Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 19 Dec 2012 20:48:14 Titlul subiectului: |
161092 |
|
Imagini interesante cu tramvaiul la Gara Centrala din Sibiu in anii 30. Se poate vedea in dreapta imaginii cladirea Uzinei de electricitate langa care se afla, la acea vreme, depoul de tramvaie. se vede si cladirea statiei de tramvai dar si un stalp de tramvai fier-specific zonei de influenta austro-ungara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.15 kb |
Vizualizat: |
de 17775 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 19 Dec 2012 20:58:03 Titlul subiectului: |
161093 |
|
Urcand pe str. Magheru fosta Pintenului putem vedea cum urca Tramvaiul de la Gara. Este o poza de sfarsit de ani 30. In acest loc, atunci cand tramvaiul urca pe acest pinten in zona de sus a orasului, consumul de curent era mai mare, astfel ca locuitorii satului Sadu, unde se afla si centrala electrica, desi detineau un singur bec in casa, stiau "ca tramvaiu' urca acum la Ursuline". Intamplari dragute ce le-am aflat facand o vizita la Muzeul Energetic de la Sadu.
http://www.hidroelectrica.ro/Details.aspx?page=75&article=74
In poza se distinge ca reteaua este dubla, acest detaliu subliniind faptul ca pe retea mai circulau si vechiile tramvaie cu captator si roata. Nu mi explic insa faptul ca in poza prcedenta, la gara, desi apare acelasi model de tramvai ca si cel din aceasta poza, la gara nu exista fir dublu.
In poza mai apare cladirea Consiliului Judetean Sibiu si in dreapta Liceul Ghe. Lazar.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.32 kb |
Vizualizat: |
de 17772 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 19 Dec 2012 21:01:44 Titlul subiectului: |
161094 |
|
Un alt detaliu este un stalp de retea cu tot cu consola. Acel model de consola in arc de cerc a fost folosit pe toata reteaua de tramvai. Poza este facuta in jurul anilor 40 in fata Liceului Domnita Ileana, actuala cladire a Universitatii Lucian Blaga Sibiu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.34 kb |
Vizualizat: |
de 17770 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 20 Dec 2012 01:06:04 Titlul subiectului: |
161096 |
|
O alta curiozitate de care n am stiut apare pe traseul liniei Gara-Turnisor, mai exact la Dragonerwache sau Straja Dragonului, una din cele mai vechi piatete din Sibiu. In aceasta piateta linia de tramvai face o cruce sau se bifurca. In pozele anilor 70 aceasta bifurcatie nu mai apare, semn ca, probabil la renovarile liniei (undeva la inceputul anilor 60) aceasta este desfiintata. Acest detaliu il vom vedea in poza 2. De remarcat ca prima poza este preluata din spatele cladirii ce se afla in mijlocul piatetei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.99 kb |
Vizualizat: |
de 17750 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.47 kb |
Vizualizat: |
de 17750 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 22 Dec 2012 10:43:54 Titlul subiectului: |
161128 |
|
O poza interesanta este facuta la Hotel Habermann/Europa/Bulevard/Continental Forum. Apare si aici o curiozitate: se distinge o linie de tramvai si chiar un tramvai care vine dinspre strada Saguna (in poza din stanga). Nu inteleg ce nod putea fi acolo deoarece in zona Saguna nu a circulat niciodata tramvaiul. Sa fi fost initial un triunghi de intoarcere? O zona tampon? Ar fi singura explicatie logica ce a existat pe retea in anii 30.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.69 kb |
Vizualizat: |
de 17706 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 10 Feb 2013 15:37:34 Titlul subiectului: |
162584 |
|
Pentru ca la acest subiect apar si poze istorice consider ca pozele cu tramvaie pot fi postate aici. Acelasi Patrick Rudin a fotografiat "portocalele" elvetiene in anii 90 si a revenit in prezent pentru a vedea "verde n fata".
