Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Sibiu / Rasinari
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2011 00:11:54    Titlul subiectului: 140713

Aflam din Turnul Sfatului urmatoarele:

http://www.turnulsfatului.ro/6702/tramvaiul-spre-rasinari-isi-da-ultima-suflare.html

Turnul Sfatului a scris:
Pentru că este foarte vechi și deloc profitabil, tramvaiul ar putea fi tras în depou pe vecie. „Dacă vor fi necesare investiții mari pentru a putea menține această linie funcționabilă vom renunța la tramvai. Este singura linie de tradiție aflată în funcțiune, dar dacă aceste costuri vor fi prea mari îl vom închide. Nu are rost să cheltuim sume semnificative pentru o linie folosită de foarte puțini sibieni”, spune primarul Klaus Iohannis. Tramvaiul dintre Sibiu și Rășinari este folosit în acest moment mai mult ca o atracție turistică decât ca un mijloc de transport eficient între municipiu și prima comună din Mărginime. Grupuri de turiști solicită expres transporturi cu tramvaiul, iar în timpul Festivalului Internațional de Teatru, tramvaiul este un important punct de atracție având în vedere că este utilizat și ca scenă pentru piese. În rest, soarta tramvaiului pare pecetluită. Stația de pornire către Rășinari este înțesată de autoturisme care așteaptă autostopiști iar din acest motiv linia nu este deloc rentabilă. „Dacă vom renunța la tramvai nu vom introduce altă rută. Cei care doresc pot folosi autobuzul de Păltiniș. Cursele în afara Sibiului nu sunt o prioritate pentru societatea de transport în comun”, mai spune Iohannis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2011 12:59:18    Titlul subiectului: 141134

De ce nu îi vânează pe "pirații" cu mașini mici? Ar fi bine și pentru inspectori, că ar mai face rost de ceva bani.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2011 13:12:18    Titlul subiectului: 141135

Cateva poze extraordinare cu tramvaiele de pe linia Sibiu - Rasinari, plus o schita a retelei si un bilet:

http://trenurilor.uniterre.com/171217/22+juin+1994+-+Sibiu+%281%29.html



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.13 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

01.jpg



01b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.25 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

01b.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.65 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.44 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.13 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.34 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.45 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.22 kb
 Vizualizat:  de 17728 ori

07.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 01:01:46    Titlul subiectului: 141711

Cum se comandă contactorii la aceste tramvaie? Am înțeles că față de cele de la Iași au pedale, dar nu sunt pe sistem P.C.C. (cu accelerator), ci au comandă electro-pneumatică.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2011 09:00:50    Titlul subiectului: 142782

Ceea ce banuiam cu totii e pe cale sa devina realitate... planul sistematic de distrugere a transportului electric la Sibiu se apropie de sfarsit... Evil or Very Mad

Ceva sperante mai sunt, mici ce-i drept, ca tramvaiul si linia sa fie cedate catre Rasinari, insa trebuie multa vointa si un efort financiar urias pentru a putea administra in conditii bune o astfel de bijuterie feroviara..

Asa cum se procedeaza de obicei cand vrei sa faci o manarie si sa te si acoperi, iata ca mai intai se face un "studiu". Sunt convins aproape 100% ca rezultatele "studiului" vor fi exact - da' exact! - "asa cum trebuie"!

Pe astfel de "studii" se bazeaza si legalizarea pirateriei maxi-taxi de la Buzau...

Oare tara asta chiar e condamnata sa fie condusa numai de idioti?!?

http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Tramvaiul_Rasinari_-_Sibiu_pe_linie_moarta_0_466153830.html

"Tramvaiul Rășinari – Sibiu pe linie moartă

20 aprilie 2011

Autor: Dragoș Popescu

Sibiu

Tramvaiul Sibiu - Rășinari este ultimul rămas în Sibiu

Municipalitatea nu mai vrea să țină funcțională linia nici în ruptul capului.Rășinărenii se gândesc să facă ei un depou pentru gararea tramvaiului pe viitor după mutarea Tursibului.

