Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Sibiu / Rasinari
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 13:42:34    Titlul subiectului: Tramvaiele din Sibiu / Rasinari 5247

Despre linia de tramvai sibiu rasinari este mult de povestit....defapt aceasta ruta face parte din ultima etapa de introducere a tramvaiului in sibiu....si merge pe ruta:Rasinari(marigine de sat)-Padurea Dumbrava-Fabrica de covoare Dumbrava prin padure, Hanul RUSTIC din Muzeul Satului,Hanul Dumbrava cu Gradina Zoologica-Cimitirul Eroilor si intoarce la Cimitir.Cimitirul se afla tot la marginea orasului....deci tramvaiul in sibiu nu mai este de vazut in oras desi sibiul are tramvai....acum aceasta retea a fost introdusa undeva in perioada interbelica...marea criza economica....atunci s a facut un studiu si rasinarenii au ajuns la concluzia ca introducerea caii ferate ar fi o investitie mult prea costisitoare si atunci oamenii din sat s au apucat sa construiasca linia....se lucra pe mancare deoarece seceta dusese chiar la o lipsa acuta de hrana....si aceasta ruta apartinea comunei rasinari...bineinteles aceasta s a legat de ruta orasului care ajungea pana la hanul dumbrava...pe acelasi ecartament...linie ingusta.in prezent mai exista inca vreo 300m care fac legatura dintre capatul de linie din sibiu...si SC de transport TURSIB unde este si depoul...intoarcerea se face si atunci ca si acum....la capetele de linie linia este in forma de triunghi astfel ca vatmanul trebuiie sa faca o manevra de intoarcere prin virarea tramvaiului cu spatele....macazurile sunt astfel gandite incat sa directioneze tramvaiul intr o singura directie...astfel ca acesta vine dintr o anumiat directie..iar cand da inapoi el intra pe cealalta linie....la rasinari exista mai de mult...atunci cand aceasta ruta inca apartinea primariei rasinari si un mic depou...mai exact un garaj cu 2 vagoane care sa fie introduse la ore de varf....linia de tramvai iese din rasinari si dupa un km trece peste sosea si imediat si peste un pod pe sub care curge paraul sevis....si intra in padurea dumbrava prin care merge pana la sibiu in paralel cu soseaua....reteaua este formata dintr o singura sursa de curent...anume cea din TURSIB...depoul principal....de a lungul retelei ne mai existand o alta sursa de curent...astfel ca intensitatea curentului scade mult(sa fie amperajul???) in rasinari...aceasta retea avand o lungime de 11km.in sibiu nu a fost si nu este retea dubla....exista o singura linie care din loc in loc facea cruce....in prezent de a lungul retelei mai exista o singura cruce ...exact la mijlocul distantei dintre sibiu si rasinari...mai exact la Fabrica Dumbrava....unde sosesc aman2...sau cel care vine primul il asteapta pe celalalt....asta la ore de varf...pt ca in rest mai functioneaza un tramvai pe ora....pacat...despre linii pot spune ca ele sunt inca cele originale....a existat un program de reintroducere a