In anul 1994 a mai fost surprins si Timisul nr.7 condus de Viorel Musan
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.77 MB |
Vizualizat: |
de 17509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 10 Feb 2013 15:49:58 Titlul subiectului: |
162585 |
|
Acelasi obosit 7 in crucea de la fabrica Dumbrava cu un neobosit vatman, Viorel.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 17507 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 12:13:51 Titlul subiectului: |
162616 |
|
Imi amintesc ca am fost prin 1991 la Sibiu si am stat la un motel situat in apropierea liniei de tramvai. Am vazut doua tramvaie Timis, unul cu remorca si unul solo.
Dupa cum a scris Silviu Sintea la inceputul acestui topic, cu ceva timp in urma, ar fi existat 4 garnituri de Timis. In toate fotografiile de pana acum nu am vazut decat trenul complet cu numarul 6, remorca 5 si vagonul 7. In total, 50% din parcul de Timis.
Cand au fost ele aduse la Sibiu si cat timp au circulat? Au fost tramvaie care au circulat foarte putin, cum a fost cazul unor vagoane Timis la Iasi?
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:03:34 Titlul subiectului: |
162633 |
|
Atat Silviu cat si eu ne aducem aminte ca ar fi existat 4 garnituri de Timis insa nu avem nici o dovada ca acel 8 ar fi existat. Daca si in pozele din 1994 inainte de sosirea elvetienelor il zarim doar pe 7, si in alte imagini si 6, tind sa cred ca au existat doar 3 garnituri de Timisuri (motor+remorca). Timisul 5 a fost achizitionat mai repede, cred prin anii '85-'86, dar datorita lipsei pieselor cred ca el a fost folosit ca si donator pentru mai tarziu venitele 6 si 7 (1987). Exact cum s-a mai amintit, aceste Timisuri erau mai mult defecte, insa problema majora este faptul ca acestea nu erau adecvate pentru linie: din spusele celor de la Tursib aceste tramvaie erau mult prea grele pentru o linie precum Sibiu-Rasinari, de aceea de cele mai multe ori circulau fara remorca. Tramvaiele elvetiene au venit ca o salvare a liniei care a fost destul de afectata de aceste Timisuri care au circulat in perioada '86-'94.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:09:43 Titlul subiectului: |
162634 |
|
Patrick Rudin a surprins in anul 1994 tramvaiele elvetiene in capatul de linie Sibiu Cimitir. Acest capat de linie era de baza iar in anul 1994 tramvaiele inca circulau cu remorca si erau la ore de varf 3 garnituri. In poza surprindem sosirea lui 727 din Rasinari si plecarea lui 721 spre Rasinari. Al 3-lea tramvai se afla in celalalt capat de linie si pleaca spre Sibiu. Pauza cea mare se facea la capatul de linie principal in Sibiu, unde tramvaiul 3 astepta tura celui care se intorcea din traseu. Vremuri
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.71 MB |
Vizualizat: |
de 17417 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:12:30 Titlul subiectului: |
162635 |
|
In Rasinari tramvaiul intorcea in triunghi relativ repede si prelua noii calatori ce asteptau in statia plecare. In fotografia lui Patrick Rudin acestia se pot vedea in partea stanga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 17416 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:15:04 Titlul subiectului: |
162636 |
|
Viata la tara. Aceasta poza surprinde cel mai bine satul lui Goga sau vecinii lui Cioran. Poza superba. Multumim Patrick Rudin
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.46 MB |
Vizualizat: |
de 17414 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:21:41 Titlul subiectului: |
162637 |
|
727 in Padurea Dumbrava. Foto Patrick Rudin
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.83 MB |
Vizualizat: |
de 17412 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:32:32 Titlul subiectului: |
162638 |
|
O alta poza minunata facuta in vara lui 94..
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.15 MB |
Vizualizat: |
de 17410 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Feb 2013 23:55:59 Titlul subiectului: |
162639 |
|
La intrarea in Rasinari erau niste plopi inalti...troita a mai ramas
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.94 MB |
Vizualizat: |
de 17406 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 23 Mar 2013 18:11:25 Titlul subiectului: |
163595 |
|
O imagine surprinsa de Andre Knoerr in depoul Tursib in 2007.