Tramvaiul dintre Sibiu și Rășinari, tras pe dreapta

Tramvaiul se îndreaptă din păcate cu pași repezi spre soarta pe care au avut-o anul trecut și liniile de troleibuze din municipiul Sibiu. Desființarea cursei de tramvai dintre Sibiu și Rășinari pare să fie o chestiune de timp pentru cei din administrația locală. Iminenta realocare a bazei Tursibiului, undeva în vestul orașului și degradarea continuă a ecartamentului pe care circulă tramvaiul sunt cel puțin până în prezent pietrele de moară care atârnă de gâtul sorții vagoanelor ce circulă fără întrerupere din 1948. Tramvaiul oricum nu mai circulă de la începutul lunii trecute, după ce în două rânduri acesta a fost la un pas să deraieze. „Facem un studiu tehnic la linie. Evaluarea durează o lună” a spus atunci directorul Tursibului, Adrian Popa. Studiul este aproape gata oficial și urmează ca până la finele lunii să fie trase concluziile. Costurile de reparații ale liniei sunt la prima vedere destul de însemnate. Primarul Klaus Iohannis a concluzionat și el zilele trecute probabila soartă a tramvaiului. „Șansele ca tramvaiul să mai funcționeze după mutarea Tursibului și să nu fie scos din uz sunt extrem de mici”, a punctat edilul șef.

Rășinariul nu acceptă

Primarul din Rășinari, Bogdan Bucur, spune că nu stă cu mâinile în sân să vadă cum se distruge acest obiectiv care este deosebit de important și din punct de vedere turistic. „Am vorbit și la Consiulul Județean și președintele Martin Bottesch m-a asigurat de sprijin ca să se găsească soluții. Am solicitat de acum o lună de zile o întrevedere cu primarul Sibiului ca să discut și eu cu dânsul” spune Bucur. Acesta pare să fi găsit soluția pentru gararea tramvaiului și întreținerea vagoanelor după ce Tursibul se va muta cel mai probabil spre finele anului viitor la noua bază. „O să facem noi un depou cel mai probabil, așa cum a fost și pe vremuri și atunci tramvaiul poate sta garat la Rășinari. Problema ar fi cu costurile de întreținere și reparații la linie. Vom căuta soluții pentru asta și sper ca și cei de la Sibiu să ne susțină cumva” a mai spus primarul din Rășinari.

Se vinde actuala bază Tursib

Municipalitatea spune că actuala bază în care funcționează Tursib-ul și unde este garat tramvaiul, urmează să fie vândută prin licitație publică. „Actuala bază va fi scoasă la vânzare pentru ca Tursibul să își recupereze investiția” spune primarul Iohannis."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 06:50:13    Titlul subiectului: 143566

Catalin Ghita a scris:
Oare tara asta chiar e condamnata sa fie condusa numai de idioti?!?
Conducerea Tursib si Primaria nu sunt deloc idioti, ci actioneaza conform unor interese care nu au nici o legatura ci dezvoltarea durabila a transportului in oras. Ia sa vedeti cum o sa creasca CUT'ul pe terenul fostei baze a Tursib pe banii sibienilor si spre beneficiul lui Carabulea.

Cat despre tramvai, atat timp cat e "piratat" constant de catre cursele de genul "ia-ma nene" de la capatul de la Cimitir, nici nu poate fi rentabila mentinerea sa.
Intentii bune poate mai exista, dar adevarul e ca e nerentabil sa mentii in functiune o intreaga infrastructura de transport electric cu niste vagoane de tramvai vechi de aproape 60 de ani, care pe langa faptul ca sunt lente, mai circula si din An in Pasti (metaforic vorbind).