tramvaiului in sibiu...pt ca acesta avea pana in 1972 chiar 2 rute....cand a fost desfiintat periodic incepand de la gara spre cimitir...acest program insa a esuat...astfel ca societatea de transport nu are puterea financiara si nici tehnologica de a moderniza aceasta retea...se chinuie 3 mecanici care repara troleibuze sau autobuze sa starnga si un surub la ecartament...macazurile de la cruce sunt chiar mult prea stranse astfel ca tramvaiul sare de pe linie de multe ori daca merge prea tare....dar tramvaiul nu mai merge demult tare....ba chiar in curbe incetineste pana la 5km/h...dar acesta nici pe portiuni drepte nu mai atinge viteze mai mari de 50km/h.in prezent tramvaiul mai are 10 statii cateva din ele fiind facultative....si ne avand nici o dotare in afara de o mica placuta de tabla care sa inscriptioneze statia (ma refer la scuar sau acoperis)....dar daca te uiti pe troleibuzesibiu.3x.ro silviu m a fotografiat la mine in birou cu un alt pasionat al tramvaielor care este dl lazar.....tot pe acest site la sibiu update 7 o sa ma vezi si o sa mai vezi niste elemente care aduc aminte de faptul ca a existat candva tramvai in sibiu....reteaua electrica exista si inca mai are componentele originale cu stalpi de lemn dati cu ulei ars, sustinatori din perioada interbelica...dar si cu elemente noi...defapt...improvizatii...pe la inceputul anilor 80 s au montat si niste stalpi de ciment insa acestia erau stalpi de telefon care de sus vazuti sunt patrati....si nu au prea fost folositi deoarece prinderea consolei pe stalp era rotunda si sunt rotunde astfel ca aceasta inlocuire a fost nefinalizata....inca mai sunt 2 sau 3 stalpi de tramvai originali in sibiu..care merita vazuti....desi in sibiu mai exista doar 4 tramvaie cu vagoane,2 dintre ele fiind folosite insa fara vagon,deci doar motoarele mai sunt folosite..vagoanele zacand in garaj.....mai exista un vagon motor depanare care este de asemenea de culoare portocalie....exact cum sunt majoritatea mijloacelor de transport in elvetia...de unde si acestea au fost aduse undeva in 1994 daca nu ma insel....si mai exista un tramvai asa zis turistc pt ca el este pictat deniste copii in elvetia si a fost chiar vizitat pe chestia asta de mai multe ori..si pt ca mai are un bar....insa acest tramvai nu este mai deloc folosit tocmai pt ca nu se mediatizeaza acest lucru...insa eu incerc sa fac acest lucru....in garaj mai exista doar 2 fire dintre care doar unul ..cel cu garajul mai este folosit....in rest...se pare ca nu prea se mai pune valoare pe acest tramvai care incet incet moare....speram sa reusim sa l salvam...desi sunt fel de fel de zvonuri conform carora s ar renova intregul ecartament inca nu s a facut nimic...sa vedem....poate ca totusi...oare am spus tot???nu stiu marca tramvaielor insa daca ai timp o sa vezi ca gasesti si niste poze cu ele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 20:25:49    Titlul subiectului: 7287

