate mai ieftina, cand vehiculele vor fi autonome...
Deocamdata, viabila e, dar foarte scumpa. Totusi, care e optimul? _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 23 Dec 2007 19:56:23 Titlul subiectului: |
86016 |
|
Arunca un ochi pe harta retelei hidrografice a patriei... vei vedea ca exusta zeci (sau chiar sute) de baraje, din care doar o mica parte au si hidrocentrale... desi s-ar putea produce curent in majoritatea acestor baraje.
Termocentralele poluează, într-adevăr, dar câte rețele de transport electric poți să ții cu o singură hidrocentrală? Probabil destui km de rețea, fumul rezultat fiind ceva mai ,,slab" decat cel generat de 200 de autobuze.
Revenind la Brașov... este situat într-o zonă de munte, unde s-ar putea produce ușor energie eoliană, ca să nu mai vorbesc de hidrocentrale. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 9916 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Dec 2007 20:04:14 Titlul subiectului: |
86017 |
|
Intervin si eu in discutia cu centralele eoliene. Este o energie "nepoluanta" dar turbinele eoliene sunt foarte scumpe. Trebuie sa ai "resurse" de vant, ca sa merite investitia. De cate turbine eoliene ar fi nevoie de exemplu pentru sustinerea unei retele de troleibuz lunga de 10 km ? Costul troleibuze noi+turbine eoliene ar face investitia rentabila ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 9916 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 21:08:15 Titlul subiectului: |
102948 |
|
Un articol despre "Autobuzul verde pentru Londra anului 2011" http://www.green-report.ro/stiri/autobuz-verde-pentru-londra-anului-2011
Citat: | Autobuzul prietenos cu mediul propus de studioul Hector Serrano a castigat locul 2 in competitia Un nou autobuz pentru Londra, informeaza EcoFriend. Autobuzul pastreaza din designul clasic al autobuzelor londoneze dar este actualizat pentru secolul 21, explica membri ai juriului.
Autobuzul “Welcome Back” este dotat cu un motor hibrid cu emisii reduse, cu un acoperis din panouri solare si un sistem de regenerare a franelor. Este un vehicul cu adevarat sustenabil, cu motor hibrid. Fiind de o marime si greutate mai mici decat autobuzele traditionale, consumul autobuzului este redus si produce mai putine emisii”, afirma designerii intr-o prezentare. Premiul a fost anuntat de primarul Londrei, Boris Johnson, pe 19 decembrie. Competitia, organizata de Transport pentru Londra, a reunit 700 de propuneri din toata lumea.
Un proces de selectie va determina compania care va produce noul autobuz, pana la sfarsitul anului viitor. Primul prototip va fi lansat pe strazile londoneze in 2011. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 10:14:21 Titlul subiectului: |
114788 |
|
Autobuzul cu bio-gaz:
http://www.transporter.ro/ARTICOL_SPECIAL/Autobuze_cu_biogaz_uman.htm
"Autobuze cu biogaz uman
Este disponibil in cantitati uriase, tarile din Orientul Mijlociu nu au momopol asupra lui si contribuie foarte putin la schimbarea climatului. Cel mai nou combustibil verde, a fost vazut in ultimul timp mai mult ca o problema decat ca o resursa. Si daca nu v-ati prins inca la ce fel de combustibil fac referire, aflati ca acesta se afla in canalizarea oraselor.
Norvegienii au fost printre primii care au realizat acest potential. Edilii capitalei norvegiene Oslo vor pune in circulatie, anul viitor, primele autobuze care folosesc biocarburant. Biocarburantii, extrasi din apele reziduale menajere, sunt o sursa de energie
nepoluanta – gaz metan.
Avantajele combustiei biometanului sunt multiple, cel mai important fiind faptul ca acest carburant polueaza mai putin. De asemenea, motoarele care il folosesc sunt mai silentioase, iar sursa este practic inepuizabila – cata vreme exista oameni... Ole Jakob Johansen, unul dintre angajatii primariei angajati in acest proiect, a explicat ca fiecare persoana “produce” intr-un an echivalentul a 8 litri de biodiesel. Inmultiti aceasta cifra cu 250 de mii, si rezulta o cantitate apreciabila de carburant natural – suficient pentru a actiona 80 de autobuze pe o distanta de 100 de mii de kilometri fiecare.
Pentru inceput 200 dintre autobuzele de transport public din Oslo vor fi alimentate cu acest combustibil.
In Oslo, poluarea aerului provenita de la transportul
privat si public a crescut cu 10% fata de 2000, contribuind cu mai mult de 50% la totalul emisiilor de CO2 din oras. Si pentru ca Norvegia si-a propus sa produca nivelul minim de carbon pana in 2050, Consiliul Local din Oslo a inceput sa caute alternative la transportul public alimentat cu combustibili fosili. Aceasta este una dintre alternative.
data publicarii: 20 iulie 2009" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|