727 era de atunci tras pe linie moarta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
465.13 kb |
Vizualizat: |
de 17170 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Patrick Rudin
Data înscrierii: 16/Iul/2007 Ultima vizita: 30/Mai/2017 Mesaje: 4 Locație: Horgen (Elvetia)
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 01:14:18 Titlul subiectului: |
165085 |
|
Bună seara,
Pe site-ul de Sibfest am citit ca in aceste zile sînt spectacole de teatru in tramvai:
http://www.sibfest.ro/evenimente/un-tramvai-numit-popescu
Este adevarat? Si tramvaiul poate sa circula pe tot traseul?
Daca raspunsul este "da", sunt bucuros că linia este încă în viață...
Salutari din Elveția, Patrick Rudin
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 09:29:47 Titlul subiectului: |
165089 |
|
Tramvaiul functioneaza intr-adevar cu sprijinul primariei Rasinari care si-a dorit si a si sprijinit financiar sustinerea acestor piese de teatru in tramvai.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 17:52:24 Titlul subiectului: |
165098 |
|
Chiar nu se poate reabilita linia cu fonduri europene ? Sau nu vrea nimeni sa isi bata capul cu asa ceva ?
Nu vorbim de o linie oarecare de tramvai, vorbim despre un fel de simbol al orasului. Cate linii ca astea mai exista in tara ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 19:19:56 Titlul subiectului: |
165103 |
|
Primarul a declarat intr-un interviu recent ca tramvaiul este foarte costisitor iar in Sibiu nu mai exista infrastructura, tramvaiul desfiinandu se in 1970. Acea linie care face legatura dintre depou si traseul propriuzis nu justifica preluarea fondurilor europene. Linia de tramvai este una rurala construita de rasinareni in 46-48. Tocmai de aceea, singura bucata ce a apartinut orasului si mai exista in prezent-Depou-Cimitir-Han Dumbrava va fi desfiintata si efectiv scoasa din pamant si predata la fier vechi. Cine vrea sa mai vada intoarcerea triunghi de la cimitir sa se grabeasca, aceasta inclusiv linia din depou va fi scoasa pana in toamna-conform celor confirmate de primarul Rasinariului care are relatia cu Tursib. Va mai ramane firul aerian pana cand Rasinariul va reusi sa construiasca un mic depou cu statie de redresare.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 19:55:52 Titlul subiectului: |
165104 |
|
Primarul Sibiului este un limitat. Sunt sigur ca daca Sibiul era in Germania sau Ungaria, linia era exploatata din punct de vedere turistic. Daca avea o gandire de perspectiva, in timp se puteau scoate bani frumosi cu linia aia, puteai sa aduci turisti. Dar cu limitati din astia pe post de primari, nu se poate face treaba.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 12 Iun 2013 20:24:21 Titlul subiectului: |
165105 |
|
Nu vreau sa i iau apararea dar Johannis gandeste destul de pragmatic. Nu vede o perspectiva a acelei linii.Dealtfel Rasinariul are sansa de a l prelua si de a l pune pe picioare, ulterior folosindu-se bani de la UE pt reabilitare. Daca eram in Austria sau Ungaria nu se scotea tramvaiul in 1970. Unde consider ca a gresit flagrant, a fost in scoaterea troleibuzelor. Linia de tramvai nu mai poate fi decat una turistica, iar intr-o tara in care noi suntem vazuti ca niste ciudati, o astfel de linie nu s-ar sustine! Nu ar scoate niciodata banii pe care i papa o astfel de linie, dar da, se putea lega de troleibuz si dezvolta. Nu s-a dorit.
|
|
Sus |
|
|
AGT95
Data înscrierii: 05/Aug/2010 Ultima vizita: 09/Sep/2023 Mesaje: 56 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 30 Iul 2013 10:02:16 Titlul subiectului: |
166086 |
|
Azi, 30.07 tramvaiele din Sibiu sunt mutate cu tot catre Rasinari! Pacat ca un oras ca Sibiul nu iarta nimic din istoria lui. Speram in vremuri mai bune
|
|
Sus |
|
|
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 07 Aug 2013 22:08:49 Titlul subiectului: |
166273 |
|
Cand vremuri mai bune? Din 2009 incoace nicio schimbare in bine. Niste incompetenti care habar nu au sa ia decizii corecte pentru Sibiu. Si totul se face intr-o liniste fara ca cineva sa reactioneze!
|
|
Sus |
|
|
|