Ha, eu am mers cu tramvaiul ăla pictat. Linia trece prin niște zone minunate. Mi-a plăcut "splaiul" de pe marginea râului din Rășinari.
Acea linie de tramvai a fost deschisă în 1948, actualmente fiind singura linie de tramvai din Sibiu.
Când am mers în 1997 cu tramvaiul cel pictat, harn-aveam că am mers cu un tramvai de epocă!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 02:36:30    Titlul subiectului: 7368

Primele sisteme de tramvai electric urban in Romania, inainte de 1910:
- 9 decembrie 1894 - Bucuresti
- 27 iulie 1899 - Timisoara
- 1 martie 1900 - Iasi
- 25 iunie 1900 - Braila
- 26 iunie 1900 - Galati
- 8 noiembrie 1900 - Satu Mare
- 8 septembrie 1905 - Sibiu
- 25 aprilie 1906 - Oradea
In 1904 a fost experimentat de catre AEG troleibuzul in Sibiu. Rezultatele au fost dezastruoase, astfel ca firma s-a obligat sa inlocuiasca sistemul cu unul de tramvai electric. Experimentul cu troleibuzul s-a desfasurat intre 4 august 1904 si 18 octombrie, acelasi an. Troleibuzul a fost reintrodus in Sibiu pe 17 august 1983. Timisoara a fost primul oras din Romania in care s-a introdus troleibuzul, dupa esecul din Sibiu, pe data de 15 noiembrie 1942.
________________________________________________
Intre 1993 si 1996 au fost aduse in Sibiu cele 8 vagoane de tramvai din Geneva (4 motoare si 4 remorci). Vagoanele motor sunt de tip Be 4/4 si au fost produse in 1951 (3) si 1952 (1) de catre SWP (Schindler Waggon AG Pratteln) / SAAS (Société Anonime des Ateliers de Sécheron, Geneve). Remorcile sunt de tip B si au fost produse in 1951 de catre FFA (Flug- und Fahrzeugwerken Altenrhein) / SWP (Schindler Waggon AG Pratteln).
Vagoane motor Be 4/4:
#712 - ex-Geneva #991 (subnumerotat #712), produs in 1951, adus in Sibiu in 1995.
#721 - ex-Geneva #721, produs in 1951, adus in Sibiu in 1993.
#724 - ex-Geneva #724, produs in 1951, adus in Sibiu in 1996.
#727 - ex-Geneva #727, produs in 1952, adus in Sibiu in 1994.
Remorci B:
#302 din 2002, ex-#307 - ex-Geneva #307, produsa in 1951, adusa in Sibiu in 1996.
#306 - ex-Geneva #306, produsa in 1951, adusa in Sibiu in 1995.
#307 din 2002, ex-#302 - ex-Geneva #302, produsa in 1951, adusa in Sibiu in 1994.
#315 - ex-Geneva #315, produsa in 1951, adusa in Sibiu in 1993.
In timpul vizitei la Sibiu nu am mai gasit remorca #307 (ex-#302). A fost casata? Pe data de 18 septembrie 2003 a fost fotografiata de catre Wim van der Ent in garajul Tursib:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 02:45:50    Titlul subiectului: 7371

Vagon motor Be 4/4 #712 (#991), in garajul Tursib:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 02:51:16    Titlul subiectului: 7373

Vagon motor Be 4/4 #721, in garajul Tursib:

Vagon motor Be 4/4 #724, in garajul Tursib:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:00:27    Titlul subiectului: aaaaaaaaaa 7377

Vagon motor Be 4/4 #727, la capatul de linie de la Cimitir, asteptand sa intre in cursa:

Remorca B #302 (ex-#307), in garajul Tursib:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:13:49    Titlul subiectului: 7380

Remorca B #306, in garajul Tursib:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:18:47    Titlul subiectului: 7381

Remorca B #315, in garajul Tursib:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:23:58    Titlul subiectului: 7383

#727 venind dinspre Rasinari catre Sibiu:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:30:43    Titlul subiectului: 7384

Aproape de capatul din Rasinari:

Intoarcerea in triunghi din Rasinari:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:45:08    Titlul subiectului: 7387

Manevrele de intoarcere catre Sibiu:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 03:52:45    Titlul subiectului: 7388

#727 la capat de linie, in Rasinari:

#727 la trecerea peste sosea:

#727 pe podul de peste paraul Sevis:

Ramas bun, Rasinari!

Multumiri lui Radu, lui Silviu si domnului director al Tursib!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
hermann
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 16:45:43    Titlul subiectului: 10230

Un tramvai din Sibiu a fost amenajat ca un fel de scena de teatru care are spectacole in fiecare an pe perioada Festivalului International de Teatru
Sus
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 18:09:46    Titlul subiectului: 10251

Vina pentru nerentabilitatea acestui tramvai este in exclusivitate a celor care ar trebui sa-l foloseasca, dar prefera sistemul "Ia-ma, nene!". Au avut si au la dispozitie o adevarata comoara, dar au ignorat-o si astfel si-au batut joc de ea!
Aceasta linie depaseste limita administrativa a Municipiului Sibiu. Reabilitarea caii de rulare necesita investitii uriase, care, in functie de fondurile accesate, e posibil sa trebuiasca a fi amortizate. Sincer, e de preferat varianta concesionarii acestui tramvai pentru a fi folosit in scopuri turistice. Cine il va avea in administrare va avea grija sa-si protejeze investitia. Solicitat va fi, mai ales ca poate fi legat si de alte atractii turistice pe care le ofera Sibiul.
Si, apropos de reabilitarea caii de rulare, sa nu uitam ca acolo va fi nevoie de o restaurare si nu de o reconstructie, pentru ca altfel se pierde valoarea istorica. Asta se traduce in costuri mult mai mari pe care, poate, institutiile statului nu si le pot permite in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
victors