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 11:27:43    Titlul subiectului: 143572

In caz ca nu stii, tramvaiul reprezinta un simbol pentru Sibiu.In tramvai se joaca de cel putin 3 ori pe luna spectacole pentru Teatrul Radu Stanca sau destul de des este inchiriat pentru diferite evenimente.
Nu ar trebui sa ne legam de aspectele economice,in acest caz.
O solutie va trebui gasita pentru mentinerea tramvaiului,nu eliminarea fizica a lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 14:56:27    Titlul subiectului: 143577

Tramvaiul cred că ar putea să meargă și cu 40 la oră dacă calea de rulare ar fi în stare bună.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 15:10:08    Titlul subiectului: 143579

OFF-topic: la intrebarea lui C. Ghita, raspunsul este afirmativ, pentru ca acei conducatori ii reprezinta pe toti! Conducatorii sunt asemenea maselor.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 20:13:07    Titlul subiectului: 143584

bogdan17 a scris:
In caz ca nu stii,tramvaiul reprezinta un simbol pentru Sibiu.[...]Nu ar trebui sa ne legam de aspectele economice,in acest caz.
Orasul Sibiu ar fi mult mai frumos fara "simbolurile" Adrian Popa, Klaus Iohannis si Ilie Carabulea. Acum oamenii acestor parveniti, ingroapa in mizerie transportul electric din Sibiu. Din pacate, nu sunt sanse mari ca acesti indivizi sa fie aruncati la groapa de gunoi a istoriei prea curand, asa ca va trebui sa ne obisnuim cu ideea ca nu va mai exista tramvai in Sibiu. Asta e! Asa se intampla cand esti destul de ingust la minte si gandesti doar cu dosul asezat comod in jeep.

Nici nu poate fi eficienta mentinerea alimentarii electrice in Sibiu pentru doar cateva tramvaie. Baza de exploatare dispare, nu se mai scolarizeaza vatmani si mecanici, toate tramvaiele au de mult norma de casare indeplinita etc. Dupa desfiintarea troleibuzelor, transportul electric din Sibiu a trecut de limita la care nu mai e profitabila exploatarea sa.

"Istoria nu ne tine de foame", spunea Tapul acum vreo 15 ani. In capitalismul salbatic romanesc, cam la asta se rezuma totul. Daca tramvaiul dispare, va avea probabil soarta Elodiei: unii vor crede ca mai traieste.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 22:24:11    Titlul subiectului: 143592

Ungurii inseamna ca sunt niste prosti. De ce domne nu au desfiintat tramvaiul cu cremaliera din Budapesta ? La ei este "monument national". Autoritatile din Sibiu sunt "destepte". Pentru mine primarul din Sibiu este egal cu zero. O fi modernizat el orasul dar tot un roman spagar este, chiar daca are nume de neamt. Tramvaiul din Sibiu putea sa fie promovat si pus in valoare, puteau fi accesate fonduri europene, dar cine sa se ocupe, daca nu poate fura din banii europeni ? Asta este realitatea romaneasca, totul se rezuma numai la verbul "a fura". Abia astept clipa cand voi parasi tara asta.....
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2011 00:18:10    Titlul subiectului: 143594

Guest, nu te contrazic cu nimic. Tot ce vroiam sa spun este ca odata cu desfiintarea troleibuzelor, mentinerea tramvaiului, STRICT din punct de vedere economic, nu se mai justifica.

Problema cu fondurile europene: in primul rand, prin Programul Operational Regional numai extinderea si modernizarea retelelor de tramvai si troleibuz este considerata cheltuiala eligibila. Atat timp cat achizitia propriu-zisa a vehiculelor nu este inclusa aici, P.O.R. nu raspunde adecvat nevoilor de modernizare si extindere a acestui transport. Mai direct spus, degeaba modernizezi linia daca pe ea circula in continuare tramvaie din anii '50. Da, e adevarat, ca solutie temporara s-ar preta, dar e stiut ca solutiile "temporare" tind sa devina permanente in Romania.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2011 12:32:20    Titlul subiectului: 143597

Care ar fi problema ca pe linia aia (reabilitata) sa circule mai departe tramvaie de 50 de ani? Important e sa le asiguri intretinerea, astfel incat sa arate decent si sa nu se dezmembreze daca le pisti ceva mai tare. Orice discutie pe care o am cu neamtul vizitator al regiei de transport la care lucrez contine obligatoriu intrebari despre tramvaiul de Rasinari. Potentialul este urias, cu atat mai mult cu cat exista deja agentii de turism care s-au familiarizat cu pasiunea strainilor pentru tramvaie si trenuri. Dar, pe langa ei, ii poti atrage si pe vizitatorii standard ai Sibiului cu un asemenea obiectiv, bine prezentat.