Data înscrierii: 15/Dec/2005
Ultima vizita: 22/Ian/2006
Mesaje: 4

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 16:01:08    Titlul subiectului: 0000000 12119

Exista poze cu tramvaiul catre Turnisor? Unde era garajul de tramvaie initial, pana sa fie pe calea dumbravii?
Mai am inca o neclaritate: am o harta a Sibiului din 1912, si acolo, pe Calea Dumbravii este o linie punctata pe care scrie "Schmalspurbahn nach Reschinar". (cale ferata ingusta catre Rasinari) Voi posta si harta candva, cred ca se potriveste la rubrica asta...
Pe planul Sibiului din 1914 se vede linia de tramvai de la gara la Dumbrava (capatul e deja in afara planului) si linia catre Turnisor (care pe atunic ajungea numai pana la Piata Cibin), ca linii negre continue. Langa gara (Bahnhof) este depoul de tramvaie (Remisen der Strassenbahn), si tot langa gara se vede podul garii, cel demolat cu 3 ani in urma. Pe viitorul Bd. Coposu si Calea Dumbravii este o linie punctata "Proj. Schmalspurbahn nach Reschinar" (Proiect: cale ferata ingusta spre rasinari), care ulterior a devenit prelungirea tramvaiului de la Dumbrava. In afara de zona centrala si cartierele de vile din zona Moscovei si Cristianului cam totul e altfel, de exemplu in zona unde locuiesc eu (Gara Mica), in afar de konigl. ung. Geisteskrankenheilanstalt (centrul regal maghiar de tratament al bolilor mintale), actualul spital de nebuli era camp...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 21:37:00    Titlul subiectului: 12167

tramvaiul urca pe corso, victoriei, argesului, bahluiului si iesesea in spatele intoarcerii de la cimitir....asta era pana prin anii 65....depoul tramvaielor era langa gara pe strada uzinei....este vis-a-vis de acea casa portocalie de pe uzinei...acea casa mai avea pana in urma cu 3 ani suportii de prindere a ancorelor de tramvai...si intra chiar in prima curte pe stanga dinspre gara spre spital...in anii 60 se pun bazele unui nou depou de tramvaie in exteriorul orasului...unde este actualul its...un depou cu 2 intrari si 2 iesiri cu garaje cu 4 culuare cu saht...iar imediat dupa modernul depou...defapt dupa vreo 6 ani se desfiinteaza linia de tramvai2, care mergea pe traseul gara-gara turnisor...si acum daca te mai duci prin piata cluj mai poti vedea stalpii de tramvai care au mai supravietuit...si la gara turnisor se poate vedea inca o sina care folosea ca ancora de sustinere al unui stalp...si in piatra cubica se mai poate vedea un stalp de tramvai care a fost taiat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 23:03:49    Titlul subiectului: 13108

o veche consola de tramvai care inca mai sta suspendata de vreo 30 de ani fara fir...cat o fi stat cu fir?...cu siguranta mai putin


4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.15 kb
 Vizualizat:  de 35862 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2006 17:40:00    Titlul subiectului: 999999999999 13281

Am fost cu Radu pe urmele tramvaiului sibian.
1.Spre Piata Cibin am gasit...
2. - 3. Piata Cluj



cibin.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.34 kb
 Vizualizat:  de 35867 ori

cibin.jpg



cluj2_158.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.11 kb
 Vizualizat:  de 34785 ori

cluj2_158.jpg



cluj1_505.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.82 kb
 Vizualizat:  de 34785 ori

cluj1_505.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2006 17:44:36    Titlul subiectului: 13283

Strada Argesului


argesului1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.7 kb
 Vizualizat:  de 36614 ori

argesului1.jpg



argesului2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.81 kb
 Vizualizat:  de 36614 ori

argesului2.jpg



argesului3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.43 kb
 Vizualizat:  de 36614 ori

argesului3.jpg



argesului4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.67 kb
 Vizualizat:  de 36614 ori

argesului4.jpg



argesului5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.93 kb
 Vizualizat:  de 36614 ori

argesului5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2006 17:47:12    Titlul subiectului: 13284

cap linie -GARA TURNISOR
Scoala Miltara -statie originala



tronisor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.3 kb
 Vizualizat:  de 36613 ori

tronisor.jpg



tronisor1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.61 kb
 Vizualizat:  de 36613 ori

tronisor1.jpg



scoala_militara_165.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.43 kb
 Vizualizat:  de 34783 ori

scoala_militara_165.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2006 06:46:45    Titlul subiectului: bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb 14479

721 si 315 au fost revopsite anul trecut, pe la inceputul topicului scrie cu ce ocazie.
727 e tras pe dreapta, iar 724, proaspat reparat, a ramas nevopsit.
Totusi ramin la impresia ca rocada (fara rost) a numerelor 302 si 307 a fost facuta de 'tursibeni'.
1. 721 la iesire din Rasinari.
2. La intoarcerea din Rasinari mai exista scheletul unei statii.
3. Un detaliu al remorcii ex-TPG 306
4. Si un detaliu al lui ex-TPG 991 (ex-TPG 712)



721rasinari.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.89 kb
 Vizualizat:  de 37169 ori

721rasinari.jpg



2-old_204_703.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.95 kb
 Vizualizat:  de 34790 ori

2-old_204_703.jpg



306_754.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.92 kb
 Vizualizat:  de 34786 ori

306_754.jpg



991-712_162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.8 kb
 Vizualizat:  de 34786 ori

991-712_162.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 14:41:31    Titlul subiectului: 15377

Zsizsi m-a intrebat daca au fost Timisuri in Sibiu. Au fost, o perioada scurta -ceva in genul 1988-1990-, aveau si remorca, dar mai mult erau defecte. Au fost 4 garnituri, numerotate 5 -8. Au ramas in circulatie pina prin 1987 tramvaie ITB, ce au fost revopsite in galben -unul de zareste si intr-una din pozele de mai jos. Fotografiile au fost facute de dl. Capraru, fostul director al IJTL Sibiu, ajungind la mine prin intermediul dr. Dan Mircea Lazar, muzeograf la Muzeul Brukental, un pasionat al tramvaielor sibiene. De altfel toata colectia lui de vederi si materiale, scanate, se gaseste sau se va gasi pe Forumul Tramclub. Cu multumiri si respect din partea noastra.


hermannstadt tram tursib -5-.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.02 kb
 Vizualizat:  de 35739 ori

hermannstadt tram tursib -5-.JPG



hermannstadt tram -tursib -5-.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.48 kb
 Vizualizat:  de 35739 ori

hermannstadt tram -tursib -5-.JPG



hermannstadt tram tursib -6-.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.79 kb
 Vizualizat:  de 35739 ori

hermannstadt tram tursib -6-.JPG



hermannstadt tram -tursib -6-.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.96 kb
 Vizualizat:  de 35739 ori

hermannstadt tram -tursib -6-.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 6119
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 12:14:01    Titlul subiectului: 18386