Locuitorii din Rasinari? Pot foarte bine sa mearga si cu tramvaiul de 50 de ani, dar bine intretinut si care sa-i transporte cu viteza pe o linie refacuta. Poate nu tramvaiele actuale, care sa zicem ca ar fi greu de adus inapoi intr-o stare rezonabila, dar cu alte tramvaie, tot vechi, dar bine intretinute. Tramvaiele noi pe parcursul ala de basm nu au acelasi farmec.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2011 21:54:11    Titlul subiectului: 143612

Sunt curios ce va spune neamtul cand va auzi "vestea cea mare". Probabil ceva de genul "barbarii astia". Intrebare referitor la valorificarea potentialului turistic al tramvaiului de la Sibiu. A fost promovat intr-un fel acest tramvai, a fost prezentat in vreun pliant turistic ? Sau lumea stia despre ce este vorba si era o vizita "optionala" pe langa celelalte obiective de vizitat ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Aug 2011 09:37:16    Titlul subiectului: 147807

Acum doua zile, cand ma aflam in Sibiu am intrebat la punctul de informare turistica aflat in Piata Mare, despre programul de circulatie al tramvaielor spre Rasinari, mi s-a spus ca tramvaiele nu mai circula. Este adevarata informatia ? Poate cineva din Sibiu sa o confirme ? Si daca da, de cand nu mai circula ? Si ... de ce nu a spus nimeni din Sibiu despre acest lucru ??? Aceasta informatie era cumva un fapt divers ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Aug 2011 09:43:46    Titlul subiectului: 147810

Este adevarata informatia, si mie mi-a fost confirmata de o serie de vizitatori straini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Aug 2011 09:47:47    Titlul subiectului: 147812

Eram cu doi prieteni din Cehia, le era greu sa creada. Ma intrebau cum de un mijloc de transport turistic care ar putea aduce bani frumosi a fost tras pe dreapta. Nu am inteles prea bine daca a fost suspendat definitiv sau pana la reabilitarea traseului. Oricum, pacat...este cam singura bila neagra dintr-unul dintre cele mai frumoase orase la ora actuala din tara.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Sep 2011 12:14:54    Titlul subiectului: 148179

Poze cu tramvaiul I.J.T.L. Sibiu 3 extrase de www.tramways-romania1982.blogspot.com


EPSON540Sibiu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.16 kb
 Vizualizat:  de 16292 ori

EPSON540Sibiu.jpg



EPSON541Sibiu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.93 kb
 Vizualizat:  de 16292 ori

EPSON541Sibiu.jpg



EPSON542Sibiu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.66 kb
 Vizualizat:  de 16292 ori

EPSON542Sibiu.jpg



EPSON543Sibiu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.82 kb
 Vizualizat:  de 16292 ori

EPSON543Sibiu.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 18 Sep 2011 13:00:53    Titlul subiectului: 148690

Care este situatia Tramvaielor Be 4/4 din Sibiu? S-au casat sau sunt in conservare?
_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2011 15:37:48    Titlul subiectului: 150339

Mai ține minte cineva mai exact când în 1996 au fost aduse tramvaiele Be 4/4 + B4 și dacă în presa vremii a apărut vreun articol despre ele?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2011 23:05:28    Titlul subiectului: 150345

A aparut! doar in ziarul Tribuna. Cred ca au venit ceva mai devreme, prin '94.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 22 Noi 2011 21:55:49    Titlul subiectului: 150468

Primarul din Rășinari îi scrie celui din Sibiu. ”Meciul” discuțiilor despre tramvai.
[i]
Ironic la adresa autorităților din Rășinari despre care a spus că sunt ocupate cu ”pășunile”, primarul Sibiului, Klaus Johannis, va fi destinatarul unei adrese a primarului comunei Rășinari.

Tema: tramvaiul care face legătura între cele două localități.

Încă de la desființarea liniilor de troleibuz din Sibiu, acum doi ani, primarul Johannis a pus sub semnul îndoielii viitorul ”luminos” al tramvaiului care circulă între Cimitirul municipal Sibiu și marginea Rășinariului. Ulterior, discuțiile au evoluat înspre un posibil transfer al acestui sistem de transport în administrarea comunei Rășinari, ai cărei locuitori, de altfel, au și contribuit la construirea liniei care leagă satul lor de Sibiu. Situație destul de complicată, având în vedere că fostul primar al comunei a aprobat demolarea remizei care ar fi putut reprezenta un punct important de pornire în acest demers.

Acum, primarul Sibiului, Klaus Johannis, reiterează ideea ”costurilor mari” pe care le implică funcționarea tramvaiului, comparativ cu veniturile modeste din exploatarea acestui mijloc de transport. Și atacă administrația din Rășinari – ”ei sunt foarte ocupați. Cu brazii, cu pășunea...”, a răspuns primarul Sibiului, întrebat fiind dacă a mai fost contactat de Primăria Rășinari în chestiunea tramvaiului.

De cealaltă parte, Bucur Bogdan, primarul comunei Rășinari, spune că administrația Sibiului urma să fie cea care să stabilească o întâlnire. ”Pe tema tramvaiului am discutat ultima oară în cursul acestei veri. Atunci, primarul Sibiului a spus că va stabili o întâlnire pentru a detalia această chestiune. Noi suntem interesați de preluarea tramvaiului, dar trebuie să facem mai întâi o analiză, după ce vom evalua costurile. Aceste costuri urma să le aflăm în întâlnirea cu administrația sibiană”, spune Bucur Bogdan. El susține că nu va mai aștepta invitația promisă de primarul Sibiului și că îi va trimite acestuia o adresă oficială. ”Trebuie să discutăm pe această chestiune”.

Tramvaiul, mai mult o atracție turistică

După cum oricine poate remarca, tramvaiul este extrem de puțin folosit de către localnici. În ultimii ani, spectacole precum ”Un tramvai numit Popescu” sau, mai recent, ”Ispita Cioran” au câștigat un spațiu de joc inedit în tocmai tramvaiul de pe ruta Sibiu – Rășinari. Totodată, pentru turiștii interesați, Tursib (societatea care administrează calea ferată) a creat și un tramvai – restaurant, care poate fi închiriat.
La începutul acestui an, Johannis a arătat că nu este în intenția sa să desființeze linia de tramvai. ”Nu se pune problema desființării fizice a liniei. Doar că siguranța acesteia nu este suficient de bună pentru a permite un transport intens de călători”, declara Johannis în mai.

Linia Dumbrava – Rășinari este ultima extindere a rețelei de tramvai sibian și a fost realizată în 1948 - ”.. fără fir aerian, circulația desfășurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion - generator electric, montat pe o remorcă”. (sursa) Sibiu – Rășinari a rămas, din 1972, ultima mărturie a ceea ce a fost istoria celei de-a doua rețele de tramvai din Europa.
[/i]

Sursa: http://www.turnulsfatului.ro/11572/primarul-din-rasinari-ii-scrie-celui-din-sibiu-%E2%80%9Dmeciul%E2%80%9D-discutiilor-despre-tramvai.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 16:25:39    Titlul subiectului: Tramvaiele din Sibiu/rasinari 150843

Stie cineva care era lungimea totala a celor 3 linii de tramvaie din Sibiu, in 1960, inainte sa inceapa desfiintarea lor ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2011 01:06:40    Titlul subiectului: 150852

Linia 1 Gara-Han Dmbrava aprox.6km
Linia 2 Gara-Gara Turnisor aprox.3,5km
Linia 3 Han-Rasinari aprox.9km
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2011 11:32:50    Titlul subiectului: Tramvaiele din Sibiu 150860

Multumesc! La Sibiu a fost singura retea de tramvaie restransa masiv in perioada 1945-1990!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 5 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community