Pe 16.02.2006, datorita unor treburi urgente de la servici, a trebuit sa plec in delegatie la Sibiu, ocazie de care am profitat din plin pentru a vizita orasul de-a lungul liniilor de transport in comun.
Am luat legatura cu Radu si cu Silviu, sperand sa ne putem vedea cumva. Pana la urma m-am vazut numai cu Radu, care mi-a fost ghid in ale transportului prin Sibiu, facandu-mi un mic tur al orasului, pentru care ii multumesc.
Sa trecem la linia Sibiu-Rasinari.
Radu imi spusese ca tramvaiul spre Rasinari are numai 2 curse pe zi, una dimineata si una seara, asa ca in prima zi a vizitei la Sibiu m-am ocupat de autobuze si troleibuze, Radu facilitandu-mi realizarea mai multor fotografii de care sunt foarte incantat.
Abia in a doua zi la Sibiu am mers si cu tramvaiul, cu mare sansa. Ma dusesem la capatul de linie de la cimitir, cu gandul sa intreb despre programul de circulatie. Mare mi-a fost bucuria sa constat ca exact atunci cand a ajuns troleibuzul in care eram tocmai se pregatea de plecare si tramvaiul. Am urcat in el mai mult in zbor! Abonamentul pe toate liniile pe care il aveam nu era valabil si la tramvai, asa ca mi-am luat bilet de la vatman. Mi-a placut faptul ca mi-a dat bilet si nu a bagat banii in buzunar, precum in alte parti.
Iata pentru inceput doua poze cu linia de tramvai in zona muzeului. Observati stalpii cu sectiunea patrata de care pomenea Radu la un moment dat.
Ca o paranteza, am fost uimit de starea liniei si a retelei, din cele scrise anterior pe forum ma asteptam ca ele sa fie intr-o stare precara, insa mie mi s-au parut a fi intr-o stare chiar buna, iar tramvaiul circula destul de lin, fara smucituri.



LINII-0004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.02 kb
 Vizualizat:  de 37075 ori

LINII-0004.jpg



LINII-0002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.56 kb
 Vizualizat:  de 37074 ori

LINII-0002.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 6119
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 15:47:27    Titlul subiectului: 18404

Acum iata cele 3 vagoane-remorca pe care am reusit sa le fotografiez.
Primele doua, respectiv #302 si #315, sunt niste vagoane oarecum normale, in timp ce #306 este un vagon vopsit in mod neobisnuit. Trebuie sa mentionez ca nici unul dintre vagoanele remorca nu pare sa mai fie folosit, tramvaiele-motor circuland single



0306-0SR-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.73 kb
 Vizualizat:  de 37144 ori

0306-0SR-003.jpg



0315-0SR-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.47 kb
 Vizualizat:  de 37144 ori

0315-0SR-001.jpg



0302-0SR-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.77 kb
 Vizualizat:  de 37144 ori

0302-0SR-001.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 6119
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 15:58:21    Titlul subiectului: 18406

Acum vagoanele-motor. Le-am vazut pe #721, #724 si #727. Poza cu #724 nu o postez din cauza locatiei unde am facut poza.
Vi-l prezint pentru inceput pe #727 si voi continua apoi cu 2 poze cu #721. #721 este cel cu care am mers la Rasinari.
Am fost surprins placut de starea extrem de buna a tramvaiului, foarte bine intretinut si curat. Mergea si foarte bine, pe unele portiuni mergea cu viteza destul de mare si cu toate astea mersul era destul de lin.
Fireste insa ca si in acel tramvai am dat de niste tigani care aveau un casetofon (sau telefon mobil, poate) astfel ca am putut "savura" niste muzica de foarte buna cacalitate, muzica foarte pe mgustul tiganilor si a celor asemenea lor, manele.
Vatmanul a fost super de treaba, eu nimerisem la ultima cursa, si l-am rugat sa ma astepte putin pana fac cateva poze.
La intoarcere, dupa ce am coborat, am mai vrut sa mai fac o poza insa tramvaiul a demarat in tromba spre depou, credeam eu. Surpriza de proportii a fost cand am constatat putin mai tarziu ca tramvaiul era garat . . . pe strada! Pur si simplu! Poza aia "nocturna" este facuta pe strada, unde era garat tramvaiul in cauza . . .
Tramvaiul circula din ora in ora, intre orele 05:00 - 08:00 si 13:00 - 17:00.



0721-0SR-009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.22 kb
 Vizualizat:  de 37184 ori

0721-0SR-009.jpg



0721-0SR-006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.85 kb
 Vizualizat:  de 37184 ori

0721-0SR-006.jpg



0727-0SR-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.88 kb
 Vizualizat:  de 37184 ori

0727-0SR-001.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 1 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community